#ادبستان_نماز
نماز چشم گشودن به سمت دنیای ابدی و مطلق دوست وچشم بستن بر همه زیباییهای دروغین وموقتی است که آدمی را در سیاه پرده غفلتها و هوسها ابتدا سرگرم و متوحش سپس نیست ونابود می سازد.
#نمازاول_وقت
#تلنگر
از شیطان پرسیدند:
گمراه کردن شیعیان چه سودی دارد
گفت:
امام اینها که بیاید روزگار من سیاه خواهد شد،
گناه که میکنند امامشان دیرتر می آید
خدایا آنی کمتر از آنی مارا به خودمان
التماس دعای ظهور 🤲
صفحه ۳۱۰ مصحف شریف
سوره مبارکه مریم
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5994746593901806864.mp3
1.93M
🔸ترتیل صفحه 310 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه - عراق
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان
سوره 19
سوره مبارکه مريم
صفحه 310
رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ لِعِبَادَتِهِ ۚ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا (65)
خداوند آسمان ها و زمين و آنچه ميان آن دو هست; پس عبادت او کن و بر عبادتش شکيبايى پيشه ساز، آيا براى او هم نامى مى دانى [که او نيز خداوند آسمان ها و زمين باشد]؟ (65)
وَيَقُولُ الْإِنْسَانُ أَإِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَيًّا (66)
و انسان مى گويد: آيا وقتى مى ميرم راستى در آينده [از خاک] زنده بيرون آورده مى شوم؟! (66)
أَوَلَا يَذْكُرُ الْإِنْسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ وَلَمْ يَكُ شَيْئًا (67)
آيا انسان [در زنده شدن خود شک دارد] و توجه ندارد که ما قبلاً او را آفريديم در حالى که چيزى نبود؟ (67)
فَوَرَبِّكَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا (68)
پس به پروردگارت سوگند! آنان را با شيطان ها محشور مى کنيم، سپس ايشان را به زانو درافتاده دور جهنم حاضر مى سازيم. (68)
ثُمَّ لَنَنْزِعَنَّ مِنْ كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَٰنِ عِتِيًّا (69)
آن گاه از هر گروهى آنان را که بر [خداى ]رحمان سرکش تر بوده اند جدا مى کنيم. (69)
ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَىٰ بِهَا صِلِيًّا (70)
سپس ما بهتر مى دانيم [که] کدامشان براى سوختن در جهنم سزاوارترند. (70)
وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا ۚ كَانَ عَلَىٰ رَبِّكَ حَتْمًا مَقْضِيًّا (71)
و هيچ کس از شما نيست مگر اين که نزد آن حاضر خواهد شد; اين بر پروردگار تو حکمى حتمى است. (71)
ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيًّا (72)
سپس کسانى را که تقوا پيشه کرده اند، نجات مى دهيم و ستمگران را به زانو در افتاده در آن رها مى کنيم. (72)
وَإِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَيُّ الْفَرِيقَيْنِ خَيْرٌ مَقَامًا وَأَحْسَنُ نَدِيًّا (73)
و چون آيات روشن ما بر آنان خوانده شود، کسانى که کفر ورزيده اند به آنان که ايمان آورده اند مى گويند: کدام يک از [ما] دو گروه جايگاهى بهتر و محفلى آراسته تر دارد؟ (73)
وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُمْ مِنْ قَرْنٍ هُمْ أَحْسَنُ أَثَاثًا وَرِئْيًا (74)
و چه بسيار نسل ها را پيش از آنان هلاک کرديم که اثاث و منظرى نيکوتر داشتند. (74)
قُلْ مَنْ كَانَ فِي الضَّلَالَةِ فَلْيَمْدُدْ لَهُ الرَّحْمَٰنُ مَدًّا ۚ حَتَّىٰ إِذَا رَأَوْا مَا يُوعَدُونَ إِمَّا الْعَذَابَ وَإِمَّا السَّاعَةَ فَسَيَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ شَرٌّ مَكَانًا وَأَضْعَفُ جُنْدًا (75)
بگو: هر که در گمراهى باشد بايد [خداى ]رحمان [به حکم سنت خود] به او مدد برساند تا زمانى که آنچه را بدان وعده داده مى شوند، ببينند ـ يا عذاب [دنيا ]و يا قيامت [را] ـ پس خواهند دانست چه کسى جايگاهش بدتر و سپاهش ضعيف تر است. (75)
وَيَزِيدُ اللَّهُ الَّذِينَ اهْتَدَوْا هُدًى ۗ وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ مَرَدًّا (76)
و کسانى که هدايت يافته اند خدا بر هدايتشان مى افزايد و کارهاى ماندنى و شايسته در پيشگاه پروردگارت پاداشى بهتر و سرانجامى نيکوتر دارد. (76)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۰🌷
همه وارد دوزخ می شوند:
این آیات به یکی از حوادث شگفت انگیزی که در آینده برای همه ی ما رخ می نماید، اشاره می کند. بر اساس این آیات، تصمیم قطعی خداوند بر این است که تمام انسان ها در روز قیامت وارد دوزخ شوند و آنگاه افراد پرهیزگار نجات یابند و افراد ستمکار در دوزخ باقی بمانند. در روایتی از پیامبر اسلام می خوانیم: «هیچ شخص نیکوکار و بدکاری باقی نمی ماند مگر این که داخل دوزخ می شود. سپس آتش در برابر مؤمنان سرد و سالم می شود؛ همان طور که برای ابراهیم شد؛ تا حدّی که آتش دوزخ از شدّت سرما فریاد برمی آورد. آنگاه خدا پرهیزگاران را نجات می دهد و ستمکاران را در آتش رها می کند.»
در حدیث دیگری از همان حضرت می خوانیم: «روز قیامت، آتش به فرد باایمان می گوید: ای مؤمن، زودتر از من بگذر که نورت شعله ی مرا خاموش کرد.»
ممکن است این سؤال پیش بیاید که چرا خداوند، افراد خوب و باایمان را نیز در آتش جهنّم وارد می کند.
در پاسخ این سؤال باید به این نکته توجّه کنیم که دیدن دوزخ و عذاب های آن، مقدمه ای برای لذّت بردن هر چه بیشتر مؤمنان از نعمت های بهشت است؛ چراکه «قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید»؛ هر چند که بهشتیان گرفتار مصیبت نمی شوند و تنها صحنه ی مصیبت را مشاهده می کنند، و همان گونه که در روایات پیشین خواندیم، آتش بر آنان سرد و سالم می شود و نور آنان، شعله ی آتش را کنار می زند. به علاوه، آنان چنان سریع و قاطع از آتش می گذرند که کمترین اثری از آتش در آن ها باقی نمی ماند. در روایتی از پیامبر می خوانیم: « مردم همگی وارد آتش [دوزخ] می شوند. سپس طبق کارهایشان از آن بیرون می آیند؛ گروهی چون برق جهنده، دسته ای مانند حرکت باد، عدّه ای همچون دویدن شدید اسب، بعضی مانند سواری عادی، گروهی چون پیاده ای که تند می دود، و بعضی نیز مانند راه رفتن معمول.»
از روایات معصومین استفاده می شود که بهشتیان هرچند از دوزخ عبور می کنند متوجّه چیزی از سختی ها و عذاب های آن نمی شوند. در حدیثی می خوانیم: «هنگامی که بهشتیان وارد بهشت می شوند، به یکدیگر می گویند: مگر پروردگارمان به ما وعده نداده بود که از دوزخ عبور می کنیم؟ پس به ایشان گفته می شود: عبور کردید؛ ولی آتش دوزخ برای شما خاموش بود.»
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
40.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 درس بیستم : نظام عِلّی و معلولی در معنویات
.
در این درس به بررسی نظام عِلّی
و معلولی حاکم در مادیات و معنویات
پرداخته می شود.🌱
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#قرآن
سوره هود ایه 6
و ایا خداوند روزی ما را میرساند؟!
👇👇👇
درویشی با شاگرد خود دو روز بود که در خانه گرسنه بودند. شاگرد شبی زاری کرد و درویش گفت: «صبور باش، فردا خداوند غذای چربی روزی ما خواهد کرد.» فردا صبح به مسجد رفتند. بازرگانی دیدند که در کاسههایی عسل و بادام ریخته و به درویشهای مسجد میداد. به هر یک از آنها هم کاسهای داد. درویش از بازرگان پرسید: «این هدیهها برای چیست؟»
بازرگان گفت: «هفت روز پیش مالالتجاره عظیم و پرسودی از هندوستان در دریا میآوردم. به ناگاه طوفان عظیمی برخواست و ترسیدم. بادبانها کم بود بشکند و خودم با ثروتم طعمه ماهیهای دریا شویم. دست به دعا برداشته از خدا خواستم باد را فرو نشاند تا من به سلامت به ساحل برسم و صد درویش را غذایی شاهانه بدهم. دعای من مستجاب شد و باد خاموش شد و این نذرِ آن روز طوفانی است.
درویش رو به شاگرد خود کرد و گفت: «ای پسر! یقین کن خداوند اگر بخواهد شکم من و تو را سیر کند، طوفانی چنین میفرستد بعد فرو مینشاند تا ما را شکم سیر کند. بدان که او از ۷ روز پیش به فکر سیر کردن شکم من و تو بوده.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد محمدی ؛ آیا چرخاندن انگشتر در قنوت مستحب است؟
#ادبستان_نماز
نماز هم تسلیم است وهم پرخاش،تسلیم در برابر شگفتی وعظمت وشکوه زیبایی خدا وپرخاش غلیه هر سراب قدرتی که از سر پستی وزبونی ، آهنگ توانایی را در موازات قدر ت حق ، مغرورانه می نوازد.
#نمازاول_وقت
🟢 سوال چالشی و جالب🔥
ـ ـ ـ ـــــــــــــــــــــــ𑁍ـــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ
🔻تحلیل آیۀ قصاص 🧐
ـ ـ ـ ـــــــــــــــــــــــ𑁍ـــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ
↫ #زن_شناسی_در_قرآن
↫ #قصاص
↫ #پارت12
↫ #ادامه_دارد...
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd