eitaa logo
یادداشتها
560 دنبال‌کننده
55 عکس
48 ویدیو
0 فایل
یادداشتهایی پیرامون‌ مسائل اعتقادی فرهنگی اجتماعی و بازنشر یادداشتهای برگزیده. سید مهدی مرتضوی، عضو هیات علمی دانشگاه و علاقمند به پژوهشهای اعتقادی در قرآن و حدیث. لطفا نظر خود را درباره مطالب کانال به این آدرس ارسال فرمایید: @s_m_mortazavi
مشاهده در ایتا
دانلود
۱ ✍ سید مهدی مرتضوی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 اخیرا کلیپ سخنرانی در مراسم تدفين معلمي كه بخاطر توهين به پيامبر خدا كشته شده بود، به زبان عربی منتشر شد. فايل صوتي‌ای به زبان فارسی نیز در فضای مجازی منتشر شده که ترجمه همان کلیپ عربی است. 🔹 بر اساس شواهد متقن، سخنان مذکور، ترجمه سخنراني رئيس جمهور فرانسه نیست و هیچ ارتباطی با آن ندارد. 🔹 در این کلیپ، از زبان مکرون، مصادیق و نمونه‌هایی از توهین خلیفه دوم و یکی از همسران پیامبر اکرم نسبت به ایشان بیان شده و مسلمانان مورد پرسش قرار می‌گیرند که چرا اقدام توهین کنندگان در صدر اسلام را محکوم نمی‌کنند. 🔹 یکی از نمونه‌های مورد اشاره در کلیپ، واقعه مشهور خواستن قلم و دوات از سوی پیامبر در روزهای آخر عمرشان و پاسخ توهین آمیز خلیفه دوم می‌باشد. 🔹 اين كليپ جعلي و ترجمه فارسي آن، بوسيله شیعیانی ساخته شده است که طرفدار برائت علني از مقدسات اهل سنت هستند. 🔸 مدعای اصلی : اگر کار مکرون و غرب در نشر کاریکاتورهای پیامبر خدا و حمايت از آن، امري ناپسند و شایسته مرگ و لعن و تبری است، توهینهای صورت گرفته به پیامبر از جانب نزدیکان‌ ایشان به مراتب، استحقاق بيشتري براي لعن و تبري دارد. لذا كساني كه علنا از غرب و مکرون تبری می‌جویند، نباید مانع لعن و تبري نسبت به بزرگان اهل سنت شوند. 🔸 مدعای ضمنی برائت‌گرایان: به دليل قدرت غرب، ناچار هستیم توهين به پيامبر اكرم از سوي آنان را ناديده گرفته و در مقابل غرب، تقیه کرده و بجاي مقابله با اروپائیان و محكوم كردن رفتار توهين‌ آميز آنان، مسببان اين توهين كه بزرگان اهل سنت هستند را لعن و نفرين كنیم. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔹 در برابر اهل سنت، ساخته جمهوري اسلامي نيست كه دوستان برائت‌گرا بخاطر مخالفت با جمهوري اسلامي آن را ناديده بگيرند. حكم اهل بيت است و همانان فرمودند: من لا تقيه له لا دين له. اختصاص به اهل سنت ندارد و سلمان در برابر ابوذر نیز باید تقیه کند. ناديده گرفتن تقيه در برابر اهل سنت با هر بهانه‌اي انجام شود، مخالف سفارش اكيد اهلبيت مي‌باشد. 🔹 اين دوستان حق دارند كه از برخي تفسيرهاي افراطي از وحدت و تقریب مذاهب، ناراضي بوده و آن را نپذیرند. اما نقد تفسير افراطي از وحدت، مجوز ناديده گرفتن تقيه و مدارا نيست. 🔹 در یک تفسیر افراطی از تقریب، اصل امامت اهلبیت مساله‌ای فرعی و اجتهادی مانند فروعات اختلافی بین فقها تلقی می‌شود. فقها درباره برخی مسائل فقهی جزئی دچار اختلاف می‌شوند و امکان خطا از جانب هر کدام محتمل است. 🔹 توهين به پيامبر اكرم از جانب هر كسي محكوم است. ما بخاطر توهين برخي صحابه به پيامبر نازنين خداوند، و داريم. هر جا درباره جفاي امت پيامبر در حق رسول خدا و اهلبيت او سكوت مي‌كنيم به امر اهلبيت و اقتدا به سيره آن بزرگواران است. 🔹 پرهیز از توهین به مقدسات اهل سنت و مدارا و تقیه نسبت به آنان به معنای بستن باب دفاع عالمانه از امامت اهلبیت نیست. دفاع عالمانه بزرگانی همچون ، و شاهد این مدعاست. 🔹 اگر ما به خود اجازه دهیم به مقدسات اهل سنت توهین کنیم و چنین کاری را ناپسند ندانیم، نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که اروپائیان، ما را ناپسند و خلاف اخلاق بدانند. اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
۲ ✍ سید مهدی مرتضوی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 امروز نيز توهين به پيامبر عزيز خدا محكوم است. به هیچ بهانه‌ای نمی‌توان در برابر توهین به رسول خدا سکوت کرد. 🔹 اما چگونه با اين توهين‌ها مواجه شويم؟ 🔹 توهين به پيامبر خدا و اهلبيت مكرم او دو گونه است: گاهي از سر آگاهي و عناد و دشمني با حق است؛ و گاهي از سر ناداني و سوء تفاهم. 🔹 سيره اهلبيت نشان مي‌دهد كه در برابر سوء تفاهم و ناداني با سعه صدر و رحمت مواجه شده‌اند. داستان مواجهه حسنین علیهما السلام به کسی که از شام آمده و به امیرالمومنین دشنام می‌دهد معروف است. 🔹 این سیره اهلبیت منطبق با سفارش قرآن کریم است که بدی را با خوبی باید پاسخ داد تا دشمنی که گرفتار است به تبدیل شود: و لا تستوی الحسنه و لا السیئه ادفع بالتی هی احسن فاذا الذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم. فصلت، ۲۴. 🔹 چنین مدارایی به معنای پذیرش و در برابر توهین به مقدسات نیست بلکه برای و بخشی از می‌باشد. 🔹 منطق اسلام برای مقابله تند و خشن با توهین و تمسخر و مسببان آن، مستدل و قابل دفاع است. 🔹 پیامبر رحمتی که به بزرگترین دشمنانش که دستشان به خون عزیزان پیامبر آغشته بود، پس از فتح مکه می‌دهد آنها را می‌گیرد، از دادن امان به شاعران هجوگو و مسخره‌گر که تاثیرگذار ترین رسانه‌های آن روزگار بودند پرهیز می‌کند. 🔹 فلسفه این چیست؟ مبانی این حکم استثنائی اینهاست: 🔸 اولا هیچ منطق قابل دفاعی نمی‌تواند توجیه کننده جواز توهین باشد. 🔸 ثانیا توهین و تمسخر، پاسخ علمی ندارد. 🔸 ثالثا هیج راه منطقی برای جلوگیری از توهین وجود ندارد. تنها راه آن است که توهین کننده از پیامدهای تند رفتارش بترسد. 🔹 نیز بر اساس همین منطق صادر شد. 🔹 بنا به اعتراف آقای و خانم ، غرب در سالهای اخیر تلاش کرده تا با تولید گونه‌‌های بدلی از اسلام انقلابی همچون القاعده و داعش، چهره‌ای خشن از اسلام به دنیا ارائه کند و در قالب پروژه ، همراهی مردم جهان را برای مقابله علنی با اسلام جلب کند. 🔹 ما نیز در تعامل با افکار عمومی و نخبگان و جوانان مغرب زمین کم‌کاری کرده‌ایم. آنها احساسات ما هنگام مواجهه با توهین به مقدسات‌مان را درک نمی‌کنند. همچنین منطق خود برای مقابله خشن با توهین‌کنندگان را که حکمی استثنائی است برای آنها توضیح نداده‌ایم. 🔹 امروز بر خورد خشن با توهین کنندگان به پیامبر خدا، به معنای تروریسم تلقی می‌شود و نه تنها کمکی به برچیده شدن سفره توهین نمی‌کند بلکه بهانه‌ای می‌شود در دست ناآگاهان یا معاندان تا آن حکم استثنائی را که کارکردی ویژه داشت، به عنوان قاعده‌ای کلی در اسلام معرفی کرده و اسلام را دینی خشن و بی‌منطق معرفی کنند. نتیجه همه اینها آن است که در چرخه‌ای معیوب به از جانب غرب و از جانب مسلمانان دامن زده می‌شود. 🔹 شاید به همین دلیل است که در سالهای ۹۳ و ۹۴ پس از حوادث تروریستی خشن در اروپا و فرانسه که به گروههای مسلمان افراطی دست پرورده دولتهای غربی منتسب شد، نامه‌هایی برای جوانان غربی ارسال کردند. این نامه‌ها تلاشی بود برای اینکه بخشی از دیدگاه مسلمانان درباره: - چرایی ممنوعیت توهین به مقدسات، - و مبرا بودن دامن اسلام از رفتارهای خشن دست پروردگان دولتمردان غربی، - و بسترسازی این توهینها برای خشونت بیشتر به گوش جوانان غرب برسد. اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
؟ ✍️ سيد مهدي مرتضوي بسم الله الرحمن الرحيم 🔹 همین چند روز پیش (يعني ١٢ آبان ٩٩) بود که بيش از ٢٠ نفر از بهترین جوانان افغانستان در حمله تروریستی بدست کشته شدند. 😔 🔹 پدر داعش، دولتهاي ضد بشر و مادرش، جاهليت به ظاهر مسلمان است. براي چنين مولود خبيثي، كشتن دانشجويان مسلمان در دانشگاه كابل يا مسيحيان اروپايي در تفاوتي نمي‌كند. 🔹 بنا بر آنچه در رسانه‌ها آمده، پدر یکی از دانشجویانی که در این حادثه تروریستی جان خود را از دست داده، پس از بي پاسخ ماندن تماسهاي متعددي كه با فرزندش داشته، این پیامک را ارسال کرده: «جان پدر کجاستی؟». 🔹 این جمله در این چند روز هشتگی شده است برای ابراز همدردی. برخي شاعران ايراني و افغاني هم اين عبارت كوتاه آهنگين را دستمايه سرودن شعر كردند. 🔹 علیرضا قزوه، با انتشار شعر زيباي زير که در پی این حمله تروریستی سروده نوشته است: «صبح امروز پیامکی دیدم که شعر بود و فی‌البداهه این را نوشتم برای به نام !» 🔹 «جان پدر كجاستي؟» صميمانه‌ترين تعبيري است كه مي‌توانيم آن را خطاب به عزيز دلي كه از ما جدا شده بگوييم. امروز مردم عزيز ايران خود گرفتار وحشيانه‌ترين تحريم‌ها از جانب دشمنان انسانيت هستند با اين حال مردم عزيز افغانستان را پاره تن خود دانسته و در روزهاي رنج با اين لحن صميمانه با آنها همدردي مي‌كنند: «جان پدر كجاستي؟» 🔹 در سالهاي اخير برخي كه صميميت دو ملت ايران و افغانستان ناراحت‌شان مي‌كند با به دنبال ايجاد شكاف و اختلاف و بين دو ملت بوده‌اند آنگونه كه خداوند در آيه ٥٣ سوره اسراء توصيفشان كرده است: إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِينًا. 🔹 و ما بايد چنان عمل كنيم كه در ابتداي همين آيه فرموده است: وَقُلْ لِعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ. پس ضمن عرض تسليت، اين شعر زيبا را از طرف همه ايرانيان مهربان به خواهران و برادران نازنين اهل افغانستان تقديم مي‌كنم: جرم تو چیست نازنین؟ صدق وصفا و راستی ای که تو از خدای خود غیرخدا نخواستی ای به فدای خنده‌ زخمی و دلشکسته‌ات شکر خدا که همچنان سرخوشی و به پاستی کابل زخم خورده‌ام! وقت برای گریه نیست گریه‌ با تبسمی، گم شده در خداستی کابل جان خسته‌ام! شانه‌ی ما پناه تو چشم و زبان پارسی! نور دو چشم ماستی کابل جان چه می‌کشی؟ از دست حرامیان کابل بی پناه من! قبله عشق و راستی! دختر شعر فارسی! کابل من! چه می‌کنی؟ حرف بزن! عزیز من! «جان پدر!کجاستی؟!» اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
؟ سروده عليرضا قزوه به مناسبت حادثه تروريستي دانشگاه كابل در تاريخ ١٢ آبان ٩٩: جرم تو چیست نازنین؟ صدق وصفا و راستی ای که تو از خدای خود غیرخدا نخواستی ای به فدای خنده‌ زخمی و دلشکسته‌ات شکر خدا که همچنان سرخوشی و به پاستی کابل زخم خورده‌ام! وقت برای گریه نیست گریه‌ با تبسمی، گم شده در خداستی کابل جان خسته‌ام! شانه‌ی ما پناه تو چشم و زبان پارسی! نور دو چشم ماستی کابل جان چه می‌کشی؟ از دست حرامیان کابل بی پناه من! قبله عشق و راستی! دختر شعر فارسی! کابل من! چه می‌کنی؟ حرف بزن! عزیز من! «جان پدر!کجاستی؟!» اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 بزرگترین چالش درونی انقلاب، اشرافی‌گری مسوولان است. 🔹 بعضی سبقت می‌گیرند در ثروتمند شدن. و بعضی سبقت می‌گیرند در خدمت و شهادت. 🔹 ثمره اشرافی‌گری مسوولان، پایمال شدن خون شهیدان و بر باد رفتن امید مردم به آرمانهای انقلاب است. https://eitaa.com/yad_dashtha
دانشجویی یعنی: پرسشگری و خلاقیت، حق‌جویی و آرمان‌خواهی، نشاط جوانی و پویایی، امید و همت بلند. و اینها زیباترین واژه‌های دنیا هستند. روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیزی که این سالها در کنار آنها دانشجویی کرده‌ام تبریک می‌گویم. از خدای مهربان، برای دانشجویان عزیز خودم در کنار همه خوبیهایی که دارند، ادب، انصاف، واقع‌گرایی و انس با خدا را طلب می‌کنم. امیدوارم همواره دانشجو بمانید. ✍ سید مهدی مرتضوی ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحيم 🔹 بدخواهان نظام جمهوری اسلامی از جمله ، بیشترین تلاش خود را مصروف کاستن از سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی می کنند. 🔹 این رسانه ها هر روز اخبار و وقایع را می کنند تا از بین آنها بهانه های مناسب برای از بین بردن اعتماد مردم به انقلاب و ارکان آن را کرده و مردم را به لحاظ عاطفی در مقابل انقلاب قرار داده و و احساس عدم امنیت روانی نسبت به آینده را به جامعه ایرانی القاء کنند. نیز به مثابه ابزاری مناسب برای بازنشر تولیدات مسموم این رسانه ها عمل می کند. 🔹 در مقابل اخبار منفی این رسانه ها که چون ابری سیاه و شوم بر فضای روانی مردمان این سرزمین سایه انداخته اند، فعالان فرهنگی و رسانه ای انقلاب، مجاهدتهای بسیار کرده اند اما به دلیل برخی اختلالها یا محدودیتها، فضای فکری و روانی و عاطفی ایرانیان به لندنی و سعودی تبدیل شده است. 🔹 برخی تصمیم ها و اقدامات بخشی از مسوولان یا هواداران انقلاب نیز نشان می دهد که گویی آنها دغدغه حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی و عاطفی انقلاب را نداشته یا راه آن را بلد نیستند و ناخواسته در زمین دشمن بازی کرده و به او برای تخریب این سرمایه کمک می کنند. 🔹 درگذشت مرحوم شجریان فرصتی مناسب در اختیار رسانه های ضد انقلاب قرار داد تا از آن برای ایجاد بین بخشهای وسیعی از جامعه ایرانی با انقلاب بهره برداری کنند. برخی از هواداران انقلاب نیز که از موضع گیری سالهای اخیر این هنرمند ناراضی بودند بدون توجه به پروژه رسانه های معاند، از این فرصت برای ابراز گلایه و فاصله گذاری بین خود و این هنرمند و هواداران او استفاده کرده یا نسبت به بزرگداشت او واکنش منفی نشان دادند. 🔹 تغییر نام خیابانی در تهران از به می توانست فرصتی جدید برای دمیدن در تنور تقابل عاطفی برخی ایرانیان با انقلاب و ارزشهای آن در اختیار رسانه های لندنی قرار دهد اما بیانیه هوشمندانه خانواده این شهید بزرگوار راه سوء استفاده رسانه های معاند را بست. 🔹 این بیانیه نمونه ای بسیار زیبا از و دشمن شناسی و عملکرد هوشمندانه در جنگ نرم است. درایت خانواده این شهید عزیز، تهدیدی که می توانست به تقابل عاطفی ایرانیان منجر شود را به فرصتی برای آنان و حفظ و اجتماعی انقلاب تبدیل کرده است. 🔹 این بیانیه الگویی برای دوستداران انقلاب در موضوع همدلی و حفظ سرمایه عاطفی انقلاب و کارآمد در عرصه می باشد. ✍️ سيد مهدي مرتضوي اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم همی گویم و گفته ام بارها بود کیش من مهر دلدارها ملت عزیز و فرهنگ پرور ایران اسلامی سلام علیکم بنا بر اخبار و اطلاعات واصله، عنوان تابلوی خیابان در منطقه دو شهرداری تهران بدون هماهنگی با مسئولان دست اندرکار به نام تغییر نام یافته است. با عنایت به و شهید عزیزمان به و و زبان و ادبیات فاخر پارسی به عنوان ارکان جدائی ناپذیر فرهنگ غنی ایران اسلامی، هرگونه این عرصه دور از اندیشه و آن شهید راه علم و دانش و اقتدار میهن عزیزمان می باشد. با تقدیر و تشکر از ابراز احساسات ارادتمندان به ساحت شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید دکتر محسن فخری زاده به استحضار می رساند هرگونه تغییر در نامها و عناوین معابر و خیابانها باید از طریق مراجع رسمی صورت گیرد و اقداماتی خارج از رویه های جاری، شایسته و به مصلحت نمی باشد. همچنین با اقدام شورای اسلامی شهر تهران در همان ساعات ابتدایی این ترور ناجوانمردانه، نام خیابان "صنایع" به "شهید محسن فخری زاده" نامگذاری گردید و مقدمات لازم جهت نام گذاری یکی از خیابانهای اصلی شهر تهران نیز در دستور قرار گرفته است. بی تردید جهاد علمی شهید دکتر فخری زاده که سالیان سال با نیتی خالصانه در گمنامی و بی نامی برای تقویت پایه های اقتدار دفاعی و ایجاد وحدت، عزت و میان آحاد مردم شریف و فرهنگ پرور ایران اسلامی صورت گرفت، نباید با و خدشه دار گردد. بی شک سیره و اندیشه آن شهید بزرگوار مبتنی بر زدودن زنگارهای جهل و تعصب و اقدامات علمی ایشان بر پایه قطع وابستگی فنی و دانشی کشور از بیگانگان بنا شده و همه علاقمندان به فراگیر شدن این گفتمان ارزشمند که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام اسلامی است باید تلاشی جهادگونه و عزت آفرین داشته باشند و اینگونه است که نام جهادگران و فخر آفرینان عرصه علمی کشور نامدار و بلند آوازه می شود. با تقدیم احترام خانواده دانشمند شهید محسن فخری زاده سوم دی ماه 99 https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم : 🔸 راجع به دین مردم، صدا و سیما چه نقش و چه موضع و چه مسؤولیتی دارد؟ 🔸 طبیعتاً از وظایف صدا و سیما، ارتقاء معرفت دینی و ایمان دینی است. و با هم تفاوت دارد. هم ایمان مردم باید تقویت شود، هم معرفت و شناخت آنها. 🔸 باید توجه داشت ایمانی که مردم پیدا میکنند، ، ، سطحی و قشری نباشد؛ بشدت از این پرهیز شود. اکتفا نشود به و تشریفات افراطی. تأکید بر این چیزها به‌طور افراطی، اصلاً مفید نیست و به‌هیچ‌وجه تبلیغ دین محسوب نمیشود. این را پایه کار قرار دهید و حالا برگردید به برنامه‌های دینىِ صدا و سیما؛ ببینید چه کار باید بکنید و چه کار باید نکنید. 🔸 باید نسبت به دین باشد، نه . من گاهی بعضی از بیانات دینی را از تلویزیون یا از رادیو گوش میکنم و میبینم شبهه ایجاد میکند! حدیث سستی، حرف نامعقولی، مطلبی که در جمع مثلاً بیست نفری یا پنجاه نفره یک عده مؤمنِ مخلص، گفتنش خوب است و ایمان آنها را زیاد میکند، در سطح میلیونىِ مردم به زبان آوردن، جز این‌که ایمان عده ا‌ی را و در ذهنشان ایجاد کند، هیچ فایده دیگری ندارد. از این چیزها باید پرهیز کرد. بیان دینی و تبیین دینی باید شبهه‌زدا، روشن، قوی، و متنوع باشد؛ شبهه‌زا و نباشد. 🔸 بیان دینی باید در همه سطوح، باشد. درست است که ما تبیین دینی را در سطح نخبگان، در سطح متوسط، در سطح پایین و در سطح کودکان داریم، اما همان چیزی که در سطح کودکان است، مطلقاً باید صحیح باشد. شما در کلاس اول به بچه یاد میدهید دو بعلاوه‌ دو، میشود چهار؛ وقتی هم که بچه به منتهاالیه قله ریاضیات و دانش ریاضی میرسد، باز هم دو بعلاوه دو، میشود چهار؛ تغییر پیدا نمیکند. بنابراین آنچه در زمینه دین به کودک یا به انسانِ عامی تفهیم میکنیم، مطلقاً نباید غلط باشد تا بعد در ارتقاء معرفت دینی ببیند آن حرف، نادرست بوده است؛ نه، باید درست گفت؛ منتها ساده. بنابراین، حرف دینی در همه سطوح باید صحیح باشد. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3262 https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 حجه الاسلام در فروردین سال 90 در سفر به عتبات عالیات، به خدمت می رسد. بخشی از گفتگو درباره وضعیت فرهنگ دینی در ایران است: 🔸 به آیت الله عرض کردم: ایران، گرفتار است و انحراف عقیده و سستی اعتقادات به دلیل و سودجو بیداد می‌کند... 🔸 آیت الله سیستانی، مهلت ندادند من همه مطالبم را در این زمینه بگویم و با روحیه‌ای آماده و البته مشتاق و مسلط نسبت به این مقوله، شروع کردند به اظهار نظر کردن و گفتند: شما خودتان این وضع را به وجود آورده‌اید. هی گفتید آقای بهاء الدینی اینطور است و آنطور است. هی گفتید. من خودم در قم بودم و این چیزها را می‌دانم و اینجا هم که هستم کتاب‌های زیادی می‌خوانم و این حرف‌های کرامات را که می‌زنند و می‌نویسند می‌خوانم و معتقدم شما خودتان، کشور را به روزی انداخته‌اید که این گرفتاری‌ها پیش آمده و جمکران را آنطور بزرگ کرده‌اید و منبری‌ها آن حرف‌ها را می‌زنند. من منبرها را هم گوش می‌کنم. 🔸 گفتم: و مداح‌‌ها. گفتند: آنها را هم همین کارهای شما اینطور کرده است. https://eitaa.com/yad_dashtha
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 مثل هر قضیه دیگری عرصه ای برای امتحان و آزمون همه ماست. عیار ما انسانها در چنین احوالی بیشتر روشن می گردد. 🔹 کرونا برای برخی فرصتی فراهم کرد تا اعتقادات و باورهای دینی را زیر سوال ببرند. برای برخی نیز کرونا بهانه و فرصتی شد برای انس بیشتر با خدا و مشاهده لطف و رحمت بیکرانش به بندگان. 🔹 برخی نیز گرفتار و شده و در دام دو قطبیها افتادیم. جهل و غفلت ما نیز فرصتی طلایی برای فراهم کرده تا در تنور این ها بدمند یا دو قطبی های جعلی جدید بسازند. 🔹 فهرست دو قطبیها هر روز بلندتر می شود: دو قطبی بر سر منشأ داخلی کرونا: قم هست یا قم نیست؟ دو قطبی بر سر منشأ جهانی کرونا: چین است یا آمریکا؟ دو قطبی دعا و توسل و توکل یا علم و بهداشت و درمان: برخی بر رعایت بهداشت تأکیدی افراطی می کنند و نقش خداوند و توکل بر او را فراموش می کنند و برخی به بهانه توکل بر خدا و توسل به اولیاء او، رعایت حداقلهای بهداشتی را لازم نمی دانند. (لیسیدن ضریح را یادتان هست؟) دو قطبی تعطیل کردن یا تعطیل نکردن اماکن مقدس (حمله برای شکستن درب حرم را یادتان هست؟) دو قطبی تعطیل کردن یا تعطیل نکردن مراسم و تجمعات مذهبی محرم و اربعین و شبهای قدر دو قطبی طب اسلامی یا طب مدرن (نمایش سوزاندن کتاب پزشکی را یادتان هست؟) دو قطبی واکسن زدن یا واکسن نزدن. دو قطبی ... 🔹 در کنار تولید یا دامن زدن به این دو قطبیها، رسانه های لندنی و سعودی از همان ابتدا، جمهوری اسلامی را به عدم صداقت در اعلام اولین مبتلا به کرونا یا آمار تعداد مبتلایان یا کوتاهی در انجام اقدامات بهداشتی و اجتماعی کردند. این رسانه ها نهایت تلاش خود را کردند تا با ارائه تصویری مخوف از وضعیت بیمارستانها و کشته شدگان کرونا در ایران، بیشترین و احساس عدم امنیت را به ذهن و روان ایرانیان پمپاژ کرده و موجب سرخوردگی و آنان از انقلاب و نظام و حتی ایران شوند. 🔹 در طی این مسیر یکساله به و با درایت ، علیرغم حساسیتهای طرفداران هر یک از قطبها، ملت ایران بسیاری از این دو قطبی ها را با کمترین تنش و التهاب پشت سر گذاشتند. تاکید توام رهبری بر رعایت بهداشت و توسل و توکل و دعا، برگزاری مراسم و تجمعات مذهبی بر اساس پروتکلهای بهداشتی و مراعات عملی این پروتکلها از جانب شخص ایشان، از طب ایرانی و اسلامی و پزشکی مدرن، تشویق مردم و مسوولان به حمایت اجتماعی از آسیب دیدگان کرونا، حمایت بی دریغ از وزیر بهداشت و بزرگداشت کادر درمان و تشویق ستاد کرونا برای اتخاذ تصمیمات جدیتر برای کنترل کرونا نمونه هایی از نقش موثر و مثبت رهبر انقلاب در مدیریت جامعه در ایام کرونا می باشد. 🔹 متاسفانه برخی هموطنان نقش مثبت رهبر انقلاب در مدیریت کرونا و کمین کردن وابسته به انگلیس و لندن را نادیده گرفته در برابر سخن اخیر ایشان درباره ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس موضعی غیر منصفانه اتخاذ کرده‌اند. از رسانه های لندنی و سعودی انتظار نمی رود که واکنشی منصفانه نسبت به این سخن رهبر انقلاب داشته باشند اما چرا برخی دوستان ما به دام دو قطبی جدید خرید واکسن از آمریکا و انگلیس یا عدم خرید آن می افتند؟ ✍️ سيد مهدي مرتضوي اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات پیرامون سخنان اخیر درباره ممنوعیت ورود واکسن از امریکا و انگلستان: 🔸 ما در کشورهای مختلف پول داشتیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند برای دارو جابجا کنیم؛ کره‌ای‌ها به واسطه فشار آمریکایی‌ها بارها ما را سرکار گذاشتند. 🔸 چطور می شود رهبر یک کشوری که مظلوم واقع شده، باور کند آمریکا امروز برای ما کند؟ این را می‌شود باور کرد؟ کدام عقل سلیمی باور می‌کند؟ 🔸 برخی گونه ها از واکسن کرونا، می توانند داشته باشند. به لحاظ علمی به چنین واکسن هایی نمی توان اطمینان کامل داشت. 🔸 اگر به لحاظ علمی برای ما ثابت شود که این قبیل واکسن ها قابل اطمینان هستند به رهبر انقلاب گزارش خواهیم داد. اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha