eitaa logo
🌹گروه سید الشهدا🌹
157 دنبال‌کننده
375 عکس
698 ویدیو
6 فایل
سیره امام حسین ومطالب اخلاقی
مشاهده در ایتا
دانلود
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خامنه‌ای: مناطق نفوذ دشمن را شناسایی کنید.https://eitaa.com/yagatil
چهار جمله از مناجات ذاکرین 1.mp3
816.6K
🎙استاد شوشتری رحمه‌الله علیه : 💥این چهار جمله را از بر کنید 💥اگر این چهار جمله را حفظ کنیم و در بعضی دعا ها بخوانیم اندک اندک رشد میکنیم و آن حالات را پیدا میکنیم ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ https://eitaa.com/yagatil ✔️ آیت الله عبدالقائم شوشتری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیری ناب از زیارت عاشورا 😭😭😭 وااااااااای حسیییییییییییییییییییین 😭😭😭😭😭😭😭😭😭 اگر چشمت بارونی شد التماس دعا به حق حضرت امام حسین علیه‌السلام 👇 🍀 اللهم عجل لولیک الفرج 🍀 🌾 و حاجت روا شدن 🌾 امام صادق علیه‌السلام ضمانت کرده است برای کسی که زیارت عاشورا می خواند حاجتش برآورده میشود ❁﷽❁ 🍀 اللهم عجل لولیک الفرج 🍀 🌱 🌾🌴 تفسیر 🌴🌾🌱 اللّهــم صلّ علــي محمّــد و آل محمّــد و عجّــل فرجــــهم " دوستان حتما زیارت عاشورا را با اعتقاد کامل بخونید. به لطف خدا و عنایت امام زمان عج معجزه وار اثرش رو در زندگیتون خواهید دید 🌾 التماس دعا 🤲https://eitaa.com/yagatil
سوره بقره‌ سوره بقره دومين سوره قرآن کريم وداراي دويست و هشتاد و شش آيه مي‌باشد.اين سوره از سوره‌هاي مدني است و تنها يک آيه آن (واتقوا يوما ترجعون فيه الي الله‌) مکي است و امام صادق‌(ع) در فضل قرائت‌اين سوره فرموده است‌: هر کس اين سوره و سوره آل عمران را بخواند، او روز قيامت در زير سايه اين دو سوره قرار دارد. (من يرغب عن ملة ابراهيم الا من سفه نفسه‌) جز افراد سفيه و نادان کسي از آيين و دين ابراهيم روي گردان نباشد. امام حسين (ع) در بيان پيروان دين و آيين ابراهيمي مي‌فرمايد: ما احد علي ملة ابراهيم الا نحن و شيعتنا و سائر الناس براء. هيچ کسي بر دين و آيين حضرت ابراهيم‌(ع) جز ما وشيعيان ما نيست و ساير مردم‌از دين و آيين او جدا هستند. (الذين اذا اصابتهم مصيبة قالوا انا لله و انا اليه راجعون‌). امام حسين (ع) در اين باره مي‌فرمايد: من اصابته مصيبة فقال اذا ذکرها: (انا لله وانا اليه راجعون‌) جدد الله له من اجرها مثل ما کان له يوم القيامه‌. هر گاه کسي که مصيبتي بر او وارد شده به ياد آن حادثه ناگوار افتد وبگويد. ما از خداييم وبه سوي او باز مي گرديم‌ خداوند پاداش ديگري بمانند پاداش اخروي آن به او عطا مي‌کند. (ثم افيضوا من حيث افاض الناس‌) پس کوچ کنيد ازهمان جايي که مردم کوچ مي‌کنند. شخصي به خدمت امير مؤمنان (ع) شرفياب شد و گفت‌: اگر شما داناييد مرا ازمعناي «فاس‌» و«اشباه الناس‌» و«نساس‌» آگاه سازيد. امير مؤمنان (ع) فرمودند: ياحسين اجب الرجل‌. حسين جواب اين مرد را بده‌. امام حسين‌(ع) فرمودند: اما قولک‌: اخبرني عن «الناس‌» فنحن الناس ولذلک قال الله تعالي ذکره في کتابه‌: (ثم افيضوا من حيث افاض الناس‌.) فرسول الله الذي افاض الناس‌. جواب سوال تو درباره معناي ناس اين است که ما ناس هستيم به همين جهت خداوند در قرآن کريم فرموده‌اند. اما قولک‌: «اشباه الناس‌» فهم شيعتنا وهم موالينا وهم منا و لذلک قال ابراهيم (ع) فمن تبعني فانه مني‌. اما مراد از «اشباه الناس‌» آنان شيعيان وپيروان مي‌باشند آنان از ما هستند چنانکه حضرت ابراهيم ـ درباره پيروان خود ـ فرموده‌اند: هر کس از من پيروي کند بي گمان از من است‌. و اما قولک‌: «النساس‌» فهم السواد الاعظم واشار بيده الي جماعه الناس ثم قال‌:اِن‌ْ هم اِلاّ کالانعام بل هم اضل‌ّ سبيلا؛ اما مراد از «نساس‌» توده مردم مي‌باشد ـ امام بادست اشاره به جماعت مردم کردند ـ و اين آيه را تلاوت نمودند. آنان چيزي جز چهارپايان نمي باشند بلکه از آنها نيز گمراه‌ترند. (لا يکلف الله نفسا الا وسعها)؛ خداوند هيج کس را جز به اندازه تواناييش تکليف نمي‌کند امام حسين (ع) در اين باره مي فرمايند: «ما اخذ الله طاقة احد الا وضع عنه طاعته و لا اخذ قدرته الا وضع عنه کلفتَه‌؛ خدا همواره هر گاه تاب وتوان از کسي گرفت طاعت وانجام تکاليف را از او برمي‌دارد چنان که اگر قدرت از کسي گرفت سختي وفشار را از او بر مي‌دارد. گروه سید الشهدا یاقتیل. https://eitaa.com/yagatil
ارزش قرائت قرآن‌ امام حسين (ع) در فضل و ثواب قرائت قرآن مي فرمايد: «من قرأ آية من کتاب الله عز وجل في صلاته قائما يکتب له بکل حرف مأة حسنة فأذا قرؤها في غير صلاة کتب اللّه له بکل حرف عشر حسنات‌. وأن استمع القرآن کتب الله له بکل حرف حسنة‌. وان ختم القرآن ليلا صلت الملائکة حتي يصبح‌. وان ختمه نهاراً صلّت عليه الحفظة حتي يمسي و کانت له دعوة مجابة وکان خيراً له مما بين السماء و الارض‌؛ اگر کسي يک آيه از قرآن در نمازش بخواند عوض از هر حرف آن صد حسنه پاداش مي‌گيرد واگر در غير نماز بخواند عوض از هر حرف آن ده پاداش نصيب او مي‌گردد و اگر کسي قرآن را بشنود در عوض هر حرف يک حسنه پاداش مي‌برد و اگر کسي قرآن راختم کند تا صبح ملائکه بر او درود مي‌فرستند و اگر در روز ختم کند فرشتگان تا شب بر اودرود فرستند ودعاي مستجاب گردد و اين براي او از آنچه در زمين و آسمان است بهتر است‌». گروه سید الشهدا یاقتیل. https://eitaa.com/yagatil
استقامت در قرآن‌ در قرآن کريم امر به استقامت شده‌: (فاستقم کما امرت‌)؛ استقامت کن همان‌گونه که بدان مأموريت يافته‌اي‌. اصولاً موفقيت و پيروزي در هر کار، وابسته به استقامت و پايداري است‌. کسي که مي‌خواهد قدم‌هاي اصلاحي بر دارد و جامعه خود را به سوي سعادت و نيک بختي هدايت کند، نبايد از کارشکني‌هاي مخالفان و ناسزا و دشنام آنها بهراسد و از ميدان به در رود، بلکه لازمه آن تحمل انواع مشکلات و شکيبا بودن در برابر ناملايمات و استقامت وپايداري کردن در راه رسيدن به هدف است‌. امام حسين‌(ع) عملاً اين مطلب را در نهضت عاشورا مجسم کرد. حضرت استقامت ورزيد، و به هدف رسيد و آن را حفظ کرد. نکته قابل توجه اين که استقامت از عالي‌ترين صفات است هرگاه انسان با تفکر و بدون دخالت احساسات و تعصّبات باطل‌، صحت و درستي مطلبي را دريافت براي رسيدن و حفظ آن بايد پافشاري و پايداري کند. امام حسين‌(ع) بر همين مبنا قيام کرد. اين مطلب از نامه‌اي که به محمد حنفيه نوشت‌، به خوبي استفاده مي‌شود و از جملات خطبه گذشته پيداست که امام حسين‌(ع)نتيجه پاياني نهضت را هم ديد و با تفکر صحيح وارد عمل شد. نکته ديگر آن که استقامت در تمام راه‌هاي صحيح و هدف‌هاي مشروع و معقول پسنديده است‌، ولي راهي که به حق‌، شايستگي دارد، استقامت و تحمل رنج‌هايي را نيزدر بردارد. استقامت در راه خدا و حفظ ايمان و گسترش معنويات در ميان جامعه امري پسنديده و واجب است‌. نوشته‌اند: هر چه مشکلات و مصائب عاشورا سنگين‌تر مي‌شد، چهره مبارک امام برافروخته‌تر مي‌شد، چون استقامت در راه هدف بود. خداوند هم بندگانش را به قيام براي خود موعظه مي‌کند: (قل اني اعظکم بواحدة ان تقوموا لله). امام حسين‌(ع) به سبب دين در برابر طوفان‌ها و سيلاب بلاها و حوادث سنگين‌عاشورا ايستاد و استقامت کرد. در نتيجه توانست آيين مقدس اسلام را در دنياي بشريت حفظ کنند، اگر استقامت در نهضت عاشورا در تمام افراد - زن‌، مرد، پير و جوان - حاکم نمي‌بود، نتيجه مطلوبي به دست نمي‌آمد. از مکتب عاشورايي امام جهان بيدار و هوشيار مي‌شود زيرا هر کسي در سراسر زندگي خود مشکلات و گرفتاري‌هايي را ممکن است ببيند، که جز از راه شکيبايي و استقامت نمي‌توان آن را برطرف کرد. استقامت در تهذيب اخلاق عاملي بسيار قوي است‌. آنان که خود را با سلاح استقامت مجهّز کرده‌اند، در برابر ناملايمات روحي و جسمي به آساني گذر نموده و هيچ‌گاه از حريم دين خارج نمي‌شوند، به خشونت و تعصب بي جا دست نمي‌زنند و گاه در عين قدرت با دشمن ملاطفت مي‌کنند. همراهي استقامت با خشونت و سختي‌، تفکر باطلي است و اين مطلب با دقت در رفتار امام حسين‌(ع) در ميدان عاشورا روشن خواهد شد. وقتي که اصحاب گفتند: اجازه دهيد با لشکر حرّ بجنگيم‌، اينها فعلاً زياد نيستند مي‌توانيم از عهده‌شان برآييم‌. امام حسين‌(ع) فرمود: نه من دوست ندارم ابتدا کننده جنگ باشم‌. امام به دشمن در مقام مکالمه «يا بن الاخ‌» مي‌گويد: چون هنگام ظهر مي‌شود، در مشکل‌ترين وضع‌، اقامه نماز جماعت مي‌کند و تا دشمن تيراندازي نکرد،امام دستور حمله صادر نکرده بود. او در مقابل سپاه دشمن مي‌ايستد و آنها را با بيان نرم وآرام نصيحت مي‌کند و در هدايت آنها مي‌کوشد که شايد و لو يک نفر هم باشد به سعادت برسد. امام حسين‌(ع) تمام وجودش در حال مبارزه در صبر و استقامت بود، لحظه‌اي تابع هواي نفس نشد. حقيقت استقامت و صبر در مکتب عاشوراي امام حسين همان روش پسنديده آن‌حضرت بود، به مضمون‌: «اشجع الناس من غلب هواه‌» امام‌(ع) اشجع الناس بود درنهضت عاشورا. گروه سید الشهدایاقتیل https://eitaa.com/yagatil
استقامت در قرآن‌ در قرآن کريم امر به استقامت شده‌: (فاستقم کما امرت‌)؛ استقامت کن همان‌گونه که بدان مأموريت يافته‌اي‌. اصولاً موفقيت و پيروزي در هر کار، وابسته به استقامت و پايداري است‌. کسي که مي‌خواهد قدم‌هاي اصلاحي بر دارد و جامعه خود را به سوي سعادت و نيک بختي هدايت کند، نبايد از کارشکني‌هاي مخالفان و ناسزا و دشنام آنها بهراسد و از ميدان به در رود، بلکه لازمه آن تحمل انواع مشکلات و شکيبا بودن در برابر ناملايمات و استقامت وپايداري کردن در راه رسيدن به هدف است‌. امام حسين‌(ع) عملاً اين مطلب را در نهضت عاشورا مجسم کرد. حضرت استقامت ورزيد، و به هدف رسيد و آن را حفظ کرد. نکته قابل توجه اين که استقامت از عالي‌ترين صفات است هرگاه انسان با تفکر و بدون دخالت احساسات و تعصّبات باطل‌، صحت و درستي مطلبي را دريافت براي رسيدن و حفظ آن بايد پافشاري و پايداري کند. امام حسين‌(ع) بر همين مبنا قيام کرد. اين مطلب از نامه‌اي که به محمد حنفيه نوشت‌، به خوبي استفاده مي‌شود و از جملات خطبه گذشته پيداست که امام حسين‌(ع)نتيجه پاياني نهضت را هم ديد و با تفکر صحيح وارد عمل شد. نکته ديگر آن که استقامت در تمام راه‌هاي صحيح و هدف‌هاي مشروع و معقول پسنديده است‌، ولي راهي که به حق‌، شايستگي دارد، استقامت و تحمل رنج‌هايي را نيزدر بردارد. استقامت در راه خدا و حفظ ايمان و گسترش معنويات در ميان جامعه امري پسنديده و واجب است‌. نوشته‌اند: هر چه مشکلات و مصائب عاشورا سنگين‌تر مي‌شد، چهره مبارک امام برافروخته‌تر مي‌شد، چون استقامت در راه هدف بود. خداوند هم بندگانش را به قيام براي خود موعظه مي‌کند: (قل اني اعظکم بواحدة ان تقوموا لله). امام حسين‌(ع) به سبب دين در برابر طوفان‌ها و سيلاب بلاها و حوادث سنگين‌عاشورا ايستاد و استقامت کرد. در نتيجه توانست آيين مقدس اسلام را در دنياي بشريت حفظ کنند، اگر استقامت در نهضت عاشورا در تمام افراد - زن‌، مرد، پير و جوان - حاکم نمي‌بود، نتيجه مطلوبي به دست نمي‌آمد. از مکتب عاشورايي امام جهان بيدار و هوشيار مي‌شود زيرا هر کسي در سراسر زندگي خود مشکلات و گرفتاري‌هايي را ممکن است ببيند، که جز از راه شکيبايي و استقامت نمي‌توان آن را برطرف کرد. استقامت در تهذيب اخلاق عاملي بسيار قوي است‌. آنان که خود را با سلاح استقامت مجهّز کرده‌اند، در برابر ناملايمات روحي و جسمي به آساني گذر نموده و هيچ‌گاه از حريم دين خارج نمي‌شوند، به خشونت و تعصب بي جا دست نمي‌زنند و گاه در عين قدرت با دشمن ملاطفت مي‌کنند. همراهي استقامت با خشونت و سختي‌، تفکر باطلي است و اين مطلب با دقت در رفتار امام حسين‌(ع) در ميدان عاشورا روشن خواهد شد. وقتي که اصحاب گفتند: اجازه دهيد با لشکر حرّ بجنگيم‌، اينها فعلاً زياد نيستند مي‌توانيم از عهده‌شان برآييم‌. امام حسين‌(ع) فرمود: نه من دوست ندارم ابتدا کننده جنگ باشم‌. امام به دشمن در مقام مکالمه «يا بن الاخ‌» مي‌گويد: چون هنگام ظهر مي‌شود، در مشکل‌ترين وضع‌، اقامه نماز جماعت مي‌کند و تا دشمن تيراندازي نکرد،امام دستور حمله صادر نکرده بود. او در مقابل سپاه دشمن مي‌ايستد و آنها را با بيان نرم وآرام نصيحت مي‌کند و در هدايت آنها مي‌کوشد که شايد و لو يک نفر هم باشد به سعادت برسد. امام حسين‌(ع) تمام وجودش در حال مبارزه در صبر و استقامت بود، لحظه‌اي تابع هواي نفس نشد. حقيقت استقامت و صبر در مکتب عاشوراي امام حسين همان روش پسنديده آن‌حضرت بود، به مضمون‌: «اشجع الناس من غلب هواه‌» امام‌(ع) اشجع الناس بود درنهضت عاشورا. گروه سید الشهدا یاقتیل. https://eitaa.com/yagatil
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. . ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «»https://eitaa.com/yagatil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام‌ بر تو ای باقی مانده‌ ی جانشینان‌ِ الهی......ای نیکمرد‌..❣️ اللهم عجل لولیک الفرج ❣️ سلام مولای من امام زمانم ❤https://eitaa.com/yagatil
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. . ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «»https://eitaa.com/yagatil
تربیت غلط دینی.mp3
7.98M
مسئول بسیاری از دین‌گریزی‌های فرزندمان هیچ کس نیست جز خودمان!https://eitaa.com/yagatil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام‌ بر تو ای باقی مانده‌ ی جانشینان‌ِ الهی......ای نیکمرد‌..❣️ اللهم عجل لولیک الفرج ❣️ سلام مولای من امام زمانم ❤https://eitaa.com/yagatil