معنای الله اکبر در تسبیحات حضرت زهرا.mp3
6.91M
#صوتی؛ معنای الله اکبر در تسبیحات حضرت زهرا
🎙آیت الله میرباقری
📿اگر کسی مداومت بر الله اکبر داشته باشد دنيا با تمام وسعتش برایش تنگ می شود.
#تسبیحات_حضرت_زهرا
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
#ادبستان_نماز
نماز، رهبري به سوي خوبي ها، ظهور دهنده ي درستي ها، نجات دهنده از پستي ها، علاج کننده ي نادرستي ها، شفاي مستي ها، و درمان همه ي دردهاست.
- نماز، راهبر و رهبر، وسيله قرب به داور، و نسبت به عبادات ديگر هم چون جوهر، و در دنيا و آخرت ناصر و ياور، و بر تمام خوبي ها مصدر، و واجب بر جمله افراد بشر است.
#نمازاول_وقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...
خواص زیبا و جذاب آیت الکرسی ..! ☺️
۷ تا از معجزه هاشو در این
کلیپ هدیه دادم بهتون ..؛؛
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
۲۰ویژگی قرآنی برای حضرت فاطمه زهرا(س)ـ.docx
50.6K
20 ویژگی فاطمی در قرآن
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✍آیه الله گلپایگانی(ره):
🌷گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام)تولی است اما گریستن در عزای حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم تولی و هم تبری است.
صفحه ۲۹۲ مصحف شریف
سوره مبارکه اسرا
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5940769605294229307.mp3
1.96M
🔸ترتیل صفحه 292 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 17
سوره مبارکه الاسراء
صفحه 292
وَمَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ ۖ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِهِ ۖ وَنَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَىٰ وُجُوهِهِمْ عُمْيًا وَبُكْمًا وَصُمًّا ۖ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ كُلَّمَا خَبَتْ زِدْنَاهُمْ سَعِيرًا (97)
و هر که را خدا هدايت کند، هدايت يافته او است; و هر که را که گمراه کند هرگز براى آنان در برابر خدا دوستانى نمى يابى [که هدايتشان کند]; و روز قيامت آنان را کور و لال و کر، به رو در افتاده محشور مى کنيم. سراى آنان حهنّم است، هرگاه [شعله آن ]فرو نشيند، شعله اى [تازه ]براى آنها بيفزاييم. (97)
ذَٰلِكَ جَزَاؤُهُمْ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا وَقَالُوا أَإِذَا كُنَّا عِظَامًا وَرُفَاتًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقًا جَدِيدًا (98)
اين است سزاى آنان بدان سبب که نشانه هاى[قدرت]ما را انکار کردند و گفتند: آيا وقتى که ما استخوان هاى[از هم جدا ]و[سپس]آردگونه شديم، آيا حتماً در آفرينشى جديد برانگيخته خواهيم شد؟! (98)
۞ أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ قَادِرٌ عَلَىٰ أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُمْ وَجَعَلَ لَهُمْ أَجَلًا لَا رَيْبَ فِيهِ فَأَبَى الظَّالِمُونَ إِلَّا كُفُورًا (99)
آيا [در قدرت حياتبخشىِ ما نينديشيده اند] و نديده اند خدايى که آسمان ها و زمين را آفريده، قادر است که مانند آنان را بيافريند؟ و براى آنها اجلى قرار داده که شکّى در آن نيست; پس ستمکاران جز انکار [کارى] نکردند. (99)
قُلْ لَوْ أَنْتُمْ تَمْلِكُونَ خَزَائِنَ رَحْمَةِ رَبِّي إِذًا لَأَمْسَكْتُمْ خَشْيَةَ الْإِنْفَاقِ ۚ وَكَانَ الْإِنْسَانُ قَتُورًا (100)
بگو: اگر شما مالک خزانه هاى رحمت پروردگارم بوديد، در آن صورت از ترس تهى دستى [از بخشش آن] خوددارى مى کرديد، و انسان همواره تنگ نظر[و بخيل]است. (100)
وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَىٰ تِسْعَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ ۖ فَاسْأَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ إِذْ جَاءَهُمْ فَقَالَ لَهُ فِرْعَوْنُ إِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا مُوسَىٰ مَسْحُورًا (101)
و همانا به موسى آن گاه که نزد بنى اسرائيل آمد، نُه آيت روشن داديم ـ پس، از بنى اسرائيل بپرس [که اين آيات چه بوده است] ـ پس فرعون به او گفت: اى موسى! همانا من گمان مى کنم که تو سحر شده هستى. (101)
قَالَ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا أَنْزَلَ هَٰؤُلَاءِ إِلَّا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ بَصَائِرَ وَإِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا فِرْعَوْنُ مَثْبُورًا (102)
[موسى] گفت: حتماً تو مى دانى اين نشانه ها (معجزات) را که موجب بصيرتند، جز پروردگار آسمان ها و زمين نازل نکرده است; و اى فرعون! همانا من گمان مى کنم که تو هلاک شده هستى. (102)
فَأَرَادَ أَنْ يَسْتَفِزَّهُمْ مِنَ الْأَرْضِ فَأَغْرَقْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ جَمِيعًا (103)
پس [فرعون] تصميم گرفت آنان (بنى اسرائيل) را از آن سرزمين برکَنَد [و بيرون کُند]; پس او و هر که با او بود همگى را غرق کرديم. (103)
وَقُلْنَا مِنْ بَعْدِهِ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ اسْكُنُوا الْأَرْضَ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا (104)
و بعد از او به بنى اسرائيل گفتيم: ساکن اين سرزمين شويد; پس وقتى که وعده آخرت بيايد همه شما را با گوناگون بودنتان يکجا مى آوريم. (104)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۹۲🌷
آدمیزاد بخیل:
ما انسان ها علاوه بر مراقبت از جسم خویش باید از جان خود نیز مراقبت کنیم تا آفات و امراض روحی و اخلاقی، روح و جان ما را به تباهی نکشد. یکی از آفات مهم اخلاقی برای روح انسان، صفت ناپسند «بخل» است. این آیه به این صفت ناپسند اشاره کرده، می فرماید که این ویژگی بد، انسان ها را به شدّت تهدید می کند، و اگر از خود مراقبت نکنند، به جایی می رسند که در صورت داشتن تمام منابع رزق و روزی جهان، باز هم از انفاق و دادن مال به دیگران می ترسند؛ زیرا انسانِ پرورش نیافته، بخیل و تنگ نظر می شود. از این رو قرآن کریم و پیشوایان دین، بارها و با تأکید فراوان، پیروان حق و کسانی را که در پیِ تربیت خود هستند، به سخاوت و انفاق مال توصیه کرده اند.
بر اساس تعلیمات دین، مال و ثروت، امانت خدا در دست انسان است که روزی از او گرفته می شود، و بنا بر وعده ی قطعی الهی، دارایی انسان با انفاق و خرج شدن در راه خدا، چند برابر افزایش می یابد. در روایتی از پیامبر می خوانیم: «صدقه بدهید؛ زیرا صدقه، مال و ثروت را زیاد می کند.» البتّه سخاوت نه تنها در مورد نیازمندان، بلکه در ارتباط با افراد دیگر هم خوب است. بر اساس روایات اهلبیت، خداوند، انسان سخی و دست و دلباز را دوست دارد و از شخص بخیل و تنگ نظر، ناخشنود است. در روایتی از امام رضا می خوانیم: «شخص سخاوتمند به خدا نزدیک است، به بهشت نزدیک است، و به مردم هم نزدیک است؛ ولی شخص بخیل از خدا دور است، از بهشت دور است و از مردم هم دور است.» در روایات، غذا دادن به مردم، یکی از محبوب ترین کارها نزد خدا برشمرده شده، و حتّی سخاوت و دست و دل بازی افراد مشرک، مورد توجّه قرار گرفته است. در حدیثی می خوانیم که پیامبر به فرزند حاتم طایی که سخاوتش در دوران جاهلیّت عرب، زبانزد است فرمود: «به سبب سخاوتمندی پدرت، عذاب شدید از او دفع شد.» البتّه ذکر این نکته نیز لازم است که مهم ترین نشانهی سخاوت، پرداختن حقوق واجب دینی مانند خمس و زکات است و کسی که وظایف خود را انجام نمی دهد و در موارد دیگری سخاوت دارد، بهره ی زیادی از این ویژگی ندارد. در روایتی می خوانیم که شخصی از امام صادق پرسید: «حدّ و اندازه ی اصلی سخاوت چیست؟» حضرت فرمود: «این که حقوقی را که خدا بر تو واجب کرده، از دارایی ات خارج کرده، در موارد مشخّص آن هزینه کنی.»
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ درس هفدهم : بت نفس
در این درس به دشمن ترین دشمن انسان پرداخته می شود و راه رهایی آن مورد بحث قرار می گیرد.
مشکل اصلی انسان ها برای رسیدن به آرامش چیست؟
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✍پرسش پاسخ
🔰آيا در بهشت محرم ونامحرم وجود دارد؟ مثلا ديدن چهره حضرت فاطمه براي مردان مومن يا صحبت باايشان يا همنشيني و صحبت زنان مومن با پيامبر يا امامان چگونه است؟
✍️پاسخ:
✅گرچه اين گونه مسايل در روايات بيان نشده ولي به طور کلي در اين باره بايد گفت :
بهشت جايگاه پاکيزگان است .کساني که هيچ ناپسندي را طلب نمي کنند و جز خوبي و زيبايي را نمي خواهند.
براي عرض ارادت و ابراز محبت و ارادت نياز ضروري به ديدن صورت نيست .در زمان پيامبران ،زنان زيادي به محضر آنان مي رسيدند و عرض ارادت و محبت مي کردند بدون اينکه بخواهند مثلا دست بدهند؛
يعني نه تنها پيامبر طالب دست دادن نبود بلکه آنها هم طالب نبودند و شيوه هاي ديگر عرض ارادت را مي پسنديدند.
به نظر مي رسد در بهشت هم با توجه به وجود زوجيت و زناشويي گونه اي محرميت وجود داشته باشد اما نبودن محرميت مانع از ملاقات و همنشيني و عرض ارادت با ديگر بهشتيان نمي باشد و روابط دوستي پاک و خالي از آلودگي هاي حرام در بين آنان وجود دارد همچنان که در دنيا بين مومنان زن و مرد چنين ارتباط هايي وجود دارد.
اما در خصوص فاطمه زهرا بايد گفت :
طبق برخي روايات آنگاه كه همه انبيا و اولياي خدا وارد بهشت شدند، آهنگ ديدار دختر پيامبر خدا مي كنند. رسول خدا(ص) به فاطمه فرمود: هرگاه اولياي خدا در بهشت مستقر گرديدند، از آدم گرفته تا ساير انبيا همه به ديدارت مي شتابند. ( بحارالانوار، ج 43، ص 227.)
اما آيا امکان ديدار براي همه اهل بهشت فراهم است يا نه ؟ در روايات چيزي ذکر نشده است .
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ؛ خدایی شدن با #تسبیحات_حضرت_زهرا (سلام الله علیها)
📿📿📿📿📿
میدانستید تسبیحات 📿حضرت زهرا سلام الله علیها، چنین معنای قشنگی دارد؟
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
#ادبستان_نماز
- نماز، حقيقت بندگي و اصل پايندگي است؛ نبود آن مايه ي شرمندگي، و سستي از آن علت سرافکندگي، و نور آن حرارت بخش زندگي، و فرار از آن ريشه شر و افسردگي، و اجراي آن عين آزادگي، و اتصال به آن رها شدن از بردگي، و وجود آن در ميدان حيات عين سازندگي؛ و نمازگزار واقعي بدون شک دور از هر آلودگي است.
#نمازاول_وقت