به دریایی در افتادم که پایانش نمیبینم
به دردی مبتلا گشتم که درمانش نمیبینم
در این دریا یکی در است و ما مشتاق در او
ولی کس کو که در جوید که جویانش نمیبینم
چه جویم بیش ازین گنجی که سر آن نمیدانم
چه پویم بیش ازین راهی که پایانش نمیبینم
درین ره کوی مه رویی است خلقی در طلب پویان
ولیک این کوی چون یابم که پیشانش نمیبینم
به خون جان من جانان ندانم دست آلاید
که او بس فارغ است از ما سر آنش نمیبینم
دلا بیزار شو از جان اگر جانان همی خواهی
که هر کو شمع جان جوید غم جانش نمیبینم
برو عطار بیرون آی با جانان به جان بازی
که هر کو جان درو بازد پشیمانش نمیبینم
این چه درگاهیست قفلش بی کلید
وین چه دریائیست قعرش ناپدید
گر بدین دریا درآئی یک دمی
حیرت جانسوز بینی عالمی
هرچه بینی جز خیالی بیش نیست
هرچه دانی جزمحالی بیش نیست
عطار نیشابوری🌻
👇
@wittj2
18.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این آهنگ توحیدی و فوق العاده از سامی یوسف
در شب ولادت حضرت محمد تقدیم شما
حتما ببینید
حتما تا آخر ببینید...این آهنگ توحیدی و فوق العاده از سامی یوسف
در شب ولادت حضرت محمد تقدیم شما
حتما ببینید 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌻🍃🌹
حتما تا آخر ببینید...
4_5929074057159901605.mp3
10.66M
🔊فایل صوتی
📁عشقِ به محدود، عشقِ به نامحدود❤️
🎷 دکتر دینانی
علمی عرفانی👇
@wittj2
4_5940662871061955854.mp3
4.67M
گاهی چیزی فراسوی حسِ نوشتن است.
چیزی فراسویِ آنچه بتوان ،با تمامِ حسهای آشکارمان احساس کرد.
بسیار فراتر از واژه.
یا شاید یک شادیِ غیر منطقی و یا حتی ،یک تجربه ی ِ مشترک ،بین تمام ِ جهان ،در هر شکلی.
و یا شاید هم سهیم شدنهایمان در تقدسِ زندگی باشد.
سهیم شدنِ احساسم در نوشتن را دوست دارم و عاشقِ درکِ حقیقت .اما گاهی تمام ِ اینها، گویا تعریفِ کوچکی از یک حس ِ فراسویِ تمام ِ حسهای انسانیست.
و یقین دارم آن حس،نه نوشتن است و نه حتی عشق،به درک ِ حقیقت .
گویا نسخه ای رمز آلود در پیوندِ قلبهاست.آنچه که اینک در حالِ وقوع است ،درست اینجا.
حتی همین لحظه که مینویسم.
حتی همین لحظه که میخوانی.
اینک ،اینجا،میانِ هر پیوند،چیزی قابلِ تقسیم است.
زاده شدن و ساخته شدن برای ِ تقسیم ِ آنچه که سهمِ هر کدام از ماست.
تقسیم در پیوند رخ میدهد،چه بخواهیم ،چه نخواهیم.
نیازی مستقل ،خارج از هر تعقیب و جستجوست.
نیازی در پیوند.
نیازی حتی در لحظه های ناشادِ زیستن،نه فقط برای خودت ،بلکه برایِ ما در اکنون و اینجا.
علمی عرفانی👇
@wittj2
هدایت شده از سَمتِ بِهِشت
12.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیمان می بندیم ...
#استاد_رائفی_پور
#استاد_پناهیان
#استاد_شجاعی
بعضی دینداریها
دینداری بنیاسرائیلی اند❗️
دم از #امام_زمان زدن، یک حرف است
#امام_زمانی بودن، یک حرف دیگر
بیاییم در این #عید_بیعت پیمان ببندیم...
حتما ببینید و نشر دهید
4_5839337647587197697.mp3
7.22M
🎧 #سرود فوق العاده زیبا و شنیدنی
به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)
و امام جعفر صادق (ع) 🌹
به زبان عربی و فارسی
🎤 کربلایی محمود کریمی
💚 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَرَج 💚
🔻 بـه مـا بـپـیــونــدیـد 👇
🔻هـمه چیز مهم اینجاست 👇
تنها کانال رسمی«بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیرٌ لَّکُم»
🆔 @ANALMAHDII 👈
3 - Ensan GHaFelen.mp3
4.28M
⭐️انسان غافلن
ناصر عبداللهی 🎧
👇
@wittj2
هدایت شده از نشریه فرهنگ پویا
🔻جهل🔻
♨️جهل و نادانی یک جامعه نیز موجب انحطاط و عقبماندگی آن خواهد شد.
💢قرآن کریم در آیات گوناگون، نادانی یک جامعه را موجب انحطاط و تباهی ذکر کرده است.
‼️برای نمونه در آیه ۱۳۸ سوره اعراف، خداوند به جامعهای که به پیامبر خدا ایمان نیاورده است - و در نتیجه از صراط مستقیم خارج شده، به سمت گمراهی گام بر میدارد - نسبت به جهل میدهد:
«قَالُوا يَا مُوسَى اجْعَل لَّنَا إِلَٰهًا كَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ قَالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ»؛ ای موسی! همانگونه که برای آنان خدایانی است، برای ما [نیز] خدای قرار ده. گفت: راستی گروهی هستید که نادانی میکنید.
🔴از آنجایی که جهل و نادانی یکی از عوامل انحطاط فرهنگی جوامع به شمار میآید، خداوند متعال انسانها را به سمت آگاهی تشویق میفرماید و به منظور نیفتادن جامعه در ورطه انحطاط، آنها را به سمت آگاهی از تاریخ و سرنوشت گذشتگان و همین طور آگاهی از فلسفه سختیها و بلاهای الهی و اثر آنها در ساختن انسانها سوق میدهد.
✍علیاکبر عالمیان| #شماره_24
#سیاست
#بگذار_نفس_بکشیم
#بنزین_3000_تومانی
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از نشریه فرهنگ پویا
✴️اندلس؛ سرزمین عبرتها(۱)
☢از جمله دلایل شکست مسلمین در اندلس، روی آوردن حاکمان و اطرافیان آنان به تشریفات و تجملات زندگی بود.
☢برای مثال، در هنر معماری «روی آوردن به ساختن مساجد بزرگ و قصرهای بلند برای فرمانروایان مسلمان، از هنگامی آغاز شد که خلافت اسلامی به دست معاویه، سر سلسله امویان، از مدینه به دمشق منتقل شد.
☢خلفای چهارگانه پیش از او، به پیروی از پیامبر اسلام، از اسراف و تجمل خودداری میکردند. معاویه با مشاهده معابد بتپرستان و کلیسای مسیحیان اقدام به برپایی مساجدی پر شکوهتر از این ساختمانها کرد.»
✍مهین محمدپور| #شماره_7
#تاریخی
#اندلس
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از نشریه فرهنگ پویا
✴️اندلس؛ سرزمین عبرتها(۲)
☢آثار زیبا و به جا مانده از دوران حکومت اسلامی در اندلس، سندی انکار ناشدنی بر علاقه فراوان مسلمانان به هنر معماری است: مسجد جامع قرطبه، برجستهترین هنر معماری اسلامی در اندلس است که شاید مانندی برای آن در جهان یافت نشود، کاخالحمراء غرناطه، قصر اشبیلیه، پل رودخانه وادی الکبیر، شهرک الزهرا و گلدست ژیرالد.
☢اینها نمونههایی از روحیه تجملپرستی و کاخ نشینی حاکمان و امیران بود که هنر بیشتر در خدمت حاکمان و نزدیکان آنان بود و امکان سرپیچی از فرمان خلفا و امیران در به خدمت گرفتن معماران و هنرمندان برای ساختن مدارس، کاخها و مساجد نبود.
✍مهین محمدپور| #شماره_7
#تاریخی
#اندلس
🆔 @farhang_puya