eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
866 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh آی دی تبادل @purbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
کسی از غصب خلافت در این ایام سخن نمی گوید> السلام علیک یا امیرالمومنین ع یا اول المظلوم عالم کانال ضامن اشک @zameneashk1
بمناسبت ایام غصب خلافت و مظلومیت امیرالمومنین ع شرح مختصر درباره معنی ارکان صلوات فقط حیدر امیرالمومنین است صلوات شامل عرفان و اصول اعتقادی شیعه است که بسیار مهم است. باید در معنی صلوات بسیار دقت کرد تا از برکات صلوات بهره مند شویم . بغیر از صلوات عمومی ما صلوات مخصوصه برای ائمه ع داریم مانند صلوات ویژه بر امیر المومنین و حضرت زهراء و امام حسین ع و.... «اللهم صل علی محمد و آل محمد» در اللهم، محب اهل بیت با گفتن اللهم متصل به خدا و ورود به عرفان می شود و خداوند را مخاطب قرار می دهد صل : فعل امر است که در عرفان مقام مناجات با خداوند است و ما از خدا طلب نیاز می کنیم و از خدا می خواهیم درود و رحمت واسه خود را بر آنها بفرستد و بنا بر آیه « إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا..» ﭘﺲ، ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺑﻲ ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺧﻮﺑﻲ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺑﺪی ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺪ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﺪ. از جانب خدا و معصومین بر ما رحمت واسعه خداوند جاری می گردد و گناهان ما آمرزیده می شود و به اهل بیت ع نزدیک می شویم. و ترازوی اعمال ما در قیامت سنگین می گردد. «علی محمد» موضع گیری ما در عرفان و نبوت مشخص می گردد و بیان اینکه ما پیرو محمد (ص) و قرآن و دین او هستیم و هیچ دینی را به غیر رسول اکرم و اسلام نمی پذیریم. وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﻫﺮﻛﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﻳﻦ ﺩﻳﮕﺮی ﺑﻪ‌ﺟﺰ ﺍﺳﻠﺎم ﺑﺎﺷﺪ، ﺁﻥ ﺩﻳﻦ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﻧﻤﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﺳﺮﻣﺎﻳﮥ ﻋﻤﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ. موضع گیری سیاسی ما در اعتقاد به محمد بسیار مهم است و لعن و دوری از دشمنان محد (ص) که در زیارت عاشوراء دشمنان محمد ص وغاصبین حقوق محمد و آل محمد(ص) را لعن می کنیم . « اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد» « و» حرف واو در محمد و آل محمد بسیار مهم است این واو محمد را با آلش متصل می کند و معلمین قرآن و خلفای محمد را به ما می شناساند و بیان اینکه مزد عظیم رسالت در دوست داشتن آل محمد است. ذَٰلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ وَمَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﭼﻴﺰی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ ﻭ ﺩﺭﺳﺘﻜﺎﺭِ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﮋﺩﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﮕﻮ: «ﺑﺮﺍی ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ‌ﺗﺎﻥ ﻣﺰﺩی ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﻢ، ﻣﮕﺮ* ﺩﻭﺳﺘﻲِ ﺍﻫﻞ‌ﺑﻴﺘﻢ ﻛﻪ ﺁﻥ‌ﻫﻢ ﺑﻪ‌ﻧﻔﻊ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮﻛﻪ ﻗﺪم ﺧﻴﺮی ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ، ﺛﻮﺍﺑﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻴﻢ. ﺑﻠﻪ، ﺧﺪﺍ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﮤ ﻗﺪﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺳﺖ.» آل محمد مصداق آیه ی تطهیر و آنها طاهر و مطهر هستند و لحظه ای از خدا غافل نشدند و به فرمایش امیر المومنین ع لحظه ای ، غیر از خدا را نپرستیده اند در حالیکه اهل ثقیفه لات و منیاة و عزای را می پرستیدند. « أَفَرَأَيْتُمُ اللَّاتَ وَالْعُزَّىٰ * وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَىٰ » ﺣﺎﻝ ﺑﻪ‌ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺁﻳﺎ ﺑﺖ ﻟﺎﺕ ﻭ ﻋُﺰّیٰ (١٩) ﻭ ﺳﻮﻣﻲ، ﻳﻌﻨﻲ ﻣﻨﺎﺕ، ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﺑﻜﻨﻨﺪ؟! (٢٠) قال رّسول الله (صلی الله علیه و آله) : لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَی السَّمَاءِ أَوْحَی إِلَیَّ رَبِّی جَلَّ جَلَالُهُ فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ إِنِّی اطَّلَعْتُ إِلَی الْأَرْضِ اطِّلَاعاً فَاخْتَرْتُکَ مِنْهَا ... وَ هَذَا الْقَائِمُ الَّذِی یُحِلُ حَلَالِی وَ یُحَرِّمُ حَرَامِی وَ بِهِ أَنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَائِی وَ هُوَ رَاحَهْ لِأَوْلِیَائِی وَ هُوَ الَّذِی یَشْفِی قُلُوبَ شِیعَتِکَ مِنَ الظَّالِمِینَ وَ الْجَاحِدِینَ وَ الْکَافِرِینَ فَیُخْرِجُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّی طَرِیَّیْنِ فَیُحْرِقُهُمَا فَلَفِتْنَهْ النَّاسِ بِهِمَا یَوْمَئِذٍ أَشَدُّ مِنْ فِتْنَهْ الْعِجْل وَ السَّامِرِیِّ. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۲۸۶ عیون أخبارالرضا، ج۱، ص۵۸/ نورالثقلین
پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: ... این همان قائمی است که حلال مرا حلال و حرام مرا حرام می کند و به دست او از دشمنانم انتقام می گیرم و او آسایش اولیاء من است. او همان کسی است که انتقام شیعیان تو را از ستمگران و منکران و کافران می گیرد و موجب تشفّی دل آنان می گردد ولات و عُزّی را سالم و تازه بیرون آورده و آتش می زند ( اشاره به ابوبکر و عمر) و شیفتگی مردم در آن روزگار به این دو بت، بیشتر از شیفتگی بنی اسرائیل به گوساله و سامری خواهد بود. آل محمد: بیان اعتقاد به امیر المومنین ع تا حضرت مهدی عج است و اعتقاد به امامت ایشان. و موضع گیری سیاسی ما علیه دشمنان ضد ولایت. و اینکه ما فط علی ع را امیر المومنین می دانیم و چنانچه پیامبر (ص) در خطبه غدیر فرمودند فقط او را امیر می دانیم وبا لقب امیرالمومنین به او سلام می دهیم. دیگران را حتی احدی از معصومین ع را نباید با لفظ امیر المومنین خواند که این از ویژگیهای خاص امیرالمومنین است که به احدی داده نشده است در زیارت عاشوراء امام حسین ع را با لفظ پسر امیر المومنین سلام می دهیم. «السلام علیک یا بن امیرالمومنین وبن سید الوصیین ». در نتیجه صلوات شامل توحید،نبوت و امامت است که در هر صلوات ما اعتراف به ارکان اصلی دین می کنیم با توجه به معنی صلوات ، اهمیت آن مشخص می گردد. کانال ضامن اشک @zameneashk1
س سلام استاد لطفا می شه جریان کامل شهادت حضرت زهراء و آتش زدن خانه را توضیح دهید. ممنون. وَ فَاطِمَةُ قَاعِدَةٌ خَلْفَ الْبَابِ قَدْ عَصَبَتْ رَأْسَهَا وَ نَحِلَ جِسْمُهَا فِي وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ ص مقتل کامل فاطمة س از ابتدای غسل فاطمة س تاغسل و دفن و ...از کتاب سلیم ره 29- أَقُولُ، وَجَدْتُ فِي كِتَابِ سُلَيْمِ بْنِ قَيْسٍ الْهِلَالِيِّ بِرِوَايَةِ أَبَانِ بْنِ أَبِي عَيَّاشٍ عَنْهُ عَنْ سَلْمَانَ وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ قَالَا تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَوْمَ تُوُفِّيَ فَلَمْ يُوضَعْ فِي حُفْرَتِهِ حَتَّى نَكَثَ النَّاسُ وَ ارْتَدُّوا وَ أَجْمَعُوا عَلَى الْخِلَافِ وَ اشْتَغَلَ عَلِيٌّ ع بِرَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى فَرَغَ مِنْ غُسْلِهِ وَ تَكْفِينِهِ وَ تَحْنِيطِهِ وَ وَضْعِهِ فِي حُفْرَتِهِ ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَى تَأْلِيفِ الْقُرْآنِ وَ شُغِلَ عَنْهُمْ بِوَصِيَّةِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ عُمَرُ لِأَبِي بَكْرٍ يَا هَذَا إِنَّ النَّاسَ أَجْمَعِينَ قَدْ بَايَعُوكَ مَا خَلَا هَذَا الرَّجُلَ وَ أَهْلَ بَيْتِهِ فَابْعَثْ إِلَيْهِ فَبَعَثَ إِلَيْهِ ابْنَ عَمٍّ لِعُمَرَ يُقَالُ لَهُ قُنْفُذٌ فَقَالَ لَهُ يَا قُنْفُذُ انْطَلِقْ إِلَى عَلِيٍّ فَقُلْ لَهُ أَجِبْ خَلِيفَةَ رَسُولِ اللَّهِ فَبَعَثَا مِرَاراً وَ أَبَى عَلِيٌّ ع أَنْ يَأْتِيَهُمْ فَوَثَبَ عُمَرُ غَضْبَانَ وَ نَادَى خَالِدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ قُنْفُذاً فَأَمَرَهُمَا أَنْ يَحْمِلَا حَطَباً وَ نَاراً ثُمَّ أَقْبَلَ حَتَّى انْتَهَى إِلَى بَابِ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا وَ فَاطِمَةُ قَاعِدَةٌ خَلْفَ الْبَابِ قَدْ عَصَبَتْ رَأْسَهَا وَ نَحِلَ جِسْمُهَا فِي وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَأَقْبَلَ عُمَرُ حَتَّى ضَرَبَ الْبَابَ ثُمَّ نَادَى يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ افْتَحِ الْبَابَ فَقَالَ فَاطِمَةُ يَا عُمَرُ مَا لَنَا وَ لَكَ لَا تَدَعُنَا وَ مَا نَحْنُ فِيهِ قَالَ افْتَحِي الْبَابَ وَ إِلَّا أَحْرَقْنَا عَلَيْكُمْ فَقَالَتْ يَا عُمَرُ أَ مَا تَتَّقِي اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ تَدْخُلُ عَلَى بَيْتِي وَ تَهْجُمُ عَلَى دَارِي فَأَبَى أَنْ يَنْصَرِفَ ثُمَّ دَعَا عُمَرُ بِالنَّارِ فَأَضْرَمَهَا فِي الْبَابِ فَأَحْرَقَ الْبَابَ ثُمَّ دَفَعَهُ عُمَرُ فَاسْتَقْبَلَتْهُ فَاطِمَةُ ع وَ صَاحَتْ يَا أَبَتَاهْ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَرَفَعَ السَّيْفَ وَ هُوَ فِي غِمْدِهِ فَوَجَأَ بِهِ جَنْبَهَا فَصَرَخَتْ فَرَفَعَ السَّوْطَ فَضَرَبَ بِهِ ذِرَاعَهَا فَصَاحَتْ يَا أَبَتَاهْ‏
فَوَثَبَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع فَأَخَذَ بَتَلَابِيبِ عُمَرَ ثُمَّ هَزَّهُ فَصَرَعَهُ وَ وَجَأَ أَنْفَهُ وَ رَقَبَتَهُ وَ هَمَّ بِقَتْلِهِ فَذَكَرَ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَا أَوْصَاهُ بِهِ مِنَ الصَّبْرِ وَ الطَّاعَةِ فَقَالَ وَ الَّذِي كَرَّمَ مُحَمَّداً بِالنُّبُوَّةِ يَا ابْنَ صُهَاكَ لَوْ لَا كِتَابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ لَعَلِمْتَ أَنَّكَ لَا تَدْخُلُ بَيْتِي فَأَرْسَلَ عُمَرُ يَسْتَغِيثُ فَأَقْبَلَ النَّاسُ حَتَّى دَخَلُوا الدَّارَ فَكَاثَرُوهُ وَ أَلْقَوْا فِي عُنُقِهِ حَبْلًا فَحَالَتْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَهُ فَاطِمَةُ عِنْدَ بَابِ الْبَيْتِ فَضَرَبَهَا قُنْفُذُ الْمَلْعُونُ بِالسَّوْطِ فَمَاتَتْ حِينَ مَاتَتْ وَ إِنَّ فِي عَضُدِهَا كَمِثْلِ الدُّمْلُجِ مِنْ ضَرْبَتِهِ لَعَنَهُ اللَّهُ فَأَلْجَأَهَا إِلَى عِضَادَةِ بَيْتِهَا وَ دَفَعَهَا فَكَسَرَ ضِلْعَهَا مِنْ جَنْبِهَا فَأَلْقَتْ جَنِيناً مِنْ بَطْنِهَا فَلَمْ تَزَلْ صَاحِبَةَ فِرَاشٍ حَتَّى مَاتَتْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهَا مِنْ ذَلِكَ شَهِيدَةً وَ سَاقَ الْحَدِيثَ الطَّوِيلَ فِي الدَّاهِيَةِ الْعُظْمَى وَ الْمُصِيبَةِ الْكُبْرَى إِلَى أَنْ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ ثُمَّ إِنَّ فَاطِمَةَ ع بَلَغَهَا أَنَّ أَبَا بَكْرٍ قَبَضَ فَدَكاً فَخَرَجَتْ فِي نِسَاءِ بَنِي هَاشِمٍ حَتَّى دَخَلَتْ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فَقَالَتْ يَا أَبَا بَكْرٍ تُرِيدُ أَنْ تَأْخُذَ مِنِّي أَرْضاً جَعَلَهَا لِي رَسُولُ اللَّهِ ص فَدَعَا أَبُو بَكْرٍ بِدَوَاةٍ لِيَكْتُبَ بِهِ لَهَا فَدَخَلَ عُمَرُ فَقَالَ يَا خَلِيفَةَ رَسُولِ اللَّهِ لَا تَكْتُبْ لَهَا حَتَّى تُقِيمَ الْبَيِّنَةَ بِمَا تَدَّعِي فَقَالَتْ فَاطِمَةُ ع عَلِيٌّ وَ أُمُّ أَيْمَنَ يَشْهَدَانِ بِذَلِكَ فَقَالَ عُمَرُ لَا تُقْبَلُ شَهَادَةُ امْرَأَةٍ أَعْجَمِيَّةٍ لَا تُفْصِحُ وَ أَمَّا عَلِيٌّ فَيَجُرُّ النَّارَ إِلَى قُرْصَتِهِ فَرَجَعَتْ فَاطِمَةُ مُغْتَاظَةً فَمَرِضَتْ وَ كَانَ عَلِيٌّ يُصَلِّي فِي الْمَسْجِدِ الصَّلَوَاتِ الْخَمْسَ فَلَمَّا صَلَّى قَالَ لَهُ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ كَيْفَ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ إِلَى أَنْ ثَقُلَتْ فَسَأَلَا عَنْهَا وَ قَالَا قَدْ كَانَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهَا مَا قَدْ عَلِمْتَ فَإِنْ رَأَيْتَ أَنْ تَأْذَنَ لَنَا لِنَعْتَذِرَ إِلَيْهَا مِنْ ذَنْبِنَا قَالَ ذَاكَ إِلَيْكُمَا فَقَامَا فَجَلَسَا بِالْبَابِ وَ دَخَلَ عَلِيٌّ ع عَلَى فَاطِمَةَ ع فَقَالَ لَهَا أَيَّتُهَا الْحُرَّةُ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ بِالْبَابِ يُرِيدَانِ أَنْ يُسَلِّمَا عَلَيْكِ فَمَا تُرِيدِينَ قَالَتِ الْبَيْتُ بَيْتُكَ وَ الْحُرَّةُ زَوْجَتُكَ افْعَلْ مَا تَشَاءُ فَقَالَ سُدِّي قِنَاعَكِ فَسَدَّتْ قِنَاعَهَا وَ حَوَّلَتْ وَجْهَهَا إِلَى الْحَائِطِ فَدَخَلَا وَ سَلَّمَا وَ قَالَا ارْضَيْ عَنَّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْكِ فَقَالَتْ مَا دَعَا إِلَى هَذَا فَقَالَا اعْتَرَفْنَا بِالْإِسَاءَةِ وَ رَجَوْنَا أَنْ تُعْفِي عَنَّا فَقَالَتْ إِنْ كُنْتُمَا صَادِقَيْنِ فَأَخْبِرَانِي عَمَّا أَسْأَلُكُمَا عَنْهُ فَإِنِّي لَا أَسْأَلُكُمَا عَنْ أَمْرٍ إِلَّا وَ أَنَا عَارِفَةٌ بِأَنَّكُمَا تَعْلَمَانِهِ فَإِنْ صَدَقْتُمَا عَلِمْتُ أَنَّكُمَا صَادِقَانِ فِي مَجِيئِكُمَا قَالَا سَلِي عَمَّا بَدَا لَكِ قَالَتْ نَشَدْتُكُمَا بِاللَّهِ هَلْ سَمِعْتُمَا رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي قَالَا نَعَمْ فَرَفَعَتْ يَدَهَا إِلَى السَّمَاءِ فَقَالَتِ اللَّهُمَّ إِنَّهُمَا قَدْ آذَيَانِي فَأَنَا أَشْكُوهُمَا إِلَيْكَ وَ إِلَى رَسُولِكَ لَا وَ اللَّهِ لَا أَرْضَى عَنْكُمَا أَبَداً حَتَّى أَلْقَى أَبِي رَسُولَ اللَّهِ ص وَ أُخْبِرَهُ بِمَا صَنَعْتُمَا فَيَكُونَ هُوَ الْحَاكِمَ فِيكُمَا قَالَ فَعِنْدَ ذَلِكَ دَعَا أَبُو بَكْرٍ بِالْوَيْلِ وَ الثُّبُورِ وَ جَزِعَ جَزَعاً شَدِيداً فَقَالَ عُمَرُ تَجْزَعُ يَا خَلِيفَةَ رَسُولِ اللَّهِ مِنْ قَوْلِ امْرَأَةٍ قَالَ فَبَقِيَتْ فَاطِمَةُ ع بَعْدَ وَفَاةِ أَبِيهَا ع أَرْبَعِينَ لَيْلَةً فَلَمَّا اشْتَدَّ بِهَا الْأَمْرُ دَعَتْ عَلِيّاً ع وَ قَالَتْ يَا ابْنَ عَمِّ مَا أَرَانِي إِلَّا لِمَا بِي وَ أَنَا أُوصِيكَ أَنْ تَتَزَوَّجَ بِأُمَامَةَ بِنْتِ أُخْتِي زَيْنَبَ تَكُونُ لِوُلْدِي مِثْلِي وَ اتَّخِذْ لِي نَعْشاً فَإِنِّي رَأَيْتُ الْمَلَائِكَةَ يَصِفُونَهُ لِي وَ أَنْ لَا يَشْهَدَ أَحَدٌ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ جِنَازَتِي وَ لَا دَفْنِي وَ لَا الصَّلَاةَ عَلَيَّ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ فَقُبِضَتْ فَاطِمَةُ ع مِنْ يَوْمِهَا فَارْتَجَّتِ الْمَدِينَةُ بِالْبُكَاءِ مِنَ الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ وَ دَهِشَ النَّاسُ كَيَوْمَ قُبِضَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ ص فَأَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ
عُمَرُ يُعَزِّيَانِ عَلِيّاً ع وَ يَقُولَانِ لَهُ يَا أَبَا الْحَسَنِ لَا تَسْبِقْنَا بِالصَّلَاةِ عَلَى ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ فَلَمَّا كَانَ اللَّيْلُ دَعَا عَلِيٌّ ع الْعَبَّاسَ وَ الْفَضْلَ وَ الْمِقْدَادَ وَ سَلْمَانَ وَ أَبَا ذَرٍّ وَ عَمَّاراً فَقَدَّمَ الْعَبَّاسَ فَصَلَّى عَلَيْهَا وَ دَفَنُوهَا فَلَمَّا أَصْبَحَ النَّاسُ أَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ وَ النَّاسُ يُرِيدُونَ الصَّلَاةَ عَلَى فَاطِمَةَ ع فَقَالَ الْمِقْدَادُ قَدْ دَفَنَّا فَاطِمَةَ الْبَارِحَةَ فَالْتَفَتَ عُمَرُ إِلَى أَبِي بَكْرٍ فَقَالَ لَمْ أَقُلْ لَكَ إِنَّهُمْ سَيَفْعَلُونَ قَالَ الْعَبَّاسُ إِنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لَا تُصَلِّيَا عَلَيْهَا فَقَالَ عُمَرُ لَا تَتْرُكُونَ يَا بَنِي هَاشِمٍ حَسَدَكُمُ الْقَدِيمَ لَنَا أَبَداً إِنَّ هَذِهِ الضَّغَائِنَ الَّتِي فِي صُدُورِكُمْ لَنْ تَذْهَبَ وَ اللَّهِ لَقَدْ هَمَمْتُ أَنْ أَنْبُشَهَا فَأُصَلِّيَ عَلَيْهَا فَقَالَ عَلِيٌّ ع وَ اللَّهِ لَوْ رُمْتَ ذَاكَ يَا ابْنَ صُهَاكَ لَا رَجَعَتْ‏ إِلَيْكَ يَمِينُكَ لَئِنْ سَلَلْتُ سَيَفِي لَا غَمَدْتُهُ دُونَ إِزْهَاقِ نَفْسِكَ فَانْكَسَرَ عُمَرُ وَ سَكَتَ وَ عَلِمَ أَنَّ عَلِيّاً ع إِذَا حَلَفَ صَدَقَ ثُمَّ قَالَ عَلِيٌّ ع يَا عُمَرُ أَ لَسْتَ الَّذِي هَمَّ بِكَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَرْسَلَ إِلَيَّ فَجِئْتُ مُتَقَلِّداً سَيْفِي ثُمَّ أَقْبَلْتُ نَحْوَكَ لِأَقْتُلَكَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَلا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ إِنَّما نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا أقول تمام الخبر مع الأخبار الأخر المشتملة على ما وقع عليها من الظلم أوردتها في كتاب الفتن باب 7- ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها بحارالأنوار ج : 43 ص : 198 ❤️ 29- مؤلف گويد: در كتاب: سليم (بضم سين و فتح لام) ابن قيس هلالى از سلمان فارسى و عبد اللَّه بن عباس روايت ميكند كه گفتند: هنگامى كه پيامبر معظم اسلام رحلت كرد هنوز جنازه مقدس آن حضرت را بخاك نسپرده بودند كه مردم عهد و پيمان خود را شكستند و مرتد شدند و علم مخالفت را برافراشتند. اما حضرت امير مشغول غسل و كفن و حنوط جسد مبارك پيغمبر عزيز اسلام شد تا اينكه آن جسد مقدس را بخاك سپرد. سپس على عليه السّلام طبق وصيت حضرت رسول صلى اللَّه عليه و آله مشغول جمع‏آورى قرآن مجيد شد. پس از اين جريان دومى به اولى گفت: مردم عموما غير از على و اهل بيتش با تو بيعت كردند، بدنبال وى بفرست تا بيايد و بيعت كند. اولى پسر عموى دومى را كه نامش: قنفذ بود خواست و باو گفت: نزد على برو، به وى بگو: خليفه پيغمبر تو را خواسته! چندين مرتبه قنفذ اين مأموريت را انجام داد ولى حضرت امير نزد آنان نيامد. دومى در حالى كه خشمناك بود برجست و خالد بن وليد را با قنفذ خواست، بايشان دستور داد تا هيزم و آتش برداشتند و متوجه خانه حضرت‏ شدند. (1) در آن موقع حضرت زهراء عليها السّلام پشت در نشسته بود و جسم آن بانو پس از رحلت رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله ناتوان شده بود. دومى همچنان رفت و نزد در خانه على كه رسيد دق الباب كرد و فرياد زد: يا ابن ابى طالب! در را باز كن! حضرت زهراى اطهر به وى فرمود: ما را با تو چه كار كه نميگذارى بعزادارى خويشتن مشغول باشيم!؟ دومى بحضرت فاطمه گفت: در را باز كن! و الا آتش بجان شما ميزنيم! فاطمه اطهر در جوابش فرمود: آيا از خداى توانا نمى‏ترسى كه داخل خانه من ميشوى و بخانه‏ام حمله و هجوم ميكنى!؟ ولى دومى حاضر نشد كه برگردد! آنگاه آتش خواست و در خانه را آتش زد، وقتى در سوخت او در را باز كرد! در همين موقع بود كه حضرت زهراء در مقابل وى قرار گرفت و فرياد زد: يا ابتاه! يا رسول اللَّه! سپس دومى شمشير خود را همان طور كه در غلاف بود بلند كرد و به پهلوى فاطمه عليها السّلام زد، وقتى ناله آن بانوى مظلومه بلند شد با تازيانه بنحوى به ساق دست آن حضرت نواخت كه صيحه‏اى زد و گفت: يا ابتاه!! هنگامى كه حضرت امير با اين منظره مواجه شد از جاى برجست و كمربند دومى را گرفت او را از جاى كند و بر زمين افكند آنگاه بينى و گردن وى را كوبيد و تصميم گرفت كه او را بقتل برساند! ولى بياد دستور پيغمبر معظم اسلام آمد كه به آن حضرت فرموده بود: بايد صبور و شكيبا باشى لذا به وى فرمود: اى پسر صهاك! قسم بحق آن خدائى كه حضرت محمّد را بمقام نبوت گرامى داشت اگر نه چنين بود كه من بخاطر امر خدا بايد صبر كنم تو ميفهميدى كه نميتوانستى داخل خانه من شوى! دومى همچنان استغاثه ميكرد! بعد از اين جريان مردم در ميان خانه على ريختند و بر آن حضرت غلبه يافته ريسمان بگردن مقدسش انداختند! (1) حضرت فاطمه زهراء نزد در آمد كه حضرت امير را از دست آنان رها كند، ولى قنفذ آن بانوى مظلومه را هدف تازيانه قرار داد! موقعى كه حضرت زهراء از دنيا رفت اثر آن تازيانه نظير يك بازوبند ببازوى آن حضرت بود.
آنگاه آن بانو را بنحوى ببازوى در زد كه دنده جنب پهلويش شكست و جنين خود را كه در رحم داشت سقط كرد!! پس از اين جريان حضرت فاطمه زهراء عليها السّلام همچنان در بستر بيمارى بود تا اينكه شهيده شد! سپس بگوش حضرت فاطمه رسيد كه ابو بكر لع فدك را گرفته! آن مظلومه با گروهى از زنان نزد ابو بكر آمد و به وى فرمود: آيا ميخواهى زمينى را كه پدرم پيغمبر خدا بمن عطا فرموده بگيرى!؟ ابو بكر دوات خواست تا بنويسد: فدك مال فاطمه اطهر باشد. دومى وارد شد و به او گفت: اى خليفه پيامبر خدا! مبادا سند فدك را براى زهرا بنويسى تا براى مدعاى خود شاهد بياورد. حضرت فاطمه عليها السّلام فرمود: علي و ام ايمن براى مدعاى من شهادت ميدهند. دومى گفت: شهادت زن عجمى كه فصاحت ندارد قبول نيست. على هم روى خمير خود آتش ميكشد!! حضرت فاطمه اطهر با حالتى خشمناك مراجعت كرد و مريضه شد. يك روز حضرت على بن ابى طالب عليه السّلام در مسجد نمازهاى پنجگانه را بجاى مياورد، اولى و دومى به آن حضرت گفتند: دختر رسول خدا در چه حال است؟ يا على! چون از آن جريانى كه بين ما و او گذشت آگاهى، چنانچه صلاح بدانى از آن بانو كسب اجازه كن تا ما نزد او بيائيم و از گناه خود عذر خواهى نمائيم؟ حضرت امير فرمود: اختيار با شما. ايشان برخاستند و بر در خانه حضرت زهراء آمدند حضرت امير نزد فاطمه اطهر آمد و به وى فرمود: (1) اى بانوى با شخصيت! فلان و فلان نزد در آمده‏اند و تصميم دارند: سلامى بتو بگويند، تو چه ميگوئى؟ فاطمه زهراء فرمود: خانه خانه تو ميباشد و من كه بانوئى با شخصيت هستم زوجه تو ميباشم. هر عملى كه ميخواهى انجام بده. حضرت امير به آن مظلومه فرمود: مقنعه خود را بپوش، آن بانو مقنعه خويشتن را پوشيد و روى خود را متوجه ديوار نمود. سپس ايشان بحضور آن بانو آمدند و پس از اينكه سلام كردند بحضرت زهراء گفتند: از ما راضى باش تا خدا از تو راضى شود. فرمود: منظور شما چيست؟ گفتند: ما قبول داريم كه بتو ستم كرديم و در عين حال تقاضاى عفو و بخشش داريم. زهراى اطهر فرمود: اگر شما راست ميگوئيد اين موضوعى را كه من از شما مى‏پرسم جواب بگوئيد و ميدانم كه جواب آن را ميدانيد. اگر جواب مرا درست گفتيد يقين دارم براى اين مطلبى كه گفتيد آمده‏ايد. گفتند: آنچه در نظر دارى بپرس. حضرت زهراى اطهر فرمود: شما را بخدا قسم ميدهم آيا نشنيديد كه پدرم پيغمبر خدا در باره من ميفرمود: فاطمة بضعة منى فمن آذاها فقد آذانى يعنى فاطمه پاره تن من است، كسى كه او را اذيت كند مرا اذيت كرده است. گفتند: چرا. فاطمه اطهر دست خود را بسوى آسمان بلند كرد و گفت: اللهم انهما آذانى، قانا اشكوهما اليك و الى رسولك. يعنى پروردگارا! اين دو نفر مرا اذيت كردند، من شكايت ايشان را بتو و به پيغمبر تو ميكنم!! نه بخدا من هرگز از شما راضى نخواهم شد تا اينكه نزد پدر بزرگوارم بروم و او را از اين ظلم و ستمى كه در باره من كرديد آگاه نمايم و آن حضرت در باره شما قضاوت نمايد! اولى پس از شنيدن اين مطلب صدا به وا ويلا بلند كرد و دچار جزع و فزع‏ شديدى شد! (1) دومى به وى گفت: اى خليفه پيامبر خدا آيا جا دارد كه تو از سخن يك زنى اين طور جزع و فزع كنى! راوى ميگويد: حضرت زهراى اطهر مدت چهل روز بعد از رحلت پدر بزرگوارش زنده بود. هنگامى كه مرض آن بانو شديد شد حضرت على بن ابى طالب را خواست و به آن حضرت فرمود: يا ابن عم! من خودم را آماده سفر آخرت مى‏بينم. من بتو وصيت ميكنم: با دختر خواهرم ازدواج نمائى، زيرا او براى فرزندانم نظير خودم ميباشد. يك تابوت براى من پيش‏بينى كن، زيرا ملائكه اوصاف آن را براى من شرح داده‏اند. مبادا در موقع تشييع جنازه و دفن و نماز خواندن ببدن من احدى از دشمنان خدا حاضر گردند!! ابن عباس ميگويد: حضرت زهراى اطهر همان روز از دنيا رحلت كرد. مردان و زنان مدينه عموما غرق ضجه و گريه شدند و مردم دچار مصيبتى گرديدند كه در روز رحلت پدرش حضرت رسول دچار شده بودند. اولى و دومى نزد حضرت امير آمدند و پس از اينكه تسليت گفتند به آن حضرت گفتند: مبادا قبل از ما بر جسد دختر پيامبر نماز بگذارى! ولى هنگامى كه شب شد على بن ابى طالب عليه السّلام، عباس، فضل، مقداد، سلمان ابو ذر و عمار را خواست. آنگاه بر بدن مبارك آن مظلومه نماز خواندند و او را بخاك سپردند. موقعى كه صبح شد اولى و دومى با مردم مدينه آمدند كه بر بدن حضرت فاطمه زهراء نماز بخوانند. ولى مقداد گفت: فاطمه را شب گذشته بخاك سپرديم. دومى متوجه اولى شد و گفت: نگفتم: ايشان كار خودشان را خواهند كرد!! عباس گفت: فاطمه اطهر خودش وصيت كرد: شما بر بدنش نماز نخوانيد! دومى گفت: اى بنى هاشم! شما آن حسودى را كه از قديم الايام با ما داشتيد هرگز ترك نخواهيد كرد، آن كينه و دشمنيهائى كه در سينه شما است از بين‏ نخواهد رفت!؟ (1) بخدا قسم من تصميم دارم كه قبر فاطمه را نبش كنم و بر جنازه‏اش نماز بخوانم!
حضرت امير عليه السّلام فرمود: يا ابن صحاك! بخدا قسم اگر يك چنين عملى را انجام دهى قسمى را كه خورده‏اى بتو باز ميگردانم و اگر اين شمشيرم را از غلاف بكشم آن را غلاف نميكنم تا اينكه تو را هلاك نمايم. دومى جا خورد و ساكت شد، زيرا ميدانست على هر گاه قسم بخورد طبق قسم خود عمل خواهد كرد. آنگاه به وى فرمود: آيا تو آن كسى نيستى كه پيغمبر معظم اسلام تصميم گرفت تو را بكشد، آن حضرت بدنبال من فرستاد، من با شمشير كشيده نزد تو آمدم كه تو را بقتل برسانم و خداى عليم اين آيه را نازل كرد: بر عليه آنان عجله منماى، زيرا ما آنچه را كه بايد براى آنان آماده كنيم آماده كرده‏ايم. کانال ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه است @zameneashk1
@m_h_tabemanesh ای دی برای سوالات دوستان از مقتل و برای تبادل مبلغ امام حسین ع باشیم کانال ضامن اشک https://eitaa.com/zameneashk1
4_5902316282056805386.mp3
3.56M
🔊 | 📝 یاس‌مان را تبر آزرده خدایا چه کنم... 👤 حاج‌منصور 📌ویژه شهادت 🌴🕌 ✅ کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal ✅ کانال باب الحسین ع در شرح زیارت عاشورا و مقتل https://t.me/Babolhusein 🌴🕌
4_5999041634212261069.mp3
11.88M
توضیح درباره نهم ربیع، جلسات عيد الزهراء مخالفین چه می گویند و موافقین چه نظری دارند. 🍀 بسیار مهم، بنا بر روایت امام صادق و امام باقر علیهما السلام که فرمودند هر روز زیارت عاشورا بخوانید ما هر روز برائت و لعن در زیارت عاشورا نسبت به قتله امام حسین ع و حضرت فاطمه س داریم و روز معین ندارد 🍀 در نتیجه اعتراض به روز خاص نمودند در برائت اصلا معنی ندارد 🍀 تولي و تبري برای هر روز است چنانچه هر روز بابید از گناه دوری کرد و به خدا نزدیک شد، در نتیجه دلایل مخالفین منطقی نیست 🌺 اما نکته بسیار مهم برائت و لعن فحاشی، کثافت کاری، رقصیدن، اعمال قبیح که اصلا در شان مجلس حضرت زهرا س نیست به شدت باید دوری کرد که این مجلس شیطان است و به شدت باید دوری کرد 🍀 در شان مداح و مستمع نیست با کلمات متاسفانه حتی ناموسی خود را بی اعتبار کند. 🍀 در جلسات عيد الزهرا باید بدون بی احترامی توهین بر اساس قرآن رو شنگری کرد تا جاذبه باشد نه دافعه 🍀 در جلسات ذکر امیرالمومنین ع خوانده شود و... 🍀 این جلسات هر روز باشد کسی معترض نیست و رشد تشیع است https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
4_5999041634212261086.mp3
3.2M
🌺توضیح درباره سامرا و محل قدسی و عرفانی 4 بزرگوارانی که در آن دفن هستند 🍀 سامرا خانه سه معصوم است و محل غیبت ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
4_5999041634212261170.mp3
5.15M
🌺 پیوند خوردن نام حضرت امام حسن عسکری ع با نام مقدس امام مهدی عج در السلام علیک یا حجة بن الحسن ع 🌱 شرح منزل امام حسن عسکری ع که در محاصره کامل بود، محلی که نظامی بود و حضرت در محاصره کامل بود ☘ شباهت زمان امام حسن عسکری ع به زمان موسی ع در کشتار کودکان ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
@m_h_tabemanesh ای دی برای سوالات دوستان از مقتل و برای تبادل مبلغ امام حسین ع باشیم برای دوستان ارسال کنید کانال ضامن اشک https://eitaa.com/zameneashk1
هدایت شده از محمد حسین تابع منش
228.7K
F M: سلام علیکم روزتان مهدوی استادآیا روضه حضرت علی اکبر ع وحضرت عباس ع روباجمله لایومک میشه گریز زد ؟
4_5999041634212261193.mp3
7.23M
مقتل امام حسن عسکری ع 🌺 توضیح درباره خواندن شهادت معصومینی که مطالب مقتلی کمتری دارند 🌷 مداح ابتدا بداند به فرمایش امام رضا ع و امام حسین ع تمام روضه ها بايد ختم به روضه امام حسین ع گردد و این نیمی از کار است 🌷ذاکر باید همان مقدار کم را دقت کند و گریز به کربلا بزند، که مفصل در فایل صوتی بیان شد 🌷نکته بسیار مهم ذاکر باید با کرامات و سیره معصومین ع کاملاً آشنا باشد تا پایه روضه برای ورود به روضه باشد 🌷فایل صوتی به دقت گوش داده شود با تشکر ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
4_6001539660206050741.mp3
5.86M
ادامه مقتل امام حسن عسکری علیه السلام (قسمت پایانی) ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein گروه کلاس شرح و تفسیر مقتل https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
هدایت شده از نوای مقتل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لینک گروهها و کانالهای خادم الحسین ع تابع منش در ایتا 👇👇👇 گروه مقتل متضمن البکاء ، فاطمه الزهراء س http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 کانال ضامن اشک، رفع شبهه https://eitaa.com/zameneashk1 کانال قرآن و امام حسین ع http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin کانال الدولة الزهرائیة(مهدویت) http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال اشعار حسینی و آموزش مداحی http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af نوای مقتل (مداحی) @Navaymagtal کانال باب الحسین (ع) در تلگرام https://t.me/Babolhusein ضامن اشک واتساپ https://chat.whatsapp.com/KzAL9rEs5uu0kiDdyQFgRp
شهادت امام حسن عسکری ع بر عاشقانش تسلیت باد کانال ضامن اشک https://eitaa.com/zameneashk1
امام حسن عسگري و زوار کربلا و خراسان روايت شده که روزي دو نفر از محّبان، يکي از زيارت خراسان و ديگري از زيارت کربلا به شهر سرمن راي (سامرّا) وارد مي شدند پس احوالات را به خدمت امام حسن عسگري عليه السلام معروض داشتند آن حضرت، آن دو را پيشواز کردند، امّا در وقت مراجعت آن حضرت پياده تشريف مي آوردند، يکي از اصحاب عرض کرد: يابن رسول اللّه اسب سواري موجود است چرا سوار نمي شويد، فرمودند: به خود گوارا نمي بينم که دوستان و محبّان ما پياده باشند و من سوار شوم، پس با همان حال با آن دو نفر به خانه ايشان تشريف آوردند. آن حضرت به ايشان نظر مبارک مي کرد و مي گريست به حدّي که عرض ‍ کردند: يابن رسول اللّه سبب گريه شما چيست؟ فرمودند: سبب گريه من اين دو نفر زائر هستند، وقتي به زائر خراسان نظر ميکنم جدّم امام رضا عليه السلام به خاطرم مي آيد که در ولايت غريب، بي کس و تنها به او زهر دادند و جگر مبارکش را پاره پاره نمودند و احدي نبود تا او را ياري و دلداري نمايد. و وقتي به اين زائر مي نگرم به خاطرم ميرسد که جدّم سيّدالشهداء(ع) که در روز عاشورا با لب تشنه و جگر سوخته و بي کس و تنها در ميان اهل ظلم و جفا با بدن پاره پاره بر روي خاک و ريگهاي کربلا افتاده بود و درميان اهل ظلم کسي نبود که ياري اش کند پس هر کس که ياري و اعانت زوّار ما را کند گويا ما را اعانت و ياري کرده است. [1] [2] . [1] کتاب مفتاح الجنّه. [2] داستانهایی از زمین کربلاء کانال ضامن اشک https://eitaa.com/zameneashk1
ایام مصائب حضرت زهراء و غصب ولایت بر عاشقان تسلیت باد کانال ضامن اشک https://eitaa.com/zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 1157 5 امام حسن عسگری و حفاظت از جان امام مهدی عج چرا امام حسن عسگری ع را ،امام عسگری گویند. احادیث بسیاری در رابطه با قیام امام مهدی عج آمده بود که فرزند نهم امام حسین ع قیام می کند و ریشه ی ظالمان را می کند و جهان را پر از عدل و داد می کند . خلفای جور فکر میکردند قیام در همان زمان خلفاء است لذا میخواستند تا امام مهدی عج متولد شد او را به شهادت برسانند. لذا امام هادی ع و امام حسن عسگری ع را در پادگان نظامی محصور کرده بودند و جاسوسان اخبار بیت امام حسن ع را به دولت عباسی ملعون می رساندند. لذا با ولادت امام مهدی عج امام حسن عسگری ع از جان امام مهدی عج حفاظت فرمودند. و امامت حضرت عج را محرمانه به اطلاع شیعیان رساندند ، تا زمان شهادت امام حسن عسگری ع رسید و غیبت صغری شروع شد . گریزهای روضه حفاظت امام مهدی به مقاتل حفظت حضرت زینب س از جان امام سجاد ع 1. در اخبار الدول قرماني است که شمر بر او باد آن چه لائق او است، قصد کرد که علي اصغر بيمار را بکشد، زينب دختر علي بن أبي‏طالب عليه‏السلام بيرون آمد و گفت: «به خدا او را نکشيد تا مرا نکشيد» و شمر از او دست کشيد. 2. رمز- معينة مقام ولايت مطلقه، آسيه زن فرعون را آن مقام است که حافظ و نگهدار پيغمبري اولوالعزم مانند موسي بن عمران شد و چندبار او را از زير تيغ ستم فرعون نجات داد. 3. خديجه کبري آن مقام داشت که پيغمبر اکرم را بارها از آسيب مشرکين قريش بر کنار داشت و حفظ کرد. 4. دخترش فاطمه زهرا شوهر خود اميرمؤمنان را از زير تيغ عمر نجات داد و محافظت کرد. 5. زينب، دختر حضرت علي عليه‏السلام هم در رديف اين بانوان حافظ مقام ولايت است و يکي از وظايف خطير و پر بهاي او نگهداري و حفاظت امام عصر خود، زين‏العابدين است. اين اول بار است که او را از زير تيغ شمر نجات مي‏دهد. زينب، جسارت زنان و شهامت مردان و توان ولايت را با خود داشت و در هر پيش آمدي به خوبي از عهده‏ي انجام وظايف خود برمي‏آمد. 6. در روضة الصفاست که چون شمر به خيمه‏ي بيمار رسيد و او را ديد که تکيه داده است، شمشير کشيد تا او را بکشد. حميد بن مسلم گفت: «سبحان الله! چه گونه اين بيمار را بکشند؟! او را نکش». بعضي گفته‏اند: «عمر بن سعد دست شمر را گرفت و گفت: «از خدا شرم نداري مي‏خواهي اين پسرک بيمار را بکشي؟!» شمر گفت: «فرمان امير عبيد الله است که همه فرزندان حسين را بکشند». عمر در جلوگيري خود اصرار کرد تا دست کشيد. 7. چون اراده‏ي الهي تعلق گيرد، عدو شود سبب خير گر خدا خواهد. در قرآن مجيد هم به اين موضوع اشاره شده است که اگر خدا مردم را به دفاع از يکديگر نگمارد، زمين تباه مي‏شود. در اين جا چون امام بيمار حجت پروردگار بود، خداوند دشمنان اهل بيت را در برابر يکديگر به دفاع از او گماشت و او را به دست خود آن‏ها نگهداري کرد. چنان چه فرعون به دست خود، حضرت موسي را پرورش داد و خدا مهر او را در دل وي نهاد و او را بر اين رنج پرورش و احساني که به حضرت موسي کرد، هيچ پاداشي معنوي نبود و بلکه بيشتر باعث زيان و خسار او بود که از فيوضات ممنويه او نتوانست بهره گيرد و از دعوت حق نتيجه نگرفت. خود بيماري امام چهارم هم يکي از اسباب حفظ او بود که هم دفاع از او ساقط باشد و هم در چشم دشمن ناتوان آيد و بيماري آن حضرت در روز عاشورا بسيار سخت بود و به نظر دشمن بهبودي او به خصوص با اين گرفتاري، بسيار ضعيف مي‏نمود. کمره‏اي، ترجمه نفس المهموم، / 177 - 176. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا