روایت یک حضور
✍میرجعفری
از یکی از سازمانها بامن تماس گرفتند و بطور خلاصه اطلاع دادند که ما شمارا طبق شاخص ها برای کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار از استان قم که بزودی برگزار می شود معرفی کردیم. چون سابقه شرکت و ارایه مقاله در کنفرانس های بین المللی را داشتم تعجبی نکردم اما خیلی برام مبهم بود زمان آن دقیقا کی هست ؟ سخنرانان کی هستند ؟ مجازیه یا حضوری؟ از طرف کجا برگزار میشه ؟حتما معاونت زنان ؟؟؟ خب اشکال نداره از یکی از دوستان می پرسم.... کسی خبر نداشت وای چقدر سکرت..... چند روز بعد یه پیامک آمد اطلاعاتتون را در این لینک پر کنید .... چشم!!!! اما این سایت میتونست خیلی کاملتر و مشخص تر باشه.... حداقل جواب برخی سوالها رو بده .... نداد!!!! خب حتما یه کنفرانس مجازیه مثل کنفرانسهای مجازی که تو این سه سال همه مراکز علمی به وفور میزارن و گزارش میدن ..... خب چه موضوعی برای ارایه انتخاب کنم.... راجع به زنان حتما دیگه ..... ان شالله خبر میدن اما خبری نشد که نشد ..... دوستان هم که کلا بی اطلاع ..... بعد از چند روز گفتن پیش نشست حضوری کنگره تهران برگزار میشه همونجا بپرسید چجوری ارایه بدید..... اوج کارها و هوا هم برفی بود نتونستم برم. چند روز بعد جلسه مجازی گذاشتند و برنامه ها رو اعلام کردند.. وقتی فهمیدم مهمانان خارجی به ایران میآیند و ما باید اونها رو همراهی کنیم هم خوشحال شدم هم نگران .... خوشحال از اینکه بالاخره یه معاونت زنان ریاست ضرورت این امر را بخوبی درک کرد و عوض اینکه هی خودش و اطرافیان خود را به سفر خارجی ببره برای برطرف کردن توهمات و تبلیغات بیگانه همت میکنه همتی سخت چراکه قطعا اگر رسانه های لیبرال بفهمن ساکت نمیشینن و حتما کارشکنی خواهند کرد چه برای عدم حضور مهمانان چه برای منصرف کردن نیروهای داخلی و خارجی و واقعا تو این هجمه رسانه ای علیه ایران این هماهنگی ها کار سختیه. خوشحال شدم که بعد از اجلاس بزرگ زنان و بیداری اسلامی سال ۹۰ جای خالی همچین اجلاسی در عرصه زنان و بین الملل کاملا مشهود بود. بارها به عناوین مختلف به مراکز مختلف برای ایجاد یه سایت چند زبانه زنانه و ضرورت ایجاد تشکل های بین المللی زنان پیشنهاد داده بودم اما همتی را ندیدم جز گرفتن طرح ها و رها کردن آن. تاسف خوردم کاش این کار چند سال قبل انجام شده بود و با جریان سازی و کنشگری موثر بین المللی بانوان نخبه حقیقت بسیاری از اقدامات ظالمانه علیه ایران آشکار شده بود و کار به حذف ما از کمسیون مقام زن نمی رسید. و اما نگرانی من بیشتر به خاطر تجربیات قبلی از شرکت در اجلاس زن و بیداری اسلامی بود. سال ۹۰ از ما به عنوان راوی زبان دان همراه میهمانان ۱۴۰۰ زن از کشورهای مسلمان دعوت شده بود و برنامه ها در طول یک هفته بسیار مجهز باشکوه برگزارشد. مهمانها هم که اکثر ا با ترس و لرز و گریه سوار هواپیما شده بودند بعداین اجلاس این قدر مشتاق ایران شده بودند که دوباره دو سال بعد در اجلاس اساتید هم برخی از انها رادیدم . بعد از اجلاس و با وجود این همه تاثیرات عده ای که سر رشته ای از اقتضایات فعالیت بین المللی نداشتند اما فقط هزینه ها را دیدند و هجمه زیادی علیه دولت آن وقت شد .... چه هجمه ای علیه این دولت هم خواهد شد خدا داند.......
کنگره امسال اما بسیار کم هزینه تر برگزارشد از آن پذیرایی های مفصل خبری نبود. مدت سفر کم تر بود تعداد مهمانها هم همینطور سفربه شهرهای دیدنی ایران و هدایای زیاد حذف و مکان اسکان ما با مهمانها متفاوت شده بود.
دبیر علمی همایش اما بانوی هم شهری نخبه و مخترعی بود که سالها در زمینه بین المللی فعال بود و دوستان زیادی در سراسر دنیا داشت و شاید در خارج شناخته تر از ایران بود. نشستهای مختلفی با نخبگان این کنگره که اکثرا از اساتید دانشگاه و فعالین رسانه بودند برگزارشد و حرفهای زیادی شنیده شد از مشکلات زنان در کشورهای دیگر گرفته تا عزم جهانی برای مبارزه با سرطان وتشکیل اتحادیه ها و مجمع های بین المللی ....
حضور دراین کنگره فرصت بی نظیری بود برای معرفی دستاوردهای زنانه در نمایشگاه بین المللی که مهمانها تقاضا داشتند دوباره از آن جا دیدن کنند. مجسمه های مشاهیر علمی حماسه ای ایران در برج میلاد برایشان خاطره انگیز بود مخصوصا مجسمه زیبای سردار حاج قاسم که به آنان با نگاه نافذش خوش آمد می گفت. عزمشان برای تغییر روایت ها علیه ایران جدی شد. دوستی های زیبایی شکل گرفت و البته دعوت هایی هم به این کشور ها انجام شد !!!!.
این کنگره با وجود برخی ناهماهنگی ها اقدام بسیار موثری در جهت نیل به اهداف بین المللی بود اما اراده مصمم و ادامه درست مسیر و استفاده صحیح از ظرفیت نخبگان و مبلغان و زباندانهای کشور نباید فراموش شود شاید حتی با استفاده از این ظرفیت ها در بسیاری از هزینه ها بتوان صرفه جویی کرد و به موقع از کنشگری موثر آنان بهره برد.
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر عزیز انقلاب :
اگه صد مورد خیانت خواص را هم دیدید ناامید نشوید ، ان شاء الله همه شما نابودی تمدن منحط آمریکایی و صهیونیزم را خواهید دید
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اسلام سریعترین دین روبه گسترش جهانی
♦️ سالانه ۲۰ هزار نفر در آمریکا مسلمان می شوند .
♦️ در ۱۰ سال گذشته تعداد مسلمانان در انگلیس دو برابر شده است و در کمتر از ۱۰ سال آینده می تواند دین اسلام دین غالب انگلیس شود .
محمد محبوبترین نام برای نوزادان انگلیس می باشد .
♦️تازه مسلمانان کره ایی علت مسلمان شدنشان را آرامش و شادی دین اسلام می دانند .
♦️ کره زمین با سرعت بسیار زیاد
در حال دگرگونی است ، این دگرگونی
همه مناسباتِ جهانی را تغییر خواهد
داد ، اتفاقی در شُرفِ وقوع است که
هیچکس پیش بینی نمی کرد !
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
به اصلاحطلبان بگویید که در کنگره #زنان_تاثیرگذار، نمایندگانی از کشورهای سوئد، آلمان، انگلیس، فنلاند، رومانی و دانمارک هم حضور داشتند. نگذارید بیشتر از این غصه بخورند.
🗣دانیال معمار🇮🇷 (بسیار محدود شده)
@women92
⭕️این شما و این اولین کافه مجوز دار و رسمی سگ ها در نیاوران تهران
۴درصدی مرفه و بیدردی که تنها غمشون بردن سگ به کافهاس
همینا بیشتر گاز و برق و یارانه رو مصرف میکنن از همه طلبکار ترن :)
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
#جاهلیت_مدرن
🌹🌷 بسم الله الرحمن الرحیم 🌷🌹
🌷💐 سلام علیکم 💐🌷
رفیقی میگفت: دنیا یک خانه بزرگ است
و آدمها هر کدام مانند یکی از وسایل خانه هستند :
بعضی کارد هستند؛ تیز، برنده و بیرحم.
بعضی کبریت هستند وآتش به پا میکنند.
بعضی کتری هستند و زود جوش میآورند.
بعضی تابلوی روی دیوار هستند، بود و نبودشان تاثیری در ماهیت خانه ندارد.
بعضی قاشق چایخوری هستند، و فقط کارشان بر هم زدن است.
بعضی رادیو هستند و فقط باید بهشان گوش کرد.
بعضی تلویزیون هستند و بدجور نمایش اجرا میکنند.
اینها را فقط باید نگاه کرد.
بعضی قابلمه هستند، برایشان فرقی نمیکند محتوای درونشان چه باشد، فقط پر باشند کافیست.
بعضی قندان هستند، شیرین و دلچسب.
بعضی دیگر نمکدان، شوخ و بامزه.
بعضی یک بوفه شیک هستند، ظاهری لوکس و قیمتی دارند، اما در باطن تکه چوبی بیش نیستند.
بعضی سماور هستند، ظاهرشان آرام، ولی درونشان غوغایی برپاست.
بعضی یک توپ هستند، از خود اختیاری ندارند و به امر دیگران اینطرف و آنطرف میروند.
بعضی یک صندلی راحتی هستند، میشود روی آن لم داد، ولی هرگز نمیتوان به آنها تکیه کرد.
بعضی کلاه هستند، گاهی گذاشته و گاهی برداشته میشوند، ولی در هر دو صورت فریبکارند.
بعضی چکش هستند، و کارشان کوبیدن و ضربه زدن و خرد کردن است.
و اما...
بعضی ترازو هستند، عادل و منصف، حرف حق را میزنند، حتی اگر به ضررشان باشد.
راستی خودمونیم، ببینیم ما از کدوم گروهیم😳
🌴💐 یا علی 💐🌴
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*خاطره ای از آیت الله صافی (رحمه الله)
قداست چادرهای شما،بیشتر از عبای من است...
🌐https://eitaa.com/women92
السلام علیک یا بقیة الله فی أرضه 🌹
أدرکنی ولا تهلکنی یا أبا صالح المهدی🤲
اللهم عجل الولیک الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها 🤲
https://eitaa.com/women92
🌀دستورات عارف کامل مرحوم آیةالله سیدعلی قاضی به شاگردانشان در ماه رجب، شعبان و رمضان
بسیار زیبا
@women92
🔷 نشست مجازی
گفتگو محور با موضوع:
🔶هویت اجتماعی زن
💢با حضور خانم دکتر معصومه حاج حسینی (پژوهشگر وفعال حوزه زن وخانواده )
📅زمان: سه شنبه 4 بهمن ماه
⏰ساعت: 10 صبح
لینک نشست در روبیکا:
👇@women92
https://rubika.ir/banooyevatan
نشست با موضوع: فرهنگ و تجربیات زنانه در قرآن و بایبل
☪-استاد فریبا علاسوند (استاد یار پژوهشگاه زن و خانواده- قم)
✝-خواهر پروفسور جاسینتا وایگاس
(استاد دانشگاه پاپی سنت توماس آکویناس رم _ ایتالیا)
⏰ شنبه ۸ بهمن ساعت ۱۲.۳۰
آدرس حضوری؛ قم. پردیسان. بلوار دانشگاه، دانشگاه باقر العلوم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ
آدرس مجازی؛
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
http://dte.bz/philconf
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
با ترجمه همزمان
🔴 اقدام بسیار مناسب و سریع دولت آقای رئیسی در برگزاری "کنگرهی بینالمللیِ بانوانِ تاثیرگذار" حقیقتا قابل تقدیر است.
🔸 پس از لغو عضویت یا اخراج ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ، شاید هیچ اقدامی به اندازه برگزاری این کنگره، پاسخ درخوری نبود.
💠 حضور ۳۰۰ زن تاثیرگذار از سراسر دنیا در ایران اولین قدم برای معرفی جایگاه زن از نگاه اسلام و مقدمهای برای مطالبهگری از غرب در مساله حقوق زنان است.
🔸 کمترین پیام این کنگره به تمام دنیا این بود که ایران نه تنها سرکوبگر زنان نیست، بلکه در مساله جایگاه زن و مطالبه حقوق زن، حرف برای گفتن دارد.
🔸 سپاس از مسئولین و دستاندرکاران این کنگره که به درستی اندیشیدند و در کوتاهترین زمان ممکن یعنی در طول کمتر از ۲ ماه چنین کنگره ای را در سطح بین المللی برگزار کردند.
✍ محمود عبداللهی
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همایش زنان تاثیر گذار در ایران.🙂
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
📝 پاورقی
📌 هر روز
🕗 ساعت ۱۹:۵۰
📺 شبکه دو سیما
🔴 پاورقی
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌐 امپراتوری جهانی فقط با تسلط بر ایران ممکن است...
🎥 سکانسی از فیلم سینمایی W 2008 به کارگردانی الیور استون آمریکایی!
🛢ایران سومین منبع جهانی نفت را دارد، چهل درصد از نفت جهان از تنگه هرمز رد میشود، ایران را کنترل کنیم جهان در دستان ماست!
#جهاد_تبیین
#آگاهی_سیاسی
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
🔰 مسألهی حجاب ؛ پازلی که قطعاتش گم شده است
🤔 شاید همهی ما به این سؤال فکر کردهایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟
⁉️آیا جمهوری اسلامی تسلیم روند موجود شده است؟ قرار نیست اتفاق ویژهای رخ دهد؟
⁉️برنامهریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟
😕 و در آخر به این پاسخ رسیدیم که این از علائم آخرالزمان است و کاری از ما نمیآید، باید صبر کنیم تا حضرت ظهور کنند و اوضاع را درست کنند!
👈 این پاسخ نه تنها رویکرد #منفعلانه در برابر مفهوم ظهور و انتظار است
👌 بلکه به مثابهی پاک کردن صورت مسأله برای راحت کردن خودمان و فرار از مسئولیت است.
💯اما واقعیت اینجاست که فقدان راه حل، محصول فقدان فهم مسأله است.
⚠️ مسئله این است که ما به موضوع حجاب از منظر علت نگریستهایم نه معلول. در صورتی که حجاب آخرین حلقه از بروز و ظهور تربیت، جهانبینی و شالودهی معرفتی یک زن است.
↩️ به بیان سادهتر، حجاب معلول است نه علت. معلولی که تا قطعات پیشینی و زمینهای آن حل نشود، نمیتوان انتظار حضور حیامند یک زن در جامعه را داشت.
🧕این که یک زن چه #فهمی از نسبت خود با بدنش دارد، چه نگاهی از خود و تصویر رسانهای و استاندارد زیبایی موجود از زن دارد، رویکردش نسبت به پوشش از حیث مالکیت بر بدن است یا صرفا راحتی، پوشش را ابزار میداند برای ابراز هویت یا نماد ایدئولوژی، رویکردش به دین و احکام آن چیست، پوشش را محصول تحمیل و سلطهی نگاه مذکر میداند یا بخشی از پازل عبودیت در نسبت میان خودش و خدا
👆همه مؤلفههایی است که خروجی این دستگاه فکری، میشود نوع لباسی که یک زن برای حضور در جامعه انتخاب میکند. پوششی که میتواند ظاهر کنندهی وجه جنسی او باشد، یا بالعکس، مستور کنندهی آن.
📍همچنین اگر در سطح گفتمان، حکمت حجاب را به جای تبیین چیستی و چگونگی آن و جایگاهی که زن در نظام آفرینش از جهت حریم و نقشی که برای حیاتبخشی و ادامهی زندگی دارد، #صرفامنحصر کردیم در یکی از کارکردهای آن که حفظ مرد از گناه است و حجاب تبدیل شد به محدودیت برای زن و راحتی جنس مذکر، نه تنها در زمانهی ما پاسخگوی نیاز زن نیست، بلکه فروکاست مفهوم حجاب نیز هست، چون مفهوم حجاب بیش و فراتر از این است و منحصر در یک کارکرد نیست.
⚠️حالا فرض کنیم بدون توجه به این عوامل و بسترها و تغییر جهان معرفتی یک زن، صرفا بخواهیم او را از بیرون ملزم به حجاب کنیم، امری که ممکن نیست. اگر هم ممکن باشد در سطح دیسیپلین (نظم بیرونی) است نه اوردر (نظم درونی) و بدون توازن و تناسب این دو سطح از نظمبخشی به نظام اجتماعی، نمیتوان انتظار کارامدی بالا از این راهکارها را داشت.
🔆از سوی دیگر زن نیاز به دیده شدن دارد، نیاز مشروعی که میتواند پاسخ صادق یا کاذب داشته باشد. اگر این نیاز به درستی در فضای حلال و بدون آسیب خانواده #پاسخ داده شد، خودنمایی جنسی او در جامعه به #حداقل خواهد رسید و اگر بالعکس نه تنها به نیاز او در بستر حلال خانواده توجه نشود، بلکه پاسخ کاذب برای این نیاز مهیا باشد، زن در جامعه میل به جلوهنمایی پیدا میکند. همینگونه است در مورد هر نیاز مشروعی که در بستر خود پاسخ داده نشود مثل تفریح حلال، که معماری سنتی ما در گذشته پاسخگوی آن بود و یک زن در حیاط خانه نیازش به آب و گیاه و نور بدون پوشش از نامحرم، تأمین میشد. فضایی که معماری مدرن که حیا و حریمزدایی جزء ویژگیهای آن است، آن را از زن گرفت و روز به روز حریم امن او را برای حضور آزاد بدونحجاب، تنگ کرده است.
🔗همهی اینها حلقههای مفقوده و قطعات پازلی است که ما از مسئلهی حجاب نفهمیدهایم و و برای حل مسأله صرفا به دم دستیترین راهکارها روی آوردهایم. ⏪ اگر میخواهیم مسئلهی حجاب حل شود، باید با نگاه کلان و همهجانبهنگر، علتها و بسترهای حیازدا را بشناسیم و از ریشه مسأله را حل کنیم. 🔺ریشههایی که زن بخشی از آن است نه تمام آن و او جزئی از سیستمی است که داشتن حجاب را برای او سخت کرده و حتی از وادی «حجاب اجباری» که عبارت مرسوم فضای مجازی است به تنگنای «بیحجابی اجباری» افتاده است و برای حفظ حجاب در همه جا باید هزینه بدهد.🌀 در این فضا و بستر، زنی که بخواهد حجاب را حفظ کند در سختی میافتد 👈از تفریح حلالی که نیست و بستر آن از جامعه حذف شده، تا پاسخ به نیاز مشروع برای دیده شدن در خانواده که رو به کاستی است و تجردی که روزافزون است و دختران محجوب و باحیایی که در رقابت با نمایشگاه عمومی خودنمایی جا میمانند، تا جهان معرفتی که حجاب را نه در نسبت با خدا و حقالله، بلکه صرفا محصور در یک کارکرد محدود کننده میبیند و خود را برخلاف نگاه الهی که انسان را مالک درجه دو میداند و جسم را امانتی که نیاز به حفظ دارد، مالک تن خود دانسته و تصرف بر اساس امیال نفسانی بر جسم خود را بهعنوان حقانسانی تصورمیکند.✍مهدیه منافی
@women92
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4