eitaa logo
🇮🇷بصیرت زهرایی🇮🇷
278 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.6هزار ویدیو
74 فایل
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 🌹به کانال بصیرت زهرایی خوش آمدید🌹 💙هدف؛ بصیرت افزایی، و نشر سخنان حکیمانه💕 💐 پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله وسلم):سخن حکمت آمیزی که مؤمن بشنود برای او از یک سال عبادت بهتراست. 💐 ادمین: @Bgolnarges313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسول اکرم اسلام (ص) می فرماید: چگونه خواهید بود آنگاه که پسر مریم در میان شما بیاید و امام شما از شما باشد کَیفَ انتم إذا نُزِلَ إبنُ مریمِ فیکم و إمامُکم مِنکم {صحیح بخاری ، ج4 ص205 – کتاب بدء الخلق ، باب نزول عیسی بن مریم (ع) } بزرگواران. لطفاً با دقت به فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم دقت بفرمائید حضرت عیسی علیه السلام، مقام نبوت دارند و بالاترین مرتبه نبوت را که پیامبر الوالعزم است دارا می باشند نبوت مقامی است الهی که خداوند به هر کس بخواهد می دهد اما پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نمی فرمایند که حضرت عیسی علیه السلام، امام شماست، بلکه می فرمایند، امام شما از شماست منظور شان حضرت مهدی علیه السلام است می بینیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم از حضرت مهدی علیه السلام به عنوان امام یاد می کنند حال سؤال اینجاست که آیا حضرت مهدی علیه السلام امام حضرت عیسی علیه السلام است؟ یا بالعکس؟ در ادامه روایتی از ابن ماجه را خدمتتان می آوریم ... سپس عیسی بن مریم ( ع ) نازل می شود . امیر آنها به او می گوید: بیا و برای ما نماز بخوان (یعنی بعنوان امام جماعت) او می گوید: خیر ، همانا بعض از شما بر بعض دیگر امیر می باشید به خاطر این که خداوند این امّت را گرامی داشته است ج2 سنن ، ص1361 – کتاب الفتن باب 33 ، ح 4077 دو نکته در اینجا مطرح است اول اینکه حضرت عیسی علیه السلام برای یاری حضرت مهدی علیه السلام به زمین نزول می کنند یعنی رسالت اصلی که پیروزی حق بر باطل و عدل و داد است را امام زمان علیه السلام به انجام می رسانند و وجود مبارک حضرت عیسی علیه السلام به عنوان پشتیبان و یاور ایشان هست یعنی حضرت عیسی علیه السلام پیرو، حضرت مهدی علیه السلام است و حضرت مهدی علیه السلام امام ایشان می باشد حال با هر تعریفی از امامت که داشته باشیم چه طبق مبانی شیعه و چه طبق مبانی اهل سنت، این امامت مقامی بالاتر از مقام نبوت است لذا این امامت می بایست الهی و مقامی بالاتر از نبوت باشد بزرگواران با توجه به مطالبی که ارائه شد: ۱-امامت حضرت مهدی علیه السلام الهی است و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم امامت ایشان را اعلام نمودند ۲- مقام امامت حضرت مهدی علیه السلام از مقام نبوت حضرت عیسی علیه السلام بالاتر است ۳-حضرت مهدی علیه السلام امام بر همه مردم است حتی امام بر حضرت عیسی علیه السلام و حضرت عیسی علیه السلام نیز آن را تائید فرمودند دوم اینکه در نماز جماعت حضرت عیسی علیه السلام به حضرت مهدی علیه السلام اقتدا می کنند، لذا این هم دلیل محکمی است بر اینکه مقام امامت حضرت مهدی علیه السلام الهی و بالاتر از حتی مقام نبوت حضرت عیسی علیه السلام است. ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🍂 آب ليمو و عسل نوشیدنی بسیار خوب که در پاییز توصیه می‌شود که علت آن اعتدال بخشیدن بدن در آغاز فصل می‌باشد ❄ در هر فصلی قابل استفاده است اما در فصول سرد بهتر است سرد مزاجان قسمت عسل را بيشتر نموده ♨️ و در فصول گرم، گرم مزاجان قسمت آبليمو يا ليموترش را بيشتر و سهم عسل را كمتر نمايند 🍯🍋 این نوشیدنی مخصوصا برای مزاج‌های سرد و خشک و فصل پاييز يا افرادی كه صبحگاهان احساس ضعف و تهوع و يا تشنگی دارند می‌تواند مفيد باشد. 💧در كل مصرف مايعات بصورت ناشتا مخصوصا آب سرد ناشتا مضر می‌باشد و در صورت لزوم (تشنگی زیاد صبحگاهی که باید علت یابی شود و معمولا به دلیل غذای نامناسب شب گذشته است) می‌توان از مقادير كم و آب یا نوشیدنی شیرین یا ملس ولرم و دمای اتاق استفاده کرد. 🧠 تركيب عسل و ليمو چون مزاج نسبتا معتدلی داشته، هم تا حدی غذائیت دارد و هم تشنگی را رفع کرده و مورد پسند طبع اکثر انسان‌ها است، برای اعضای بدن از جمله اعضای حياتی نظير مغز و قلب و كبد مفید است. 🌺🌿🌸🌷🌻🌴🌾❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤🍃 اَتَزعَمُ اَنَّكَ جِرمٌ صَغِيرٌ وَفِيكَ انطَوَي العَالَمُ الاَكبَرُ وَ اَنتَ الكِتَابُ المُبِينُ الَّذِي بِاَحرُفِهِ يُظَهُر المُضمَرُ🌱 دَوَائُكَ فِيكَ وَ لاَتَعلَمُ وَ دَائُكَ مِنكَ وَ لاَ تَشعُرُ... اے انسان، تو گمان می‌كنی كه جِرم كوچكی هستی، حال‌آنكه درون تو عالم بزرگی است؛ كتاب مبينی هستی كه با حروفِ آن، پنهانی‌ها آشكار می‌شود! داروے تو در خودت است و نمی‌دانی؛ و ناآگاهی و دردِ تو هم از خود است و نمی‌انديشی... از اشعار منتسب به امیرالمؤمنین علیه‌السّلام 💜 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج یا الله 💜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جانشین پیامبر(ص) روزی قاضی عبدالجبّار در مجلس درس خود نشسته بود، شاگردانش از سنّی و شیعه حاضر بودند و در آن روز شیخ مفید‌ (ره) نیز به آن مجلس وارد شد و دم در نشست، قاضی تا آن روز شیخ مفید را ندیده بود، ولی وصفش را شنیده بود. پس از لحظه‌ای، شیخ مفید به قاضی رو كرد و گفت: «آیا اجازه می‌دهی، در حضور این دانشمندان، سؤالی از شما ‌كنم؟» قاضی: بپرس شیخ مفید: این حدیثی كه شیعیان روایت می‌‌كنند كه پیامبر‌ (ص) در صحرای غدیر، درباره علی‌(ع) فرمود: «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِی مَوْلاهُ: هر كس كه من مولای اویم، پس علی‌ مولای اوست» آیا این حدیث صحیح است و یا این‌كه شیعه آن را به دروغ ساخته است؟ قاضی: این روایت،صحیح است. شیخ مفید: منظور از كلمه «مولی» در این روایت چیست؟ قاضی: منظور، آقائی و اولویت است. شیخ مفید: اگر چنین است، پس طبق این فرموده، پیامبر‌ (ص) و‌ علی‌ (ع) آقائی و اولویت بر دیگران دارد، بنابراین، این همه اختلاف و دشمنی‌ها بین شیعه و سنّی برای چیست؟ قاضی: ای برادر! این حدیث (غدیر) روایت (و مطلب نقل شده) است، ولی خلافت ابوبكر، «درایت» و امری مسلّم است، و آدم عاقل، به خاطر روایتی، درایت را ترك نمی‌كند!! شیخ مفید: شما دربارة این حدیث چه می‌گویید كه پیامبر‌ (ص)، در شأن علی‌(ع) فرمود: «یا عَلی حَرْبُكَ حَرْبِی وَ سِلْمُكَ سِلمِی»: «ای علی! جنگ تو،‌جنگ من است، و صلح تو،‌ صلح من است» قاضی: این حدیث،‌صحیح است. شیخ مفید: بنابراین آنان‌كه جنگ جَمَل را به راه انداختند مانند طلحه و زبیر و عایشه و...و با علی (ع) جنگیدند، طبق حدیث فوق و اعتراف شما به صحّت آن، باید (با شخص رسول خدا‌ (ص) جنگیده باشند) و كافر باشند. قاضی: ای برادر! آن‌ها (طلحه و زبیر و ...) توبه كردند. شیخ مفید: جنگ جمل، درایت و قطعی است، ولی در این‌كه پدید آورندگان جنگ توبه كرده‌اند، روایت و شنیدنی است، و به گفته تو نباید درایت را فدای روایت كرد، و مرد عاقل به خاطر روایت، درایت را ترك نمی‌كند. قاضی، در پاسخ این سؤال فرومانده، پس از ساعتی درنگ ، سرش را بلند كرد و گفت : «تو كیستی؟» شیخ مفید: من خادم شما محمّد‌‌‌بن محمّد‌بن نعمان هستم. قاضی وقتی که فهمید او شیخ مفید است ، همان‌دم برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر جای خود نشانید و به او گفت: «اَنْتَ الْمُفِیدُ حقّاً»: «تو در حقیقت، مفید (فایده بخش) هستی» علمای مجلس از رفتار قاضی رنجیده خاطر شدند و همهمه كردند، قاضی به آن‌ها گفت: من در پاسخ این شیخ (مفید)، درمانده شدم، اگر هر یك از شما پاسخی دارد، برخیزد و بیان كند. هیچ كس برنخواست، به این ترتیب، شیخ مفید،پیروز شد و لقب «مفید» در این مجلس، برای او بر سر زبان‌های مردم افتاد.[1] [1]. مجالس المؤمنین، ج 1، ص 200 و 201
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا