eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
414 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
بر خلاف تصور، كه گفته مي شود فضانوردان در مدار تحت تاثير بي وزني اند، نيروي گرانش زمين آنها را به سوي خود مي كشد! اما نيروي رو به خارج گريز از مركز فضا پيما نيروي گرانش را خنثي مي كند! 👇 @wittj2
هر چقدر به سرعت نور نزديك شويم به آينده سفر مي كنيم همچنين اگر بشر مي توانست با سرعت انبساط بافت فضا -زمان حركت كند در آن صورت به گذشته سفر مي كرد و به جهان موازي ديگري پاي مي نهاد. 👇 @wittj2
زمانی که ماده و پادماده با یکدیگر ترکیب می‌شوند، نابود شده و انبوهی از فوتون‌ها را به وجود می‌آورند،مارکلو: در اصل جهان نباید وجود داشته باشد ولی به هر حال وجود دارد. علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷آیا قبل از افرینشِ جهان هستی چیزی وجود داشته است؟ نظریه‌ی که ما آن را بعنوان انفجار بزرگ «بیگ بنگ» می‌شناسیم می‌تواند سرابی سه بعدی از یک ستاره‌ی در حال فروپاشی در جهانی کاملاً متفاوت از جهانِ هستی ما باشد. گمانه زنی های بسیاری نیز پیرامون آنچه پیش از انفجار بزرگ بوده، وجود دارد. آیا قبل از بیگ بنگ چیزی وجود داشته است؟ این سوال مبنای تمام فلسفه‌ی بشریت را تشکیل می‌دهد. اصلا چه لزومی دارد که بیگ بنگ سرآغاز همه چیز باشد؟ ولی این که چه چیزی پیش از نقطۀ آغاز وجود داشته، مانند این است که بپرسید چرا وقتی در جهت شمال حرکت می‌کنیم در نهایت به قطب شمال می‌رسیم؟! علمی عرفانی👇 @wittj2
درود بر دوستان تازه پیوسته مباحث مهم کانال را در این هشتک ها سرچ بفرمایید.👇👇👇 () (استاد عبادی) (استاد عبادی) و من الله توفیق🌻 سپاس از همراهی شما بزرگ اندیشان گرامی🙏🌹 👇 @wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
🔮🎷 بررسی مفهوم حجاب در متون اسلامی، جایگاه آثار و جلوه‌های تربیتی آن ⭐️بخش دوم ✍نویسندگان: اکبر ره
🔮🎷 بررسی مفهوم حجاب در متون اسلامی، جایگاه آثار و جلوه‌های تربیتی آن ⭐️ بخش سوم نویسندگان: اکبر رهنما، دانشیار فلسفة تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد زهرا علی‌اکبرزاده آرانی، مربّی و هیئت علمی گروه اتاق عمل دانشکدة پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم مجید خاری آرانی، دانشجوی دکتری فلسفة تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد 3⃣ مفهوم لغوی حجاب به گفتة اهل لغت، این واژه به صورت متعدّی و به معنای در پرده قرار دادن به کار می‌رود. ابن‌دُرَید می‌گوید: «حَجَبتُ الشَّیءَ... إِذَا سَتَرتُهُ، وَالحِجَابُ السِّترُ... إِحتَجَبَت الشَّمسُ فِی السَّحَابِ إِذَا تَستَتَرت فِیهِ: حجاب، پوششی است که روی شیء را فرامی‌گیرد و حجاب یعنی پرده... . زمانی که خورشید در ابر فرو می‌رود، عرب می‌گوید: إِحتَجَبَت الشَّمسُ فِی السَّحَابِ» (ابن‌دُرَید، 1987م.: ذیل واژة حجب). فیّومی این واژه را چنین توضیح می‌دهد: «حجب فعلی متعدّی است و به معنای مانع شدن به کار می‌رود. به پرده، حجاب می‌گویند؛ زیرا مانع از دیدن است و به دربان، حاجب گفته می‌شود؛ زیرا وی مانع از ورود افراد است. این واژه در اصل بر موانع جسمانی اطلاق می‌گردد، ولی برخی مواقع، به موانع معنوی آنانحجاب گفته می‌شود» (فیّومی، بی‌تا: واژة حجب). از گفتار اهل لغت می‌توان نتیجه گرفت که در زبان عرب، حجاب به پوششی گفته می‌شود که مانع از دیدن شیئی پوشیده می‌شود. استاد مطهّری نتیجة تحقیقات لغوی خود را دربارة این واژه چنین بیان می‌کند که کلمة حجاب هم به معنی پوشیدن است و هم به معنی پرده و حاجب، بیشترین استعمال آن به معنی پرده است. این کلمه از آن روی مفهوم پوشش می‌دهد که پرده وسیلة پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت، هر پوشش حجاب نیست و آن پوششی حجاب نامیده می‌شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد (ر.ک؛ مطهّری،1367: 386ـ 391) این واژه در قرآن و حدیث نیز با عنایت به همین معنای لغوی به کار رفته است و معنای خاصّی پیدا نکرده است. شهید مطهّری می‌فرماید در قرآن کریم، غروب خورشید را در داستان سلیمان این گونه توصیف می‌کند: حَتَّى تَوَارَتْ بِالْحِجَابِ؛ یعنی تا آن وقتی که خورشید در پشت پرده مخفی شد. تعبیر حجاب با همین معنا در آیة 51 سورة شوری و نیز در آیة 53 سورة احزاب به کار برده شده است. در دستوری که امیرالمؤمنین علی(ع) به مالک اشتر نوشته است، می‌فرماید: «فَلاَ تَطُولَنَّ احتِجَابُکَ عَن رَعِیَّتِکَ» یعنی در میان مردم باش، کمتر خود را در اندرون خانه از مردم پنهان کن. حاجب و دربان تو را از مردم جدا نکند، بلکه خودت را در معرض ملاقات و تماس مردم قرار ده» (نهج‌البلاغه/ ن 53). ادامه دارد .... 📗منبع: پژوهشنامه معارف دانشگاه علامه طباطبايي علمی عرفانی👇 @wittj2
تو جهان را قدر دیده دیده‌ای کو جهان سبلت چرا مالیده‌ای عارفان را سرمه‌ای هست آن بجوی تا که دریا گردد این چشم چو جوی مولانای جان🌻👌⭐️ 👇 @wittj2
گر بتازی گوید او ور پارسی گوش و هوشی کو که در فهمش رسی بادهٔ او درخور هر هوش نیست حلقهٔ او سخرهٔ هر گوش نیست مولانای جان🌻❤️ 👇 @wittj2