eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
415 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
1_462183771.mp3
1.49M
♨️حقوق پدر مادر در کلام امام سجاد 👌سخنرانی بسیار شنیدنی حجت الاسلام حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 👇 @wittj2
دیر آمدی اجل دلم از غصه آب شد کوهی زغم بروی سر من خراب شد دنیا نساخت با من دلخسته,سوختم قلبم ز خاطرات جوانی کباب شد بیمار بودم و پدرم یاوری نداشت فریادهای العطشش بی جواب شد شاعر:علی اکبر نازک کار 👇 @wittj2
⁠⁣⁠⁣⁠ کتاب: عاشورا مکتب انتظار پدیدآورنده: علی هراتیان ناشر: سبط النبی(صلی الله علیه و آله) معرفی کتاب: كتاب عاشورا مکتب انتظار از منظر «انتظار» به حماسه شكوهمند عاشورا و قيام امام حسين علیه السلام پرداخته و جلوه‌های انتظار را در واقعه عاشورا تبيين كرده ‌است. اين كتاب در پنج بخش با عنوان‌های «‌آغاز كلام»، «عاشورا، احياگر دين»، «عاشورا و جلوه‌های انتظار»، «شباهت‌ها و پيوندها ميان عاشورا و ظهور»، «تكليف ما» و «ضرورت و اهميت ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)» تدوين شده است. بخشی از کتاب: شیعه واقعی، از یک سو، سوگوار عاشوراست و هر صبح و شام همچون صاحب عزای کربلا حضرت بقیه الله ارواحنا فداه بر مصیبت غربت نینوا می گرید، هم از دیگر سو و به توصیه ی موالیان خویش هر بامداد و هر شامگاه در انتظار فرا رسیدن امر ظهور قائم آل محمد علیهم السلام است که فرموده اند: منتظر این امر(ظهور امام زمان علیه السلام) در هرصبح و شام باشید. با یک چشم بر مصیبت ابی عبدالله علیه السلام خون می گرید و با چشم دیگر، بر غیبت و غربت حضرت ولی عصر علیه السلام اشک می ریزد. پرچم عزای حسینی را بر دوش می کشد و هم بیرق سبز انتظار مهدوی را. سینه می زند و دست دیگر را به دعا جهت تعجیل در امر فرج به سوی آسمان می گشاید. بُکاء برای بقیه الله علیه السلام در هم می آمیزد و اشک عزای سید مظلومان که اکسیر اعظم و گرانبهاترین سرمایه ی هر مومن است را برای تعجیل در ظهور آخرین حجت خدا نثار می کند...
🚨آموزش تاکتیکهای نظامی در نهج البلاغه امام علی علیه السلام : اى گروه مسلمانان، لباس زيرين را ترس خدا، و لباس رويين را آرامش و خونسردى قرار دهيد. دندان‏ ها را بر هم بفشاريد تا مقاومت شما برابر ضربات شمشير دشمن بيشتر گردد، زره نبرد خود را كامل كنيد، پيش از آن كه شمشير را از غلاف بيرون كشيد چند بار تكان دهيد، با گوشه چشم به دشمن بنگريد و ضربت را از چپ و راست فرود آوريد، و با تيزى شمشير بزنيد، و با گام برداشتن به پيش، شمشير را به دشمن برسانيد، و بدانيد كه در پيش روى خدا و پسر عموى پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم قرار داريد.  پى در پى حمله كنيد و از فرار شرم داريد، زيرا فرار در جنگ، لكّه ننگى براى نسل‏ هاى آينده و مايه آتش روز قيامت است، از شهادت خرسند باشيد و به آسانى از آن استقبال كنيد. به آن گروه فراوان اطراف خيمه پر زرق و برق و طناب در هم افكنده (فرماندهى معاويه) به سختى حمله كنيد، و به قلب آنها هجوم بريد كه شيطان در كنار آن پنهان شده، دستى براى حمله در پيش، و پايى براى فرار آماده دارد، مقاومت كنيد تا ستون حق بر شما آشكار گردد. «شما برتريد، خدا با شماست، و از پاداش اعمالتان نمى‏ كاهد» 📚خطبه ۶۶ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
🚨رد استدلال انصار و قریش نسبت به امامت در سقیفه ( ) (کلام امام علی علیه السلام درباره سخن انصار پس از وفات رسول الله (صلى اللّه عليه و آله و سلم چون اخبار سقيفه به اميرالمؤمنين (ع) رسيد، ) 👈امام پرسيد: انصار چه گفتند؟ گفتند: انصار گفته اند، كه اميرى از ما و اميرى از شما.  👈امام على (ع) فرمودند: چرا حجت نياورديد كه رسول الله (ص) سفارش كرده كه به نيكوكارانشان نيكى شود و از گناهكارانشان عفو؟ پرسيدند: در اين سخن چه حجتى است عليه آنها؟  👈امام على (ع) فرمودند: اگر مى بايست فرمانروايى در ميان ايشان باشد، پيامبر (ص) سفارش آنها را به ديگرى نمى نمود.  👈آن گاه امام پرسيد: قريش چه گفتند؟  گفتند: حجت آوردند كه آنها درخت رسول اللّه (ص) هستند.  👌امام على (ع) فرمودند: درخت را حجت آوردند و ميوه را تباه كردند. 📚خطبه ۶۷ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
🍀سخنى از امام علی علیه السلام هنگامى كه، محمد بن ابى بكر را فرمانرواى مصر نمود و بر او شوريدند و مصر را از كفَش به در آوردند و خودش را كشتند، فرمود:  🍀من مى خواستم امارت مصر را به هاشم بن عتبه دهم. اگر او را به مصر فرستاده بودم، عرصه را براى آنها خالى نمى گذاشت و مجالشان نمى داد، كه چنان فرصتى به دست آوردند. نمى خواهم محمد را نكوهش كنم. محمد محبوب من بود و فرزند خوانده ام. 📚خطبه ۶۸ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
🚨کلامی از امام علی علیه السلام در نكوهش اصحابش: چه مقدار با شما کوفیان مدارا كنم، چونان كه با اشتران جوانى كه كوهانشان از درون ريش است و از برون سالم، مدارا كنند. يا با كهنه جامه اى كه اگر از يك جاى پارگى آن را بدوزند، از جاى ديگر پاره شود.  هر بار كه طلايه لشكر شام از دور پديدار گردد، هر يك از شما به خانه خود مى گريزيد و در را به روى خود مى بنديد. همانند سوسمارى، كه از بيم، در سوراخ خود پنهان مى شود، شما نيز به سوراخ خود مى خزيد. يا مانند كفتار به لانه پنهان مى شويد.  به خدا سوگند، خوار و ذليل كسى است كه شما ياريش كرده باشيد. هر كه شما را چون تير به سوى خصم افكند، تير سوفار شكسته و بى پيكان، به سوى او افكنده است. به خدا سوگند، كه به هنگام آرميدن در عرصه آرامش خانه، شمارتان بسيار است و در زير پرچم نبرد، اندك.  مى دانم داروى درد شما چيست و اين كژى را چگونه راست توان كرد. ولى نمى خواهم شما را اصلاح كنم، در حالى كه خود را تباه كرده باشم. خداوند خوارتان سازد و بدبخت و بى بهره گرداند. آنسان كه باطل را مى شناسيد، حق را نمى شناسيد و آنسان با باطل مبارزه نمى كنيد كه به نابود كردن حق كمر بسته ايد 📚خطبه ۶۹ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
🚨شکوه های امام با پیامبر در سحرگاه روزى كه ضربتش زدند: همچنان كه نشسته بودم به خواب رفتم. رسول الله (ص)، بر من گذر كرد. گفتم: يا رسول الله از امّت تو چه ناراستيها و كينه توزيها ديده ام. گفت: نفرينشان كن. گفتم: خداوند به جاى آنها به من بهتر از ايشان را دهد و به جاى من بدترين كسان را بر ايشان گمارد.  📚خطبه ۷۰ نهج البلاغه ❤️ علمی عرفانی👇 @wittj2
هنگامی که زنی حجاب می‌گیرد خود را جزئی از عوالمی رازآلود می‌نهد که در تسلیم امر الاهی از غیر محجوب و نادیدنی است و باز به اذن او است که مراتبی از این غیب را به تماشای محرمان می‌نهد. این به آن معنا است که نه هر چه در عالم هست به ذهن و زبان می‌آید و نه می‌توان هر معقول و محسوسی را به اشتراک نهادن و نه از معبر کلیدواژه‌ها و گذرواژه‌ها امکان رسیدن به هر حقیقتی میسر است.
مسئله‌ی اصلی زنان محجبه‌یی که حجاب بیشتر از وجه وکفین را افراط می‌دانند این است که از ‎هویت‌سازی برای خویش، بدون نمایش صورت احساس عجز می‌کنند...
‏ضرورت پوشاندن صورت در شرایط کرونا، فرصتی است برای توسعه‌ی مرزهای حجاب از حداقل موجود به حدودی فراتر و شبیه‌تر به سیره‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام. کافی است با تبدیل ماسک سفید به ماسک مشکی به پوشش‌مان، ‎ بدهیم.
‏به موازات زنانی که با ولع دیده شدن در ملأ عام، فریاد ‎ سر می‌دهند، زنانی دیگر امیدوارند روزی حق مستوری و محجوبی‌شان در ‎ جامعه به رسمیت شناخته شود.
‏آن‌ها که امکان تشخص زن بدون چهره‌نمایی را نمی‌پذیرند فراموش کرده‌اند که بانوان اهل‌البیت(س) در عین پرده‌نشینی، مشهور آفاق و انفس‌ و اسطوره‌ی ‎هویت‌سازی و تشخص‌اند؛ بی آن‌که اوصاف صورتشان شهره‌ی شهر شده باشد...
فراهم بودن شرایط اجتماعی برای کسب یک تجربه‌ی زیستی با کم‌ترین هزینه‌؛ اغلب مخالفین این حجاب چون احساس می‌کنند وجاهت اجتماعی‌شان تهدید می‌شود با آن مخالفند. اما به دلیل لزوم پوشاندن صورت توسط همه‌ی‌ افراد اعم از زن و مرد در شرایط همه‌گیری کرونا، اصل پوشش صورت که قبلا ما را متمایز از دیگران می‌کرد، اکنون برای همه الزامی شده و فقط شکل پوشش را باید به سلیقه‌ی خود برگزینید. پس کار در این ایام خیلی ساده شده و وجاهت اجتماعی کسی تهدید نمی‌شود و باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد.
تأمین سلایق شخصی اکثر افراد مثل هماهنگی رنگ و زیبایی دوخت ماسک مشکی نسبت به ماسک سفید در ایام عزا که خود می‌تواند یک دلیل همه‌ فهم و قابل طرح برای توجیه اطرافیان باشد. مثلا می‌تونید بگویید ماسک مشکی می‌زنم چون هماهنگی بیشتری با لباس مشکی دارد یا زیباتر از ماسک سفید است و ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر چهل روز ظاهر زینبی داشته باشیم و دل‌هامان با داغ اسارت ایشان در آن ایام صیقل یابد، باطنمان هم کم‌کم شبیه‌شان می‌شود ان‌شاءالله...
انصافا نظرات بسیار زیبا و دلنشینی برای ما رسیده
بعضی از دوستان در باره طرح صحبت های ما درمورد حجاب انتقاد دارند که چرا به وضع عمومی جامعه توجه نمی‌کنید و برای کسانی که اصلا حجاب ندارند یا حجابشون کمتر از حد شرعیه کاری نمی‌کنید و ...؟! اولا: اگر کسی بخواهد درباره‌ی حجاب در جامعه قدمی برداره صرف نظر از اینکه مخاطبینش در چه سطحی از حجاب باشند بنده سعی می‌کنم هم‌راهی و تقویتش کنم. چون در این زمینه هرچه کار کنیم باز م جا داره. پس اگر دوستانی هستند که می‌خواهند برای تقویت حجاب در سطوح دیگر جامعه تلاش کنند طرحشون رو بفرمایند و ما هم همراهی و تبلیغ می‌کنیم. ثانیا در بحث اولویت‌بندی من شخصا فکر می‌کنم تا خوب‌ها خوب‌تر نشند نمیشه از دیگران انتظار تغییر داشته باشند... پس اول باید خودمون حرکت کنیم تا بقیه هم دنبالمون بیان... به علاوه حجاب یکنواخت سنتی اگه تغییر و تحول و حرکت نداشته باشه در برابر پوشش‌های متنوع و رنگ‌به رنگ کم میاره. کلا همیشه «سنت» ایستا و متوقف در برابر «بدعت» پویا، متحرک و متنوع محکوم به شکسته! مگر اینکه خودمون «نهضت» پویا، متحرک و متنوع را در برابر بدعت علم کنیم... در نهضت حجاب هم باید سطح کار را گسترده کرد.
دیالکتیک علم و عرفان ناب
انصافا نظرات بسیار زیبا و دلنشینی برای ما رسیده
آری.‌..اولین نکته ی مورد نظر همین است که اینگونه حجاب ،همراه با ماسک بسیار شبیه حجاب زهرایی.س.است و عادی سازی میشود و کسی معذور و خجلت زده نمیشود که همرنگ جماعت نیست و انگشت نما نمیشود...و این فرصت بسیار عالی است که قبلا هم بدان اندیشیده بودم و اکنون در این وضعیت کرونایی موقعیت اش به سهولت فراهم شده است. سپاس از همکاری شما همراهان گرامی🙏🌸🍃 یا مهدی ادرکنی🌼