eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
195 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم سرکارخانم زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 نقاط قوّت زنانه همراه با ایمان و عفت در «الگویِ زن مسلمان» که براساس معرفت‌شناسی الهی شکل گرفته، زن «نقاط قوّت زنانه»‌ی خود را با «» همراه می‌کند و با چنین ترکیبی قادر به نقش‌آفرینی‌ِ منحصربه‌فردی می‌شود و اینگونه «ارزش و تشخص زن» معنا می‌یابد: «زن با نقاط قوّت زنانه‌ی خود- که خدای متعال در وجود او به ودیعه گذاشته و مخصوص زن است- همراه با ، همراه با استقرار ناشی از اتکاء به خداوند، و همراه با و پاک‌دامنی- که فضای پیرامون او را نورانیت می‌بخشد- می‌تواند در جامعه یک نقش استثنائیِ این‌گونه ایفا کند؛ هیچ مردی قادر به ایفای چنین نقشی نیست. مثل 🏔 استواری از ایمان، درعین‌حال مثل چشمه‌ی جوشانی از و محبت و احساسات زنانه💞، تشنگان و محتاجان نوازش را از چشمه‌ی صبر و حوصله و عاطفه‌ی خود سیراب می‌کند. انسانها در چنین آغوش پُربرکتی می‌توانند تربیت شوند. 👌 👈 اگر زن با این خصوصیات در عالمِ وجود نبود، انسانیت معنا پیدا نمی‌کرد. این، معنای و تشخص زن است؛ چیزی که نمی‌تواند آن را بفهمد.😏» 📚 بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۸۴/۳/۲۵. 🎋 🎋 Mohsenzade.com/zm 🎋 Womanfamily.ir 🎋 https://www.aparat.com/woman_family 🎋 @woman_family
از دوستان عزیزم خواهش میکنم اگر میخواهند به سوالات ذهنیشون پیرامون ، برسن، همراه ما گام به گام، مبانی اسلام رو دنبال کنند و مطالب رو با دقت بخوانند. ممنونم از همراهیتون🌺 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بخش دوم خطبه غدیر2: 🌺 فرمان الهی برای مطلبی مهم ✳️ وسَأَلْتُ جَبْرَئیلَ أَنْ یَسْتَعْفِی لِی (السَّلامَ) عَنْ تَبْلیغِ ذالِکَ إِلیْکُمْ - أَیُّهَاالنّاسُ - لِعِلْمی بِقِلَّةِ الْمُتَّقینَ وَکَثْرَةِ الْمُنافِقینَ وَإِدغالِ اللّائمینَ وَ حِیَلِ الْمُسْتَهْزِئینَ بِالْإِسْلامِ، الَّذینَ وَصَفَهُمُ الله فی کِتابِهِ بِأَنَّهُمْ یَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ مالَیْسَ فی قُلوبِهِمْ، وَیَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَالله عَظیمٌ. وَکَثْرَةِ أَذاهُمْ لی غَیْرَ مَرَّةٍ حَتّی سَمَّونی أُذُناً وَ زَعَمُوا أَنِّی کَذالِکَ لِکَثْرَةِ مُلازَمَتِهِ إِیّی وَ إِقْبالی عَلَیْهِ (وَ هَواهُ وَ قَبُولِهِ مِنِّی) حَتّی أَنْزَلَ الله عَزَّوَجَلَّ فی ذالِکَ (وَ مِنْهُمُ الَّذینَ یُؤْذونَ النَّبِی وَ یَقولونَ هُوَ أُذُنٌ، قُلْ أُذُنُ - (عَلَی الَّذینَ یَزْعُمونَ أَنَّهُ أُذُنٌ) - خَیْرٍ لَکُمْ، یُؤْمِنُ بِالله وَ یُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنینَ) الآیَةُ. 🌺 و من از جبرئیل درخواستم که از خداوند سلام اجازه کند و مرا از این مأموریت معاف فرماید. زیرا کمی پرهیزگاران و فزونی منافقان و دسیسی ملامت گران و مکر مسخره کنندگان اسلام را می دانم؛ همانان که خداوند در کتاب خود در وصفشان فرموده: «به زبان آن را می گویند که در دل هایشان نیست و آن را اندک و آسان می شمارند حال آن که نزد خداوند بس بزرگ است.» 🌿 و نیز از آن روی که منافقان بارها مرا آزار رسانیده تا بدانجا که مرا اُذُن [سخن شنو و زودباور ]نامیده اند، به خاطر همراهی افزون با من و رویکرد من به او و تمایل و پذیرش او از من، تا بدانجا که خداوند در این موضوع آیه ای فرو فرستاده: « و از آنانند کسانی که پیامبر خدا را می آزارند و می گویند: او سخن شنو و زودباور است. بگو: آری سخن شنو است. - بر علیه آنان که گمان می کنند او تنها سخن می شنود - لیکن به خیر شماست، او (پیامبر صلی الله علیه و آله) به خدا ایمان دارد و مؤمنان را تصدیق می کند و راستگو می انگارد.»🌹 ✳️ ولَوْشِئْتُ أَنْ أُسَمِّی الْقائلینَ بِذالِکَ بِأَسْمائهِمْ لَسَمَّیْتُ وَأَنْ أُوْمِئَ إِلَیْهِمْ بِأَعْیانِهِمْ لَأَوْمَأْتُ وَأَنْ أَدُلَّ عَلَیْهِمُ لَدَلَلْتُ، وَلکِنِّی وَالله فی أُمورِهمْ قَدْ تَکَرَّمْتُ. وَکُلُّ ذالِکَ لایَرْضَی الله مِنّی إِلاّ أَنْ أُبَلِّغَ ما أَنْزَلَ الله إِلَی (فی حَقِّ عَلِی)، ثُمَّ تلا: (یا أَیُّهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ - فی حَقِّ عَلِی - وَ انْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله یَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ). 💞 و اگر می خواستم نام گویندگان چنین سخنی را بر زبان آورم و یا به آنان اشارت کنم و یا مردمان را به سویشان هدایت کنم [که آنان را شناسایی کنند] می توانستم. لیکن سوگند به خدا در کارشان کرامت نموده لب فروبستم. با این حال خداوند از من خشنود نخواهد گشت مگر این که آن چه در حق علی عیه السّلام فرو فرستاده به گوش شما برسانم. سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله چنین خواند: «ای پیامبر ما! آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده - در حقّ - ابلاغ کن؛ وگرنه کار رسالتش را انجام نداده ای. و البته خداوند تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد.»🌹 .•°°•.💞.•°°•. 💚 💚 `•.¸ ༄༅ @woman_family🌹 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بخش سوم خطبه غدیر1: 🌺 اعلان رسمی ولایت و امامت دوازده امام علیهم السلام ✳️ فاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِکَ فیهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ، وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبی، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوکِ وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ، وَ عَلَی الْأَبْیَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ. ✳️ ماضٍ حُکْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ، فَقَدْ غَفَرَالله لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ. ✳️ معاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعوا وَ أَطیعوا وَانْقادوا لاَِمْرِ(الله) رَبِّکُمْ، فَإِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَإِلاهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دونِهِ رَسولُهُ وَنَبِیُهُ الُْمخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی رَبِّکُمْ، ثُمَّ الْإِمامَةُ فی ذُرِّیَّتی مِنْ وُلْدِهِ إِلی یَوْمٍ تَلْقَوْنَ الله وَرَسولَهُ. 🌸 هان مردمان! بدانید این آیه درباری اوست. ژرفی آن را فهم کنید و بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده، پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است.🌼 🌺 [هشدار که] اجرای فرمان و گفتار او لازم و امرش نافذ است. ناسازگارش رانده، پیرو و باورکننده اش در مهر و شفقت است. هر آینه خداوند، او و شنوایان سخن او و پیروان راهش را آمرزیده است. 💞 هان مردمان! آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام. پس بشنوید و فرمان حق را گردن گذارید؛ چرا که خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و ولی و معبود شماست؛ و پس از خداوند ولی شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن می گوید. و پس از من به فرمان پروردگار، ولی و صاحب اختیار و شماست. آن گاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود. این قانون تا برپایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد.🌹 .•°°•.💞.•°°•. 💚 💚 `•.¸ ༄༅ @woman_family🌹 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«درباره زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها، هرچه انسان بیشتر فکر کند و در حالات آن بزرگوار تدبّر کند، بیشتر دچار شگفتی خواهدشد. او دخترِ کارگشای پیغمبر است و در این شرایط، زندگی را با کمال سرافرازی به پیش می‌برد: تربیت می‌کند مثل حسن و حسین و زینب؛ را نگهداری می‌کند مثل علی و رضایت را جلب می‌کند مثل پیغمبر!» ۱۳۷۱/۰۹/۲۵ 🎋 🎋 Mohsenzade.com/zm 🎋 Womanfamily.ir 🎋 https://www.aparat.com/woman_family 🎋 @woman_family
#زن_در_ادیان #زن_در_اسلام 🌺جایگاه حضور اجتماعی زنان و منزلت اجتماعی آنها نگاه اسلام در مورد حضور اجتماعی زنان چیست⁉️ قرآن تا چه مقدار مشارکت اجتماعی زنان را می پذیرد و تا چه مقدار به زن نقش اجتماعی می دهد⁉️ قرآن چه منزلتی به زن در اجتماع داده است⁉️ آیا برای حضور زنان در جامعه جایگاهی قائل است یا نه⁉️ 👈 قرآن کریم از حضور اجتماعی زن دفاع می کند؛ یعنی زن را فقط برای خانه نشینی توصیه نمی کند. به عبارت دیگر نقش زن را فقط در خانه محدود نمی کند. شواهد و ادله:👇(در پیامهای بعدی) ادامه دارد... #الگوی_سوم_زن #نه_شرقی_نه_غربی #زن_مسلمان 🎋 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی 🎋 Mohsenzade.com/zm 🎋 Womanfamily.ir 🎋 https://www.aparat.com/woman_family 🎋 @woman_family
#زن_در_ادیان #زن_در_اسلام 🌺 جایگاه حضور اجتماعی زنان و منزلت اجتماعی آنها ✅ شواهد و ادله:👇 1- اصل اهمیت اجتماع و حضور در اجتماع (اصل ارزشمندی اجتماع) 2- انحصار تفکیک نقش های جنسیتی در موارد خاص یا انحصار محدودیت حضور اجتماعی زنان در موارد خاص 3- ملازمه ی حفظ حجاب و عفاف و حضور اجتماعی زنان 4- سیره عملی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه علیهم السلام 5- تصریح برخی احکام اجتماعی درباره ی زنان 👈 قرآن کریم اصل حضور اجتماعی را ارزشمند می داند #فکر اجتماعی، #مشارکت اجتماعی و #حضور اجتماعی امری ارزشمند است در مقابل کار انفرادی، عدم فکر اجتماعی و عدم مشارکت اجتماعی. ادامه دارد... #الگوی_سوم_زن #نه_شرقی_نه_غربی #زن_مسلمان 🎋 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی 🎋 Mohsenzade.com/zm 🎋 Womanfamily.ir 🎋 https://www.aparat.com/woman_family 🎋 @woman_family
🌺 جایگاه حضور اجتماعی زنان و منزلت اجتماعی آنها ✅ ضرورت حضور اجتماعی در آیات الهی از آن جهت که بشر را با دید می‏نگرد و برای انسان یک قائل است،‏ یک سلسله وظایفی را به عنوان مسائل اجتماعی مطرح می‏کند و دین‌داران را به انجام آن وظایف فرا می‏خواند. 👈 آنها که از نبوغ برخوردار نیستند، یا تک اندیشند، خطوط کلی اجتماعی را درک نمی‏کنند یا اگر خطوط کلی جامعه را درک کردند، توان نثار و ایثار ندارند، لذا در صحنه اجتماع قدم نمی‏نهند. 😏 👈 اگر کسی اهل قیام و اقدام بود، معلوم می‏شود که هم مسأله هویت اجتماعی بشر را خوب درک کرده و هم لزوم برای گرامیداشت را خوب تحصیل کرده است. 👌 ✳️ بر این اساس، قرآن کریم در آیه 62 سوره نور، مؤمنین راستین را چنین معرفی می‏کند: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَىٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّىٰ يَسْتَأْذِنُوهُ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَأْذِنُونَكَ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ۚ فَإِذَا اسْتَأْذَنُوكَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَنْ لِمَنْ شِئْتَ مِنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ»🌿 👈 مضمون آیه به این معنا است: (مؤمنین راستین کسانی هستند که هم از نظر عقیده به خدا و پیامبرش معتقدند و هم از نظر درک مسائل و ، جامعه را خوب می‏شناسند و در مسائل جمعی همواره حضور دارند و منزوی نیستند). ادامه دارد... 🎋 🎋 Mohsenzade.com/zm 🎋 Womanfamily.ir 🎋 https://www.aparat.com/woman_family 🎋 @woman_family
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلفظ صحیح چهارمین روز هفته😂😂 🤣🤣🤣 🍃
زن، خانواده و سبک زندگی
🌺 امروز سالگرد شهادت مریم فرهانیان است. 👈 شهیده‌ای که کفنش حرم امام رضا(علیه السلام) را طواف کرد. به این بهانه، سراغ کتاب خاطرات صمیمی‌ترین دوستش در دوران جنگ رفته‌ایم، کتاب «شماره پنج، روایت فاطمه جوشی از نقش زنان در مقاومت آبادان» به نویسندگی مرتضی قاضی کتابی که پر است از خاطرات تلخ و شیرین درباره مریم فرهانیان. ✅ در بخشی از این کتاب می خوانیم: رفتم بنیاد شهید؛ بنیاد شهید در لین ۱۵ آبادان یک ساختمان داشت که توی آن باغ نسبتاً بزرگی بود. خانم سامری و مریم تازه از روستا آمده بودند. گفتم: «مریم! من یه مدتی می‌خوام برم ماهشهر از اونجا برم مشهد، خونه برادرم، شما نمیاین؟» گفت: «نه، ما چند تا برنامه و پروژه داریم برای خانواده شهدا. بچه‌ها توی روستا منتظرن. دلم می‌خواد، ولی نمیام.» به خانم سامری گفتم، گفت: «نه.» گفتم: «حالا سوغات چی می‌خواین براتون بیارم؟» فرشته اویسی هم بود، گفت: «برای من یه انگشتر فیروزه خوشگل بیار.» سنیه گفت: «برای من یه تسبیح بیار.» گفتم: «مریم تو چی می‌خوای؟» مکث کرد، گفتم: «خب حرف بزن. همیشه کارت همینه. هر موقع ازت سؤال می‌کنم باید یه عالمه فکر کنی.» گفت: «من هیچی نمی‌خوام.» گفتم: «نه حالا که اینا گفتن، بگو هر چی می‌خوای.» گفت: «هرچی بگم برام می‌یاری؟» گفتم: «بله میارم، هر چی باشه.» گفت: «هر چی بخوام؟» گفتم: «آره.» گفت: «برام یه بیار!» گفتم: «ای‌بابا! تو بمیر، توی آبادان کفن مجانیه، مریم کفن برای چیته؟» گفت: «نه به خدا، جدی میگم.» هر موقع می‌خواست روی حرفی تأکید کند، می‌گفت "به خدا"؛ دستش را هم تکان می‌داد. گفت: «به خدا جوشی جدی میگم، کفن برام میاری؟» گفتم: «واقعاً کفن می‌خوای؟» گفت: «بله، ولی یه شرط داره.» گفتم: «چی؟» گفت: «این کفنو حتماً به ضریح آقا بمالی، متبرک بشه.» 💠 برای خواندن ادامه ی این داستان لطفا کلیک کنید. 🎋 🎋 Mohsenzade.com/zm 🎋 Womanfamily.ir 🎋 https://www.aparat.com/woman_family 🎋 @woman_family
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان همراه🌹 همونطور که میدونید موضوع جدید کانالمون، یعنی هست. بهترین الگو برای همه به خصوص بانوان، حضرت زهرا سلام الله علیها هستند. شاید بتوان گفت مهمترین نقشی که حضرت زهرا سلام الله علیها در اجتماع داشتند، نقشی است که در دفاع از ایفا کردند. برای ورود به این بحث یه تحلیل جامعه شناختی از بحران های اجتماعی - سیاسی آن زمان لازمه. با ما همراه بوده و رسانه ی کانال خودتون باشید☺️ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
🌺 تحلیل جامعه شناختی از بحران های اجتماعی - سیاسی ✅ در یک نگاه فکری می توان موجود در آن عصر را به طریق زیر تقسیم بندی کرد: 1️⃣ شکاف قریشی - غیرقریشی: هر چند چنین شکافی در سقیفه به صورت جدی مطرح گردید; اما با استناد ابوبکر به حدیث «الائمة من قریش »، این امر تا چند قرن مسکوت و غیر فعال باقی ماند. شکاف بالقوه بین انصار و مهاجران نیز تابعی از همین شکاف بود و در نتیجه غیرفعال باقی ماند. 2️⃣ شکاف میان هاشمیان - امویان: هر چند ریشه های چنین شکافی به گذشته دور و نیاکان پیامبر اسلام بر می گشت و حتی برخی جنگ های عصر پیامبر نیز بر این شکاف بار شد; اما چنین شکافی با روی کار آمدن عثمان از بنی امیه و به کار گمارده شدن بنی امیه فعال گردید.تاثیر عینی آن جنگ صفین می تواند باشد. 3️⃣ شکاف میان اشراف شهرنشین - بادیه نشینان: تفکیک جامعه جزیرة العرب به قبایل شهرنشین و بادیه نشین سال ها قبل صورت گرفته بود.گسترش فتوحات اسلامی نیز در عصر پس از پیامبر، می توانست به نحوی این شکاف را تشدید کند.در دوره پیامبر اسلام با ترویج برادری و برابری چنین شکافی عملا غیرفعال شده بود. در دوره خلفای اول و دوم نیز چنین شکافی غیرفعال باقی ماند; مضافا این که فتوحات اسلامی اذهان مردم را به خود مشغول کرده بود و زمینه فعال شدن برای آن مهیا نبود.در عصر خلافت عثمان با تبعیض های خویشاوندی او عمده اعتراضات از بلاد عراق و قبایل موجود در آن علیه او شکل گرفت و در نتیجه زمینه فعال شدن آن تا حدودی فراهم گردید. در نهایت نمود بارز و عینی آن را می توان در جنگ نهروان و اعتراض مردمان زاهد ولی ساده متعلق به قبایل بادیه نشین، به ویژه قبیله تمیم، مشاهده کرد.در این نبرد که بر سر فهم قرآن و سنت اسلامی شکل گرفت، بادیه نشینان عرب که پایگاه اجتماعی عمده خوارج بود، در جست و جوی برابری و برادری کامل، حکمیت را رد و بر حضرت علی شوریدند. 4️⃣ شکاف میان مؤمنان راستین - منافقین فرصت طلب: شکاف میان مؤمنان و منافقان را در عصر پیامبر نیز مشاهده می کنیم.آیات بسیاری در قرآن، به ویژه سوره منافقین، به معرفی چهره منافقان می پردازد; اما فراهم شدن ثروت و قدرت پس از پیامبر، زمینه رقابت و بلند پروازی برخی افراد را برانگیخت: برخی منافقان پیشین بودند و برخی با طمع به مال دنیوی و قدرت و یا حفظ اموال غیر مشروع خویش از راه راست منحرف و رویاروی حضرت علی قرار گرفتند.جنگ جمل را تا حدودی می توان نتیجه فعال شدن این شکاف دانست. رویارویی افرادی چون طلحه و زبیر و کمک مالی یعلی بن منیه ساز و برگ جنگ را با علی علیه السلام فراهم کرد.چنان که شیخ مفید در کتاب الجمل اشاره کرده است، (شیخ مفید، الجمل (قم: مکتبة الداوری، بی تا) ص 121.) وجه جامع آنها را می توان خروج از ایمان واقعی دانست. 5️⃣ شکاف میان سنت های اسلامی - سنت های عصر جاهلی: چنین شکافی محصول باز خیزی و احیای مجدد برخی سنت های جاهلی غیر اسلامی پس از عصر پیامبر اسلام می باشد. چنین شکافی با برخی از شکاف های فوق تطابق می یابد. بروز چنین شکافی را می توان طبق نظریه دباشی درباره تعارض الگوی اقتدار کاریزماتیک پیامبر با الگوی دوباره احیا شده اقتدار سنتی عرب جاهلی توضیح داد. در مجموع چنین شکافی را می توان مؤکد شکاف های فوق نیز دانست. .•°°•.💞.•°°•. 💚 💚 `•.¸ ༄༅ @woman_family🌹 °•¸.•°
زن، خانواده و سبک زندگی
#غدیری_ام #ولایت 🌺 تحلیل جامعه شناختی از بحران های اجتماعی - سیاسی ✅ در یک نگاه فکری می توان #شکاف
فضای جامعه ی بعد از پیامبر صلوات الله علیه از حالت وحدت یک جامعه ی مومن به دلیل اغراض و جاه طلبی های مادی برخی بزرگان خارج شده و فضای متشتت به وجود آمده، به منافقین اجازه ی جولان و غصب ولایت را با هتک حریم حضرت زهرا سلام الله علیها را داد.