صلاحیت و "اصلح" مفاهیمی نسبی هستند. یعنی معانی و مصادیق آنها در زمان تعیین میشود. صلاح و مصلحت مُلک و میهن و مردم در هر زمانی، معنایی دارد.
هرچند بتوان برخی صفات مثل پاکدستی، دانش، خردمندی و دینداری را برای همیشه شرط صلاحیت دانست، اما تنها برخی از کسانیکه این مجموعه شرط لازم را دارند، در نسبت درستی با مصلحت در هر زمان قرار میگیرند.
مصلحت اکنون ما چیست؟
به گمان من مصداق اصلحِ امروز در نسبت با "تداوم دولت" نیمهتمام #شهید_رئیسی پیدا میشود. نیمه کاره ماندن طرح این شهید در ادارهی کشور، اتلاف و اسراف؛ و عقبگرد از آن کفران نعمت است. بنابراین اکتفای به ویژگیهای شخصی و فردی تعریف کردن "اصلح" و غفلت از آنچه مصلحت ما در این نقطه از تاریخ را مشخص میکند، ما را به خطا مبتلا میکند.
➕️ @yaminpour
💠
ما گمان میکنیم که راه بدست آوردن چیزها در نسبت با دیگران، جنگیدن و رقابت و مخاصمه با آنهاست. اما برعکس فکر میکنیم. چیزها را در جایی میجوییم که آنجا نیستند.
روح مرحوم حاج اسماعیل دولابی شاد:
آدم با جنگ چیزی به دست نمیآورد.
#بشنو_از_نی
➕️ @yaminpour
آیسخولوس درسرود زئوس در آگاممنون میگوید: «زئوس، کسی که مردم را به تفکر فرا خواند، هم او مقررکرده است که حکمت تنها از طریق رنج به دست آید.»
#یادگاری
➕️ @yaminpour
💠
و شایسته است انسان در تمام طول روز و نیز هنگام خواب با وضو باشد و در بساط قرب الهی بدون طهارت قدم نزند که خلاف ادب بندگی است.
آداب المریدین
#بشنو_از_نی
➕️ @yaminpour
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جمله از امام راحل درباره آیتالله خامنهای
🔺️ماندگار در تاریخ
➕️ @yaminpour
به #دولت_جوان_حزب_اللهی فکر میکنم.
(رهبر انقلاب: علاج مشکلات کشور دولت جوان حزب اللهی است. ۹۹/۲/۲۸ )
#انتخابات
#امتداد_دولت
#دهه_شصت
➕️ @yaminpour
به تعبیر #هایدگر در زمانهما گفتار به وراجّی و ژاژخایی بدل شده؛ وراجّی همان یاوهای است که در آن فقط حرف زدن اهمیت دارد و نه محتوای سخن.
و این چنین کسی زبان دیگری را نمیفهمد. همه سخن میگویند ولی همزبانی در کار نیست. در عین حال گمشدن در هیاهوی یاوهها و همرنگ جماعت شدن همان غفلت و خلسهی لذتبخشی است که ما را از دلشورههای هستیشناختی نجات میدهد و از دست خویشتن اصیل میرهاند.
#یادگاری
#انتخابات #رسانه
#شبکه_های_اجتماعی
➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️رهبر انقلاب: تخریب و بدگویی ممنوع
"دوست داشتن" و "نفرت داشتن" برای مردمان عادی -مثل ما- غالبا حالاتی مربوط به سکونت در عالم خیال است. آنگاه که دوست میداریم یا متنفر میشویم اغلب برایش توضیحی نداریم جز آنکه با تسلط بر لفاظی بتوانیم برایش دلیلی بتراشیم.
این حالات اغلب انفعالی و غرضورزانه است، بیآنکه به غرض و جهتش که معمولا حبّ نفس و خودخواهی است، التفات داشته باشیم. حبّ و بغض "پیشا غرض" حالت نادر و موهبتی دور از دسترس است. جز با ریاضت، حکمت یا فیض حق، بعید است کسی به ساحت حبّ و بغض غیر غرضورزانه تشرف حاصل کند.
اگر نسبت به حبّ و بغض مراقبه داشته باشیم و مکر نفس و خیال را بشناسیم بعید است در عرصههای غرضورزی مانند رقابت سیاسی، به هیجان بیاییم و گریبان چاک کنیم.
#یادگاری
#انتخابات
➕️ @yaminpour
🔹خدمات دولت #شهید_رئیسی یک روز هم تعطیل نشده خدمت ادامه دارد...
🔺️سه اتفاق بزرگ و تاریخی در سیستان و بلوچستان
➕️ @yaminpour