eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
415 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
برگی از معرفت 🍂🍂 هله ای فلک، به ظاهر اگرت دو گوش بودی ز فغان عشق، جانت چه خروشها نمودی! همانطور که آسمان می تواند باز بشود ما هم در درون فضاگشا هستیم در اصل، ولی الان این آسمان محدود شده رفته توی جای کوچکی به نام محدودیت ذهن و آنجا جا شده، مولانا در بعضی اشعار تعجب ش را عنوان می کند که یک بی نهایتی که خداست یعنی اصل ما و از آسمان هم بزرگتر است، چه جوری در این جای کوچک جا شده و این آسمان اگر آزاد بشود از این محدودیت ذهن، چطوری دوباره در محدودیت یعنی ما که انسان هستیم جا می شود؟یعنی چه جوری ما به خدا که بی نهایت است زنده می شویم ولی هنوز توی این محدودیت هستیم، محدودیت تن یعنی هنوز زنده هستیم. از این شگفت زده می شود. پس خاصیتهای آسمان در ما هست. حالا سئوال این است که شما که دارید زندگی می کنید الان در هر سنی هستید، وقتی یک رویدادی اتفاق می افتد که ذهنتان نمی پسندد می توانید فضا را باز کنید؟یا انتخاب می کنید فضا را ببندید و واکنش نشان بدهید؟اگر بدانید که خاصیت اصلی شما بنا به تعریف کش آمدن است، فضا را باز می کنیدو آن اتفاق و چالش را در بر می گیرید. شما می دانید که آن آسمان در درون ما باز می شود در واقع پر از خرد ایزدی است،پر از پیغامهایی است که از آنور می‌آید،و چالش شما مسئله شما موقعی حل می شود که فضا را باز کنید آن آسمان بشوید و این چالش را در آغوش بگیرید تا از آن آسمان راه حل مسئله تان بدست بیآید.انسانها با من ذهنی شان واکنش نشان می دهند منقبض می شوند و رد مقابل اتفاق می ایستند یا مقاومت می کنند،پس در این لحظه شما می توانید چون اراده آزاد دارید می توانید انتخاب کنید در این لحظه همین که اتفاق می افتد فضا را باز کنید و مرتب اتفاقات بیفتند شما فضا را باز کنید همینطوری بروید جلو. باز کردن فضا و در آغوش گرفتن هر اتفاقی که می افتد اعم از این که ذهن می پسندد یا نمی پسندد تسلیم نامید هوشیاری می شود یا پذیرش اتفاق این لحظه،پذیرش اتفاق این لحظه ما را از محدودیت ذهن که آسمان را بسته در می آورد و دوباره هوشیارانه به آن آسمان اصلی که آن بودیم تبدیل می کند. و همینطور که خواهیم دید و دیده‌ایم هر انسانی که می آید به این جهان اول بینهایت است، اول همین فلک است، ولی وارد ذهن می شود و جذب چیزهای ذهنی می شود، چیزهای ذهنی بارها گفتیم یا از جنس فکرند، باورند یا از جنس دردند یا از جنس چیزهای فیزیکی نظیر تصاویر ذهنی پول، مقام یا بدن یا جنسیت و با مفاهیم اینها یا با تصاویر ذهنی اینها هم هویت می شود. استاد پرویز شهبازی مولانای جان🌻 @wittj2
سوار عشق شو وز ره میندیش که اسب عشق بس رهوار باشد به یک حمله تو را منزل رساند اگر چه راه ناهموار باشد مولانای جان🌻 @wittj2
‌ 🔮🎷مقایسه تصاویر چشم و ابر کهکشان یا نبولا حدود هشتصد سال پيش حضرت مولانا فرموده : در هر فلكى مردمكى مى بينم هر مردمكش را فلكى مى بينم اى احول اگر يكى دو مى بينى تو برعكس تو من، دو را يكى مى بينم اینها تصاوير یک نبولا Eye Nebula یا ابر کهکشانی است که محل تولد ستارگان می باشد. شاید اگر کسی اطلاعات نجومی نداشته باشد، با خواندن این رباعی اصلا مفهوم آن را متوجه نشود ولی با داشتن کمی اطلاعات نجومی و دیدن یک بار تصاویر نبولا، و کمی فراست می توان به عمق این رباعی پی برد. حضرت مولانا که هیچگونه تلسکوپی در اختيار نداشته، نه تنها توانسته با چشم درون به سیر در دوردست ترین نقاط عالم بپردازد، بلکه توانسته درون هر یک از این نبولاها، کهکشان هایی را ببیند و به زیبایی هرچه تمام تر آن را با موضوع وحدت وجود ترکیب کند. به راستی چه چیزی به غیر از حالت های وحی و الهام می تواند این چنین مرزهای حکمت و بصیرت را به یکباره همانند انفجار کهکشانی بسط دهد؟ عضویت👇 @wittj2
🔮🎷یکی از نام‌های امیرالمومنین علی ‌علیه السلام در قرآن، 👌ایمان است که به کنایه از آن حضرت تعبیر شده؛ ⭐️چنان‌که امام باقر علیه السلام در مورد آیه شریفه «وَمَنْ یکْفُرْ بِالْإِیمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِینَ»(مائده/۵) فرمود: «اَلْإِیمانُ فِی بَطْنِ الْقُرْآنِ عَلِی بْنُ أَبِی طالِبٍ، فَمَنْ کَفَرَ بِوِلایتِهِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ»؛(۱) 🎷«مراد از ایمان در قرآن کریم، علی بن ابی‌طالب علیه السلام است، هرکس به ولایت او کافر شود تمام اعمالش نابود می‌شود». در حدیثی از ابن عباس نقل شده که گفته: برای علی بن ابی‌طالب‌علیه السلام نام‌های زیادی است که مردم خبر ندارند. گفتیم: کدام نام است؟ ⭐️گفت: از جمله اینکه خدای تعالی در قرآن کریم او را الایمان نامیده و فرموده: «وَمَن یکْفُرْ بِالْإِیمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِینَ»؛( سوره مائده/ ۵) «و هرکس انکار کند آنچه را باید به آن ایمان بیاورد، اعمال او تباه می‌گردد، و در سرای دیگر، از زیان‌کاران خواهد بود». ⭐️همچنین است ایمان در آیه: «حَبَّبَ إِلَیکُمُ الْإِیمانَ»( سوره حجرات/۷) ⭐️ عبدالرحمن بن كثير روايت كرده است كه: از امام صادق عليه السلام سئوال كردم: آيا دوست داشتن و متنفر بودن ربطی به ايمان دارند؟ امام فرمود: آيا ايمان چيزي 👌جز حب و بغض است؟ سپس آيه زير را خواند: «حَبَّبَ اِليْكُمُ الاِيمَانَ وزَيَّنَهُ فِي قُلوبِكُمْ» 👈يعني اميرالمؤمنين عليه السلام«وكَرَّهَ اِليْكُمُ الكُفْرَ والفُسُوقَ والعِصْيَانَ أُولئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ» 👈منظور از كفر و فسوق و عصيان، اولی و دومی و سومی هستند. (۱)بحارالانوار،ج35،ص348 (۲)اصول کافی، ج 1، ص 426 @wittj2
اولیاالله.mp3
6.94M
🎷علامه مروجی سبز واری ⭐️اولیاءالله کانال علمی عرفانی👇 @wittj2
نان دهی از بهر حق نانت دهند                جان دهی از بهر حق جانت دهند گر بـریزد برگهـــای این چنـار                 برگ بی برگیش بخشــد کردگار گر نماند از جود در دست تو مال             کی کنـــد فضل الاهت پایمــال مولوی🌻 همان_ج1_92 @wittj2
✍چ مثل چمران ⭐️امروز ۳۱ خرداد شهادت دکتر مصطفی چمران کاش ما هم مثل چمران بمیریم 🌹 یادشهدا گرامی باد✨ @wittj2
پندانه🍂 مرحوم حاج ملا هادی سبزواری می‌فرماید: عرفان نظری و عرفان عملی به‌منزله دو بال انسان‌اند که انسان باید با این دو بال پرواز کند و اوج بگیرد هر دو جهت مهم عرفان نظری و عرفان عملی مکمل یکدیگرند. 📗اسرار الحکم @wittj2
⭐️نکته ای ناب انسانها باید به علم توحید احساس نیاز کنند ما آنقدر که به یک لیوان آب احساس نیاز می کنیم به علم توحید احساس نیاز نمیکنیم همه دانشها در زمان مرگ ریزش میکنند👌 جزء علم توحید حجت الحق مروجی 🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری ⭐️قرائت سوره مبارکه قیامت،کلیپی تکان دهنده وتاثیر گذار 👌پیشنهاد میکنیم حتما ببینید علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷کوانتوم و عرفان ناب اسلامی از سخنان استاد مهدی طیب⭐️ کوانتوم وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2515861505C45d2328c8f
من ز صورت سیر گشتم آمدم سوی صفات هر صفت گوید درآ این جا که بحر اخضرم چون سکندر ملک دارم شمس تبریزی ز لطف سوی لشکرهای معنی لاجرم سرلشکرم مولانای جان🌻 @wittj2
1_10956021.mp3
11.31M
🎷آوان بند ⭐️پروانگی @wittj2
چون ز صورت برترآمد آفتاب و اخترم از معانی در معانی تا روم من خوشترم در معانی گم شدستم همچنین شیرینتر است سوی صورت بازنایم در دو عالم ننگرم مولانای جان🌻 سلام صبح تان در مسیر خرد و آگاهی @wittj2
🔮🎷 به دو نکته مهم اشاره می کنیم: 1. انسان کامل، تجلی اعظم یا مظهر اتم خداوند: بر اساس این دیدگاه(حکمت متعالیه و عرفان نظری) همه ی عالم مظهر و جلوه حق است و موجودی نیست که تجلی حق نباشد. نکته ی مهم در این جا این است که در میان تمام موجودات که مظاهر نسبی و ناقص حق تعالی به شمار می آیند و بخشی از اسمای الهی را جلوه گر هستند؛ تنها انسان کامل است که مظهر جامع حق است و می تواند آن گونه که حق تعالی می خواهد تجلی گر تمام اسما و صفات او باشد؛ به همین دلیل انسان کامل را تجلی اعظم و مظهر اتم حق تعالی خوانده اند.[1] 2. انسان کامل خلیفه حق تعالی: یکی از نسبت هایی که عارفان میان انسان و خدا بر قرار می دانند، خلیفة الله بودن انسان کامل است. جانشینی از خداوند از سوی خداوند نیز تنها هنگامی ممکن است که صفات خداوند در او تحقق یابد، صفاتی که خداوند با آنها عالم را تدبیر می کند.[2] منظور از لسان الله، این است که خداوند از طریق ائمه خواسته های خود را به مردم اعلان می کند و آنچه ائمه می فرمایند سخن خداوند است حال با توجه به این دو نکته معنای این روایات که ائمه(علیهم السلام) اسمای حسنای خدایند، روشن می شود؛ زیرا معنای این روایت این است که ائمه(علیهم السلام) برترین جلوه گر اسما و صفات خداوند و جانشینان او هستند و به این جهت می توانند عالم را به اذن خداوند تدبیر کند. بنابر این، منظور از لسان الله، این است که خداوند از طریق ائمه خواسته های خود را به مردم اعلان می کند و آنچه ائمه می فرمایند سخن خداوند است. مقصود از یدالله، نیز این است که خداوند از طریق ائمه(علیهم السلام) کارهای خود را انجام می دهد. چنان که منظور از عین الله این است که خداوند از طریق ائمه به مردم توجه می کند. وجه الله، و جنب الله بودن نیز با توجه به مقام خلافت الهی ائمه دارای معنا و قابل درک است.   پی نوشت: [1]. ر. ک. یزدان پناه، یدالله، مبانی و اصول عرفان نظری، ص 591، مۆسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، قم، چاپ سوم، 1391ق. [2] . همان، ص6 عضویت👇 @wittj2
عشق به انسان کامل.mp3
603.3K
🎷علامه مروجی سبزواری ⭐️عشق به انسان کامل کانال علمی عرفانی👇 @wittj2
جز رخ دل نظر مکن جز سوی دل گذر مکن زانک به نور دل همه شعله آن جهان بود شیخ شیوخ عالمست آن که تو راست نومرید آن که گرفت دست تو خاصبک زمان بود مولانای جان🌻 @wittj2
🔮🎷اهداف تعالیم مولانا جانمان ⭐️در تعالیم مولانا شریعت، طریقت و حقیقت پیوندی ناگسستنی دارند. طریقت بدون شریعت میسور نیست و شریعت بدون طریقت تهی و خشک است. مولانا در مقدمه دفتر پنجــم مثنوی گوید: “شریعت همچو شمع است، ره می نماید و با آن که شمع به دست نیاوری، راه رفته نشود و بی آن که شمع به دست آوری، راه رفته نشود و چون در ره آمدی، آن رفتن تو طریقت است و چون رسیدی به مقصود، آن حقیقت است”. (مثنوی معنوی، نسخه قونیــه، به اهتمام دکتر توفیق سبحانی، ص ۳۸۹) ⭐️حقیقت از جهتی عبارت است از این که سالک نـه خود را می بیند و نـه عبادت و بندگی اش را. از عالم کثرت پا را فراتر گذاشته، حقیقت واحده حاکم بر کل هستی را مشاهده می کند و در جهان اصلی غیر از صفات و اسماء الهی و مظاهر وجودی او چیزی نمی بیند، حتی خود و فعل خود را ادراک نمی کند. در این صورت است که معنای”لا اله الا هو کل شیء هالک الا وجهه” (قصص / ۸۸) (هیچ معبودی جز او نیست. همه چیز جز ذات پاک او فانی می شود. (و لله المشرق و المغرب اینما تولوا فثمّ وجه الله” (بقره / ۱۱۵) (شرق و غرب از آن خداست و به هر سو رو کنید، خدا آنجاست) را می یابد و آنچه را در آیه شریفه “کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام” (الرحمن / ۲۶- ۲۷) (تمام کسانی که روی زمین هستند، فانی می شوند و تنها ذات ذوالجلال و گرامی پروردگارت باقی می ماند) نهفته است را ادراک می کند. علمی عرفانی👇 @wittj2
پندانه🍂 اگر که هم آوایی با آن لایتناهی را داشته باشی , خواهی دانست چه طبیعت جسم تو را در هم بریزد یا نه , همچنان بر زانوان جاودانگی , همچنان بر زانوان از آن اطمینان لایتناهی هستی . خویشتن را از آگاهی عادت‌های انسانی و فکرهای انسانی وابسته به آن احیا کن . هر ثانیه را در آگاهی رابطه خود با آن لایتناهی زندگی کن . فقط آن است که همیشگی است ; او آن یگانه امری است که برای همیشه زندگی می‌کند . این را که می‌گویم برای ترساندن تو نیست , بلکه برای سرعت بخشیدن درک تو , برای سرعت بخشیدن تلاش‌های توست , به نحوی که روح خود را در زیر یک خشنودی غلط مدفون نکنی .... علمی عرفانی👇 @wittj2