eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
415 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮🎷با مراقبه غفلت از بین ميرود (مراقبه اینچنین که یک چشم برهم زدن غافل از ماه نباشم شاید که نگاهی کند که آگاه نباشم . مثل کسی که در رصدخانه همواره چشم میدوزد تا هلال ماه را به دام بیندازد.) ➖کسی هم که میخواد شیطان و نفس را به دام بیندازد باید مراقبه با توجه به این معنی اش داشته باشد. ➖اگر هم مراقبه دارد، اما آدم ضعیفی است باید ورزیده شود، مثلا در مسائل جسمانی يک ورزشکار ژیمناستیک کار کرده و حالا این حرکات را انجام میدهد ولی ما خوردیم و خوابیدیم پس نمیتونیم ان حرکات رو بزنيم . 👌✨ در مسائل معنوی هم همینطوره. حالا همينجوری ، باری به هر جهت، این که سیر نیست ، حرکت نیست. این فرد اگر میخواهد موفق شود👇 💥 ایمان ، 💥مراقبه، 💥ریاضت ، 💥ورزیده شدن لازم است.آنوقت کارهایی رو که گمانش را هم نمی کرد به راحتی انجام میدهد . استاد رمضانی🌻 📗اوصاف الاشراف علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷‌سبک‌زندگی ⭐️اولین درجه تقوا از امام صادق (ع) میپرسند:🌻 حقیقت عبودیت چیست؟ 👇 سه چیز است که باید آن ها را کسب کنی وقتی که انسان در چیزی که خدا بهش داده👌 مالکیت نبیند چون اگر مالکیت نبیند خود را، آسان است برای انفاق ،دل کندن . ⭐️چطور مالک نبینم خودم را ؟ 🎯باید از انفاق مال های کوچک شروع بکنی بر اساس درآمد کم کم در درون خود را مالک نمی بینی.... انفاق بکنید از مالی که خداوند به شما داده است. استاد فتحی🌻 👇 @wittj2
🔮🎷آثار انفاق چیست؟ با انفاق کردن دست خداوند را در زندگی ات میبینی خداوند مال انفاق شده را باز می گرداند. خداوند حتی بیشتر هم برمیگرداند‌. 👌اگر در راه حلال انفاق نکنی در راه حرام انفاق خواهی کرد. امام صادق می فرمائید:🌻 انفاق بکنی یا نکنی دو چیز در آن است 🍀۱) انفاق بکنی دو چیز از خداوند سعی میکند مال بهت میدهد، زیاد میکند 🍀۲) انفاق نکنی دو چیز از شیطان ۴نمی گذارد انفاق بکنی، میگوئید آنچه که به خانه حلال، به مسجد حرام است امر به فحشا میکند گناه هم میکند. 🎯صدقه یا انفاق سبب دل کندن از مال و تزکیه نفوس است این صدقه تطهیر و تزکیه میکند نفس را باعث رشد میشود از حب و رذایل اخلاقی و محبت و احترام و رعایت حقوق دیگران و کفاره گناهان هم میشود. استاد فتحی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷نکته ای در امر "انفاق" فقط که نباید برای انفاق پول بدهی، چیزی که داری مثل خرما یا هر چیز دیگری یا میتوانی نرم با دیگران صحبت کنی خوب رفتار کنی این را هم خداوند انفاق حساب میکند. محبت کنی راه برای همه باز است . صدقه موجب رفع غم و اندوه است. امام علی (ع) میفرمایند:🌻 با صدقه دادن غم و اندوه خود را از بین ببرید . استاد‌ فتحی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮🎷ایمان -10 با چنددقیقه وقت برای دیدن این کلیپ‌ اعتقادات خویش رامستحکم کنید و آن را برای دوستان خویش ارسال نمایید. 👈 آیا هر آنچه که ما شر میدانیم تماماً شر است ⁉️ علمی عرفانی👇 @wittj2
✂️ برشی از یک کتاب ما به داستان واقعی زندگی محمد(ص) در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که متعصبین خیره سر اسلامی با تحریف زندگی پیامبر به نفع خود از آن استفاده کنند . در غرب ما هیچ گاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ،《کوچک انگارانه و خودبینانه》بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از نادانی و تعصب باقی بمانیم . من این کتاب را به این خاطر نوشتم که ، در واقع افسوس می خورم که سیمای محمد(ص) برای مردم غرب فقط تصویری باشد که کتاب《رُشدی》ارائه می دهد . حتی اگر می فهمیدم که هدف رشدی از این داستان چه بوده است ، باز هم حقایق مربوط به سیمای واقعی محمد(ص) برایم بسیار مهم می بود ، زیرا محمد را یکی از《نوادر تاریخ بشریت》یافته بودم . ✍این متن مقدمه دکتر (کارن آرمسترانگ) نویسنده زن آمریکایی است که در کتاب(محمد صلی الله علیه و آله و سلم) به نگارش در آورده است ، این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر در ردیف پرفروش ترین کتاب های سال آمریکا و اروپا قرار گرفت .که دفاعیه ای است پر افتخار از زندگانی پیامبر اسلام . این کتاب توسط (انتشارات حکمت) منتشر شده است . علمی عرفانی👇 @wittj2
4_5891250135609901837.mp3
20.82M
⭐️آغاز سلسله جلسات کادرسازی برای تربیت نیروهای انقلابی جهت پاسخ به شبهات مهدویت، دینی ، قرآنی ، ولایت فقیه ، تاریخ معاصر ، با عنوان دوره 🎷 با سخنرانی استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👈 جلسه دوم 2️⃣ قسمت اول (جلسه اول، مباحث آشنایی و کلیات بود که صوتش به دلایلی بارگزاری نشد) موارد مهم مطرح شده در جلسه 👇 1️⃣ نکاتی در مورد ماه رجب 2️⃣ اهمیت کادرسازی در شرایط فعلی 3️⃣ موضوع بسیار مهم نحوه پاسخ به شبهات 4️⃣ چرایی انتخاب کتاب جناب ناصرالقفاری برای شروع بحث 5️⃣ آیا اندیشه غیبت را نائب اول مطرح کرده است؟ 6️⃣ میزان صحت و سقم روایات چطور به دست می آید؟ 7️⃣ شیعه بعد امام عسکری 14 فرقه شد ، از کجا بدانیم شیعه کنونی بر حق است؟ و.... علمی عرفانی👇 @wittj2
🚨توجه👇 با درود بر همراهان گرامی کانال، ادامه ی مباحث در صورت ارائه توسط استاد عبادی ، مجدد ارائه میگردد. سپاس از همراهی شما🙏🌻
🔮🎷 وحدت با کثرت تقابُل دارد یعنی با هم جمع نمی شوند. مثلا نمیتوانیم بگوئیم سیاهی با سفیدی _ یا _ شب با روز تقابل دارد. نمیشود در آن واحد شب باشد و روز شیء واحد نمی تواند کثیر و واحد باشد. حالا اگر ماهیتی صدق کند بر کثیر نباید بر واحد صدق بکند. استاد ضیایی🌻 📗نصوص الحِکَم 👇 @wittj2
🔮🎷 شاخصه‌های نفوذ از نگاه نهج‌البلاغه (جهالت و خواب غفلت) ⭐️به نظر می‌رسد شاهراه نفوذ شیاطین و دشمنان، جهل و غفلت و خوابِ مردم و مسئولان است؛ چرا که بنا نیست وقتی ما خواب هستیم دشمن هم بخوابد! ⭐️مردمی که "دل‌هایشان بسته، و گوش‌هایشان کر، و دیدگانشان کور است" رام‌ترین مرکب برای حیله‌های عمروبن عاص و سیاست‌های معاویه‌اند؛ چنین جاهلانی شمشیر بر امام خویش می‌کشند و او را بر حکمیت مجبور می‌کنند. درصورتی که فرمانده در ایام جنگ هم فرمان داده بود که باید "خوابتان اندک باشد یا همانند مضمضه آب در دهان!" 👈 نشریه فرهنگ پویا، شماره_۳۱ 👇 @wittj2
🔮🎷تبیین درست واژه آزادی : سوء استفاده از عنوان مظلوم اجازه ندهید عدّه‌ای با تکیه به نام منکرات و فحشا و بی بندوباری را در جامعه رایج کنند. ۸۰.۵.۱۱ آزادی غیر از است؛ ⭐️آزادی غیر از رهاسازی همه‌ی ضابطه‌ها است. آزادی ــ که نعمت بزرگ الهی است ــ خودش دارای ضابطه است؛ بدون ضابطه، آزادی معنی ندارد. اگر چنانچه کسانی هستند در کشور که برای به ریشه‌ی زدن دارند تلاش میکنند، نمیشود این را کرد به‌عنوان اینکه این آزادی است. همچنان که اگر و بقیّه‌ی موادّ مسموم‌کننده‌ی بدن و بدبخت‌کننده‌ی خانواده‌ها را کسی بخواهد بین این ‌و آن توزیع کند، نمیشود بی‌تفاوت نشست. اینکه ببینیم کسانی با استفاده‌ی از هنر، با استفاده‌ی از بیان، با استفاده‌ی از ابزارهای گوناگون، با استفاده‌ی از پول، ایمان مردم را مورد تهاجم قرار بدهند، در فرهنگ اسلامی و انقلابی مردم رخنه ایجاد کنند، ما بنشینیم تماشا کنیم و بگوییم که آزادی است، این جور آزادی در هیچ جای دنیا نیست! در هیچ جای دنیا. همان کشورهایی که ادّعای آزادی میکنند، در آن خطوط قرمزی که دارند، بشدّت سخت‌گیرند./۹۳.۱.۱ کسانی که دم از میزنند ... ⭐️اگر کسانی به نام آزادی و با شعار آزادی بخواهند پای دشمن را باز و او را برقرار کنند، این آزادی نیست. این آن چیزی است که دشمن میخواهد. این همان دامی است که دشمن می گستراند./۷۹.۷.۱۴ چهارچوب آزادی قانون اساسی است À همه جای دنیا چارچوب دارد، آزادی یعنی برخلاف دین و شریعت عمل کردن وجود ندارد. 🎯چارچوب آزادی در کشور ما و الهام گرفته از شریعت اسلام است. 👌اینکه کسی توقع داشته باشد آزاد باشد و خلاف قانون عمل کند، درست نیست. ۹۷.۱.۱ امام خامنه ای🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷نکاح‌ لوح و‌ قلم آنچه را که حضرت حق می خواهد در عالم بنویسد یعنی به وجود آورد خلق کند ➖ به واسطه عقل که 👈«اَوَّلُ ما خَلَقَ» است ➖ در لوح محفوظ عالم که 👈«اَوَّلُ ما بُعِثَ» است ➖می نویسد و این همان👈 قضاست. 📗نکاحات در افرینش استاد_سمندری🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🚨تذکر اگر می خواهید آنچه در جان خود بنویسید ، درست باشد ➖ بگذارید خداوند عقل شما را افزون کند ➖ و به پرورش تن زیاد اعتنا نکنید ➖ پرورش بیش از حد تن عقل را ضعیف می کند ➖ در نتیجه عقل نمی تواند درست بنویسد ➖ و نمی تواند بنده ی مطیع دستورات حضرت حق باشد ➖ و الهام و وحی را درست بگیرد. 📗نکاحات در افرینش استاد سمندری🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷شیخ اکبر این مطالب را اینگونه تعبیر می‌کنند که : ➖« چنانکه نفس ما به مخارج حروف ➖ یعنی لب ها ، دندان ها ، زبان ، حنجره ، بینی و زبان کوچک می‌خورد ➖ و از این برخورد حرف پدید می‌آید ➖ و از حروف کلمات و از کلمات جمله ها و کتاب‌ها و همه گفته های بشری ➖ نفس رحمانی حضرت حق که به منزله ی 👌قلم است ➖ به مخارج حروف آفرینش که به منزله ی 👌لوح محفوظ است برخورد کرده ( همان لوحی که قضاها در آن نوشته شده است) ➖ از نکاح این دو 👈کلمه پدیدار می شود» ➖ مراد از کلمات آفرینش و حروف عالم 👈حقایق دار هستی است ➖ که همه ی آنها👈 دلائل و آیات و نشانه های حضرت حق یعنی کل مخلوقات عالم اند ➖ از جبرئیل گرفته تا شیطان و از بالا ترین اجرام تا کوچکترین ذرات عالم. 📗نکاحات در افرینش استاد_سمندری🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷شیخ اکبر کیست؟ در صفحه­‌ی 117 جلد ‏2 از کتاب کلیات علوم اسلامی (کلام و عرفان و حکمت عملی)، به کلام شهید مطهری بزرگوار می خوانیم :👇👇 محیی الدین عربی حاتمی طایی اندلسی، از اولاد حاتم طایی است. در اندلس تولد یافته اما ظاهراً بیشتر عمر خود را در مکه و سوریه گذرانده است. شاگرد شیخ ابومدین مغربی اندلسی از عرفای قرن ششم است. سلسله طریقتش با یک واسطه به شیخ عبدالقادر گیلانی سابق الذکر می‏رسد. محیی الدین که احیاناً با نام «ابن العربی» نیز خوانده می‏شود، مسلّماً بزرگترین عرفای اسلام است. نه پیش از او و نه بعد از او کسی به پایه او نرسیده است. به همین جهت او را 👈«شیخ اکبر» لقب داده ‏اند. عرفان اسلامی از بدو ظهور قرن به قرن تکامل یافت. در هر قرنی- چنانکه اشاره شد- عرفای بزرگی ظهور کردند و به عرفان تکامل بخشیدند و بر سرمایه ‏اش افزودند. این تکامل تدریجی بود ولی در قرن هفتم به دست محیی الدین عربی جهش پیدا کرد و به نهایت کمال خود رسید. محیی الدین عرفان را وارد مرحله جدیدی کرد که سابقه نداشت. بخش دوم عرفان یعنی بخش علمی و نظری و فلسفی آن وسیله محیی الدین پایه گذاری شد. عرفای بعد از او عموماً ریزه خوار سفره او هستند. محیی الدین علاوه بر اینکه عرفان را وارد مرحله جدیدی کرد، یکی از اعاجیب روزگار است؛ انسانی است شگفت و به همین دلیل اظهار عقیده ‏های متضادی درباره ‏اش شده است. برخی او را ولی کامل، 👈قطب الاقطاب می‏خوانند و بعضی دیگر تا حد کفر تنزلش می‏دهند. گاهی 👈مُمیت الدین و گاهی 👈ماحی الدین‏ اش می‏خوانند. صدرالمتألهین (ملا صدرا)فیلسوف بزرگ و نابغه عظیم اسلامی نهایت احترام برای او قائل است. محیی الدین در دیده او از بوعلی سینا و فارابی بسی عظیم‏تر است. محیی الدین بیش از دویست کتاب تألیف کرده است. بسیاری از کتاب های او و شاید همه کتاب هایی که نسخه آنها موجود است (در حدود سی کتاب) چاپ شده است. مهمترین کتاب های او یکی📗 فتوحات مکیه است که کتابی است بسیار بزرگ و در حقیقت یک دایرة المعارف عرفانی است. دیگر کتاب 📗فصوص الحکم است که گرچه کوچک است ولی دقیق ترین و عمیق ترین متن عرفانی است. شروح زیاد بر آن نوشته شده است. در هر عصری شاید دو سه نفر بیشتر پیدا نشده باشند که قادر به فهم این متن عمیق باشند. محیی الدین در سال 638 در دمشق درگذشت و همان جا دفن شد. قبرش در شام هم اکنون معروف است. ✨منبع:تسنیم علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷لوح و قلم یعنی چه؟ محیی الدین عربی چنین می فرماید🌻 🎯« عقل اولین پدیده ی خلقی و قلم اعلای صُنع≥۱ الهی است » ➖ که: «اَوَّلُ ما خَلَقَ اللّهُ الْعَقْلُ≥۲ ؛ ➖ پس اولین چیزی که پروردگار عالم آفرید ➖ و از «اُمُ الکِتاب» یعنی از صُنع ربوبی بیرون فرستاد تا با آن بنویسد👌 «عقل» است ➖ تا خلقت به طور کلی عقلانی باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. صنع یعنی افرینش ، یعنی خدا آن را ساخته و آفریده است. ۲. کلینی رازی محمد ( ثقه الاسلام و شیخ المشایخ ) 📗نکاحات در افرینش استاد سمندری🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
کشته معشوق را درد نباشد که خلق زنده به جانند و ما زنده به تأثیر او حضرت سعدی🌻 👇 @wittj2
واجب کند چو عشق مرا کرد دل خراب کاندر خرابه دل من آید آفتاب مولانای جان🌻 👇 @wittj2
4_6007820568840110729.mp3
2.29M
⭐️خراب عشق الهی چوغلام آفتابم هم از آفتاب گویم.... 🎷علامه حمیدرضامروجی سبزواری علمی عرفانی👇 @wittj2
الهي! در سر آب دارم، در دل آتش، درباطن ناز دارم، در باطن خواهش...در دريايي نشستم که آن را اکران نيست،به جان من درديست که آن را درمان نيست. ديده من برچيزي آيد که وصف آن به زبان نيست خواجه عبدالله انصاری🌻 👇 @wittj2
دامن کشانم می‌کشد در بتکده عیاره‌ای من همچو دامن می‌دوم اندرپی خون خواره‌ای یک لحظه هستم می‌کند یک لحظه پستم می‌کند یک لحظه مستم می‌کند خودکامه‌ای خماره‌ای چون مهره‌ام دردست اوچون ماهیم درشست او بر چاه بابل می‌تنم از غمزه سحاره‌ای لاهوت و ناسوت من او هاروت و ماروت من او مرجان و یاقوت من او بر رغم هر بدکاره‌ای اسرار آن گنج جهان با تو بگویم در نهان تو مهلتم ده تا که من با خویش آیم پاره‌ای روزی ز عکس روی او بردم سبوی تا جوی او دیدم ز عکس نور او در آب جو استاره‌ای خوش شد جهان عاشقان آمد قران عاشقان وارست جان عاشقان از مکر هر مکاره‌ای جان لطیف بانمک بر عرش گردد چون ملک نبود دگر زیر فلک مانند هر سیاره‌ای مولانای جان🌻 👇 @wittj2
شاهی‌طلبی برو گدای همه باش بیگانه زخویش و آشنای همه باش خواهی که ترا چو تاج بر سر دارند دست همه گیر و خاک پای همه باش ابوسعیدابوالخیر🌻 👇 @wittj2
🔮🎷تأکید حضرت امام خمینی بر بیان مسائل عرفانی 📌قسمت اول ماجرای به تعطیلی کشاندن جلسات تفسیر سورۀ حمد رهبر انقلاب حضرت امام خمینی قدّس‌سرّه توسط مخالفان عرفان و حکمت به ویژه برخی مقدّسین مشهد مقدّس بسیار تلخ و غم‌انگیز است. آن بزرگوار در جلسه آخر تفسیر سوره حمد که از تلویزیون پخش شد؟ بیاناتی بسیار درس آموز بیان فرمودند. پیر جماران در حالی که ناراحتی در چهره مبارکشان کاملا هویداست در این جلسه تقریباً تفسیر سوره حمد را رها کرده و به موضوع مخالفتها با حکمت و عرفان و ریشه‌یابی این امر می‌پردازند. ⭐️ایشان ریشۀ تمام این مخالفت‌ها را در سه امر خلاصه می‌کنند: 👇 🍀۱. جهل نسبت به مراد حقیقی حکیم و عارف 🍀۲.حبّ نفس 🍀۳.عدم تهذیب. به فرازهایی از سخنان ایشان توجه کنید:👇 👌✨عمده نظر من به اين بود كه اين سوء تفاهم برداشته بشود، و اين اختلافى كه در مدرسه هست و بين اهل علم است، برداشته بشود؛ و جلوى معارف گرفته نشود. ⭐️اسلام، فقط عبارت از احكام فرعيه نيست؛ فرعند اينها، اساس، چيز ديگر است، نبايد ما اصل را فداى فرع بكنيم؛ و بگوييم كه اصل، از اساس بيخود [است و] اگر هم اصلى بگوييم، يك اصلى كه خلافِ واقع است بگوييم. دامه دارد... . . . . . علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷 تأکید حضرت امام خمینی بر بیان مسائل عرفانی 📌قسمت دوم يكى از آقايان مى‌گفت كه ظاهراً مرحوم آقا شيخ محمد بهارى اسم يک كسى آمد، گفت: عادل کافرى است. گفتيم: خوب، عادل است يعنى چه؟ كافر است يعنى چه؟ گفت: اما عادل است، براى اينكه روى موازين عمل مى‌كند؛ هيچ معصيت نمى‌كند؛ اما كافر است، براى اينكه آن خدايى كه او مى‌پسندد، خدا نيست، آنكه او مى‌پرستد اصلا خدا نيست... ⭐️عمده نظر من به اين است كه حيف است يک دسته‌اى از اهل علم كه مردم صالح و خوبى هستند، اينها محروم بمانند از يک مسائلى. ما كه آمديم قم، مرحوم آقا ميرزا على اكبر حكيم ـ خدا رحمتش كند ـ در قم بود؛ وقتى كه حوزه علميه قم تأسيس شد، يكى از مقدّسين ـ آن هم خدا رحمتش كند ـ گفته بود: ببين اسلام به كجا رسيده است كه درِ خانه آقا ميرزا على اكبر باز شد! علما مى‌رفتند آنجا درس مى‌خواندند. مرحوم آقاى [سید محمد تقی] خوانسارى، مرحوم آقاى اشراقى، اين آقاى [سید احمد] خوانسارى، اينها مى‌رفتند پيش آقا ميرزا على اكبر درس مى‌خواندند؛ آن آقا گفته بود كه ببين اسلام به كجا رسيده است كه درِ خانه ميرزا على اكبر باز شد! و حال آنكه خيلى مرد صالحى بود؛ و بعد از اينكه ايشان فوت شده بود، گوينده‌شان در منبر گفته بود كه من خودم ديدم قرآن مى‌خواند! مرحوم آقاى شاه‌آبادى ناراحت شده بود از اينكه اين آقا گفته است كه من‌ ديدم قرآن مى‌خواند آقا ميرزا على اکبر. 👈در هر صورت اين سوء ظنها، و اين جداكردنِ [يک عده‌] خودشان را از يک خيراتى، اين موجب تأثر است كه يک حوزه‌اى از يک خيراتى كه هست، محروم بماند؛ حتى از فلسفه كه یک امر عادى است، تا برسد به آن مسائل ديگر. 👌⭐️و عمده اين است كه به مطلب يكديگر نرسيده‌اند؛ چون نرسيده‌اند، اين صحبتها پيش آمده؛ اگر برسند به مطلب يكديگر، نزاعى در کار نيست. ... اين نمى‌داند او چه مى‌گويد، انكار مى‌كند... 🎯اين عرفا و شعراى عارف مسلک، و فلاسفه هم، همه يک مطلب مى‌گويند؛ مطالب مختلفه نيست. تعبيرات مختلفه است، زبانهاى مختلفه. زبان شعر، خودش يک زبانى است. حافظ، زبان خاصى دارد. همان مسائل را مى‌گويد كه آنها مى‌گويند؛ اما با يك زبان ديگرى. زبانهاى مختلف است و نبايد از اين بركات مردم را دور كرد، بايد مردم را به اين سفره پهن الهى كه قرآن و سنت و ادعيه باشد، دعوت كرد؛ تا هر كس به اندازه خودش استفاده بكند. 👌✨اين مقدمه بود براى همه مسائلى كه بعدها هم اگر پيش بيايد و عمرى باشد كه اگر ما هم يک وقتى يک احتمال داديم، نگوييد كه اين تعبيرات را شما آورديد دوباره در ميدان، مثلا دوباره عرفا. خير، بايد بيايد! ⭐️مرحوم آقاى شاه‌آبادى رحمه‌الله براى عده‌اى از كاسبها [كه‌] مى‌آمدند آنجا، مسائل را همان طورى كه براى همه مى‌گفت، براى آنها هم مى‌گفت. من به ايشان عرض كردم: آخر اينها [كه سنخيتى ندارند!]» گفت: «بگذار اين كفريات به گوششان بخورد! خوب، ما يک چنين اشخاصى داشتيم؛ حالا به سليقه من درست در نمى‌آيد كه نمى‌شود گفت كه اينها اشتباهات است. . . . . . . علمی عرفانی👇 @wittj2