eitaa logo
زمینه سازان ظهور
20 دنبال‌کننده
165 عکس
3 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ادمین: هر صد موشک غول پیکر و نقطه زن ما که در یک زمان شلیک میشود، برای هر ناو غول پیکر کافی است. به قول خودشان اگر گنبد آهنین هم داشته باشند، بتوانند چند موشک را در هوا بزنند و باران موشکهای غول پیکر، که روی هدف غول پیکر متحرک، قفل شده اند، ناوها را به اعماق باتلاق خلیج فارس هدایت خواهد کرد. . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
می فرمایند: جای تعجب است که به شخصیت ها و سخنان آنها اهمیت داده میشود و سخنرانی هایشان ضبط میشود، اما قرآن که در دست ما است، اینطور نزد ما ارزش ندارد! همه میدانیم که درباره قرآن مقصریم. منبع: جملات قصار آیت الله بهجت، شماره ۱۱۲ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. : اگر من امروز رهبر نبودم، رئیس فضای مجازی کشور میشدم! رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند، برسانید! این فرصت فوق العاده ای است! مبادا این فرصت را ضایع کنید! اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد. ( ۹۱/٧/٢۰ ) منبع نقل قول: حاج حسین یکتا __________________________ استاد علیرضا پناهیان: الان مهمترین نیازی که جهان اسلام، جامعه ی ما، انقلاب اسلامی ما و انقلاب جهانی اسلام و انقلاب جهانی بشریت داره، به رسانه است ... چرا کاراتو ول نمیکنی بری مستند ساز بشی؟ فیلم ساز بشی؟ رسانه چی بشی؟ ... یک نفر نداریم یک سریال قوی برای دفاع مقدس بسازه. احدی نیست ولایت فقیه رو بتونه به زبان رسانه ای برای جهان روشن بکنه ... اونوقت تو میخوای بری آقای دکتر، مهندس بشی؟! منبع: panahiani@ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. شهید مصطفی چمران: هر کجا که برسد می خوابم. هر وقت که اقتضا کند بر می خیزم. هرچه پیش آید می خورم. چه ساعت های دراز که بر سر تپه های اطراف دانشگاه برکلی بر خاک خفته ام و چه نیمه های شب که مانند ولگردان تا سپیده صبح بر روی تپه ها و جاده های متروک قدم زده ام. چه روزهای درازی را که با گرسنگی به سر آورده ام. درویشم، ولگردم، در وادی انسانیت سرگردانم و شاید از انسانیت خارج شده ام چون احساسی و آرزویی مانند دیگر انسان ها ندارم. منبع: نیایش ها، شهید مصطفی چمران، ص ۲۳ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: تبلیغات زرتشتی گری نیز که این روزها بالا گرفته و مد شده، یک فعالیت سیاسی حساب شده است... هرگز المقنّع و سِنباد و بابک خرّم دین و مازیار جای علی بن ابیطالب و حسین بن علی و حتی سلمان فارسی را در دل ایرانیان نخواهد گرفت. اینها را همه می دانند. ولی در عین حال جوانان خام و بی خرد را می توان با تحریک احساسات و تعصبات قومی و نژادی و وطنی علیه اسلام برانگیخت و رابطه ی آنان را با اسلام قطع کرد؛ یعنی اگرچه نمی شود احساسات مذهبی دیگری به جای احساسات اسلامی نشانید، ولی می شود احساسات اسلامی را تبدیل به احساسات ضد اسلامی کرد و از این راه خدمت شایانی به استعمارگران نمود. لهذا می بینیم افرادی که بکلی ضد دین و ضد مذهب و ضد خدا هستند، در آثار خود و نوشته های پوچ و بی مغز خود از زرتشتی گری و اوضاع ایران قبل از اسلام حمایت می کنند. هدفشان روشن و معلوم است. منبع: خدمات متقابل اسلام و ایران، ص ۵۱ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
#امام_خمینی (ره) در وصیت نامه خود می فرمایند: قرآن کریم را ... چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد ... و مع الاسف به دست دشمنان توطئه گر و دوستان جاهل، قرآن این کتاب سرنوشت ساز، نقشی جز در گورستانها و مجالس مردگان نداشت و ندارد. . امام خمینی (ره) فرمودند: اسلام ... مکتبی است که برخلاف مکتب های غیر توحیدی، در تمام شئون فردی و اجتماعی و مادی و معنوی و فرهنگی و سیاسی و نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد و از هیچ نکته، ولو بسیار ناچیز که در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد فروگذار ننموده است؛ و موانع و مشکلات سر راه تکامل را در اجتماع و فرد گوشزد نموده و به رفع آن ها کوشیده است. ( صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۰۳ ) #قرآن_تزئینی #قرآن_دکوری #قرآن_لب_طاقچه #قرآن_سفره_هفت_سین #قرآنی_که_خوانده_نمیشود #کتاب_گورستانها #کتاب_مجالس_مردگان #توجیه_کنار_گذاشتن_قرآن #ما_معنای_قرآن_را_نمی_فهمیم #قرآن_زبان_مخصوصی_دارد #زبان_قرآن_را_فقط_ائمه_می_فهمند #استاد_شهید_مطهری #امام_ره #قرآن_کتاب_مردگان_نیست #قرآن_کتاب_هدایت_است #قرآن_کتاب_سرنوشت_ساز_است #قرآن_بزرگترین_نسخه_نجات_بشریت_است . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: اگر درجه ی ایمان در حد شهود و عیان برسد، به حدی که آدمی حالت خود را در حین ارتکاب گناه حالت شخصی ببیند که می خواهد خود را از کوه پرت کند و یا زهر کشنده ای را بنوشد، در اینجا احتمال اختیار گناه به صفر می رسد؛ یعنی هرگز به طرف گناه نمی رود. چنین حالتی را " عصمت از گناه " می نامیم. پس عصمت از گناه ناشی از کمال ایمان و شدت تقواست. منبع: وحی و نبوّت، ص ۱۵ . امام خمینی (ره): و " عصمت " غیر از ایمان کامل نمی باشد... اگر انسان به حق تعالی ایمان داشته باشد و با چشم قلب، خداوند متعال را مانند خورشید ببیند، امکان ندارد مرتکب گناه و معصیت گردد... معصومین _علیه السلام _ بعد از خلقت از طینت پاک، بر اثر ریاضت و کسب نورانیت و ملکات فاضله همواره خود را در محضر خداوند تعالی _که همه چیز را می داند و به همه ی امور احاطه دارد_ مشاهده می کنند. منبع: جهاد اکبر یا مبارزه با نفس، صص ۳۵_۳۴ . استاد شهید مطهری: عصمت از گناه بستگی دارد به درجه ی ایمان انسان به گناه بودن آن گناه و خطر بودن آن خطر. ما گناهان را تعبّداً پذیرفته ایم که گناه است یعنی می گوییم چون اسلام گفته است شراب نخور ما نمی خوریم، گفته قمار نکن نمی کنیم. کم و بیش هم می دانیم که بد است اما آنچنان که خطر " خود را در آتش انداختن " برایمان مجسم است، خطر این گناهان برای ما مجسم نیست. اگر ما همان اندازه که به آن خطر ایمان داریم به خطر این گناهان نیز ایمان می داشتیم، ما هم از این گناهان معصوم بودیم... [ معصوم ] در این سوی پرده هم پشت پرده را مجسم می بیند؛ یعنی... 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: اگر درجه ی ایمان در حد شهود و عیان برسد، به حدی که آدمی حالت خود را در حین ارتکاب گناه حالت شخصی ببیند که می خواهد خود را از کوه پرت کند و یا زهر کشنده ای را بنوشد، در اینجا احتمال اختیار گناه به صفر می رسد؛ یعنی هرگز به طرف گناه نمی رود. چنین حالتی را " عصمت از گناه " می نامیم. پس عصمت از گناه ناشی از کمال ایمان و شدت تقواست. منبع: وحی و نبوّت، ص ۱۵ . امام خمینی (ره): و " عصمت " غیر از ایمان کامل نمی باشد... اگر انسان به حق تعالی ایمان داشته باشد و با چشم قلب، خداوند متعال را مانند خورشید ببیند، امکان ندارد مرتکب گناه و معصیت گردد... معصومین _علیه السلام _ بعد از خلقت از طینت پاک، بر اثر ریاضت و کسب نورانیت و ملکات فاضله همواره خود را در محضر خداوند تعالی _که همه چیز را می داند و به همه ی امور احاطه دارد_ مشاهده می کنند. منبع: جهاد اکبر یا مبارزه با نفس، صص ۳۵_۳۴ . استاد شهید مطهری: عصمت از گناه بستگی دارد به درجه ی ایمان انسان به گناه بودن آن گناه و خطر بودن آن خطر. ما گناهان را تعبّداً پذیرفته ایم که گناه است یعنی می گوییم چون اسلام گفته است شراب نخور ما نمی خوریم، گفته قمار نکن نمی کنیم. کم و بیش هم می دانیم که بد است اما آنچنان که خطر " خود را در آتش انداختن " برایمان مجسم است، خطر این گناهان برای ما مجسم نیست. اگر ما همان اندازه که به آن خطر ایمان داریم به خطر این گناهان نیز ایمان می داشتیم، ما هم از این گناهان معصوم بودیم... [ معصوم ] در این سوی پرده هم پشت پرده را مجسم می بیند؛ یعنی مثلاً او حس می کند که با یک دشنام دادن در واقع عقربی برای جان خود آفریده، و به همین دلیل چنین کاری نمی کند... عصمت، نسبی است یعنی مراتب و درجات دارد... [ معصومین ] هم مراحل و مراتبی دارند و نیز همه مثل همدیگر نیستند... همان طور که ما نسبت به گناهان عصمت نداریم، آنها [ در آن مراحل و مراتب ] عصمت ندارند. منبع: امامت و رهبری، صص ۱۳۸_۱۳۷ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: نوابغ افرادی هستند که نیروی فکر و تعقل و حسابگری قوی دارند؛ یعنی از راه حواس خود با اشیاء تماس می گیرند و با نیروی حسابگر عقل خود بر روی فراورده های ذهنی خود کار می کنند و به نتیجه می رسند و احیاناً خطا می کنند. منبع: وحی و نبوّت، ص ۱۶ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. (۹۷/٧/١٢ ): " آن روشنفکری که دشمنی آمریکا را نمی فهمد، اگر نباشد مرد این میدان نیست. " . ادمین: دکتر زیباکلام مدام این وراجی را تکرار میکند که هویت نظام اسلامی، استکبار ستیزی است و ما باید استکبار ستیزی را رها کنیم. جواب این است که اولا هویت ما اسلام ناب محمدی است و استکبارستیزی یکی از فصلهای آن است و ثانیا آقای زیباکلام، مزدور و سگِ نگهبان منافع امریکاست و ما نباید بخاطر پارسهای این حیوانات، ذره ای در حق پرستی و انسانیت خود دچار تردید گشته و از مبارزه با جنایتکاران بین المللی و زمینه سازی ظهور منصرف شویم. . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
ادمین: قبلا یک گشتی در تفسیر نور زده بودم. گفتم ماه رمضان شده و یک گشتی هم در تفسیر المیزان بزنم. کتاب را باز که کردم اولین مطلبش توجه ام را جلب کرد و آن معنی بسم الله الرحمن الرحیم بود. خیلی کیف کردم. خیلی بده آدم نماز بخونه و نفهمه چی داره میگه. . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: من نمی دانم این مردمی که دنبال معجزه می گردند، خیال کرده اند معجزه منحصر است به اینکه یک عصا اژدها بشود؟ آن معجزه برای عوام است. برای مردم عالِم دعای کمیل و دعای ابوحمزه ی ثُمالی و مناجات شعبانیه معجزه است، فرمان علی به مالک اشتر معجزه است. منبع: آزادی معنوی، ص ۷۰ . استاد شهید مطهری: [ گروهی ] در مورد قرآن محترمانه ادعا می کردند که قرآن بزرگتر از آن است که ما آدمهای حقیر بتوانیم آن را مطالعه کنیم و در آن بیندیشیم؛ فقط پیامبر و ائمه حق دارند در آیات قرآن غور کنند، ما فقط حق تلاوت آیات را داریم... [ گروهی دیگر ] معتقد بودند شناخت قرآن معنایش تدبر در آیات قرآن نیست بلکه معنای آن فهم معانی تحت اللفظی آیات است، معنایش این است که هرچه از ظاهر آیات فهمیدیم همان را قبول کنیم و کاری به باطن آن نداشته باشیم. طبیعی است که این شیوه ی برخورد با قرآن خیلی زود باعث انحراف و گمراهی می شود. منبع: آشنایی با قرآن ۱، صص ۲۵_۲۴ . استاد شهید مطهری: وقتی که ما در قرآن منصفانه و بی غرضانه تامل می کنیم هیچ ضرورتی ندارد که بتوانیم همه ی مسائل آن را حل کنیم. قرآن از این حیث شبیه طبیعت است. در طبیعت بسا رازها وجود دارد که حل نشده و در شرایط فعلی نیز برای ما امکان حل آنها وجود ندارد. اما این مسائل در آینده حل خواهند شد. بعلاوه در شناخت طبیعت، انسان باید اندیشه ی خود را با طبیعت آن گونه که هست مطابق کند نه آنکه طبیعت را آن گونه که می خواهد توجیه و تفسیر کند. قرآن نیز همچون طبیعت کتابی است که برای یک زمان نازل نشده است... . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: من نمی دانم این مردمی که دنبال معجزه می گردند، خیال کرده اند معجزه منحصر است به اینکه یک عصا اژدها بشود؟ آن معجزه برای عوام است. برای مردم عالِم دعای کمیل و دعای ابوحمزه ی ثُمالی و مناجات شعبانیه معجزه است، فرمان علی به مالک اشتر معجزه است. منبع: آزادی معنوی، ص ۷۰ . استاد شهید مطهری: [ گروهی ] در مورد قرآن محترمانه ادعا می کردند که قرآن بزرگتر از آن است که ما آدمهای حقیر بتوانیم آن را مطالعه کنیم و در آن بیندیشیم؛ فقط پیامبر و ائمه حق دارند در آیات قرآن غور کنند، ما فقط حق تلاوت آیات را داریم... [ گروهی دیگر ] معتقد بودند شناخت قرآن معنایش تدبر در آیات قرآن نیست بلکه معنای آن فهم معانی تحت اللفظی آیات است، معنایش این است که هرچه از ظاهر آیات فهمیدیم همان را قبول کنیم و کاری به باطن آن نداشته باشیم. طبیعی است که این شیوه ی برخورد با قرآن خیلی زود باعث انحراف و گمراهی می شود. منبع: آشنایی با قرآن ۱، صص ۲۵_۲۴ . استاد شهید مطهری: وقتی که ما در قرآن منصفانه و بی غرضانه تامل می کنیم هیچ ضرورتی ندارد که بتوانیم همه ی مسائل آن را حل کنیم. قرآن از این حیث شبیه طبیعت است. در طبیعت بسا رازها وجود دارد که حل نشده و در شرایط فعلی نیز برای ما امکان حل آنها وجود ندارد. اما این مسائل در آینده حل خواهند شد. بعلاوه در شناخت طبیعت، انسان باید اندیشه ی خود را با طبیعت آن گونه که هست مطابق کند نه آنکه طبیعت را آن گونه که می خواهد توجیه و تفسیر کند. قرآن نیز همچون طبیعت کتابی است که برای یک زمان نازل نشده است. اگر غیر از این بود، در گذشته همه ی رازهای قرآن کشف می شد و این کتاب آسمانی جاذبه و تازگی و اثربخشی خود را از دست می داد. حال آنکه استعداد تدبر و تفکر و کشف جدید همیشه برای قرآن هست و این نکته ای است که پیامبر و ائمه آن را توضیح داده اند. در حدیثی از پیامبر نقل شده است که فرمودند: مَثَل قرآن مَثَل خورشید و ماه است و مانند آندو همیشه در جریان است، یعنی ثابت و یکنواخت نیست و یک جا میخکوب نمی شود. منبع: آشنایی با قرآن ۱، ص ۲۸ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: وقتی که ما در قرآن منصفانه و بی غرضانه تامل می کنیم هیچ ضرورتی ندارد که بتوانیم همه ی مسائل آن را حل کنیم. قرآن از این حیث شبیه طبیعت است. در طبیعت بسا رازها وجود دارد که حل نشده و در شرایط فعلی نیز برای ما امکان حل آنها وجود ندارد. اما این مسائل در آینده حل خواهند شد. بعلاوه در شناخت طبیعت، انسان باید اندیشه ی خود را با طبیعت آن گونه که هست مطابق کند نه آنکه طبیعت را آن گونه که می خواهد توجیه و تفسیر کند. قرآن نیز همچون طبیعت کتابی است که برای یک زمان نازل نشده است. اگر غیر از این بود، در گذشته همه ی رازهای قرآن کشف می شد و این کتاب آسمانی جاذبه و تازگی و اثربخشی خود را از دست می داد. حال آنکه استعداد تدبر و تفکر و کشف جدید همیشه برای قرآن هست و این نکته ای است که پیامبر و ائمه آن را توضیح داده اند. در حدیثی از پیامبر نقل شده است که فرمودند: مَثَل قرآن مَثَل خورشید و ماه است و مانند آندو همیشه در جریان است، یعنی ثابت و یکنواخت نیست و یک جا میخکوب نمی شود. منبع: آشنایی با قرآن ۱، ص ۲۸ . می فرمایند: جای تعجب است که به شخصیت ها و سخنان آنها اهمیت داده میشود و سخنرانی هایشان ضبط میشود، اما قرآن که در دست ما است، اینطور نزد ما ارزش ندارد! همه میدانیم که درباره قرآن مقصریم. منبع: جملات قصار آیت الله بهجت، شماره ۱۱۲ . : من نمی دانم این مردمی که دنبال معجزه می گردند، خیال کرده اند معجزه منحصر است به اینکه یک عصا اژدها بشود؟ آن معجزه برای عوام است... 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: وقتی که ما در قرآن منصفانه و بی غرضانه تامل می کنیم هیچ ضرورتی ندارد که بتوانیم همه ی مسائل آن را حل کنیم. قرآن از این حیث شبیه طبیعت است. در طبیعت بسا رازها وجود دارد که حل نشده و در شرایط فعلی نیز برای ما امکان حل آنها وجود ندارد. اما این مسائل در آینده حل خواهند شد. بعلاوه در شناخت طبیعت، انسان باید اندیشه ی خود را با طبیعت آن گونه که هست مطابق کند نه آنکه طبیعت را آن گونه که می خواهد توجیه و تفسیر کند. قرآن نیز همچون طبیعت کتابی است که برای یک زمان نازل نشده است. اگر غیر از این بود، در گذشته همه ی رازهای قرآن کشف می شد و این کتاب آسمانی جاذبه و تازگی و اثربخشی خود را از دست می داد. حال آنکه استعداد تدبر و تفکر و کشف جدید همیشه برای قرآن هست و این نکته ای است که پیامبر و ائمه آن را توضیح داده اند. در حدیثی از پیامبر نقل شده است که فرمودند: مَثَل قرآن مَثَل خورشید و ماه است و مانند آندو همیشه در جریان است، یعنی ثابت و یکنواخت نیست و یک جا میخکوب نمی شود. منبع: آشنایی با قرآن ۱، ص ۲۸ . می فرمایند: جای تعجب است که به شخصیت ها و سخنان آنها اهمیت داده میشود و سخنرانی هایشان ضبط میشود، اما قرآن که در دست ما است، اینطور نزد ما ارزش ندارد! همه میدانیم که درباره قرآن مقصریم. منبع: جملات قصار آیت الله بهجت، شماره ۱۱۲ . : من نمی دانم این مردمی که دنبال معجزه می گردند، خیال کرده اند معجزه منحصر است به اینکه یک عصا اژدها بشود؟ آن معجزه برای عوام است. برای مردم عالِم دعای کمیل و دعای ابوحمزه ی ثُمالی و مناجات شعبانیه معجزه است، فرمان علی به مالک اشتر معجزه است. منبع: آزادی معنوی، ص ۷۰ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: منافقان یعنی کسانی که متظاهر به اسلامند ولی در قلبشان و در عمق روحشان مسلمان نیستند، کافرند، غیر مسلمانند، و در نتیجه مردمی هستند دو چهره: یک چهره شان چهره ی مسلمانی و چهره ی دیگرشان چهره ی کفر است. وقتی با مسلمانان می نشینند اظهار مسلمانی می کنند و عمل مسلمانی انجام می دهند، و وقتی با کافران می نشینند مانند آنها هستند و خودشان را از آنها به حساب می آورند. منبع: آشنایی با قرآن ۳، ص ۲۰۵
. استاد شهید مطهری: وقتی که ما در قرآن منصفانه و بی غرضانه تامل می کنیم هیچ ضرورتی ندارد که بتوانیم همه ی مسائل آن را حل کنیم. قرآن از این حیث شبیه طبیعت است. در طبیعت بسا رازها وجود دارد که حل نشده و در شرایط فعلی نیز برای ما امکان حل آنها وجود ندارد. اما این مسائل در آینده حل خواهند شد. بعلاوه در شناخت طبیعت، انسان باید اندیشه ی خود را با طبیعت آن گونه که هست مطابق کند نه آنکه طبیعت را آن گونه که می خواهد توجیه و تفسیر کند. قرآن نیز همچون طبیعت کتابی است که برای یک زمان نازل نشده است. اگر غیر از این بود، در گذشته همه ی رازهای قرآن کشف می شد و این کتاب آسمانی جاذبه و تازگی و اثربخشی خود را از دست می داد. حال آنکه استعداد تدبر و تفکر و کشف جدید همیشه برای قرآن هست و این نکته ای است که پیامبر و ائمه آن را توضیح داده اند. در حدیثی از پیامبر نقل شده است که فرمودند: مَثَل قرآن مَثَل خورشید و ماه است و مانند آندو همیشه در جریان است، یعنی ثابت و یکنواخت نیست و یک جا میخکوب نمی شود. منبع: آشنایی با قرآن ۱، ص ۲۸ . می فرمایند: جای تعجب است که به شخصیت ها و سخنان آنها اهمیت داده میشود و سخنرانی هایشان ضبط میشود، اما قرآن که در دست ما است، اینطور نزد ما ارزش ندارد! همه میدانیم که درباره قرآن مقصریم. منبع: جملات قصار آیت الله بهجت، شماره ۱۱۲ . : من نمی دانم این مردمی که دنبال معجزه می گردند، خیال کرده اند معجزه منحصر است به اینکه یک عصا اژدها بشود؟ آن معجزه برای عوام است. برای مردم عالِم دعای کمیل و دعای ابوحمزه ی ثُمالی و مناجات شعبانیه معجزه است، فرمان علی به مالک اشتر معجزه است. منبع: آزادی معنوی، ص ۷۰ . آیت الله بهجت: خدا می داند قرآن برای اهل ایمان _ مخصوصاً اگر اهل علم باشند _ چه معجزه ها و کراماتی دارد و چه چیزهایی از آن خواهند دید. منبع: جملات قصار آیت الله بهجت، ش ۲۷۰ .
. استاد شهید مطهری: معنی تقوا نه ترس است و نه اجتناب. تقوا از ماده ی " وَقی " است. وقی یعنی نگهداری. تقوای از معاصی در واقع معنایش " خودنگهداری " است. متقی باش یعنی خودنگهدار باش. منبع: آشنایی با قرآن ۶، ص ۱۷۳ . استاد شهید مطهری: آیا می توان تنها با وضع و تکثیر قانون جامعه را اصلاح کرد؟ قانون حد و مرز معین می کند، پس باید قوّه و نیرویی در خود مردم باشد که این حدود و مرزها را محترم بشمارد و آن همان است که به آن نام " تقوا " داده اند. می گویند باید قانون محترم باشد. این صحیح است ولی آیا تا اصول تقوا محترم نباشد می توان نام احترام قانون را برد... آیا واقعاً در امر رانندگی و موضوع سرعت و سبقت و رعایت نکردن مقررات عبور و مرور، عیب در کمبود مقررات است یا در جای دیگر؟ امروز ما مسائل اجتماعی زیادی داریم که افکار کم و بیش متوجه آنهاست. دائماً گفته می شود که مثلاً چرا طلاق رو به افزایش است؟ چرا قتل و جنایت و دزدی زیاد است؟ چرا غشّ و تقلّب در اجناس عمومیت پیدا کرده؟ چرا فحشا زیاد شده؟ و امثال اینها. بدون تردید ضعف نیروی ایمان و خرابی حصار تقوا را یک عامل مهم این مفاسد باید شمرد. منبع: ده گفتار، ص ۳۹_۳۷ . استاد شهید مطهری: بنا نیست که ایمان و تقوا را جانشین همه چیز بدانیم. از هر چیزی فقط اثر خودش را باید انتظار داشت. نه معنی جای ماده را به طور کامل پر می کند و نه ماده جای معنی را. در میان معنویات هم هیچ کدام جای دیگری را به طور کامل پر نمی کند، مثلاً نه علم می تواند جانشین ایمان بشود و نه ایمان می تواند جانشین علم گردد. منبع: ده گفتار، ص ۳۱۲ . #تقوا #خود_نگهداری #پلیس_درونی #آنتی_گناه_درونی
ادمین: انسان نباید عاقل نادان یا دانای بی عقل باشد. . استاد شهید مطهری: عقل و علم باید با یکدیگر توام باشد، و این نکته ی بسیار خوبی است. [ _ علم، فراگیری است، به منزله ی تحصیل مواد خام است؛ عقل، تفکر و استنتاج و تجزیه و تحلیل است. _ ] اگر انسان تفکر کند ولی اطلاعاتش ضعیف باشد، مثل کارخانه ای است که ماده ی خام ندارد یا ماده ی خامش کم است؛ قهراً نمی تواند کار بکند یا محصولش کم خواهد بود. محصول بستگی دارد به اینکه ماده ی خام برسد. اگر کارخانه ماده ی خام زیاد داشته باشد ولی کار نکند، باز فلج است و محصولی نخواهد داشت. منبع: تعلیم و تربیت در اسلام، ص ۳۵ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. ادمین: هر وقت حالم بد میشد میرفتم لب دریا، اونجا قدم می زدم، اشکام سرازیر می شد، اینقدر درد فکری و روحی داشتم که دلم می خواست داد بزنم ولی جلوی خودم را می گرفتم و در دلم داد می زدم. دغدغه های من مکتبی و سیاسی بود، دنبال علم و یقین و بصیرت سیاسی بودم. دنبال ملاقات و پرسش بدون واسطه از افرادی چون آیت الله بهجت، استاد پناهیان، امام خامنه ای و... بودم. دنبال سردرآوردن از مسائل بصورت فوری و عاجل بودم. دنبال رهایی هرچه زودتر از این سردرگمی و درد روحی بودم. در این عکس نوشته خواستم احساس درونی خودم را به تصویر بکشم. . استاد شهید مطهری: نسل قدیم اینقدر سطح فکرش پایین بود که اگر یک نفر در یک مجلس ضد و نقیض حرف می زد کسی متوجه نمی شد و اعتراض نمی کرد، اما امروز یک بچه که تا حدود کلاس ده و دوازده درس خوانده همینکه برود پای منبر یک واعظ، پنج شش تا و گاهی ده تا ایراد به نظرش می رسد. باید متوجه افکار او بود و نمی شود گفت خفه شو، فضولی نکن. منبع: ده گفتار، ص ۲۲۱ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: قرآن بود که صریحاً تقلید کورکورانه از پدران را که محکم ترین زنجیر اسارت عقلی است پاره کرد و این عمل را سخت مورد نکوهش قرار داد. قرآن بود که عقلها را بیدار کرد که فقط به دنبال دلیل و برهان بروند. منبع: حکمتها و اندرزها ۲، ص ۱۳۰ . . . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. مثَل آرزوهای باطلِ دنیوی، مثَل آب شور است، نه تنها انسان را سیراب نمی کند و رفع تشنگی نمی نماید بلکه تشنگی و عطش وی را اضافه می کند و شخص بیشتر می آشامد تا آنجا که او را می کشد. منبع: حکمتها و اندرزها ۱، شهید مطهری، ص ۴۵ . آیت الله بهجت: ای کاش می فهمیدیم که چاره کار ما در یک چیز منحصر است و آن این است که تکلیف الهی را تشخیص بدهیم و بدانیم که چه کار را باید بکنیم و چه کار را نباید بکنیم. منبع: جملات قصار آیت الله بهجت، ش ۲۱۰ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: علی علیه السلام یک شخصیت جامع الاضداد است، کلامش هم جامع الاضداد است. در کلامش عرفان هست در اوج عرفان، فلسفه هست در اوج فلسفه، آزادیخواهی هست در اوج آزادیخواهی، حماسه هست در اوج حماسه، اخلاق هست در اوج اخلاق. نهج البلاغه مثل خود علی، جامع است. منبع: انسان کامل، ص ۱۵۸ . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. سوره اسراء: وَمَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا ﴿۷۲﴾ و هر كه در اين [دنيا] كور[دل] باشد در آخرت [هم] كور[دل] و گمراهتر خواهد بود (۷۲) . استاد شهید مطهری: [ آنچه که قرآن " دل " می نامد ] عبارت است از مجموعه ی بسیاری [ از ] اندیشه ها، آرزوها، ترسها، امیدها، عشقها و... . اینها در حکم رودها و نهرهایی هستند که همه در یک مرکز به هم می پیوندند... حتی خود عقل نیز یکی از رودهایی است که به این دریا متصل می شود... قرآن آنجا که از وحی سخن می گوید هیچ سخنی از عقل به میان نمی آورد... بلکه این قلب پیغمبر بود که به حالتی رسیده غیرقابل تصور برای ما، و در آن حالت استعداد درک و شهود آن حقایق متعالی را پیدا کرده است. منبع: آشنایی با قرآن ۱، صص ۶۷_۶۶ . استاد علیرضا پناهیان: وقتی از بصیرت، یعنی نگرش عمیق و مبانی صحیح برخوردار باشی، با مختصر آگاهی راه را پیدا می کنی و هرگز فریب نمی خوری. ولی اگر بصیرت و نگرش صحیح نباشد، با نگاه به تمام واقعیت ها هم راه را پیدا نمی کنی و آگاهی دردی را دوا نخواهد کرد. بصیرت، زاویه ی نگاه درست می دهد و نگاه از زاویه ی درست موجب نتیجه گیری درست می شود. منبع اینستاگرامی: Bayanmanavi . . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. سوره اسراء: وَمَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا ﴿۷۲﴾ و هر كه در اين [دنيا] كور[دل] باشد در آخرت [هم] كور[دل] و گمراهتر خواهد بود (۷۲) . استاد شهید مطهری: [ آنچه که قرآن " دل " می نامد ] عبارت است از مجموعه ی بسیاری [ از ] اندیشه ها، آرزوها، ترسها، امیدها، عشقها و... . اینها در حکم رودها و نهرهایی هستند که همه در یک مرکز به هم می پیوندند... حتی خود عقل نیز یکی از رودهایی است که به این دریا متصل می شود... قرآن آنجا که از وحی سخن می گوید هیچ سخنی از عقل به میان نمی آورد... بلکه این قلب پیغمبر بود که به حالتی رسیده غیرقابل تصور برای ما، و در آن حالت استعداد درک و شهود آن حقایق متعالی را پیدا کرده است. منبع: آشنایی با قرآن ۱، صص ۶۷_۶۶ . استاد اصغر طاهرزاده: اگر در جریانات سیاسی گیج و بی تحلیل شده اید، علّتش آن است که فرهنگ حسین علیه السلام را درست نمی شناسید و الفبای دشمن شناسی توسط نهضت کربلا از ذهن و روح شما رفته است و گرنه شیعه ای که حسین علیه السلام دارد و کربلا را می شناسد، هیچ وقت در هیچ حادثه ای لرزان و بی تحلیل نیست... امام حسین علیه السلام شهید شد تا حکمتی بسیار بزرگ به بشریت بدهد. پس مواظب باشید خودتان و جامعه تان را نسبت به نهضت کربلا سطحی نگه ندارید. منبع: کربلا مبارزه با پوچی ها، ص ۸۲ . استاد علیرضا پناهیان: وقتی از بصیرت، یعنی نگرش عمیق و مبانی صحیح برخوردار باشی، با مختصر آگاهی راه را پیدا می کنی و هرگز فریب نمی خوری. ولی اگر بصیرت و نگرش صحیح نباشد، با نگاه به تمام واقعیت ها هم راه را پیدا نمی کنی و آگاهی دردی را دوا نخواهد کرد. بصیرت، زاویه ی نگاه درست می دهد و نگاه از زاویه ی درست موجب نتیجه گیری درست می شود. منبع اینستاگرامی: Bayanmanavi .