#سلام_امام_زمانم✋❤️
#امام_زمان
🍂ای آن که عزیزی و مرا جانی و جانان
صد یوسف مصری ز غمت،سر به بیابان...
🍂ای کاش بیایی و بگویند که آمد
بر مصرِ وجودِ منِ قحطی زده، باران...
اللهم عجل لولیک الفرج 🌹🍃
صفحه ۸۸ مصحف شریف
سوره مبارکه نساء
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5913532717999326268.mp3
1.65M
🔸ترتیل صفحه 88 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
نکته تفسیری صفحه ۸۸:
وساطت پیامبر (ص):
جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، جهان اسباب و علل است؛ یعنی خدای بزرگ برای اداره ی جهان، اسبابی را مشخص کرده و به وسیله ی آنها، کارهای جهان را مدیریت می کند. آتش، سبب سوزاندن؛ آب، سبب خاموش کردن؛ نان، سبب سیر شدن؛ و دارو، سبب درمان است. خداوند در این آیه به مسلمانان اعلام می کند که برای بخشیده شدن گناهانشان، دست به دامان پیامبر صلوات الله علیه شوند و او را واسطه قرار دهند و از او بخواهند که از خدا برایشان آمرزش بطلبد. آری، پیامبر اسلام (ص) سبب مؤثّری در آمرزش گناهان مردم است؛ زیرا او مقامی بسیار والا نزد خدا دارد و درخواستش رد نمی شود. این واقعیت در مورد پیامبران دیگر نیز آمده است. مثلاً در قرآن می خوانیم که پسران حضرت یعقوب (ع) پس از پشیمانی از رفتار بد خود با حضرت یوسف(ع)، به پدرشان عرض کردند: «پدر جان، برای بخشیده شدن گناهان ما، از خدا آمرزش بخواه.» آن حضرت فرمود: «به زودی برایتان آمرزش می طلبم.»[1]
پیشوایان ما به ما آموخته اند که پیامبر اسلام(ص) نه تنها در زندگی دنیایی خود، بلکه پس از وفات نیز می تواند برای گنهکاران وساطت کند. امام صادق علیه السلام در این باره فرموده است: «هنگامی که به مدینه وارد می شوی، پیش از وارد شدن به شهر غسل کن. سپس نزد قبر پیامبر (ص) برو و بگو: خدایا، تو فرموده ای که اگر هنگامیکه آنان به خود ستم کرده اند، نزد تو بیایند و از خدا آمرزش بخواهند و پیامبر نیز برایشان آمرزش بخواهد، بی شک خدا را بسیار توبه پذیر و مهربان می یابند؛ اکنون من در حالی نزد قبر پیامبرت آمده ام که از تو آمرزش می طلبم و از گناهانم توبه می کنم، و ای پیامبر، من به وسیلهی شما به خدا رو می کنم تا او گناهانم را ببخشد.»[2] این مطلب با عقل نیز کاملاً سازگار است؛ چرا که انسانی که چیزی را از شخص بزرگی می خواهد، سعی می کند اشخاصی را که نزد او مقام و منزلتی دارند، واسطه قرار دهد، و می داند که از این راه زودتر به خواسته ی خود می رسد. همچنین از روایات معصومین استفاده می شود که ایشان نیز مانند جدّ بزرگوارشان پیامبر(ص) میتوانند برای مردم وساطت کنند و از خدا بخواهند که گناهان آنان را ببخشاید. به همین سبب به ما آموخته اند که در زیارت هر یک از ایشان بگوییم: «ای دوست خدا، میان من و خدا گناهانی وجود دارد که جز با رضایت شما از بین نمی رود؛ پس شما را به خدا سوگند می دهم که برای گناهان من بخشش بخواهید و برای من واسطه شوید که خدا آنها را ببخشد.»[3] در روایات نیز آمده است که پیامبر (ص) و امامانِ مهربان ما، برای ما آمرزش می خواستند و از خدا می طلبیدند که ما را مشمول لطف و بخشش خود قرار دهد.[4]
[1] - آیات 97 و 98 سورة یوسف
[2] - کافی، ج 4، ص 550
[3] - بخشی از زیارت جامعة کبیره (نقل به مضمون)
[4] - برای اطلاع بیشتر ر.ک به: بحارالانوار، ج 36، ص 204 و همان، ج 40، ص 43
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان
سوره 4
سوره مبارکه النساء
صفحه 88
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا (60)
آيا نظر نيفکنده اى به کسانى که مى پندارند به آنچه به سوى تو و آنچه پيش از تو نازل شده است ايمان آورده اند، ولى مى خواهند داورى ميان خود را نزد طاغوت ببرند، در حالى که قطعاً فرمان يافته اند که به آن کفر بورزند و شيطان مى خواهد آنان را به گمراهى دورى بيفکند. (60)
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودًا (61)
و چون به آنان گفته شود: به سوى آنچه خدا نازل کرده و به سوى اين پيامبر بياييد، منافقان را مى بينى که سخت از تو اعراض مى کنند. (61)
فَكَيْفَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَاءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا إِحْسَانًا وَتَوْفِيقًا (62)
پس [حال آنان ]چگونه خواهد بود وقتى که به سبب آنچه به دست خود پيش فرستاده اند مصيبتى به آنان برسد سپس نزد تو آيند و سوگند ياد کنند که ما [از بردن داورى نزد طاغوت] جز نيکى کردن و ايجاد توافق نمى خواستيم؟ (62)
أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغًا (63)
اينان کسانى اند که خدا آنچه را در دلهايشان است مى داند، پس، از آنان اعراض کن و اندرزشان ده و با آنان سخنى بگوى که در دل هايشان نفوذ کند. (63)
وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا (64)
و ما هيچ رسولى را نفرستاديم مگر براى انيکه به اذن خدا از او اطاعت کنند، و اگر آنان (منافقان) وقتى به خود ستم کردند نزد تو مى آمدند و از خدا طلب آمرزش مى کردند و پيامبر برايشان طلب آمرزش مى کرد خدا را آمرزگار و رحيم مى يافتند. (64)
فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا (65)
ولى چنين نيست، به پروردگارت سوگند که ايمان نمى آورند مگر اين که نور را در کشمکش هايى که ميانشان پديد مى آيد حَکَم سازند، سپس از قضاوتى که کرده اى در دلشان کمترين نارضايتى احساس نکنند، و به طور کامل تسليم باشند. (65)
💐💐💐💐💐
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
مهدویت درقرآن.pptx
9.95M
💻 پاورپوینت
📜موضوع: مهدویت در قرآن
#امام_زمان
#ولادت_امام_زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف
#نیمه_شعبان
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🍃پاسخ به سوالات نمازی فرزندان
✅جلسه سوم انواع سوالات نمازی فرزندان
❇️ استاد علی نقی
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
🌷۵صفت جوان ایده آل ازنظرقرآن:
🌷۱ .ایمان....
انهم فتیه آمنوا....13 سوره کهف
🌷۲ .حیا.
تمشی علی استحیاء...25 قصص
🌷۳ .شجاعت...
فتی یقال له ابراهیم...60 انبیاء
ابراهیم بتهاراشکست
🌷۴؛.مطالعه ودانش آموختن.
خداحضرت موسی ع رامأمورکردکه ازحضرت خِضر ع علم یادبگیرد.61 تا65 کهف
🌷۵.اعتدال ومیانه روی
واقصدفی مشیک...19 لقمان
ولادت باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام
و روز جوان مبارکباد
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
💢ابليس به چه علت #مثل خدا همه جا #حضور دارد؟
#پاسخ:
✅اولا بايد بدانيم حضور ابليس مانند حضور خدا نيست بلکه حضور خدا در همه عالم بالاصاله است و حضور شيطان در برخي از قسمت هاي عالم با اجازه و اذن خداست پس اين دو با هم متفاوت است و محدوده حضور شيطان هم همه جا نيست و مطلق نيست
بلکه شيطان از درگاه الهي رانده شده و در آسمان هاي بالا هيچ جايي ندارد و در عوالم مجردات جايي ندارد بله در عالم ماده و آسمان عالم ماده مي تواند حضور داشته باشد ولي اين حضور هم به صورت مطلق نيست بلکه انسان با اراده خود و عبوديت الهي مي تواند راه نفوذ و حضور شيطان را به وجود خود ببندد همچنين حضور شيطان در مراکز عبادت و ايام مخصوص مانند ماه رمضان هم محدود است
بنا بر اين حضور شيطان مطلق نبوده و محدود است و انسان آنقدر قدرت دارد که مي تواند ابليس را در بند کند و حضور او را محدود سازد
از دليلي وجود ندارد که ثابت کند ابليس در همه جا حضور فيزيکي داشته باشد . وحتي بر اساس مباني چون او از نوع جنيان است وجن از آتش خلق شده ودر واقع جسماني است نمي تواند در همه جا همزمان حضور داشته باشد چون موجود جسماني اين توان را ندارد .
ولي جنيان سرعت شگفتانگيزي دارند و ميتوانند مسيري طولاني را در زماني کوتاه طي کنند و به همين دليل مي توانند از حوادث دورترين مکانها در کمترين زمان ممکن خبردار شوند و يا از موانع به آساني عبور نمايند، بر خلاف انسان که چنين نيست. در روايتي آمده:
سدير صيرفي ميگويد: روزي از مدينه عازم کوفه شدم، امام باقر(ع) به من سفارشاتي فرمود، وقتي از مدينه بيرون شدم ،در يکي از منازل بين راه ناگهان مردي را ديدم که نزد من آمد و نامهاي به من داد که مرکب مُهر آن هنوز خشک نشده بود، ديدم مُهر امام باقر عليه السلام است ، در نامه دستوراتي بود، چون به آن مرد متوجه شدم کسي را نديدم، بعد از مدتي وقتي دوباره به مدينه آمدم و محضر امام رسيدم، جريان را به حضرت عرض کردم، حضرت فرمودند : « ما خدمتکاراني از جن داريم .وقتي بخواهيم کاري به طوري فوري انجام بپذيرد، آن ها را در پي آن ميفرستيم»
📚بحار الأنوار، ج 27 ص 17 .
شيطان بر کساني تسلط دارد که به او گرايش داشته باشند: نَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء لِلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ.
اما چرا خدا به شيطان همچين قدرتي دارد که در کنار افعال و نيات انسان حضور داشته باشد و بتواند ما را وسوسه کند تا ما تصميم اشتباهي بگيريم؟
بايد بدانيم که حضور شيطان در حد ووسوسه است و تسلطي بر انسان ندارد امام خدا اراده کرده است که انسان آزمايش شود و قواي انسان به فعليت برسد و رشد کند و به کمال برسد براي همين دو کفه ترازوي هدايت و ضلالت رد مورد انسان را همسنگ کرده تا انسان بتواند در اين تساوي اختيار خود را به کار بگيرد
از يک طرف عقل و فطرت انسان را به خوبي ها دعوت مي کند اما در مقابل نفس انسان رابه بدي ها فرا مي خواند پيامبران انسان را دعوت به خدا و راه خير مي کنند در مقابل خدا شيطان را براي وسوسه انسان قرار مي دهد .
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
صفحه ۸۹ مصحف شریف
سوره مبارکه نساء
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5915784517813012188.mp3
1.82M
🔸ترتیل صفحه 89 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 4
سوره مبارکه النساء
صفحه 89
وَلَوْ أَنَّا كَتَبْنَا عَلَيْهِمْ أَنِ اقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ أَوِ اخْرُجُوا مِنْ دِيَارِكُمْ مَا فَعَلُوهُ إِلَّا قَلِيلٌ مِنْهُمْ ۖ وَلَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُوا مَا يُوعَظُونَ بِهِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ وَأَشَدَّ تَثْبِيتًا (66)
و اگر بر آنان مقرّر مى کرديم که خودتان را بکشيد يا از ديارتان بيرون برويد جز اندکيشان آن را انجام نمى دادند و اگر آنچه را به آن پند داده مى شوند انجام مى دادند برايشان بهتر بود و بيشتر موجب تثبيت ايمان آنان مى شد. (66)
وَإِذًا لَآتَيْنَاهُمْ مِنْ لَدُنَّا أَجْرًا عَظِيمًا (67)
و در آن صورت از نزد خود اجرى بزرگ به آنان مى داديم. (67)
وَلَهَدَيْنَاهُمْ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا (68)
و به راهى راست هدايتشان مى کرديم. (68)
وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا (69)
و کسانى که اطاعت خدا و رسول کنند [در قيامت ]با کسانى خواهند بود که خدا بر آنان انعام کرده است، از پيامبران و صِدّيقان و شهداء و صالحان، و اينان چه خوب همنشينانى هستند. (69)
ذَٰلِكَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ عَلِيمًا (70)
اين فضل از جانب خداست، و کافى است که خدا [به حال فرمانبرداران ]دانا باشد. (70)
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا (71)
اى کسانى که ايمان آورده ايد! [در برابر دشمن ]آمادگى جنگى بگيريد، پس گروه گروه يا دسته جمعى [براى جهاد ]کوچ کنيد. (71)
وَإِنَّ مِنْكُمْ لَمَنْ لَيُبَطِّئَنَّ فَإِنْ أَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَالَ قَدْ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيَّ إِذْ لَمْ أَكُنْ مَعَهُمْ شَهِيدًا (72)
و قطعاً از ميان شما کسانى هستند که [در رفتن به جهاد ]کندى مى کنند، پس اگر مصيبتى به شما برسد مى گويند: راستى خدا به ما انعام کرد که [در جنگ، ]با آنان حاضر نبوديم. (72)
وَلَئِنْ أَصَابَكُمْ فَضْلٌ مِنَ اللَّهِ لَيَقُولَنَّ كَأَنْ لَمْ تَكُنْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُ مَوَدَّةٌ يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا (73)
و اگر فضلى (پيروزى و غنيمتى) از خدا به شما برسد ـ چنانکه گوى ميان شما و آنان هيچ مودّتى نبوده است ـ خواهند گفت: اى کاش ما با آنان بوديم و به کاميابى بزرگى دست مى يافتيم. (73)
۞ فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ ۚ وَمَنْ يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا (74)
پس بايد کسانى که زندگى دنيا را با آخرت مبادله مى کنند در راه خدا بجنگند، و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود يا غالب گردد، به زودى اجرى بزرگ به او خواهيم داد. (74)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
نکته تفسیری صفحه ۸۹:
مهم ترین انگیزهی جهاد:
از هنگامی که حضرت آدم(ع) به زمین فرود آمد، جنگ و خونریزی هم در میان انسان ها دیده شد. این پیشگویی قطعی خدا بود که به انسانها گفته شد: «به زمین فرود آیید؛ در حالی که برخی از شما در آنجا دشمن برخی دیگر خواهند بود.»[1] آری، از همان ابتدا، برخی از مردم برای برقراری حق و عدالت، و برخی برای به کرسی نشاندن آرزوهای باطل و ظالمانه ی خود می جنگیدند، و این جنگ تا کنون ادامه دارد. پیامبران خدا که آرزوی تحقّق عدالت را داشتند نیز همراه پیروانشان، با ستمکاران و متجاوزان می جنگیدند و می کشتند و کشته می شدند؛ امّا آنان از این جنگ و مبارزه تنها یک هدف داشتند، و آن چیزی نبود مگر «اجرای فرمان خدا». از این رو، قرآن، مسلمانان را به «جهاد فی سبیل الله» تشویق کرده است. در حقیقت، اطاعت از فرمان خدا و کسب خشنودی او، مهمترین هدف جهادگران الهی بوده و هست. کشورگشایی، استعمار و دربند کشیدن ملل مستضعف، افزایش ثروت و... ، هیچیک در این جهاد مقدّس نقشی نداشته است. ممکن است کسی بپرسد که مجاهدان راه خدا برای به دست آوردن چه چیزی می جنگیدند و چه امیدی از تحمل این زحمت فوق العاده و زخمی و کشته شدن داشتند. این آیه به این سؤال پاسخ می دهد و می فرماید که مهم ترین انگیزه ی جهاد در راه خدا این است که انسان باور کند به معامله ای پرسود دست می زند: «فروش زندگی دنیا در برابر به دست آوردن زندگی آخرت». البته این معامله به ایمان و باوری عمیق نیاز دارد؛ به اینکه انسان به زندگی پس از مرگ ایمان آورد، بهشت برین را باور کند، و به امید رسیدن به نعمت هایش، از زندگی دنیا با تمام لذّتهایش دل بکند.
اگر انسان پردهی زرق و برق دنیای مادّی و لذّت های زودگذرش را کنار بزند و به سخنان پیامبران راستگوی خدا ایمان آورد، دیگر دل کندن از آن برایش کار دشواری نخواهد بود. هنگامی که آدمی این سخن پیامبر خدا(ص) را می شنود که «فضایی به اندازهی طول یک تازیانه(یعنی مکانی بسیار کوچک) در بهشت، از دنیا و هر آنچه در آن است، بهتر است.»؛[2] و هنگامی که این سخن قرآن را می شنود که «زندگی دنیا و لذّت هایش در برابر زندگی آخرت، چیز بسیار اندکی است.»[3]، آنگاه انگیزه های دنیایی در چشمانش خرد و حقیر می شود، با کمال میل به استقبال شمشیرهای دشمنان خدا میرود، آنان را به خاک و خون می کشد و مشتاق کشته شدن در راه خداست. حسـرت امیر مؤمنان علی علیه السلام در جنگ احد به خاطر شهید نشدن،[4] تقاضای اصحاب خاص پیامبر (ص) از ایشان برای یافتن توفیق شهادت،[5] سخنان بی نظیر اصحاب امام حسین علیه السلام در کربلا در استقبال از کشته شدن در راه خدا، و دعای ما برای یافتن توفیق جهاد و شهادت در محضر حضرت مهدی عج [6] ، همگی با این نگاه و با این ایمان و اعتقاد به وجود می آید که «مرگ در راه خدا، فقط پلی است که افراد باایمان را از زندان دنیا به قصر بهشت می رساند».[7] البته اشتیاقِ مجاهدان راستین برای رسیدن به پاداش الهی، به معنای سستی و کم گذاشتن از جنگ نیست؛ بلکه آنان با تمام قدرت با دشمنان خدا نبرد می کنند و تمام نیروی خویش را برای تار و مار کردن آنان به کار می بندند. دلاوری های امیر مؤمنان علی علیه السلام و جنگ نمایان امام حسین علیه السلام در کربلا، دو نمونه از این مطلب است.
به همین سبب، آیه ی مورد بحث، پاداش عظیمِ الهی را برای هر دو گروه مجاهدان برشمرده است؛ گروهی که جان خویش را در راه خدا فدا می کنند، و گروهی که بر دشمنان خدا پیروز می شوند.
[1] - آیة 36 سورة بقره
[2] - مجموعة ورام ، ج 2، ص 226
[3] - آیة 38 سورة توبه
[4] - نهج البلاغه، خطبة 220
[5] - کافی، ج 2، ص54.
[6] - زیارت امام عصر در روز جمعه. مفاتیح الجنان
[7] - اقتباس از روایتی از امام حسین(ع). بحارالانوار، ج 6، ص 154
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🚨 چراغ قرمزها درقرآن🚨
⛔️پرهیز از غیبت:
📗ولا یغتب بعضکم بعضاً أیحب أحدکم ان یأکل لحم اخیه میتا فکرهتموه✒️ (حجرات/12)؛
👈 از دیگران غیبت نکنید؛ آیا دوست دارید که گوشت برادر مرده خود را بخورید؟ البته از آن، کراهت دارید.🍃
⛔️پرهیز از تمسخر:
📗لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیرا منهم✒️
(حجرات/11)
👈ای اهل ایمان! گروهی از شما گروه دیگر را مسخره نکند، چه بسا آن گروه دیگر بهتر از ایشان باشد.🍃
⛔️پرهیز از وعده دروغ:
📗یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون✒️ (صف/2و3)؛
👈 ای اهل ایمان! چرا چیزی را میگوئید که به آن عمل نمیکنید؟ اینکه چیزی را بگوئید که عمل بدان نمیکنید نزد خداوند گناهی است بزرگ.🍃
⛔️پرهیز از عیبجوئی و هرزه زبانی:
📗ویل لکل همزة لمزة✒️ (همزه/1)؛
👈 وای بر هر عیبجوی هرزه زبان🍃
⛔️پرهیز از گمان در همه چیز:
📗اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم✒️ (حجرات/12)؛
👈 از بسیاری از گمانها دوری کنید، که بعضی از گمانها گناه است.🍃
⛔️پرهیز از زیادی کنجکاوی در امور دیگران:
📗ولا تجسسوا ✒️(حجرات/12)؛
👈تجسس نکنید
🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨
#زیبا_زندگی_کن 🦋👇
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
♡••࿐↶به مابپـــ💕ــــیوندید↷
بالینک به اشتراک بگذارید👇
#سبک_زندگی
#خانواده_خوشبخت
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd