فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی:
🖤 حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، واکنش عصبی به باطل شدن نقشه آنهاست
🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سیوپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی
🖼 مطلب مرتبط: روایت یک طوفان تاریخساز
khl.ink/f/55328
🖤 رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی:
#طوفان_الاقصی رژیم صهیونیستی را در یک مسیری قرار داد که انتهای آن چیزی جز اضمحلال و نابودی او نیست. طوفان ۱۵ مهر، توطئهی بزرگ بینالمللی برای منطقه غرب آسیا را از بین برد. این معجزه #طوفان_الاقصى است.
💻 Farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی:
🖤 بعد از فقدان رئیس جمهور عزیز همه جریانها از خدمات او حرف میزنند؛ دلم برای رئیسی سوخت، در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند از این حرفها بزنند
🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سیوپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی
🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز»
farsi.khamenei.ir/shahid-raisi
📽
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی:
🖤 اجتماعات مردم نشان داد، مردم طرفدار شعارهای انقلاب هستند، چون رئیسی مظهر #شعارهای_انقلاب بود
🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سیوپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی
🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز»
farsi.khamenei.ir/shahid-raisi
📽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: انتخابات پیش روی ما پدیدۀ پردستاورد است
🔹اگر این انتخابات با خوبی و شکوه و عظمت برگزار شود دستاورد بزرگ برای ملت ایران خواهد بود.
🔹بعد از این حادثۀ تلخ مردم جمع بشوند و با آرای بالا مسئول بعدی را انتخاب کنند.
🔹حماسۀ انتخابات مکمل حماسۀ بدرقۀ شهیدان خواهد بود.
🔹ملت ایران برای اینکه بتواند عمق راهبردی خود را تثبیت کند و کام مردم را شیرین کند و حفرههای اقتصادی و فرهنگی را پرکند به یک رئیسجمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب نیار دارد.
#خلاصه_ی_سخنان_آقاجان❤️
امروز در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)
اجتماع بزرگ هرساله برای تجدید یاد امام بزرگوار و بهره گیری از درس امام برای پیشرفت کشور است
امروز به دو موضوع فلسطین و حادثه تلخ فقدان رئیس جمهور عزیز میپردازم
آنچه امام درباره آینده #فلسطین پیشبینی کرده بودند، امروز در حال تحقق است
در روزهای اول نهضت امام فرمودند اینها رفتنی هستند، شما میمانید
#امام_بزرگوار به رئیس جمهور شوروی سابق نوشتند که صدای شکستن استخوانهای رژیم کمونیستی را میشنوم؛ این جزو عبارات ماندگار تاریخی است
درباره #فلسطین امام فرمودند دل به مذاکرات سازش نبندید
امام گفتند خود مردم فلسطین باید در میدان عمل حق خودشان را بگیرند و رژیم صهیونیست را وادار به عقبنشینی کنند
فلسطینیها در #طوفان_الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند که راه نجات ندارد
عملیات #طوفان_الاقصی یک ضربه تعیینکننده به رژیم صهیونیستی بود
حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، واکنش عصبی به باطل شدن نقشه آنهاست
#طوفان_الاقصی درست در وقت خود اتفاق افتاد
#طوفان_الاقصی رژیم صهیونیستی را در مسیری قرار داد که جز اضمحلال و نابودی او نیست
تحلیلگران غربی معتقدند در عملیات #طوفان_الاقصی رژیم صهیونیستی از گروه مقاومت شکست سختی خورده است
#طوفان_الاقصی جهان را تغییر خواهد داد
یک مورخ اسرائیلی میگوید پروژه صهیونیستی نفسهای آخر خود را میکشد
مسئله #فلسطین مسئله اول دنیا شده است؛ در دانشگاههای آمریکا به نفع فلسطین شعار میدهند
حوادث گریهآور مردم غزه هزینههایی است که ملت فلسطین در راه نجات خود میدهد
#رژیم_صهیونیستی خود را در دالان بنبستی انداخت که نجاتی ندارد
#رژیم_صهیونیستی دارد تمام میشود، مردم دنیا دارند میبینند
رئیس جمهور عزیز و پرکار و همراهان ایشان افراد شایسته و مومنی بودند
آقای #رئیسی_عزیز و همراهانشان در راه خدمت به مردم کشته شدند؛ آنها را #شهدای_خدمت میدانیم
درباره رئیس جمهور عزیز ما، همه اعتراف کردند مرد کار و خدمت و صفا و صداقت بود
رئیس جمهور عزیز، ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا برجسته کرد
رئیس جمهور به کسانی که به خود او بدی کرده بودند با کرامت برخورد میکرد؛ به لبخند دشمن اعتماد نمیکرد
بعد از فقدان رئیس جمهور عزیز همه جریانها از خدمات او حرف میزنند؛ دلم برای رئیسی سوخت، در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند از این حرفها بزنند
عزاداری مردم برای رئیس جمهور عزیز یک #حماسه بود
اجتماعات مردم نشان داد ملت ایران پرانگیزه و خسته نشو است و دلبستگی عاطفی به مسئولانشان دارد
اجتماعات مردم نشان داد، مردم طرفدار شعارهای انقلاب هستند، چون رئیسی مظهر #شعارهای_انقلاب بود
این اجتماعات مردم ایران در معادلات منطقه اثر خواهد گذاشت
کشور علیرغم از دست دادن رئیس جمهور توانست آرامش و امنیت خود را به طور کامل حفظ کند
حماسه #انتخابات مکمل حماسه #بدرقه_شهیدان است
در رقابتهای #انتخابات #اخلاق حاکم باشد
انشاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد
#پای_درس_آقا
#سالگرد_ارتحال_امام_ره
ضد انقلاب و اجانب اگر دیدند برای از بین بردن اتحاد شما با حمله نظامی نمی شود کار کرد، با #نفوذ اقدام می نمایند، تا شما را از درون بپوسانند
🎤عزیزانی که به تازگی عضو کانال شده اند و مدارک اعلامی در پیام سنجاق شده را به مدیر کانال ارسال کرده اند و هنوز کد دریافت نکرده اند، انشاالله از شنبه کد دریافت خواهند کرد.🌹🌷
🌹 تقویم شیعه🌹
شمسی: سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
میلادی:Tuesday 04 June 2024
قمری: الثلاثاء ۲۶ ذی القعده ۱۴۴۵ هجری قمری
🌹 متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
📿 اذکار روز:
👈صد مرتبه یا ارحم الراحمین
👈۹۰۳مرتبه یا قابض بگوید تا به حاجت خود برسد.
🙏بارالها در فرج حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف تعجیل فرما و گره از مشکلات همه مردم باز کن
✅ وقایع روز:
🇮🇷قیام خونین ۱۵ خرداد(۱۳۴۲ه ش)
🇮🇷زندانی شدن حضرت امام خمینی رحمهالله علیه توسط ماموران ستم شاهی پهلوی (۱۳۴۲ه ش)
🗓روزشمارتاریخ:
⬛️⏳۰۳ روز تا سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام(جوادالائمه ۲۲۰ه ق)
💐⏳۰۴ روز تا سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی عليه السّلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها(۰۲ ه ق)
⬛️⏳۱۰ روز تا سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام (۱۱۴ه ق)
🕋⏳۱۱ روز تا سالروز حرکت حضرت امام حسین علیه السلام از مکه بسوی کربلا (۶۰ه ق)
🕋⏳۱۲ روز تا روز عرفه
💐⏳۱۳ روز تا عید سعید قربان
#امام_خمینی
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
#لبیک_یا_خامنه_ای
#زوال_رژیم_صهیونیستی
نکته تفسیری صفحه ۵۶۲:
هدف از آفرینش زندگی و مرگ:
به فرموده ی این آیات، هدفِ خدا از آفرینش انسانها و قرار دادن زندگی و مرگ برای آنها، «امتحان» آنهاست. واژه ی امتحان در زبان عربی، به معنای «قرار دادن طلا در کوره ی آتش برای خالص شدن» است[1]. در کوره ی آتش، ناخالصی ها از طلای خالص جدا و دور افکنده می شود، و آنچه می ماند، طلای خالص است. دنیای ما نیز محل نمایان شدن «گوهر ناب تسلیم» یا «ناخالصی و ناپاکی» در وجود افراد است. برای معلوم شدن این خلوص یا ناخالصی، انسانها در کوره ی حوادث قرار می گیرند و با دستورهای خدا آزمایش می شوند. در این هنگام روشن می شود که کدامیک از بندگان خدا در برابر خواست او تسلیم بوده و کدامیک نافرمانی کرده اند. البته آزمایشهای خدا، برای آگاهی او از وضعیّت ما نیست؛ بلکه به فرموده ی امام علی علیه السلام ،[2] برای لایق شدن انسانها برای دریافت پاداش یا جزای خداست. آری، همانطور که اگر بدانیم قدری طلا در میان توده ای خاک وجود دارد، نمی توانیم آن خاک را بین جواهر قیمتی دیگر قرار دهیم، و باید آن را جدا کنیم و در کوره قرار دهیم تا طلای خالص از ناخالصی ها جدا شود، انسان نیز باید در کوره ی امتحان قرار بگیرد و شایستگی خود را برای حضور در پاکترین محل جهان، یعنی بهشت، نشان دهد.
از این رو خداوند در آیات 2 و 3 سوره ی عنکبوت می فرماید: «آیا مردم گمان می کنند که با گفتن «ایمان آوردیم»، بدون اینکه امتحان شوند، رها می شوند؟ در حالیکه [می دانند] ما پیشینیان آنان را آزمایش کردیم؟ پس بی شک خدا راستگویان را مشخص می کند و حتماً دروغگویان را [نیز] معلوم خواهد کرد.» نکته ی مهمّی که در آیه ی مورد بحث، جلب توجّه می کند، این است که خدا می فرماید: او مرگ و زندگی را آفرید تا ما را بیازماید و معلوم شود که اعمال و رفتار کدامیک از ما «بهتر» از دیگران است، و نه «بیشتر». آری، آنچه نزد خدا اهمیّت دارد، «کیفیت عمل» است، و نه «کمیّت و مقدار آن». این، نکته ی ظریفی ست که شاید بسیاری از مدّعیان دینداری از آن غافل باشند. چه بسا افرادی که عبادت های فراوانی انجام می دهند، مرتّب صدقه می دهند، حج می گزارند و به زیارت می روند؛ ولی اعمالشان از پاکی و خلوص لازم برخوردار نیست و معمولاً برای خوشامد مردم و از روی «ریاکاری» انجام میشود؛ در حالی که آنچه مهم است، پاکی و خلوص اعمال است، و نه مقدار آن. در حدیثی از پیامبر‹ در مورد آیهی مورد بحث میخوانیم: «منظور خدا این نیست که کدامتان بیشتر عمل میکنید؛ بلکه منظور این است که کدامتان بهتر عمل می کنید. عملِ بهتر، تنها با پروا از خدا و نیّت راست و نیکو به دست میآید.»[3] البته به یاد داشته باشیم که منظور از کم یا زیاد بودن عمل در این روایت، اعمال مستحب است، و نه واجب. انسان نمی تواند به بهانه ی پاک نبودن قلب و نیّت، از اعمال واجب سر باز زند؛ زیرا اعمال واجب، وظایفی است که خداوند بر گردن ما نهاده است و هیچ کس نمیتواند آنها را ترک کند.
[1] - ر.ک به لسان العرب، ذیل ریشة «محن»
[2] - نهج البلاغه، خطبة144
[3] - الکافی، ج2، ص16