eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
477 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز نردبانی برافراشته در تمام طول عمر است تا بتوان شبانه روزی چندین بار و نه تنها در ساعتی مشخص- برفرازش رفت، بی واسطه با معبود سخن گفت و بی پرده با حبیب درد دل کرد.
🟢 برتری مرد، یا ارزش زن؟ ـ ـ ـ ـــــــــــــــــــــــ𑁍ـــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ 🔻تحلیل آیۀ قصاص 🧐 ـ ـ ـ ـــــــــــــــــــــــ𑁍ـــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ ↫ ـ ـ ـ ــــــــــــــــــ𑁍ـــــــــــــــــــ ـ ـ ـ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🟢 توجه خداوند به زن🥰 ـ ـ ـ ـــــــــــــــــــــــ𑁍ـــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ 🔻تحلیل آیۀ قصاص 🧐 ـ ـ ـ ـــــــــــــــــــــــ𑁍ـــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ ↫ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۲۶۴ مصحف شریف سوره مبارکه حجر علیه السلام 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5857347867093501674.mp3
1.82M
🔸ترتیل صفحه 264 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان سوره 15 سوره مبارکه الحجر صفحه 264 قَالَ يَا إِبْلِيسُ مَا لَكَ أَلَّا تَكُونَ مَعَ السَّاجِدِينَ (32) [خدا]گفت: اى ابليس! تو را چه شده است که با سجده کنندگان نيستى؟ (32) قَالَ لَمْ أَكُنْ لِأَسْجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقْتَهُ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ (33) گفت: من نه آنم که براى بشرى سجده کنم که از گِلى خشک برگرفته از لجنى بد بو آفريده اى. (33) قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ (34) [خدا] گفت: پس، از اين جا بيرون برو که تو رانده شده اى. (34) وَإِنَّ عَلَيْكَ اللَّعْنَةَ إِلَىٰ يَوْمِ الدِّينِ (35) و بى شک تا روز جزا بر تو لعنت است. (35) قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ (36) گفت: اى پروردگار من! پس مرا تا روزى که برانگيخته مى شوند، مهلت ده. (36) قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ (37) گفت: حال [که درخواست کردى]حتماً تو از مهلت داده شدگانى، (37) إِلَىٰ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ (38) تا روز آن وقت معين. (38) قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ (39) گفت: پروردگارا! به سبب آن که مرا گمراه کردى، حتماً [باطل را] در زمين برايشان زينت مى دهم و يقيناً همگى شان را گمراه مى کنم، (39) إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ (40) مگر آن بندگانت را از ميان آنان که خالص شده و برگزيده تواَند. (40) قَالَ هَٰذَا صِرَاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ (41) [خدا]گفت: اين راهى است مستقيم برعهده من، (41) إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِينَ (42) که بى شک تو بر بندگان من تسلط ندارى، مگر بر کسانى از گمراهان که از تو پيروى کنند. (42) وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِينَ (43) و بى ترديد جهنّم وعده گاه همگى آنان است. (43) لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِكُلِّ بَابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ (44) براى آن هفت در است که براى هر درى، بخشى از آنان قسمت شده است. (44) إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (45) بى شک تقواپيشگان در باغ ها و چشمه سارها هستند. (45) ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِينَ (46) [به آنان گويند]:با سلامت و ايمنى داخل آنها شويد. (46) وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْوَانًا عَلَىٰ سُرُرٍ مُتَقَابِلِينَ (47) و آنچه از کينه ها در سينه هايشان بود برکنديم; در حالى که برادرانه بر تخت هايى روبه روى هم اند. (47) لَا يَمَسُّهُمْ فِيهَا نَصَبٌ وَمَا هُمْ مِنْهَا بِمُخْرَجِينَ (48) در آن جا رنجى به آنان نمى رسد و از آن جا اخراج نمى شوند. (48) ۞ نَبِّئْ عِبَادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (49) به بندگانم خبر ده که به يقين من خود، آمرزگار و رحيمم. (49) وَأَنَّ عَذَابِي هُوَ الْعَذَابُ الْأَلِيمُ (50) و اين که عذابم همان عذاب دردآور است. (50) وَنَبِّئْهُمْ عَنْ ضَيْفِ إِبْرَاهِيمَ (51) و آنان را از مهمانان ابراهيم خبر ده. (51) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره فجر (بخش دوم) کمین خدای متعال در مورد طغیانگران امری همیشگی است این مسئله در درجه اول مایه تهدید طغیانگرانِ همه زمان‌ها و در درجه دوم مایه دلگرمی رهبران ایمانی و مومنان ای است که در مقابل این عده تحت فشار هستند و... 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🔴چرا اسلام دستور به قطع دست سارقان داده است؟! ✳️قطع دست شايد حکمي سخت به نظر برسد اما وقتي مطلب را تا آخر بخوانید و به شرايط اجراي اين حکم نگاهي بیندازید متوجه ميشويد که انساني که تمامي شرايط براي اجراي قطع دست را داشته باشد انصافا خيلي بايد پلید و لایق این حکم باشد!! 💥شرایط قطع دست: 🔹1) فردي که در سن قبل از بلوغ جرمي مرتکب شود، این حدّ درباره او اجرا نمی شود. 🔹2)آنكه از حِرز باشد. یعنی جای سربسته و قفل زده شده ای را سرقت کند. بنابراین اگر كسی مالی را از صحرا، جاده، مسجد و نظیر این اماكن كه محل رفت و آمد است بدزدد، دست او را نمی برند. 🔹3)آنكه خودش قفل را بشكند؛ و یا دیوار خانه را سوراخ كند. در این صورت اگر شخص دیگری قفل را بشكند، و این سارق، مال را برباید، حكم قطع برای او نیست. 🔹4)آنكه باید دزدی مخفیانه باشد. یعنی اگر دزد در حضور مالک چیزی بدزد؛ حدّ قطع دست بر او جاری نیست. 🔹5)آنكه دزدی در عامِ مَجاعة نباشد؛ یعنی در سال خشكی و تنگی كه قحطی پیش آمده است؛ نبوده باشد. و چنانچه دزدی در این سال ها چیزی را بدزدد؛ حكم قطع ید دربار او نیست. ✅برخی از محققین و علما از مورد فوق چنین استنباط مینمایند که در کشور فقیر و یا کشوری که درگیر مشکلات اقتصادی بسیار است، این حکم نباید اجرا شود. 🔹6)تحویل دزد به حاکم شرع یعنی اگر دزد را تحویل حاکم بدهند و از خطای اون نگذرند شامل قطع دست میشود . 🔴و ضمنا بریدن دست اینطور نیست که تمام دست دزد قطع شود. بلکه بریدن چهار انگشت دست راست و تمام كف دست نیز باید باقی بماند. 🔥اسلام ستیزانی که حکم قطع دست را وحشیانه میشمرند،هرگز فکر کرده اند که اگر دزدی خسارت قابل توجهی به صاحب مال نزده باشد دزد را میبخشد و عموما از اینکه انگشتان وی را قطع نمایند، صرف نظر میکند. 🔅 اگر هم گران تمام شده باشد و ضربه سنگینی به زندگی وی وارد آورده باشد ، انصافا حقش است که مجازات شود ⛔️ زیراکه فردی که دارنده تمام این شرایط باشد،محتاج نبوده و صرفا جهت ثروت اندوزی و هوای نفسش ، دست رنج افراد دیگر را دزدیده و به این فکر نکرده که با دزدی چه مشکلات لاینحلی برایشان ایجاد کرده است... 🔱در آخر اینکه همیشه به حکمت دستورات خالق انسان ایمان داشته باشیم که او از همه به درونیات و اسرار انسانها آگاه و از همه نسبت به آنها مهربانتر است... منابع 📕.ك:تفسير طبرسى،ج 10،ص 372 📒وسايل الشيعه،ج 18،ابواب حد السرقة،باب 4. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
..... نمازت رو تند نخون ..!)⚠️ روایت تکان دهنده و قابل تامل 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز هم تسلیم است هم پرخاش؛ تسلیم در برابر شگفتی عظمت و شکوه زیبایی خدا و پرخاش علیه هر قدرتی که از سرِ پستی و زبونی، آهنگ توانایی را در موازات قدرت حق، مغرورانه می نوازد «ایاک نعبد و ایاک نستعین».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۲۶۵ مصحف شریف سوره مبارکه حجر علیه السلام 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5859449592159929877.mp3
1.92M
🔸ترتیل صفحه 265 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان سوره 15 سوره مبارکه الحجر صفحه 265 إِذْ دَخَلُوا عَلَيْهِ فَقَالُوا سَلَامًا قَالَ إِنَّا مِنْكُمْ وَجِلُونَ (52) آن گاه که بر او وارد شدند و سلام کردند، گفت: ما از شما ترسانيم. (52) قَالُوا لَا تَوْجَلْ إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ عَلِيمٍ (53) گفتند: نترس، همانا ما تو را به پسرى دانا مژده مى دهيم. (53) قَالَ أَبَشَّرْتُمُونِي عَلَىٰ أَنْ مَسَّنِيَ الْكِبَرُ فَبِمَ تُبَشِّرُونَ (54) گفت: آيا با اين که پيرى به من رسيده است مژده ام مى دهيد؟! با اين وضع به چه مژده مى دهيد؟! (54) قَالُوا بَشَّرْنَاكَ بِالْحَقِّ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْقَانِطِينَ (55) گفتند: تو را به حق مژده داديم; پس از نااميدان نباش. (55) قَالَ وَمَنْ يَقْنَطُ مِنْ رَحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ (56) گفت: چه کسى جز گمراهان از رحمت پروردگار خود نااميد مى شود؟! (56) قَالَ فَمَا خَطْبُكُمْ أَيُّهَا الْمُرْسَلُونَ (57) گفت: اى فرستادگان! پس کار اصلى شما چيست؟ (57) قَالُوا إِنَّا أُرْسِلْنَا إِلَىٰ قَوْمٍ مُجْرِمِينَ (58) گفتند: همانا ما به سوى گروهى گناهکار فرستاده شده ايم [تا هلاکشان سازيم]، (58) إِلَّا آلَ لُوطٍ إِنَّا لَمُنَجُّوهُمْ أَجْمَعِينَ (59) مگر خاندان لوط را که حتماً همه آنان را نجات مى دهيم، (59) إِلَّا امْرَأَتَهُ قَدَّرْنَا ۙ إِنَّهَا لَمِنَ الْغَابِرِينَ (60) جز زنش را که مقدّر کرده ايم، يقيناً از بازماندگان باشد [و هلاک شود]. (60) فَلَمَّا جَاءَ آلَ لُوطٍ الْمُرْسَلُونَ (61) پس چون فرستادگان نزد خاندان لوط آمدند، (61) قَالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ مُنْكَرُونَ (62) گفت: همانا شما گروهى ناشناخته ايد. (62) قَالُوا بَلْ جِئْنَاكَ بِمَا كَانُوا فِيهِ يَمْتَرُونَ (63) گفتند: بلکه تو را چيزى آورده ايم که [قومت]در آن شک مى کردند. (63) وَأَتَيْنَاكَ بِالْحَقِّ وَإِنَّا لَصَادِقُونَ (64) و حق را براى تو آورده ايم و بى شک ما راستگوييم. (64) فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ اللَّيْلِ وَاتَّبِعْ أَدْبَارَهُمْ وَلَا يَلْتَفِتْ مِنْكُمْ أَحَدٌ وَامْضُوا حَيْثُ تُؤْمَرُونَ (65) پس پاره اى که از شب گذشت، خاندانت را کوچ بده و خودت پشت سر آنان حرکت کن [که مراقبشان باشى]و هيچ يک از شما روى برنگرداند و آن جا که دستور مى يابيد برويد. (65) وَقَضَيْنَا إِلَيْهِ ذَٰلِكَ الْأَمْرَ أَنَّ دَابِرَ هَٰؤُلَاءِ مَقْطُوعٌ مُصْبِحِينَ (66) و اين امر [مهم]را به او ابلاغ کرديم که دنباله [و نسل]اينان وقتى که به صبح درآيند، قطع خواهد شد. (66) وَجَاءَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ يَسْتَبْشِرُونَ (67) و اهل شهر [سدوم] در حالى که شادى مى کردند آمدند. (67) قَالَ إِنَّ هَٰؤُلَاءِ ضَيْفِي فَلَا تَفْضَحُونِ (68) [لوط]گفت: همانا اينان مهمانان منند، پس آبروى مرا نبريد. (68) وَاتَّقُوا اللَّهَ وَلَا تُخْزُونِ (69) و از خدا بترسيد و مرا خوار نکنيد. (69) قَالُوا أَوَلَمْ نَنْهَكَ عَنِ الْعَالَمِينَ (70) گفتند: مگر تو را از [مهمان کردن] مردمان نهى نکرديم؟ (70) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۶۵🌷 فقط گمراهان از رحمت خدا نومید می شوند: همه‏ ی ما می دانیم که یکی از اسباب مهم موفّقیّت انسان در زندگی، «امید» است. امید، انسان را به تلاش و فعّالیّت وا می دارد و پس از شکست یا اشتباه، او را به اصلاح گذشته و ساختن آینده تشویق می کند. در مقابل، یأس و نومیدی، هر گونه انگیزه را از انسان می گیرد و او را به تسلیم در برابر مشکلات وادار می کند. از این رو دانشمندان و مربّیان هر ملّت و مکتبی تلاش می کنند با متوجّه کردن مردم به خوبی ها و نعمت ها و به قول معروف ، به نیمه‏ ی پر لیوان، به آنان روحیه بدهند و به آینده امیدوار کنند. در اسلام به ویژه هیچ جایی برای یأس و نومیدی وجود ندارد؛ زیرا انسانی که به خدا ایمان آورده و او را سرپرست خود انتخاب کرده و می داند که او دارای قدرت بی‏نهایت و مهربانی بی انتهاست، دیگر از دگرگونی حوادث و فراز و نشیب روزگار نمی ترسد و با تکیه بر نیروی بی پایان پروردگار، با امید و نشاط، راه کمال و سعادت خود را طی می کند و حتّی اگر در کاری شکست بخورد یا دچار لغزش یا اشتباهی شود، یا خدای ناکرده مرتکب گناهی شود، به لطف و بخشش خدا دل می بندد و با عذرخواهی از درگاه خدا و کمک خواستن از او، گذشته اش را اصلاح می کند و آینده اش را آباد. از نظر قرآن و پیشوایان دین نیز نومیدی از لطف و بخشش خدا، ممنوع و از گناهان کبیره (گناهان بسیار بزرگی که کیفر آن آتش دوزخ است) برشمرده شده است؛ زیرا انسانی که از رحمت خدا نومید شده، علاوه بر اینکه خودش را در جادّه‏ ی نابودی انداخته، خدای بزرگ و نیرومند را نیز ضعیف و ناتوان فرض کرده و او را از یاری به خود عاجز دانسته، و با این اعتقاد، به خدای توانا توهین کرده و به او کفر ورزیده است. از همین‏ رو قرآن کریم، کسانی را که از رحمت الهی نومید می شوند، کافر و گمراه برشمرده است. پیشوایان دین نیز پیروان خود را از یأس و نومیدی از لطف و رحمت خدا بازداشته و آن را از گناهان بزرگ برشمرده اند. در روایتی از پیامبر آمده است: «نومیدان [از لطف خدا] در روز قیامت، روسیاه محشور می شوند.» در روایتی از امام رضا (ع) می خوانیم که گناه نومیدی از رحمت خدا، از گناه کشتن شصت مسلمان بی گناه بزرگ تر است. از نظر اسلام، هیچ گنهکاری نباید از بخشش خدا نومید شود؛ زیرا گناه انسان هر قدر هم بزرگ باشد، از رحمت خدا بزرگ تر نیست. در روایتی از امام صادق(ع) می خوانیم: «خدا پیامبری از پیامبرانش را به سوی قومش فرستاد و به او وحی کرد که به قومت بگو: رحمت من از خشم و غضبم سبقت گرفته است؛ بنابراین از رحمت من نومید نشوید [و از گناهانتان توبه کنید]؛ زیرا هیچ گناهی آنقدر بزرگ نیست که من نتوانم آن را بیامرزم.» همچنین پیشوایان دین به ما توصیه کرده اند که هیچ گاه از دعا و درخواست از خدا نومید نشویم و دیر مستجاب شدن برخی دعاها، ما را از دعا کردن نومید نکند؛ زیرا خدای مهربان، دعاهای ما را می شنود و هنگامی که به صلاحمان باشد، آنها را مستجاب می کند، و اگر در ظاهر نیز آن ها را مستجاب نکند، پاداشی بهتر را جایگزین آن می فرماید. در روایات اهلبیت(ع)آمده که گاهی دعای شخصی پذیرفته می شود؛ ولی بر اساس مصلحت خدا، حاجتش بیست یا چهل سال بعد به او داده می شود . 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd