eitaa logo
بشری
227 دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
9.9هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀 ▫️شهید حاج قاسم سلیمانی: معتقد هستم، صحنه‌هایی که دیدیم و خیلی از شما هم دیدید، امام زمان که ظهور بکنند، حکومتی که ایجاد می‌کنند، قلهٔ آن حکومت، آن دوره بود که در دفاع مقدس ما در بخش‌ها و حالاتش اتفاق افتاد. 🌸 به‌مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🍀 🌹زن از ﺟﻨﺒﻪ ﻣﺎﻟﻲ و ﻣﺎدي ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ ﺑﻤﺮد آﻓﺮﻳﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ و ﻣﺮد از ﺟﻨﺒﻪ روﺣﻲ، زن ﺑﺪون اﺗﻜﺎء ﺑﻤﺮد ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﺪ ﻧﻴﺎزﻫﺎي ﻓﺮاوان ﻣﺎدي ﺧﻮد را ﻛﻪ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﺮد اﺳﺖ رﻓﻊ ﻛﻨﺪ، از اﻳﻨﺮو اﺳﻼم ﻫﻤﺴﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ زن ﻓﻘﻂ ﻫﻤﺴﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ او را ﻧﻘﻄﻪ اﺗﻜﺎء او ﻣﻌﻴﻦ ﻛﺮده اﺳﺖ. ۲. زن اگر بخواهد آن طور که دلش می خواهد با تجمل زندگی کند، اگر به هنسر قانونی خود متکی نباشد به مردان دیگر متکی خواهد شد، این همان وضعی است که مع الاسف نمونه های زیادی پیدا کرده و رو به افزایش است. ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🍀 🌹اساسا انسان از اول ولادت، از آغاز تکوین دنیایی خود، دائما در حال کامل شدن است، دائما در حال ترقی کردن و تکامل پیدا کردن است. در وضع جسم و پیکر ظاهری انسان، این مطلب را به خوبی مشاهده می کنید. یک طفل نوزاد فاقد بسیاری از خصوصیات یک انسان کامل است. فاقد دندان است، فاقد دست نیرومند است، فاقد فک قوی ست، فاقد پاهایی ست که بتواند بدود، فاقد جهازهای داخلی، از هاضمه و غیره هست که بتواند مثل یک انسان معمولی و بزرگ، زندگی خودش را به پیش ببرد، فاقد دستگاه و تشکیلات مغزی و اعصاب نیرومند است. ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🔅 علیه‌السلام: ✍️ اِنَّ صِلَةَ الرَّحِمِ تُهَوِّنُ الْحِسابَ يَوْمَ الْقِيامَةِ؛ 💠 معاشرت و رفت‌وآمد با خويشاوندان، حساب روز قيامت را بر انسان آسان مى‌كند. 📚 بحارالأنوار، ۷۴/۱۰۲ ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
شهید صدر و انقلاب اسلامی | ۱ 🔻 هر برنامه‌ای که در ایران می‌شد، شهید صدر جمع می‌کرد علما را، صحبت می‌کردند، یعنی زمان انقلاب، قبل از اینکه امام خمینی بیایند ایران و انقلاب پیروز بشود... بعضی‌ها می‌گفتند نه، این شب چهارشنبه برویم مسجد کوفه دعا کنیم تا خداوند این مشکل را حل کند. یکی می‌گفت خب برویم سهله دعا کنیم که خدا کمک کند به آقای خمینی تا انقلابش پیروز بشود. یکی می‌گفت پیش ابوالفضل العباس دعا کنیم و نماز بخوانیم... (روی پایش می‌زند.) برای مبارزه با شاهنشاه ایران، در مسجد سهله دعا می‌کردند. شهید صدر عصبانی می‌شد، بابا این درست است دعا، ولی باید هم دعا کرد و هم عمل کرد. چقدر اعلامیه نوشت... ادامه دارد... 📚 از کتاب | خاطرات فاطمه صدر (همسر آیت الله شهید سید محمدباقر صدر) 📖 ص ۲۹۸ #⃣ ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
✳ شبی که نوروز از حسادت دق می‌کند! یک تضاد دیگر که بسیار پیچیده است و هیچ‌کس هم متوجه آن نیست: ۹۰درصد از اهالى این مملکت هنوز با معیارها و ملاک‌هاى مذهبى زندگى مى‌کنند. غرضم از آن ۹۰ درصد، همه دهاتى‌هاست به اضافهٔ طبقات کاسبکار شهرى و بازارى و مستخدمان جزء و مجموعهٔ آنچه طبقهٔ سوم و چهارم مملکت را مى‌سازد. این طبقات به نسبت فقرى که دارند فقط با تکیه به معتقدات مذهبى قادر به تحمل زندگانى خویشند. و ناچار خوشبختى امروزنیافته را در آسمان مى‌جویند و در دین و در آخرت. و خوشا به حالشان. گاهى عرق هم مى‌خورند، اما دهانشان را آب مى‌کشند و به نماز مى‌ایستند و ماه رمضان توبه مى‌کنند و حتى براى امامزاده داوود قربانى مى‌کُشند. و فلان دهاتى به محض این که هفت تخم هرساله‌اش ده تخم شد، دست اهل و عیال را مى‌گیرد و به زیارت مشهد مى‌رود یا دست کم به قم. و اگر روابط حسنه(!) با همسایگان وجود داشت به کربلا و مستطیع که شد به مکه. و همه هم منتظر امام زمانند. یعنى همه منتظریم و حق هم داریم. منتها هر کدام به صورتى. چون هیچ دولت مستعجلى به وفاى کوچکترین قول و عهد خود برنخاسته است؛ چون همه جا ظلم است و حق‌کشى و خفقان و تبعیض! و به همین علت‌هاست که در پانزده شعبان چنان جشنى مى‌گیریم که نوروز از حسد دق کند. و با همین اعتقاد است که تمام آن ۹۰درصد اهالى غیور مملکت، دولت را عملهٔ ظلم مى‌دانند و غاصب حقِ «اعلاحضرت ولى عصر عجل الله تعالى فرجه». پس حق دارند که مالیات نمى‌دهند و کلاه سر مأمور دولت مى‌گذارند و از سربازگیرى به هزار عنوان مى‌گریزند و جواب درست به هیچ آمارگیرى نمى‌دهند. و گرچه روزنامه‌ها پر است از تبریکات اهالى غیور «مزلقان چاى» به مأمور جدید‌الورود ادارهٔ سجل احوال، اما هیچ‌کدام از اهالى غیور همان آبادى، هرگز سازمانى به نام دولت نمى‌شناسد. جز ژاندارم را و جز ترانزیستور را. و هنوز در بوشهر و بندرعباس مَثَل رایج است که «زیر دیوار عجم نباید خوابید» و این عجم است؛ مأمورى است که از تهران مى‌آید [نقل شفاهی می‌کنم از دوست عزیزم که اهل آن نواحی است]. یعنى نوکر دولت نباید شد و به مأمورش و به مؤسساتش اعتماد نباید کرد. به همین علت‌هاست که تمام سازمان‌هاى مذهبى، از سقاخانهٔ زیرگذر و مسجد سرکوچه بگیر تا زیارتگاه بیرونِ آبادى، پوشیده است از تظاهرات گوناگونِ این عدمِ اعتماد به دولت و به کارش. و پُر است از علایم انتظار فرج مهدى موعود: اعلاحضرت ولى‌عصر. که به‌راستى دعا کنیم که عجل‌الله تعالى فرجه! در زبان مردم، در کتیبه بالاى دیوار، بر زبان واعظ، در نماز، در اذان و مناجات، در قصیده شعرا، در تظاهرات مفصل جشن ، بالاى کارت دعوت عروسى‌ها، همه‌جا «در ظل توجهات ولى عصر» بسر مى‌بریم، اینها درست! آن‌وقت براى این مردم است که دولت با سازمان‌ها و مدارس خود، با سربازخانه‌ها و اداراتش، با زندان‌ها و بوق و کرناى رادیوش، مُبلغ «حکومت ملى» است و براى خود، ساز دیگرى دارد. از همین مردم به تو بمیرى من بمیرم، مالیات مى‌طلبد، به زور ازشان سرباز مى‌گیرد، همه‌جا رشوه‌خور مى‌پرورد، سفارتخانه‌هایش قرتى‌ترین سفارتخانه‌هاست، مُبلغ اعلاحضرتِ دیگرى است، و گوش فلک را از افتخارات هزاره هزاره افزایش‌یابنده‌اش ‍ کر کرده است و توپ و تفنگش را دائم به رخ مردم مى‌کشد. آنوقت به علت همین تضاد، هر کودک دبستانى به محض اینکه سرود شاهنشاهى را به عنوان سرود ملى از بر کرد، نماز از یادش مى‌رود، و به محض اینکه پایش به کلاس ششم ابتدایی رسید، از مسجد می‌بُرد، و به محض اینکه سینما رفت، مذهب را به طاق نسیان مى‌نهد. و به همین علت است که ۹۰ درصد دبیرستان‌دیده‌هاى ما لامذهبند. لامذهب که نه؛ هرهرى مذهبند، در فضا معلقند. پایشان بر سر هیچ استقرارى نیست، هیچ یقینى، هیچ ایمانى. چون مى‌بینند که دولت با این‌همه اهن و تلپ و سازمان و بودجه و کمک‌هاى خارجى و توپ و تانک، قادر به حل کوچکترین مشکل اجتماعى که بیکارى دیپلمه‌ها باشد، نیست. و در عین حال مى‌بینند که یک اعتقاد کهن مذهبى چه ملجأ پناه‌دهنده‌اى است براى خیل درماندگان و بیچارگان و فقرا و در پانزده شعبان چه شادی‌ها مى‌کنند و چه خوشى مى‌گذرانند. این است که در مى‌مانند. رادیو بیخ گوشش مدام افسون مى‌خواند و سینما به چشمش مى‌کشد عوالم از ما بهتران را، اما آن واقعیت دیگر هم هست؛ واقعیت محتواى ایمان مذهبى. و مگر چقدر مى‌شود فکر کرد؟ و خودخور بود؟ یا در صدد کشف حقیقت بود؟ و چرا او هم رها نکند و مثل دیگران نشود؟ و به رنگ جماعت در نیاید؟ پس ‍ برویم و همه هرهرى باشیم. نه مذهبمان پیدا، نه لامذهبى‌مان، نه زندگیمان، نه آینده‌مان. دم غنیمت است. (چاپ دوم، تهران: انتشارات رواق، ۱۳۵۶/۱۰/۴) صفحات ۱۰۳ تا ۱۰۶. این کتاب در سال ۱۳۴۱ زیر چاپ توقیف شد! ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
✳️ ای آدمی‌زاد! به من انصاف نمی‌دهی؟! 🔻 امام حسین علیه‌السلام از پیامبر (ص) نقل می‌کنند: خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: «ای آدمی‌زاد! به من انصاف نمی‌دهی؟! من با نعمت‌ها با تو دوستی می‌ورزم و تو با معصیت‌ها با من دشمنی می‌کنی. خیر من به‌سوی تو پایین می‌آید و شرّ تو به‌سوی من بالا می‌آید. هماره فرشته‌ای بزرگوار هر روزوشب از تو کاری زشت را برای من می‌آورد. ای آدمی‌زاد! اگر صفت خود را از زبان دیگری می‌شنیدی و موصوف را نمی‌شناختی، خیلی زود دشمنش می‌شدی!» 📚 از کتاب | نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسین علیه‌السلام 📖 ص ۲۴۷ 👤 #⃣ ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🏴 «شوهر ستاره» یک سیاهِ ضدِزنِ مردستیز! 🔻لیست بلندبالایی از مشکلات جامعه زنان قرار است در «شوهر ستاره» ردیف شود پیش چشم تماشاچی، بدون واکاوی و پرداخت مناسب و از میان همه‌ی آن بدبختی‌های پیشِ روی زنِ‌ایرانی قرار است مادر نشدن را البته با سطحی‌ترین نگاه و دم‌دستی‌ترین شیوه‌ی ممکن، درمان کند!
🔻از اولین سکانس تا آخرین سکانس در فیلم‌نامه به مسئله اسیدپاشی، خشونت علیه زنان در جامعه، سنت‌های غلط علیه زنان، خیانت مردان، آزار زنان، غیرت و تعصبِ کور، بددلی و شکاکی مردان، صیغه کردن مردان متاهل و متدین، هوس‌بازی مردان، فوتبال زنان، معضل کار زنان سرپرست خانوار، مشکل اشتغال و مسکن زن‌های بی‌سرپرست، سیگار زنان، یائسگی، بیماری‌های زنانه، نوازندگی و خوانندگی زنان، جبر پدرانه، دیکتاتوری مردان، نگاه ابزاری مردان به زن و... اشاره می‌شود. 🔻نویسنده گویی قسم خورده ظلمی را از قلم نندازد و آن‌چه بالاتر ذکر شد اگر احتمالاً کم و کسری دارد بگذارید به حساب کم‌حافظه‌گی نگارنده! 🔻«شوهر ستاره» را فریبا نادری با یک گریم خوب و ظریف در قامت یک زنِ بیوه‌ی بدبخت که به ناحق مُهر اجاق‌کوری به پیشانی‌اش زدند بازی می‌کند؛ او یک تنه زحمت کشیدن فیلم‌نامه‌ای که در گل فرو رفته را می‌کشد تا داستان به سرانجام برسد! خوب از پس نقشش برآمده، نقش یک زنِ بدبختِ بی‌کس و کار که تصمیم گرفته بالاخره به‌طریقی حق خود را از دنیا و تقدیرش پس بگیرد! زنی که عشق به مادر شدن و دست و پا زدن برای رسیدن به این غریزه‌ی زیبا را در او به شکلی باورپذیر می‌بینی. 🔻در ۳۸ سالگی دچار یائسگی زودرس شده و فرصت اندکی برای مادر شدن دارد که با یونس راننده تاکسی اینترنتی آشنا می‌شود و... 🔻و یونس، یونس را که حامد بهداد با کم‌ترین مایه گذاشتن از هنر بازیگری خودش بازی می‌کند، او مردی‌ست که هربار تصویرش رو پرده می‌افتد، هم‌زمان صدای اذان پخش می‌شود یا تصویر گنبد مسجد و امام‌زاده‌ای! ته‌ریش دارد، ژولیده است و بو‌ی عرق می‌دهد، پیراهن گشادش را روی شلوار نخی‌اش می‌اندازد، نه محبت کردن بلد است و نه ابراز علاقه و نه حتی حرف زدن. و این تندیسِ بوگندوی مذهبی پدری بوده که دست روی دختر نوجوانش بلند می‌کرده و او را در زیرزمین خانه زندانی که مبادا سراغ عشق و علاقه‌اش فوتبال، برود! یونس نماد تمام عیار یک مرد سنتیِ مذهبی‌ست که فیلم‌ساز بنا دارد مقابل مخاطب ترسیمش کند، تصویری به‌غایت ناجوانمردانه و برخواسته از عناد با دین و مذهب! 🔻«شوهر ستاره» از هیچ ایده‌ای برای به زبان آوردن معضلاتی که ممکن است زنان در ایران با آن مواجه باشند، صرف‌نظر نکرده؛ از تیتر خبر روزنامه‌ای که کف خیابان افتاده و خبرش خشونت علیه زنان در لایه‌های جدید است تا دختر دانشجویی که پنهانی از پدرش از قوچان آمده تهران هنر بخواند و در خیابان ساز می‌زند، از پادکستی که درباره مهاجرت از ایران حرف می‌زند تا چپاندن برنامه تلویزیونی مهدی نصیری و دفاعش از بی‌حجابی مریم میرزاخانی که دلیل مهاجرتش بوده! وسط داستان فیلم. 🔻خلاصه که کارگردان آمده بود با شوهر ستاره استفراغات ذهنی خود را روی پرده بالا بیاورد تا تماشاچی بعد از تماشای فیلم شاکی از این باشد که چرا یک مرد خوب در فیلم نبود و چرا این‌قدر مردان را پست و رذل نشان داد و چرا زن‌ها را این‌قدر بدبخت و بی‌چاره؟! 🔻این کجا و زن ایرانی کجا؟ این تصویر غلط و معیوب از کدام نگاه مریضی نشأت گرفته که در سراسر یک فیلم نسبتاً طولانی تو حتی با یک مورد انسان درست شبیه همه‌ی زنان و مردانی که در زندگی شخصی و اجتماعی‌ات با آن‌ها تعامل داری، مواجه نمی‌شوی؟! 🔻شاید اگر فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان تمرکز خود را تنها روی موضوع اهمیت مادری و تهدیداتی که این فرصت بی‌نظیر و باارزش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند می‌گذاشتند؛ «شوهر ستاره» بسیار بهتر و موفق‌تر می‌بود در ادای دین به زنان این سرزمین. مخصوصاً وقتی که برای خیلی از دختران و زنان این سرزمین، مادر شدن آخرین اولویت است و زمانی به اشتباه‌شان در اولویت‌بندی و برنامه‌ریزیِ رسیدن به آرزوهای‌شان پی می‌برند که فرصت جبران نیست! 🔻«شوهر ستاره» با یک پایان بازِ شوکه کننده به هر تقریر روایتگرِ زنی بود که تصمیم گرفت در این جهانِ یکدست سیاه، مقابل تقدیرش بایستد و تکلیفی مطابق میل خود برایش تعیین کند، ستاره‌ی داستان تصمیم گرفت حقش را از این دنیا بگیرد! و البته اینکه چه مسیری را انتخاب کرد و آینده‌ای را که برای خود رقم زد چقدر سازگار با حقایق زندگی بود را باید به سلیقه و درک مخاطب از عالم واگذار کرد. 🔻مهم‌ترین سوال از فیلم‌ساز این است که با روایتِ زندگیِ ستاره، چه نسخه‌ای را برای معضلی که پیش روی زنانِ رو به میانسالیِ تنها ارائه داده؟ فیلم‌سازی که مدعی‌ست بنا داشته به مشکلات جامعه زنان بپردازد، از میان انبوه مواردی که پای‌شان را وسط فیلم کشیده به کدامیک توانست پرداختِ قابل قبولی داشته باشد؟! 📝 نرجس احمدی ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سراب توسعه اقتصادی به کمک آمریکا شهریار زرشناس - پژوهشگر و استاد دانشگاه: آیا علت اصلی مشکلات اقتصادی، عدم مذاکره با آمریکاست؟ کشورهایی مانند مکزیک، پرو، آرژانتین، برزیل، مصر و… حیاط خلوت آمریکا هستند.اینها نه مقابل آمریکا هستند و نه «مرگ بر آمریکا» می‌گویند. شرکت‌های آمریکایی آنجا سرمایه‌گذاری هم کرده‌اند اما آیا اقتصاد این کشورها اکنون شکوفا شده است؟ مسئله اصلی، رابطه با آمریکا نیست بلکه مسئله، مدل اقتصادی داخل کشور خودمان است. سیاست‌های اقتصادی کشورمان باید اصلاح شود و ربطی هم به آمریکا ندارد ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|«خدایا! سگی را به سگی ببخش» 🔸ماجرای بخشیدن غلام یهودی به امام حسین و مسلمان شدن همسر و خودش از زبان حجت الاسلام عالی در مسجد جمکران ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🔰چرا آمریکا و اسرائیل از این تشییع ترسیده اند؟ 🔻چرا آمریکایی ها به دست و پا افتاده اند تا با تحت فشار گذاشتن دولت لبنان، در مقابل رفتن هواپیمای مسافری ایران به بیروت (حامل مسافران لبنانی) کارشکنی کنند؟! چرا از جریان وابسته المستقبل خواسته اند نمایش خیابانی ترتیب دهد؟! 🔸اینها نه نشانه ضعف حزب الله و جبهه مقاومت، بلکه نشانه اقتدار آن است. تشییع پیکر دبیر کل شهید حزب الله، آیت الله سید حسن نصرالله، قرار است یک هفته دیگر در بیروت برگزار شود. آمریکا و صهیونیست ها به دست و پا افتاده اند، چون از تشییع های حماسی فرماندهان مقاومت، خاطره بسیار تلخی دارند. 🔻دولت آمریکا در اثر سوء مدیریت دولت روحانی (که آخرین آن ماجرای بنزین بود)، آبان سال ۱۳۹۸ اقدام به آشوب افکنی در ایران کرد. آنها و مزدوران شان چنین القا می کردند که ایران ضعیف شده است؛ بنابراین دستور ترور سردار سلیمانی را داد. اما نتیجه، کاملا بر عکس شد. حماسه تشییع کم نظیر سردار سلیمانی، پروژه آمریکا را واژگون کرد. تحلیل سناتور کریس مورفی دقیق بود که گفت: «ژنرال سلیمانی به عنوان شهید، می‌‌تواند برای آمریکا به مراتب خطرناک‌تر باشد. سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که او زمانی که زنده بود، خطرناک‌‌تر بود یا الان که کشته شده است؟». 🔻گذر زمان، کاملا این حقیقت را نشان داد. مقاومت در منطقه بعد از شهادت سلیمانی نه تنها ضعیف نشد، بلکه قدرتمند تر و پویا تر شد. 🔸همین حالا میدان را نگاه کنید! در حالی که حماس و مقاومت غزه چند هفته است، حقارت رژیم مستاصل صهیونیست را در ماجرای مبادله اسرا به نمایش گذاشته اند، ترامپ چند روز قبل وارد گود شد و تهدید کرد که اگر همه اسیران اسرائیل تا شنبه آینده (فردا) آزاد نشوند، غزه را جهنم می کند! 🔻اما حالا خبر آمده که حماس طبق توافق از پیش انجام گرفته، فقط سه اسیر صهیونیست را در مقابل آزادی ۳۷۰ اسیر خود از زندان های اسرائیل آزاد می کند؛ رژیم صهیونیستی هم به تصمیم حماس تن داده است. 🔸در این شرایط، معلوم است که تشییع حماسی و چند میلیونی شهید نصرالله که پایگاه و محبوبیت افزون شده حزب الله را نمایان سازد، تمام رشته های چند ماه عملیات روانی جبهه رسانه ای غرب را پنبه می کند. 🔻اینکه اعلام شده مردم از ۷۸ کشور می خواهند در تشییع دبیرکل حزب الله شرکت کنند، نشانه شکست جهانی آمریکا و اسرائیل، در جنگی نابرابر است. حیثیت آمریکا از جهات مختلف در این جنگ، بیش از اسرائیل زائل شد. ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby