فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆💧حاج غلامرضا سازگار داستان شیخ رضا سراج و حجرهی شگفت کربلا را میگوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ همه عالَم صدای نغمهی اوست
که شنید این چنین صدای دراز؟
من ایرانم و تو عراقی.mp3
6.02M
☘ من ایرانم و تو عراقی ...
چه فراقی! چه فراقی! ☘
راهِرفتنتاخدا.mp3
1.05M
🌺 راهِ رفتن تا خدا: راهِ نجف تا کربلا
چند سالی میشود دیوانهی این جادهام
4_5879932037791485921.mp3
26.44M
🌸 طهارت بجو از نَم اشک خود
مخوان نام این ماه را بیوضو
🌸 زِ اشک مَحبّت وضوئی بگیر
اَمِیرِی حُسَین وَ نِعمَ الاَمِیر!
45.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴 تَزُورُونِی اُعاهِدکُم
تَعرِفُونِی شَفِیع لَکُم
🌴 اَسامِیکُم اُسَجِّلُها اَسامِیکُم
اَهلاً بِکُم یا زُوّارِی اَهلاً بِکُم
- - - - - - - -
💧 به عربی امروز عراق است؛ کسانی که عربی فصیح می دانند با کمی دقت، معانی آن را می توانند بیابند.
روی فیلم نیز ترجمه نوشته شده است.
🌺 طعنهی انجیل به قرآن 🌺
🦋 دَیرِ تَرسا و سرِ سبطِ رسولِ مَدَنی؟!
آه اگر طعنه به قرآن زنَد انجیل و زبور!
🌸 آن آقا فرمود: "شعر حوالهای، کُد دارد."
میگویم: چه کُدی روشنتر از این همه سوز و زیبائی در این غزل که شاهبیتش آن بیت بالاست؟
💧و برخی دیگر از ابیاتش اینهاست:
🦋 ای زِ داغ تو روان، خون دل از دیدهی حور
بیتو عالَم همه ماتمکده تا نفخهی صور
🦋 خاکبِیزان به سر اندر سرِ نعش تو بَنات
اشکریزان به بر از سوگِ تو شَعرای عبور
🦋 زِ تماشای تجلّای تو مدهوش، کلیم
ای سرت سِرِّ "انا الله" و سنان، نخلهی طور
🦋 دیدهها گو همه دریا شَو و دریا، همه خون
که پس از قتل تو منسوخ شد آیین سُرور
🦋 تا جهان باشد و بودهست که دادهست نشان
میزبان خفته به کاخ اندر و مهمان به تنور!
🦋 سرِ بیتن که شنیدهست به لب آیهی کهف
یا که دیدهست به مِشکاتِ تنور آیهی نور؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 دروغبودنِ انتساب این سخنان به آیةالله کشمیری 🌺
💧شهید سیدحسن نصرالله متولد ۱۳۳۹ است؛ پس هنگام بازگشت معاودان ( در سال ۱۳۵۰ ) ۱۱ ساله بود و در ۱۶ سالگی وارد حوزهی نجف شد.
💧پس شاید راوی دچار سهو شده است و با داستان دیگری خلط کرده یا عمداً دروغ گفته است.
💧و سخنانِ آخِرِ گوینده، اصلاً به فرمایشهای مرحوم مولانا کشمیری نمیخورد و ایندست افراد، از اینگونه حرفها، زیاد میزنند!
💧گر چه شاید اصل استخارهکردن شهید نصرالله پیش آیةالله کشمیری درست باشد اما نه با این افزودهها.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 مِنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِ؛ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُ وَ مِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 رزق و روزی: روایتی که مرحوم آیةالله بهجت به آن اشاره میکنند، در "زادُالمَعاد" آمده است.
🌸 مرحوم کلباسی روایتهائی که عوامل کم و زیادشدنِ روزی را بیان کرده، در کتابی گِردآوری کرد.
💧نگارنده نیز در سال ۱۳۷۶ چکیدهی آن روایتها را در سه صفحه نگاشته و میان انبوهی پخش کرد.
💧پرینت گرفتن از این چهارصفحه و به خاطر سپردنِ این موارد، خوب است.
نقدمقتل جامع.pdf
643.6K
🌺 نگاهی به کتاب "مقتل جامع سیدالشهداء" 🌺
🌸 نُهسال پیش، این نقد را نوشته و به مرحوم حجهالاسلام مهدی پیشوائی دادم که تحسین بسیارِ او و گروه نویسندهی آن کتاب را به دنبال داشت.
و میگفتند: "برخی کتاب ما را نقد کردهاند اما برخلاف این نقد، به مبانی ما توجه نداشتند."
🌸 - پرسش: آیا میتوانم نوشتههای شما در این جا را در جای دیگری استفاده و نقل کنم؟
🌸 - پاسخ: به این شرط که دومین شرطی که در تاریخ ۱۴ رمضان ۱۴۱۶ ق. از آیهالله بهجت برای نقل فرمایشهایش شنیده و در مقدمهی "گوهرهای حکیمانه، ص ۸" نقل کردم، رعایت کنید.
💧و چون احتمال میدهم بدون مراجعه به آن کتاب، الان بپرسید: "آن شرط چیست؟" عرض میکنم:
به این شرط که هیچ چیزی ( حتی یک واژه و حرف، مانند "از" یا "و" ) از آن کم یا به آن افزوده نشود.
💧اگر هم میخواهید چیزی به آن بیفزائید یا حتی نقدی کنید، مرز میان سخنان این ناچیز با سخن خودتان را مشخص کنید. ( گو این که گاهی خودم ویرایشی در آنها میکنم. )
☘ و اگر خواستید نقدی کنید، هرگز برداشت خود را نقل و سپس نقد نکنید؛ بلکه "عین نوشته" را ابتدا به صورت کامل نقل کرده و سپس هرچه خواستید، نقد کنید.
💧بارها شده که افرادی گفتهها و نوشتههای بنده را با تحریف نقل کرده و سپس استفسار یا اشکالی کردهاند و زمانی که به آنان توضیح دادهام که سرچشمهی پرسش یا اشکالشان، کم و زیاد شدن و تحریف سخن است، مبهوت ماندهاند که چگونه کم و زیاد شدن یک حرف کوچک، مرزهای حقیقت را فرسنگها جابجا کرده است.
🌸 کسانیکه خواهان شناخت علامه طباطبائی و خواندن اشعارش هستند، لازم است چهار کتاب را داشته باشند:
۱. جرعههای جانبخش؛ از گلی زواره.
۲. زِ مهر افروخته ( البته ویرایش سومش را )؛ نگاشتهی این کمترین که عکس جلدش را مشاهده میکنید.
۳. اقیانوس علم و معرفت؛ نوشتهی پارسا.
۴. ثمراتالحیات؛ نوشتهی سعادت پرور.
🌸 پس از ویرایش سوم تا کنون نیز گفتنیهای جالبی از علامه یافتهام اما توفیق تنظیم و نگارش آنها به عنوان جلد دوم کتاب، روزی نشده است.
🌸 داستان "آمدن مرتاضی از هند به قم و رفتنش به دیدن علامه طباطبائی و ... "، که در اینکتاب، ص ۲۰۷ تا ۲۰۹ نقل شده، به نقل از مرحوم آیةالله سیدمهدی روحانی قمیست اما آقامهدی طائب سهواً آن را به نقل از آیةالله سیدموسی شبیری بیان کرده است.
💧دیروز (۱۸ رمضان ۱۴۴۱) که به وی زنگ زدم و گفتم:"آیةالله شبیری نقل آن داستان از زبان خود را تکذیب کرده است؛ پس شما چهگونه از ایشان نقل کردهاید؟!"
پاسخ داد: "آن را از آیةالله سیدمهدی روحانی شنیدهام و در نامبردن از راوی دچار سهو شدم."
یعنی در سخنرانی خود ( که فایلش در اینترنت موجود است ) بهجای آیةالله روحانی، آن را به آیةالله شبیری نسبت داده است.
💧 این را اینجا نوشتم تا روشن شود که در اصلِ داستان، هیچ خدشهای نیست و تنها ناقلش باید اصلاح شود.
💧نکتهی دیگر اینکه پساز پاپیچ شدن به اعضای حزب موتلفهی اسلامی، معلوم شد آنان نه تنها سند مکتوبی در تائید حکم ترورِ حسنعلی منصور از سوی آیةالله میلانی ندارند، بلکه فرمان صریحی نیز از سوی ایشان برای آن کار نداشتند و تنها برداشت کردند که ایشان به آن کار راضیبودند!
🤦♂ صاحب عکس بالا ( که امضای هوادارانهاش را میتوانید پای هر بیان و بیانیهای که بیدینان، هر از چندی منتشر میکنند، ببینید ) پس از اطلاع از سهو و اصلاحی که راویِ داستانِ "دیدار مرتاض هندی با علامه طباطبائی" دچارش شد، متنی نوشته که چکیدهاش این است:
۱. چون راوی آن داستان تعویض [!] ناشیانه [؟!] شده، تاکید دیگری [؟!]ست بر اینکه اصل داستان ساختگی ست [!]
۲. من آن را نشنیدهام؛ پس دروغ محض است [!]
۳. چون راوی این داستان اصلاح شده، پس باید به دیگر نکاتی هم که در "زمهرافروخته" نقل شده، به دیدهی شک و تردید نگریست [!]
- - - - - - - -
💧ان شاء الله:
به بانگ چنگ بگوئیم آن حکایتها
که از نگفتنِ آن، دیگِ سینه میزد جوش
💧 چند جملهای که عارف باکرامت آیةالله کشمیری - رحمهالله - دربارهی بابا رکنالدین فرمود و توجهی که به او داشت، انگیزه شد که از سال ۱۳۷۸ دربارهی بابا مطالعه کنم.
💧آن زمان با برهوتی دربارهی او مواجه بودم اما بالاخره هرچه یافتم، در مقالهای در روزنامهی کیهان ۲۷ تیر ۱۳۷۹ به چاپ سپردم و همان مقاله مدتها در بقعهی بابا قاب شده و آویخته بود.
💧سپس آن را با اصلاحات و افزودههائی در کتابی به نام "دو مسافر" گنجانده و در تیر ۱۳۸۲ منتشر کردم.
💧پس از آن، همان بخش مربوط به بابا را با اصلاحات و افزودههای دیگری در کتاب مستقل "مرد توحید" در سال ۱۳۸۸ چاپ و منتشر کردم.
💧 اما ناگهان خرمگسی در این میان پیدا شد! مطرب رقاص کودن کاملا بیسوادِ دزد فحاش بیتربیتی به نام افشین(مرتضی) نوذریان - لَعنةالله علیه - دور از اطلاع بنده، حاصل زحمات ۲۰ ساله را کفتارگونه، چند بار با بههمریختگی ابلهانه، به نام خود چاپ کرده و در همان اصفهان به فروش رساند و میرساند.
💧کار جامعه به کجا کشیده که مطربان بیسواد به اولیایخدا هم رحم نکرده و ساحت آنان را نیز عرصهی دزدی بیشرمانهی خود کردهاند و در همهی صفاهنه، یک شیرپاکخورده پیدا نشد و نمیشود که جلو او را بگیرد؛ خودم هم که میروم آنجا، از رو به رو شدن با بنده، فراریست.
💧و ماذا لقیَ امّتُک یا رسولَ الله مِن الصَفاهنة و الصَهاینة!
✍ پس از چاپ "مرد توحید" تا کنون، مطالب مهم زیادی دربارهی بابا یافتهام (مانند اینکه یکی از کتابهای ذکرشده برای او، برای وی نیست و در عوض، کتاب تازهای از او پیدا شده) اما آن دزدی، مرا از ویرایش تازهی کتاب دلسرد کرده است.
اللطیف.pdf
1.91M
🌺 اللّطیف فِی تفسیرِ القرآن الشریف 🌺
🌸 بهجز بخشی از تفسیر سورهی حمد، بقیهاش فارسیست.
- - - - - - - - - - - - -
💧در جوانی - چنانکه اُفتَد و دانی - در نظر داشتم "المیزان" را خلاصه کرده و همراهِ تازهها و حاشیههای خود بر آن تفسیر نورانی، در کتابی با نام "اللّطیف فِی تفسیرِ القرآنِ الشریف" بنویسم.
💧اما مانعهای سخت و فراوان، توفیق عملیکردنِ آن تصمیم را - جز در تفسیر سورهی حمد - نداد.
💧اگر آن نیت متحقق میشد، "مبانی" و "سنجش آیات قرآن با تورات و انجیلها و دیگر کتابهای جهود و ترسا"، از مفیدترین و جالبترین بخشهای کتاب میشد.
💧نگارنده در "مبانیِ" طولانی آن - که خود کتابی حجیم و جدا هم میشد - قصد داشت به "حقیقت و چگونگی وحی" بپردازد و به اندازهی توفیق خدائی، شر و بلائی که ابتدا در عالَم نصارا بر سرِ انجیل آوردند و سپس - از چندین دهه پیش - مسلمانانی از مصر ( مانند عباس عبدالنور و حامد ابوزید ) بر سرِ قرآن آوردند و چندین سال پیش، دکتر س. همان سخنان را برای ایرانیان و فارسیان، بازگوئی و بومی کرد، از ساحت قرآن پاک کند؛
💧چه اینکه گمان میکند 👇
☝️امروزه سختترین گره و گردنه در پذیرش اسلام و دفاع از آن، همین مساله است.
💧 هر چند اگر این گرهها و اِشکالها بر روی کاغذ حل و فصل شود، باز هم هواها و هوسهای بشر، کارِ خود را خواهد کرد و به فرمودهی پیامبر، زمانی خواهد رسید که از اسلام چیزی جز نامش، و از قرآن چیزی جز نوشتهاش، برجا نخواهد ماند.
💧تفسیرعربی سورهی فاتحه که سالها پیش نوشته شده بود، همراهِ نوشتههای قرآنی که در این کانال و به فارسی بود، در فایل بالاست.
💧و بخشهائی از آن ( بویژه "وجه و علت اعجاز قرآن" و "تفسیر حروف مقطعه" و "کیهانشناخت" و "ربط ابر با تجلی خدا و حضور فرشتگان" و "اختیارداشتن فرشتهها" ) به گمانم گرهگشا و منحصر به این کتاب است و جای دیگری آنها را نمییابید.
💧اگر صفحهای در اینترنت دارید، سفارش میکنم فایل "اللّطیف" را در صفحهی خود قرار دهید تا همه بخوانند.
🙏 اما درخواست میکنم کار آن اصفهانی دزد - لَعَنَهُ اللهُ - را نکنید.
👇
💥 فایلهای قدیمی در ایتا باز نمیشود.
اگر فایلی این جا باز نشد، به نسخهی تلگرامی این کانال، با همین نام ( حدائِقَ ذاتَ بَهجَة ) رفته و از آن استفاده کنید.
بهشتِ معرفت.pdf
12.13M
🌺 بهشتِ معرفت 🌺
🌸 چون معلوم نیست چه زمانی توفیق ریزهکاریهای « بهشتِ معرفت » ( مانند نوشتن نام و نشان برخی منابع ) دست داده و سپس چاپ شود، سفارش - بلکه خواهش - میکنم پس از بارگیری فایل آن، خودتان از آن پرینت گرفته و از صحّافی بخواهید جلد گالینگوری هم بر آن بگیرد و آن را برای خود داشته باشید و به خواندنش از گوشی، بسنده نکنید.
🌸 محتوای « بهشتِ معرفت »، نوعاً تازه و جالب و گفتنیهای بهروز است و نکتههای آن، جای دیگر نیست؛ یا بهآسانی پیدا نمیشود.
🌸 و اگر اکنون حال و فرصتِ خواندن همهی آن را ندارید، دستکم فهرست آن را با دقت بخوانید؛ شاید نکتهای چشمتان را گرفت.
🌸 اگر صفحه و کانال و گروهی در اینترنت دارید، فایلش را آنجا قرار دهید تا دیگران هم وارد « بهشت » شوند.
🌸 و هر نکته و گفتنیِ ریز و درشتی دربارهی هر چیز آن داشتید - از محتوا گرفته تا تایپ - برای بنده بنویسید.
🌸 و اگر از صفحهآرائیِ چشمنوازِ آن - با اینکه هنوز کار زیادی دارد - لذت بُردید، دعایش را به تن و جانِ « جناب آقامحسن شریزاده » کنید که افزون بر این کتاب، بر سه کتاب دیگر نگارنده ( 'قصهی آفتاب' و 'در پی بینشانها' و 'اللطیف' ) نیز همین جامهی زیبا را با سرعت و دقت و شکیبائی و با این نیت و تصوّر که این کار، ترویج آموزههای اسلام و شیعه است، پوشاند؛ به گونهای که با دست و زبان از عهدهی سپاسگزاریِ او برنمیآیم.
🦋 چه شکَرفروش دارم که به من شکَر فروشد
که نگفت هیچ روزی که « برو! شکَر ندارم. »
بلکه شکَر بخشید؛ بهرایگان و بیمِنّت؛ « بر جانِ شریفش اسمِ اعظم. »👇
👆 💧مانند طراح جلد کتابها که حتی از نامبُردن از خود، نهی کرد.
او هم مشمولِ همهی دعاهای خیر باد!
☘ وَ آخِرُ دَعوانا اَنِ الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمِینَ
🌺 همچنان منبعی در قرآن و روایتها برای همزاد پیدا نشد. 🌺
۱. در قرآن میخوانیم: "وَ مَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَانِ، نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ (۱): و هر کس خود را از یاد [خدای] رحمان به کوردلی و حجاب باطن بزند، شیطانی بر او میگماریم که آن شیطان ملازم و دمسازش باشد."
این آیه هیچ دلالتی بر این ندارد که همزمان با ولادت انسان، جنی نیز زاده میشود؛ پس وجود همزاد به معنای رایج را اثبات نمیکند.
۲. از پیامبر روایت شده: "ما مِنکُم مِن اَحَد اِلّا وَ قَد وُکِّلَ بِهِ قَرِینُهُ مِن الجِنِّ (۲): هیچیک از شما نیست مگر اینکه همنشینش از جن، به او پیوند شده است."
از این روایت میتوان فهمید که به هر انسانی - حتی از زمان ولادت - جنی سنجاق شده است اما این را نمیرساند که آن جن، همزمان با آن انسان به دنیا آمده باشد.
۳. عائشه گفته است: "از پیامبر پرسیدم: آیا شیطانی همراه من است؟ پیامبر فرمود: "بله."
باز پرسیدم: آیا با هر انسانی هست؟ فرمود: "بله." (۳)
از این روایت نیز بیش از این برداشت نمیشود که به هر انسانی، شیطانی از جن چسبیده است اما از آن برنمیآید که آن جن، همزمان با آن انسان زائیده شده باشد.
💧در هر صورت، تا کنون روایتی که وجودِ همزاد - به معنای رایج - را بفرماید، دیده نشده و البته این، بدین معنا نیست که وجود آن ردّ میشود.
💧دربارهی همزاد، گفتنی زیاد است؛ از جمله این که گفته میشود:
اگر کسی همراهِ کیسهی آب، زاده شود ( یعنی کیسهی آب او پیش از آمدنش پاره نشود که البته بسیارکم روی میدهد)، و پس از بهدنیاآمدنش، قابله یا دیگری، آن کیسه را با ابزاری آهنی ( بهویژه قیچی ) پاره کند، همزادش از همان دَم تا پایان عمر آن انسان، او را رها کرده و میرود و آن انسان از عالِمان و بزرگان میشود.
💧اینها سخنانیست که میان برخی مسلّم دانسته میشود و اگر اهلِ فن باشند، مشکلی در پذیرشش نیست.
👈 خودتان اینها را در حاشیهی "بهشتِ معرفت" بیفزائید.
- - - - - - - -
۱. زخرف: ۳۶.
۲. صحیح مسلم، ص۱۰۸۳.
۳. همان، ص۱۰۸۳.