eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
195 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم سرکارخانم زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
جدول مراقبه رمضان.pdf
834.7K
✅ فایل pdf جدول اعمال و اذکار ماه رمضان 📿 بالا رفتن عمل و مقبولیت آن، با صحت شرعی خیلی تفاوت دارد. اگر با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، در اعمال و کردار شما هیچ گونه تغییری پدید نیامد و راه و روش شما با قبل از ماه صیام فرقی نکرد، معلوم می‌شود روزه‌ای که از شما خواسته‌اند محقق نشده است؛ آنچه انجام داده‌اید روزه عامه حیوانی بوده است. ✍️ امام خمینی قدس سره. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفسیر موضوعی قرآن کریم با موضوع 🌺 جلسه دوازدهم: سبک زندگی اسلامی، تعاون و همکاری 🌸 حجه الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی 🌱 رمضان 1442 هجری قمری 💠 http://serajnet.org/ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای زنی که تلاش کرد از شوهر پاکبانش طلاق بگیرد اما پشیمان شد.
پیش‌فرض اولیه ما و همه کسانی که از «زنان» می‌نویسند این است که زنان به لحاظ تاریخی از بسیاری حقوق خود محروم بوده و امروز نیز چالش‌های گسترده‌ای پیش روی خود دارند. فعالان حوزه زنان، فمینیسم یا هر جنبش اصلاح‌گر دیگری به خوبی این ضرورت را به ما یادآوری کرده و تلاش می‌کنند که مسائل زنان در مفاهمه‌ی عمومی طرح و روایت شود. مردسالاری شاید نقطه کانونی این روایت‌ها باشد که در تلاش است مناسبات، نابرابر میان زن و مرد در سطوح گوناگون را افشاگری کند. به عبارتی، مردسالاری با اسم رمز خشونت علیه زنان، نوک پیکان جنبش‌های فعال حقوق زنان است که این دو جنس را در صف بندی مقابل قرار می‌دهد. من البته هیچ ابایی ندارم از این که بگویم مردها، در زندگی خانوادگی و اجتماعی با زنان به درستی رفتار نکرده و و مجرم و خطاکارند. بله، مردان در لحظه‌ی مواجهه با زنان، گاه متأثر از فرهنگ سنتی و رویکرد «حذف حداکثری» هستند و گاه تحت تأثیر فرهنگ مدرن و سرمایه سالار و رویکرد «نمایش حداکثری». در این کشاکش، روایت، سلاح و ابزار کارآمدی است که می‌تواند مناسبات اجتماعی نابهنجار (از واژه نابرابر به خاطر برخی نارسایی‌ها استفاده نمی‌کنم) را برای ما افشا کرده و روی پیشانی آن برچسب بزند؛ و این خودش مقدمه تغییر است. زنان اگر چه در برخی از ساخت‌های اجتماعی و فرهنگی به مطلوب نرسیده و هنوز راهی طولانی تا رسیدن به شرایط مطلوب دارند، اما به نظر باید اعتراف کرد که در عرصه روایت، به لطف همین جنبش‌های زنانه، زبان و ادبیات پیشتاز بوده و دست برتر را از آن خود کرده‌اند. اما این موهبت هم برای خلق جهان زنانه - که پیش‌تر از آن گفته‌ام - از سویی گران‌بها و ارزنده است و هم از سوی دیگر می‌تواند خطرآفرین باشد. معتقدم که در این رفت و آمد، اگر چه دست آخر زنان می‌توانند به‌تدریج نادرستی‌ها و تبعیض‌ها را در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی مرتفع کنند، اما در مقابل این مردان هستند که در عرصه روایت محروم و بی سلاح همچنان خواهند ماند. مبارزه با مردسالاری می‌تواند کج‌رفتاری‌های مردان را در مورد زنان به چشم بیاورد اما از آن که جا مردان در روایت مسائل اختصاصی خود بی زبان هستند، غالباً این گونه تصور می‌شود که ظلم تنها از ناحیه مرد به زن است که اتفاق می‌افتد و عکس این ماجرا امکان‌پذیر نیست. گستردگی روایت زنان از مشکلاتشان و فقدان روایت مردان از مشکلاتشان ما را با این توهم روبرو می‌سازد که «زن‌ها ظلم نمی‌کنند» و فاعل ذاتی ظلم مرد است و این همان است که برخی نحله‌های زنانه به مردستیزی افراطی گرویدند. اما آیا واقعاً مردان مورد ظلم واقع نمی‌شوند؟ آیا تصویری از ظلم‌های زنانه در ذهن داریم؟ و آیا بهتر نیست که مرکز ثقل روایت‌ها به جای زنان و مردان، پاسداری از نهاد خانواده باشد؟ فمینیسم اگر چه به طور کلی برای احقاق حقوق زنان مبارزه می‌کند اما غالباً صحنه را به مبارزه یا به عقب راندن مردان تقلیل می‌دهد. معتقدم می‌شود زنان به حقوق و هویت متعالی خود دست یابند، بی آن که روبه روی مردان و مردانگی بایستند؛ مشروط به آن که زنان و مردان در کنار هم در یک جبهه با ظالم ثالثی پنجه در پنجه شوند. این گونه نگران این نیستیم که با هر تلاشی یک لگد به پهلوی نهاد مقدس خانواده بخورد. @Mahdi.takallou
امروز مرا در دل جز یار نمی‌گنجد وز یار چنان پر شد کاغیار نمی‌گنجد در چشم پر آب من جز دوست نمی‌آید در جان خراب من جز یار نمی‌گنجد ✍ عراقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفسیر موضوعی قرآن کریم با موضوع 🌺 جلسه سیزدهم: سبک زندگی اسلامی، وجدان کاری 🌸 حجه الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی 🌱 رمضان 1442 هجری قمری 💠 http://serajnet.org/ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
🌺 پذیرش سراسری حوزه های علمیه 🌺 سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ثبت نام‌: از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰. 👈برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به مرکز مدیریت استان یا مدارس علمیه شهرستان خود مراجعه نمایید ویا از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:🔰🔰 🌐www.paziresh.ismc.ir