تقدیم به همه آنانی که با حیا و عفتند و خود را به بازار مردان هوسران نفروخته اند
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هرشب
انس با قران .....
https://eitaa.com/zandahlm1357
0050 baghareh 132-134.mp3
7.61M
#لالایی_خدا 50
#سوره_بقره آیات 132- 134
#محسن_عباسی_ولدی
با تشکر از گروه "نسیم قدر" که زحمت اجرای تیتراژ این برنامه رو کشیدن.
.......:
بسم رب العشق
#قسمت سی ودوم -
😍 علمدارعشق 😍#
باصدای الله اکبر اذان صبح از خواب بلندشدم
جمله شهیدململی باخودم زمزمه کردم
خانم موسوی پرونده تکمیل کنید بدید امضاکنم
انگار حرف زهرابود
شهدا خودش خاستن توی این راه باشم
گوشیم برداشتم به زهرا اس مس دادم:
سلام آجی بیداری
* سلام عزیزدل آجی آره
- زهرا من تو تیم میمونم
*وای خدایا شکرت
- کاری نداری خواهری
* نه عزیزدلم
فقط فردا ساعت ۵:۳۰ غروب دانشگاه باش
- باشه خداحافظ
* یاعلی
نمازمو که خوندم مفاتیح برداشتم تا یه دعا بخوانم
بازش کردم مناجات امیرالمومنین اومد
یاداعتکاف افتادم
چه دوره ای عالی بود
ساعت ۴:۳۰ ظهر پاشدم رفتم سمت کمد
مانتو و شلوار سرمه ای برداشتم با یه روسی سفید که طرح لبنانی سرکردم
دفعات استفاده من از چادر خیلی بیشتر شده بود
اما هنوز تو دانشگاه سر نکردم
از عزیزجون و آقاجون خداحافظی کردم رفتم
دانشگاه کلا تعطیل بود
فقط بسیج دانشگاهی فعالیت میکرد
تا برسم دانشگاه ساعت شد ۵
رفتم بسیج خواهران درزدم دیدم بسته است کلا
اومدم شماره زهرا بگیرم که ببینم کجاست که صدای آقای کرمی مانع شد
+ خانم موسوی
برگشتم سمتش
با دیدن مدل روسرویم خیلی خوشحال شد انگار 😍😍
-بله
+ زهرا داخل بسیج برادران هست
در نیمه باز بود
بدون اینکه دربزنم رفتم داخل 😄😄
آقای صبوری دست زهرا تو دستش بود
تا منو دید از خجالت آب شد
منم باصدای که شیطنت توش موج میزد : زهرا جونم سلام
زهرا: سلام تو درزدن بلدنیستی 😡😡😡
- حالا فلفل قرمز ن ....
هنوز جمله کامل نکرده بودم که یهو آقای کرمی داخل شود وگفت فلفل قرمزچیه
وای خدایا آب شدم
بعدازیه ربع فهمیدم برای تقدیر از خانواده شهید یه جعبه شیرینی
+ یه نیم سکه بهارآزادی با یه لوح خیلی زیبا از تصویر و قسمتی از وصیت نامه شهید است
تهیه شده
به سمت خونه شهید راه افتادیم
تو ماشین قراربر این شد چون فامیل ما هستن
من مصاحبه انجام بدم
نویسنده بانـــــــــــو .......ش
بامــــاهمـــراه باشــید🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357
الثّامِنة: «مُناجات المُريدين»
هشتم: مناجات اهل ارادت
بسم الله الرّحمن الرّحیم
بنام خداى بخشاينده مهربان
سُبْحانَكَ ما اَضْيَقَ الْطُّرُقَ عَلى مَنْ لَمْ تَكُنْ دَليلَهُ، وَما اَوْضَحَ الْحَقَ
منزهى تو! چه اندازه تنگ است راهها بر كسىكه توأش رهنمون نباشى و چه اندازه حقيقت روشن است
عِنْدَ مَنْ هَدَيْتَهُ سَبيلَهُ، اِلهى فَاسْلُكْ بِنا سُبُلَ الْوُصُولِ اِلَيْكَ، وَسَيِّرْنا
براى كسيكه تو راهش را نشانش دادهاى خدايا پس ما را به راههاى رسيدن به درگاهت بدار و از
فى اَقْرَبِ الطُّرُقِ لِلْوُفُودِ عَلَيْكَ، قَرِّبْ عَلَيْنَا الْبَعيدَ، وَسَهِّلْ عَلَيْنَا
نزديكترين راهى كه به تو رسند ما را ببَر دور را بر ما نزديك گردان و راههاى سخت و
الْعَسيرَ الشَّديدَ، وَاَلْحِقْنا بِعِبادِكَ الَّذينَ هُمْ بِالْبِدارِ اِلَيْكَ يُسارِعوُنَ،
و دشوار را بر ما آسان و هموار ساز و ملحقمان دار به آن بندگانت كه در پيشى گرفتن به سويت شتاب كنند
وَبابَكَ عَلَى الدَّوامِ يَطْرُقُونَ، وَاِيَّاكَ فِى اللَّيْلِ وَالنَّهارِ يَعْبُدُونَ، وَهُمْ
و يكسره بطور مداوم در خانهات را مىكوبند و در شب و روز تو را پرستش كنند و آنها
مِنْ هَيْبَتِكَ مُشْفِقُونَ، الَّذينَ صَفَّيْتَ لَهُمُ الْمَشارِبَ، وَبَلَّغْتَهُمُ
از هيبتت ترسانند آنانكه آبخورشان را پاك كردى و بخواستههايشان رسانيدى
الرَّغآئِبَ، وَاَنْجَحْتَ لَهُمُ الْمَطالِبَ، وَقَضَيْتَ لَهُمْ مِنْ فَضْلِكَ الْمَأرِبَ،
و به دادن آنچه جويايش بودند كامرواشان ساختى و حاجتهاشان را از فضل خويش برآوردى
وَمَلَأْتَ لَهُمْ ضَمآئِرَهُمْ مِنْ حُبِّكَ، وَرَوَّيْتَهُمْ مِنْ صافى شِرْبِكَ، فَبِكَ
و دلهاشان را سرشار از دوستى خويش كردى و از آب زلال معرفتت سيرابشان كردى پس بوسيله
اِلى لَذيذِ مُناجاتِكَ وَصَلُوا، وَمِنْكَ اَقْصى مَقاصِدِهِمْ حَصَّلُوا، فَيا مَنْ
تو به لذت مناجاتت نائل گشتند و از ناحيه تو بالاترين مقاصدشان را بدست آوردند پس اى
هُوَ عَلَى الْمُقْبِلينَ عَلَيْهِ مُقْبِلٌ، وَبِالْعَطْفِ عَلَيْهِمْ عآئِدٌ مُفْضِلٌ،
كسى كه بر آنانكه به سويش رو كنند رو آورى و با توجه بدانها مهرورزى و نعمت بخشى و اى آنكه نسبت به
وَبِالْغافِلينَ عَنْ ذِكْرِهِ رَحيمٌ رَؤُفٌ، وَبِجَذْبِهِمْ اِلى بابِهِ وَدُودٌ عَطُوفٌ،
بىخبران و غافلان از ذكر خود رحيم و مهربانى و با جلب آنان به درگاهت دوستدار و مهرورزى از تو
اَسْئَلُكَ اَنْ تَجْعَلَنى مِنْ اَوْفَرِهِمْ مِنْكَ حَظّاً، وَاَعْلاهُمْ عِنْدَكَ مَنْزِلاً،
خواهم از كسانى قرارم دهى كه بهره بيشترى از تو دريافت داشته و مرتبه والاترى را حائز گشته
وَاَجْزَلِهِمْ مِنْ وُدِّكَ قِسْماً، وَاَفْضَلِهِمْ فى مَعْرِفَتِكَ نَصيباً، فَقَدِ انْقَطَعَتْ
و از دوستيت نصيب بيشترى عايدش شده و در معرفتت سهم زيادترى بهرهاش دادهاند زيرا كه توجه من از همه جا
اِلَيْكَ هِمَّتى، وَانْصَرَفَتْ نَحْوَكَ رَغْبَتى، فَاَنْتَ لا غَيْرُكَ مُرادى، وَلَكَ
بسوى تو منقطع شده و اراده و آرزويم به جانب تو گشته است پس مراد من تنها تويى نه ديگرى
لا لِسِواكَ سَهَرى وَسُهارى، وَلِقآؤُكَ قُرَّةُ عَيْنى، وَوَصْلُكَ مُنى
و شبزندهدارى و بىخوابيم فقط بخاطر تو است نه غير تو و ديدارت نور چشم من است و وصل تو
نَفْسى، وَاِلَيْكَ شَوْقى، وَفى مَحَبَّتِكَ وَلَهى، وَاِلى هَواكَ صَبابَتى،
آرزوى جان من و بسوى تو است اشتياقم و در وادى محبت تو سرگشتهام، و در هواى تو است دلدادگيم
وَرِضاكَ بُغْيَتى، وَ رُؤْيَتُكَ حاجَتى، وَجِوارُكَ طَلَبى، وَقُرْبُكَ غايَةُ
و خوشنودى تو است مقصودم و ديدار تو است حاجت من و نعمت جوارت مطلوب من است نزديكى و قرب به تو منتهاى
سُؤْلى، وَفى مُناجاتِكَ رَوْحى وَراحَتى، وَعِنْدَكَ دَوآءُ عِلَّتى، وَشِفآءُ
خواسته من است و در مناجات با تو است خوشى و راحتيم و پيش تو است داروى دردم و شفاى
غُلَّتى، وَبَرْدُ لَوْعَتى، وَكَشْفُ كُرْبَتى، فَكُنْ اَنيسى فى وَحْشَتى، وَمُقيلَ
جگر سوختهام و تسكين حرارت دلم و برطرف شدن دشواريم پس اى خدا بوده باش تو انيس و همدمم در حال وحشتم و گذرنده
عَثْرَتى، وَغافِرَ زَلَّتى، وَقابِلَ تَوْبَتى، وَمُجيبَ دَعْوَتى، وَوَلِىَ
از لغزشم و آمرزنده گناهم و پذيرنده توبهام و اجابت كننده دعايم و سرپرست
عِصْمَتى وَمُغْنِىَ فاقَتى، وَلا تَقْطَعْنى عَنْكَ، وَلا تُبْعِدْنى مِنْكَ، يا
نگهداريم و توانگرى ده از نداريم و مرا از خويش جدايم مكن و از درگاهت دورم منما اى
نَعيمى وَجَنَّتى، وَيا دُنْياىَ وَآخِرَتى يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ.
تو نعيم و جنت من و اى دنيا وآخرتم اى مهربانترين مهربانان
سوره یونس (آیه ۱۰۸)
قُلْ يَآ أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَآءَكُمُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَمَآ أَنَا عَلَيْكُمْ بِوَكِيلٍ (١٠٨)
بگو: «ای مردم! حق از طرف #پروردگارتان به سراغ شما آمده؛ هر كس (در پرتو آن) هدایت یابد، برای خود هدایت شده؛ و هر كس گمراه گردد، به زیان خود #گمراه میگردد؛ و من مأمور (به اجبار) شما نیستم!»
💕✨💕✨💕
✨الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى ﴿۵﴾
💕او خداوندي است رحمن كه بر عرش مسلط است. 💕
✨لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَى ﴿۶﴾
💕از آن اوست آنچه در آسمانها و زمين و ميان اين دو و در اعماق زمين وجود دارد. 💕
✨وَإِنْ تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ يَعْلَمُ السِّرَّ وَأَخْفَى ﴿۷﴾
💕اگر سخن آشكارا بگوئي (يا مخفي كني) او پنهانيها و حتي پنهانتر از آنرا نيز ميداند! 💕
✨سوره طه 🌸 آیات 5 ؛6؛7✨
https://eitaa.com/zandahlm1357
PART-17 (parhizgar).mp3
5.91M
📖 #ترتیل #جزء_هفدهم
🎤 استاد #پرهیزکار
🎞🎙 تــلاوت ، تـرتیل، تجــوید،
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_شبهات
#جمعه_مهدویت
💢شیعیان #ظهور مهدی را از نبوت پیامبر بالاتر میدانند؛ اگر این چنین جایگاهی دارد پس چرا در #قرآن اشاره ای به آن نشده است؟
✅ با آنکه موضوع اساسي است و در قرون متأخر و در عصر حاضر، اهتمام زيادي به آن داده مي شود و وقت زيادي از مسلمانان و بزرگان را گرفته است، در #قرآن، نه با اشاره و نه با کنايه نيامده است. آیا در #قرآن به موضوع مهدویت اشاره نشده است؟
✅پاسخ از منابع اهل سنت
فقط به دو نمونه اشاره میکنیم
🔵 آيه اول:
سوره توبه، آيه33:
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
آقاي امام قرطبي - که از مفسران بنام اهل سنت است و از شخصيت هاي برجسته تفسيري است - مي گويد:
قال السدي : ذاك عند #خروج المهدي ، لا يبقى أحد إلا دخل في الاسلام.
📚تفسير القرطبي، ج8، ص121
همين عبارت را آقاي امام المشککين، فخر رازي در تفسير کبيرش آورده است.
📚تفسير الرازي، ج16، ص40
آقاي ابو حيان آندلسي - از استوانه هاي تفسيري اهل سنت - در کتاب تفسيري خود آورده است.
🔵 آيه دوم:
سوره بقره، آيه114:
لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي الْآَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ.
آقاي طبري - که از مفسران بنام اهل سنت است
📚منهاج السنة لإبن تيمية، ج7، ص178
- در تفسير خود در #تفسير اين آيه نقل مي کند:
کفار در دنيا ذليل خواهند شد:
فإنهم إذا قام #المهدي و فتحت القسطنطينية قتلهم، فذلك الخزي.
زماني که #مهدي قيام مي کند و قسطنطنية را فتح مي کند، کفاري را که در برابر حکومت ايشان مقاومت مي کنند را به ذلت و خواري مي کشاند.
📚جامع البيان لإبن جرير الطبري، ج1، ص699
https://eitaa.com/zandahlm1357
5.gif
254K
امام زمان (عج) :اگر تسبیح....
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اعمال ماه مبارک رمضان👇👇👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠 از عهد شکر یکی از برکات ماه #رمضان برنمی آییم
⭕️امام خمینی (ره):
🔹این ماه مبارک رمضان با آن همه برکاتی که دارد، ما نمیتوانیم از عهده شکر یکی اش برآییم ولی باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت، اگر حالی پیدا شد، این حال راتا ماه رمضان دیگر نگه داریم و اگر حالی پیدا نشد، متأسف باشیم و کوشش کنیم که پیدا کنیم.
🔹این هیاهوها همه رفتنی است، تمام شدنی است، آنچه که هست آنی است که پیش خود ماست، آن باقی است و با ماست و ما باید کوشش کنیم که باطن خودمان را اصلاح کنیم.
#امام_خمینی
📖 صحیفه نور، جلد 20،صفحه 3
📆 مورخ:1365/03/19
https://eitaa.com/zandahlm1357
شرح دعای افتتاح، جلسه 11.mp3
7.8M
#شرح_دعای_افتتاح
استاد #پناهیان ؛ جلسه ١١
ذکر امام زمان در #دعای_افتتاح ، باعث میشود که کم کم لذت یاد امام زمان را بچشیم.
🔘من چرا نباید این گناه را انجام بدهم؟
🔘عمیقبودن دین را برای خودت جا بینداز تا راحت دینداری کنی
🔻 #گناه_و_توبه (ج۵) - ۲
🔸چرا ما اینقدر باید وقت صرف کنیم تا نسبت به دینداری متقاعد بشویم؟ آیا دین خیلی تلخ یا سخت است؟ دین نه تلخ است، نه سخت؛ بلکه عمیق است! اینطور نیست که دین مقولۀ سختی باشد و فقط بهدرد یک گروه یا یک تیپهای خاصی بخورد!
🔸دین به نیازهای عمیق بشر اشاره دارد؛ نیازهایی که معمولاً انسان به آنها پی نبرده است. ضمن اینکه دین با برخی از نیازهای سطحی بشر مقابله میکند (مثل پرهیز از آب و غذا هنگام روزه) لذا انسانها به سادگی برای دینداری متقاعد نمیشوند.
🔸هرکسی میخواهد راحت دینداری کند باید عمیقبودن دین را بفهمد و برای خودش جا بیندازد. البته منظور از «فهم دین» بسیاری از این آموزشهای دینی در مدرسه و دانشگاه نیست! منظور این است که «آدم متقاعد بشود این کار، گناه است و نباید انجامش بدهد!»
🔸اینکه برای شما لیست کنند «اینها گناه است و اینها کارهای خوب است...» این فهم عمیق از دین نیست! محور فهم عمیق از دین، این است که «من متقاعد بشوم گناه نکنم» و اینکه چرا نباید گناه کنم؟ چرا خدا به من دستور داده و گناه و ثواب گذاشته است؟
🔸متقاعدکردن انسان برای ترک گناه، کار سختی است، چون اولاً ترک گناه مربوط میشود به یک نیاز عمیق انسان و تو نیاز عمیقت را بهسادگی درک نمیکنی که متقاعد بشوی گناه نکنی.
🔸ثانیاً برای ترک گناه باید در مقابل یک نیاز سطحی خودت بایستی و تو بهسادگی نمیتوانی از نیاز سطحی خودت چشمپوشی کنی، مگر اینکه عمیقاً بفهمی این کار به نفع خودت است!
👤علیرضا پناهیان
🚩مسجد امامصادق(ع)- ۹۸.۲.۲۰
🔘چرا نسبت به دین، اینقدر تمسخر و استهزاء انجام میگیرد؟
🔘دین یک امر عمیق است؛ عقلهای اندک، آنرا نمیفهمند لذا مسخره میکنند
🔻 #گناه_و_توبه (ج۵) - ۱
🔸اولاً چرا دین اینقدر نیاز به تبلیغ و تبیین دارد؟ ثانیاً چرا نسبت به دین بیش از هر مقولۀ دیگری در جامعۀ بشری؛ تمسخر و استهزاء انجام میگیرد؟ چرا بعضیها حرفهای دینی را مسخره میکنند و گاهی دینداران را نادان یا غیرعاقل تلقی میکنند؟
🔸پاسخ هر دو سؤال، این است که «دین یک امر عمیق است» چون دستورات دین برای انسان است و انسان یک موجود عمیق با نیازهای پیچیده و پنهان است که بسیاری از این نیازهای خودش را نمیبیند. لذا وقتی دین میخواهد به نیازهای پنهان انسان پاسخ دهد، بهسادگی درک نمیشود و نیاز به تبیین و تبلیغ دارد.
🔸دستورات دینی بسیار ژرف و پیچیده هستند لذا افراد سطحینگر و عقلهای اندک و کوچک، دستورات دین را نمیفهمند و ممکن است آنها را غیرعاقلانه تلقی کرده و حتی آنها را مضر به حال بشریت تشخیص بدهند! کمااینکه بعضیها روزه را مضر میدانستند!
🔸دین مقولۀ بسیار هوشمندانهای است لذا آدمهای باهوش دینداری میکنند. یکروزی خواهد رسید که در جامعۀ بشری هرکسی دینداری کند میگویند «عجب آدم باهوشی است!» و هر کسی بیدین باشد میگویند «عجب آدم نادانی است!» این کلام قرآن است: چه کسی از دین دور میشود، جز آدم نادان! (...إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ؛ بقره/۱۳۰)
🔸دین چون حرفهای عمیق میزند، گاهی تنها میماند، مثل آدم عاقل که وقتی در میان جمعی از سفهاء قرار بگیرد، معمولاً تنها میماند و حرفش را نمیفهمند و حتی او را مسخره میکنند!
👤علیرضا پناهیان
🚩مسجد امامصادق(ع)- ۹۸.۲.۲۰