eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
871 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
حرکت فرهنگی امام باقر بعد از خون شهداء (1 ) عصر امام باقر در آغاز دوران امامت امام باقر عليه السلام، حدود سه دهه از واقعه کربلا گذشته بود و نسلي جديد - که از آن دوران، چيزي به ياد نداشت - وارد عرصه اجتماع شده بود. در اين سي سال، قيام‏ها و وقايع تلخ ديگري نيز اتّفاق افتاد. مثل: قيام توّابين، قيام زبير، قيام مختار، قيام مردم مدينه و واقعه حرّه که همگي آنها در نهايت، با شکست همراه بود و در سرکوب آنها بني اميّه از هر نوع قساوت نسبت به قيام‏کنندگان و بي‏حرمتي به دو حرم مقدّس مکّه و مدينه، دريغ نورزيدند. گذشت زمان، وقايع تلخ ديگر پس از عاشورا و کشتار قاتلان امام حسين‏ عليه السلام از سوي مختار، مانع از آن نشدند که امام باقر عليه السلام واقعه عاشورا را به فراموشي بسپارند؛ بلکه همچون پدر گرامي خود درصدد بودند از فرصت‏هاي به وجود آمده براي احياي نام سيّدالشهدا عليه السلام و زنده نگه داشتن فاجعه کربلا و مصيبت امام‏ عليه السلام استفاده کنند و اين به معناي تلاش براي آييني کردن عزاداري امام‏ عليه السلام است. از آن‏جا که در زمان ايشان، مردم نسبت به خاندان علوي شناخت بيشتري پيدا کرده بودند، ايشان از جايگاه اجتماعي بالايي برخوردار شدند و مرجعيت علمي و ديني براي جويندگان دانش‏هاي ديني يافتند. لذا، حوزه نفوذ کلام و گستره تأثيرگذاري ايشان از پدر گرامي‏شان افزون‏تر بود. از اين رو، شاهد تلاش بيشتري از سوي ايشان در پي ريزي آيين عزاداري در مذهب تشيّع هستيم. در اين زمينه، علاوه بر نقل گفتارِ شاهد ماجراي کربلا يعني امام سجاد عليه السلام در فضيلت گريه بر امام حسين‏ عليه السلام، [1] در منزل خود نيز مجلس مرثيه‏خواني تشکيل مي‏دادند و مرثيه‏سرايان را تشويق مي‏کردند [2] و شيعيان را نيز به تشکيل مجلس عزا در منازل خود، ترغيب مي‏کردند. البته اين کار را با رعايت احتياط مي‏کردند تا از برخورد حکومت با آنها در امان باشند. [3] . در آن دوران، که بني اميّه بر شيعيان و علويان سخت مي‏گرفتند، اقامه عزا بيش از اين مقدار ممکن نبود و امام از شيعيان مي‏خواستند تا آن‏جا که مقدور آنان است، براي سيد الشهدا عزاداري کنند. بنابر اين در زمان ايشان، تشکيل مجلس عزاداري در منازل - مقداري که در توان شيعيان بود - بنيان‏گذاري شد و حتّي ادب تعزيت گفتن به يکديگر در اين مجالس بيان شد [4] (روايت مالک جهني). و شاعران توانا، به مرثيه‏سرايي براي امام حسين‏ عليه السلام تشويق شدند [5] (روايت کميت). و براي نخستين بار، تعطيل کردن روز عاشورا و روز عزا دانستن آن درخواست شد. [6] از همه اينها مهم‏تر توجّه دادن شيعيان به اين نکته است که عزاداري سيّدالشهدا در دنيا به دين آنها ياري مي‏رساند و در آخرت، موجب هم‏جواري با پيامبر خدا مي‏شود. [7] . [1] الخصال، ص 517، ح 4. [2] مروج الذهب، ج 3، ص 242؛ کفاية الأثر، ص 248؛ بحارالأنوار، ج 36، ص 390، ح 2. [3] اين نکته از تعبير حضرت «يأمر من في داره ممّن لا يتّقيه، بالبکاء عليه» در متن حديث موجود در مصباح المتهجّد، شيخ طوسي به نقل از پدر صالح بن عقبه بر مي‏آيد. (مصباح المتهجّد، ص 772). [4] کامل الزيارات، ص 326، ح 556؛ مصباح المتهجّد، ص 773. [5] کفاية الأثر، ص 248؛ بحارالأنوار، ج 36، ص 391، ح 2. [6] کامل الزيارات، ص 326، ح 556؛ مصباح المتهجّد، ص 773؛ بحارالأنوار، ج 101، ص 290، ح 1. [7] فضل زيارة الحسين، ص 48، ح 25. ❤️ مبلغ امام حسین ع باشیم ❤️ آیدی استاد برای طرح سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2 ایتا @m_h_tabemanesh ┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ "کلاس آنلاین مقتل شناسی" https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 "باب الحسین(ع)" https://t.me/Babolhusein ضامن اشک تلگرام https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
حرکت فرهنگی امام صادق ع بعد از خون شهداء (2) عصر امام صادق‏ دوران امامت آن حضرت، با گذشت نيم قرن از شهادت سيّدالشهدا آغاز شد. در زمان ايشان شمار شيعيان و شخصيت‏هاي علمي شيعه، رو به فزوني نهاد و اين امر، باعث بالا رفتن آمار مراجعات به امام شد. از طرف ديگر دولت بني اميّه دوران انحطاط و ضعف خود را مي‏گذرانْد تا آن که سقوط کرد و دولت جديد عبّاسي شکل گرفت؛ از اين رو، ايشان و شيعيان از آزادي‏هاي بيشتري برخوردار شدند و فرصتي فراهم شد تا امام، اصول و قالب کلّي عزاداري را براي شيعيان تبيين کند. آنچه از گفتار و رفتار حضرت، در اين باره به ما رسيده، ترسيم کننده ساختار کلّي عزاداري است که مي‏تواند در کنار تلاش‏هاي تکميلي امام کاظم و امام رضا عليهما السلام، معيار سنجش رفتارهاي آييني، در امر عزاداري قرار گيرد. اين موارد عبارت‏اند از: - توصيه به اصل گريستن بر امام حسين‏ عليه السلام و گرياندن ديگران. [1] . - تشکيل مجالس عزاداري در فرصت‏ها و زمان‏هاي مختلف. [2] . - توصيه به يادآوري مصائب امام حسين‏ عليه السلام (حديث مسمع کردين). [3] . - توصيه به يادآوري مصائب امام‏ عليه السلام به هنگام نوشيدن آب. [4] . - تشويق شاعران به استفاده از هنر شعر خود، در مرثيه‏سرايي براي امام حسين‏ عليه السلام. [5] . - درخواست از مرثيه‏سرا براي خواندن مرثيه در منزل. [6] . - درخواست از مرثيه‏سرا براي خواندن مرثيه به صورت حزين و تأثرانگيز. [7] . - درخواست از خانواده براي نشستن در مجلس مرثيه‏خواني. [8] . - تشويق به گريه و زاري و مرثيه‏سرايي بر سر مزار آن حضرت، و تأييد و تشويق و دعا در حقّ کساني که چنين مي‏کنند. [9] . در مورد روز عاشورا نيز حضرت عنايت ويژه‏اي به عزاداري در آن داشته‏اند و موارد ذيل از ايشان به ما رسيده است: - توصيه به حضور بر سر مزار. [10] . - توجّه دادن به عظيم بودن مصيبت روز عاشورا و اهمّيت اين روز و لزوم بزرگداشت آن. [11] . - خودداري از لذايذ در اين روز و امساک [پرهيز از خوردن غذا و آب] تا غروب. [12] . - توصيه به داشتن پوشش عزا همانند مصيبت‏ديدگان. [13] . - توصيه به تصوّر و تجسّم حادثه عاشورا در ذهن. [14] . - توصيه به عزاداري در اين روز حتّي به صورت فردي. [15] . [1] ثواب الأعمال، ص 109، ص 110؛ کامل‏الزيارات، ص 201، ح 286 و ص 210، ح 300. [2] ثواب الأعمال، ص 109، ح 2؛ کامل الزيارات، ص 210، ح 301؛ رجال الکشي، ج 2، ص 574، ح 508؛ الاغاني، ج 7، ص 260؛ الکافي، ج 8، ص 216، ح 263. [3] کامل الزيارات، ص 203، ح 291. [4] الأمالي للصدوق، ص 205، ح 223؛ الکافي، ج 6، ص 391، ح 6؛ المناقب لابن شهر آشوب، ج 4، ص 166؛ المصباح للکفعمي، ص 967. [5] رجال الکشي، ج 2، ص 574، ح 508؛ ثواب الأعمال، ص 109 و 110. [6] ثواب الأعمال، ص 109. [7] همان. [8] الأغاني، ج 7، ص 260؛ الکافي، ج 8، ص 216، ح 263. [9] کامل الزيارات، 537، ح 829. [10] مصباح المتهجّد، ص 772؛ تهذيب الأحکام، ج 6، ص 51، ح 120؛ المزار للمفيد، ص 51، ح 1؛ مصباح المتهجّد، ص771؛ إقبال الأعمال، ج 3، ص 64؛ بحارالأنوار، ج 101، ص 105، ح 11. [11] علل الشرائع، ج 1، ص 225، ح 1؛ مصباح المتهجّد، ص 773؛ مصباح الزائر، ص 269. [12] مسارّ الشيعة، ص 43. [13] مصباح المتهجّد، ص 782؛ المزار الکبير، ص 473، ح 6؛ الإقبال، ج 3، ص 65؛ بحارالأنوار، ج 101، ص 303، ح 4. [14] همان. [15] همان. ❤️ مبلغ امام حسین ع باشیم ❤️ آیدی استاد برای طرح سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2 ایتا @m_h_tabemanesh ┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ "کلاس آنلاین مقتل شناسی" https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 "باب الحسین(ع)" https://t.me/Babolhusein ضامن اشک تلگرام https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق و احياي نهضت عاشورا روزي که نزد امام ششم عليه‏السلام نام امام حسين عليه‏السلام آورده مي‏شد، ديگر تا شب تبسم نمي‏کرد. [1] . «ابي‏عماره» که از مرثيه‏سرايان مصايب امام حسين عليه‏السلام بود مي‏گويد: در محضر امام صادق عليه‏السلام نوحه‏ي امام حسين عليه‏السلام را خواندم، امام صادق عليه‏السلام گريست. بازخواندم، او نيز گريست. مرثيه را ادامه دادم تا سراسر خانه را گريه فراگرفت. [2] . «جعفر بن عقان» بر امام صادق عليه‏السلام وارد شد، امام عليه‏السلام او را احترام کرد و نزديک خود جاي داد؛ امام عليه‏السلام به او فرمود: «شنيده‏ام درباره‏ي حسين عليه‏السلام نيکو شعر مي‏گويي» عرض کرد: آري فدايت شوم. سپس اشعار مرثيه‏ي حسين را در آن مجلس خواند، امام صادق عليه‏السلام و کساني که با او بودند، گريستند و اشک بر محاسن امام عليه‏السلام جاري شد. [3] . «جعفر بن قولويه قدس سره» از «داوود رقي» نقل مي‏کند که به حضور امام ششم عليه‏السلام رسيدم، ايشان وقتي آب نوشيد گريه‏اش گرفت و چشمانش پر از اشک شد و فرمود: «خدا لعنت کند کشنده‏ي حسين عليه‏السلام را». [4] . «شيخ کليني قدس سره» به اسنادش از «داوود بن فرقد» نقل مي‏کند: در خانه‏ي امام ششم عليه‏السلام نشسته بودم، به کبوتري که آوازي سوزناک سر مي‏داد نگريستم. امام عليه‏السلام رو به من کرد، و فرمود: «مي‏داني چه مي‏گويد؟ گفتم: فدايت شوم به خدا سوگند! نمي‏دانم. فرمود: بر کشندگان حسين عليه‏السلام لعنت مي‏فرستد» آن را در خانه‏هاي خود نگه داريد. [5] . «عبدالله بن سنان» مي‏گويد: در روز عاشورا به حضور امام صادق عليه‏السلام رسيدم، آن حضرت عليه‏السلام را با رنگي پريده و بسيار غمناک، در حالي که، اشک چون مرواريد از چشمان او جاري بود، يافتم. علت آن وضع را پرسيدم؟ فرمود: «مگر نمي‏داني در چنين روزي جد ما حسين عليه‏السلام شهيد شده است؟» [6] . يکي از جنايات منصور دوانيقي اين بود که به فرماندار مدينه دستور داد خانه‏ي امام صادق عليه‏السلام را آتش بزند، او اطاعت کرد و خانه‏ي آن حضرت را آتش زد. زن و فرزندان و اعضاي خانه مضطرب و پريشان‏خاطر شدند و ناله و شيون سردادند؛ اما امام عليه‏السلام آتش را خاموش کرد و افراد خانواده را تسکين داد و آرام کرد. فرداي آن روز يکي از شيعيان به ديدار آن حضرت عليه‏السلام رفت و او را گريان و اندوهناک ديد؛ وقتي علت آن را جويا شد امام صادق عليه‏السلام فرمود: «وقتي خانه آتش گرفت، زنان و دختران پريشان شدند و از اين اتاق به آن اتاق مي‏گريختند، در حالي که من در کنار آنان بودم و آتش را خاموش مي‏کردم، اما با ديدن اين صحنه، به ياد زنان و کودکان جدم حسين عليه‏السلام در روز عاشورا افتادم که مورد هجوم دشمن قرار گرفته بودند و دشمن فرياد مي‏زد: خانه‏ي ظالمان را بسوزانيد.» [7] . [1] در کربلا چه گذشت، ص 59. [2] همان. [3] همان، ص 60. [4] همان، ص 62. [5] همان. [6] بحارالأنوار، ج 98، ص 309. [7] مأساة الحسين عليه‏السلام، ص 118.
هدایت شده از نوای مقتل
par-migire-dele-man-ta-gonbade-khazra.mp3
10.04M
پر میگیره دل من تا گنبد حضرت حضرت محمد ص وامام جعفر صادق علیه السلام میرداماد 🌸🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از نوای مقتل
@golchin_mowludi_111022001043.mp3
1.01M
مداح: ┅═┄⊰🌿༻🌺༺🌿⊱┄═┅ امشب شادم و می خوانم عید آمد و عید آمد جشن شادی ِ یارم شد  آن وقت ِ سعید آمد ذكرم شد رسول الله فكرم شد،رسول الله شده حك روی سینه ام كه خراب ِ مدینه ام مرغ دل تا می گیره پر می كنه سوی تو سفر بخدا گنبدت كه سبز ِ به تموم ِ جهان می ارزه صحن ِ تو دل فریب و زیبا بهتر از عرش حق تعالی یارسول الله محمد... ❤️علیٌ حق، علی ٌ حق مكه به جهان می نازد نور آمد و نور آمد حق خنده كنان می گوید: هنگامه ی شور آمد گویم بی حد و عدد یا صادق یا محمد شده ام بر جهان چو شاه كه شدم مست این دو ماه مونده داغ ِ مدینه بر روی ِ قلب ِ یه رو سیاه از ازل من قلندری ام مست روی ِ تو و علی ام همچو زهرا اسیر ِ حیدر همچو حیدر اسیر ِ مادر ❤️علیٌ حق، علی ٌ حق ذكر ِ شب و روز ِ حیدر،یافاطمه یا زهرا مدحش آمده در قرآن،هم كوثر و هم طاها عشقت مانده بر دلم حل كن حل مشكلم ای دلم غرق ِ شور و شین كه ندیم قبر حسین هر كی عشقی داره منم عاشق ِ بین الحرمین بده بر ما تو با صد احساس رخصت دیدار ِ گل یاس قبل ِ مردن منم ببینم صحن و پاك و قشنگ ِ عباس ❤️علیٌ حق، علی ٌ حق ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
به مناسبت ولادت امام صادق ع امام صادق و مبارزه با تحريفات عاشورا روضه خوانان روضه‏اي را با آب و تاب نقل مي‏کنند، حاکي از اينکه کسي به نام بجدل يا شخص ديگري انگشت سيدالشهدا عليه‏السلام را بريد و انگشتر حضرتش را به تاراج برد. ما در متن کتاب اشارتي به ساختگي بودن اين داستان داشتيم که در جاي خود گذشت. اما پس از آن، هنگام مطالعه به حديثي از امام صادق عليه‏السلام برخورديم که آن حضرت به صراحت اين داستان ساختگي را از اساس دفع فرموده‏اند و دروغ بودن آن را اعلام کرده‏اند. و از اين حديث فهميده مي‏شود که حتي در عصر امام صادق عليه‏السلام نيز برخي از تحريفات عاشورا شايع بوده است که امام معصوم عليهم‏السلام هم در مبارزه با آن تحريفات کوتاه نمي‏آمدند و اين حديث ناب از اين مبارزه مي‏تواند باشد که در اينجا براي حسن ختام، ترجمه‏ي آن را مي‏آوريم: شيخ صدوق با اسناد خود، از محمد بن مسلم روايت کرده است که گفت: از امام صادق عليه‏السلام از انگشتر حسين بن علي عليه‏السلام پرسيدم که چه شد و به دست چه کسي افتاد؟ و به امام عليه‏السلام گفتم که من شنيده‏ام، آن را از انگشت امام حسين عليه‏السلام درآوردند و در ضمن اموال ديگر بردند. امام صادق عليه‏السلام فرمود: چنين نيست که گمان برده‏اند؛ براستي که حسين عليه‏السلام آن را به پسرش علي بن الحسين عليه‏السلام سپرد و انگشتري خود را در انگشت پسرش کرد و کار امانت را به او واگذاشت، همان گونه که رسول خدا عليه‏السلام با اميرالمؤمنين عليه‏السلام رفتار کرده بود و آن حضرت نيز با حسن عليه‏السلام و حسن نيز با حسين عليه‏السلام کرده بود. سپس آن انگشتر به پدرم (امام باقر عليه‏السلام)، از پدرش (امام زين العابدين عليه‏السلام) رسيده بود و از پدرم به من رسيده و اکنون پيش من است. هر جمعه آن را به انگشت نهاده و با آن نماز مي‏خوانم. [ صفحه 268] محمد بن مسلم مي‏گويد: روز جمعه به پيش حضرت صادق عليه‏السلام رفتم که ايشان نماز مي‏خواند. آنگاه که نماز را تمام کرد، دستش را به سوي من دراز کرد و من انگشتري را که در انگشت امام عليه‏السلام بود ديدم که کلمات لا اله الا الله عدة للقاء الله بر آن نقش بسته بود. و امام صادق عليه‏السلام فرمود: اين است انگشتر جدم ابي‏عبدالله الحسين بن علي عليه‏السلام. [1] . [1] امالي، صدوق، مجلس 29، حديث 13، ص 144. تحریف شناسی عاشوراء وامام حسین ع ❤️ مبلغ امام حسین ع باشیم ❤️ آیدی استاد برای طرح سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2 ایتا @m_h_tabemanesh ┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ "کلاس آنلاین مقتل شناسی" https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 "باب الحسین(ع)" https://t.me/Babolhusein ضامن اشک تلگرام https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺امشب سخن از جان جهان باید گفت🌺 🌺توصیف رسول انس و جان باید گفت🌺 🌺در شام ولادت دو قطب عالم🌺 🌺تبریک به صاحب‌الزمان باید گفت🌺 💐🌺میلاد نبی اکرم (صلوات الله علیه) و امام صادق (علیه السلام) مبارک🌺
شب جمعه است به عشق و حال و هوای حرم مطهر امام حسین ع برکات حرم مطهر استجابت دعا در زیر بقعه از امام باقر عليه‏السلام نقل شده ست که فرمود: - ان الله تعالي عوض الحسين من قتله: - ان جعل الامامه في ذريته - و الشفاء في تربته - و اجابه الدعاء عند قبره خداوند تبارک و تعالي در پاداش قتل حسين اين عوض را معين فرمود: که امامت را در ذريه او قرار داد. و در تربت او شفا قرار داد. در کنار قبرش وعده اجابت به درخواستها داد. - ولا تعد ايام زائريه جائيا و راجعا من عمره و ايام آمد و شد زائران قبرش را بحساب عمر آنها منظور نخواهد کرد. امالي- طوسي جزء 11. ❤️ مبلغ امام حسین ع باشیم ❤️ آیدی استاد برای طرح سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2 ایتا @m_h_tabemanesh ┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ "کلاس آنلاین مقتل شناسی" https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 "باب الحسین(ع)" https://t.me/Babolhusein ضامن اشک تلگرام https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1