eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد شهید مطهری: امثال من گاهی با سؤالاتی مواجه می‌شویم که با لحن تحقیر و مسخره آمیزی می‌پرسند: آقا سواره غذا خوردن شرعاً چه صورتی دارد؟! با قاشق و چنگال خوردن چطور؟! آیا کلاه لگنی به سر گذاشتن حرام است؟! آیا استعمال لغت بیگانه حرام است؟! ... در جواب اینها می‌گوییم: اسلام دستور خاصی در این موارد نیاورده است. اسلام نه گفته با دست غذا بخور و نه گفته با قاشق بخور؛ گفته به هر حال نظافت را رعایت کن. از نظر کفش و کلاه و لباس نیز اسلام مد مخصوصی نیاورده است. از نظر اسلام زبان انگلیسی و ژاپنی و فارسی یکی است. اما اسلام یک چیز دیگر گفته است؛ گفته شخصیت باختن حرام است، مرعوب دیگران شدن حرام است، تقلید کورکورانه کردن حرام است، هضم شدن و محو شدن در دیگران حرام است، طفیلی‌گری حرام است، افسون شدن در مقابل بیگانه حرام است، الاغ مرده بیگانه را قاطر پنداشتن حرام است، انحرافات و بدبختیهای آنها را به نام «پدیده قرن» جذب کردن حرام است، اعتقاد به اینکه ایرانی باید جسماً و روحاً و ظاهراً و باطناً فرنگی بشود حرام است. 📙 استاد مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص107 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از چیزی که به صلاح مون نیست، اینقدر خوشمون میاد؟ ❓چرا بجای دنبال (عج) بودن، دنبال زینت دنیاییم؟ 🎙استاد شجاعی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 نامه تکان دهنده حاج قاسم به دخترش 😢 من نمک در چشم می پاشم تا... ⁉️چه کنم برای آن دختر گریان.. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوربین مخفی متفاوت در نمایشگاه کتاب! یکم کار فرهنگی حال خوب کن ببینیم @zandahlm1357
📸 نه به حجاب اسلامی 👈 آری به مهریه اسلامی 👈 آری به نفقه اسلامی 🔺 اگر اعلام کنند: خانم‌هایی که نمی‌خواهند به قانون شرعی و ملی عمل کنند و عمل کشف حجاب به نامشان ثبت شده، نمی‌توانند برای عدم پرداخت نفقه و مهریه (که آنها هم قانون شرع است) از همسر خود شکایت کنند مطمئن باشید ۹۰ درصد کشف ها برطرف می‌شود. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزندان خود را از کودکی با حیا آشنا میکنیم، چرا که میوه‌اش در دختران و در پسران مان خواهد شد. @zandahlm1357
چرا حجاب بر زنان واجب شد؟ از موضوعاتى كه افراد مختلف، چه موافقان حجاب و چه مخالفان آن مطرح مى كنند، اين است كه به چه دليل زنان بايد خود را بپوشانند؟ يا اگر زنان، آزاد و بدون پوشش در سطح جامعه حضور يابند، چه مشكلى ايجاد مى شود؟ امام رضا (عليه السلام) در پاسخ به اين پرسش مى فرمايد: حَرُمَ النَّظَرُ الى شُعُورِ النِّساءِ المَحْجُوباتِ بِالْاَزوْاجِ وغَيْرِهِنَّ مِنَ النِّساء لِما فيهِ مِنْ تَهْييج الرِّجالِ وَما يَدْعُو التَهْييجُ اِلَى الْفَسادِ وَالدُّخولِ فيما لا يَحِلُّ وَلا يَجْمُلُ وَكذلِك ما اَشْبَهَ الشُّعُورَ. [۱] نگريستن به موى سر زنان؛ چه شوهردار و چه بى شوهر، ازاين رو حرام است كه سبب برانگيخته شدن غريزه شهوت مردان مى شود و اين برانگيختگى، آنان را به فساد و كارهاى حرام و نازيبا وا مى دارد، چنان كه نگريستن به قسمت هاى ديگر بدن زن نيز همين حكم را دارد. بنابراين، اگر بخواهيم جامعه اى سالم و امن داشته باشيم، از انحراف هاى اخلاقى جلوگيرى كنيم، آبروى افراد در امان بماند، كسى مزاحم نواميس مردم نشود و خانواده‌ها از هم نپاشند، بايد زنان، اين زحمت را به جان بخرند و تمام بدن خود را بپوشانند، همان گونه كه مردان نيز بايد جلوى چشم خود را بگيرند و از نگريستن به نامحرم پرهيز كنند. ---------- [۱]: بحارالانوار، ج١٠١، ص٣۴. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
مجسّمه تقوى يكى از دوستان نقل مى كرد كه: شخصى را ديدم از علاّمه طباطبايى يك مسئله ساده و پيش پا افتاده را مربوط به غسل سؤ ال كرد. علاّمه پاسخ داد. سپس فرمود: شما از شخص ديگرى هم اين مساءله را سؤ ال كنيد. آن مسئله به قدرى ساده بود كه نزديك بود بگويم: آقا! همين طور است و پرسش مجدّد لازم ندارد. ولى علاّمه از سر فروتنى و تواضع چنين جمله اى را فرموده بود. بعداً به آن شخص سؤ ال كننده گفتم: چه لزومى داشت مساءله به اين سادگى را از ايشان بپرسيد؟ او گفت: جواب مساءله را بلد بودم. فقط مى خواستم چند كلمه اى با اين مجسمه تقوى صحبت كرده باشم. اين صبر و متانت استاد در پاسخگويى به سؤ الات ساده مردم در حالى بود كه شخصيّتى مثل استاد شهيد مرتضى مطهّرى براى درك عمق مساءله (قوّه و فعل) كه در اصول فلسفه مورد بحث قرار مى گيرد استاد علاّمه را يك هفته به منزلش برده و با ايشان بحث كرده بود تا قانع شود. (۲۶) قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: اَلعُلَماءُ اُمناءُ اللّهِ عَلى خَلقِه: علماء و دانشمندان، امانتداران پروردگار بر خلق او مى باشند. صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
عدد خلفا را پیغمبر (ص) دوازده معرفی نموده چنانچه اکابر علماء خودتان بآن اشاره نموده اند از جمله شیخ سلیمان قندوزی حنفی در اول باب ۷۷ ینابیع الموده ص ۴۴۴ (چاپ اسلامبول) باین عبارت نوشته فی تحقیق حدیث بعدی اثنا عشر خلیفة [۲] بعد از نقل یک خبر گوید ذکر یحیی بن الحسن فی کتاب العمدة من عشرین طریقا فی انّ الخلفاء بعد النبی صلّی اللّه علیه و آله و سلم اثنا عشر خلیفة کلهم من قریش فی البخاری من ثلاثة طرق و فی مسلم من تسعة طرق و فی ابی داود من ثلاثة طرق و فی الترمذی من طریق واحد و فی الحمیدی من ثلاثة طرق [۱] . علاوه بر اینها سایر علمای شما از قبیل حموینی در فرائد و خوارزمی و ابن مغازلی در مناقب و امام ثعلبی در تفسیر و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه و مخصوصا میر سید علی همدانی شافعی در مودة دهم از مودة القربی دوازده خبر از عبد اللّه بن مسعود و جابر بن سمره و سلمان فارسی و عبد اللّه بن عباس و عبایة بن ربعی و زید بن حارثه و ابو هریره و از مولی الموحدین امیر المؤمنین علی علیه السّلام که جمعا بطرق مختلفه از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند که فرمود عدد خلفاء و ائمّه بعد از من دوازده می‌باشد تمام آنها از قریش و در بعض آن اخبار از بنی هاشم است و در بعض از آنها نامهای آنها را معیّن نمودند و در بعضی فقط عدد شماری نمودند. اینها نمونه ای بود از اخبار که بسیار در کتب معتبرۀ خودتان ثبت گردیده اینک بر شما است اگر در عدد چهار از پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خبری دارید بیان نمائید و لو یک خبر ما نسبت بهمان یک خبر شما تسلیم می‌شویم. گذشته از اینکه شما خبری راجع بائمّۀ اربعه ندارید-ما بین امامان شیعه با امامان شما فرق بسیار است چنانچه در شبهای گذشته بمناسباتی اشاره نمودیم که امامان اثنا عشر ما اوصیاء رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و منصوص من جانب اللّه اند. ابدا طرف مقایسه با امامان چهارگانه شما نیستند زیرا امامان شما جنبۀ فقاهت و اجتهاد دارند و بعض از آنها مانند ابو حنیفه باقرار و اعتراف علماء خودتان اهل حدیث و فقه و اجتهاد نبودند بلکه اهل قیاس بودند که خود دلیل بر بی سوادی می‌باشد (مراجعه شود به ص ۲۷۶ همین کتاب) ولی أئمّه اثنا عشر ما حجج الهیّه و اوصیاء و خلفاء منصوص رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌باشند. ما تقلید از آنها نمی کنیم بلکه حسب الامر پیغمبر پیرو طریقۀ آنها هستیم ولی در هر دوره و زمانی از برای شیعه فقهاء و مجتهدینی هستند که استنباط احکام اللّه را با موازین کتاب و سنّت و عقل و اجماع نموده احکامی صادر می‌نمایند و فتاوای آنها مورد عمل ما است و تقلید از آنها می‌نمائیم. با اینکه فقهاء شما از خوشه چینان خرمن امامان از عترت طاهره بودند شما روی تقلید و عادت اساتید علم و عمل را گذارده پیرو شاگردانی شدید که مبانی علمی را گذارده و برأی و قیاس عمل نمودند. سید- از کجا معلوم است که امامان ما أخذ مطالب از امامان شما می‌نمودند. ---------- [۲]: ۲) در تحقیق حدیث (که بعد از من دوازده خلیفه می‌باشد). [۱]: ۱) یحیی بن حسن در کتاب عمده از بیست طریق آورده که خلفاء بعد از پیغمبر دوازده خلیفه می‌باشند که تمام آنها از قریش اند در صحیح بخاری از سه طریق و در صحیح مسلم از نه طریق و در سنن ابی داود از سه طریق و در سنن ترمذی از یک طریق و در جمع بین الصحیحین حمیدی از سه طریق خبر دوازده خلیفه را نقل نموده اند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - من ایرانیم آرمانم شهادت.mp3
5.14M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 بخون در كشي، خاك من، دشمن من بجوشد، بلند در بلند، گلشن من تنم گر بسوزي، به تيرم بدوزي، جدا سازي از خصم، سر از تن من كجا ميتواني؛ ز قلبم ربايي؛ تو عشق ميان من و ميهن من من ايرانيم آرمانم شهادت تجلي هستي، جان كندن من من آزاده از خاك آزادگانم، گل سرو مي پرورد دامن من نه تسليم و سازش؛ نه تكريم و خواهش؛ بتازد به نيرنگ تو توسن من كنون روز خلق است، درياي جوشان همه خوشه ي خشم شد، خرمن من بلند اخترم، رهبرم، از ره آمد بهار است و هنگام گل چيدن من 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۲۴۴.mp3
12.82M
۲۴۴ شما همین الآن در حال عبورید! از روی همان صراط که بارها نامش را شنیده‌اید. تنها کار مهم شما نیز این است که: در این مسیر، ۱ـ کسی را نسوزانید! ۲ـ خودتان نسوزید! ✘ چگونه می‌توان نسوخت و نسوزاند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کدام یک از پیامبران و از چه زمانی به وجود (عج) بشارت داده اند؟ 🎙استاد پورسیدآقایی ♦️♦️♦️♦️ ۲۰۰ عمری است که ما منتظر باد صباییم تا بو، که چه پیغام دهد باد صبایی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯سرود فوق زیبای🕗 ساعتِ هَشت 🕗 در گیلان رونمایی شد 🎵گروه سرود ضُحی ، از پنجمین اثر خود رونمایی کرد. ▪️سرود "ساعتِ هَشت" با صدای سبحان پاینده و شعر سید ایمان عباسی، با همخوانی حدود ۵۰۰ نفر از دهه نودی های شهرستان های لاهیجان (گیلان) و قائنات ( خراسان جنوبی) به سرپرستی فاطمه حسینخانی است که با محتوای عرض ارادت به ساحت مقدس ولی نعمت ایرانیان، حضرت امام رضا(ع) و تجدید خاطرات زیارتِ بارگاه ملکوتی امام هشتم،تولید گردیده است. 🎵دریافت فایل صوتی 👇 https://b2n.ir/y29212 🖥دریافت نماهنگ تصویری باکیفیت اصلی 👇 https://my.uupload.ir/dl/wZ2edK4z فول اچ دی👇 https://my.uupload.ir/dl/VX7VKdBb 🖥دریافت نماهنگ تصویری باکیفیت متوسط 👇 https://b2n.ir/r24402 📜دریافت متن سرود 👇 https://b2n.ir/u24673 https://eitaa.com/zoha_lahijan/3205 📺 مشاهده در آپارات 👇 https://aparat.com/v/JSe4M ارسالی از اعضاء @zandahlm1357
پيام رهبر معظم انقلاب به كنگره عظيم حج پيام رهبر معظم انقلاب به كنگره عظيم حج بسم الله الرحمن الرحيم سرزمين وحي، بار ديگر انبوه مؤمنان را در ضيافت سالانه ي خود گرد آورده است. جانهاي مشتاق از سراسر جهان اكنون در زادگاه اسلام و قرآن، به مناسكي سرگرم اند كه تدبر در آن، نمائي از درس جاودانه ي اسلام و قرآن به بشريت را نشان ميدهد و خود، گامهاي نمادين براي پياده كردن و به كار بستن آن است. هدف از اين درس بزرگ، رستگاري و سرافرازي ابدي انسان، و راه آن تربيت انسان صالح و تشكيل جامعه ي صالح است، انساني كه در دل و در عمل، خداي يگانه را بپرستد و خويشتن را از شرك و آلودگيهاي اخلاقي و هوسهاي انحرافي پاك كند؛ و جامعه ئي كه در ساخت آن، عدالت و آزادگي و ايمان و نشاط و همه ي نشانه‌هاي زندگي و پيشرفت به كار رود. در فريضه ي حج، عناصر اصلي براي اين تربيت فردي و اجتماعي گنجانيده شده است. از لحظه احرام و بيرون آمدن از تشخصات فردي و ترك بسياري از لذتها و خواهشهاي نفساني، تا طواف بر گرد نماد توحيد، و نماز در جايگاه ابراهيم بت شكن و فداكار، و از حركت شتابان ميان دو كوه، تا آرام گرفتن در عرصه ي عرفات در ميان خيل عظيم موحدان از هر رنگ و نژاد، و تا گذراندن شبي با ذكر و نياز در مشعرالحرام و انس جداگانه ي هر دل با خدا در عين حضور در ميان آن جمع متراكم، و سپس حضور در مني و سنگباران نمادهاي شيطاني، و آنگاه تجسم پر معناي قرباني كردن، و اطعام مستمندان و رهگذران، همه و همه آموزش و تمرين و يادآوري است. در اين مجموعه ي كامل، از سوئي اخلاص و صفا و دل بريدن از سرگرميهاي مادي و از سوئي سعي و تلاش و پايداري؛ از سوئي انس و خلوت با خدا و از سوئي وحدت و يكدلي و همرنگي با خلق؛ از سوئي پرداختن به آراستگي دل و جان و از سوئي دل سپردن به انسجام پيكره ي عظيم امت مسلمان؛ از سوئي خشوع در پيشگاه حق و از سوئي صلابت در برابر باطل؛ و خلاصه از سوئي پر كشيدن در هواي آخرت و از سوئي عزم راسخ براي آراستن دنيا، در هم تنيده و يكپارچه آموزش داده و تمرين ميشود: « وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الآْخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ ». و بدينگونه است كه كعبه ي شريف و مناسك حج، مايه ي قوام و قيام جوامع بشري و انباشته از سود و بهره براي انسانها است: «جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرامَ قِياماً لِلنَّاس و «ليَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ وَ يَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَعْلُوماتٍ مسلمانان از هر كشور و هر نژاد، امروز بيش از هميشه بايد اين فريضه ي بزرگ را قدر بدانند و از آن بهره گيرند؛ زيرا افق در پيش چشم امت اسلامي امروز از هميشه روشنتر و اميد براي رسيدن به هدفهائي كه اسلام براي فرد و جامعه ي مسلمان ترسيم كرده، از هميشه بيشتر است. اگر امت اسلامي در دو قرن گذشته دچار فروپاشي و هزيمت در برابر تمدن مادي غرب و مكتبهاي الحادي از هر دو نوع چپ و راست آن بود، اكنون در قرن پانزدهم هجري اين مكاتب سياسي و اقتصادي غربند كه پاي در گِل و دچار ضعف و فروپاشي و هزيمت اند و اسلام با بيداري مسلمانان و بازيافت هويّت خويش و با مطرح شدن انديشه ي توحيدي و منطق عدالت و معنويّت، دور تازه ئي از شكوفائي و عزت خويش را آغاز كرده است. كساني كه در گذشته ئي نه چندان دور آيه ي يأس ميخواندند و نه تنها اسلام و مسلمين بلكه اساس معنويت و دينداري را در برابر هجوم تمدن غرب، از دست رفته مي‌پنداشتند، امروز سر بر افراشتن اسلام و تجديد حيات قرآن و اسلام، و متقابلاً ضعف و زوال تدريجي آن مهاجمان را به چشم مي‌بينند. و با زبان و دل تصديق ميكنند. من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده ي الهي يعني پيروزي حق بر باطل و بازسازي امت قرآن و تمدن نوين اسلامي در راه است: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الأَْرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضي لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ» نشانه ي اين وعده ي تخلف ناپذير در اولين و مهمترين مرحله، پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و بناي بلندآوزه ي نظام اسلامي بود كه ايران را به پايگاه مستحكمي براي انديشه ي حاكميت و تمدن اسلامي تبديل كرد. سر بر آوردن اين پديده ي معجز آسا، درست در اوج هياهوي ماديگري و اسلام ستيزيِ چپ و راست فكري و سياسي، و آنگاه مقاومت و استحكام آن در برابر ضربات سياسي و نظامي و اقتصادي و تبليغاتي كه از همه سو نواخته ميشد، در دنياي اسلام اميدي تازه برانگيخت و شوري در دلها پديد آورد.