eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
490 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۴۳ مصحف شریف سوره مبارکه بقره 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5778625544669103345.mp3
1.99M
🔸ترتیل صفحه 43 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 43 اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (257) خدا ولىّ کسانى است که ايمان آورده اند; آنان را از ظلمت ها به سوى نور بيرون مى برد، و کسانى که کفر ورزيده اند اولياى آنان طاغوت ها هستند که آنها را از نور به سوى ظلمت ها بيرون مى برند. اينان اهل آتش اند و در آن جاودان خواهند بود. (257) أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِي وَأُمِيتُ ۖ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (258) آيا نظر کرده اى به آن کس که چون خدا فرمانروئيش داده بود با ابراهيم درباره پروردگارش به محاجّه برخاست؟ آنگاه که ابراهيم گفت: پروردگار من است که حيات مى بخشد و مى ميراند. [او ]گفت: منم که حيات مى بخشم و مى ميرانم. ابراهيم گفت: بى ترديد خدا خورشيد را از مشرق مى آورد، تو آن را از مغرب بياور! پس آن کس که کفر مىورزيد مبهوت شد. و خدا مردم ظالم را هدايت نمى کند. (258) أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلَىٰ قَرْيَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَىٰ عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّىٰ يُحْيِي هَٰذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا ۖ فَأَمَاتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ ۖ قَالَ كَمْ لَبِثْتَ ۖ قَالَ لَبِثْتُ يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ ۖ قَالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عَامٍ فَانْظُرْ إِلَىٰ طَعَامِكَ وَشَرَابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ ۖ وَانْظُرْ إِلَىٰ حِمَارِكَ وَلِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنَّاسِ ۖ وَانْظُرْ إِلَى الْعِظَامِ كَيْفَ نُنْشِزُهَا ثُمَّ نَكْسُوهَا لَحْمًا ۚ فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (259) يا مانند آن کس که بر شهرى گذشت که [ديوارهاى آن ]بر سقف هايش فرو ريخته بود; گفت: چگونه خدا [مردم ]اينجا را بعد از مرگشان زنده مى کند؟! پس خدا او را صد سال ميراند، سپس وى را برانگيخت. گفت: چقدر مانده اى؟ گفت: يک روز يا بخشى از يک روز مانده ام. گفت: [نه ]بلکه صد سال مانده اى. اينک به خوردنى و آشاميدنى خود نظر کن که فاسد نشده اند، و به الاغت نظر کن [که متلاشى شده است]، ما به منظور اينکه تو را نشانه اى براى مردم قرار دهيم [زنده ات کرديم، ]و به اين استخوان ها نظر کن که چگونه بلندشان مى کنيم سپس به آنها گوشت مى پوشانيم؟ پس هنگامى که [حقايق ]براى او آشکار شد گفت: مى دانم که خدا بر هر چيزى تواناست. (259) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
نکته تفسیری صفحه ۴۳: ابراهیم و نمرود: داستان دشمنی ابراهیم با خدایان دروغین، بارها در قرآن تکرار شده است. به راستی حضرت ابراهیم(ع) قهرمان یکتاپرستی است. او در شهر«بابل»(در سرزمین عراق کنونی) به دنیا آمد. در زمان او پادشاه زورگو و ستمگری به نام«نمرود بن کنعان» فرمانروایی آن سرزمین را به دست داشت. تقریباً تمام مردم بابل، بت­ پرست بودند و اگر­چه نمرود نیز بت می­ پرستید، ولی از نادانی مردم سوء استفاده کرد و خود را به عنوان خدای بزرگ مردم معرفی نمود؛ یعنی او در کنار خدایان مختلف، خدای خاص و ویژة آنان بود! پس از آن­که حضرت ابراهیم(ع)به جرم شکستن بت­ها، در آتش پرتاب شد و در کمال حیرت و ناباوری مردم، آن کوهِ آتش به گلستان تبدیل گشت، کار برای نمرودو نمرودیان سخت شد؛ زیرا دشمنِ خدایان آنان، به صورت معجزه­ آسایی از مرگ حتمی نجات یافته بود و اکنون با کمال آرامش در برابر آنان ایستاده بود. اینجا دیگر سلاح زور، بی­ اثر شده بود و برای فراموش شدن ابراهیم در یادهای مردم، باید راه دیگری پیدا می­کردند. ابراهیم(ع)و نمرود، روبروی هم ایستادند تا با هم بحث کنند و مردم قضاوت کنند که سخن کدامیک درست­ تر است. نمرود با غرور و تکبر به ابراهیم گفت: خدای تو کیست؟ ابراهیم در معرفی پروردگار خود به «پدیدة مرگ و حیات» اشاره کرد؛ به راستی زنده شدن و مردن، یکی از پیچیده­ ترین اسرار جهان است. چه اتفاق می­ افتد که از دانه­ ای که مانند یک سنگ­ریزه خشک و سفت است، جوانة سبز و شاداب سر می­ زند و پس از مدتی، درختی شکوهمند پدید می­ آید. ما از کجا آمده­ ایم و چه اتفاقی افتاده که ما هستیم؟ چه می­ شود که انسانی توانا، ناگهان به لاشه­ ای متعفّن و بدبو تبدیل می­ شود؟ آری؛ ابراهیم با دانایی تمام از این راز سخن گفت و خداوند را به عنوان کسی که زنده می­ کند و می­ میراند، معرفی کرد؛ ولی نمرود حیله گر، از نادانی مردم استفاده کرد و گفت: این­که مهم نیست، من هم زنده می­ کنم و می­ میرانم. آنگاه دستور داد دو زندانی را به آنجا آورده، یکی را بکشند و دیگری را از مرگ نجات دهند و بدین وسیله چنین نشان داد که او هم زنده­ کننده و می راننده است. اگر­چه سخن نمرود ربطی به دلیل ابراهیم نداشت، ولی دیگر وقت آن نبود که ابراهیم بیشتر از این در این مورد با نمرود بحث کند. به همین­ خاطر دلیل دیگری آورد. ابراهیم گفت: همة شما می­ بینید که هر روز صبح خورشید از مشرق طلوع می­ کند و قطعاً این پدیده حساب­ شده، براساس برنامه­ ریزی خداست، حالا اگر تو خدای جهان هستی، کاری کن که خورشید از مغرب طلوع کند. اینجا بود که نمرود بهت­ زده شد؛ چون ابراهیم سخنی گفت که نمرود پاسخی برایش نداشت. آری؛ نمرود و نمرودهای تاریخ در هر زمان با اندک قدرتی، خود را گم کردند و ادعای خدایی نمودند، ولی ذرّه ذرّه هستی گواهی می­ دهد که پروردگار جهان، خدایی یکتا، توانا، دانا و بی نیاز است.[1] [1] این متن از تفسیر المیزان، نمونه و مجمع البیان ذیل آیه مورد بحث اقتباس شده است. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگه دنیا بهت پست کرد، این آیه رو بخون!!!🔺 🎤استاد رفیعی بانشر برای دیگران شما هم درثوابش شریک باشید ___ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
📜 |🔰 پدربزرگِ کفر ! 🍂آدمى كه به ماهى چند هزار تومان حقوق و يك زن و بچه و برو بيايى و احياناً يك عنوان روشن‏فكرى و چند جلسه سخنرانى قانع است، ديگر چه مى ‏خواهد؟! 🍂 اگر به اين حد قانع باشد، طبيعى است كه حركتى نكند، طبيعى‏ است كه در ركودش بگندد. 🍂اگر به طهارت آب پاك چشمه ‏ها و اشك پاك ابرها هم كه باشد، مى ‏گندد؛ كه گنديدن ضرورت است. 🍂كفر متحرك به اسلام مى ‏رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگِ كفر است. 🍂سلمان ‏ها در حالى كه كافر بودند، حركتشان آنها را به رسول منتهى كرد و زبيرها در حالى كه با رسول بودند، ركودِشان آنها را به كفر پيوند زد. 🍂كفرى كه با حركت ما همراه باشد، وحشتى ندارد. وحشت آنجايى است كه با ركودها پيوند خورده باشيم. 🍂آدمى تا زمانى كه مسائل را در همين حد، احساس نكرده باشد، منشاء عمل و حركتى در او نخواهد شد. 🍂اين نكته كه چرا از جايى كه هستيم حركت كنيم؟ بايد خود، جواب آن را بدهيم. 🍂بايد خود احساس كنيم در جايى كه ايستاده ‏ايم، نمى ‏توانيم كارى انجام دهيم و بين آنچه هستيم و آنچه مى ‏توانيم باشيم، فاصله است. 🍂ما كه براى رسيدن به يك شغل، يك منصب و يا حتى يك ليوان آب، اين قدر فعّال و كوشا هستيم و اين قدر زد و بند مى ‏كنيم، آيا ضرورى ‏تر از اينها برايمان وجود ندارد؟! آيا در همين سطح و اندازه هستيم؟! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۱ #⃣ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام راستگو؛ تاثیر شیر دادن به نوزاد در علاقه به نماز 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
هدایت شده از  🌴 یاوران نماز 🌴
سلام علیکم تراکت خام برا هیئتتون میخوای؟👀 بک گراند های خوب نداری ادیت بزنی؟👀 پروفایل خوب نداری؟👀 @ario_graph آموزش هایی میخوای که همه جا پولیه؟👌🏻👌🏻💬💬💬 @ario_graph اینجا همه و همش هست💙💙 @ario_graph هر ابزاری و آموزشی خواستی داخل کانال آیدی ادمین هست پیام بده 💛💛 @ario_graph حالا یه نگاهی به کانال بنداز🙈 ضرر نداره😄 @ario_graph
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 اسیرِ خود 🪢انسان مى ‏تواند حتى با شنيدن صداى خدا و حضور بهشت و جهنم، حتى به ‏خاطر يك كبر و يا يك حرص يا يك بخل، يا يك حسد، از راه باز بماند و رجيم‏ شود. 🪢ظلم و علو، مى ‏تواند مانع تأثير يقين و شهود انسان باشد و مى ‏تواند طمع و گندم رى، او را كور كند و ترازوى او را خراب نمايد. 🪢اسارت ‏هاى ما گسترده و مشهود است! 🪢 به ‏خاطر هوس بچه ‏ها از تكليف، چشم مى ‏پوشيم. به ‏خاطر دست‏يابى به توپ و گل، حدود را زير پامى ‏گذاريم و حريف را ناجوانمردانه مى ‏اندازيم؛ به ‏خاطر هيچ مى ‏گذريم و با توهم ‏ها حقايق را رها مى ‏كنيم. 🪢آن‏جاكه ميزان را به ‏دست مى ‏آوريم و فرصت ترازودارى پيدا مى ‏كنيم، ضعف در محاسبه و جهل به قدرها و اندازه ‏ها، بهشت و جهنم ما را در موارد محدودى نشان ‏مى ‏دهد و در تمامى موارد سنجش نمى ‏كند. 🪢آن‏جاكه مى ‏سنجد و نشان ‏مى ‏دهد باز كفر و كبر و غرور و طمع و هزار مانع مى ‏تواند ما را به جحد و عناد و كفر و چشم ‏پوشى وادار سازد و رجيم نمايد. 🪢 آن‏جاكه عبوديّت شكل مى ‏گيرد، باز اين خطر هست كه بازگرديم و در مصاف دشمنِ بيدار به غفلت روى آوريم و لباس جنگ را فراموش كنيم، كه طبيعى است مورد تهاجم قراربگيريم و در خانه ‏ى خودمان به اسارت درآييم و در سرزمين خودمان شكست بخوريم. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۷۴ #⃣ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدای نیایش (4).mp3
5.89M
📻 📌با این عینک، دنیا رو ببین🤔 صبر بر انتخاب خدا💫 🎤حجةالاسلام امیرحسین دریایی 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹22 دی ماه سالروز شهادت دانشمند هسته ای دکتر مسعود علی محمدی🌹 🕊شادی روح بلندش صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
صفحه ۴۴ مصحف شریف سوره مبارکه بقره 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5780631088237905201.mp3
1.98M
🔸ترتیل صفحه 44 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 44 وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ ۖ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي ۖ قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا ۚ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (260) و [ياد کن ]وقتى را که ابراهيم گفت: پروردگارا! به من بنماى که چگونه مردگان را زنده مى کنى؟ گفت: آيا [شک دارى و ]ايمان نياورده اى؟ گفت: چرا، ولى براى اينکه قلبم مطمئن شود [اين را خواستم ]گفت: پس چهار پرنده به سوى خود برگير و [بعد از ذبح ]ريزريزشان کن [و به هم درآميز ]سپس از اين مجموعه بر هر کوهى بخشى بگذار، آنگاه آنها را بخوان، شتابان نزد تو خواهند آمد، و بدان که خدا عزّتمند و حکيم است. (260) مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ ۗ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (261) داستان کسانى که اموالشان را در راه خدا انفاق مى کنند مانند اين است که دانه اى هفت خوشه بروياند که در هر خوشه اى صد دانه باشد، و خدا براى هر که بخواهد [آن را] چند برابر مى کند و خدا گشايشمند و داناست. (261) الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ لَا يُتْبِعُونَ مَا أَنْفَقُوا مَنًّا وَلَا أَذًى ۙ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (262) کسانى که اموالشان را در راه خدا انفاق مى کنند سپس در پى انفاقشان نه منتّى مى نهند و نه آزارى مى رسانند، اجرشان برايشان نزد پروردگارشان خواهد بود و نه ترسى بر آنان است و نه غمگين مى شوند. (262) ۞ قَوْلٌ مَعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِنْ صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَا أَذًى ۗ وَاللَّهُ غَنِيٌّ حَلِيمٌ (263) سخن پسنديده و گذشت کردن [در برابر سائل ]بهتر است از صدقه اى که آزارى در پى آن باشد و خدا بى نياز و بردبار است. (263) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ كَالَّذِي يُنْفِقُ مَالَهُ رِئَاءَ النَّاسِ وَلَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۖ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْدًا ۖ لَا يَقْدِرُونَ عَلَىٰ شَيْءٍ مِمَّا كَسَبُوا ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ (264) اى کسانى که ايمان آورده ايد! صدقات خود را با منّت گذاشتن و آزار رساندن تباه نکنيد مانند کسى که مال خود را براى نماياندن به مردم انفاق مى کند و به خدا و روز واپسين ايمان ندارد، که داستان او مانند اين است که بر روى سنگى اندک خاکى باشد [که در آن کشت کرده اند ]پس رگبارى به آن برسد [و خاک را بشويد ]و آن را سنگى صاف بر جاى گذارد. [رياکاران ]از آنچه کسب کرده اند قادر بر چيزى نيستند. و خدا گروه کافران را هدايت نمى کند. (264) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
نکته تفسیری صفحه ۴۴: آفات انفاق: خستگی و درماندگی در چهرة مرد بیابان­ نشین موج می­ زد. آفتاب گرم مدینه، توانش را بریده بود و چیزی نمانده بود که چشمة امیدش را بخشکاند. نزدیک مردی رفت و از او پرسید: برادر! بخشنده­ ترین کسی که در مدینه زندگی می­ کند، کیست؟ مرد کمی فکر کرد و گفت: بدون شک از جناب حسین بن علی(ع)بخشنده­ تر وجود ندارد. به نظرم الآن در مسجد پیامبر(ص)به نماز و عبادت مشغول است. به نزد او برو، ناامید باز نمی­ گردی. با شنیدن نام حسین، احساس عجیبی در دل مرد بیابان­ نشین ایجاد شد و تمام نیرویی که برایش مانده بود، در پاهایش جمع شد و او را به سمت مسجد برد. به مسجد داخل شد و چشمانش را به دیدن بهترین انسان روی زمین، میهمان کرد. امام در حال نماز و راز و نیاز با خدای خود بود. مرد، نزدیک­تر آمد و با احترام روبروی مسجد ایستاد و درخواست خود را با او مطرح کرد. امام سلام نمازش را داد و به قنبر ـ که سالها افتخار خدمتگزاری امام و پدرش را داشت ـ فرمود: آیا چیزی از ثروتی که از حجاز داشتیم، باقی مانده است؟ قنبر عرض کرد: بله، چهار هزار دینار باقی مانده است. حضرت فرمود: آنها را بیاور که شخصی نزد ما آمده که به داشتن آن ثروت، سزاوارتر است. قنبر دینارها را آورد و به حضرت داد. امام حسین(ع)عبایش را از دوش خود برداشت و پول­ ها را در میان آن گذاشت و از روی خجالت از آن مرد بیابان­ نشین، آن را از لای در مسجد بیرون آورد مرد بیابان­ نشین پول را گرفت و گریست. امام فرمود: آیا به نظرت چیزی که به تو دادیم کم است؟ او گفت: نه! گریة من برای این است که چطور زمانی می­ رسد که این دست­های بخشنده، زیر خاک قرار می­ گیرد.[1]   یکی از توصیه­ های مهمّ قرآن، «انفاق و صدقه» است. قرآن بارها به مسلمانان توصیه کرده است که نسبت به فقرا، بی­ تفاوت نباشند و از دارایی خود به آنها کمک کنند. ولی باید بدانیم که ممکن است ارزش این کار بزرگ با چند اشتباه از بین برود. منّت گذاشتن بعد از صدقه و گفتن سخنان آزار­دهنده به انفاق­ شونده، باعث می­ شود که صدقه، دیگر پاداشی نداشته باشد. توجه به زندگی پیشوایانمان به خوبی نشان می­ دهد که آنان با افراد فقیر و بی­نوا، بسیار محترمانه برخورد می­ کردند و هرگز پس از صدقه، بر سر آنان منّت نمی­ گذاشتند و سخنی نمی­ گفتند که آنان را بیازارد. هم­چنین انفاق آنان فقط برای رضای خدا بوده است؛ نه برای خودنمایی و مشهورشدن در میان مردم. پیشوای ششم ما فرموده است: «روز قیامت یکی از بندگان خدا را می­ آورند که از مالش انفاق کرده است. او عرض می­ کند: پروردگارا ! من برای بدست آوردن رضای تو از ثروتم انفاق کردم. خدا می­ فرماید: نه، بلکه برای این انفاق کردی که مردم بگویند: فلانی چقدر بخشنده است. آنگاه خدا دستور می­دهد که او را به دوزخ روانه کنند»[2]. [1] بحارالانوار، ج44، ص190 [2] بحارالانوار، ج7، ص181 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🛑بسیاری از گناهان کبیره👆👆 ___ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
هدایت شده از  🌴 یاوران نماز 🌴
♻️ آیا می خواهید در زمره یاران و سربازان امام زمان(عج) 💞باشید ⚜️آیا می دانی برای اجابت دعا چه گام هایی برداری⁉️ 💠 هرهفته ختم قران به نیت سلامتی وتعجیل درظهور اقاامام زمان (عج) وچهارده معصوم (ع) 🌟 💠چله برای ترک گناه وحاجت روایی می خواهی⁉️ 💠 به همراه هزاران مطلب از و ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ✨«شیعیان نسبت به تبلیغ امام زمان(عج) به قصد فرج کوتاهی نکنیم»✨ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به ما بپیوندید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3245932765C518a2a9817
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا برای سجده تلاوت آیات سجده دار قرآن باید رو به قبله باشیم؟ با طهارت باشیم؟ بر مهر سجده کنیم؟ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🔹خداوند در قرآن می فرماید: قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی…؛بگو ای پیامبر!: شما را تنها به یک چیز اندرز می دهم و آن اینکه: دو نفر دو نفر و یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید…» (سوره سباء، آیه 46) 🔹حدود ۴۰۰آیه در رابطه با جهاد و قیام نازل شده است. قیام به‌معنی آمادگی،داشتن انگیزه، اراده، تصمیم و اقدام برای انجام کار است. 🔹آنچه قیام برای خداوند را دارای ارزش میکند قیام برای خداست(تَقُومُوا لِلّهِ) تفاوت اصلی قیام لله و لنفس این است که در قیام لله دعوت از سوی قیام کننده به سوی خدا و در قیام به نفس دعوت به خود است. 🔺آثار قیام برای خدا: 🔹رزمنده در حال شکست یا پیروزی خود را برنده میدان می‌داند، و هرگز احساس باختن و خسارت نمیکند و از این جهت چهره سیدالشهداء در روز عاشورا هر چه به ظهر عاشورا نزدیک‌تر می‌شد، بر افروخته تر می شد. انسان در قیام برای خدا دنبال سهم خواهی نیست، ولی اگر نیت سهم خواهی باشد برای نفس است، مثل طلحه و زبیر که بعد از قیام و قدرت دنبال سهم خواهی برای خود بودند و برخی در انقلاب اسلامی ما نیز دنبال سهم خواهی هستند. 🔹وقتی انگیزه خدایی باشد سیاست و رفتار و حکومت مطابق دین و رضای الهی است، ولی اگر نیت فرد غیر خدایی باشد( به فرموده مقام معظم رهبری)، دین را سیاسی می کند و دین را بازیچه قدرت و سیاست قرار می دهد. 🔹.قیام انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی یکی از مصادیق مهم قیام در راه خداست که یکی از عوامل آن قیام 17 شهریور بود که یاد شهدای آن روز را گرامی میداریم.- 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پنجشنبه...دل تنگیم، برای آنهایی ڪه تادیروز درڪنارمان بودند وامروز شدند خاطره ای زیبادرذهن ما برای شادی روح شان هدیه باارزش فاتحه وصلوات راتقدیم میڪنیم یادشان گرامی روحشان شاد
🌺وظایف مردان در قبال زنان🌺 1⃣ تهیه مسکن ❇️ أَسْكِنُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ سَكَنتُم مِّن وُجْدِكُمْ ﺯﻧﺎﻥ ﻃﻠﺎﻕ ﺩﺍﺩﻩ ﺭﺍ [ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻋﺪّﻩ ] ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮﻱ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﺠﺎ ﺳﻜﻮﻧﺖ ﺩﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺳﻜﻮﻧﺖ ﺩﺍﺭﻳﺪ.‌(طلاق۶) 2⃣ اذیت نکردن ❇️ وَلَا تُضَارُّوهُنَّ لِتُضَيِّقُوا عَلَيْهِنَّ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﺯﻳﺎﻥ ﻧﺮﺳﺎﻧﻴﺪ که ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﻭ ﺩﺷﻮﺍﺭ شود.(طلاق٦) 3⃣ نفقه دادن ❇️ وَإِن كُنَّ أُولَاتِ حَمْلٍ فَأَنفِقُوا عَلَيْهِنَّ حَتَّىٰ يَضَعْن حَمْلَهُنَّ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻭﺿﻊ ﺣﻤﻞ کنند بپردازید[در صورت طلاق] (طلاق٦) 4⃣ اجرت شیر دادن ❇️ فَإِنْ أَرْضَعْنَ لَكُمْ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ ﻭ ﺍﮔﺮ [ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﺪﺍﻳﻲ ، ] ﻛﻮﺩﻙ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺷﻴﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﺍﺟﺮﺗﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺪﻫﻴﺪ .(طلاق٦) 5⃣ مشورت کردن ❇️ وَأْتَمِرُوا بَيْنَكُم بِمَعْرُوفٍ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩ [ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻓﺮﺯﻧﺪ ] ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻛﻨﻴﺪ [ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﻓﻘﻲ ﻋﺎﺩﻟﺎﻧﻪ ﺑﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﻪ ﺣﻖّ ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺯﻳﺎﻧﻲ ﻧﺮﺳﺪ] .(طلاق٦) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd