eitaa logo
یادداشت های طلبگی
1.1هزار دنبال‌کننده
39 عکس
3 ویدیو
125 فایل
کانالی برای اشتراک گذاری یادداشتها و فیشهای تبلیغی، فقهی، اصولی، رجالی و ... . سید محمد رضا واعظی راه ارتباطی @smr_vaezi http://yaddashthayetalabegi.blog.ir @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">rezaqqaa@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان های خوب هنگام می کنند اما اولیاء الله هنکام مصیبت می کنند چون : هر بلایی کز تو آید رحمتی است هر که را فقری دهی، آن دولتی است در سجده آخر زیارت عاشورا گفته می شود : اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلی مُصابِهِمْ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ عَلی عَظیمِ رَزِیَّتی ( خدایا تو را ستایش م ی‏کنم به ستایش شکرگزاران تو بر غم و اندوهی که به من در مصیبت رسید حمد خدا را بر عزا داری و اندوه و غم بزرگ من).
💐💐💐💐 علامه حسن زاده آملی/ نهج الولایه / ص109 : در خطبه قاصعه كه خطبه پنجاه و هشتم است عليه السلام از خود خبر مى دهد كه : «أرى نورالوحى والرسالة و اشم ريح النبوة» , و نيز در همان خطبه آمده است كه حضرت نبى صلى الله عليه و آله و سلم به وصى عليه السلام فرمود : «انك تسمع ما اسمع و ترى ما أرى الا انك لست بنبى» . عليه السلام را فضل نبوت نيست ولى به نور ولايت مى شود آنچه را رسول صلى الله عليه و آله و سلم شنيده است و مى بيند آنچه را كه رسول مى بيند . مسعودى در مروج الذهب از سبط اكبر رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم امام حسن مجتبى عليه السلام نقل كرده است كه آن جناب پس از شهادت وصى عليه السلام در وصف آن حضرت و رحلت او فرمود : والله لقد قبض فيكم الليلة رجل ما سبقه الاولون الا بفضل النبوة و لا يدركه الاخرون , الخ اين كلام امام مجتبى عليه السلام است كه احدى از پيشينيان يعنى انبياء و اوصياء و اولياء بر او سبقت نگرفته اند مگر به فضل نبوت . ... . بلكه مرحوم بحرانى در تفسير برهان ضمن آيه كريمه "و لما جاء موسى لميقاتنا و كلمه ربه" از صادق آل محمد عليه السلام نقل كرده است كه : "و أدنى معرفة الامام انه عدل النبى الادرجة النبوة و وارثه و ان طاعته طاعة الله و طاعة رسوله" پس اين كلام كامل دوحه شجره خاتم صلى الله عليه و آله و سلم مفتاحى براى فتح ابواب و كافى و بحار و عوالم و غيرها باشد كه ولى را فضل نبوت نباشد ولى به حسب ولايتش اعلم و افضل از نبى باشد . 🌹🌹🌹🌹 میلاد سراسر خیر و برکت مولی الموحدین امیر المومنین علی بن ابی طالب -علیه آلاف التحیه و الثناء- بر همه محبین حضرتش مبارک باشد. علیهم السلام
◾شاید دلیل مصائب حضرت موسی بن جعفر -علیه الصلاه و السلام- را از این روایت سوزناک بتوان دریافت : ☀ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ غَضِبَ عَلَى الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي نَفْسِي أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِي. ✅ موسى بن جعفر -عليه السلام- فرمود: خداى عز و جل بر شيعه غضب كرد، پس مرا مخير بین نفسم و آنها قرار داد ساخت. پس به خدا قسم با نفسم ايشان را حفظ كردم. 📗 (اصول کافی / کتاب الحجه / ج1 / ص260) علیهم السلام
💐💐💐💐💐 عید سعید مبعث، عید رسالت که همزمان با عید شروع نزول وحی الهی، قرآن هدایتگر و سعادت بخش است. ☀ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذي خَلَقَ (1) خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ ✅ در مفردات راغب دارد که «» دو گونه است : 1) قرائت و خواندن برای دیگران که باید مخاطبی باشد و بیانی که تلفظ می شود و به مخاطب واصل می شود. 2) قرائت برای خود، مثل این که گفته می شود «من کتاب را خواندم»، یعنی مطالعه کردم که ملازم با است. تلازمی با تلفظ برای دیگران ندارد. مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می فرماید که مراد از قرائت در آیة شریفه، معنای دوم است. یعنی دستور به حضرت رسول ص که وحی الهی تلقی کند، دریافت کن. همین معنا مناسب اولین آیه ای است که به وجود مقدس و نورانی ص نازل شده است. نام این کتاب مقدسی که کاملتر از امکان تحقق ندارد چون است و کلام کامل مطلق و بی نهایت، در کمال مطلق و بی نهایت کتابی است. این کتاب را «» نام نهاده شده است و در آیات متعددی این نام بر این کتاب اطلاق شده است. قرائت و فهم این کلام نورانی مراحلی دارد. از قرائت ذهنی و لفظی ساده و بدون تامل و دقت شروع می شود، تا قرائت های عمیقی که هفتاد بطن قرآن را کشف می کند و مخصوص ع است. از سویی حقیقت غیر مادی قرآن که زمان بردار نیست، وجود داشته است و در این آیة شریفه خداوند به حضرت رسول ص یعنی عزیزترین و والاترین بنده و مخلوق خود امر می کند که قرائت به آن حقیقت را داشته باشد و می دانیم این عزیزترین و والاترین بنده و مخلوق الهی عمیقترین قرائتها را داشته است. (به تعبیر عرفان و عرفاء ص رخ داده است). 🌹🌹🌹🌹🌹 علیهم السلام
🔆سوره مبارکه الحديد، آیه شریفه 28 : يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ آمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ نُوراً تَمْشُونَ بِهِ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيم‏ 🔅در تفسیر این آیه شریفه در کافی، ج1، ص430 از وجود مقدس امام صادق -علیه الصلاه و السلام- این روایت نقل شده است : «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ قَالَ- الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ نُوراً تَمْشُونَ بِهِ قَالَ إِمَامٌ تَأْتَمُّونَ بِهِ». [امام زمان -عجل الله تعالی فرجه الشریف- برای عصر حاضر]. ✅ از آنجایی که تقوا و ایمان مراتب دارد، هر چه تقوا و ایمان افزایش یابد، بهره گیری از دو رحمت الهی یعنی وجود مقدس و -علیه الصلاه و السلام- و اخذ نور از وجود مقدس امام زمان -عجل الله تعالی فرجه الشریف- بیشتر خواهد شد. 💐اعیاد شعبان بر شما مبارک💐 علیهم السلام
🔆 فرازهایی از : ✅ مناجات راجین : چگونه تو را فراموش کنم، در حالی که تو همواره به یاد من هستی؟ (کیف انساک و لم تزل ذاکری) ✅ مناجات مفتقرین : خدایا! ما را از کسانی قرار ده که درختان شوق به تو در باغهای سینه هایشان رسوخ کرده است. (الهی فاجعلنا من الذین ترسّخت اشجار الشوق الیک فی حدائق صدورهم). ✅ مناجات ذاکرین : نفس ها جز هنگام دیدن تو آرام نمی شوند. (لاتسکن النفوس الا عند رویاک) ✅ مناجات ذاکرین : طلب بخشش دارم از هر لذتی به غیر ذکر تو و از هر راحتی به غیر انس با تو و از شادی به غیر قرب به تو از هر کاری به غیر طاعت تو. (استغفرک من کل لذه بغیر ذکرک و من کل راحه بغیر انسک و من کل سرور بغیر قربک و من کل شغل بغیر طاعتک). ✅ مناجات معتصمین : کسی که به ریسمان تو چنگ انداخته است، حقش نیست که خوار شود و کسی که به عزت تو پناه برده است، سزاوار نیست که تسلیم [بلا] شود یا مورد بی توجهی قرار گیرد. (و ما حق من اعتصم بحبلک ان یخذل و لایلیق بمن استجار بعزک ان سلم او یهمل). علیه السلام علیهم السلام
☀ پای درس مرحوم : ✅ و في النّفوس بمنزلة النّقوش الكتابيّة في الألواح. ✅ فمن كانت أموراً قدسيّة و زكيّة و صالحة يأتي كتابه بيمينه اي من جانبه الأقوى الرّوحاني و هو جهة علّيّين و ذلك لأنّ كتابه من جنس الألواح العالية و الصحف المكرّمة المرفوعة المطهّرة بأيدي سفرة كرام بررة يشهده المقرّبون. ✅ و من كانت مقصورة على الجرميّات و سيّئة و خبيثة يأتي كتابه بشماله اي من جانبه الأضعف الجسماني و هو جهة سجّين و ذلك لأنّ كتابه من جنس الأوراق السّفليّة و الصّحائف الحسّيّة القابلة للاحتراق. ✅ فلا جسم يعذّب بالنّار و انّما عود الأرواح الى ما خلقت منه كما قال سبحانه كَما بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ فما خلق من علّيين فكتابه في علّيين و ما خلق من سجّين فكتابه في سجّين. 📚 (، ج5 / ص301)
نهج الولايه. علامه حسن زاده آملی.doc
384K
کتاب ارزشمند تالیف استاد گرانقدر علامه در بررسى مستند شناخت عليه السلام نیمه شعبان بر شما مبارک باشد 🌹
بیع مصحف.docx
60.8K
یادداشت های 2 خاتمه / بیع مصحف
شرح فراز کمال انقطاع در مناجات شعبانیه.pdf
273.7K
✅ شرحی بر فراز «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ....» از دعای شریف شاید اوج دعایی که انسان در رابطه اش با خداوند - تبارک و تعالی - می تواند داشته باشد، دعایی است که در مناجات شعبانیه آمده است : ☀ « [1] الهِي هَبْ لِي كَمالَ‏ الانْقِطاعِ‏ الَيْكَ، [2] وَ انِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضِياءِ نَظَرِها الَيْكَ، حَتّى تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ، فَتَصِلَ الى‏ مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ [3] تَصِيرَ أَرْواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِك» .‏ 🔷 شاید این دعا به سه مطلب اشاره دارد : عبودیت، عرفان، عشق. (عبد عارف عاشق).
جوائز سلطان.docx
155.5K
یادداشت های 2 خاتمه / جوایز سلطان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه اول
800.1K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه دوم
660K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه سوم
586.2K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه چهارم
521.6K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه پنجم
594.7K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه ششم
696.8K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه هفتم
508.3K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه هشتم
راویان ثقه و کثیرالروایه.docx
14.9K
راویان ثقه و کثیر الروایه که حفظ نام آنها ارتباط گیری با اسانید را تسهیل می کند.
621.6K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه نهم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه برای
600.5K
شرح «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...» جلسه دهم