🚨 ناتوانی در شکر #نعمت رهبری
🌹حضرت آیت الله #مصباح_یزدی رحمه الله علیه:
💠 اگر #امثال_بنده، #شبانه_روز تسبیح به دست بگیریم و فقط خدا را #شکر کنیم، که خدا چنین #رهبری را به ما داده است، #والله معتقدم که از عهدهی شکر این نعمت بر نمیآییم.
📝ضمیمهی ماهنامهی امتداد، خرداد ۸۹
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
📚 فراماسونری در غرب و ایران 🔻قسمت بیست و ششم 🔰باشگاه های روتاری در ایران 🔸در اواخر سال ۱۳۳۲ شمسی
📚 فراماسونری در غرب و ایران
🔻قسمت بیست و هفتم
🔰 باشگاههای لاینز در ایران
بر اساس اسناد متقن، تاریخ تشکیل باشگاه های لاینز در ایران دقیقا مشخص نیست، اما ظاهرا شعبه ای از آن در تاریخ پانزدهم فروردین ۱۳۳۶ در ایران افتتاح گردید و به زودی در پنجاه شهر ایران شعباتی دایر کرد.
♦️اعضای این باشگاهها در روزهای پنجشنبه اول و پنجشنبه سوم هر ماه در یکی از هتل های تهران تشکیل جلسه می دادند. بنا به دلایلی می توان حدس زد که این باشگاهها از سال ۱۳۳۹ هجری شمسی به بعد، فعالیت جدی تری را به انجام رساندند؛ چرا که سال مزبور سال فعالیت منطقه ۳۵۴ الف لاینز در ایران است.
♦️مجمع جهانی لاینزها حوزه فعالیت خود را به چند منطقه تقسیم کرده بود و باشگاههای لاینز ایران در منطقه ۳۵۴ قرار داشتند. خود این منطقه نیز از نظر جغرافیایی به چند دسته تقسیم شده بود که با حروف ابجد نشان داده می شدند.
منطقه ۳۵۴ الف، حوزه فعالیت باشگاههای تهران را در بر می گرفت و از سال ۱۳۵۳ منطقه ۳۵۴ د از الف منشعب شده بود اما حدود جغرافیایی آن و منطقه های ۳۵۴ ب و ج در دست نیست.
🔹باشگاههای لاینز حوزه تهران عبارتند از:
باشگاه تهران، باشگاه شمال تهران، باشگاه یوسف آباد، باشگاه قلهک، باشگاه تجریش و باشگاه ری.
🔺دکتر محمدعلی احمدی از سران باشگاههای لاینز ایران و استاد دانشکده علوم اداری دانشگاه تهران و مدرسه عالی حسابداری و موسسه ی علوم بانکی بود که مسئول هماهنگی اردوی عمران ملی دانشجویان گردید. او در ضمن عضو لژ فراماسونری رازی هم بود.
🔸یکی از انجمن هایی که با واسطه باشگاه لاینز متصل به لژ بزرگ فراماسونری ایران می شود، انجمن سقراط است. جوانان توسط این انجمن جذب می شدند و به ظاهر درباره ی علم و ادبیات بحث می کردند. یکی از اعضای فعال آن اسماعیل رفعتی رئیس پیشآهنگی ناحیه ۱۰ آموزش و پرورش تهران بود.
🔸ادامه دارد...
#فراماسونری_در_غرب_و_ایران
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
💫 ارزش و اهمیت صلوات
🌷از امام صادق علیه السلام پرسیدند:
یوم الحسره، کدام روز است که خدا می فرماید: بترسان ایشان را از روز حسرت.
🌷حضرت جواب دادند: آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خوردند که چرا بیشتر نیکی نکردند.
پرسیدند: آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد؟
🌹حضرت فرمودند:
آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد.
📚وسائل الشیعه، ج۷، ص۱۹۸
🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ببینید | آرزوی علامه طباطبایی(ره) در فراگیری زبان انگلیسی
🔸مرحوم علامه میگفت اگر بتوانم ۶ ماهه زبان انگليسي را ياد بگيرم حاضرم همه کارهایم را تعطیل کنم تا بتوانم کتابها را به زبان اصلیاش بخوانم.
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
20.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | جنایت دانشمند کشی
🔻 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت چهلمین روز شهادت دانشمند هستهای و دفاعی، شهید محسن فخریزاده نماهنگ «جنایت دانشمند کشی» را منتشر میکند.
📥 farsi.khamenei.ir/video-content?id=47060
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
📌#زن_از_منظر_آیت_الله_مصباح 🔻قسمت دوم ♦️مهمترين تفاوتهاى روحى و نفسانى زن و مرد عبارتند از: 1⃣
📌#زن_از_منظر_علامه_مصباح_یزدی
🔻قسمت سوم
🔹هدف از تشکیل خانواده در اسلام
❓هدف از تشكيل خانواده در اسلام و نقش هريك از مرد و زن در تحقّق آن چيست؟
🔸نخستين و آشكارترين اثر تشكيل خانواده، تأمين نياز جنسى زن و مرد است. تأمين اين نياز جنسى در نظام ارزشى اسلام، نه تنها نكوهيده نيست، بلكه با رعايت ضوابط و شرايط، كارى پسنديده و مقدّس به شمار مىرود. همه نيازها و تمايلهاى انسان، بر اساس حكمت خداوند در او به وديعه نهاده شده است و هدفى خاص را دنبال مىكند. در اين ميان، نكته ای مورد توجّه اسلام قرار گرفته و آن اين است كه نيازهاى انسان متعدّد است و انسان بايد همه آنها را به طور متعادل و متوازن تأمين كند تا به كمال لايق انسانى دست يابد؛ از اين رو هريك از نيازهاى خود را بايد به صورتى تأمين كند كه مانع تأمين ديگر نيازهاى او نشود و در رشد طبيعى و همه جانبهاش اختلال ايجاد نكند.
📚پرسشها و پاسخ ها، ۳۰۹
♻️در جوامعى كه روابط جنسى، آزاد است، همسران اغلب گرفتارِ اضطراب روحى مىشوند و آرامش لازم را نمىيابند. افزون بر اين، در اين جوامع به طور معمول عشقِ جدّى و با دوامى در خانواده پيدا نمىشود و هميشه احساس كمبود عاطفى خواهند داشت.
📚پرسشها و پاسخ ها، ۳۱۱
📍از ديد اسلام، اِعمال اين غريزه در صورتى ارزش منفى ندارد كه سه نوع محدوديت رعايت شود:
1⃣ محدوديّت فطرى: از ديد قرآن كريم، گرايش به جنس موافق بر خلاف فطرت و نظام آفرينش است و نوعى انحراف در ميل جنسى به شمار مىرود؛ بنابراين اگر كسانى در مقام ارضاى غريزه جنسى از مسير طبيعى منحرف بشوند و راه ديگرى در پيش بگيرند، ارضاى غريزه جنسى به اين صورت داراى ارزش منفى است و آنان از صراط مستقيم و راه فطرت منحرف شدهاند. در قرآن كريم، دستكم در سه مورد، ضمنِ بيان داستان قوم لوط كه به همجنس بازى معروف هستند، بر زشتى اين عمل و انحراف آن از مسير فطرت تأكيد شده است: وَ تَذَرُونَ ما خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْواجِكُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عادُونَ؛ و همسرانى را كه پروردگارتان براى شما آفريده است رها مىكنيد؟! [به واقع ]شما قوم تجاوزگرى هستيد!
💢در اين آيه آمده است: «ما خَلَقَ لَكُم»؛ يعنى همسران، زوجها و جنس مخالف شما را براى شما آفريدهاند؛ بنابراين، گرايش مرد به مرد، و زن به زن برخلاف آفرينش الهى است. در آيه ۸۰ و ۸۱ سوره اعراف، از اين عمل به «فاحِشَة» و «اسراف» ياد مىشود.
2⃣ محدوديت اجتماعى: از جمله مصالح اجتماعى آن است كه بايد با تشكيل خانواده، نسل انسان حفظ شود؛ سپس بسيارى از مسائل اجتماعى و حقوقى مانند ارث، انفاق، تربيت و ديگر مسؤوليتهايى كه پدر و مادر در برابر فرزند خويش دارند يا مهريّه، نفقه، تمتّع، اطاعت و مسؤوليتهايى كه هريك از دو همسر برابر يكديگر دارند، بر تشكيل خانواده و حفظ نسل بار خواهد شد.
3⃣ محدوديت شرعى و اخلاقى: گاهى محدوديت فطرى و اجتماعى وجود ندارد و در اصل ازدواج و زناشويى با جنس مخالف، ايرادى نيست؛ امّا حالتها و عوارضى وجود دارد كه منشأ ارزش منفى مىشود. درباره ازدواج با جنس مخالف، محدوديتهايى مثل حرمت نكاح با محارم، و در باره لذّت جنسى هم محدوديتهايى مانند زمان عادت ماهانه در مورد همسر قانونى و شرعى وجود دارد.
📚پرسشها و پاسخها، ۳۲۶
✅ کانال مطالعات اسلامی زنان
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
✡ خاخام اسرائیلی دیوید باتزری خطاب به زنان صهیونیست: دستكم ۱۲ فرزند به دنیا بیاورید!
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
📌زندگینامه آیت الله مصباح یزدی 🔻قسمت پنجم 🌹استاد درباره تحصیل در نجف فرمودند: مدت کمی در حوزه ن
📌زندگینامه آیت الله مصباح یزدی
🔻قسمت ششم
📍سکونت در انباری
♦️آقا مجتبی پسر حاج آقا فرمودند: پس از آنکه پدر و مادر حاج آقا همه اسباب و اثاثیه خود را میفروشند و برای ادامه تحصیل حاج آقا به نجف می روند کارشان رونق نمیگیرد؛ لذا کمتر از یکسال نجف می مانند و سپس به ایران برمی گردند.
🌹پس از بازگشت به ایران تهران را برای سکونت انتخاب میکنند تا به قم که محل تحصیل آینده حاج آقا است، نزدیک باشند.
🌷ظاهراً در اواخر بهار ۳۱ شمسی به تهران میآیند و حاج آقا تا شروع سال تحصیلی جدید در تهران می مانند و سپس به قم می آیند. پس از ورود به قم در مدرسه به ایشان حجره نمی دهند و پس از التماس و درخواست فراوان یک اتاق انباری نمدار و تاریک را به او نشان می دهند که پس از تمیز کردن و غبارروبی در آن ساکن میشوند.
📚حقیقت شرق نوشته حسینعلی عربی
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
📚#هر_شب_یک_صفحه_کتاب
🍀#آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا_۸۸
🌹نمونه اى ديگر از سرانجام ترك امر به معروف
🔸در جلسه گذشته اين روايت را خواندم، كه چهل هزار نفر از قوم شعيب معصيت كار بودند، خدا صد هزار نفر را عذاب كرد كه عذاب شصت هزار نفر از ايشان به واسطه ترك امر به معروف بود. نظير اين واقعه درباره اقوام ديگر نيز هست. درباره اصحاب سِبت نيز هست كه احتمالا شنيده ايد؛ در شريعت حضرت موسى(عليه السلام) صيد در روز شنبه حرام بود، البته تكاليف سخت ترى هم داشتند. الآن هم يهودى هاى پاى بند به يهوديت روز شنبه پختنى درست نمىكنند، آتش روشن نمىكنند، ذبح نمىكنند و صيد نمىكنند. يهوديان سنت گرا الآن هم مقيد هستند. تكاليف شاق ديگرى هم داشتند، از جمله اين كه روز شنبه برايشان صيد حرام بود.
🔹خدا اين ها را امتحان كرد: «اِذْ تَأْتيهِمْ حيتانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعاً وَ يَوْمَ لايَسْبِتُونَ لا تَأْتيهِم،»،گروهى از يهود كنار دريا يا رودخانه اى زندگى مىكردند، روز شنبه ماهى ها به كنار ساحل مىآمدند و صيد آن ها به راحتى ممكن بود، در حالى كه روزهاى ديگر اين گونه نبود؛ از آن طرف، روز شنبه هم صيد كردن حرام بود. سرانجام بعضى از ايشان طاقت نياورده، به اين صورت حيله اى زدند كه كنار ساحل حوضچه هايى كندند؛ روز شنبه راه حوضچه ها را باز مىكردند، زمانى كه آب رودخانه همراه با ماهى ها داخل حوضچه ها مىشد جلوى آب را مىبستند. روز يكشنبه ماهى ها را صيد مىكردند.
📍خدا به سبب اين كار، آن ها را مسخ كرد، اگر آيه قرآن به صراحت نگفته بود، از راه روايات به اين راحتى قابل باور نبود، «فَلَمّا عَتَوا عَنْ مانُهُوا عَنْهُ قُلْنا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خاسِئين» خدا ايشان را مسخ نموده به ميمون تبديل كرد؛ همه اين افراد كسانى نبودند كه روز شنبه بر خلاف نهى خداوند ماهى صيد مىكردند. گروهى نيز از كسانى كه صيد نمىكردند به عذاب گرفتار آمدند و مسخ شدند.
♻️ اين قوم سه دسته بودند: دسته اول روز شنبه صيد مىكردند، دسته ديگر صيد نمىكردند ولى دسته اول را نيز نهى نكرده و متعرض آن ها نمىشدند، دسته سوم نه تنها خودشان صيد نمىكردند، بلكه ديگران را از اين كار نهى مىكردند و مىگفتند چرا صيد مىكنيد، اين كار گناه است. دسته دوم كه صيد نمىكردند و متعرض گروه اول هم نمىشدند، به آمرين به معروف مىگفتند، چه فايده اى دارد كه آن ها را از صيد نهى مىكنيد؟
🔺متوجه عرض بنده هستيد؟ يعنى اين تلقى كه چون امر به معروف فايده ندارد، انجام نمىدهيم. به كسانى كه عليرغم علم به مؤثر نبودن امر به معروف، نسبت به اين كار اقدام مىكردند، مىگفتند چه فايده اى دارد كه دائم با آن ها بحث مىكنيد، آن ها را به حال خود رها كنيد، «وَ اِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَديداً قالُوا مَعْذِرَةً اَلى رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُون» خدا بنا است ايشان را هلاك كند، پس براى چه آن ها را موعظه مىكنيد؟ «قالُوا مَعْذِرَةً اَلى رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُون» اول اين كه ما نزد خدا عذرى داشته باشيم، ديگر اين كه قطع نداريم كه بطور كلى حرف ما مؤثر نباشد، شايد در بين اين گروه بعضى تحت تأثير قرار بگيرند.
🔅به هر حال، از بين اين قوم كه سه گروه بودند، دسته اى كه ـ على رغم اين كه چندان اثرى نداشت ـ از منكر نهى مىكردند، نجات يافتند، دو دسته ديگر به عذاب مبتلا و به بوزينه تبديل شدند.
✍ مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره)
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🍀#انسان_۲۵۰_ساله_۵۸
🌹بُعد ديگر از زندگي اميرالمؤمنين در ميدان حکومت است. آنوقتي که اين انسان بزرگ انديش و بزرگ، بالاخره بر مسند قدرت و حکومت دست پيدا کرد، در آن دوران کوتاه، کاري کرد که اگر سالهاي سال، مورخان و نويسندگان و هنرمندان، بنويسند و تصوير کنند، کم گفته اند و کم تصوير کرده اند. وضع زندگي اميرالمؤمنين در دوران حکومت، قيامتي است. اصلا علي معناي حکومت را عوض کرد.
🌷او تجسم حکومت الهي، تجسم آيات قرآن در ميان مسلمين، تجسم «اَشداء علي الکفار رحماء بَينهم» و تجسم عدل مطلق بود. او فقرا را به خود نزديک ميکرد ـ «کاَن يُقرب المساکين» ـ و ضعفا را مورد رعايت خاص قرار ميداد. برجستگاني که با پول و زور و بقيه وسايل مطرح شدن، خودشان را به ناحق مطرح کرده بودند، در نظر علي با خاک يکسان بودند. آنچه در چشم و دل او ارزش داشت، ايمان و تقوا و اخلاص و جهاد و انسانيت بود.
🌹با اين مبناهاي باارزش، اميرالمؤمنين کمتر از پنج سال حکومت کرد. قرنهاست که درباره اميرالمؤمنين مينويسند و کم نوشته اند و نتوانسته اند درست تصوير کنند و بهترینها، معترف به عجز و تقصير خودشان هستند.
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🍀امیرالمومنین (علیه السلام):
🌹أَيُّهَا النَّاسُ، لَا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ، فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَى مَائِدَةٍ شِبَعُهَا قَصِيرٌ وَ جُوعُهَا طَوِيلٌ
🌷اى مردم در راه راست، از كمى روندگان نهراسيد، زيرا اكثريّت مردم بر گرد سفره اى جمع شدند كه سيرى آن كوتاه، و گرسنگى آن طولانى است.
📚#خطبه_۲۰۱
#حدیث_روز
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby