eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
416 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
👌🌟 شرح حدیثی ناب رُوِىَ عَنْ مُولانا النَّبىِّ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: اَلطَّبِیبُ اللهُ وَ لَعَلَّکَ تَرْفِقُ بِأَشْیاء تَخْرِقُ بِها غَیْرَکَ از سرورمان پیامبر صلی الله علیه و آله روایت شده که فرمود: طبیب واقعى خداست و شاید چیزهایى براى تو خوب باشد که دیگران از آن زیان مى بینند. 🔮 شرح حدیث: حوادثى که در زندگى انسان رخ مى دهد «گاهى» از سوء تدبیر و سوء انتخاب یا سوء نیت نيست و بسیارند حوادث دردناکى که این چنین هستند. ولى گاهى حوادث ظاهراً نامطلوبى رخ مى دهند که هیچ یک از این عوامل موجب آن نشده اند و در واقع حکم داروهایى را دارند که طبیب واقعى یعنى خداوند براى بندگان خود تجویز کرده است، این داروها اگر چه تلخند ولى اثر درمانى مهمى دارند، گاهى زنگ بیدار باش، گاهى وسیله توجه به ضعف و ناتوانى انسان و گاهى باعث برطرف شدن غرور اوست. حکایتی در این باب👇👇👇 یکی از شاگردان علامه می‌گفت: به علامه طباطبایی عرض کردم: آقا! من عجول و بی‌صبرم. در يک جمله برايم عصاره‌ی همه‌ی معارف را بيان فرمائید! علامه همراه با خنده‌ی ملیحی نگاهی از سرِ لطف و رأفت به من کردند و سپس فرمودند: با همه مهربان باش! با دوستان مروت و با دشمنان مدارا کن. 💎 بدان که خلاصه‌ی همه‌ی دين و قرآن "بسم الله الرحمن الرحيم" است بنابراین هر حرکتی که از تو سر می‌زند، باید یادآور اسمِ الله، رحمن و رحیم باشد یعنی هم با تمامِ خلق خدا، رحمن باش؛ و هم با اهل ایمان و محبت، رحیم باش. 📗 از کتابِ آشنای آسمان؛ خاطرات و اسنادی منتشر نشده در باره‌ی علامه‌ی طباطبایی. نوشته‌ی محمدتقی انصاریان خوانساری، صفحه 160 علمی عرفانی👇 @wittj2
NaaserAbdolahi-Raz.mp3
5.46M
⭐ ضیافت 🎷 ناصر عبداللهی 👇 @wittj2
برگی از معرفت🍂 گفت: نماز کردند؟ گفت: آری. گفت: آه. یکی گفت: نماز همه عمرم به تو دهم، آن آه را به من ده. گفت: اکنون مرا نیز می شاید. 🌻 🍁 نکته اصلی در این بند از مقالات اشاره شمس است به اهمیت شوق و اشتیاق؛ شوق و اشتیاقی که به نوبه خود ریشه در نیاز دارد . "الجوع طعام الله ، یحیی به ابدان الصدیقین ، ای فی الجوع یصل طعام الله" 📗 مثنوی معنوی نمک و مزه هر کار و هر عبادتی آن شوق و اشتیاقی است که در خود نهفته دارد ؛ که نماز بی آن نیاز و عبادت بی آن شوق ، نماز و عبادت نیست ؛ سرد است و بی مزه و بی ذوق. کسی برای نماز گزاردن به مسجد می رود ، می بیند نماز تمام شده است . از سرِ درد آهی می کشد . آن کس که از اهمیت آن آه و از مرتبه شوق و نیاز با خبر بود ، می گوید ، نماز تمام عمرم را می دهم ، تا این آه تو را بخرم . 🔮 "آدمی را چون از ره نیاز درآید ، قیمت او پیدا نیست ... " 🌻 @wittj2
💎 جهنم جهل بدتر از درد فراق است گرچه فراق جانسوز است. ای غفلت بی‌درد! چه هنگامهٔ ‌کوری‌ست؟ ‌ او در بر و من در غم دیدار بگریم؟! ‌ @wittj2 بیدل دهلوی🌻
🔷ببینید هر چهار تا طبع خوب هستن ولی چیزی که بد و خطرناکه "غلبه های مزاجی" هست. ✅ مثلا طبع سودا خیلی طبع خوبیه و ادم رو دانشمند و اهل تفکر و دقیق بار میاره. ✅ طبع بلغم ادم رو مهربون و بی استرس میکنه و اهل عبادت و محبت و... ✅ طبع دم آدم رو خوش مشرب و مدیر و با معنویت و بخشنده و محکم میکنه ✅طبع صفرا آدم رو تند و تیز و فعال و دقیق و فهمیده میکنه
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
آفرین به آدم چیز فهم! همش همینه.... امام صادق علیه السلام فرمود که آدم ها با هم متفاوتند...
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
☢️ حضرت فرمود اگه آدم ها میدونستن که چقدر بین انسان ها فرق هست هیچ کسی دیگری رو به خاطر گناهش سرزنش نمیکرد... ⭕️ هر کسی هر رفتاری داره، درصد بالاییش به خاطر طبع و مزاجش هست. خوبی هایی که آدم ها دارم اکثرش به مزاجشون مربوطه. بدی هاشون هم همینطور. فقط این وسط مهم اینه که فرد چقدر "اهل تلاش و مبارزه با نفس" خواهد شد.... 💢 متاسفانه توی مدارس ما همه چیز یاد میدن ولی یکی از مهم ترین آموزش های لازم یعنی طب اسلامی رو یاد نمیدن! بابا طب اسلامی یاد بدید به بچه های مردم....
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
Panahian-Clip-JeneKhoob.mp3
2.36M
مهربونی های ژنتیکی و مزاجی فایده ای نداره!!! استاد پناهیان 🌺 @IslamLifeStyles
🎓🌏🔮🎷کیهان، کوانتوم و آگاهی: نقاط کوری که محدودیت‌ های علم را بیشتر به رخ می‌کشند توسط طناز محمدی اکبری در ۱۳ خرداد ۱۳۹۸تازه ترین اخبار کوانتومی  فلسفه ی کوانتوم فیزیک کوانتومی دانشمندان معتقدند جهان قابل شناخت است، زیرا قوانینی وجود دارد که بر رفتار ماده و تحول جهان، حکمفرمایی می‌کند، اما در واقع جهان پر از پدیده‌هایی است که با قوانین ساده‌ی علمی قابل توضیح نیستند. آیا علم به تنهایی برای شناخت جهان کفایت می‌کند؟ برخی دانشمندان به این سوال،‌ پاسخ منفی می‌دهند، آنها علم را سرشار از نقاط کوری می‌بینند که هیچگاه نوری بر آنها تابیده نخواهد شد. در ادامه گزارشی از یک کارگاه دو روزه با موضع محدودیت های علم را خواهیم خواند که به قلم دن فالک نگاشته شده و در وب سایت معتبر ساینتفیک امریکن منتشر گردیده است. فیزیکدانان و فیلسوفان بحث می کنند که آیا تحقیقات می‌تواند اسرار خاصی از جهان و ذهن انسان را حل کند. من به عنوان یک روزنامه‌نگار علمی، در طول این سال‌ها، در کنفرانس‌های علمی بی‌شماری شرکت کرده‌ام و خبر‌های زیادی از آخرین اکتشافات، درباره‌ی تلسکوپ‌های جدید یا شتاب‌دهنده‌ی ذراتبرای یافتن بینش‌های جدیدی در مورد نحوه‌ی کار طبیعت شنیده‌ام. من چند هفته‌ی گذشته در یک نشست کوچک، اما به روز در دانشکده دارتموث در کنفرانسی کاملا متفاوت شرکت کردم. دانشمندان و فیلسوفان زیادی که آنجا بودند، برای جشن گرفتن به تحقق پیوستن ایده‌هایشان جمع نشده بودند، بلکه به دنبال استدلال این نکته بودند که آیا خود علم ناکافی است یا خیر. آنها می‌گفتند همان‌طور که این اصل غیر‌قابل انکار است که علم در طول سالیان گذشته چقدر موفق بوده، اما نمی‌تواند تمام پاسخ‌هایی که ما برای شناخت جهان به دنبالش هستیم را ارائه دهد. اشتباه نکنید، آنها اعتراف می‌کنند نوع خاصی از علم وجود دارد که به طرز باورنکردنی، خوب کار می‌کند، بخشی که دانشمندان، بیرون از ناحیه‌ی به دقت تعریف شده‌ی تحت مطالعه، قرار گرفته‌اند. گالیله اغلب با این نوع روش فکری فوق‌العاده شناخته می‌شود، به گونه‌ای که گفته می‌شود روش وی، مسیر را برای علم مدرن و جدید هموار کرده است. مشاهدات او از یک آونگ دارای نوسان تا توپ‌هایی که از سطح شیبدار به پایین می غلتند، نمونه‌های فیزیک کلاسیک به حساب می‌آیند. اما وقتی نتوانیم بین ناظر و مشاهدات ناظر، مرز مشخصی قائل شویم، چه اتفاقی می‌افتد؟ طبق نظر مارسلو گلایزر فیزیکدان دانشگاه دارتموث (Marcelo Gleiser) و برخی از همکارانش، این مساله، جدی است و  از آنجایی که این موارد به برخی از مهم‌ترین سوالات بی پاسخ در فیزیک مربوط هستند، این ایده را که علم می تواند «همه چیز» را توضیح دهد، به طور بالقوه مورد شک قرار می‌دهند. گلایزر این استدلال را در اوایل سال جاری در یک جستار برانگیزاننده در آئون (Aeon)، همراه با آدام فرانک (Adam Frank) اخترفیزیکدان دانشگاه راچستر و ایوان تامپسون (Evan Thompson) فیلسوف دانشگاه کلمبیای بریتانیا منتشر کرد که تمرکز اصلی آن بر روی کارگاهی دو روزه بود که با عنوان «نقطه کور: تجربه، علم و جستجوی حقیقت» در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آوریل در شهر‌ هانوفر، توسط گلایزر برگزار شد. گلایزر می گوید: «هر آنچه که در علم انجام می‌دهیم، مشروط به نوع نگاه ما به جهان است و نحوه‌ی نگاه کردن ما به جهان، لزوما محدود است.» گلایزر، فرانک و تامپسون سه بخش رام نشدنی ویژه را معرفی ‌می‌کنند: کیهانشناسی (ما نمی‌توانیم جهان را از «بیرون» ببینیم)؛آگاهی (پدیده‌ای که ما تنها از درون خود تجربه می کنیم) و آنچه که آن را «ماهیت یا طبیعت ماده» نامیدند که بیشتر به این ایده اشاره دارد که مکانیک کوانتومی، 👈عمل مشاهده را به نحوی در خود دارد که به طور واضح، درک نمی‌شود. در نتیجه آنها می گویند، ما باید برخی از رازهای علمی را بپذیریم، رازهایی که ممکن است هرگز حل نشوند. به عنوان مثال، ممکن است هرگز نتوانیم یک  «نظریه همه چیز» برای توضیح کل جهان پیدا کنیم. این دیدگاه کاملا با ایده‌آلی که شلدون گلاشو (Sheldon Glashow) فیزیکدان برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در دهه ۱۹۹۰ بیان کرد، متناقض است: ما معتقدیم جهان قابل شناخت است، زیرا قوانینی ساده وجود دارد که بر رفتار ماده و تحول جهان، حکمفرمایی می‌کند. ما تصدیق ‌می‌کنیم که حقایق ابدی، عینی، فوق‌ تاریخی، اجتماعی، بیرونی و بی‌طرفی وجود دارد. مجموعه‌ای از این حقایق به همراه اثبات ادعایمان، همان چیزی است که ما آن را علم می‌نامیم. آنچه که گلایزر و همکارانش از آن انتقاد می‌کنند مفهوم پیروزی علمی است که می‌گوید: فقط به ما به اندازه‌ی کافی زمان بدهید. هیچ مساله‌ای نیست که علم نتواند آن را حل کند. 🚨در واقع این ایده، صحیح نیست، زیرا مسائل زیادی در دنیا وجود دارد که ما قادر به حل آنها نیستیم. بحث آنها به این پرسش منجر می‌شود که: آیا جهان از طریق مطالعات علمی بی‌طرف یا پر از نقاط کور و وابسته به
دیدگاه‌های ناامیدکننده، قابل شناخت است؟ البته فیلسوف‌ها هم، وارد این بحث شدند. یک دیدگاه که تلاش می‌کند «این نقطه کور» را به طور جدی مورد توجه قرار دهد و در عین حال هنوز به یک دنیای واقعی که مستقل از ماست، اعتقاد دارد؛ موضع نسبتا جدید فلسفی است که واقع‌ گرایی چشم‌ اندازی (Perspectival realism) نام دارد. بخشی از واقع‌ گرایی چشم اندازی ، واکنشی است به «جنگ‌های علم» دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی. جنگ‌های علم (science wars) مجموعه‌ای از چالش‌های اعمال شده بر علیه علم، به وسیله‌ی مورخان علم، فیلسوفان و جامعه‌شناسانی است که به بحث در این باره می‌پردازند که اکتشافات علمی توسط فرهنگ‌هایی متعلق به آن مکان شکل می‌گیرند. میشلا ماسیمی (Michela Massimi)، فیلسوف دانشگاه ادینبورگ و یکی از سخنرانان کارگاه دارتموث می‌گوید: واقع گرایی چشم اندازی قبول می‌کند که محدودیت‌هایی برای علم وجود دارد، اما موفقیت‌های چشمگیر آن در توضیح طبیعت را نیز،‌ نادیده نمی‌گیرد. به طور خلاصه، واقع گرایی چشم اندازی می‌گوید ما باید باور داشته باشیم که علم به ما یک داستان واقعی از طبیعت می‌گوید؛ اما سوال اساسی این است که این داستان را چگونه با وجود محدودیت‌های ابزاری، فناوری‌ها، نظریه‌ها و مدل سازی‌هایی که حاصل جوامع علمی خاصی در دوران تاریخی خاصی، به ویژه در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند، به ما می‌گوید. این ایده، جریان اصلی کارگاه را منعکس می‌کند اگرچه علم کار می‌کند، اما هرگز نمی‌توان امیدوار بود که طبیعت را «آنگونه واقعا هست» نشان دهد، یعنی هرگز نمی‌تواند 👌«دیدی از چشم خدایی» (God’s eye view) از جهان تولید کند. در عوض، ما تنها می‌توانیم جهان را از دید خود بشناسیم. با این حال، برای پیچیده‌تر کردن موضوع، یک جنبه حیاتی از آن چشم انداز یعنی همان تجربه آگاهانه، تمایل دارد تا جدا از تعریف علمی ما از جهان باشد. ما جهان را با تجربه کردن آن می‌شناسیم، اما علم تقلا می‌کند که این تجربه ما را توضیح دهد. گلایزر می‌گوید: 📗من واقعا نمی‌دانم که علم چگونه می‌تواند این مشکل را حل کند. اما جنن اسمائیل (Jenann Ismael) فیلسوفی از دانشگاه کلمبیا، معتقد است اینکه علم، مشاهده‌ کننده را نادیده می‌گیرد، باعث اختلال در شناخت روش کار و هدف آن می‌شود. جنن می‌گوید: یک نقشه می‌تواند مثال مفیدی در این زمینه باشد: اگر در اطراف یک شهر نا آشنا سرگردان باشید، نقشه‌ای با علامت «شما اینجا هستید» می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما ما انتظار نداریم نقشه‌ای را که از یک شرکت گردشگری برمی‌داریم چنین علامتی داشته باشد. چرا؟ زیرا آن نقشه‌ها برای همه طراحی شده‌اند و نه تنها برای کسی که در یک نقطه خاص قرار دارد؛ و این همان چیزی است که علم می‌نامیم: یعنی بهترین تلاش ما برای ساختن «نقشه ای» از جهان، نه تنها برای «یک نفر» بلکه برای «همه». 👌اما همه معتقد نیستند که «نقطه کور» مشکلی واقعی باشد.سابین هوسنفلدر (Sabine Hossenfelde) فیزیکدان مؤسسه مطالعات پیشرفته فرانکفورت، تردید خود را در یک ایمیل به آدام فرانک ابراز کرد و گفت: تجربه، می‌تواند مانند هر پدیده‌ی دیگری مورد مطالعه قرار گیرد. شما می‌توانید مدل‌های مفیدی برای آن پیدا کنید. این کاری است که علم انجام می‌دهد. اگر یک مدل پیش‌بینی کننده داشته‌ باشید، می‌گویید که آن را «توضیح می‌دهد». من نمی‌فهمم چرا چیزی در مورد تجریه‌ وجود دارد که علم نمی‌تواند آن را توضیح دهد. همانطور که به پایان این کارگاه نزدیک می‌شدیم، من به چیزی فکر کردم که دو روز پیش راننده تاکسی در مسیر فرودگاه به من گفت: من یک چیز در مورد علم می‌دانم و آن اینکه شما هرگز نمی‌توانید صد درصد از همه چیز مطمئن باشید. من فکر می‌کنم حتی گالیله هم با این نظر، موافق است. علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮 سنت رسول خدا (ص) صریح و روشن است و هرگونه ابهام و تردید را ریشه کن میسازد. اما قرآن کلی و عام است و هرکس می تواند به نفع خود تفسیر به رای کند. 🔮حضرت علی (ع) به ابن عباس فرمود: با خوارج با آیات قرآن مناظره نکن چرا که قرآن معانی گوناگون دارد. تو چیزی می گویی و آنها چیز دیگر، لکن با سنت پیامبر بحث کن که در برابر راه و رسم روشن پیامبر-ص- پاسخی نخواهند داشت. 📗نامه نهج البلاغه، معجم المفهرس دانشمندان اهل سنت که رسول خدا را قبول دارند و خود را با نام سنت شناساندند ؛ 🚨اگر پیامبر محترم است و قول و فعل او حجت است، پس غدیر خم و سخنان رسول خدا در ولایت علی ابن ابیطالب ، و رفتار آن پیامبر بزرگ در بیعت با علی حجت است. جای هیچگونه ابهام و تردیدی نیست و هیچکس سخنان صریح پیامبر -ص- را نمی تواند با تفسیر و تحلیل متفاوت یا تفسیر به رای مغرضانه بیالاید. 📗 محمددشتی، حماسه غدیر، ص۱۲ 👇 @wittj2
آقا امـام‌ صادق علیه السلام ‌درباره روزه‌‌ گرفتن در روز فرمود: صِيَامُ يَوْمِ غَدِيرِخُمّ، يَعْدِلُ صیامُهُ‌عُمُرِ الدُّنْيَا. لَوْ عَاشَ إِنْسَانٌ عُمُرَ الدُّنْيَا ثُمَّ صَامَ مَا عَمَرَتِ الدُّنْيَا، لَكَانَ لَهُ ثَوَابُ ذَلِكَ. وَصیامُهُ يَعْدِلُ عِنْدَ اللهِ عَزَّ‌ وَ‌جَلَّ فِی كُلِّ عَامٍ، مِائَةَ حَجَّةٍ وَمِائَةَ عُمْرَةٍ مَبْرُورَاتٍ مُتَقَبَّلَاتٍ، وَهُوَ عِيدُ اللهِ الْأَكْبَر. روزه روز غـديـر خم ، برابر بـا روزه تمـام عمـر دنياست. اگر انسـانى به اندازه‌ تمام عمر دنيـا و جهان هـستی زندگى كـند ، و همه‌ی این مدّتِ طولانی را بگیرد، ثواب روزه‌ی روز عیدغدير را دارد. و نیز روزه‌ی روز غدیر در هـر سال ، نزد خداى عـز و جلّ برابر با صد و صـد عمره مبرور و مقبول است. چرا که غدیر ، روزِ عيد بزرگ خداست. تهذیب الاحکام شیخ طوسی، جلد ۳، صفحه ۱۴۳ علمی عرفانی👇 @wittj2
علیه السلام بر همه محبان و شیعیان حضرت مبارک باد 🎉🎈🎉🎈🎉🎈🎉🎈🎉 تا تو را گم نکنم بین کویر ای باران دست خالیِ مرا نیز بگیر ای باران من زمین‌گیرم و وصف تو مرا ممکن نیست کلماتم کلماتی‌ست حقیر ای باران پسر حضرت دریا! دل ما را دریاب ما یتیمیم و اسیریم و فقیر ای باران سامرا قسمت چشمان عطش‌خیزم کن تا تماشا کنمت یک دل سیر ای باران شاعر/ سید حمیدرضا برقعی🌻
🔮🎷 درمان از طریق قرآن و دعا ✅ فرزند خواستن💎 اگر کسی فرزند می خواهد، این دعای قرآنی را بخواند تا از مشکل بی فرزندی رهایی یابد و بیماری های مربوط به عدم حاملگی (در صورت مشیت الهی) درمان شود: رَبِّ لا تَذَرنى فَردًا واَنتَ خَیرُ الوارِثین(انبیاء، آیه ۸۹) هم چنین در این باره بخواند: رَبِّ هَب لى مِن لَدُنکَ ذُرِّیَّهً طَیِّبَهً اِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاء(آل عمران، آیه ۳۸)؛ و نیز: رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا(فرقان، ایه ۷۴) ✅ مصونیت از شهوت جنسی💎 رَبِّ اِلاّ تَصرِف عَنّى کَیدَهُنَّ اَصبُ اِلَیهِنَّ واَکُن مِنَ الجاهِلین(یوسف، آیه ۳۳) ✅ مصونیت از محیط آلوده و ناپاک💎 رَبِّ نَجِّنى واَهلى مِمّا یَعمَلون(شعراء، ایه ۱۶۹) ✅ رفع گرفتاری و مشکلات و بلایا💎 لا اِلـهَ اِلاّ اَنتَ سُبحـنَکَ اِنّى کُنتُ مِنَ الظّالِمین(انبیاء، ایه ۸۷)؛ ✅ بیماری های جسمی و روحی💎رب اَنّى مَسَّنِىَ الشَّیطـنُ بِنُصب وعَذاب(ص، آیه۴۱)؛ و نیز: فاذا مرضت فهو یشفین(شعراء، ایه ۸۰) ✅ جلب محبت الهی💎 رَبَّنَا اغفِر لَنا ذُنوبَنا واِسرَافَنا فى اَمرِنا وثَبِّت اَقدامَنا وانصُرنا عَلَى القَومِ الکافِرین(آل عمران، آیه ۱۴۷) ✅ شرح صدر و گرفتگی و افسردگی💎 رَبِّ اشرَح لى صَدرى (طه، ایه ۲۵) ✅ آسان در کارها و رهایی از مشکلات💎 رَبِّ اشرَح لى صَدرى ویَسِّر لى اَمرى(طه، ایات ۲۵ و ۲۶) ✅ مشکلات بیانی و زبانی💎 رَبِّ اشرَح لى صَدرى ویَسِّر لى اَمرى واحلُل عُقدَهً مِن لِسانى یَفقَهوا قَولى (طه، آیات ۲۵ تا ۲۸) ✅ رهایی از همه مشکلات دنیوی💎 رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر(قصص، ایه ۲۴) و نیز: رَبِّ اِنّى ظَـلَمتُ نَفسى(قصص، ایه ۱۶)؛ و نیز : لا اِلـهَ اِلاّ اَنتَ سُبحـنَکَ اِنّى کُنتُ مِنَ الظّـالِمین(انبیاء، ایه ۸۷)؛ و نیز : استغفر الله ربی و اتوب الیه ✅ رهایی از فقر💎 رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر(قصص، ایه ۲۴) ✅ ازدواج💎 رَبِّ لا تَذَرنى فَردًا واَنتَ خَیرُ الوارِثین(انبیاء، آیه ۸۹) و نیز : رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر(قصص، ایه ۲۴) و نیز: رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا(فرقان، آیه ۷۴) ✅ پیروزی💎 رَبَّنا اَفرِغ عَلَینا صَبرًا وثَبِّت اَقدامَنا وانصُرنا عَلَى القَومِ الکافِرین(بقره، ایه ۲۵۰) ✅ استقامت و صبر 💎 رَبَّنا اَفرِغ عَلَینا صَبرًا وثَبِّت اَقدامَنا وانصُرنا عَلَى القَومِ الکافِرین(بقره، ایه ۲۵۰) ✅ حسنات دنیوی و اخروی💎 رَبَّنا ءاتِنا فِى الدُّنیا حَسَنَهً وفِى الأخِرَهِ حَسَنَهً وقِنا عَذابَ النّار(بقره، ایه ۲۰۱) ✅ امداد الهی و غیبی💎 رَبَّنا اَفرِغ عَلَینا صَبرًا وثَبِّت اَقدامَنا وانصُرنا عَلَى القَومِ الکافِرین(بقره، ایه ۲۵۰) ✅ آبرومندی و رهایی از خواری و ذلت💎 رَبَّنا اِنَّکَ مَن تُدخِلِ النّارَ فَقَد اَخزَیتَهُ وما لِلظّـالِمینَ مِن اَنصار(ال عمران، ایه ۱۹۲) ✅ رفع اندوه و حزن💎 لا اِلـهَ اِلاّ اَنتَ سُبحـنَکَ اِنّى کُنتُ مِنَ الظّالِمین(انبیاء، ایه ۸۷)؛ ✅ پیروزی در سخن و غلبه بر خصم💎 رَبِّ انصُرنى بِما کَذَّبون(مومنون، آیه ۲۶) ✅خانه دار شدن💎 رَبِّ اَنزِلنى مُنزَلاً مُبارَکـًا واَنتَ خَیرُ المُنزِلین(مومنون، ایه ۲۹) ✅ سلامت و آرامش و اسایش در محیط اجتماعی و خانوادگی💎 رَبِّ اَنزِلنى مُنزَلاً مُبارَکـًا واَنتَ خَیرُ المُنزِلین(مومنون، آیه ۲۹) ✅ رهایی از چشم زخم و چشم حسود💎 ماشاء الله و سوره های معوذتین(سوره های فلق و ناس) و آیه « وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ(قلم، ایه ۵۱) ✅ غلبه بر دشمن و چیرگی بر کارها💎 وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ (غافر، ایه ۴۴) ✅ دوری از شیطان از محل سکونت با قرائت سوره بقره💎 👇 @wittj2
. در حقیقت باید گفت جهان ما مرز و لبه‌ای ندارد، چرا که توزیع ماده در جهان ما در هر جهتی یکسان است، بدون اینکه اهمیتی داشته باشد که شما به کدام سو نگاه می‌کنید بنابراین هیچ مکانی وجود ندارد که شما بتوانید به آن نقطه برسید و آن را انتهای جهان بنامید. این درست مانند این است که شما یک را در سطح یک در نظر بگیرید، در این صورت این مورچه می‌تواند در هر جهتی حرکت کند بدون اینکه مرزی را مشاهده کند. حتی اگر سطح بادکنک بی‌نهایت وسیع باشد از دید مورچه هیچ لبه‌ای برای آن وجود نخواهد داشت. اگر جهان را هم در نظر بگیریم، با بیشتر باد شدن بادکنک اگرچه نقاط قابل مشاهده‌ی مورچه از هم دور می‌شوند ولی باز هم تغییری در مرزهای جهان حاصل نخواهد شد. البته حرف دیگر این است که بگوییم اگر جهان نامتناهی بود تعداد ستارگان شب آنقدر زیاد بود که نور آنها ما را می سوزاند و حتی یک لکه تاریک هم در آسمان دیده نمی‌شد. ولی حال اگر بگوییم جهان انتها دارد، پس ماهيت آن‌سوی لبه کیهان چيست؟! این فعلاً یک معمای بزرگ است. علمی عرفانی👇 @wittj2
. آيا فكر ميكنيد زماني كه متولد شده ايد نابود شده و به شماي الان تبديل شده ايد؟ نه، آن فرد هنوز در زمان خودش در حال متولد شدن است ولي شما در زمان آن نيستيد كه آنرا ببينيد فردريش هگل-فيلسوف🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷نقدی بر جهانهای موازی 💥 . جهانهای چندگانه، یکی از نظریات در علم فیزیک است که در دهه ۱۹۵۰ میلادی ارائه شد. 👈طبق این نظریه، جهان ما، یکی از جهان هایی است که در عالم وجود دارند، به مثال فوق دقت کنید: 🎓دنیای ما که از ابرخوشه های زیادی تشکیل شده، تمام این ابر خوشه ها تنها یک جهان را تشکیل می‌دهند و این جهان، مانند یک حباب، میان انبوهی از حباب ها که همگی نیز جهانی برای خود هستند، در عالم پراکنده اند. 🎓هر کدام از این جهان ها ،قوانین فیزیکی خاصی دارند که مربوط به جهان خودشان است و در همان حیطه حکم فرما است، نه بیشتر. تاکنون چندین نظریه فوق در من باب جهان های چندگانه ارائه شده که عبارت اند از: ۱.جهان های موازی. ۲.جهان های حبابی. ۳.جهان های دختر. ۴.جهان های بی نهایت. ۵.جهان های مختلف(many worlds). 🎓هر کدام از این جهان ها در قالب، و تعاریف خاصی ارائه شده اند، و از همه جالب تر جهان های موازی(multiverse)است که مُلاحِد علاقه زیادی به آن دارند و رفیق گرمابه مُلاحِد است. 🎓دلیل علاقه‌شان به این نظریه، این است که می‌خواهند تنظیمات ظریف جهانمان را زیر سوال ببرند و بگویند که جهان ما درست است که تنظیمات بسیار ظریفی دارد، اما تصادفی خلق شده و معمولا از میان میلیارد ها جهان تنها یک جهان است که تنظیمات قابل قبولی دارد و قدرت تشکیل حیات در آن مهیا است. 🎓آنها ادعا دارند تمامی آن جهان ها با بیگ بنگ آغاز می‌شوند، اما انفجار ناموفقی دارند و جهانی عقیم و نابارور می‌شوند. 👈این نظریه جوری مورد علاقه مُلاحِد قرار گرفت، طوری که استیون هاوکینگ می‌گوید: "نظریه جهان های موازی مانند اژدها آتش به جان تنظیمات ظریف عالم می‌افکند." ادامه دارد... . . . . . . علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷نقدی بر جهانهای موازی 💥 🎓معمولا در تعریف تمام جهانهای چندگانه(حتی جهانهای موازی) تعاریف خاصی ارائه می‌شوند که تمامی آنها در چنین مواردی مشترک هستند ،که عبارت اند از: ۱.حدوث شدن آنها. ۲.کثرت و حد و حدود داشتن آنها. ۳.مشمول بودن در قاعده امکان ماهوی. ۴.مشمول بودن در قاعده وجود فقری. 👌 تمام موارد فوق، یک مفهوم اشتراک معنوی هستند که در تمامی این فرضیه ها و نظریات صادق اند. 🎓طبق اعتراف خود فیزیک‌دانان، تمامی این جهانها ابتدا دارند، نبوده و بعد موجود می‌شوند،و مشمول بیگ بنگ هستند و بدیهی است که هرگونه حدوثی مستلزم داشتن علت هستی بخش است، زیرا حادث شدن متساوی با معلول بودن است و هر معلولی نیازمند علت هستی بخش است جهت موجود شدن. 🎓به علاوه اینکه ، هر چیزی(جسم مرکب) که حدوث شده است، قطعا اجزا دارد و (شیء) محسوب می‌شود و (شیء) بودن مثابه با "حد" داشتن است، و "حد" داشتن مثابه با "کثرت" و هر چیزی که مشمول این قواعد است، قطعا حدوث شده، ممکن الوجود است و حادث ذاتی است و به اون "وجود" بخشیده شده. 🎓و کاملا بعید است که قبول کنیم بی نهایت جهانهای موازی وجود دارد، زیرا منطقا متناقض است، به مثال زیر دقت کنید: اگر کسی بگوید که کتابخانه ای داریم با بی نهایت کتاب، یعنی نه می‌توان ابتدایی برای کتابخانه قائل شد و نه انتهایی ،لذا با توجه به بی نهایت بودن کتاب ها، باید بی نهایت رنگ نیز وجود داشته باشد(در حالی که بی نهایت رنگ وجود ندارد) و حتی جایی این ادعا متناقض است که می‌توان از شماره ۵۰ یک کتاب را برداشت و این فاصله ای است میان کتاب ۴۹ و ۵۰(!)، لذا ممکن نیست اعضای متجزی بی نهایت باشند، و ادعای بی نهایت بودن کتاب ها(جهانها) تنها مبتنی بر پیش فرض بدون اثبات است و حتی منطقا نیز متناقض است. 🎓در قاعده امکان ماهوی گفته می‌شود: تمام اشیأ نسبت به "وجود" و "عدم" خنثی هستند، این (اشیأ) نه به خواست خود موجود اند، و نه می‌توانند هستی را از خود سلب کنند، لذا با توجه به حدوث شدن آنها، ممکن الوجود هستند، و باید "واجب الوجودی" آنها را موجود کرده باشد. 🎓 و طبق قاعده وجود فقری، تمام اشیأ در بقا، نیازمند "وجود" اند، این(به علاوه شاخص هایی که ذکر کردیم) بدان معنا است که وجودی که در جهانها(به فرض وجودشان) دمیده شده، از خودشان نیست و آنها حتما از جانب ذات باری تعالی موجود شده اند و اگر خداوند اراده کند وجود از آنها سلب شده و "نیست" می‌شوند. 🎓اما دوباره ممکن است که ملاحد ادعا کنند "قانون علیت در فیزیک کوانتوم نقض می‌شود و اگر این جهانها از خلائی کوانتومی ایجاد شوند، بدون علت هستند و از عدم موجود شده اند." 🎓همانطور که قبلا به این ادعا مفصلا پاسخ دادیم، به شکل اجمالی می‌توان گفت: در علم فیزیک تنها دترمی‌نیسیم صادق است که دترمی‌نیسیم یعنی "پیش بینی آینده یک سیستم" و با "علت هستی بخش" بسیار متفاوت و از طرفی دیگر، میاد وجود و عدم سنخیتی وجود ندارد و ممکن نیست از عدم، وجود صادر شود. 🎓 و در پاسخ به ادعای نظم، ملاحد باید کمیت های هنگام بیگ بنگ در آن جهانها را(به فرض وجود جهان) اندازه بگیرند و حتی قوانین جهانها طبق ادعایشان، متفاوت است ، پس شما از کجا می‌گویید که آن جهانها بی نظم اند و چگونه آزمایش کرده اید و فهمیده اید که آن جهانها در کمال نظم به سر نمی‌برند ،در حالی که بین قوانین جهان ما و آنها سنخیتی نیست، و شما ادعای تسلط بر چگونگی قوانین آن جهانها را دارید؟! ادامه دارد... . . . . . . . علمی عرفانی👇 @wittj2