eitaa logo
یاوران انقلاب
57 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
884 ویدیو
41 فایل
ارتباط با مدیر یا فاطمه الزهرا س @Zkaeami110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 علیه آشوب راهپیمایی مردم سراسر استان اصفهان بعد از نمازجمعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻"حذف عامدانه" یا "اشاره در لفافه"؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خویش، با وجود همۀ برجستگی‌های روانی و گستردگی‌های رسانه‌ایِ حادثۀ درگذشت مهسا امینی و شکل‌گیری موج اغتشاش‌ها در برخی از شهرها، حتّی "کمترین اشاره"‌ای نیز به این واقعه نداشتند! چرا؟ بسیاری از ما انتظار داشتیم که در این باره، سخنی و خطی و جهتی از ایشان بشنویم و موضع ایشان را بدانیم، امّا تا پایان سخنرانی، ایشان به این مسأله نپرداختند. این "حذف آگاهانه" به چه دلیل بوده است؟ ۲. فرضیۀ اوّل این است که ایشان بر این باور هستند که مسأله از "مجرای قانونی" در حال پیگیری هست و نیازی به موضع‌گیری ایشان نیست. یعنی از یک سو، مسأله در درون حاکمیّت از طریق نهادهای قانونی، در حال رسیدگی است و باید در انتظار نشست تا نتایج، مشخص شوند و از فضای ابهام، خارج شویم. از سوی دیگر، در خیابان‌ها نیز نیروهای نظامی و امنیتی در حال مواجهه با جریان آشوب و اغتشاش هستند. بنابراین، باید همین مسیر "امتداد" یابد. ۳. فرضیۀ دوّم این است که رهبر انقلاب، موضع‌گیری آشکارِ خود را متوقف بر "مشخص‌شدن نتیجۀ تحقیقات" دربارۀ این مرگ کرده‌اند و نمی‌خواهند "پیشاپیش"، سخنی بگویند که به "روند طبیعی و تخصصی تحقیقات"، ناخواسته جهت بدهد یا بهانه‌ای در اختیار جریان رواییِ دشمن قرار بگیرد تا مدّعی شوند که تحقیقات به گونه‌ای رقم خواهد خورد که ایشان به صورت پیشینی، مطرح کرده است. ۴. امّا فرضیۀ سوّم بر این تصوّر تکیه دارد که از نظر ایشان، مسأله در "حد"ی نیست که "ایشان" به آن وارد شود و ورود مسئولانِ لایه‌های فروتر، کافی است. به‌بیان‌دیگر، لازم نیست همۀ سطوح حاکمیّت، درگیر مسأله شوند و آشکارا و علنی دربارۀ آن موضع‌گیری کنند، چراکه در این صورت، جبهۀ رواییِ دشمن القاء خواهد کرد که مسأله، بسیار "بزرگ" و "جدّی" انگاشته شده و نظام جمهوری اسلامی، خود را در برابر آن ناچار به واکنش دیده است. گاهی ندیدن و نگفتن ونپرداختن، بر کوچکی و کم‌اهمّیّت دلالت دارد و در مقابل، مطرح‌کردن به برجستگیِ هرچه بیشتر آن خواهد انجامید. ۵. فرضیۀ چهارم که جالب است، این است که ایشان در قالب "استعارۀ دفاع مقدّس"، به صورت غیرمستقیم به این مسأله پرداختند و و رویکرد کلّی و اساسی و خویش را عرضه داشتند، از جمله اوّلاً، در جایی‌که "دوگانۀ مقاومت/ تسلیم" را مطرح و راه پیشرفت را مقاومت دانستند؛ ثانیاً در آنجا که به تعیین‌کنندگی "روایت حقیقت" پرداختند و "روایت‌های مخدوش و غلط و دروغ" را ملامت نمودند، ثالثاً، در آن جمله که به آفت "خضوع و خودکمتربینی در میدان فرهنگی در برابر دشمن" اشاره کردند. این درس‌آموخته‌های دفاع مقدس باید در امروز و اکنون ما نیز به‌کار گرفته شوند تا به همان فتوحات و توفیقات دست یابیم. ۶. البتّه این مواجهۀ رهبر انقلاب، به‌طور ضروری، "قابل‌اقتباس" برای ما نیست؛ یعنی نباید نتیجه گرفت که چون ایشان در این "مورد خاص"، چنین کردند، و ما نیز باید همین منطق را به کار ببندیم. ازآنجاکه "موقعیّت‌های اجتماعی" در زمینۀ اصل و نوع "موضع‌گیری‌ها" مؤثّر هست و نباید "برداشت یکسان و یکنواخت" از کنشگری داشت و برای همه، یک "الگو و قالب واحد" را توصیه کرد، در اینجا ما باید به وظیفۀ قطعی و حتمی خود که دفاع از "نظام جمهوری اسلامی" و "کلّیّت عملکرد نیروی انتظامی" و "حجاب الزامی و قانونی" است، عمل نماییم و آشکارا و صریح، با "جریان غیرانقلابی" و "نیروهای معتقد به اسلام رحمانی"، مرزبندی کنیم. @yavaran_enghelab110
mahsa amini 01.mp3
827.6K
فایل رابادقت گوش دهید جهت روشنگری
📍هروقت ناامید شدید، هر وقت ترسیدید این کلیپ رو ببینید☝️☝️☝️☝️☝️
|چه شد که چادر از سر کشیدند... 🔻گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند. گفتند حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند. شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند. 🔹از حقوق بشر گفتند و مسلم‌ترین حق گروه‌های امدادی را در همه جنگ‌ها، با به آتش کشیدن ۱۸آمبولانس به نمایش گذاشتند. از احترام و مدارای پلیس گفتند و ده‌ها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی‌نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند. از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند. 🔹اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف‌شان روشن ، اما سخن، جای دیگر است. 🔹توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار ۱۹۹نهج‌البلاغه چنین است: اینان پراکنده‌اند و شناخته نمی‌شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند. ⁉️سؤال اینجاست؛ چه زمان، اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می‌شوند؟ 🔸فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه‌های بنی‌هاشم می‌برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آن ‌روز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می‌شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟ 🔸اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند و شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می‌شوند که حق، پوشانده شود و حق پوشانده نمی‌شود مگر به سکوت خواص. 🔸حضرت زهرا (س) در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می‌کند و می‌فرماید: «آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبی به شما می‌رسد و باز هم خاموش نشسته‌اید؟» 🔸کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت‌بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای ۲۸مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان‌داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل‌الله بر دار نمی‌رفت و مشروطه شکست نمی‌خورد. 🔸سال۸۸ نیز سکوت خواص منجر به ندای « اَین عمار» شد. با این تفاوت که آن‌ روز سکوت خواص مربوط به ژنرال‌های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا مؤثر بر ممبرها و فالوئرها و جماعتی است و خواص آن جمع. 🔸لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده‌ایم. 🔸چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می‌شود. 🔻اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و... امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس‌ها داشت؛ باقی بماند بعد... ✍محسن_مهدیان () @yavaran_enghelab110
فارس من|لزوم ورود مدعی العموم برای برخورد با شرکت‌های تجاری حامی اغتشاش 🔹پویشی در سامانه «فارس من» تحت عنوان «با وبسایت‌های مشوش اذهان عمومی برخورد جدی شود» شکل گرفته است که خواستار برخورد قانونی با شرکت‌های اینترنتی فوق الذکر شده است. 🔹در این پویش آمده است: «با سایت‌های دیوار، دیجی‌کالا، اسنپ و فلایتیو به دلیل تشویش اذهان عمومی در ماجرای مهسا امینی برخورد شود. این رسانه‌ها برای تبلیغ خود دست به تحریک احساسات مردم و تبلیغ علیه احکام اسلامی (حجاب) زدند. ما از قوه قضاییه درخواست برخورد با این گونه سایت‌ها و افراد را داریم.» ♦️برای حمایت از این پویش وارد لینک زیر شوید: www.farsnews.ir/my/c/163695 @farsnews_my|
|دالان جعلی و راهبرد ایران 📌کل مساله این است که دالان مزبور چند منظور را دنبال می کند اولی قطع ارتباط ایران و ارمنستان که تبعاتش را در پنج موضوع کلی می توان دید: 1. قطع ارتباط مرزی ایران با ارمنستان و منافعی که در ارتباط بی واسطه مرزی بین این دو کشور بود. 2. بعنوان ابزاری برای باج گرفتن برای ارتباط بین دو سرزمین 3. مهمتر از همه فرصت تاریخی ایران در منطقه به عنوان چهارراه مواصلاتی و راهبردی جهان را تحت الشعاع قرار دادن، می دانید که ایران در نظر دارد از ارمنستان راهی به اروپا داشته باشد تا بتواند از منافع جایگاه راهبردی خود به عنوان مرکز زمینی ارتباط شرق به غرب بهره ببرد و تصور کنید آذربایجان که همپیمان غرب است چگونه می تواند با قطع این ارتباط موقعیت ویژه ایران را بعنوان ابزار فشار خود، ترکیه و غرب تحت الشعاع قرار دهد. 4. اکنون غرب به شدت به خاطر انرژی نیازمند نفت و گاز است و این احتیاج، آن ها را به سمت ایران کشانده است و این موضوع به عنوان ابزار فشار و ابتکار عمل ایران برای رویارویی با فشارها و تهدیدها و تحریم های غربی است که با این مرز می توانند به راحتی گاز و نفت آذربایجان را جایگزین نمایند و اقدام آذربایجان به معنی از دست رفتن فرصت تاریخی ایران برای استفاده از سلاح انرژی در برابر تحریم و تهدید. 5. رضا شاه قره سو را به ترکیه داد و پان ترکیست‌ها را برای یکپارچگی امیدوار کرد، تنها مانده که آرزوی دیرینه پان ترکیست ها تحقق یابد و آن ها نیز با استفاده از این وضعیت می توانند با به خطر انداختن وضعیت پیش آمده برای ایران، به عنوان ابزار فشار و اعمال قدرت در منطقه استفاده کنند. و در ادامه خطرات امنیتی برای مناطق آذری زبان ایران وجود دارد. در واقع این مرز بین دو کشور است که ایران نمی تواند در صورت توافق بین دو کشور دخالتی داشته باشد اما می تواند بازیگر خوبی برای ممانعت از توافق احتمالی باشد. 🔺وضعیت نگران کننده ای که این دالان برای ما ایجاد می کند با کم و زیاد برای روسیه نیز وجود دارد و روسیه مایل نیست کشوری همپیمان غرب از این موقعیت به نفع غرب بهره ببرد. روسیه نیز از ابزار انرژی علیه تحریم غرب بهره می برد و می داند تامین انرژی از سوی متحد آذربایجان بعنوان متحد غرب آغاز افول این ابزار قوی است پس انگیزه خوبی برای تمرکز روی این قضیه دارد. 🔺 همین وضعیت برای گرجستان که میخواهد از مزایای گذر مواصلاتی از سرزمین خود بهره ببرد وجود دارد. 🔺 از سویی مردم ارمنستان استان تاریخی سیونیک را از آن خود می دانند و راضی به این معامله نخواهند شد و از همین سو دولتمردان نیز از این واسپاری پرهیز اولیه دارند، سفر نانسی پلوسی شاید برای ترغیب آنها به این قضیه باشد که باید: 🔺 در رسانه های ارمنستانی این موضوع بعنوان خط قرمز دنبال شود تا هم احیانا ملت و هم دولت ارمنستان را از تمایل و ترغیب های واسپاری رویگردان نگه دارد. 🔺ایران باید بعنوان بازیگر فعال راهکارهایی برای تامین امنیت مرزی خود ایجاد نماید و از این رو باید گرجستان روسیه و ارمنستان را برای عقد پیمان های امینیت منطقه ای چهارچانبه ترغیب نماید تا راه و اراده برای اشغال این منطقه را مسدود نماید ✍ @yavaran_enghelab110