♥️🍃
ابتدا فکــر کنــید بعد جواب بدهــید!
🔸اولین اصل یک گفتگو موفــق و سالم قبل از خوب شنــیدن و خوب حــرف زدن، "خوب فکر کردن" است. در گفتگو با همسرتان بر روی جمله به جمله صحبت های او فکر کنید و بعد پاسخ دهید، بعضی از ما عادت کرده ایم بدون توجه به روند مکالمه پاسخ هایی سریع و از پیش تعیین شده را در جواب همسرمان بیان کنیم.
قرب به اهل بیت ۲۷.mp3
9.95M
✘ مدل زندگی هر کس نشان میدهد:
در دستگاه امام و حکومت صالحان جا دارد یا نه؟
بشنویم و خودمان را ارزیابی کنیم.
مجموعه #قرب_به_اهل_بیت (علیهماالسلام)
#رهبری | #استاد_شجاعی
🎤سرپرست عریزانی که کد دریافت کرده اند(فقط ملک 2) جهت دریافت هدیه، باید کد دریافتی را از طریق تماس داخلی از ساعت 8 الی 10 صبح به روابط عمومی تحویل دهند.
فایل تفسیر نمونه برای کارکنان(جزء 27) و همسران (جزء 24) برای شرکت در مسابقه مفاهیم جهت رفاه عزیزان در کانال بارگذاری می گردد، زمان مسابقه متعاقبا اعلام می گردد.👇👇👇
🌹 تقویم شیعه🌹
شمسی:جمعه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳هجری شمسی
میلادی:Friday 16 August 2024
قمری:الجمعة ۱۱ صفر ۱۴۴۶ هجري قمري
🌹 متعلق است به:
🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكری عليهما السّلام
📿 اذکار روز:
👈 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ(١۰۰۰ مرتبه)
👈یا نور(۲۵۶مرتبه)برای عزیز شدن
🙏بارالها درفرج حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف تعجیل فرما و گره ازمشکلات همه مردم باز کن
✅وقایع روز:
🇮🇷آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی (۱۳۶۹ه ش)
🗓روزشمارتاریخ:
◼️⏳۰۹ روز مانده به اربعین حسینی
#أَیْنَ_الطّالِبُ_بِدَمِ_الْمَقْتُولِ_بِکَرْبَلاءَ
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
#لبیک_یا_خامنه_ای
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴
🌺نکته تفسیری صفحه ۲۸:🌺
من نزدیکام:
به آسمان نگاه می کنیم و فضایی بیکران با میلیاردها ستاره و سیاره که نمی توانیم بزرگی اش را تصور کنیم. به زمین می نگریم و میلیاردها موجود بی جان و جاندارش که هر یک پر از هزار راز و رمز هستند. صدایی می شنویم؛ صدایی از همه ی هستی که با تمام وجود می گوید «خدا». جست وجوکنان دنبال او می رویم. نشانه هایش را می بینیم؛ ولی خودش را نه. آن قدرت بینهایت، مهربان و هستی بخش کجاست؟ نزد پیامبرش می رویم و از «او» می پرسیم، و از زبان او می شنویم که خدا می گوید:«من نزدیکام؛ نزدیکتر از رگ هایتان به شما؛ نزدیکتر از خودتان به خودتان.»
به خودمان فکر می کنیم: قلبمان می تپد، خون در رگهایمان جریان دارد، نفس می کشیم، می خوابیم و بیدار می شویم و رشد می کنیم و خودمان هیچ اختیاری در این کارها نداریم. کیست که چنین می کند؟ آیا خدایی که دور است، لحظه به لحظه می تواند وجود ما را اداره کند؟ نه، امکان ندارد. بلکه او نزدیک است، دوستمان دارد، صدایمان را می شنود و از ما خواسته است که با او سخن بگوییم. این آیه، یکی از لطیفترین و زیباترین پیامهای خدا به ما ان سانهاست. یک بار دیگر آیه را می خوانیم و در عبارات آن بیشتر دقّت می کنیم: «بندگان من»، «در باره ی من»، «من نزدیک ام»، «هنگامی که مرا بخوانند»، «اجابت میکنم»، «به من ایمان آورند». چقدر مهربان است! با اینکه ذره ای به ما نیاز ندارد، مرتّب خودنمایی میکند تا دل ما را به خود جذب کند. آفریدگار جهان به ما پیغام داده که چون دوست مهربانی در کنار ماست، دعای ما را می شنود و مستجاب می کند و از ما خواسته که به دعوتش پاسخ مثبت دهیم. دعوت او، پیام قرآن و ندای پیامبرش است، و پذیرفتن دعوتش، برای رشد خود ماست و به او سودی نمی رساند. «دعا»، یکی از اسرار جهان است؛ زیرا انسان به وسیله ی آن، با قدرت بی پایان هستی ارتباط برقرار می کند و از او نیرو و انرژی می گیرد. خدا به وسیله ی قرآن و پیامبر صلوات الله علیه ، بارها ما را به دعا دعوت کرده است. ما کار و تلاش میکنیم تا در دنیا و آخرت، زندگی خوبی داشته باشیم؛ ولی کار و تلاش ما که لازم است، فقط یک روی سکّه است، و روی دیگر آن، هزاران هزار اسباب و علّت دیگر است که از دست ما خارج است. حتّی کار و تلاش ما، به وجود عوامل دیگری مانند سلامت جسم و روان، مشروط است. اینجاست که معنای دعا روشن تر می شود. ما به وسیله ی دعا با خدای جهان که تمام موجودات و همه ی اسباب و علل در اختیار او هستند، رابطه برقرار می کنیم و از او می خواهیم که در رسیدن به اهدافمان، به ما کمک کند. طبق وعده ی خداوند در قرآن، او دعای بندگانش را مستجاب می کند؛ یعنی هیچ دعایی را بی پاسخ نمی گذارد. گاهی از اوقات امّا آنچه ما از خدا می خواهیم، برآورده نمی شود؛ زیرا او می داند که اجابت خواسته ی ما به صلاحمان نیست. در این صورت، چیزی بهتر از آن را در دنیا یا آخرت به ما می دهد. یا اینکه ما خدا را به زبان خوانده ایم؛ ولی در دل به افراد و سبب های دیگر دل بسته ایم. در حقیقت، خدا را از دل نخوانده ایم. شاید هم گناهی کرده ایم و باید اوّل آن را جبران کنیم و از خدا پوزش طلبیم.
پیشوای اوّل ما شیعیان به فرزند خود امام حسن مجتبی علیه السلام می فرماید:
«خداوند، کلید گنجهایش را در دستان تو قرار داد؛ بدینصورت که به تو اجازه داد از او درخواست کنی. پس هر گاه بخواهی، می توانی به وسیله ی دعا، درهای نعمتش را باز کنی و باران رحمتش را بر خود فرود آوری. پس مبادا تأخیر در استجابت دعا، تو را نومید کند؛ که چه بسا خداوند دعایت را دیرتر مستجاب می کند تا پاداش بیشتری به تو بدهد.»[1]
[1] . نهج البلاغه ، نامه31 ، (ص: 399)
#نهج_البلاغه
💠دوست خود را در حد اعتدال دوست بدار، چراكه ممكن است روزى دشمنت شود و با دشمنت نيز در حد اعتدال دشمنى كن، زيرا ممكن است روزى دوست تو شود»؛
📘#حکمت_268
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گرامی باد .
#سالروز_بازگشت_آزادگان
#الگوهای_صبر_و_شکیبایی
♨️🎥تصاویر باکیفیت از مشایه و حرمهای حضرت علی(ع)، امامحسین(ع) و حضرت عباس(ع)
https://EitaaBot.ir/poll/gmw6h
🎤 برای شرکت در نظرسنجی برنامه ویژه زوجین در روز پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ به لینک 👆مراجعه نمایید(ویژه خانواده هایی که در برنامه شرکت کردند)
در صورت تمایل می توانيد نظر تشریحی خود را به مدیر کانال ارسال نمایید
13890526_2605_32k.mp3
458.8K
🌷 #کلیپ_صوتی | مردان امتحان پسداده
🗓 ۲۶مرداد، سالروز آغاز بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی
💻 Farsi.Khamenei.ir
🌺نکته تفسیری صفحه ۲۹:🌺
از در خانه وارد آن شوید:
مراسم حج که از زمان حضرت ابراهیم علیه السلام سابقه دارد، پس از او مانند بسیاری دیگر از دستورهای خدا، از راه صحیح خود خارج شد و با خرافات و مفاهیم شیطانی در هم آمیخت. کعبه، نماد پرستش خدای یکتا، به بت خانه تبدیل شد و آن مراسم توحیدی، به نمایش شرک و بت پرستی تغییر کرد. یکی از رسوم خرافی این بود که مردم در زمان حج، وارد شدن از در خانه را برای شخص مُحرِم ممنوع می دانستند. به همین سبب، در پشت خانه هایشان تونلی حفر می کردند و از آن وارد خانه هایشان می شدند و می پنداشتند که بدین وسیله عمل نیکی انجام داده اند! امّا خدای دانا که دستورهایش، حکیمانه و برای سعادت بشر است، آن رسم جاهلانه را رد کرد و فرمود: «از در خانه ها وارد آن شوید.» بدین ترتیب، به همه فهماند که برای ورود به هر جایی باید از راه درست آن وارد شد. آری، هر مقصدی، راهی، و هر کاری، روش خاصی دارد.
راه ورزیده شدن بدن، ورزش، و راه ورزیده شدن فکر، مطالعه و تحقیق است. این قانون عمومی خداست، و اگر کسی که در پی رسیدن به هدفیست، راه و روش خاصّ آن را طی نکند، بی شک به آن هدف نمی رسد. امام محمّد باقر علیه السلام فرمود:
«منظور آیه این است که در هر کاری باید از راه خودش وارد شد.»[1]
رسیدن به سعادت ابدی، بزرگترین هدف انسان است. این هدف نیز راه و روش خودش را دارد. پیامبر صلوات الله علیه برنامه ی سعادت را برای انسان ها آورد؛ ولی دسترسی به آن فقط یک راه دارد، و آن مراجعه به سخنان امامان است. آیا کسی جز علی علیه السلام و فرزندان پاک او می تواند ادعا کند که از راه و روش پیامبر صلوات الله علیه کاملاً آگاه است و آن را به خوبی می شناسد؟ به این ترتیب روشن می شود که چرا پیامبر صلوات الله علیه به امیر مؤمنان علی علیه السلام فرمود: «ای علی، من شهر علم هستم و تو دروازهی آن هستی، و کسی که از دروازهی شهر وارد شود، به آن می رسد. ای علی، تو راه ورود به پیشگاه من هستی، و من راه ورود به پیشگاه خدا هستم؛ بنابراین هر کس بخواهد به وسیلهی راهی غیر از تو به پیشگاه من برسد، به من نخواهد رسید، و هر کس بخواهد از راهی به جز من به پیشگاه خدا برسد، به او نخواهد رسید.»[2] آری، راه رسیدن به خشنودی خدا و بهشت جاوید، پیروی از امامان معصوم و به کار بستن راه و روش آنان است، و کسانی که برای رسیدن به سعادت، راه و روشی غیر از این انتخاب کرده اند، هرگز به منزلگاه سعادت نخواهند رسید. امام باقر علیه السلام فرموده است: «خاندان پاک پیامبر تا روز قیامت، راههای رسیدن به خشنودی خدا و دعوتکنندگان به بهشت و راهنمایان به سوی آن هستند.»[3]
[1] . تفسیر عیاشی ؛ ج1 ، ص87
[2] . وسایل الشیعه، ج27، ص76
[3] . مجمع البیان ، ج2 ، ص509
قدرت در عین ساده زیستی
#نهج_البلاغه
▫️فَمَا خُلِقْتُ لِيَشْغَلَنِي أَکْلُ الطَّيِّبَاتِ، کَالْبَهِيمَةِ الْمَرْبُوطَةِ هَمُّهَا عَلَفُهَا، أَوِ الْمُرْسَلَةِ شُغُلُهَا تَقَمُّمُهَا، تَکْتَرِشُ مِنْ أَعْلاَفِهَا، وَ تَلْهُو عَمَّا يُرَادُ بِهَا
🟤من آفريده نشده ام که غذاهاى پاکيزه (و رنگارنگ) مرا به خود مشغول دارد، همچون حيوان پروارى که تمام همّش علف اوست و يا چون حيوان رها شده (در بيابان و مرتع) که کارش جستجو کردن علف و پر کردن شکم از آن است و از سرنوشتى که در انتظار اوست بى خبر است
✍به راستى گروهى در اين جهان همانند چهارپايانند; جمعى مرفه و ثروتمند بى خبر و بى درد همچون حيوانات پرواريند که غذاى فراوان در اطراف آنها ريخته شده است و گروهى کم درآمد امّا کاملا دنياطلب همچون حيواناتى که در چراگاه در جستجوى علف هستند و به يقين هر دو مذمومند; هرچند يکى از ديگرى نکوهيده تر است و عجب اينکه هيچ يک از اين دو گروه حيوانات از سرنوشت خود آگاهى ندارند که فردا يا ذبح مى شوند و از گوشتشان استفاده مى شود يا براى بارکشى از آنها بهره مى گيرند.
📘#نامه_45