☝️☝️☝️
منتهی چیزی که است عقل آن قدر قوی است که قلب را تحت شعاع قرار داده است.
بنابراین آن نوری را که عقل پیغمبر از خدا می گیرد،از الله می گیرد،این در همان مرتبه جمع و جامعیّت خودش در همان مقدار می ماند، این را نمی تواند در مرتبه قلب خودش باز بکند و تنزلش بدهد و عالم آفرینش را تشکیل بدهد و ایجاد بکند.چون عرض کردم پیغمبر مظهر عقل است. عقل در آنحضرت فوق العاده قوی است و قلب را تحت شعاع خودش قرار داده است.
بنابراین نمی تواند آن نور را که جامع همه اسماء خداست،در مرتبه قلب خودش تفصیلش بدهد و بازش بکند و موجودات عالم را پدید بیاورد. عقل قوی است و قلب تحت شعاع قرار دارد.
در اینجا لازم است یک زن وجود داشته باشد، پای یک زن در میان باشد که این زن از طرفی از لحاظ عقلی آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند با عقل پیغمبر یک اتصال تام پیدا بکند و آن نور واحد را را از عقل پیغمبر بگیرد،چون زن مظهر قلب است.باید قلب در این زن قوت کامل داشته باشد.
بنابراین آن نوری را که از عقل پیامبر گرفت در قلب خودش می تاباند و در قلب خودش اسماءالله را تجزیه میکند.وقتی که تجزیه شان کرد حالا عالم آفرینش را ایجاد میکند،اسماء را یکی یکی از قلب خودش،از مرتبه جبرئیلی خودش تنزل میدهد و عالم را ایجاد میکند.این زن همان حضرت زهرا سلام الله علیها است که از طرفی در مرتبه ی عقل است و از طرفی به خاطر زن بودن در مرتبه ی نَفْسْ و یا قلب است. این چیزی است که حضرت زهرا دارد و پیغمبر ندارد یعنی حضرت زهرا در مرتبه عقل است مانند پیغمبر و همچنین در مرتبه قلب هم است.عرض کردم پیغمبر در مرتبه قلب هم است،نمی خواهیم بگوییم ندارد چون کسی که به عقل رسیده به قلب هم رسیده است،پیغمبر سر راه عروجش از عقل اول از جبرئیل هم گذشت دیگر یعنی جبرئیل هم است یعنی گذشت و به عقل رسید. چون مرد است عقل در او یک ظهور فوق العاده قوی دارد قلبش را تحت شعاع قرار داده است،لذا این نور واحد نمی تواند بر قلبش بتابد و این قلب اسماءالله را تجزیه بکند.بنابراین اگر خداوند فقط پیغمبر را خلق می کرد اصلا عالم آفرینش به وجود نمی آمد، یعنی اگر فقط عقل تنها را خلقش می کرد عالم به وجود نمی آمد.اگر عالم به وجود بیاید باید اسماء خدا متجزی بشوند،از هم جدا بشوند و بعد این اسماء در عالم طبیعت تنزل داده بشوند و عالم طبیعت به وجود بیاید. آدم ها و حیوانات و جمادات را به وجود بیاورند. بنابراین این عقل پیغمبر آنچنان قوی است که قلب را تحت شعاع قرار داده است.
بنابراین اسماءالله وقتی به قلب پیامبر می تابند نمی توانند تجزیه بشوند. اینجاست که باید حتماً یک زن وجود داشته باشد. سِرِّ آفرینش حضرت زهرا در این است. باید یک زن وجود داشته باشد،باید یک منشور وجود داشته باشد. آن آینه ای که مثال زدم کافی نیست،باید یک منشور هم وجود داشته باشد تا نوری که از آینه می تابد را تجزیه اش بکند. قلب باید این کار را بکند جبرئیل باید این کار را بکند.
بنابراین همه ما در واقع مخلوقات حضرت زهرا هستیم. از تابش شعاع های اسماء از قلب ایشان به وجود آمده ایم. البته باز هم می گویم بحث این نیست که بخواهیم خدا را برداریم،اینها را جانشین کنیم. اینها خُلَفای خدا هستند. اینها همه شان به اذن الله کار انجام می دهند.
فرض کنید این آینه،این منشور،بدون خورشید هیچ کاره هستند. اگر خدا نباشد نه عقل و نه جبرئیل و نه عالم طبیعت است. لذا با عنایت به اینکه شما به این مسئله توجه دارید این مسائل را عرض می کنم.
حضرت عیسی می فرمایند:من برای شما به اذن الله پرنده خلق میکنم. یعنی من مظهر اسم خالق به اذن الله هستم.یعنی به خاطر اسم خالقیّت که در من تابیده است. این اسم از کجا تابیده است ؟ از خدا تابیده است.
در نتیجه باید یک زن وجود داشته باشد که بین عقل پیغمبر و موجودات عالم واسطه باشد که بتواند با عقل پدرش یک اتحاد تام پیدا بکند و نور را از پدرش بگیرد سپس به مرتبه قلب خودش تنزل بدهد،و این اسماء را باز بکند و بعد از این که باز کرد اینها را به مرتبه طبیعت تنزل بدهد و موجودات را بیافریند.
عرض کردم که همه ما مخلوقات حضرت زهرا سلام الله علیها هستیم. از قلب حضرت زهرا همه موجودات پدید آمده اند.مادر همه ما،همه موجودات حضرت زهرا است...
از اینجا معلوم می شود که حضرت زهرا فضیلتی دارد که آنها ندارند《وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما》. باز هم عرض می کنم این طور نیست که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مقامش از پیغمبر بالاتر است،نه این طور نیست.همانطور که گفتیم نه اینکه پیغمبر اکرم مرتبه قلب را نداشته باشد که بگوییم نقص دارد،دارد ولی تحت شعاع نور عقلش است،پس قلب در رسول خدا خیلی نمیتواند فعالیت بکند. پیغمبر اکرم قران را که...
ادامه مطلب👇👇👇
علمی عرفانی👇
@wittj2
☝️☝️☝️
پیغمبر اکرم قرآن را که نازل کرد می فرماید: نَزَّلَهُ عَلىٰ قَلْبِکَ
بر قلب پیغمبر نازل شد،ولی قلب پیغمبر خیلی نتوانست قرآن را تفصیلش بدهد. آن نور قرآن را که گرفت 6000 تا آیه درست کرد. اگر همه دین همین بود پس چرا ائمه بعدی آمدند؟ معلوم می شود که تفصیل پیغمبر آنچنان که باید آنقدر گسترده نبود. قلب پیغمبر که نور قرآن را گرفت همینقدر بوده که توانست 6000 آیه درست بکند. لذا می بینیم ائمه دیگر هم باید بیایند و به همین اکتفا نمی شود کرد.
بنابراین گفت کتاب الله و عترتی. این دو تا با هم...
برگرفته از جلسات
#مقامات_حضرت_زهرا سلام الله علیها
#علامه_مروجی_سبزواری🌻
علمی عرفانی👇
@wittj2
ای خسرو مه وش بیا ای خوشتر از صد خوش بیا
ای آب و ای آتش بیا ای در و ای دریا بیا
مخدوم جانم شمس دین از جاهت ای روح الامین
تبریز چون عرش مکین از مسجد اقصی بیا
مولانای جان🌻
👇
@wittj2
4_5987860644634821745.mp3
2.98M
⭐️دشمن قلب
🎷علامه مروجی سبزواری
🌻گر حلال آمد پی قوت عوام
عاشقان دوست را آمد حرام🌻
علمی عرفانی👇
@wittj2
اشارت کرد شاهانه که جست از بند دیوانه
اگر دیوانهام شاها تو دیوان را سلیمانی
شها همراز مرغابی و هم افسون دیوانی
براین دیوانه هم شایدکه افسونی فروخوانی
مولانای جان🌻
👇
@wittj2
بر دیوانگان امروز آمد شاه پنهانی
فغان برخاست از جانهای مجنونان روحانی
میان نعرهها بشناخت آواز مرا آن شه
که صافی گشته بود آوازم از انفاس حیوانی
مولانای جان🌻👌⭐️
👇
@wittj2
🔸🔸🔸
دزدیده چون جان می روی
اندر میان جان من
سرو خرامان منی
ای رونق بستان من
چون می روی بیمن مرو
ای جانِ جان بیتن مرو
وز چشمِ من بیرون مشو
ای شعله ی تابان من
هفت آسمان را بردَرَم
وز هفت دریا بگذرم
چون دلبرانه بنگری
در جان سرگردان من
تا آمدی اندر برم
شد کفر و ایمان چاکرم
ای دیدن تو دین من
وی روی تو ایمان من
بیپا و سر کردی مرا
بیخواب و خور کردی مرا
سرمست و خندان اندرآ
ای یوسفِ کنعان من
از لطف تو چو جان شدم
وز خویشتن پنهان شدم
ای هست تو پنهان شده
در هستی پنهان من
گل جامه در از دست تو
ای چشم نرگس مست تو
ای شاخها آبست تو
ای باغ بیپایان من
جانم چو ذره در هوا
چون شد ز هر ثقلی جدا
بیتو چرا باشد چرا
ای اصل چار ارکان من
ای شه صلاح الدین من
ره دان من ره بین من
ای فارغ از تمکین من
ای برتر از امکان من...
مولانای جان🌻❤️
👇
@wittj2
آستینی بفشاندم به هوای معراج
که ملک را نرسد بال و پری بهتر از این
گر به تاثیرِ سخن واقفی از عشق بگو
کز تو بر جای نماند اَثری بهتر از این...
شهریار🌻👌⭐️
👇
@wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
آستینی بفشاندم به هوای معراج که ملک را نرسد بال و پری بهتر از این گر به تاثیرِ سخن واقفی از عشق بگ
اشاره ی شاعر به گویش زبانی و دلی ست از عشق...که بسیار در مسیر سلوک موثر است و تاکید بر خواندن ادعیه و متون زیارتی از این قبیل گویش هاست.👌⭐️
از سر تعمیر دل بگذر که معمارانِ عشق
روز اول رنگ این ویرانه ویران ریختند...
بیدل دهلوی🌻👌❤️
👇
@wittj2
هدایت شده از پروانه های وصال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #کنترل_ذهن
🔥 اگه قرار باشه اموری که توجه ما رو جلب میکنند، فقط به اونها نگاه کنیم!!!
دیگه هیچ وقت به یاد خدا نخواهیم افتاد⁉️
🎥 کاری از گروه رسانه ی تنها مسیر 🍃
🔮🎷تولد دوباره قاعده بورن : داستان مرموز ظهور واقعیت فیزیکی از دل ریاضیات انتزاعی کوانتومی (قسمت دوم)
✍ ناهید سادات ریاحی در ۱۹ اسفند ۱۳۹۷تازه ترین اخبار کوانتومی کوانتوم فیزیک کوانتومی
در قسمت اول داستان تولد دوباره قاعده بورن کمی از تاریخچهی آن صحبت کردیم و پس از آن به سراغ پژوهش جدیدی رفتیم که سعی کرده این قاعده مرموز را دوباره از نو بنا کند. درلابهلای این بحث، دوباره به چالش بزرگ اندازه گیری برخوردیم. در این قسمت، میخواهیم کمی بیشتر در مورد این چالش و ارتباطش با قاعده بورن صحبت کنیم، 👌⭐️جایی که پای تفسیر جنجالی چندجهانی به میان میآید.
درک اندازه گیری به کمک قاعده بورن، انگیزهای است که افراد زیادی را ترغیب کرده تا به جای آموختن و پذیرفتن، تلاش کنند آن را توضیح دهند. یکی از جالبترین تلاشها در این زمینه که توسط ریاضیدان آمریکایی، اندرو گلیسون (Andrew Gleason) در سال ۱۹۵۷ انجام شد، نشان داد که قاعده بورن از برخی اجزای دیگر ساختار ریاضی استاندارد مکانیک کوانتومی پیروی میکند: به عبارت دیگر، این قاعده، بستهای فشردهتر از چیزی است که در ابتدا به نظر میرسید. با این وجود گلیسون فرض میکند برخی جنبههای کلیدی فرمالیسم ریاضی برای ارتباط حالات کوانتومی به نتایج یک اندازه گیری خاص، لازم هستند.
🎯یک رویکرد بسیار متفاوت برای بدست آوردن قاعده بورن، بر تفسیر بحثبرانگیز چند جهانی مکانیک کوانتومی تکیه میکند.
🔑 چند جهانی، تلاشی برای حل معمای اندازه گیری های کوانتومی با این فرض است که به جای انتخاب فقط یکی از چند نتیجهی ممکن، همهی آنها در جهانهای متفاوتی که از جهان ما جدا شدهاند (یا شکافته شدهاند)، وجود دارند. در اواخر دههی ۱۹۹۰، یکی از مدافعان چندجهانی به نام دیوید دوچ (David Deutsch) ادعا کرد که احتمالات قطعی کوانتومی، دقیقا چیزهایی هستند که یک مشاهدهگر سلیم برای پیشبینی، نیاز دارد؛ استدلالی که میتواند برای بدست آوردن قاعده بورن استفاده شود. در ضمن، لو ویدمن (Lev Vaidman) از دانشگاه تلآویو و به طور مستقل سین کارول (Sean Carroll) و چارلز سبنز (Charles Sebens) از کلتک پیشنهاد کردند که قاعده بورن تنها قاعدهای است که احتمالات درست را در یک بسگیتی چندجهانی، در لحظهای پس از آنکه یک شکافتگی رخ داده، اما قبل از اینکه مشاهدهگری نتیجهی اندازه گیری را ثبت کند، بدست میدهد. در آن لحظه، مشاهدهگران هنوز نمیدانند در کدام شاخه از جهان قرار دارند، اما کارول و سبنز استدلال کردند👈 «راهی منطقی برای حدس نتایج در چنین مواردی وجود دارد که مستقیما منجر به قاعده بورن میشود». تصویر چندجهانی هم، مشکلات خودش را دارد، اما حداقل این مسئله را که اگر هر نتیجهی ممکنی، به طور قطع بدست آید، اصلا «احتمال» چه معنایی میتواند داشته باشد را ندارد. گالی میگوید:
تفسیر چند جهانی به تعمیر اساسی بسیاری از مفاهیم و شهودات بنیادی نیاز دارد.
⭐️علاوه بر این، برخی میگویند راه منسجمی برای ارتباط یک مشاهدهگر قبل از یک شکافتگی، به همان مشاهدهگر پس از آن، وجود ندارد و بنابراین به صورت منطقی واضح نیست که کاربرد قاعده بورن برای اینکه یک مشاهدهگر قبل از رویداد، چیزی را پیشبینی کند، به چه معناست. به همین دلیل، استخراجهای چندجهانی قاعده بورن به طور گسترده پذیرفته نمیشوند. اکنون ماسانس و همکارانش، استدلالی کردهاند که به فرضیات گلیسون نیازی ندارد. آنها نشان میدهند در حالیکه این قاعده، معمولا به عنوان یک افزودنی به اصول موضوعهی مکانیک کوانتومی، اضافه میشود، وقتی اندازه گیری ها، نتایج منحصربفرد تولید میکنند، قاعده بورن از خود آن اصول پیروی میکند. این بدان معناست که اگر وجود حالات کوانتومی را در کنار تجربهی کلاسیکی (فقط یکی از آنها واقعا مشاهده میشود) داشته باشیم، راهی جز مربع کردن تابع موج برای ارتباط این دو نداریم. ماسانس میگوید:
پژوهش ما نشان میدهد که قاعده بورن، 👌نه تنها یک حدس خوب است، بلکه تنها حدس منطقی سازگار است.
⭐️برای رسیدن به این نتیجه، ما فقط چند فرض بنیادی نیاز داریم. اول اینکه حالات کوانتومی به شیوهی معمول، فرمولبندی میشوند: به صورت بردارها که هم دارای اندازه هستند و هم جهت. مثل این که بگوییم هر نقطهای روی کره زمین را میتوان با طول، عرض و ارتفاع جغرافیایی خاصی نمایش داد. فرض بعدی هم یک فرض کاملا استاندارد در مکانیک کوانتومی است: تا وقتی اندازه گیری روی یک ذره انجام نشود، آن ذره به شیوهای که به آن، یکانی (unitary) میگویند، در زمان تغییر میکند، به زبان بسیار ساده یعنی تغییراتش، نرم و موجگونه هستند و اطلاعات را در مورد ذره، حفظ میکنند. معادله شرودینگر دقیقا چنین رفتاری را تجویز میکند و در حقیقت یکانی بودن است که اندازه گیری را چنین مسئلهی چالشبرانگیزی میکند، زیرا اندازه گیری، یک فرآیند غیر یکانی است که
👇
طی آن فروریزش تابع موج رخ میدهد. در یک اندازه گیری تنها یکی از چند حالت بالقوه مشاهده میشود: اطلاعات گم میشوند.
محققان همچنین فرض میکنند نحوهی گروهبندی بخشهای مختلف یک سیستم چندبخشی، نباید تفاوتی در نتیجهی یک اندازه گیری ایجاد کند. گالی میگوید:
این فرض، بسیار بنیادی است، در واقع به نوعی پیششرط هرگونه استدلالی در مورد جهان است.
فرض کنید سه سیب دارید. اگر من بگویم، دو سیب در سمت راست و یکی در سمت چپ قرار دارد و شما بگویید، دو سیب در سمت چپ و یکی در سمت راست قرار دارد، در واقع هر دوی ما آنها را به درستی توصیف کردهایم. این حقیقت که ما سیبها را با تقسیم کردن خط چپ و راست، در جایی قرار میدهیم، یک انتخاب ذهنی است و این دو توصیف، به یک اندازه درست هستند.
فرض نهایی، خود اندازه گیری را در برمیگیرد: یک اندازه گیری روی یک سیستم کوانتومی باید یک نتیجهی منحصربفرد تولید کند. هیچ فرضی دربارهی چگونهی رخ دادن این پدیده وجود ندارد: فرمالیسم کوانتومی چگونه باید برای پیشبینی احتمال نتایج استفاده شود؟ محققان نشان میدهند اگر اصل موضوعه دربارهی منحصربفردی اندازه گیری، ارضا شود، این فرآیند باید از قاعده بورن تبعیت کند. هر جایگزین دیگر قاعده بورن برای بدست آوردن احتمال نتایج مشاهده شده از تابع موج، اصول موضوعهی اولیه را ارضا نخواهد کرد.
نتیجه، فراتر از این میرود: این یافته میتواند روشن کند که اصلا دستگاه اندازه گیری مکانیک کوانتومی چیست. به طور خلاصه، مجموعهای از ملزومات فنی وجود دارد: توابع ریاضی کهعملگرهای هرمیتی نامیده میشوند و روی تابع موج عمل میکنند تا ویژه مقادیر مرتبط به احتمالهای اندازهگیری را تولید کنند، اما ماسانس و همکارانش هیچ یک از آنها را از ابتدا فرض نمیکنند. در عوض، آنها درمییابند که تمام این پیشنیازها مانند قاعده بورن، در فرضهای بنیادی نهفتهاند و نیازی به چیزهای اضافی نیست. گالی میگوید:
ما فقط فرض میکنیم یک سری سوال وجود دارد که وقتی پرسیده شدند، اصول اولیه، یک پاسخ را با احتمال مشخصی برمیگردانند. سپس به کمک فرمالیسم نظریه کوانتومی نشان میدهیم که فقط سوالات، پاسخها و احتمالات، چیزهای کوانتومی هستند.
این کار نمیتواند به این سوال دشوار که چرا نتایج اندازه گیری، منحصربفرد هستند، پاسخ دهد، در عوض، منحصربفردی را بدیهی فرض میکند و آن را به بخشی از تعریف اندازه گیری تبدیل میکند. گالی میگوید:
منحصربفردی حتی برای آغاز کار علمی لازم است.
اما یکی از شرایط مهم هر فرض حداقلی در نظریه کوانتومی، سرراست بودن آن است. آراجو فکر میکند ممکن است رازهای بیشتری در فرضیاتی که با چشم میبینیم، وجود داشته باشد. او میگوید:
آنها بسیار فراتر از این فرض میروند که یک اندازه گیری وجود داشته و یک نتیجهی منحصربفرد دارد. مهمترین فرض آنها، این است که مجموعهی ثابتی از اندازه گیریها وجود دارد که احتمالهایشان، برای تعیین کامل یک حالت کوانتومی کافی است.
به عبارت دیگر، فقط بحث اینکه اندازه گیری ها وجود دارند، نیست، بلکه اندازه گیری ها با احتمال نتایج مرتبطشان میتوانند هر چیزی که میدانید را به شما بگویند. به نظر منطقی میرسد، اما به طور بدیهی درست نیست. آراجو این مقاله را کاری بزرگ مینامد، اما اضافه میکند:
من فکر نمیکنم که این کار واقعا قاعده بورن را توضیح دهد، با این وجود، بدون توجه به اینکه ما بدون آب میمیریم، توضیح میدهد آب چیست.
و البته یک سوال دیگر باقی میماند: چرا قاعده بورن فقط احتمالها را مشخص میکند و نه نتایج قطعی را؟
ادامه دارد…
👇
@wittj2
غیر آن قطب زمان دیدهور
کز ثباتش کوه گردد خیرهسر
پای نابینا عصا باشد عصا
تا نیفتد سرنگون او بر حصا
آن سواری کو سپه را شد ظفر
اهل دین را کیست سلطان بصر
با عصا کوران اگر ره دیدهاند
در پناه خلق روشندیدهاند
گر نه بینایان بدندی و شهان
جمله کوران مردهاندی در جهان
نه ز کوران کشت آید نه درود
نه عمارت نه تجارتها و سود
"جناب مولانای جان"
🌷
🔮🎷#آداب_ماه_رجب
#استاد_محمود_امامی
#بخش_اول :
در آداب ماه رجب 60 رکعت نماز هست، شبی دو رکعت؛ تا آخر ماه.
که در هر رکعت سه مرتبه سوره ی کافرون است و یک سوره ی توحید.
و بعد از نماز این دعاست که:
«لاإله إلا الله وحده لاشریک له »
این دعا موجب #غفران می شود.
دعای خیلی خوبی است.
#غفران یعنی چه؟
یعنی آمرزیده شدن.
غفران و آمرزش یعنی چه؟
ادامه دارد...
✍️ پیاده شده از فایل صوتی دروس اخلاق حضرت استاد امامی
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷#آداب_ماه_رجب
#استاد_محمود_امامی
#بخش_دوم :
🍂 گفتیم در ماه رجب 60 رکعت نماز دو رکعتی است که در آن سوره #کافرون و #توحید خوانده می شود.
« قل یا أیها الکافرون » همان لاإله است.
« قل هو الله احد »؛ إلا الله است.
« لاإله إلا الله » را اگر مفصل کنیم و شرح کنیم، می شود: « قل یاأیها الکافرون» و « قل هو الله أحد».
« لاإله إلا الله» موجب #غفران آدم است.
«غفران » یعنی کمالاتی که خداوند تبارک و تعالی در انسان نهاده ( چون ما مجمل کمالات هستیم) باید ظاهر شوند.
در این صورت آمرزش و غفران نصیبش شده است.
ادامه دارد...
✍️ پیاده شده از فایل صوتی دروس اخلاق حضرت استاد امامی
علمی عرفانی👇
@wittj2
اولین پنجشنبه ماه رجب به👈 لیله الرغائب معروف است و در مفاتیح آمده که روزه گرفتن در این روز مستحب است.
⭐️ از دیگر اعمال این شب، نماز لیله الرغایب است که در روایات به آن تاکید شده است.
👈این نماز ، دوازده رکعت است که مابین نماز مغرب و عشا اقامه شده و هر دو رکعت به یک سلام ختم میشود. در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، 3 مرتبه سوره قدر، 12 مرتبه سوره توحید خوانده شود.
⭐️بعد از اتمام دوازده رکعت، 70 بار ذکر «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الاْمِّیِّ وَعَلی آلِهِ» را گفته و سپس در سجده 70 بار ذکر «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» گفته شود.
⭐️پس از سر برداشتن از سجده، 70 بار ذکر «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ» گفته شود و دوباره به سجده رفته و 70 مرتبه ذکر «سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» گفته شود. در نهایت حاجات خود را از خدا بخواهید.
علمی عرفانی👇
@wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید/ الگوی معیشت اسلامی
راهکاری دینی که نهاد اجتماع را زنده و پویا نگه میدارد.
علمی عرفانی👇
@wittj2
4_5922316050673696839.mp3
5.32M
⭐️کاروان شهید
🎷شهرام ناظری
خوشا آنان که با عزت ز گیتی / بساط خویش برچیدند و رفتند
ز کالاهای این آشفته بازار / شهادت را پسندیدند و رفتند …🌹
👇
@wittj2
بی حسرت
از جهان نرود
هیچ کس به در
الا
شهید عشق🌹
به تیر از کمان دوست
سعدی🌻
👇
@wittj2
چشم ازاو
جلوه ازاو
ماچه حریفیم ای دل
چهره اوست
که با دیده او
می بینم
شهریار🌻👌✨
👇
@wittj2