eitaa logo
شبهات دانشجو
2.2هزار دنبال‌کننده
966 عکس
694 ویدیو
17 فایل
صفحه ای رسمی پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👌 جهت ارائه انتقادات ،پیشنهادات و راه ارتباطی با مدیریت کانال ↘️↘️ @Ali_akbarzade_313
مشاهده در ایتا
دانلود
جواب کامل شبهه ↘️↘️ در اندیشه اسلام؛ دختر از آنچنان جایگاهی برخوردار است که آقا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مهمترین مسائل اجتماعی آنان را وارد می سازد در قضیه مباهله دخترش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را همراه خورد برد در حالی که در آن زمان اعراب دختران را زنده به گور میکردند. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سلّم): مَا مِنْ بَيْتٍ فِيهِ الْبَنَاتُ إِلَّا نَزَلَتْ كُلَّ يَوْمٍ عَلَيْهِ اثْنَتَا عَشْرَةَ بَرَكَةً وَ رَحْمَةً مِنَ السَّمَاءِ وَ لَا يَنْقَطِعُ زِيَارَةُ الْمَلَائِكَةِ مِنْ ذَلِكَ الْبَيْتِ يَكْتُبُونَ لِأَبِيهِمْ كُلَّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ عِبَادَةَ سَنَةٍ.(1) هیچ خانه ای نیست که در آن دخترانی باشد مگر آن که هر روز دوازده برکت ورحمت از آسمان برآن نازل می شود،ودائم مورد زیارت ملائکه قرار دارد ،برای پدرشان هر روز وشب ثواب یک سال عبادت می نویسند. 👈هر جنسیتی چه دختر چه پسر هم سختی داره هم راحتی داره↘️ دختر تاقبل از ازدواج خرجش رو پدر میده و بعد خرجش رو شوهر یعنی بخور و بخواب پسرا سربازی میرن و دو سال عمرت برا خدمت سربازی میره ولی دختر راحت خونه بابا زندگی میکنه بی غم و غصه دختر هیچوقت اجباری نیست ک سرکار بره و غصه وام و قسط و اجاره داشته باشه اگه دیه زن نصف مرد هست به این معنی نیست ک زن بی ارزش تره بخاطره این هست ک مرد سرپرست یه خانواده است و تامین زندگی و مخارجش برعهده مرد هست اصلا دیه ای زن برابر مرد باشه وقتی یه فرد میمیره دیه را مگه فرد فوت شده میگیره بلکه اونی ک زنده اس میگیره پس زنها بیشتر سود میکنن تا مردها حق طلاق هم با مرد هست چون خانمها احساساتی هستن و زود تصمیم میگیرن اونم ازروی احساسات و خیلی زود پشیمان میشن از کارشون ولی اگه دلیل منطقی برا جدایی داشته باشن میتونن حکم طلاق بگیرن از دادگاه البته با مدرک مستدل. درمورد کتک خوردن هم که اگه مرد مشکل روانی و ... داشته باشه و همش زنشو بزنه خانوم میتونه شکایت کنه و فرقی بین اینکه پدر رو دخترش دست بلند کنه و چه شوهر رو زنش نیس. درمورد اجازه گرفتن خانوم از آقا برا برخی امور هم که الان متاسفانه شرایط برعکس شده و مردا بدون اجازه زنهاشون حق نفس کشیدن ندارن🤦‍♂ و اینکه خداوند‌ متعال هیچوقت نگفته عقل زنها کمتر از مردهاس بلکه فقط چون زنها سرشار از عواطف هستن و گاهی از روی دلسوزی چیزی را انتخاب میکنن یا تصمیمی میگیرن و این کار اشتباس معمولا مدیریت را وظیفه مرد میدانند که بازم تو این زمانه متاسفانه اکثرا شرایط برعکس شده . و همچنین خدا خیلی به جنس مونث لطف داره چون کوچکترین کارهای خانوما جهاد محسوب میشه و پاداش داره مثل دادن یک لیوان آب دست شوهرشان ، آراستن زن برای شوهرش ...اما جهاد مرد جنگیدن و دفاع کردن و کارکردن هست خدا خانم ها را لطیف و پراحساس آفریده و اونا رو کانون آرامش برای مردی قرار داده که قدرتمند هست پس قدرت خانوم بیشتر از مرد هست چون خانوما هستن که مردشان را آرام میکنن پسر باید بیاد خاستگاری دختر و ناز دختر رو بکشه و شرایط دختر رو درحد امکان برآورده کنه. خلاصه اینکه :بالاترین و باارزش ترین موهبت دختر بودن اینه ک روزی مادر میشه و خدا بهشت را زیر پای دخترا بنا میکنه حالا شما بگید اخه پسر شدن چی داره که آرزوی پسر بودن دارید ⁉️🤨🤨 منبع : 1)مستدرك الوسائل، ج 15، ص 116
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 💥 شیطان و وسوسه‌های زنان در انحراف تاریخ حال که آماده سفر اربعین حسینی هستیم باید بفهمیم که هدف از این پیاده روی عظیم حرکت به سمت امام حی و زنده هست باید تفکر کرد که چگونه می توانیم زمینه ساز ظهور باشیم ⁉️ ✨از این حرکت به سمت امام با الگو پذیری از حضرت زهرا سلام الله علیها مقدمه ساز ظهور باشیم و نقش موثری در ایجاد دولت کریمه خداوند داشته باشیم ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
جواب کامل شبهه ↘️↘️ این یک اصل مسلم است که هر معلولی علتی دارد ولی مغالطه ای که صورت میگیرد این است که خداوند هم یک معلول فرض می شود. به عبارت دیگر گمان میشود هر موجودی علت دارد حتی وجود بذاته یا خدا. همین طور باید گفت هر پدیده ای نیاز به آفریننده دارد، ولی خداوند یک پدیده نیست که نیاز به خالق داشته باشد، بلکه ایجاد کننده همه پدیده ها است. [1] به بیان دیگر، ساده ترین مفهوم خدا، همان موجود کامل و بی نقص و بی نیازی است که هست بدون این که به کسی نیازی داشته باشد تا از او مدد بگیرد؛ چه در وجود و چه در آثار. پس اگر خدایی توهم شود که گاهی هست و گاهی هم نیست، این همان خدای توهمی ما است؛ چرا که گفتیم خدا یعنی موجودی بی نیاز که وجود و آثار خود را از کسی نمی گیرد، بنابراین همیشه بوده و هست. لذا این تعریف خدا و خدا بودن بذاته اباء از نیاز و حدوث دارد. 🤔👈این صرفاً یک وسواس ذهنی است که ذهن انسان وقتی متوجه مفهوم خالقیت است، فراموش می کند که خدا، بی نیاز است و وجود، حقیقت ذاتی اوست. بنابراین نمی تواند تصور کند که وقتی هرچیزی خالقی بالاتر از خود دارد پس چرا نباید خدا هم خالقی برتر داشته باشد. در این جا، خدا به عنوان یک پدیده فرض شده است، حال آن که این مفهوم از خدا ساخته ذهن است نه خدایی که بذاته وجود دارد و بی نیاز از علت است. بنابر این اگر خداوند چنین موجودی است که هستی و عشق و بی نیازی و فیاضیت مطلق و بی پایان است، بدون این که هیچ حد و قید و نقصان و ظلمت و نیازی داشته باشد، پس نمی تواند همچون موجودات محدود و ناقص، نیاز به کسی بالاتر از خود داشته باشد که به عنوان خالق، محتاج او باشد. چرا که خود اوست که همه هستی را و همه برتری ها و حدود را ایجاد کرده است و بدون او هیچ چیزی وجود ندارد تا بتوان خالقیت هم برای آن توهم کرد. اما در ذهن بسیاری از مردم، مفهوم درستی از خدا وجود ندارد چرا که خدا بالاتر از هر مفهومی است. لذا تصور اکثر اذهان ضعیف از خدا فقط شامل صفت خالق بودن اوست، آن هم به معنایی مشابه با هر خالق حادثی دیگر با این تفاوت که خدا خالقی است باعظمت تر به حدی که تمام آنچه می بینیم اعم از سیارات و تمامی کیهان، همه را آفریده؛ همچون فرشته ای باعظمت که البته جا دارد سؤال شود این خدای باعظمت آیا خود،خالقی ندارد؟ بنابراین این تصورو ایده، هرچند که موجودی است با عظمت، اما خدا نیست چرا که منظور از خدا آن ذاتی است که مستجمع جمیع صفات کمال و فاقد همه صفات نقصان است و مقید به هیچ قیدی از قیود و محدود به هیچ حدی از حدود نیست و هستی مطلق و یگانه و بی نیازی است که بذات خود دارای این صقات است نه این که کسی این صفات را به او داده باشد. خدایی که نیاز به خالق داشته باشد و بتوان در مورد او این سؤال را مطرح نمود که چه کسی خالق و موجد خود او بوده، در واقع مفهومی است ناقص که البته خدا منزه از آن است و بلکه از هر فهم و درک و ذهنیتی و لو در دقیق ترین و صحیح ترین شکل آن برتر و بالاتر است. ↘️↘️↘️ آنچه گفته شد را می توان با مثال ها و سؤال هایی به ذهن نزدیک و ساده تر کرد؛ مثلا می دانیم رطوبت هر چیز از آب است. اما رطوبت آب از چیست و از کجاست؟ چربی همه غذاها از روغن است. چربی روغن از چه و از کجاست؟ شوری همه چیز از نمک است. شوری نمک از کجاست؟ پاسخ این است که رطوبت برای آب و شوری برای نمک و چربی برای روغن ذاتی آنها است. همچنین هنگامی که سؤال شود هستی هر موجودی از خدا است پس هستی خدا از کیست؟ پاسخ می دهیم: هستی خدا ذاتی او و از خود او است و از جای دیگر نیست. منبع: [1] سبحانی، جعفر، عقاید اسلامی در پرتو قرآن حدبث و عقل، ص 120-121، نشر بوستان کتاب، 1386 ، قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ 🔻 قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِهِ‌وَ‌سَلَّمَ: «أَعلَمُ اُمَّتي مِن بَعدِي عَلِيُّ بنُ أبِي‌طَالِبٍ». ✍️ رسول خدا صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: عالم‌ترین [فرد] امّتم بعد از من، علی بن ابی‌طالب علیهما‌السّلام است. 📚 الأمالی (شیخ صدوق)، ص642. 📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️ ╭ l✍️ بامن‌بيا ╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✅جواب کامل شبهه ↘️👇 زیاد دنبال این نباشید که به هر حرفی که مطرح می‌کنند پاسخ دهید و البته بهتر آن است که خود را مخاطب و هدف شبهه‌پراکنان قرار ندهید، چرا که اولاً حیف وقت و این عمر شریف است؛ ثانیاً این حرف‌ها تمامی ندارد و شما هر کدام را پاسخ دهید، چیز دیگری می‌گویند و ثالثاً گمان نکنید که طراحان این حرف‌ها یا شایع کنندگان به دنبال پاسخ هستند و بسیاری حتی خود پاسخ را می‌دانند. بلکه کارشان این است که یک حرفی را وسط بیاندازند و ایجاد شائبه کنند و البته که به جز خودشان نیز کسی به آن توجه ندارد و مصداق «خودگویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی» می‌باشند. آیا گمان می‌کنید آنانی که تحت عنوان طرفدارای از این یا آن شخص، این گونه جوّسازی می‌کنند، اصلاً اهل اعتقادات و احکام اسلامی هستند که حالا اهل مرجعیت و تقلید نیز باشند؟! مگر اجتهاد یا مرجعیت حزب یا تیم فوتبال است که طرفداری بخواهد. باور بفرمایید که اصلاً نمی‌دانند که اجتهاد چیست و نمی‌دانند که یک مرحله‌ای از تحصیلات علومی دینی است و پول نیست که کسی به کسی بدهد یا ندهد. 👈👈دقت نمایید که گاهی کسی سؤال می‌کند که بر علمش افزوده شود، مثل کسی که محقق است و مثلاً در علم رجال یا تاریخ تحقیق می‌نماید، اما گاهی کسی سؤالی می‌کند که ایجاد جوّ نماید، بدیهی است که مخاطب عاقل و بصیر اصلاً به او جواب نمی‌دهد. و اگر او پرسید امام خمینی (ره) اجتهاد را از چه کسی گرفت؟ پاسخ می‌دهد: به شما ربطی ندارد؛ حال او هر چه می‌خواهد جنجال کند که چرا بد جواب دادی؟ جوابت تند بود؟ منطقی نبود و ... – چرا که اینها دنبال جدل و جوّسازی هستند و نه پاسخ. وگرنه دست کم می‌فهمند که ایشان مجتهد، فیلسوف، عارف، ادیب و سیاستمدار بود، خواه بدانیم که کی، کجا و در چند سالگی به اجتهاد رسید یا ندانیم. امیرالمؤمنین علیه‌السلام که مکرر می‌فرمود: از من بپرسید تا من را از دست نداده‌اید و من به همه علوم واقفم، در مجلسی خطاب به سائلی فرمود: «جواب تو را نمی‌دهم»، او معترض شد که چرا؟ فرمود: تو نمی‌پرسی که بدانی، بلکه می‌پرسی که مجلس را به هم بریزی. به آنها بگویید: این که امام خمینی (ره) در چند سالگی مجتهد شد و ...، اصلاً به درد شما نمی‌خورد، شما بروید تحقیق کنید که از چه زمانی مستعمره شدید و چرا؟ از چه زمانی به استثمار درآمدید و چرا؟ از چه زمانی خوار شده و به خودزنی افتادید و چرا؟ چرا با هر حقی جدل می‌کنید و چرا؟ و این رفتارهای‌تان به سود کیست؟ لذا شما اصراری به پاسخ نداشته باشید. اما جهت اطلاع شما دوست عزیز که این سؤال را برای ما فرستادید و فرض بر این است که قصد تحقیق دارید، و سایر علاقمندان، به نکات ذیل اشاره می‌گردد:👇👇👇↘️↘️ حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره)، مرجع تقلید و نیز رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که دست اجانب را از سر این ملت کوتاه کرد، پایه‌های سلطه‌ی استکبار جهانی را لرزاند و تمامی ملل مسلمان را متوجه اسلبه قیامام و ملل مستضعف را امیدوار کرد و به همین دلیل خوار چشم دشمنان و نیز حسودان می‌باشد، ایشان پس از گذران دروس مقدماتی و هم چنین علوم جدید در مدارس، در سال 1339 هجرى در 19 سالگى به اراک رفت تا از حوزه‏ى علمیه‏ى اراک که در آن زمان زیر نظر حضرت آیت الله حائرى اداره مى‏شد بهره‏مند گردد. ایشان دروس سطح را نزد استاد خود مرحوم «سید على یثربى کاشانى» به پایان رساندند و پس از آن تا رسیدن به اجتهاد نزد مرحوم آیت الله حائری (ره) که بنیانگذار حوزه علمیه قم بودند، تعلیم دیدند و در سن 35 سالگی نیز به اجتهاد رسیدند. البته در سن 20 سالگی نیز به همراه ایشان عازم قم شده بودند. امام خمینی (ره)، همزمان با ورود مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی (ره) به شهر قم، تدریس «خارج» را در حوزه‌ی علمیه قم آغاز نمودند [البته اگر حسودان و دشمنان بدانند که درس خارج چیست و تدریس آن یعنی چه؟]. تدریس فلسفه به سطوح مختلف حوزوی را از سن 28 سالگی آغاز نمودند و کتاب معروف «کشف الأسرار» را نیز پس از ورود به قم نگاشتند. پس از وفات آیت الله حائری (ره)، ایشان از چهره‌های بارز و مجتهدین به نام قم بودند و پس از رحلت آیت الله بروجردی (ره)، جمع فراوانى از علما و فضلاى حوزه به حضرت امام اصرار نمودند که رساله‏ى عملیه‏ى ایشان را منتشر نمایند، اما ایشان نپذیرفتند. لذا فتاواى ایشان (که در درس خارج نیز تدریس و بحث می‌شد) را از حاشیه‏ى ایشان بر کتاب وسیلة النجاة سید ابو الحسن اصفهانى و حاشیه‏ى بر عروة الوثقى به دست مى‏آوردند. بعد از وفات حضرت آیت الله حکیم نیز جمع فراوانى از علما، طلاب و مردم مقلد ایشان شدند. از اساتید به نام ایشان: آیت الله پسندیده، آیت الله حاج شیخ عبد الکریم حائری، آیت الله اراکى‏، آیت الله سید على یثربى کاشانى‏، آیت الله میرزا محمد على شاه‏آبادى و آیت الله حاج میرزا جواد ملکى تبریزى، رحمة‌الله علیهم اجمعین بودند🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دودوتا چهارتا نمیشه دو دوتا هرچی امام حسین بگه‌س، قبول نداری برو اربعین میفهمی... ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 📌 پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👇👌✅↙️ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @x_shobhe313 ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴آجرک الله یا بقیة الله بحرمة الحسین اللهم عجل لولیک فرج 🖤 ✅امام حسین علیه السلام بعد از منع نامگذاری علی بر روی فرزندان هر سه پسرش را علی نام نهادند علی اکبر و علی اصغر علیهم السلام در کربلا شهید شدند و علی اوسط نیز بعد از گذشت چندین سال از کربلا درست بعد از عاشورا به شهادت رسیدند که همه بدانند شهید زنده ای کربلا نیز به شهدای کربلا ملحق گردید🖤 ⚫️ فرا رسیدن شهادت امام زین العابدین ع رو بر همه ای دانشجو معلمان عزیز،اساتیدبزرگوار و همراهان همیشگی کانل پاسخ به شبهات دانشجویی تسلیت عرض میکنیم 🖤🏴 ----------------------- ↙️ 🆔 @x_shobhe313
جواب کامل شبهه↘️↘️ توجه به نکاتی می‌تواند ما را در دست‌یابی به جواب یاری رساند. الف) در روایات، زیارت‌نامه‌ها، صلوات بر حجج طاهره(ع)، دعای توسل به ائمه(ع) از امام زین العابدین با نام علی بن الحسین یاد شده است مثلا: السلام علی علیّ بن الحسین(زیارت امام حسین در روز عرفه)؛ اللهم صلّ علی علیّ بن الحسین (صلوات بر حجج طاهره)؛ السلام علیک یا مولای یا ابا محمد علی بن الحسین(زیارت جامعه)؛ یا اباالحسن یا علی بن الحسین(دعای توسل به ائمه). ب) در زیارت‌نامه‌ها و رجزنامه‌ای که از حضرت علی اکبر برجای است از آن‌حضرت این‌گونه یاد شده است: «السلام علی علیّ بن الحسین الشهید(زیارت وارث) السلام علی علیّ بن الحسین الشهید(زیارت عاشورای غیر معروفه)؛ السلام علیک یابن الحسین الشهید(زیارت مطلقه‌ی امام حسین)[1] و در رجزنامۀ آن‌حضرت آمده است: «انا علیّ بن الحسین بن علی نحن و بیت الله اولی بالنبی»[2] ج) اگرچه "علی بن الحسین" در زیارت‌نامه‌ها، توسلات، صلوات، رجزنامه و روایات، نام مشترکی برای امام زین العابدین و علی اکبر(ع) است، امّا به دلایل زیر مراد از علی بن الحسین در زیارت عاشورا، علی اکبر است: از امام محمد باقر(ع) روایت شده است: کسانی که در روز دهم محرم در سرزمین کربلا هستند، و کسانی که در آن‌روز مقدور نیست در سرزمین کربلا باشند، در صحرا یا بالای منزل، با اشاره به سرزمین کربلا، زیارت عاشورا را بخوانند.[3] همان‌گونه که ملاحظه شد، در زیارت عاشورای غیر معروفه و زیارت وارث و زیارت مطلقه‌ی امام حسین(عپس از علی بن الحسین لقب شهید آمده است، و این لقب برای زین العابدین(ع) در زیارت‌نامه‌ها و توسّلات و ....... نیامده است. این زیارت اختصاص به کشتگان دارد؛ لذا کسی احتمال نداده است که على بن الحسین مذکور در این زیارت، امام سجاد(ع) باشد و قرینۀ بر این مدعا عبارت جابر بن عبد اللّه در زیارت اربعین است که در خطاب به اصحاب گفته است: «السلام على الارواح المنیخة بقبر أبی عبد اللّه».[4] لذا با این سه دلیل👆 می‌توان اطمینان حاصل کرد که مراد از علی بن الحسین، همان "علی اکبر" شهید در کربلا باشد. منابع : [1]. برای آگاهی از زیارت‌نامه‌ها، نک: مفاتیح الجنان. [2]. شیخ صدوق، امالی، ص 162، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم، 1400ق. [3]. نک: شیخ طوسی، محمد بن حسن، مصباح المتهجد و سلاح المتعبّد، ج 2، ص 772، بیروت، مؤسسة فقه الشیعة، چاپ اول، 1411ق. [4]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 98، ص 330، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
🔸بازدید سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از پردیس شهید رجایی ارومیه🔸 🔺این بازدید در تاریخ ‌ ۱۴۰۲/۵/۱۹ ‌ ‌با حضور آقای دکتر غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور ، آقای دکتر قاسمی مسئول حراست دانشگاه فرهنگیان کشور و جناب حجت الاسلام دکتر اصغری مسئول مدیریت امور پردیس های استان آذربایجان غربی صورت گرفت. 🔺در این بازدید در مورد مشکلات پردیس اعم از کمبود فضای خوابگاه، فرسودگی ساختمان سرای دانشجویی، تسریع ساخت سالن آموزشی و مشکلات عام دانشگاه فرهنگیان صحبت شد و آقای دکتر غیاثی قول پیگیری دادند. ______________________________________ 🔰 بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی 🆔‌‌ @cfu_basij_wa
💎امام صادق علیه السلام: سه گروه نزد خدا شکایت می برند: 1️⃣ مسجد ویرانی که مردم در آن نماز نخوانند 2️⃣ عالمی که بین جاهلان تنها بماند 3️⃣ قرآن رها شده و غبار گرفته ای که خوانده نمیشود. 📗اصول کافی،جلد۲ ،صفحه ۱۱۸ ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید چادری‌های پردیس بعد از شنیدن حرفهای چه کردن👏😁 📌 دسته امربه‌معروفی شهرپردیس پارک امام رضا(ع) امثال این هنوز زنان عفیف و غیور ایرانی 💪بخصوص چادری‌ها رو خوب نشناختن☺️ 📣 شبهات دانشجویی ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313 عاشقان حجاب و خوش غیرت ها 😍 حمایتم کنیدو عضو بشین ممنون
✍️💚پاسخ به شبهات دانشجویی↘️ 5⃣6⃣1⃣ 👈آیا درست است که دشمنان اهل بیت ، مرقد مطهر امام حسین علیه‌السلام رو بارها تخریب کرده اند⁉️ جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈👈 پاسخ بزنید 👌🖤🏴 شبهات دانشجویی ↙️↙️ ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
جواب کامل شبهه ↘️↘️ مرقد مطهر امام حسین در طول تاریخ به طور گسترده تخریب و تعمیر شده که به صورت کوتاه گزارش می‌شود:👇👇 1ـ زمان حاکمیت عبدالله سفاح از تشویق امام صادق به زیارت امام حسین و کیفیت زیارت آن حضرت استفاده می‌شود که قبر امام در آن زمان دارای بنا و ساختمان بود. این بنا در دوران امویان توسط دوستداران اهل بیت (ع) تأسیس شده بود، یا در سال‌های آغازین حکومت عباسیان بنیان گردیده بود. در حاکمیت عبدالله سفاح، نخستین خلیفة عباسی، زیارت مرقد و بارگاه حضرت رونق گرفت و عباسیان نیز از این گزینه به عنوان برترین ابزار در تضعیف امویان سود می‌جستند.(1) 2ـ تخریب در عصر هارون موقعیت مناسبی که مرقد امام در روزگار نخست حکومت عباسیان به دست آورده بود، پس از تثبیت حاکمیت آنان تغییر کرد و شیوه آنان در برخورد با علویان دگرگون گشت. بنا به برخی از گزارش های تاریخی هارون در دوران حکومتش (170 193ق) گاهی خادمان حرم امام حسین(ع) را فرا می خواند واز آنان بازجویی می کرد(2) و زائران مرقد امام حسین(ع)، به دستور وی در تنگنا قرار می گرفتند! به دستور او درخت سدری که بر مرقد سایه افکنده بود، از ریشه کنده شد،(3) بنای قبر تخریب گردید و زمین آن شخم زده شد.(4) 3ـ بازسازی مرقد در روزگار مأمون با روی کار آمدن مأمون سیاست تغییر کرد و در دوره حاکمیتش (198 218) به جهت ابراز علاقه ظاهری وی به علویان ، دوستداران اهل بیت(ع) بر مرقد امام بنایی را احداث کردند.(5) 4_تخریب مرقد در دوران متوکل متوکل -که از سال 236 247ق. حکومت را در دست گرفت - به دلیل کینه‌ای که با حضرت امیر(ع) و خاندانش داشت، مرقد مطهر امام حسین (ع) را موردحمله قرار داد. وی گروهی از مأموران خود را گرداگرد مرقد و راه‌های منتهی به آن گماشت و زائران را از زیارت قبر مطهر بازداشت و اعلام کرد: هر که را پس از سه روز در کربلا بیابیم به مسلخ خواهیم برد.(6) آن‌گاه به دستور وی قبر و خانه‌های اطراف آن را ویران کردند و زمین آن را شخم زدند و آب بر آن جاری کردند که آب در اطراف مرقد شریف به گردش درآمد و قبر را فرانگرفت.(7) لیکن چندی نگذشت که به دست پسرش منتصر به قتل رسید.(8) 5ـ بازسازی در عصر منتصر چون منتصر عباسی به خلافت رسید. در حاکمیت شش ماهة خود(247 248ق) و در دوران زمام‌داری‌اش قبر امام را بازسازی کرد و عمارتی بر آن نهاد. از آن پس قبر سیدالشهدا(ع) رو به آبادانی رفت. 6ـ مرقد در عصر علویان طبرستان عمارتی که منتصر بر مرقد امام بنا کرده بود، در گستره سالیان دراز رو به ویرانی نهاد و سقف آن به سال 273ق. فروریخت.(9) «حسن بن زید علوی» حاکم طبرستان و دیلم (250 271 ق.)بنای مسجدی را کنار حرم آغاز کرد. 7ـ بازسازی در دوران عضدالدوله دوران آل‌بویه (322 ـ‌448ق) به دلیل قدرت فراگیر و گرایش شیعی آنان، دوران حرمت‌گذاری ‌و‌بازسازی اماکن مقدسه بود.(10) 8ـ مرقد و توسعه توسط ابن شاهین عمران بن شاهین که یکی از امرای بطایح بود (359 399ق) اولین بارمسجد و رواق پشت قبر مطهر که به نام وی معروف است را به بارگاه حسین ملحق کرد. 9ـ بازسازی حسن بن فضل وزیر آل بویه در سال 407ق. حرم در پی غفلت خادمان و سقوط دو شمع بزرگ، آتش گرفت که حسن بن فضل رامهرمزی وزیر دولت آل‌بویه، حرم مطهر را بازسازی کرد. 10ـ مرقد در حاکمیت سلجوقیان در نیمة دوم قرن پنجم که سلجوقیان حاکمیت پیدا کردند، با مرقد مطهر و زیارت آن، برخورد شایسته‌ای داشته و حرم را مرمت نمودند. 11ـ بازسازی مرقد در دوره ایلخانی در دوران حکومت ایلخانی آغازگر بازسازی، سلطان اویس ایلخانی (757 776ق) بود و تکمیل آن را پسرش سلطان حسین (776 784ق) بر عهده داشت که به سال 786 پایان یافت. سلطان حسین، ایوان معروف به ایوان طلا را نیز بنیان نهاد.(11) 12ـ بازسازی و تخریب در قرن‌های اخیر در سال 1135 همسر نادرشاه مبلغ زیادی برای نوسازی مرقد هزینه کرد و در سال 1232 فتحعلی‌شاه قاجار، قبه شریف را طلاکاری نمود. -------------------------- منابع: 1. ابوالفرج اصفهانی، مقاتل الطالبیین، ص 232 و 253. 2. تاریخ طبری، ج 5، ص 21. 4و5«طوسی، الامالی، ص 325، شماره 651». 3ـ تسلیة المجالس، ج 2، ص 473؛ مدینة الحسین، ص 82. 4.تاریخ طبری، ج 5 ص 321 5ـ ابن عدی، تاریخ مختصر الدول، ص 142؛ البدایة و النهایة، ج 10، ص 347. به گزارش شیخ طوسی در الامالی (ص 329، شماره 567، ص 325 و شماره 652؛ 6ـ طوسی، الامالی، ص 328 329؛ مقاتل الطالبیین، ص 395؛‌ بحار الانوار، ج 45، ص 397، جرجی زیدان، تاریخ تمدن اسلام، 799. 7ـ ابن طاووس، فرحة الغری، ص 137. 8ـ مناقب آل ابی‌طالب، ج 3، ص 353. 9ـ الکامل فی التاریخ، ج 9، ص 295؛‌ البدایة والنهایه، ج 6، ص 6. 10ـ اعیان الشیعه، ج 1، ص 628. 11ـ همان، ص 629.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲شیراز‌تسلیت!😔🖤💔 🖤انتشارش با شما🖤 ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313
جواب کامل شبهه ↘️↘️↘️ 👈پس از حادثه کربلا حضرت زینب (س)، حدود یک سال و شش ماه زندگى کرد. حضرت در کاروان اسیران، همراه دیگر بازماندگان قافله کربلا به کوفه و سپس به شام برده شد. اگر چه رهبرى بازماندگان بر عهده امام سجاد بود، زینب کبرى (س) نیز سرپرستی را برعهده داشت. سخنرانى قهرمانانه زینب (س) در کوفه، موجب دگرگونی افکار عمومى شد. وى در برابر نعره مستانه عبیدالله بن زیاد، آن گاه که به پیروزیش مى نازید و مى گفت: "کار خدا را با خاندانت چگونه دیدى؟!" با شهامت و شجاعت و صف ناپذیرى گفت: جز زیبایى چیزى ندیده ام. شهادت براى آنان مقدر شده بود. آنان به سوى قربانگاه خویش رفتند به زودى خداوند آنان و تو را مى آورد تا در پیشگاه خویش داورى کند».(1) آن گاه که ابن زیاد دستور قتل امام سجاد را صادر کرد، زینب (س) با شهامت تمام، برادر زاده اش را در آغوش گرفت و گفت: اگر خواستى او را بکشى مرا هم بکش. به دنبال اعتراض زینب (س)، ابن زیاد از کشتن امام پشیمان شد.(2) کاروان آزادگان به دمشق رفت. در شام نیز زینب (س) توانست افکار عمومى را دگرگون نماید. جلسه اى یزید به عنوان پیروزى ترتیب داده بود و در حضور بازماندگان واقعه کربلا، سربریدة حسین (ع) را در تشت نهاد و با چوب‌د‌ستى به صورتش مى زد، زینب کبرى (س) با سخنرانى خویش غرور یزید را در هم کوفت و او را از کرده خویش پشیمان کرد. سرانجام یزید مجبور شد کاروان را با احترام به مدینه برگرداند. در مدینه نیز زینب (س)، پیام آور شهیدان، ساکت ننشست. او با فریادش مردم مدینه را بر ضد حکومت یزید شوراند. حاکم مدینه در پى تبعید حضرت زینب (س) برآمد. به نوشته برخى حضرت به شام سفر نمود و در همان جا درگذشت. برخى دیگر گفته اند: حضرت به مصر هجرت نمود و در تاریخ پانزدهم رجب سال 62 هجرى درگذشت.(3) برخی معتقدند بعد از ورود کاروان اهل بیت(ع) به مدینه، دلیل روشنی نداریم که حضرت زینب از مدینه بیرون رفته باشد، بنابر این در مدینه درگذشت و در قبرستان بقیع دفن شد، اما مکان دفن او در بقیع مشخص نیست، همان طور که شخصیت‌های بزرگ دیگری از اهل بیت(ع) در بقیع مدفون هستند و مکان قبر آنان مشخص نمی‌باشد.(4) دربارة مدت اسارت مدت اسارت حضرت زینب و حرکت آنان از شام به مدینه، مرحوم دکتر آیتی بر این باور است که تاریخ حرکت اهل بیت به شام، هنگام رسیدن آنان به دمشق، مدت توقف اسیران در مرکز حکومت یزید، تاریخ حرکت آنان از دمشق به مدینه و هنگام ورود آنان به مدینه، به درستی معلوم نیست.(5) برخی نوشته‌اند که سر مطهر امام حسین(ع) روز اوّل صفر به شام رسید و چند روز بعد اسیران وارد شام شدند.(6) روز هشتم ورود اهل بیت(ع) به شام یزید آنان را احضار کرد و بین ماندن در شام یا رفتن به مدینه آزاد گذاشت، که آنان رفتن به مدینه را انتخاب کردند.(7) ---------------- پی‌نوشت‌ها: 1ـ لهوف، ص 218؛ مقرم،‌ مقتل الحسین، ص 324؛ ارشاد، ج2، ص 144. 2ـ ارشاد، ص 116 117؛ بحار الانوار، ج 45، ص 117. 3ـ زینب پیام‌آور عاشورا، سید عطاءالله مهاجرانى، ص 287، 347 348 352. 4ـ اعیان الشیعه، ج 7، ص 140. 5 – علی نجاتی، قطعه‌ای از بهشت، ج2، ص 607. 6 – علامه شعرانی، دمع السّجوم، ترجمه نفس المهموم، ص 287 – 289. 7 – همان، ص 534.
🔺منتظر احمق‌ها باشید... 🌍 منتشر کنید 💯✅ ✍ شبهات دانشجویی ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*افتتاح تل زینبیه سلام الله علیها کربلای معلی* کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود نی در نینوا میماند اگر زینب نبود چقدر زیبا 😍و در شان دختر عزیز آقا امیرالمومنین حضرت علی ابن ابی طالب علیهم السلام هست🌹 اللهم عجل لولیک الفرج🤲 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 📌شبهات دانشجویی⤵️↙️✅ ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ @x_shobhe313 ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
✍️💚پاسخ به شبهات دانشجویی↘️ 7⃣6⃣1⃣ 👈سرانجام شهربانو همسر امام حسین (علیه السلام) پس از واقعه کربلا و روز عاشورا چه شد⁉️ جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈👈 پاسخ بزنید 👌🖤🏴 ❌هر روز یه شبهه ای جدید🔍 شبهات دانشجویی ↙️↙️ ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
✅✅جواب کامل شبهه ↘️↘️ شیخ صدوق در «عیون اخبار الرضا» درباره مادر حضرت امام زین العابدین(ع) این حدیث را آورده است: «سهل بن قاسم نوشجانی می گوید: امام رضا(ع) در خراسان به من فرمود: بین ما و شما خویشاوندی هست. گفتم: این خویشاوندی چیست؟ فرمود: هنگامی که عبدالله بن عامر بن کریز خراسان را فتح کرد دو دختر از دختران یزدگرد پادشاه ایران را پیدا کرد و آنان را نزد عثمان بن عفان فرستاد. عثمان بن عفان یکی از آن دو را به امام حسن و یکی را به امام حسین(ع) بخشید. این دو دختر پس از زایمان، وفات کردند. همسر امام حسین(ع) امام سجاد را زایید. پس از درگذشت همسر امام حسین، یکی از کنیزان امام حسین(ع)، امام سجاد را سرپرستی کرد» (عیون اخبار الرضا، یک جلدی، جزء دوم، ص 128، ح 6 با تصحیح و تعلیق سید مهدی حسینی لاجوردی، چاپ 1377 هجری قمری، ناشر میرزا محمد رضا مهتدی، چاپ اول). براساس این روایت، مادر امام زین العابدین(ع) بعد از تولد آن حضرت وفات کرده و در کربلا حضور نداشته است. آقای دکتر سید جعفر شهیدی در «زندگانی علی بن الحسین(ع)» از طبقات نقل می کند که پس از شهادت امام حسین(ع)، خدمتگزار آن حضرت شهربانو را به همسری گرفت. نام این خدمتگزار زیید بود و از او پسری به دنبا آمد به نام عبدالله بن زیید(زندگانی علی بن الحسین(ع)، چاپ پنجم، ص 26، 1373). ایشان در این کتاب می گوید: آمدن شهربانو به کربلا، فرار او از کربلا به ایران، غایب شدن او در کوه و نیز آمدن او به ایران به دستور امام حسین(ع) برای جمع آوری نیرو، همه اینها افسانه و ساخته داستان نویسان است(همان). البته در کربلا بانویی به نام شهربانو بود و این شهربانو مادر آن طفلی است که از خیمه ها بیرون آمد و هانی بن ثبیت آن طفل را به شهادت رسانید. این شهربانو، مادر امام سجاد(ع) نبود و جزو اسیران کربلا بود (قصه کربلا، ص 406). شیخ عباس قمی روایت عیون اخبار الرضا را نقد می کند و می گوید: این حدیث مخالف آن حدیث هایی است که آوردن دختر یزدگرد را به زمان عمر بن خطاب نسبت می دهند و این حدیث ها اشهر و اقوی است(منتهی الامال، ج 2، ص 30، چاپ هجرت). ولکن به نظر می رسد که روایت «عیون اخبار الرضا» از روایات دیگر قوی تر است و علامه مجلسی روایت «عیون اخبار الرضا» را می پسندد (بحارالانوار، ج 46، ص 10). و بر این اساس، در زمان عثمان، دختر یزدگرد به مدینه برده شده نه در زمان عمر بن خطاب. در اصول کافی آمده است که وقتی که دختر یزدگرد را به مدینه آوردند و نزد عمر بردند، وقتی که عمر خواست به چهره او نگاه کند، او چهره اش را گرفت و به زبان فارسی گفت: «اف بیروج بادا هرمز» عمر گفت: این دختر مرا فحش می دهد و خواست که آن دختر را بزند، علی(ع) گفت: تو حق نداری او را بزنی، او را آزاد بگذار تا هر کسی را می خواهد به همسری انتخاب کند. عمر هم او را آزاد گذاشت و او هم حسین(ع) را انتخاب کرد. علی(ع) به او فرمود: اسم شما چیست؟ گفت: جهان شاه. امام به او فرمود: نه اسم تو شهربانو است...(اصول کاف، عربی، چاپ آخوندی، ج 1، ص 466). ولی این روایت قابل اعتماد نیست چون در سند آن شخصی به نام عمر و بن شمر آمده و او هم مورد اعتماد نیست. علامه حلی در خلاصه الاقوال فی مفرقه الرجال، در بخش دوم، در کلمه عمرو درباره او می گوید: عمرو بن شمر بسیار ضعیف است. او روایاتی را به کتاب جابر جعفی اضافه کرده است. من به روایات او اعتماد نمی کنم(ص 241، باب 7). 👈👈بر این اساس می توان گفت که مادر امام زین العابدین(ع) پس از تولد آن حضرت، وفات کرد و در کربلا هم حضور نداشت.
باغیرت vs بى غيرت فواحش از جنس دواعش شیراز را با این شیر مرد بشناسید نه اون بی غیرتی که روی ناموس مردم دست بلند کرد ----------------------- شبهات دانشجویی↙️ 🆔 @x_shobhe313