يه متنِ تُركى هست كه ميگه : هركسى رو كه بيشتر از خدا دوست داشته باشى خدا ازت مى گيره ، هروقت هم بگى بدونِ اون نمى تونم زندگى كنم خدا به زور زنده نگهت ميداره :)
پدرم همیشه می گفت: به زندگی بعد از مرگ
اعتقاد داشته باش.
اما من با این مردم به مرگ قبل از زندگی
اعتقاد پیدا کردم.
و هر روز میمیرم
بی آنکه زندگی کرده باشم !...
#حسین_پناهی 🍃🌸
آدمیزاد بالأخره باید یهجایی تو زندگیش بفهمه یه چیزایی هست که دست اون نیست، که هرچی تلاش کنی تغییرش بدی خیلی فرقی نداره. با اینکه عادلانه نیست که روی زندگی تو تأثیرگذاره ولی باز دست تو نیست اصلاً. تلخه و دردناک و سخت ولی خب همینه دیگه، زندگی گاهاً تلخ و دردناک و سخته.. 🍒❤️
مظلومانهترین دلگرمی رو
آقای #ابی به خودش داد اونجا که گفت:
«واسه من کافیه این که
تــو از مـن خــــاطره داری...» 🥀
#یک_جرعه_کتاب📚
من،
برای آن که چیزی از خود
به تو بفهمانم،
جز چشمهایم،
چیزی ندارم..
#احمد_شاملو
📓 آیدا در آینه
💭
تو دنیایی که یکی امروز حالش خوبه، فردا کرونا میگیره و پس فرداش اسمشو جزو فوتی ها رد میکنن چرا بابت بخشیدن و محبت به همدیگه اینقدر خسیس میشیم💛🌼
شاملو در مصاحبه ای گفته بود: " من پيش از آيدا اصلا زنی را نمي شناختم!"
اين رو در حالی گفت كه آيدا همسر سوم او بود. زيبا نيست؟ اينكه ناگهان كسى به زندگی آدم بياد و تمام آدمای ديگه رو، يك توهم بخونه؟ ❤️🍓
برای خداوند فرقی ندارد که تو برایش نماز بخوانی یا نه ، برایش روزه بگیری یا نه ، فرقی ندارد چقدر برای عزیزانش ضجه زده باشی ، اما اینها برای من و تو فرق میکند ...
و این فرق زمانی شروع شد که من و تو بر سر خدایمان جدل کردیم ، من گفتم من با ایمانترم و تو گفتی من !
و فراموش کردیم که خدای هر دویمان یکیست فقط راه اتصالمان به او فرق دارد ...
به راههای اتصالی یکدیگر به خدا دست نزنیم ، اجازه بدهیم هرکس به گونهی خودش به خدایش وصل شود نه به شیوه ما ، خداوند عارف عاشق میخواهد نه مشتری بهشت ! 🦋💙
•[ وصـٰال ]•🌵
#یک_فنجان_شعر 🦋 جنگلی بودیم، شاخه در شاخه، همه آغوش، ریشه در ریشه، همه پیوند، و اینک انبوه درختان
#یک_فنجان_شعر🦋
نشود فاشِ کسی؛
آنچه میان من و توست.
تا اِشارات نظر
نامه رسان من و توست...
گوش کن؛
با لبِ خاموش سخَن میگویم!
پاسخَم گو به نگاهی،
که زبانِ من و توست!
#هوشنگ_ابتهاج❤️