eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
480 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنگام افطار کنید! دِلال چیست ؟ دراول دعاے آمده (مُدلاًعلیڪ)... "دلال یعنے " هنگام افطار براے خدا ناز کنید؛ لقمه را نزدیڪ دهان ببرید اما نخورید! دعاکنید یعنے به خدا بگویید اگر را بدهے افطار میکنم. معجـــــزه‌می‌کند - آیت‌الله‌کشمیرے - 🌙✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 الهی امسال سال ظهور مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 یاوران قرآن
سلام علیکم طاعات و عبادات قبول این لایو دکتر دانایی فوق تخصص طب اسلامی و سبک زندگی سالم هست توصیه های ایشون برای بهتر روزه گرفتن و.... توصیه میکنم حتما حتما گوش بدین ارزش بارها بارها گوش دادن رو داره 👌
💠 پوستر راهکارهای زندگی موفق در جز نهم قرآن
🔹نکات کلیدی جز نهم قرآن کریم 📍 منبع : کانال دانش مربی ، نیاز مربی 🔹 گردآوری: سایت تبیان 🔺 موضوع : 🌐 لینک دانلود از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4377
💠 درسهایی از جز 9 قرآن کریم 🔹 گردآورنده : علی فروغی معاون پرورشی دبستان پسرانه صحت شهرستان گلپایگان استان اصفهان 🔸 موضوع :
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کلیپ 5 درس از جز نهم قرآن کریم 🔹 گردآورنده : علی فروغی معاون پرورشی دبستان پسرانه صحت شهرستان گلپایگان استان اصفهان 🔸 موضوع :
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻جلسه نهم: اطاعت از روی حماقت! 🔺موضوع: عبادت انحصاری خدا ✔️آیه مورد بحث 🔻إِنَّ ٱلَّذِينَ تَدعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ عِبَادٌ أَمثالُكُمۡۖ فَٱدۡعُوهُمۡ فلیستجیبواْ لَكُمۡ إِن كُنتُمۡ صَٰدِقِينَ» 🔺یقیناً کسانی که به جای خدا می‌پرستید، بندگان و مملوکانی ناتوان چون شما هستند؛ پس اگر راستگویید آنان را بخوانید؛ پس هنگامی که بخوانید، باید شما را اجابت کنند. (سوره مبارکه اعراف آیه 194) 📚‌‌ویژه نامه ماه مبارک در لینک زیر ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ https://eitaa.com/fatemi222/12485
✋انگیزه سازی 🔻آیا تا‌‌به‌حال به این سؤالات فکر کرده‌‌‌اید که آیا امکان دارد شخصی مسلمان باشد، دیندار باشد، اعمال عبادی‌اش را کامل انجام دهد، اما خداوند او را عذاب کند؟! می‌شود کسی اهل تقوا باشد، مراقبه داشته باشد و از محرمات الهی پروا کند، ولی مورد عذاب الهی قرار بگیرد؟ چه مسئله‌ای مورد غفلت یک فرد متدین قرار می‌‌گیرد که خداوند او را عذاب می‌‌کند؟ او که تقیدات دینی و مذهبی دارد، چه چیزی ندارد که همین نداشتن، او را لایق عذاب الهی می‌‌کند؟ 👌روایتی که از امام باقر علیه السلام در کتاب شریف «کافی» آمده، هم به این سؤالات پاسخ داده و هم ادامه مباحث گذشته ماست و هم آیه مورد بحث ما را تبیین می‌‌کند: «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ» خداى تبارك و تعالى فرموده است: هرآينه عذاب می‌كنم هر رعيتى را كه در اسلام «دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ» با پيروى از امام ستمگرى كه از جانب خدا نيست، ديندارى كند. 🔺«وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً» اگرچه آن رعيت نسبت به اعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد. «وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ» و هرآينه عفو می‌‌کنم هر رعيتى كه در اسلام با پيروى از امام عادل، از جانب خدا ديندارى كند. «وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً» اگرچه آن رعيت نسبت به خود ستمگر و بدكردار باشد. ادامه دارد 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✋اقناع اندیشه 🔻توحید را از حیطه ذهن و اندیشه و پاسخ‌گویی به یک سؤال اعتقادی صرف، وسیع‌‌تر در نظر بگیریم و اثرگذاری این مسئله مهم اعتقادی را از مسائل فردی، به مسائل کلان اجتماعی تعمیم دهیم، نمی‌‌توانیم در حاکمیت و زعامت فردی که از جانب خداوند نیست، دینداری کنیم؛ که اگر چنین کنیم، مورد عذاب پروردگار قرار می‌‌گیریم. 🔺 این نوع نگاه توحیدی، نپذیرفتن ولایت و امامت غیرخدا و غیر ولی خدا می‌‌شود؟ ما می‌‌گوییم: بر مبنای توحید برگرفته از قرآن، در عصر غیبت امام معصوم، کسی غیر از ولی‌‌‌فقیه حق حکومت ندارد؛ چرا ؟ شاید بگویید: اینکه توحید باید در مسائل اجتماعی خودش را نشان دهد، می‌‌پذیریم، اما اینکه توحید را به مسئله حاکمیت در جامعه گره بزنیم را از کجا آورده‌اید؟ می‌گوییم: از آیه 194 سوره مبارکه اعراف؛ آنجا که خداوند می‌‌فرماید:«إِنَّ ٱلَّذِينَ تَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ عِبَادٌ أَمثالكُمۡۖ»؛ یقیناً کسانی که به جای خدا می‌پرستید، بندگان و مملوکانی ناتوان چون شما هستند. 🔻در «تفسیر نمونه» در ذیل آیه مورد بحث آمده است: این آیه و آیه بعد همچنان بحث‌‌های توحید و مبارزه با شرک را ادامه مى‏دهد و پرستش غیرخدا را عملى سفیهانه و دور از منطق و عقل معرفى مى‏نماید و... مى‏گوید: «آنهایى را که شما جز خدا مى‏خوانید (و عبادت مى‏کنید و از آنان یارى مى‏طلبید) بندگانى همچون خود شما هستند» « إِنَّ ٱلَّذِينَ تَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ عِبَادٌ أَمثالُكُمۡۖ ». 🔺بنابراین معنا ندارد که انسان در مقابل چیزى که مثل خود او محکوم قوانین طبیعت است، به سجده بیفتد و دست نیاز به سوى او دراز کند و مقدرات و سرنوشتش را در دست او بداند. آیا تابه‌حال دیده‌اید که گدایی برابر گدای دیگر سر خم کند؟! در مقابل گدایی دیگر خضوع کند؟ هرگز! مگر مضحک‌‌تر از این هم داریم؟ در نگاه قرآن کریم، عالَم گداخانه است و همه هرچه باشند و هرکه باشند، سرتا پا فقر و نیازند. بر این اساس، هرکس سراغ هرکس رفت، گویی گدایی سراغ گدای دیگر رفته باشد؛ لذا فرمود: «إِنَّ ٱلَّذِينَ تَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ»؛ جز خدا هرچه و هر که را بخوانید «عِبَادٌ أَمثالُكُمۡۖ ۡۖ»؛ بندگانی هستند همچون خود شما؛ یعنی همچون شما نادار و نیازمندند. 🔻ما باید کسی را اطاعت کنیم و در مقابل کسی خضوع کنیم، ولایت و امامت و زعامت کسی را بپذیریم، اداره امور جامعه خود را به کسی بسپاریم، کسی باید اعلی‌‌حضرت ما باشد که یا خود، قدرت مطلق عالم است یا به این قدرت مطلق به گونه‌‌ای اتصال دارد. اطاعت وتبعیت غیرالهی، در حقیقت حماقت است. ✅نظر مقام معظم رهبری در «کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی» مقام معظم رهبری در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در این باره می‌‌فرماید: بنابر اصل توحید، انسان‌ها حق ندارند هیچکس و هیچچیز جز خدا را عبودیت و اطاعت کنند. اطاعتِ آن قدرتی که از سوی خدا و نمایندۀ خدا نباشد، اطاعت از آن مرکزی که آن مرکز، از مرکز قدرت پروردگار الهام نگرفته باشد، این در حد شرک است یا خود شرک است. این مسئله مهم ذهنی نسل گذشته، امروز و آینده کشور ماست. 🔺بار‌‌ها این جمله را از افراد و اقشار مختلف شنیده‌‌ایم که: چ‌قدر زمان پهلوی خوب بود! هرکس که اهل دین و دیانت بود، تقیدات مذهبی خودش را داشت؛ مسجد می‌‌رفت؛ پای منبر می‌‌نشست؛ حجابش را رعایت می‌‌کرد؛ نذری اش را می‌‌داد و ... و هرکس هم تقیدی به این مسائل نداشت و اهل چیزهای دیگر بود، زندگی خودش را می‌‌کرد! 🔻این ادبیات و طرز تفکر به دلیل خطا در نگاه توحیدی است. باید «إِنَّ ٱلَّذِينَ تَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ عِبَادٌ أَمثالُكُمۡۖ را زندگی کرد. ما چون توحید را از حیطه ذهن و اندیشه، به مسائل فردی و مسائل کلان اجتماعی گسترش نداده‌ایم، نفهمیدیم اگر باتقواترین فرد عالم باشیم و به تعبیر روایت اول جلسه از زبان امام باقر ع «بَرَّةً تَقِيَّةً» باشیم، این دینداری که در سایه حکومت و امامت قدرت غیرالهی شکل گرفته، هر قدر هم کامل باشد «لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ» را از جانب پروردگار به دنبال خواهد داشت. خدا با این روش دینداری، متدین را عذاب می‌‌کند. 🔸در نگاه توحیدی قرآن که چند جلسه است درمورد آن بحث می‌‌کنیم، دینداری در کنار رهبری یک مجتهد که احکام الهی را در همه عرصه‌‌ها برای ما مشخص می‌‌کند، با دینداری در حکومت پادشاهی متفاوت است و دومی راه به جایی نمی‌برد. ↩️ادامه دارد 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✋رفتارسازی 🔺برای مقابله با فرهنگ طاغوت می‌‌بایست فرهنگ قرآنی در تمام لایه‌‌های اجتماعی زنده و پویا باشد آنکه موحدانه در پناه قرآن زندگی می‌‌کند توحید در نگاه چنین فردی فراتر از ذهن‌‌ها و اندیشه هاست و در حساس ترین مسائل اجتماعی اثرگذار است .چنین کسی اطاعت و تبعیت از غیر خدا و ولی خدا را حماقت می‌‌داند لذا نمی‌‌تواند در سبک زندگی و تربیتی از نسخه‌‌ای که قرآن را از زندگی اش حذف کرده تبعیت کند. 🔻قرآنی که رسول‌‌اللّه ص در مورد حافظان آن می‌‌فرماید:«حَمَلَةُ القُرْآنِ هُمُ المَحْفُوفونَ بِرَحمَةِ اللهِ، المُلَبِّسونَ نُورَ اللهِ، المُعَلِّمونَ کَلامَ اللهِ مَنْ عاداهُم فَقَدْ عادَی اللهَ و مَنْ والاهُم فَقَدْ والَی اللّهَ»؛ رحمت پروردگار مشمول حافظان قرآن می‌شود. آنان حافظان نور خدا و آموزگاران کلام‌‌‌اللّه هستند و دوستی با این افراد، دوستی با پروردگار خواهد بود. 🔺قرآنی که حفظ آن، مقام استجابت دعا را برای حافظش به ارمغان می‌آورد. رسول خدا ص در این مورد می‌فرمایند: «مَنْ جَمَعَ القُرآنَ فَإنَّ لَهُ عِنْدَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ دَعْوَةً مُسْتَجاتَةً إنْ شاءَ عَجَّلَها لَهُ فِی الدُّنیا و إنْ شاءَ إذْخَرَها لَهُ فِی الآخِرَة»؛ براي كسی كه قرآن را گرد آورَد(منظورحفظ قرآن است) نزد خدای متعال يك دعای مستجاب است؛ اگر (خدا) بخواهد در دنيا برايش مستجاب می‌‌‌كند و اگر بخواهد، برای آخرتش ذخيره می‌‌نمايد. 🔻این فرهنگ غنی و سبک زندگی اسلامی ماست. باید در جامعه اسلامی هدایت قرآنی و سبک زندگی اسلامی حاکم باشد؛ نه فرهنگ و سبک زندگی غربی! ما که از اول ماه مبارک رمضان قرارمان این بود که قرآن را زندگی کینم، باید اگر می‌‌توانیم، خودمان و فرزندانمان را به حفظ این منبع نور الهی تشویق کنیم و اگر شرایط حفظ به هر علتی برایمان فراهم نبود، دست‌کم برای یادگیری قرائت صحیح قرآن توسط خود و فرزندانمان دغدغه داشته باشیم. 🔺این پسندیده نیست که شیعه حتی توانایی نداشته باشد آیات کلام‌‌اللّه مجید را از روی صفحات قرآن، صحیح و بدون غلط بخواند. امروز متأسفانه این‌گونه است. بسیاری از جوانان امروز و کودکان دیروز به مراتب بالای علمی و دانشگاهی رسیده‌‌اند، اما نمی‌‌توانند کلام خدا را صحیح قرائت کنند. امیدوارم روزی برسد که تعداد قاریان و حافظان قرآن کریم در این کشور امام زمان عج الله قابل شمارش نباشد. ↩️ادامه دارد 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✋خلاصه بحث 🔻آن‌‌کس که قرآن را زندگی می‌‌کند و نور ایمان برگرفته از نور قرآن، برای او نورٌعلی نور می‌‌شود، در سایه تعالیم قرآن کریم، خالق، مؤسس، مدیر، مدبر و همه‌‌کاره این جهان باعظمت را پروردگار می‌‌داند. توحید در نگاه چنین فردی فراتر از ذهن‌‌ها و اندیشه‌‌هاست و در حساس‌‌ترین مسائل اجتماعی اثرگذار است. کسی که این‌گونه موحدانه زندگی می‌‌کند، اطاعت وپیروی از غیرخدا و ولی خدا را حماقت می‌‌داند؛ چون بر مبنای قرآن معتقد است: «إِنَّ ٱلَّذِينَ تَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ عِبَادٌ أَمۡثَالُكُمۡۖ»؛ یقیناً کسانی که به جای خدا می‌پرستید، بندگان و مملوکانی ناتوان چون شما هستند. 🔻این اطاعت و پیروی فقط در مسائل حاکمیتی و از یک فرد خاص صورت نمی‌گیرد؛ بلکه گاهی اطاعت و پیروی از یک فرهنگ غیرخدایی، از یک سبک زندگی و شیوه تربیتی غیرالهی صورت می‌گیرد و اینها برای یک جامعه مانند پیروی و اطاعت از حاکمان غیرالهی خطرناک است. 🔺شاید به ذهن برسد: کسی که در جلسه جزءخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان شرکت می‌‌کند و تصمیم گرفته که قرآن را زندگی کند، از فرهنگ و سبک زندگی و تربیتی غیرالهی پیروی نمی‌‌کند. اما باید توجه داشت که خیلی وقت‌‌ها این اتفاق می‌‌افتد و ما متوجه آن نیستیم! ✔️پرورش احساس 🔻دغدغه‌‌های پدران و مادران در دهه‌‌های مختلف کاملا نمایان می‌شود: بزرگ‌تر‌‌های جلسه قطعاً یادشان هست که در سال 1374 یک پسربچه پنج‌‌ساله در برنامه‌‌های مختلف تلویزیونی حاضر می‌‌شد و آن‌‌قدر در مباحث قرآنی توانمند بود که از نظر خیلی‌‌ها شگفت‌انگیزترین کودک دنیا در عرصه حفظ قرآن بود. 🔺«سید محمدحسین طباطبائی» را یادتان هست که علاوه بر حفظ تمام قرآن کریم با ترجمه، به بیان موضوعی آیات قرآن کریم، تفسیر و توضیح آیات با آیات دیگر، مکالمه با آیات قرآن کریم و روش بیان قرآن بر اساس شیوه اشاره نیز مسلط بود؟ بسیاری از پدران و مادران مذهبی تبدیل شده بود؛ به‌‌گونه‌‌ای که تسلط بر کلام‌‌‌اللّه مجید توسط فرزندان خردسالشان، باعث افتخار والدین نزد دیگران می‌‌شد. این فرهنگ زیبا و ارزشمند سال‌ها در میان خانواده‌‌ها رونق داشت. سؤال خیلی‌‌ها این بود که از چه سنی فرزندانشان را در مؤسسات حفظ قرآن کریم ثبت‌‌نام کنند. 🔻اما پیروی و اطاعت از روی حماقت، از فرهنگ غیرالهی غرب که البته برای بعضی کاملا ما را به‌‌کلی تغییر داد. امروز دیگر برخی از والدین عزیز برای فرزندانشان به دنبال آموزشگاه‌‌های حفظ قرآن کریم نمی‌‌کردند. حفظ که به جای خود؛ بعضی از ما آن‌قدر در پیروی و اطاعت از فرهنگ غربی محو شده‌‌‌ایم که حتی به یادگیری قرائت قرآن کریم توسط فرزندانمان هم اهمیت نمی‌‌دهیم! امروز برای برخی پدران و مادران، تسلط فرزندان بر مباحث قرآنی موجب افتخار نیست؛ بلکه هر فرزندی بیشتر بر نواختن آلات موسیقی تسلط داشته باشد، والدینش را سربلند می‌‌کند! 🔺برای برخی والدین، قشنگ قرآن خواندن کودکان جالب نیست، ولی قشنگ گیتار زدنشان؛ پیانو زدنشان؛ دف زدنشان و... مهم‌تر است. دغدغه برخی والدین این شده که فرزندانشان را از چه سنی در کلاس‌‌های موسیقی، زبان‌‌های خارجی، مهارت‌‌های هنری و... ثبت‌‌نام کنند. چه‌‌بسا بعضی از این کلاس‌‌ها واقعاً مفید باشند، اما قرآن چه شد؟ کلاس قرآن چرا از برنامه کلاس‌‌های فرزندانمان خط خورد؟! این ثمره پیروی و اطاعت از روی حماقت، از فرهنگ و سبک زندگی غیرالهی نیست؟ 🔻خداوند متعال در سوره مبارکه «مائده» تعبیر بسیار تندی برای کسانی که عبودیت طاغوت و فرهنگ آنها را دارند، بیان می‌‌فرماید. می‌خواهید یکی از اشرار عالم را به شما معرفی کنم؟ قرآن به چه کسانی «اشرار» گفته است؟ «قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ» اشرار در فرهنگ قرآنی کسانی هستند که «مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَ غَضِبَ عَلَيْهِ وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازيرَ» خداوند آنها را لعنت کرده و بر آنها غضب نموده و عده‌‌ای از آنها را به شکل بوزینه و خوک مسخ کرده است. «وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ» کسانی که عبودیت طاغوت می‌‌کنند، در ردیف همان کسانی هستند که به بوزینه و خوک مسخ شده‌‌اند! «أُولئِكَ شَرٌّ مَكاناً وَ أَضَلُّ عَنْ سَواءِ السَّبيلِ» اشرارِ گمراه، اینها هستند. پایان مسطورا 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
جلسه نهم زندگی با آیه ها (مسطورا ) اطاعت از روی حماقت!! https://eitaa.com/fatemi222/12776 آیا انسان مسلمان عذاب می‌شود https://eitaa.com/fatemi222/12777 نتیجه پذیرفتن ولایت غیر ولی خدا https://eitaa.com/fatemi222/12778 توحید و مبارزه با فرهنگ طاغوت https://eitaa.com/fatemi222/12779 قرآن ابزاری راهگشا برای جامعه https://eitaa.com/fatemi222/12780
شرح پنج آیه ازجزء نهم در روز نهم 🔸خوراکِ چرب و سگِ گرسنه(شيطان) https://eitaa.com/fatemi222/5468 🔸تقوا، آژیرِ روح https://eitaa.com/fatemi222/5469 🔸دستبرد در مالِ فقیر، ممنوع https://eitaa.com/fatemi222/5470 🔸دوستان یادتون باشه،لطفاانصاف https://eitaa.com/fatemi222/5471 🔸غفلت و پست‌تر از حیوانات https://eitaa.com/fatemi222/5472
هفت نکته احکامی درباره نماز 🔺چهار مساله درتبعیت نماز https://eitaa.com/ahkam31/27 🔺شش نکته اگه مهرگم بشه https://eitaa.com/ahkam31/450 🔺پنج نکته در قرائت حمد https://eitaa.com/ahkam31/30 🔺قرائت https://eitaa.com/ahkam31/1169 🔻قنوت نماز را فراموش https://eitaa.com/fatemi222/4618 🔺چهار نکته درباب قبله https://eitaa.com/ahkam31/448 🔺هفت شرط مکان https://eitaa.com/ahkam31/880
💠 سوالات جزء نهم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان 🔹تهیه کننده : مهدی شریفی ( معاونت پرورشی دبیرستان امام جعفرصادق علیه السلام بندر امام خمینی ره) 🔻🔻🔻🔻🔻 1- کدام قوم ، به پیامبر زمانشان گفتند که باید به آیین ما عمل کنی ، وگرنه تو را از شهر بیرون میکنیم ؟ ( 82 – 89 اعراف ) الف ) قوم حضرت هود ب ) قوم حضرت شعیب ج ) قوم حضرت نوح 2- دعای ساحران که به حضرت موسی ایمان آوردند ، چه بود ؟ ( 121 – 130 اعراف ) الف ) خدایا در دنیا و آخرت به ما نیکی عطاء کن ب ) خدایا به ما صبر عنایت کن و ما را مسلمان بمیران ج ) خدایا شر فرعون را به خودش برگردان . 3- عذاب کدام قوم این بود که با طوفان و ملخ و وزغ و خون شدن آب آشامیدنی شان مجازات شدند ؟ ( 125 – 136 اعراف ) الف ) قوم حضرت شعیب ب ) قوم حضرت موسی ج ) قوم حضرت عیسی 4- قرآن کریم چه کسانی را مصلح می داند ؟ ( 167 – 172 اعراف ) الف ) کسانی که به مردم خدمت می کنند . ب ) کسانی که فرامین الهی را گوش می دهند . ج ) کسانی که به کتاب الهی تمسّک می نمایند و اقامه نمار می کنند . 5- طبق آیات قرآن ، کدام مورد ذیل برای انسان فتنه و آزمایش است ؟ ( 13 – 30 انفال ) الف ) مال و ثروت ب ) مال و فرزند ج ) مال و علم 6 – کدام گزینه نادرست است ؟ ( 29 – 40 انفال ) الف ) کافران اموالشان را انفاق می کنند ، تا راه خدا ببندند . ب ) کافران اگر از کفر خود دست بکشند و ایمان بیاورند ، تمام اعمال قبلشان بخشیده می شود . ج ) دوستان خدا ، فقط اهل علم هستند . 7- دو عاملی که مانع نزول عذاب الهی بر قومی میشود ، کدام است ؟ ( 29 – 35 انفال ) الف ) وجود پیامبر در میان مردم - استغفار ب ) استغفار – توبه ج ) استغفار – دعای رفع عذاب
🌺 کلید سوالات جزء نهم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان 🔹تهیه کننده : مهدی شریفی ( معاونت پرورشی دبیرستان امام جعفرصادق علیه السلام شهر بندرامام خمینی ره) 🔻🔻🔻🔻🔻 1-( ب - 88 ) 2- (ب- 126 ) 3- (ب - 133 ) 4- (ج - 170 ) 5- (ب - 28) 6- ( ج – 36-38 ) 7- ( الف- 33 )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا مقلب القلوب انقلابی کن در قلب هایمان تا مهر و محبتی که از توست در وجودمان شکوفه بزند و در سال جدید، وجودمان با طبیعت تو، بهاری تر شود. فرارسیدن سال نو، بهار طبیعت و بهار قرآن بر شما مبارک باد …🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 جهش تولید با مشارکت مردم ✏️ رهبر انقلاب در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳: اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که من ان‌شاءاللّه توضیح خواهم داد در این باره و این ظرفیّتها بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود. لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم: «جهش تولید با مشارکت مردم»