eitaa logo
🌹گروه سید الشهدا🌹
157 دنبال‌کننده
389 عکس
720 ویدیو
6 فایل
سیره امام حسین ومطالب اخلاقی
مشاهده در ایتا
دانلود
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
معرفت ناب 

🔸 امام (رضوان الله علیه) همان‌طور كه رهبری اصل انقلاب را به عهده گرفت را هم به عهده داشت این فرستادن پیام برای جناب میخائیل گورباچف رئیس جمهوری شوروی وقت یك نحوه صدور انقلاب بود. 🔸 شما اگر آن نامه را ملاحظه فرموده باشید كه حتماً می‌ بینید تنها برای بلوك شرق نیست آن بلوك غرب را هم مخاطب قرار داد و تفكر شرق و غرب را در حقیقت مورد خطاب قرار داد و انقلاب را به تفكر شرق و غرب صادر كرده است. ↙️ متن کامل نامه امام راحل به میخائیل گورباچف: #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملیhttps://eitaa.com/yagatilabarat
💠
دعای رجب
🔹 ظاهر دعای «یا مَنْ اَرْجُوهُ» این نیست كه وقتی انسان به «یا ذَاالْجَلالِ ‏وَ الْاِكْرامِ» رسید، آن‌گاه دست چپ را به شیبه بگذارد و دست راست را حركت بدهد و حالت و و و را تمثل كند، بلكه اصل دعا را از «یا مَنْ اَرْجُوهُ» که می ‌خوانند، از اول تا آخر دست در باشد. 🔹 محمدِ سجاد به امام صادق (علیه السلام) عرض می ‌كند: «هَذَا رَجَبٌ عَلِّمْنِی [فِیهِ‏] دُعَاءً ینْفَعُنِی اللَّهُ بِهِ»، آن گاه می گوید: «فَقَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) اكْتُبْ» این دعا را بنویس: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ وَ قُلْ فِی كُلِّ یوْمٍ مِنْ رَجَبٍ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ فِی أَعْقَابِ صَلَوَاتِكَ فِی یوْمِكَ وَ لَیلَتِك» كه این مخصوص تعقیبات نماز نیست، می ‌شود خواند و اختصاص به بعد از نماز ندارد: «یا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَیر». 🔹 این دعا كه تمام شد، آن‌گاه راوی می ‌گوید كه «ثُمَّ مَدَّ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) یدَهُ الْیسْرَی فَقَبَضَ عَلَی لِحْیتِهِ وَ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ وَ هُوَ یلُوذُ بسباحته [بِسَبَّابَتِهِ‏] الْیمْنَی ثُمَّ قَالَ بَعْدَ ذَلِكَ یا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ یا ذَا النَّعْمَاءِ وَ الْجُودِ یا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْل‏»؛ یعنی اول به من یاد داد كه این دعا چیست، فرمود: «اكْتُبْ»؛ این دعا را بنویس و من نوشتم، بعد خود حضرت دارد عمل می‌ كند و موقع عمل كردن، «فَقَبَضَ عَلَی لِحْیتِهِ وَ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ وَ هُوَ یلُوذُ بِسَبَّابَتِهِ الْیمْنَی»؛ در این حال، این دعا را خواند؛ نه اینكه به «یا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَام» كه رسیدیم، دست به محاسن بگذاریم و به حالت و پناه بردن، دست راست را تكان بدهیم. 📚 درس خارج فقه صوم جلسه 238 تاریخ: 1376https://eitaa.com/yagatilabarat
19.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 برتر از نیکی

▫️ امام هادی (سلام الله علیه) فرمود: «خَیرٌ مِن الخَیرِ فاعِلُهُ وأجمَلُ مِن الجَمیلِ قائلُهُ»... . این ذوات مقدس چون خودشان انسان كامل ‌اند، را بیش از دیگران می ‌دانند و حفظ می‌ كنند... . 👇👇👇👇https://eitaa.com/yagatilabarat
💠
 برتر از نیکی

▫️ یكی از بیانات نورانی امام دهم امام هادی(سلام الله علیه) این است كه فرمود: «خَیرٌ مِن الخَیرِ فاعِلُهُ وأجمَلُ مِن الجَمیلِ قائلُهُ وأرجَحُ مِن العِلمِ حامِلُه». این ‌گونه از ذوات مقدس چون خودشان انسان كامل ‌اند، را بیش از دیگران می ‌دانند و حفظ می‌ كنند. ▫️ در عین حال كه ، خوب است، در عین حال كه ، خوب است، در عین حال كه ، خوب است؛ اما صاحبان این اوصاف، از این اوصاف بالاترند. ▫️ در عین حال كه دانشگاه خوب است در عین حال كه دانش خوب است، از هر دو بالاتر است. در عین حال كه حوزه علمیه خوب است در عین حال كه فقه و اصول و فلسفه و تفسیر خوب است، به این معارف از همه این معارف بالاتر است. سرّش آن است كه انسان موجودی است ابدی و این موجود ابدی را ره ‌توشه ابدی تأمین می ‌كند؛ حوزه و دانشگاه، مواد اولیه این زادراه را فراهم می ‌كنند. ▫️ یك وقت است كسی _ چه از حوزه چه از دانشگاه _ خودش را نشناخت، درسی خواند مدركی گرفت و درسی گفت و بعد پوسید! اما یك وقت است كسی _ چه در حوزه چه در دانشگاه _ عالم شد و از پوست به در آمد نه اینکه پوسید! 🔻 نه به فكر مدرك بود نه به فكر حقوق بود نه به فكر باندبازی بود نه به فكر جناح بازی بود؛ این به دنیا آمد و انسان زیست و انسان مرد. 📚 سخنرانی در جمع طلاب و دانشجویان در روز شهادت امام هادی (علیه السلام) تاریخ: 1386/04/27https://eitaa.com/yagatilabarat
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
پیمان تشیع

▫️ در برجسته ترین زیارت که زیارت «جامعه کبیره» است آنجا فرمود بگویید: «أَنِّی ...‏ مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ»؛ 1️⃣ من پیرو شما و شما هستم، اولاً؛ 2️⃣ این تشیع را پذیرفتم، ثانیاً؛ 3️⃣ آنچه شما فرمودید درباره آن دارم، ثالثاً؛ 4️⃣ و می کنم، رابعاً؛ 5️⃣ و می کنم، خامساً. 📚 پیام به همایش ملی فلسفه دین اسلامی تاریخ: 1399/09/25https://eitaa.com/yagatilabarat
💠
هیمنه تقوا
▫️ سخن بلند درباره تقوا این است: «مَن اتّقی الله یتَّقی»؛ تقوای خدا انسان را به جایی می‌ رساند كه دیگران از او می ‌پرهیزند. ▫️ اگر كسی از گناه كرد، به جایی می ‌رسد كه دشمن از او می ‌پرهیزد و اگر تقوای او به اوجِ خود راه یافت، ماسوای خدا . خود امام هادی (سلام الله علیه) مصداق كامل این سخن بود؛ او در برابر عباسیان عموماً و در مقابل متوكل عباسی خصوصاً ایستادگی كرد. ▫️ صالح ‌بن ‌سعید به حضور امام مشرف شد، دید حضرت را تحت نظر دارند. عرض كرد مأموران عباسی خواستند نور تو را خاموش كنند، حضرت فرمود نتوانستند؛ نگاه كن ببین چه می ‌بینی. نگاه كرد دید بوستان هایی است؛ همان ﴿جَنّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ﴾؛ تقریباً آنچه را قرآن درباره یاد فرموده است، صالح ‌بن‌ سعید با چشم ملكوتی دید. ▫️ حضرت هادی (سلام الله علیه) به صالح‌ بن ‌سعید فرمود: «فَهَذَا لَنَا عَتِیدٌ»؛ این برای ما آماده است. «مَن اتقی الله یتَّقَی». 👈 چیزی را گرفتار خود نمی ‌كند و اگر كسی مطیع خدا بود، ماسوای خدا از او اطاعت می‌ كنند. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1372/09/26https://eitaa.com/yagatilabarat
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 تحقیق حقایق

▫️ یک وقت است کسی به قرآن و عترت معتقد است تا به جهنم نرود یا حداکثر به بهشت برود؛ اینها که هنر نیست! به ما در آن «زیارت جامعه کبیره» دستور داد بگویید: «أَنِّی ...‏ مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ»... . #https://eitaa.com/yagatilabarat
💠
تحقیق حقایق

▫️ یک وقت است کسی به معتقد است تا به جهنم نرود یا حداکثر به بهشت برود؛ اینها که هنر نیست! ▫️ این فقط به جهنم نمی ‌رود که این کمالی نیست یا به بهشت می ‌رود که کمال کاملی نیست. جهنم نرفتن هنر نیست! این همه کودکان را خدا جهنم نمی ‌برد، این همه عقب ‌افتاده‌ های فکری را خدا جهنم نمی ‌برد، این همه کفاری که اصلاً قرآن را نشنیدند اصلاً عترت را نشنیدند، اینها را که خدا جهنم نمی ‌برد؛ اینها که هنر نیست! ◀️ به ما در آن «زیارت جامعه کبیره» دستور داد بگویید: «أَنِّی ...‏ مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ» و بعد «مُحْتَمِلٌ لِعِلْمِكُمْ». ▫️ اینکه به ما گفتند فلان روز زیارت، فلان وقت زیارت، فلان ماه زیارت و مدام زیارت، بر ما واجب کردند که محقق باشیم! «أَنِّی ...‏ مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ» 👈 امام هادی (سلام الله علیه) به ما می‌گوید تا نشدی، نمیر! 📚 سخنرانی در جمع ائمه جماعات تهرانhttps://eitaa.com/yagatilabarat
💠
اعتراف تلخ
🔹 شاهد با مُقرّ خیلی فرق می‌ كند؛ اگر خود متّهم حرف بزند می ‌گویند اقرار كرده است و اگر دیگری علیه متهم حرف بزند می ‌گویند شهادت داده است. آن ‌كه متهم است اگر حرف بزند كه نمی ‌گویند شهادت داد، معلوم می ‌شود شهادت برای دیگری است. 🔹 اِسناد شهادت به جلود و دست و پا برای این است كه آنها بی‌گناه ‌اند، انسان است كه گناه می ‌كند؛ اما فرمود اینها ﴿شَاهِدِینَ عَلَی أَنْفُسِهِم بِالْكُفْرِ﴾ هستند؛ می‌ دهند. اینكه شهادت می‌دهند، چطوری شهادت می ‌دهند، با اینكه اینها مقرّند، چون اگر متّهم اقرار بكند كه نمی ‌گویند شهادت داد؟! 🔹 اینجا احتمال دادند مطابق ذیل آیه ﴿فَتَأْتُونَ أَفْوَاجاً﴾ كه فریقین از وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل كردند که عده ‌ای به صورت حیوان در می‌ آیند باشد، زیرا اگر انسان تبهكاری به صورت حیوان در آمد، این دارد شهادت می ‌دهد؛ مثلاً اگر كسی به صورت گرگ در آمده است، تمام که من درنده ‌ام، دیگر لازم نیست حرف بزند. 🔹 اِسناد شهادت به یك موجود كه متهم است باید با توجیه همراه باشد. متهم اگر اقرار كرد، باید بگوییم: ﴿فَاعْتَرَفُوا بِذَنبِهِمْ﴾، خب این درست است؛ اما بگوییم شهادت داد، این یعنی چه؟ اعضا و جوارح شهادت می‌ دهند را می ‌فهمیم، برای اینكه اعضا و جوارح گناه نمی‌ كنند، این انسان است كه گناه می ‌كند و آنها ابزار كارند؛ دست كه گناه نمی ‌كند، این را می‌ فهمیم؛ اما آنجا كه دارد خود اینها شهادت می‌ دهند، این یعنی چه؟ 👈 یا ناچاریم بگوییم شهادت به معنی اقرار است نظیر ﴿فَاعْتَرَفُوا بِذَنبِهِمْ﴾ یا مطابق ذیل آیه ﴿فَتَأْتُونَ أَفْوَاجاً﴾ كه حضرت فرمود عده ‌ای به صورت حیوانات در می ‌آیند است. اگر انسانی به صورت حیوان در آمد، تمام هویت او دارد شهادت می‌ دهد كه حیوان است. 📚 سوره مبارکه سبأ جلسه 13 تاریخ: 1392/07/15https://eitaa.com/yagatilabarat