پیامهای آیه فوق⇧⇩:
1- زن مىتواند الگوى مردان تاريخ شود.
2- مقايسه الگوها، از روشهاى تربيت است.
3- فشار محيط و جامعه، وابستگى اقتصادى، زن بودن، تقاضاى همسر و ترس از آوارگى، هيچ كدام دليل بى دينى نمىشود.
4- براى اتمام حجت، يك نمونه هم كافى است.
5- حرف اول را اراده انسان مىزند، نه چيز ديگر.
6- مبارزه با طاغوت، با دعا منافاتى ندارد.
7- نجات از طاغوت، پشتوانه معنوى لازم دارد.
8- مهمتر از بهشت، قرب معنوى به خداست.
9- ايمان سبب تنفّر از ستمگران است. زن فرعون به خاطر ايمانى كه داشت از تمام رفتارهاى فرعونى متنفر بود.
10- اطاعت زن از مردم در عقيده لازم نيست، بلكه گاهى بايد موضع بگيرد.
11- روابط خانوادگى مرز دارد و همين كه به انحراف و كفر رسيد بايد تغيير كند.
12- تبرّى از كفر، شرط ايمان است.
13- ابراز تنفّر و انزجار از ديگران، بايد ملاك و معيار عقلى و شرعى داشته باشد.
#استاد_قرائتی
👇
@wittj2
😊 گاهی باید تجدید کرد...
«به شوخی به یکی از دوستانم گفتم:
من ٢٢ ساعت متوالی خوابیده ام!
گفت: بدون غذا؟!
همین سخن را به دوست دیگرم گفتم:
گفت: بدون نماز؟!
و این گونه خدای هرکس را شناختم...»
👌شهید چمران اینگونه در شوخی های خودش هم خدا را میدید.
💥 و اما ما...
لازم است گاهی تجدید نفس کنیم
و بنگریم
که چقدر خدا را بنده ایم و کشتی اش را سوار؟!
و بپرسیم از خود، که امروزم چگونه بود؟
«با مهدی؟!» یا «بدون مهدی؟!»
#تلنگر
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
👇
@wittj2
1_452746245.mp3
814.9K
💚پاداش من کو؟!
علامه حسن زاده آملی🌻
👇
@wittj2
🔴شبکه شاد رسما به ایتا پیوست
✍اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش:
با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس کانال شبکه شاد در ایتا افتتاح شد. در این کانال تمام دروس آنلاین به صورت رایگان تدریس می شود و امکان پرسش و پاسخ از معلمان فراهم شده است.
روی پایه تحصیلی دانش آموز خود کلیک کنید👇
اول دوم سوم چهارم
پنجم ششم هفتم هشتم
نهم دهم یازدهم دوازدهم
1_462183771.mp3
1.49M
♨️حقوق پدر مادر در کلام امام سجاد
👌سخنرانی بسیار شنیدنی
حجت الاسلام #رفیعی
حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
#السلام_علیک_یا_سیدالساجدین_ع
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله_ع
👇
@wittj2
#شهادت_امام_سجاد_ع_تسلیت_باد
دیر آمدی اجل دلم از غصه آب شد
کوهی زغم بروی سر من خراب شد
دنیا نساخت با من دلخسته,سوختم
قلبم ز خاطرات جوانی کباب شد
بیمار بودم و پدرم یاوری نداشت
فریادهای العطشش بی جواب شد
شاعر:علی اکبر نازک کار
#السلام_علیک_یا_سیدالساجدین_ع
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله_ع
👇
@wittj2
#برگی_از_یک_کتاب
#معرفی_کتاب_محرم
کتاب: عاشورا مکتب انتظار
پدیدآورنده: علی هراتیان
ناشر: سبط النبی(صلی الله علیه و آله)
معرفی کتاب:
كتاب عاشورا مکتب انتظار از منظر «انتظار» به حماسه شكوهمند عاشورا و قيام امام حسين علیه السلام پرداخته و جلوههای انتظار را در واقعه عاشورا تبيين كرده است.
اين كتاب در پنج بخش با عنوانهای «آغاز كلام»، «عاشورا، احياگر دين»، «عاشورا و جلوههای انتظار»، «شباهتها و پيوندها ميان عاشورا و ظهور»، «تكليف ما» و «ضرورت و اهميت ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)» تدوين شده است.
بخشی از کتاب:
شیعه واقعی، از یک سو، سوگوار عاشوراست و هر صبح و شام همچون صاحب عزای کربلا حضرت بقیه الله ارواحنا فداه بر مصیبت غربت نینوا می گرید،
هم از دیگر سو و به توصیه ی موالیان خویش هر بامداد و هر شامگاه در انتظار فرا رسیدن امر ظهور قائم آل محمد علیهم السلام است که فرموده اند:
منتظر این امر(ظهور امام زمان علیه السلام) در هرصبح و شام باشید.
با یک چشم بر مصیبت ابی عبدالله علیه السلام خون می گرید و با چشم دیگر، بر غیبت و غربت حضرت ولی عصر علیه السلام اشک می ریزد.
پرچم عزای حسینی را بر دوش می کشد و هم بیرق سبز انتظار مهدوی را. سینه می زند و دست دیگر را به دعا
جهت تعجیل در امر فرج به سوی آسمان می گشاید.
بُکاء برای بقیه الله علیه السلام در هم می آمیزد و اشک عزای سید مظلومان که اکسیر اعظم و گرانبهاترین سرمایه ی هر مومن است را برای تعجیل در ظهور آخرین حجت خدا نثار می کند...
🚨آموزش تاکتیکهای نظامی در نهج البلاغه
امام علی علیه السلام :
اى گروه مسلمانان، لباس زيرين را ترس خدا، و لباس رويين را آرامش و خونسردى قرار دهيد.
دندان ها را بر هم بفشاريد تا مقاومت شما برابر ضربات شمشير دشمن بيشتر گردد،
زره نبرد خود را كامل كنيد، پيش از آن كه شمشير را از غلاف بيرون كشيد چند بار تكان دهيد، با گوشه چشم به دشمن بنگريد و ضربت را از چپ و راست فرود آوريد، و با تيزى شمشير بزنيد،
و با گام برداشتن به پيش، شمشير را به دشمن برسانيد، و بدانيد كه در پيش روى خدا و پسر عموى پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم قرار داريد.
پى در پى حمله كنيد و از فرار شرم داريد، زيرا فرار در جنگ، لكّه ننگى براى نسل هاى آينده و مايه آتش روز قيامت است، از شهادت خرسند باشيد و به آسانى از آن استقبال كنيد.
به آن گروه فراوان اطراف خيمه پر زرق و برق و طناب در هم افكنده (فرماندهى معاويه) به سختى حمله كنيد، و به قلب آنها هجوم بريد كه شيطان در كنار آن پنهان شده، دستى براى حمله در پيش، و پايى براى فرار آماده دارد، مقاومت كنيد تا ستون حق بر شما آشكار گردد. «شما برتريد، خدا با شماست، و از پاداش اعمالتان نمى كاهد»
📚خطبه ۶۶ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
🚨رد استدلال انصار و قریش نسبت به امامت در سقیفه ( #فوق_العاده_زیبا #حتما_بخوانید)
(کلام امام علی علیه السلام درباره سخن انصار پس از وفات رسول الله (صلى اللّه عليه و آله و سلم چون اخبار سقيفه به اميرالمؤمنين (ع) رسيد، )
👈امام پرسيد: انصار چه گفتند؟
گفتند: انصار گفته اند، كه اميرى از ما و اميرى از شما.
👈امام على (ع) فرمودند: چرا حجت نياورديد كه رسول الله (ص) سفارش كرده كه به نيكوكارانشان نيكى شود و از گناهكارانشان عفو؟
پرسيدند: در اين سخن چه حجتى است عليه آنها؟
👈امام على (ع) فرمودند: اگر مى بايست فرمانروايى در ميان ايشان باشد، پيامبر (ص) سفارش آنها را به ديگرى نمى نمود.
👈آن گاه امام پرسيد: قريش چه گفتند؟
گفتند: حجت آوردند كه آنها درخت رسول اللّه (ص) هستند.
👌امام على (ع) فرمودند: درخت را حجت آوردند و ميوه را تباه كردند.
📚خطبه ۶۷ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
🍀سخنى از امام علی علیه السلام هنگامى كه، محمد بن ابى بكر را فرمانرواى مصر نمود و بر او شوريدند و مصر را از كفَش به در آوردند و خودش را كشتند، فرمود:
🍀من مى خواستم امارت مصر را به هاشم بن عتبه دهم. اگر او را به مصر فرستاده بودم، عرصه را براى آنها خالى نمى گذاشت و مجالشان نمى داد، كه چنان فرصتى به دست آوردند. نمى خواهم محمد را نكوهش كنم. محمد محبوب من بود و فرزند خوانده ام.
📚خطبه ۶۸ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
🚨کلامی از امام علی علیه السلام در نكوهش اصحابش:
چه مقدار با شما کوفیان مدارا كنم، چونان كه با اشتران جوانى كه كوهانشان از درون ريش است و از برون سالم، مدارا كنند. يا با كهنه جامه اى كه اگر از يك جاى پارگى آن را بدوزند، از جاى ديگر پاره شود.
هر بار كه طلايه لشكر شام از دور پديدار گردد، هر يك از شما به خانه خود مى گريزيد و در را به روى خود مى بنديد. همانند سوسمارى، كه از بيم، در سوراخ خود پنهان مى شود، شما نيز به سوراخ خود مى خزيد. يا مانند كفتار به لانه پنهان مى شويد.
به خدا سوگند، خوار و ذليل كسى است كه شما ياريش كرده باشيد. هر كه شما را چون تير به سوى خصم افكند، تير سوفار شكسته و بى پيكان، به سوى او افكنده است. به خدا سوگند، كه به هنگام آرميدن در عرصه آرامش خانه، شمارتان بسيار است و در زير پرچم نبرد، اندك.
مى دانم داروى درد شما چيست و اين كژى را چگونه راست توان كرد. ولى نمى خواهم شما را اصلاح كنم، در حالى كه خود را تباه كرده باشم. خداوند خوارتان سازد و بدبخت و بى بهره گرداند. آنسان كه باطل را مى شناسيد، حق را نمى شناسيد و آنسان با باطل مبارزه نمى كنيد كه به نابود كردن حق كمر بسته ايد
📚خطبه ۶۹ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
🚨شکوه های امام با پیامبر در سحرگاه روزى كه ضربتش زدند:
همچنان كه نشسته بودم به خواب رفتم. رسول الله (ص)، بر من گذر كرد. گفتم: يا رسول الله از امّت تو چه ناراستيها و كينه توزيها ديده ام. گفت: نفرينشان كن. گفتم: خداوند به جاى آنها به من بهتر از ايشان را دهد و به جاى من بدترين كسان را بر ايشان گمارد.
📚خطبه ۷۰ نهج البلاغه
#فقط_به_عشق_مولا_علی❤️
#غدیری_ام
علمی عرفانی👇
@wittj2
هنگامی که زنی حجاب میگیرد خود را جزئی از عوالمی رازآلود مینهد که در تسلیم امر الاهی از غیر محجوب و نادیدنی است و باز به اذن او است که مراتبی از این غیب را به تماشای محرمان مینهد. این به آن معنا است که نه هر چه در عالم هست به ذهن و زبان میآید و نه میتوان هر معقول و محسوسی را به اشتراک نهادن و نه از معبر کلیدواژهها و گذرواژهها امکان رسیدن به هر حقیقتی میسر است.
مسئلهی اصلی زنان محجبهیی که حجاب بیشتر از وجه وکفین را افراط میدانند این است که از هویتسازی برای خویش، بدون نمایش صورت احساس عجز میکنند...
ضرورت پوشاندن صورت در شرایط کرونا، فرصتی است برای توسعهی مرزهای حجاب از حداقل موجود به حدودی فراتر و شبیهتر به سیرهی اهلبیت علیهمالسلام.
کافی است با تبدیل ماسک سفید به ماسک مشکی به پوششمان، #رنگ_الاهی بدهیم.
به موازات زنانی که با ولع دیده شدن در ملأ عام، فریاد #حقوق_زنان سر میدهند، زنانی دیگر امیدوارند روزی حق مستوری و محجوبیشان در #عرف جامعه به رسمیت شناخته شود.
فراهم بودن شرایط اجتماعی برای کسب یک تجربهی زیستی با کمترین هزینه؛
اغلب مخالفین این حجاب چون احساس میکنند وجاهت اجتماعیشان تهدید میشود با آن مخالفند.
اما به دلیل لزوم پوشاندن صورت توسط همهی افراد اعم از زن و مرد در شرایط همهگیری کرونا، اصل پوشش صورت که قبلا ما را متمایز از دیگران میکرد، اکنون برای همه الزامی شده و فقط شکل پوشش را باید به سلیقهی خود برگزینید. پس کار در این ایام خیلی ساده شده و وجاهت اجتماعی کسی تهدید نمیشود و باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد.
تأمین سلایق شخصی اکثر افراد
مثل هماهنگی رنگ و زیبایی دوخت ماسک مشکی نسبت به ماسک سفید در ایام عزا که خود میتواند یک دلیل همه فهم و قابل طرح برای توجیه اطرافیان باشد. مثلا میتونید بگویید ماسک مشکی میزنم چون هماهنگی بیشتری با لباس مشکی دارد یا زیباتر از ماسک سفید است و ...