eitaa logo
🔹حیات طیبه🔹
2.1هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
14.4هزار ویدیو
436 فایل
•﷽• پرسش و پاسخ اعتقادی مسائل سیاسی اخلاقی سبک زندگی اسلامی ... - کارشناس دینی و سیاسی - استادحلقه های معرفت -و مبلغ دانشگاه •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• https://eitaa.com/yamahdiadrekni72 •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله میرباقری .mp3
29.34M
💥 بسیار مهم 🔹 بخشی از بیانات امروز آیت الله در همایش دشمن شناسی 🔻 تمجید از استاد به عنوان مبلغ تراز مدنظر رهبر انقلاب تکاوران جنگ نرم تیپ ۷۰۲فرماندهی جبهه شمال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نـمـازجـمـعـه امـیـدبـخـش ➖فریادهای نمازگزاران تهران بر سر مسئولان در دفاع از حجاب ▪️مطالبه قاطع از مسئول، تنها راه تحقق زیست عفیفانه است. @yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : در همه زمینه ها آماده به کار باشید! مدل کمیته‌های دهه ۶۰ باید احیاء شود. . @yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑دیروز۲۳تیر ماه مصادف با سالگرد قرارداد ننگین بود 🔹قراردادی که طی یک پروسه تبلیغاتی چند جانبه طراحی و در غفلت عوام و دوگانه خیانت_حماقت خواص اجرا شد. بعد از آن بارها با اتفاقات و موضوعات مختلف برننگین بودن آن مهر تایید زده شد و پس از ۸ سال حتی از تقویم حذف شده است. ⏪ فرصت پیش آمده برای یک قرارداد خوب و با تضمین را با ساده لوحی و حماقت تمام و احیانا خیانت برخی تبدیل یک قرارداد بدون تضمین و پر از خسارت برای کشور کردند @yamahdiadrekni72
🔴 نکند این شخص محترم امام زمان(ع) باشد آیت الله شهاب الدین مرعشی نقل کرده اند که: وقتى در سامراء اقامت داشتم، شبى براى زیارت حضرت سیّد محمّدعلیه السّلام از سامراء بیرون رفته و راه را گم نمودم. پس از یاس از زندگى خود بخاطر تشنگى فوق العاده و گرسنگى ورزیدن باد سموم در قلب الاسد، بیهوش شده روى خاک‌هاى گرم افتادم؛ ولى دفعتاً چشم باز کردم و سر خود را بر زانوى شخصى دیدم. 🍃آن شخص کوزه آبى به لب من رسانید که تاکنون نظیر آن آب را در گوارایى و شیرینى نیاشامیده بودم. پس از خوردن آب، سفره نان را باز نمودم. دو سه قرص نان ارزن در آن بود. پس از صرف غذا، آن مرد عرب به من فرمود: نهرى جارى در اینجا وجود دارد. خود را در آن شستشو بده! 🍃من گفتم: در اینجا نهرى نیست وگرنه من این قدر تشنه نمى شدم که مشرف به هلاکت باشم .آن مرد عرب فرمود: این آب است که در اینجا جارى است. من به مجرد صادر شدن این کلمه از آن شخص عرب، دیدم در آنجا نهر باصفایى است و تعجّب کردم که نهر آب در کنار من بوده و من از تشنگى و عطش بسیار، نزدیک به هلاک شدن بوده ام! 🍃سپس آن مرد عرب از من پرسید قصد کجا دارى؟ گفتم حرم مطهّر سیّد محمّد (علیه السّلام) آن شخص عرب فرمود: این هم حرم سیّد محمّد است. 🍃من مشاهده کردم، دیدم نزدیک بقعه سیّد محمّد هستم و حال آنکه محلى که در آنجا راه را گم کرده بودم قادسیه بود و مسافت فراوانى از آنجا تا مرقد سیّد محمّد وجود داشت . در فاصله مصاحبت با آن مرد عرب از وى استفاده فراوان بردم و مطالبى چند را برایم توضیح داد. 🍃از سفارشها و توصیه هاى وى تاءکید بر تلاوت قرآن مجید، انکار تحریف قرآن، نیکى به والدین، رفتن به زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان، احترام به ذریه علوى، خواندن نماز شب، ذکر تسبیح حضرت زهراعلیهاالسّلام و تاکید در زیارت حضرت سیدالشهداءعلیه السّلام بود. 🍃در این هنگام به فکرم خطور کرد که نکند این شخص محترم همان امام زمان (عج ) باشد. با بروز این فکر در ذهنم ناگهان آن شخص عرب از نظرم ناپدید گردید و چقدر متاسف شدم که یار در کنارم بود و گمشده ام را یافته بودم اما او را نشناختم. 📚کرامات مرعشیّه؛ علی رستمی چافی ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🌹به مناسبت روز «مباهله» 📚مناظره‌ میان دو دانشمند شیعه «کاشف الغطاء» و سنی «آلوسی» خواندنی و آموزنده است: ✍️گویند در سفری که «شیخ محمود شکری آلوسی» از بزرگترین دانشمندان اهل‌سنت و صاحب تفسیر «روح المعانی» به نجف‌اشرف رفته بود، در جلسه درس «کاشف الغطاء» حاضر شد و در لابلای تدریس وی، پرسید: ⁉️ای شیخ! با فرض اینکه پذیرفتیم، خدا ما را به پیروی علی علیه السلام امر فرموده است؛ ولی دیده نشده که از پیروی غیر او نهی کرده باشد؛ دلیل شما بر آنکه پیروی او، مقتضی ترک پیروی غیر اوست، چیست؟! 🔰کاشف الغطا پاسخ داد: ما نهی از پیروی غیرعلی علیه السلام را از این آیه فهمیده‌ایم: «مَا کَان لاهِل المدینه و مَن حَولَهم مِن الاعراب اَن یَتَخَلفُوا عَن رسول الله و لایَرغبوا بانفسهم عَن نَفسِه...» = مردم مدینه و پیرامونش را نرسد که از -فرمان- پیامبر صلی الله علیه وآله سر باز زنند و جان خود را عزیزتر ازجان او بدانند ... توبه/ ۱۲۰ بعد هم ادامه داد: ✅جزء اصول و مسلمات زبان عربی است که هرگاه برای چیزی، اسم ظاهر بکار ببرند و برای بار دوم بخواهند از همان کس یاد کنند، با ضمیر از او یاد می‌کنند، نه با اسم یا صفت؛ اما در این آیه، خدای متعال «رسول الله» را ذکر کرده و سپس چنین فرموده «و لا یرغبوا بانفسهم عن نفسه» حال آنکه اگر مقصود خدای متعال فقط شخص رسول الله صلی الله علیه وآله بود، می‌بایست می‌فرمود «لایرغبوا بانفسهم عنه» پس چراگفت «عن نفسه»؟! 🔰آلوسی در پاسخ حیران شد، چون می دید اگر بگوید که قاعده‌ی مزبور نادرست است، باید بیشتر قواعد نحو و بالتبع، بخش اعظم تفسیر خودش را نیز باطل اعلام کند؛ زیرا این تفسیر بر اساس همین قواعد مسلم عربی استوار است. و اگر صحت آن قاعده را بپذیرد، واجب بود که می‌فرمود «عنه». لذا از شیخ درخواست کرد که عبارت «عن نفسه» را تشریح کند... ✅شیخ توضیح داد: «عن نفسه» یعنی علی بن ابیطالب علیه السلام؛ لذا در این آیه نهی فرموده است از آنکه، مسلمانی خودش را بر علی علیه السلام مقدم بدارد. 🔰آلوسی پرسید: این معنی را از کجا استنباط کردید؟! کاشف الغطاء گفت: ✅از تعبیر «انفسنا و انفسکم» در آیه‌ی شریفه‌ی مباهله، آنجا که رسول الله و علی و زهرا و حسنین علیهم السلام برای مباهله رفته بودند؛ زهرا سلام الله علیها را نساء، و حسنین علیهما السلام را ابناء، و علی علیه السلام را نفس خود قرار داده است. 📚 پیشینیان از علماء اهل سنت و تشیع باهم مباحثات علمی فراوان داشتند و از ایجاد سوءظن و سوءتفاهم میان امت اسلامی توسط دشمنان اسلام، جلوگیری می کردند... ⁉️چرا امروز علمای شیعه برای امر «تبلیغ دین» و «تبیین حق» در امور مبتلابه امت اسلامی، با برادران اهل سنت، گفتگوی نمی کنند؟ 💚روز مباهله بر مسلمانان مبارک @yamahdiadrekni72
•| |• 🔰 چرا مسیحیان بعد از ، باز هم زیر بار اسلام نرفتند!؟ رحمةالله علیه : 🔸«در جریان مباهله مسیحیان نجران حاضر شدند با ذلت جزيه بدهند ولى اسلام نياورند، با اينكه حجت برايشان تمام بود و حتی در بحث هم دعوت به مباهله شده بودند، استنكاف كردند، حاضر شدند زير بار ذلت جزيه پرداختن بروند اما ايمان نياورند. پيغمبر اكرم فرمودند مى‏‌دانيد با اينكه اينها حق را شناختند چرا زير بار اسلام نرفتند؟ براى ما جالب توجه است. 🔹اين نكته‌‏اى است كه روانشناسان بايد روى آن كار بكنند، اینکه آدم بفهمد يك چيزى حق است، خير دنيا و آخرت در آن است، باز هم زير بار نرود چرا؟ پيغمبر فرمود چون اينها علاقه داشتند به خوردن گوشت خوك و نوشيدن مشروبات عادت كرده بودند. اين دو چيز را نمى‌‏خواستند ترك كنند. ديدند اگر اسلام بياورند بايد از خوردن گوشت خوك و نوشيدن مشروبات صرف نظر كنند. گفتند به همان دين خودمان باقى مى‌‏مانيم، جزيه مى‏‌دهيم، ذلت را مى‎‌‏پذيريم، اما دينى كه ما را از عادت‌هامان و لذت‌هامان باز مى‏‌دارد نمى‌‏پذيريم.» ۱۳۸۴/۰۴/۲۶ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🖼 @yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما نمیتوانیم ما نمیتوانیم ما نمیتوانیم ⭕️ عصاره و چکیده تفکر غیرانقلابی @yamahdiadrekni72