eitaa logo
🔹حیات طیبه🔹
2هزار دنبال‌کننده
18.2هزار عکس
12.5هزار ویدیو
402 فایل
•﷽• پرسش و پاسخ اعتقادی مسائل سیاسی اخلاقی سبک زندگی اسلامی ... - کارشناس دینی و سیاسی - استادحلقه های معرفت -و مبلغ دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسجدطراز ازمنظرآقا
💟قسمت سوم(مسجد از منظرآقا) 🔴بیانات در دیدارشرکت‌کنندگان درهفدهمین اجلاس نماز(87/08/29) بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ اولاً قلباً و عمیقاً تشکر میکنم از برادران و خواهران عزیزی که متصدی امر ترویج نماز هستند. در همه جا این خوب است و ارزشمند است؛ بخصوص در دانشگاه‌ها. و از خدای متعال درخواست میکنم که به شما و به جناب آقای قرائتی و همین طور دیگر دست‌اندرکاران این کار بزرگ که این همت را کردند - این شجره‌ی طیبه را ایشان در زمین کاشتند و بحمداللَّه امروز برگ و بار خوبی دارد - توفیق بدهد، طول عمر بدهد که ان‌شاءاللَّه ایشان بتوانند کار را دنبال کنند. اهمیت کار اقامه‌ی نماز و ترویج نماز، ناشی است از اهمیت خود نماز. وقتی ما میبینیم در شرع مقدس اسلام این همه راجع به نماز - چه در قرآن، چه در کلمات نبی مکرم، چه در فرمایشات معصومین - ترغیب و تشویق و اهتمام نشان داده شده، کشف میکنیم که این نماز در بین مجموعه‌ی داروهای درمانگرِ بیماریهای جسمی و روحی و فردی و اجتماعی انسان، آن عنصر اصلی یا یکی از اصلیترین عناصر است. همه‌ی واجبات شرعی، اجتناب از همه‌ی محرمات، تشکیل دهنده‌ی مجموعه‌ای است از داروی تجویز شده‌ی از سوی پروردگار برای تقویت بنیه‌ی روحی و اصلاح امور دنیا و آخرت انسان - اصلاح جامعه، اصلاح فرد - منتها در این مجموعه بعضی از عناصر کلیدی هستند که شاید بشود گفت نماز کلیدیترینِ این عناصر است. «الّذین ان مکّنّاهم فی الارض اقاموا الصّلوة».(۱) مؤمنان، مجاهدان راه خدا، ایثارگران طریق تحکیم معارف الهی این جوریاند که وقتی «ان مکّنّاهم فی الارض»؛ وقتی ما اینها را در زمین متمکن کردیم، قدرت را به اینها سپردیم، خیلی کارها باید انجام بدهند: استقرار عدالت، ایجاد چه، چه، اما اولْ‌چیزی که وجود دارد: «اقاموا الصّلوة»؛ نماز را اقامه میکنند. چه رازی است در این نماز که اقامه‌ی آن اینقدر مهم است؟ درباره‌ی نماز خیلی بحث شده است. هر انسانی در درون خود یک نفس سرکش دارد، یک پیل مست که اگر مراقبش بودید، با چکش مرتب بر سر او کوبیدید، او شما را به هلاکت نخواهد انداخت؛ رفتار او کنترل خواهد شد و همین نفس انسانی مایه‌ی پیشرفت شما خواهد شد. نفس، مجموعه‌ی غرائز انسانی است که اگر این غرائز درست کنترل شوند، در راه صحیح به کار گرفته شوند، درست اعمال شوند، انسان را به اوج کمال خواهند رساند. اشکال این است که مستی میکنند. بایستی یک کنترل کننده‌ای وجود داشته باشد. اگر ظلم در دنیا هست، ناشی از بدمستی غرائز و نفسانیات یک یا چند نفر یا یک مجموعه است؛ اگر فحشاء در دنیا هست، همین جور؛ اگر اهانت به انسان و پامال کردن کرامت انسان در دنیا وجود دارد، همین جور؛ اگر فقر در دنیا هست، بخش عظیمی از جامعه‌ی بشری دچار محرومیت از نعم الهی بر روی زمینند، به خاطر همین است. نفسانیاتِ مجموعه‌ی ستمگر، ظلم را به وجود میآورد. مجموعه‌ی مستکبر، استضعاف را به وجود میآورد. مجموعه‌ی تمامت‌خواه و فزونیطلب و بیرحم، فقر را به وجود میآورد، گرسنگی را به وجود میآورد. این نفسانیات است که این همه مفاسد در عالم از اولِ تاریخ تا امروز وجود داشته و هرچه انسان در به کارگیرىِ توانائیهای گوناگونی که خدا در او به ودیعت گذاشته، جلوتر رفته، این کمتر نشده، بیشتر شده؛ «چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا».(۲) آن ظالمی که بمب اتم دارد، فرق میکند با آن ظالمی که فقط با شمشیر میجنگد. این نفسانیات برای انسانها خطرناکتر شده‌اند. یک چنین چیزی در وجود انسانها هست. همه‌ی انسانها مبتلا به این پیل مست در درون وجود خودشان هستند که باید این را مهار کنند. این مهار با ذکر خداست؛ با یاد خداست؛ با پناه بردن به خداست؛ با احساس نیاز به پروردگار است؛ با احساس حقارت خود در مقابل عظمت الهی است؛ با احساس زشتیهای خود در مقابل جمال مطلق حق متعال است. اینها همه‌اش ناشی از ذکر است. انسانی که باتقواست، یعنی مراقب خودش هست و متذکر هست، منشأ شر و ظلم و فساد و طغیان و بدی به این و آن نمیشود. آن ذکر الهی مرتب دارد او را نهی میکند؛ مرتب دارد او را باز میدارد: «الصّلوة تنهی». «تنهی» یعنی نهی میکند، نه اینکه دست و پای انسان را میبندد؛ غرائز را از کار می‌اندازد. بعضی خیال میکنند «الصّلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر»،(۳) معنایش این است که اگر نماز خواندی، دیگر فحشا و منکر از بین خواهد رفت؛ نه، معنایش این است که وقتی نماز میخوانی، آن واعظ درونىِ تو که با نماز جان گرفته، او مرتب به تو از بدىِ فحشاء و منکر میگوید. و گفتن و تکرار کردن و بر دل فرو خواندن، طبعاً اثر دارد و دل را خاضع و خاشع میکند. لذاست میبینید نماز تکرار باید شود. روزه، سالی یک بار؛ حج، عمری یک بار؛ نماز، هر روز چند بار باید تکرار شود. اهمیت نماز اینجاست. اگر نماز خواندیم، از درون انسان، از دل انسان بگیرید تا سطح جامعه و تا سطح حاکمیت بر جامعه - هرچه این جامعه بزرگ باشد - به برکت نماز امان پی
هدایت شده از مسجدطراز ازمنظرآقا
لام) در بیمارىِ رحلت به وصىّ‌شان میفرمایند که: «لیس منّی من استخفّ بالصّلوة»؛(۴) از ما نیست کسی که نماز را سبک بشمارد. استخفاف یعنی سبک شمردن، کم‌اهمیت شمردن. حالا این نمازِ با همه‌ی این خصوصیات، با همه‌ی این فضائل، چقدر از انسان وقت میگیرد؟ نماز واجب ما - این هفده رکعت - اگر انسان بخواهد با دقت و با قدری ملاحظه بخواند، فرض کنید سی و چهار دقیقه وقت میگیرد، والّا کمتر وقت خواهد گرفت. ما گاهی اوقات میشود که پای تلویزیون در انتظار برنامه‌ای که مورد علاقه‌ی ماست نشسته‌ایم و قبل از آن، دائم تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات - بیست دقیقه، پانزده دقیقه - که هیچ کدام هم به درد ما نمیخورد، مینشینیم گوش میکنیم و بیست دقیقه وقتمان را از دست میدهیم، برای خاطر آن برنامه‌ای که میخواهیم. بیست دقیقه‌های زندگی ما اینجوری است. منتظر تاکسی میشویم، منتظر اتوبوس میشویم، منتظر رفیقمان میشویم که بیاید جائی برویم، منتظر استاد میشویم که سر کلاس دیر کرده، منتظر منبری میشویم که دیر به مجلس رسیده؛ همه‌ی اینها - ده دقیقه، پانزده دقیقه، بیست دقیقه - به هدر میرود. خوب، این بیست دقیقه و بیست و پنج دقیقه و سی دقیقه را برای نماز - این عمل راقی، این عمل بزرگ - مصرف کردن مگر چقدر اهمیت دارد. در جامعه‌ی جوان کشور بیش از دیگران باید به نماز اهمیت داد. جوان با نماز دلش روشن میشود، امید پیدا میکند، شادابی روحی پیدا میکند، بهجت پیدا میکند. این حالات بیشتر مال جوانهاست، بیشتر مال موسم جوانی است؛ میتواند لذت ببرد. و اگر خدا به من و شما توفیق بدهد، نمازی بخوانیم که با توجه باشد، خواهیم دید که انسان در هنگام توجه به نماز از نماز سیر نمیشود. انسان وقتی به نماز توجه پیدا کند، آن‌چنان لذتی پیدا میکند که در هیچ یک از لذائذ مادی این لذت وجود ندارد. این در اثر توجه است. بیتوجهی به نماز، کسالت در حال نماز، از خصوصیات منافقین است - نه اینکه حالا هر کسی در حال نماز کسالت داشت، منافق است؛ نه - خدا منافقین را در قرآن معرفی میکند و میگوید اینها را از این بشناس. در زمان پیغمبر منافقینی بودند که برای خاطر این و آن نماز میخواندند و در دل به نماز اعتقادی نداشتند. «و اذا قاموا الی الصّلوة قاموا کسالی یرائون النّاس».(۵) بله، وقتی کسی طرف خطاب ندارد، با خدا حرف نمیزند، خسته میشود و برایش یک کار طولانی به نظر می‌آید. چهار رکعت نماز که چهار دقیقه، پنج دقیقه طول میکشد، برای او یک زمان طولانی به نظر می‌آید؛ در حالی که چهار دقیقه مگر چقدر است؟ انسان اگر در این حالت با خدا طرف خطاب بشود، آن وقت خواهد دید که مثل برق گذشت؛ دریغ میخورد، افسوس میخورد و دلش میخواهد طولانیتر بشود. این معنا را در جوانها، ترویج کنید. جوانها اگر از حالا عادت کنند به نماز خوب، وقتی به سن ماها رسیدند، نماز خوب خواندن برایشان دیگر مشکل نیست. در سنین ما آدمی که عادت نکرده باشد به نماز خوب، نماز خوب خواندن ممکن است، اما مشکل است. برای آنکه از جوانی عادت کرده به اینکه خوب نماز بخواند؛ یعنی نماز با توجه - نماز خوب معنایش نماز با صدای خوش و قرائت خوب نیست؛ یعنی نمازِ با توجه، با حضور قلب؛ قلبش در محضر پروردگار حاضر باشد؛ از دل و با دل حرف بزند - آن وقت این سجیه‌ی او میشود و دیگر برایش زحمت ندارد؛ تا آخر عمر همینجور خوب نماز میخواند. یک نکته‌ای را آقای قرائتی الان اشاره کردند، قبلاً هم مکرر گفته‌اند، ما هم گفته‌ایم؛ در مورد کمبود مسجد و نمازخانه در مراکز پرجمعیت. این را باید دوستانی که از دولت اینجا تشریف دارند - وزرای محترم که اینجا تشریف دارید - در دولت به طور جد مطرح کنید. همه‌ی کارهای مهندسی بزرگ بایستی یک پیوست مسجد و نمازخانه داشته باشد. وقتی مترو طراحی میکنیم، برای ایستگاه مترو، مسجد در آن ملاحظه شود؛ ایستگاه قطار طراحی میکنیم، فرودگاه طراحی میکنیم، مسجد در آن حتماً دیده شود. شهرک طراحی میکنیم، مسجد در مراکز لازم که ممکن است بیش از یکی لازم باشد، در او حتماً ملاحظه شود. آیا ممکن است ما یک شهرک را طراحی کنیم، خیابان‌کشىِ او را فراموش کنیم؟ میشود شهرکِ بدون خیابان؟ با این چشم باید به مسجد نگاه کرد. شهرک بدون مسجد معنی ندارد. وقتی انبوه‌سازان ساختمان میخواهند مجوز بگیرند برای انبوه‌سازی و ساختمان بسازند، در نقشه‌ای که ارائه میدهند که مجوز بر اساس او صادر میشود، باید نمازخانه دیده شود. ما باید با نمازخانه اینجوری برخورد کنیم. اشاره کردند به پروازها؛ نه فقط پروازهای حج، در پروازهای گوناگون - داخلی، خارجی، دوردست - که وقت نماز را پوشش میدهد، حتماً رعایت مسئله‌ی نماز بشود. اگر امکان دارد قبل از پرواز و بعد از پرواز، وقت نماز وجود داشته باشد؛ اینجور نباشد که مثلاً فرض بفرمائید از قبل از اذان صبح راه بیفتند و بعد از آفتاب به مقصد برسند؛ نه، برنامه را جوری تنظیم کنند که مردم بتوانند نمازشان را بخوانند؛ یا قبل، یا بعد. اگر امکان ند
هدایت شده از مسجدطراز ازمنظرآقا
دا میکند، امنیت پیدا میکند. دل انسان امنیت پیدا میکند، جسم انسان امنیت پیدا میکند، جامعه‌ی انسان امنیت پیدا میکند. نماز خاصیتش این است؛ اقامه‌ی صلاة در جامعه این است. اینی که این همه تأکید شده، کار شما این است؛ شما ستادهای اقامه‌ی نماز و ستادهای ترویج نماز در هر نقطه‌ای از نقاط کشور، در هر قشری از اقشار و مهمتر از همه در مجموعه‌ی جوانان نخبه و دانشجو. این معنایش کشاندن جامعه به این حالت ذکر همگانی است. همگان متذکر باشند؛ کوچک، بزرگ، زن، مرد، مسئول دولتی، غیر مسئول دولتی، شخصی که برای خودش کار میکند، شخصی که برای یک جماعتی کار میکند، اینها وقتی متذکر پروردگار بودند، کارها سامان پیدا میکند. بیشترِ گناهان ما از غفلت سر میزند. این نماز به طور دائم تکرار میشود. در این زمینه‌ها حرف زیاد زده‌اند، ما هم بارها عرض کرده‌ایم؛ نماز جسمی دارد و روحی. به این باید توجه بشود. یعنی تک تک ما، خود من و دیگران باید به این توجه کنیم. نماز قالبی دارد و مضمونی؛ جسمی دارد و روحی. مواظب باشیم جسم نماز از روح نماز خالی نماند. نمیگوئیم جسم بیروح نماز هیچ اثری ندارد؛ چرا، بالاخره یک اثرکی دارد؛ اما آن نمازی که اسلام و قرآن و شرع و پیغمبر و ائمه (علیهم‌السّلام) این همه روی آن تأکید کردند، نمازی است که جسم و روحش هر دو کامل باشد. این جسم هم متناسب با همان روح فراهم شده؛ قرائت دارد، رکوع دارد، سجود دارد، به خاک افتادن دارد، دست بلند کردن دارد، بلند حرف زدن دارد، آهسته حرف زدن دارد. این تنوع برای پوشش دادن به همه‌ی آن نیازهائی است که به وسیله‌ی نماز بایستی برآورده شود که هر کدام رازی در جای خود دارد و مجموعه‌ی اینها، قالب و شکل نماز را به وجود میآورد. این شکل خیلی مهم است، لیکن روح این نماز توجه است؛ توجه. بدانیم چه کار داریم میکنیم. نماز بیتوجه - همان طور که عرض کردم - اثرش کم است. شما از یک تکه الماس چند قیراطىِ خیلی ارزشمند دو جور میتوانید استفاده کنید. یک جور این است که مثل یک الماس، مثل یک سنگ قیمتی از آن استفاده کنید، یکی هم این است که آن را به عنوان سنگ ترازو به کار ببرید و به جای سنگ چند گرمی تو ترازو بگذارید و در مقابلش مثلاً فلفل یا زردچوبه بکشید! این هم استفاده‌ی از الماس است؛ اما چه جور استفاده‌ای؟! این مثل تضییع الماس است. البته باز هم با شکستن الماس فرق دارد؛ باز هم همین‌قدر، شکستن از او بدتر است؛ اما استفاده‌ی از الماس هم این نیست که آدم او را سنگ ترازو قرار بدهد و با او فلفل و زردچوبه وزن کند. با نماز مثل الماسی که سنگ ترازو کرده‌ایم، نباید رفتار کنیم. نماز خیلی ذیقیمت است. یک وقت انسان نماز میخواند، مثل بقیه‌ی عادات روزانه؛ مسواک میزنیم - فرض بفرمائید - ورزش میکنیم، همین جور نماز هم میخوانیم در وقت. یک وقت نه، انسان نماز میخواند، با این احساس که میخواهد حضور در محضر پروردگار پیدا کند. این یک جور دیگر است. ما همیشه در محضر پروردگاریم؛ خواب باشیم، بیدار باشیم، غافل باشیم، ذاکر باشیم. لیکن یک وقت هست که شما وضو میگیرید، تطهیر میکنید، خودتان را آماده میکنید، با طهارت جسم، با طهارت لباس، با طهارت معنوىِ ناشی از وضو و غسل میروید خدمت پروردگار عالم. ما در نماز باید یک چنین احساسی داشته باشیم. رفتیم خدمت پروردگار، عرض کردیم؛ با این حال وارد نماز باید شد؛ خود را در مقابل خدا باید احساس کرد؛ مخاطب باید داشت در نماز. والّا صرف اینکه یک امواجی را که ناشی از کلمات و حروف هست، در فضا منتشر کنیم، این آن چیزی نیست که از ما خواسته شده. میشود همینطور گفت: «الحمد للَّه ربّ العالمین. الرّحمن الرّحیم. مالک یوم الدین ...» و امواجش را منتشر کنیم. همین را میشود با قرائت خوب هم خواند، اما بیتوجه، که باز هم همان منتشر کردن امواج صوتی است در هوا. این، آن چیزی نیست که از ما خواسته شده. از ما خواسته شده که در حال نماز دلمان را ببریم به پیشگاه پروردگار؛ از دلمان حرف بزنیم، با دلمان حرف بزنیم؛ اینها مهم است. این را در وضع ترویج نماز، در نمازی که خود ما میخوانیم، نمازی که به دیگران تعلیم میدهیم، این نکته‌ی روح نماز را باید توجه کنیم. البته این روح بدون جسم هم به دست نمی‌آید. اینکه انسان خیال کند اگر این است، مینشینم صد بار ذکر میگویم و مثلاً نماز دیگر نمیخوانم، نه. همین جور که عرض کردیم، آن جسم، آن کالبد، با توجه به نیازهای تأمین‌شونده‌ی به وسیله‌ی این روح تنظیم شده است. لذا ببینید در روایات برای حالات مختلف نماز یک خصوصیاتی را گذاشتند؛ واجب نیست، مستحب است. در وقت ایستادن به کجا نگاه کنید؛ در وقت سجده کردن به کجا نگاه کنید؛ در وقت رکوع، بعضی از روایات دارد، چشمتان را ببندید؛ بعضی روایات دارد به جلو نگاه کنید؛ این خصوصیات همه کمک میکند به آن حالت حضور و توجهی که برای انسان لازم است. حالا اهمیت نماز که واقعاً برای ما توصیفش هم شاید ممکن نباشد. امام صادق (علیه‌السّ
هدایت شده از مسجدطراز ازمنظرآقا
ارد - گاهی ضرورتهائی از لحاظ پروازهای داخلی، خارجی، خطوط هوائی، پیدا میشود که امکان ندارد - در داخل هواپیما امکانات نماز خواندن را فراهم کنند که البته کاملاً میشود قبله را تشخیص داد؛ یعنی خلبانها واردند، میفهمند، میدانند؛ تا افرادی که مایلند در داخل هواپیما نماز بخوانند، بتوانند. البته مسئله‌ی حرکت قطارها هم به طریق اولی اینجور است. امروز در کشور ما این جهات قابل مقایسه‌ی با قبل از انقلاب نیست. شماها اغلب قبل از انقلاب را یادتان نیست. عجیب بود! هم اینجا، هم بعضی جاهای دیگر. ما عراق رفته بودیم، یک سفر عتبات مشرف شدیم، هر کار کردیم برای نماز صبح، توقف نکرد؛ یعنی اصلاً نمیشد؛ جوری تنظیم کرده بودند که نمیشد. و بنده مجبور شدم از اواخر قطار - که نزدیک ایستگاه یا اوائل ایستگاه بود - خودم را از پنجره بیندازم بیرون، که بتوانم نماز بخوانم؛ چون در داخل قطار کثیف بود و نمیشد نماز خواند. به هر حال، این چیزها هیچ رعایت نمیشد. حالا خیلی تفاوت کرده؛ منتها بیش از اینها انتظار هست. اهمیت نماز باید معلوم باشد. ما بارها، مکرر به آقایان ائمه‌ی جمعه، ائمه‌ی جماعت و روحانیون محترم در شهرستانها، در تهران توصیه کردیم که مساجد باید آباد باشد؛ صدای اذان باید از مساجد بلند شود. باید همه نشانه‌های توجه به نماز و اقامه‌ی نماز را در شهر اسلامی - بخصوص در شهرهائی مثل تهران و شهرهای بزرگ کشور - ببینند، باید احساس کنند؛ هم مردم خودمان، هم کسانی که وارد این شهرها میشوند. نشانه‌های اسلامی باید واضح و آشکار باشد؛ کما اینکه در مهندسیهای ما باید نشانه‌های اسلامی آشکار باشد. صهیونیستها هر نقطه‌ی دنیا که خواستند یک ساختمانی بسازند، آن علامت نحس ستاره‌ی داوود را سعی کردند یکجوری رویش تثبیت کنند. کار سیاسیشان اینجوری است. ما مسلمانها نشانه‌های اسلامی و مهندسی اسلامی را باید در همه‌ی کارهایمان، از جمله در باب مهندسی بایستی مراعات کنیم. به هر حال، امیدواریم خداوند متعال توفیق بدهد. کار نماز، کار کوچکی نیست؛ کار بسیار بزرگی است. همه‌ی دست‌اندرکاران این کار ان‌شاءاللَّه جزو «و المقیمین الصّلوة»(۶) هستند که در قرآن بخصوص «و المقیمین الصّلوة» درباره‌ی مؤمنان پاک و پاکیزه و خالص اسم آورده شده. ان‌شاءاللَّه همه‌تان در عداد مقیمین الصّلوة باشید.
هدایت شده از مسجدطراز ازمنظرآقا
⭕️امام خمینی:«اینها از مسجد می‌ترسند، من تکلیفم را باید ادا کنم به شما بگویم، شما دانشگاهی‌ها شما دانشجوها، همه‌تان مساجد را بروید پر کنید، سنگر هست اینجا، سنگرها را باید پر کرد»صحیفه امام ج12ص393 https://eitaa.com/masjedetaraaz
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝چهره #پیامبران الهی در #کتاب_مقدس #قسمت3⃣: محدوده معصومیت #پیامبران و داستان پبامبرانی که در وحی معصوم نبوده و به کلام خدا دروغ میبندند. ‼️اگر فرض کنیم پیامبران معصوم نبوده اند، که اصرار اهل کتاب هم همین است، سوالی که پیش می آید این است: ⁉️آیا فقط در امور شخصی خودشان معصوم نیستند یا در دریافت و ابلاغ پیام خدا نیز معصوم نبودند؟! اگر اینطور باشد که اصلا نمی شود به این کتاب اعتماد کرد! ⚠️عجیب اینجاست که هرکس هم #انبیاء را #معصوم نداند اما در یک زمینه نمیتواند پیامبران را فاقد عصمت بداندو آن هم گرفتن وحی و ابلاغ آن است. اگر ما پیامبران را در این قسمت هم معصوم ندانیم و بتوانیم بگوییم که پیامبران به راحتی به خدا دروغ می بستند و به راحتی مطلبی که سخن خدا نبود را به عنوان سخن خدا به ما معرفی میکردند یک انسان عاقل دیگر هیچ اعتمادی به پیامبران معرفی شده در کتاب مقدس مسحیت و یهودیت نمیتواندداشته باشد، چراکه همه ادیان در این زمینه(دریافت و ابلاغ وحی) پیامبران را دارای عصمت میدانند، اما در کتاب مقدس اینطور نیست. #مسیحیت #تحلیل قسمت های اول و دوم را در تاریخچه شبکه ادیان ببینید:👇 🌐https://eitaa.com/adyan8/12306 🌐https://eitaa.com/adyan8/12305 🌐 @adyan8
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 روایت پدر استاد حسن رحیم پور ازغدی از روزی که رهبر انقلاب مهمان خانه‌شان شد: 🔺پسرم براش شیرینی بُرد خندید، گفت من از روزی رهبر شدم شیرینی، میوه و غذای خوب نخوردم... #زندگی_ساده_رهبر_انقلاب بپیوندید #پدرفتنه👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"ولله علی العظیم " بزنه توی کمرِ آدمِ دروغگو ... @BisimchiMedia
هدایت شده از mohammad1336
دو در دو جبهه جهانی! فامیل هردو است؛ هردو تقریبا همسن و سالند؛ هردو فعالند و مشهور و نقش آفرین؛ این مدافع هرج و مرج طلبان فتنه۸۸ و آن دلواپس سلطه مجدد استکبارصهیونی بر ایران؛ این است و آن ؛ این از رفسنجان آمد و آن از نیواورلئان؛ این پدرش مدعی اسلام و انقلاب بود و آن پدرش هیچ ادعایی نداشت؛ این دوست ها شد و آن یاور انقلابیون و جهان؛ این از ایران و اسلام به غرب متمایل شد، آن از غرب به ایران و اسلام؛ این خودش را از انقلاب و نظام می داند و آن خودش را مدیون و نظام و ولایت می داند؛ این به امام امت، می گوید"خمینی" و "خامنه ای". او به خمینی و خامنه ای، می گوید "" ... این از ریزش هاست و آن از رویش ها... چقدر این مقایسه عبرت آمیز است ! انسان، موجودی متعهد و مختار و آزاد است تا جبهه جهانی و بهشت و جهنم ابدی خود را انتخاب کند..!!! اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا 🙏
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| روایت تکان‌دهنده اخیر رهبرانقلاب از کتک خوردن‌شان در مقابل همسر و بچه‌هایشان در زمان شاه @jaarchi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دفاع عجیب مطهری از برجام: توافق خوبی بود چون وعده های خوبی دادند هر چند عمل نکردند! ♦️مجری: حاضرید مثل برجام با من معامله کنید؟ من وعده یک خانه به شما میدهم، شما اول پولش را بدهید، امضای من هم تضمین است! 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از بیداری ملت
🔴حیدر مصلحی جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: آمریکا در حال سقوط است و این صحبت رهبری به هیچ عنوان شوخی نیست و عقبه علمی دارد و این فروپاشی به زودی به وقوع می پیوندد. 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آینده روشن است.. 🔺رهبرانقلاب: بنای انقلاب استوار خواهد ماند و مخالفان در مقابل چشم شما نابود خواهند شد 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد رحیم‌پور ازغدی: در این ۴۰ سال ما هرچی فتنه و مشکل داشتیم، از تو حکومت شروع شده، نه از مردم!😳 🔻یه عده تو حکومت اسباب براندازی حکومت‌رو فراهم می‌کنن، مردم هر ۱۰ سال یک بار میان تو خیابون و نظام‌رو نگه میدارن.😳 بپیوندید 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
هدایت شده از دیده‌بان دولت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی شهید باکری بعد ۳-۴ روز خیلی داغون و خسته از عملیات برگشته بود وقتی خواستن یک کمپوت بهش بدن اول پرسید آیا امروز سهمیه بقیه بچه‌ها کمپوت بوده یا نه ... ⚠️اون وقت رفیق دوست لکسوس سوار میشه و حقوق نجومی رو حق مسئولین میدونه 😕 ✅ @efshagari_ir
هدایت شده از MOHSEN
#زمان_شاه_به_روایت_روزنامه
هدایت شده از آتش به اختیار
4_5958440268981077388.mp3
11.27M
🚨حتما گوش کنید سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طائب گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قم- مسجدچهارمردان٩٧/١١/١٣ @Atash_be_ekhtiar14 با ما همراه شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
هدایت شده از آتش به اختیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ها و سخنان کوبنده نماینده مجلس علیه حسن روحانی رئیس دولت 💠 چرا مردم رو به مانند مخدر خام میکنید تا ندونند چه بلایی سرشون میاورید 🔻آقای رئیس جمهور شما مردم نیستید و درد مردم را نمی فهمید 🔻مشکل ورزشگاه رفتن زنان نیست 🔹مشکل آسیب های اجتناعیست 🔸مشکل طلاقی است که در دولت شما چند برابر شده، مشکل زنان طلاق، بچه های طلاقند 🔹مشکل این مردم مشکل اعتیاد است 🔸مشکل این مردم حاشیه نشینی است 🔹مشکل این مردم ۸۴۰۰۰۰۰ جوان بیکار است 🔺جوان فوق لیسانس میگوید به عنوان نظافتچی حاضر است ماهی ۵۰۰ تومان کار کند که یک سالش میشود ۶ میلیون، معلوم است وقتی شما با کفش ۷ میلیونی جلوی دوربین حاضر میشوید درد مردم را نمیفهمید @Atash_be_ekhtiar14 با ما همراه شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
هدایت شده از آتش به اختیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️این بزرگواری که با تکرار کلمه مستضعف و زاغه نشین بغض می کند، همان کسی است که در مراسم تودیع اجباری صفدر حسینی با حقوق نجومی 57 میلیونی (از جمله 4 میلیون حق اوقات فراغت فرزندان!)، او را سرمایه کشور خواند. 🔹کدام را باور کنیم آقای نوبخت؛ بغض برای مستضعفان یا غمخواری مدیران نجومی بگیر و بی کفایتی که به نام رونق اقتصادی پسا برجامی، گرانی و تورم را سر سفره مردم آوردند؟! ♦️راستی روزنامه حزب اشرافی کارگزاران امروز تیتر زد "سفره های بدون گوشت"! چه قدر غمخوار مردم شده اند اینها! ✍محمد ایمانی @Atash_be_ekhtiar14 با ما همراه شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
هدایت شده از افتخارات جمهوری اسلامی
⁉️موضوع حجاب چقدر مهم است؟! ❗️تاکید بر حفظ سنگر حجاب ، یکی از بندهای مشترک وصیت نامه اکثر شهدا از شهدای دفاع مقدس تا شهدای امروز از جمله شهید حججی بوده است. ❌ بر خلاف تصور برخی افراد و بسیاری از مسئولان از جمله مسئولان فعلی، موضوع حجاب بسیار بسیار مهم است ⚠️ یکی از کارهایی که دشمن تلاش می کند با جامعه و قشر مذهبی و ارزشی ما بکند این است که حساسیت آنها را راجع به موضوع حجاب کم کند. 🔴 در همه ی سالهای گذشته دشمن هرگز یک لحظه هم از تهاجم علیه حجاب غافل نشده و درحالیکه ما مشغول به اختلافات یا مسائل داخلی و سیاسی بودیم، دشمن مشغول به تهاجم به فرهنگ ما بوده و هست؟!! ⚫️سالهای زیادی است که مسئولان هیچ برنامه ای برای صیانت از این میراث بزرگ فرهنگی و دینی ندارند !!!! ⭕️ رهبر انقلاب اعلام کردند که بدلیل ضعف های دولتها و مسئولان در زمینه اقدامات ، فرمان آتش به اختیار را صادر کردند. ‼️ در زمان جنگ تحمیلی هم دفاع در برابر تهاجم دشمن، برای دولت وقت یعنی دولت بنی صدر چندان مهم نبود و امام از مردم خواستند که برای دفاع به جبهه ها بروند... ⚠️ جنگ سخت تبدیل به جنگ نرم شد و در این جنگ هم بدلیل بی اعتنایی دولت‌ها، رهبر از مردم و افسران جنگ نرم خواستند که وارد عرصه دفاع شوند... ☀️رهبر انقلاب: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است () 👌« » کار فرهنگی خودجوش و تمیز .
هدایت شده از رسانه اجتماعی حوزه
هدایت شده از جهان آرا
در چهارمین قسمت «جهان آرا» خواهیم دید انقلاب به روایت حسین شریعتمداری چهارمین قسمت ویژه برنامه تلویزیونی جهان آرا با حضور حسین شریعتمداری روی آنتن شبکه افق می‌رود. ویژه برنامه تلویزیونی "جهان آرا" که به مناسبت ایام الله دهه فجر روی آنتن شبکه افق می‌رود در چهارمین قسمت میزان حسین شریعتمداری خواهد بود. شریعت مداری روزنامه‌نگار ایرانی اصولگرا و مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان است؛ او از سنین نوجوانی با فعالیت های سیاسی و مذهبی آشنا شده و در مبارزات جوانان شهر دماوند نقش محوری داشت. برنامه تلویزیونی جهان آرا با عنوان "روایت انقلاب" سه شنبه 16 بهمن ماه ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‌های ۱۳:۳۰ و ۱۸ روز بعد روی آنتن می‌رود. 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanaraofoghtv
هدایت شده از مرصاد
جاويد نيا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور: «حدود 90 درصد فضای مجازی کشور در اختيار بيگانگان می باشد و هدف اصلی آنان نيز تغيير ذائقه جامعه است.» پس ، توطئه تشکيل کميته ضدفيلترينگ دولت برای چيست؟ دولت روحانی بايد از کدخدا (آمريکا) و بچه‌کدخدا (اسرائيل) بپرسد: "آيا اختصاص 90 درصد فضای مجازی به دشمنان ، برای براندازی انقلاب اسلامی ايران کافی است؟" @mersad598
هدایت شده از قاسم روانبخش
◾️حکومت پهلوی در یک نگاه.. از نظر روزنامه های دوران پهلوی http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d