فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام مهدی جان (عج)
مهرتو را خدا
به گل و جانمان سرشت
دنیای درکنارتو
یعنی خود بهشت
باید زبانزد
همه دنیا کنم تو را
باید که مشق
نام تو را تا ابد نوشت
السلام علیک یا صاحب الزمان
4_5911127046687294513.mp3
10.85M
⭐️سلسله جلسات کادرسازی برای تربیت نیروهای انقلابی جهت پاسخ به شبهات مهدویت، دینی ، قرآنی ، ولایت فقیه ، تاریخ معاصر ، با عنوان دوره #محامین
🎷 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
🔮شراکت در ثواب نشر
👈 جلسه بیستم
موارد مهم مطرح شده در جلسه 👇👇👇
1️⃣ شروع ترم دوم دوره محامین
2️⃣ بحث مهدویت در ادعیه و زیارات
3️⃣اشاره به دعاها و زیارات امام زمانی به همراه ثواب و توضیحات دعاها
📌 این دوره به نحوی طراحی شده است که پس از پایان آن ، حضار توانایی پاسخ به شبهات در موضوعات دینی ، تاریخی و مهدویت و ولایت فقیه را خواهند داشت.
علمی عرفانی👇
@wittj2
درود بر دوستان تازه پیوسته
مباحث مهم کانال را در این هشتک ها سرچ بفرمایید.👇👇👇
#عرفان_عملی_اسلامی(#مهدی_طیب)
#ضرورت_دین_نبوت_امامت
#حجاب
#دولت_کریمه(استاد عبادی)
#محامین(استاد عبادی)
و من الله توفیق🌻
سپاس از همراهی شما بزرگ اندیشان گرامی🙏🌹
👇
@wittj2
ثانیه های مهدوی 6.mp3
1.63M
🎤🎤🎤
💠 نجواهای شبانه با امام زمان (عج) در
🌺🌺 #ثانیه_های_مهدوی 6 🌺🌺
🎤 با صدای استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت
👈 شبها قبل از خواب، با گوش دادن به این فایل ها، با امام خود درد دل کنیم و با انتشار آن، دیگران را هم تشویق به صحبت با حضرت کنیم.
زیاد وقتت رو نمی گیره...
علمی عرفانی👇
@wittj2
✡ قبایل گمشده (1)
1⃣ در طول تاریخِ #الیگارشی_یهود، نمونههای بسیاری را میتوان یافت که حاکمان، دین را بهعنوان ابزاری برای #حذف_رقبا و سپس #مظلومنمایی و عزاداری بر سر قربانیان به کار بستهاند. فاجعهی دادگاههای #تفتیش_عقاید و قتلعام #یهودیان_فریسی توسط این الیگارشی را شاید بتوان بهعنوان یکی از نامآشناترین این فجایع عنوان کرد.
2⃣ اما نمونهای که کمتر مورد توجه فرهیختگان قرارگرفته، اسطوره #قبایل_گمشده است؛ که همان استراتژی کهنهی #تاریخسازی و تطهیر جنایات، از طریق مظلومنمایی را دنبال میکند!
3⃣ آنچه در این نوشتار میآید، تنها محدود به قرون معاصر نیست؛ بلکه سر درازی به بلندای سده هفتم پیش از میلاد دارد. در ابتدا، بهصورت اجمالی به بررسی آنچه تحت عنوان «قبایل گمشده» مطرح میشود، میپردازیم.
4⃣ استاد عبدالله شهبازی، مورّخ سرشناس، در جلد اول از مجموعهی «زرسالاران یهودی و پارسی» چنین میگوید: دوازده پسر یعقوب، قبایل دوازدهگانه #بنیاسرائیل را بنیان نهادند. این قبایل عبارتاند از:
👈 1. روبین 2. شمعون 3. لاوی 4. یهودا 5. یساکر 6. زبولون 7. دان 8. نفتالی 9. جاد 10. اشیر 11. منشه 12. افرائیم (افرائیم و منشه که فرزندان یوسف بودند، باهم یک قبیله را تشکیل میدادند.) 13. بنیامین
5⃣ پس از قدرت یافتن #اشرافیت_یهود، این قبیله، سایر قبایل را بهشدت تحت فشار قرارداد. گناه #قبایل_دهگانه (که میبایست بهخاطر ارتکاب آن بهسختی مورد عقوبت قرار گیرند) عدم فرمانبرداری از اشرافیت یهود بود. چنانکه پس از حمله رومیان، بخش مهمی از این #اسباط در سرزمین یهود استقرار یافتند و در مجموعهی جدیدی بهنام #یهودیان مستحیل شدند و بسیاری از آنان بهعنوان #برده به اسارت #اشراف_یهودی درآمدند.
6⃣ مفاهیم «غلام» و «کنیز» عبرانی، از این دوران به #عهد_عتیق راه مییابند. از سده پانزدهم میلادی، اسطورهی #اسباط_گمشده بنیاسرائیل بهوسیله #الیگارشی_یهودی احیا شد. اشرافیت یهود (که خود، عامل انهدام #اسباط_دهگانه شمالی بود) آنگاه که نام و نشانی از آنان نماند، در نقش وارثِ تمامی افتخارات #دولت_افرائیم و نیز مظلومیت آن درآمد!!
✍ نویسنده: محمد پاکدامن
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (2)
1⃣ #اسرائیل از اسطوره #اسباط_گمشده در تحقق دو هدف استفاده میکند:
🔸 نخست: #مظلومنمایی و تطهیر چهرهی خود با یادآوری سرنوشت غمبار قبایل بنیاسرائیل،
🔸 دوم: انتقال گروههای مهاجر گسترده برای رفع مشکل #خلأ_جمعیتی در مقابل فلسطینیان.
2⃣ در این مجال، قصد داریم تا سرنوشت دو گروه از یهودیان شبهقاره #هند را بهعنوان نمونه مورد بحث و بررسی قرار دهیم:
🎯 بنِیاسرائیل (Bene Israel)
3⃣ بسیاری از یهودیان این گروه، پس از استقلال هند در سال 1326 شمسی (1947 میلادی) و تأسیس اسرائیل، درست یک سال پس از این تاریخ، به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند.
4⃣ بنا بر افسانهها، اجداد این افراد پس از سالها سرگردانی به منطقه کنکان (Konkan) – واقع در بیست مایلی جنوب بمبئی – رسیدند و رفتهرفته در میان بومیان مستحیل شده و بخش اعظمی از زبان #عبری و احکام و عبادات #یهودی را فراموش کردند!
5⃣ علیرغم اینکه برخی مورّخان آنها را بهعنوان نوادگان یکی از #قبایل_گمشده میدانند؛ اما مقامات یهودی، هیچگاه این ادعا را نپذیرفتهاند. نکته جالبتوجه، اینجاست که این افراد (که در یهودی بودن آنان شک بسیاری وجود دارد) در زمان استعمار انگلیس و در دستگاه #کمپانی_هند_شرقی به مقام بالایی دست یافتند و از امتیازات بهمراتب بیشتری نسبت به سایر گروههای دینی برخوردار بودند. بههمیندلیل، یهودیان بِنِیاسرائیل برای دستیابی به موقعیت بهتر، از کنکان به بمبئی مهاجرت کردند.
✍ نویسنده: محمد پاکدامن
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (3)
1⃣ دکتر والتر جوزف فیشل، استاد مطالعات یهودی دانشگاههای عبری اورشلیم و برکلی، در مقالهی «تاریخ یهودیان بمبئی؛ در اسناد هند» معتقد است که تاریخ و اصالت این یهودیان مشخص نیست و صرفاً افسانه و داستانهایی دراینباره یافت میشود.
2⃣ آنچه بهصورت روشن از تواریخ بهدست میآید، حضور این افراد در دهه چهارم و پنجم قرن هجده میلادی تحت لوای عُمّال #کمپانی_هند_شرقی است. این یهودیان، تیپ پیادهنظام محلّی را تشکیل دادند و در بسیاری از جنگها (همچون جنگ با افغانها و خیانت به هندیان مرات، برمه و میسوری) به مزدوری انگلیسیها پرداختند و در این راه، افرادی چون ساموئل یحزقل دیوکر (Samuel Ezekiel Divekar) به فرماندهی رسیدند.
3⃣ این خدمت بیچونوچرا، تا جایی است که حاکمان انگلستان، ادارهی بسیاری از امور مثل پست، راهآهن و گمرک را در اختیار این افراد گذارده، ریوت کارناک، همکار «دوک ولینگتون» در فرماندهی ارتش پیادهنظام بریتانیا، آنها را چنین مورد ستایش قرار میدهد:
👈 «من تاکنون سربازان با وفا و شجاعی مثل جمعیت یهودیان محلی (نام دیگر یهودیان بِنِیاسرائیل) ندیدهام.»
4⃣ این یهودیان وفادار به بریتانیا، در میانه سالهای 1327 شمسی (1948 میلادی) و 1331 شمسی (1952 میلادی) بزرگترین #مهاجرت کشورهای شرقی به #فلسطین اشغالی را با 2300 نفر رقم زدند. این مهاجرت گسترده، اعتراض، بستنشینی و اعتصاب غذای #یهودیان_ارتدوکس را بهدنبال داشت؛ که به بازگرداندن تعدادی از این مهاجران توسط #آژانس_یهود انجامید.
5⃣ اما نکته اینجاست که این عُمّال دیروز استعمار بریتانیا، امروزه توسط فرزند خلف انگلیس در منطقه، مورد ظلم قرار میگیرند و باز هم شکاف عمیق یهودیان #اشکنازی و #سفاردی در جامعهی #اسرائیل بهوضوح دیده میشود. بهگزارش کمیته عالی مهاجران هندی، اسرائیلیهای هندیتبار که رقمی بالغبر 45 هزار نفر را شامل میشوند، از وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی رنج میبرند و همچنان در شهرکهای دورافتاده به کشاورزی مشغولاند.
✍ نویسنده: محمد پاکدامن
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✍آثار نماز
🌲تاثیر نماز بر کنترل چشم
اولین سوالی که مطرح میشود این است که کجای نماز پیام کنترل چشم را در پی دارد؟ و اصلا چه ارتباطی بین نماز و کنترل چشم وجود دارد؟
1- نمازگزار باید در هنگام قیام، چشم به مهر و یا به عبارتی به جانماز خود داشته باشد.
2- نمازگزار باید به هنگام رکوع جلوی پاهای خود را نظاره کند.
3- در هنگام سجده به سوی زانوها نگاه کند.
4- در هنگام قنوت به کف دستهای خود نگاه کند.
5- در تشهد و سلام روی پاها را نگاه کند.
این امر مستحبی به منزلهی حرکت و عملی کوچک در نماز است اما به وسعت همهی زندگی انسانها معنا و مفهوم دارد.
نماز صبح را خواندیم و اکنون برای شروع کارهای روزانه به مدرسه و سر کار و... از خانه خارج میشویم. حال فکر میکنم که جواب سوالم را گرفتهام. حال فکر میکنم که خداوند آنقدر حکیم و داناست که برای نماز وقتهایی خاص را تعیین کرده است که از نظر علمی به اثبات رسیده که این اوقات تاثیر مثبتی روی افراد میتوانند داشته باشند.
و حالا میدانیم که علم بشر امروزی توانسته است لااقل سودمند بودن نماز و وضو و زمانهای خاص نماز را نشان دهد. حال آنکه بسیاری از مردم در گذشته و حال نمیدانستند و نمیدانند که چرا باید در زمانهای خاصی نماز بخوانند و یا وضو بگیرند.
زیرا این مردم حکمت خداوند را قبول دارند، همان طور که ما نیز در عظمت و حکمت خداوند قادر و توانا شکی نداریم و میدانیم که همهی این کارها از روی حساب و در جهت زندگی بهتر انسان بوده است، حال با انسان است که بخواهد از این موهبت الهی بهرهمند شود یا نه....
@yavarannamaz
بر اساس مکانیک کوانتوم دنیای حقیقی وجود ندارد، اگر شما در حال نگاه کردن به آن نباشید. به عبارت دیگر اگر هیچ کسی متولد نشده بود تا جهان را مشاهده کند، این امکان فراهم بود که جهان وجود نداشته باشد.
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷تولد دوباره قاعده بورن : داستان مرموز ظهور واقعیت فیزیکی از دل ریاضیات انتزاعی کوانتومی (قسمت اول)
✍ناهید سادات ریاحی در۱۵ اسفند ۱۳۹۷تازه ترین اخبار کوانتومی در فلسفه ی فیزیک کوانتومی
وقتی سخن از نظریه کوانتومی به میان میآید، به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن میرسد غرابت و اسرارآمیز بودن آن باشد و دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از حوزههای شبه علم، از پسوندهای کوانتومی برای مجاب کردن عوام استفاده میکنند. در مورد غرابتهای این نظریه به وفور سخن گفتهایم، اما این بار روی موضوعی دست گذاشتهایم که شاید عمیقترین پرسش بیجواب دربارهی این نظریه باشد: قاعده بورن ، پلی که ریاضیات مکانیک کوانتومی را به دنیای قابل مشاهده و واقعی ما وصل میکند. پلی که از قضا خیلی هم خوب کار میکند، اما به طرز خندهداری واقعا نمیدانیم چرا؟! در ادامه شما را به مطالعهی اولین قسمت از یک مقاله سه قسمتی به قلم فیلیپ بال دعوت میکنیم که به تازگی از وبسایت کوانتامگزین منتشر شده است.
همه میدانند که مکانیک کوانتومی، نظریهی عجیبی است، اما ضرورتا نمیدانند چرا؟ باور بر این است که دنیای کوانتومی به خاطر برهم نهیاش، اصل عدم قطعیتش و درهم تنیدگیاش، واقعا عجیب است. چیزی که مکانیک کوانتومی تا این اندازه عجیب کرد، اصل مشهور عدم قطعیت سال ۱۹۲۷ یا درهم تنیدگی سال ۱۹۳۵ نبود، بلکه ماکس بورن در سال ۱۹۲۶ این غرابت را به مکانیک کوانتومی اعطا کرد. او پیشنهاد داد که راه درست تفسیر ماهیت موجی ذرات کوانتومی، این است که آنها را به صورت موجهای احتمال ببینیم. بورن اظهار داشت که معادلهی موج (که سال قبلش توسط شرودینگر ارائه شده بود)، اساسا یک مولفهی ریاضی برای محاسبهی شانس مشاهدهی یک نتیجهی خاص در یک آزمایش است.👌⭐️ به عبارت دیگر، قاعدهی بورن، نظریهی کوانتومی را به آزمایش مربوط میکند. اصلا همین قاعده است که مکانیک کوانتومی را یک نظریهی علمی میکند، نظریهای که میتواند پیشبینیهایی قابل آزمون انجام دهد. لوییس ماسانس (Lluís Masanes) از کالج لندن میگوید:
⭐️قاعدهی بورن، ارتباط حیاتی بین اشیای ریاضی انتزاعی نظریهی کوانتومی و تجربه و جهان ملموس است
مشکل این است که قاعده بورن، واقعا چیزی بیشتر از یک حدس هوشمندانه نبود! در واقع بورن این قاعده را بدون هیچ دلیل بنیادی پیشنهاد کرد! آدان کابلو (Adán Cabello)، نظریهپرداز کوانتومی دانشگاه سویای اسپانیا میگوید:
قاعده بورن یک شهودِ بدون توجیه دقیق بود، اما کار کرد!
و هنوز پس از گذشت بیش از ۹۰ سال، هیچ کس نتوانسته دلیل آن را توضیح دهد. بدون قاعده بورن نمیتوان نشان داد مکانیک کوانتومی دربارهی ماهیت واقعیت چه میگوید. جیولی چیریبلا (Giulio Chiribella) متخصص بنیانهای مکانیک کوانتومی از دانشگاه هنگکنگ میگوید:
درک قاعده بورن، به عنوان راهی برای درک تصویر دنیای نهفته در نظریهی کوانتومی، بسیار مهم است.
چندین پژوهشگر تلاش کردهاند تا قاعده بورن را از اصول بنیادیتر بدست آورند، اما هیچیک از آنها به طور گستردهای پذیرفته نشدهاند. اکنون ماسانس و همکارانش، توماس گالی (Thomas Galley) از موسسه فیزیک نظری پریمیتر در واترلوی کانادا و مارکوس مولر (Markus Müller) از موسسه اپتیک کوانتومی و اطلاعات کوانتومی وین، راه جدیدی برای استخراج این قاعده از اصول عمیقتر نظریه کوانتومی پیشنهاد کردهاند، رویکردی که میتواند توضیح دهد مکانیک کوانتومی چطور به صورت عمومیتر از طریق فرآیند اندازهگیری به آزمایش ارتباط مییابد. ماسانس میگوید:
ما تمام ویژگیهای اندازهگیری در نظریه کوانتوم را بدست میآوریم: یعنی سوالات، پاسخها و احتمال رخداد پاسخها.
این یک ادعای بزرگ است. این سوال که اندازه گیری در مکانیک کوانتومی به چه معناست، از روزهای ابتدایی تولد آن، یعنی از زمان اینشتین و شرودینگر، سوال مهم و چالشبرانگیزی بوده و بعید به نظر میرسد که این پیشنهاد، حرف آخر باشد. اما این رویکرد ماسانس و همکارانش، مورد ستایش فیزیکدانان قرار گرفته است. چیریبلا میگوید من آن را بسیار دوست دارم. کابلو میگوید:
این کار، نوع تمرین پالایش است، راهی برای خلاص کردن مکانیک کوانتومی از شر اجزای اضافیاش و این کار، قطعا یک وظیفهی مهم است. این اجزای اضافی، علامتی هستند که نشان میدهند ما نظریه کوانتومی را کاملا نفهمیدهایم.
علمی عرفانی👇
@wittj2