🍀سخنى از امام علی علیه السلام هنگامى كه، محمد بن ابى بكر را فرمانرواى مصر نمود و بر او شوريدند و مصر را از كفَش به در آوردند و خودش را كشتند، فرمود:
🍀من مى خواستم امارت مصر را به هاشم بن عتبه دهم. اگر او را به مصر فرستاده بودم، عرصه را براى آنها خالى نمى گذاشت و مجالشان نمى داد، كه چنان فرصتى به دست آوردند. نمى خواهم محمد را نكوهش كنم. محمد محبوب من بود و فرزند خوانده ام.
📚خطبه ۶۸ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
🚨کلامی از امام علی علیه السلام در نكوهش اصحابش:
چه مقدار با شما کوفیان مدارا كنم، چونان كه با اشتران جوانى كه كوهانشان از درون ريش است و از برون سالم، مدارا كنند. يا با كهنه جامه اى كه اگر از يك جاى پارگى آن را بدوزند، از جاى ديگر پاره شود.
هر بار كه طلايه لشكر شام از دور پديدار گردد، هر يك از شما به خانه خود مى گريزيد و در را به روى خود مى بنديد. همانند سوسمارى، كه از بيم، در سوراخ خود پنهان مى شود، شما نيز به سوراخ خود مى خزيد. يا مانند كفتار به لانه پنهان مى شويد.
به خدا سوگند، خوار و ذليل كسى است كه شما ياريش كرده باشيد. هر كه شما را چون تير به سوى خصم افكند، تير سوفار شكسته و بى پيكان، به سوى او افكنده است. به خدا سوگند، كه به هنگام آرميدن در عرصه آرامش خانه، شمارتان بسيار است و در زير پرچم نبرد، اندك.
مى دانم داروى درد شما چيست و اين كژى را چگونه راست توان كرد. ولى نمى خواهم شما را اصلاح كنم، در حالى كه خود را تباه كرده باشم. خداوند خوارتان سازد و بدبخت و بى بهره گرداند. آنسان كه باطل را مى شناسيد، حق را نمى شناسيد و آنسان با باطل مبارزه نمى كنيد كه به نابود كردن حق كمر بسته ايد
📚خطبه ۶۹ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
🚨شکوه های امام با پیامبر در سحرگاه روزى كه ضربتش زدند:
همچنان كه نشسته بودم به خواب رفتم. رسول الله (ص)، بر من گذر كرد. گفتم: يا رسول الله از امّت تو چه ناراستيها و كينه توزيها ديده ام. گفت: نفرينشان كن. گفتم: خداوند به جاى آنها به من بهتر از ايشان را دهد و به جاى من بدترين كسان را بر ايشان گمارد.
📚خطبه ۷۰ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
هنگامی که زنی حجاب میگیرد خود را جزئی از عوالمی رازآلود مینهد که در تسلیم امر الاهی از غیر محجوب و نادیدنی است و باز به اذن او است که مراتبی از این غیب را به تماشای محرمان مینهد. این به آن معنا است که نه هر چه در عالم هست به ذهن و زبان میآید و نه میتوان هر معقول و محسوسی را به اشتراک نهادن و نه از معبر کلیدواژهها و گذرواژهها امکان رسیدن به هر حقیقتی میسر است.
مسئلهی اصلی زنان محجبهیی که حجاب بیشتر از وجه وکفین را افراط میدانند این است که از هویتسازی برای خویش، بدون نمایش صورت احساس عجز میکنند...
ضرورت پوشاندن صورت در شرایط کرونا، فرصتی است برای توسعهی مرزهای حجاب از حداقل موجود به حدودی فراتر و شبیهتر به سیرهی اهلبیت علیهمالسلام.
کافی است با تبدیل ماسک سفید به ماسک مشکی به پوششمان، #رنگ_الاهی بدهیم.
به موازات زنانی که با ولع دیده شدن در ملأ عام، فریاد #حقوق_زنان سر میدهند، زنانی دیگر امیدوارند روزی حق مستوری و محجوبیشان در #عرف جامعه به رسمیت شناخته شود.
فراهم بودن شرایط اجتماعی برای کسب یک تجربهی زیستی با کمترین هزینه؛
اغلب مخالفین این حجاب چون احساس میکنند وجاهت اجتماعیشان تهدید میشود با آن مخالفند.
اما به دلیل لزوم پوشاندن صورت توسط همهی افراد اعم از زن و مرد در شرایط همهگیری کرونا، اصل پوشش صورت که قبلا ما را متمایز از دیگران میکرد، اکنون برای همه الزامی شده و فقط شکل پوشش را باید به سلیقهی خود برگزینید. پس کار در این ایام خیلی ساده شده و وجاهت اجتماعی کسی تهدید نمیشود و باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد.
تأمین سلایق شخصی اکثر افراد
مثل هماهنگی رنگ و زیبایی دوخت ماسک مشکی نسبت به ماسک سفید در ایام عزا که خود میتواند یک دلیل همه فهم و قابل طرح برای توجیه اطرافیان باشد. مثلا میتونید بگویید ماسک مشکی میزنم چون هماهنگی بیشتری با لباس مشکی دارد یا زیباتر از ماسک سفید است و ...
اگر چهل روز ظاهر زینبی داشته باشیم و دلهامان با داغ اسارت ایشان در آن ایام صیقل یابد، باطنمان هم کمکم شبیهشان میشود انشاءالله...
بعضی از دوستان در باره طرح صحبت های ما درمورد حجاب انتقاد دارند که چرا به وضع عمومی جامعه توجه نمیکنید و برای کسانی که اصلا حجاب ندارند یا حجابشون کمتر از حد شرعیه کاری نمیکنید و ...؟!
اولا: اگر کسی بخواهد دربارهی حجاب در جامعه قدمی برداره صرف نظر از اینکه مخاطبینش در چه سطحی از حجاب باشند بنده سعی میکنم همراهی و تقویتش کنم. چون در این زمینه هرچه کار کنیم باز م جا داره. پس اگر دوستانی هستند که میخواهند برای تقویت حجاب در سطوح دیگر جامعه تلاش کنند طرحشون رو بفرمایند و ما هم همراهی و تبلیغ میکنیم.
ثانیا در بحث اولویتبندی من شخصا فکر میکنم تا خوبها خوبتر نشند
نمیشه از دیگران انتظار تغییر داشته باشند...
پس اول باید خودمون حرکت کنیم تا بقیه هم دنبالمون بیان...
به علاوه
حجاب یکنواخت سنتی اگه تغییر و تحول و حرکت نداشته باشه در برابر پوششهای متنوع و رنگبه رنگ کم میاره.
کلا همیشه «سنت» ایستا و متوقف
در برابر «بدعت» پویا، متحرک و متنوع
محکوم به شکسته!
مگر اینکه خودمون «نهضت» پویا، متحرک و متنوع را در برابر بدعت علم کنیم...
در نهضت حجاب هم باید سطح کار را گسترده کرد.
دیالکتیک علم و عرفان ناب
انصافا نظرات بسیار زیبا و دلنشینی برای ما رسیده
آری...اولین نکته ی مورد نظر همین است که اینگونه حجاب ،همراه با ماسک بسیار شبیه حجاب زهرایی.س.است و عادی سازی میشود و کسی معذور و خجلت زده نمیشود که همرنگ جماعت نیست و انگشت نما نمیشود...و این فرصت بسیار عالی است که قبلا هم بدان اندیشیده بودم و اکنون در این وضعیت کرونایی موقعیت اش به سهولت فراهم شده است.
سپاس از همکاری شما همراهان گرامی🙏🌸🍃
یا مهدی ادرکنی🌼
اجزای ما بمرده در این گورهای تن
کو صور عشق تا سر از این گور برکنند
مستیست شهوت تو و اکسیر نور عشق
از نور عشق مس وجود تو زر کنند
مولانای جان🌻
👇
@wittj2
4_5958461262781220549.mp3
2.1M
صدق در عشق💫💚
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
علمی عرفانی👇
@wittj2