eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام رهبر معظم انقلاب درباره مصيبت هولناك قتل عام مردم مظلوم غزه پيام رهبر معظم انقلاب درباره مصيبت هولناك قتل عام مردم مظلوم غزه بسم الله الرحمن الرحيم انا لله و انا اليه راجعون جنايت هولناك رژيم صهيونيستي در غزه و قتل عام صدها مرد و زن و كودك مظلوم، بار ديگر چهره ي خونخوار گرگ‌هاي صهيونيست را از پشت پرده ي تزويرِ سال‌هاي اخير بيرون آورد و خطر حضور اين كافر حربي را در قلب سرزمين‌هاي اُمت اسلام، به غافلان و مسامحه كاران گوشزد كرد. مصيبت اين حادثه ي هولناك براي هر مسلمان بلكه براي هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه ي جهان بسي گران و كوبنده است، ولي مصيبت بزرگتر سكوت تشويق آميز برخي دولت‌هاي عربي و مدّعي مسلماني است. چه مصيبتي از اين بالاتر كه دولت‌هاي مسلمان كه بايد در برابر رژيم غاصب و كافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمايت مي‌كردند، رفتاري پيشه كنند كه مقامات جنايتكار صهيونيست، گستاخانه آن‌ها را هماهنگ و موافق با اين فاجعه آفرينيِ بزرگ معرفي كنند؟ سران اين كشورها چه جوابي در برابر رسول الله صلي الله عليه و آله خواهند داشت؟ چه جوابي به ملت‌هاي خود كه يقيناً عزادار اين فاجعه اند خواهند داد؟ به يقين امروز دل مردم مصر و اردن و ساير كشورهاي اسلامي از اين كشتار، پس از آن محاصره ي طولاني غذايي و دارويي لبالب از خون است. دولت جنايتكار بوش در واپسين روزهاي حكمراني ننگين خود با همدستي در اين جنايت بزرگ، رژيم آمريكا را بيش از پيش روسياه كرد و پرونده ي جرايم خود را به عنوان جنايتكار جنگي قطورتر ساخت. دولت‌هاي اروپايي با بي تفاوتي و شايد همراهي خود در اين فاجعه ي بزرگ، يكبار ديگر دروغ بودن ادعاهاي طرفداري از حقوق بشر را ثابت كردند و شركت خود در جبهه ي ضديت با اسلام و مسلمين را نشان دادند. اكنون سئوال من از علما و روحانيون جهان عرب و رؤساي ازهر مصر اين است كه آيا هنگام آن نرسيده است كه براي اسلام و مسلمين احساس خطر كنيد؟ آيا هنگام آن نرسيده است كه به واجب نهي از منكر و كلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل كنيد؟ آيا عرصه ي ديگري عريان تر از آنچه در غزه و فلسطين در جريان است در همدستي كُفار حربي با منافقان امّت براي سركوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تكليف كنيد؟ سئوال من از رسانه‌ها و روشنفكران جهان اسلام و به ويژه جهان عرب آن است كه تا چه هنگام به مسئوليت رسانه يي و روشنفكري خود بي تفاوت خواهيد ماند؟ آيا سازمان‌هاي حقوق بشرِ رسواي غرب و شوراي باصطلاح امنيت سازمان ملل بيش از اين هم ممكن است رسوا شوند؟ همه ي مجاهدان فلسطين و همه ي مؤمنان دنياي اسلام به هر نحو ممكن موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي دفاع غزه اند و هر كس در اين دفاع مشروع و مقدس كشته شود شهيد است و اميد آن خواهد داشت كه در صف شهداي بدر و اُحد در محضر رسول الله صلي الله عليه وآله محشور شود. سازمان كنفرانس اسلامي بايد در اين شرايط حساس به وظيفه ي تاريخي خود عمل كند و جبهه ي يكپارچه يي به دور از ملاحظه كاري و انفعال، در برابر رژيم صهيونيستي تشكيل دهد. بايد رژيم صهيونيستي به وسيله ي دولت‌هاي مسلمان مجازات شود. سران آن رژيم غاصب بايد به جرم اين جنايت و نيز محاصره ي طولاني مدّت، شخصاً محاكمه و مجازات شوند. ملّت‌هاي مسلمان مي‌توانند با عزّم راسخ خود اين مطالبات را تحقّق بخشند و وظيفه ي سياستمداران و علما و روشنفكران در اين بُرهه بسي سنگين تر از ديگران است. اينجانب به مناسبت فاجعه ي غزه روز دوشنبه را عزاي عمومي اعلام مي‌كنم و مسئولان كشور را به اداي وظايف خود در اين حادثه ي غم انگيز فرا مي‌خوانم. وَ سَيعلَمُ الذين ظَلَموا اَيّ مُنقلبٍ يَنقلبون. سيّدعلي خامنه اي ۸/دي/۱۳۸۷ ۲۹/ذي الحجة الحرام/۱۴۲۹ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۴- گلایه از تأخیر حضور رهبر معظّم انقلاب در جلسه ی پرسش و پاسخ با عرض سلام. وقتی در نجف، امام (رحمة الله علیه) از جایی عبور میکردند، مردم ساعتهای خود را با ساعت عبور ایشان تنظیم میکردند. امّا درست نبود که ما یک ساعت برای دیدن رهبر خود انتظار بکشیم! البتّه بنده مدّعی آن نظم و ترتیب ساعتی ای که شما اینجا نوشته اید، نیستم؛ امّا من به وعده‌هایی که بخصوص به اجتماعات میدهم، خیلی اهمیّت میدهم؛ یعنی دقیقه را حساب میکنم. آن روز هم من سر دقیقه آمدم، بلکه شاید دو سه دقیقه ای هم زودتر وارد جلسه شدم و قرار ما همان ساعت ده و نیم بود. اگر شما یک ساعت انتظار کشیدید، بالاخره من در این زمینه مسؤول نیستم. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌در محضر امام روح الله (۴۳) 💠کلید خوشبختی یا بدبختی 📌امام خمینی (ره): همه سعادت‌ها و همه شقاوت‌ها انگیزه‌اش از مدرسه‌هاست و کلیدش دست معلمین است. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤قطعه "هو الله" برگزیده از تلاوت اساتید مختلف و تحریر های آنان بر "الله" 🍃 قطعه آخر از استاد متولی عبدالعال فوق العاده است🌹 پیشنهاد دانلود👌 @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
استدلال امام درباره نبوت عيسي (ع) مأمون امام را کنار خود نشاند، مدّتي با او گرم صحبت شد و سپس به جاثليق گفت: « اي جاثليق! ايشان پسر عموي من، علي بن موسي الرضا، از فرزندان فاطمه، دختر پيامبراسلام، و علي بن ابيطالب است. دوست دارم با او بحث کني اما انصاف را هم رعايت نمايي. » جاثليق گفت: « اي اميرمؤمنان! چگونه بحث کنم با مردي که مي‌خواهد با من از کتابي سخن گويد که من آنرا قبول ندارم و از سخنان پيامبري براي من دليل بياورد که به او ايمان ندارم؟! » حضرت رضا عليه السلام در کمال آرامش فرمود: « اي نصراني! اگر من با انجيلي که تو قبول داري، با تو بحث کنم، آيا مي‌پذيري؟ » جاثليق گفت: « مگر من مي‌توانم آنچه را انجيل بگويد، رد کنم؟ بله ؛ به خدا قسم، حتي اگر خوشايندم نباشد و به ضررم تمام شود، هر چه انجيل بگويد قبول دارم. » امام فرمود: « اينک هر چه مي‌خواهي بپرس! » جاثليق گفت: « درباره ي نبوّت حضرت عيسي چه مي‌گويي؟ » امام فرمود: « به نبوت حضرت عيسي و کتابش اعتقاد دارم ولي به عيسايي که نبوّت حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم را انکار کند، ايمان ندارم. » جاثليق پرسيد: « آيا شاهدي وجود دارد که حضرت عيسي به آمدن محمد مژده داده است؟ » امام فرمود: « آيا يوحناي ديلمي را قبول داري؟ » جاثليق گفت: « به به! نزديکترين دوست مسيح! » امام فرمود: « آيا يوحنا نگفت عيسي مرا به دين محمد صلي الله عليه و آله وسلم مژده داد و خبر داد که بعد از او ظهور خواهد کرد؟ و آيا يوحنا اين مژده را به ياران خود نگفت؟ و آيا آنها به محمد ايمان نياوردند؟! » جاثليق گفت: « بله، ولي ما پيامبر عرب نمي شناسيم. » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 29.mp3
5.26M
🔰 سلسله جلسات 29 ❇️ تدریس کتاب ❇️ جلسه 29( جلسه 3 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
♨️شبهه یعنی واقعا بخاطر یکی دو گناه (مثلا چندتا تار مو بیرون بودن)خداوند من را داخل جهنم می برد و منم همیشه باید داخل جهنم بمانم❓❓ ✅جواب بخش دوم 👈✅اگر ما یکی دو روز ورزش کنیم هیچ کسی به ما ورزشکار نمیگوید ولی به آقای حسین رضا زاده و حسن یزدانی همه ورزشکار میگویند چون آنقدر این عمل ورزش کردن را تکرار کرده تا عنوان ورزشکار بر او صدق میکند. 👌👏💯انسان باید کاری بکند که با نماز خواندش روزه گرفتنش و... عنوان بر او صدق کند اگر صدق نکند به دردش نمیخورد 💯همینطور انسان با یک گناه یا چند گناه که داخل جهنم نمی رورد باید آنقدر این عمل گناه را تکرار کند تا عنوان بر او صدق کند تا جهنم برود. 👌💯✅👈البته این به این معنا نیست که برود گناه کند چون مجرم بودن از همین گناهان کوچک شروع می‌شود. ✅✅شما کافی است کلمه مجرم را در قرآن جستجو بفرمائید، هر قومی که عنوان مجرم بر او صدق کرد حتما خداوند آن قوم را عذاب کرد و کلکش کَنده شد☺️ به عنوان مثال👇👇 💢التوبة : 66 لا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إيمانِكُمْ إِنْ نَعْفُ عَنْ طائِفَةٍ مِنْكُمْ نُعَذِّبْ طائِفَةً بِأَنَّهُمْ كانُوا 💢 💢الأعراف : 84 وَ أَمْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ 💢 سوره اعراف ۴۰:إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّىَ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، و در برابر آن تکبّر ورزیدند، (هرگز) درهای آسمان به رویشان گشوده نمی‌شود؛ و (هیچ گاه) داخل بهشت نخواهند شد مگر اینکه شتر از سوراخ سوزن بگذرد! این گونه، گنهکاران را جزا می‌دهیم. و... @zandahlm1357
قاعده امکان أخس و باز از آنجا نور وجود در قوس صعود و عروج الی اللّه به مقتضای: « أَلاَ إِلَی اللَّهِ تَصِیرُ الاْءُمُورُ [۱] » و ترقّی به مبدأ المبادی است به طریق امکان اخسّ، یعنی تا مرتبه اخسّ از اخسّ استیفا[ی] وجود از مبدأ جود ننماید نوبت وجود به اشرف تر از او نرسد، چنان که حقّ تعالی در ترقّی و عروج انسان درجة بعد درجةٍ فرماید: « هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ [۲] »، چه تراب در ترقّی، ترکیب شده مقام جمادیت و معدنیت پیدا نماید، یعنی: أوّلاً: اغذیه نباتیه حیوانیه است و از او تکوّن مادّه نطفه حاصل شود، به همین اطوار از علقه و مضغه و جنین و طفل و مراهق و شاب و کهل و شیخوخیت، تا در انتها چنان که فرماید: « لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ [۳] »، فایز شود به مقام عقل قدسی و نفس مطمئنه که ابتداء اصل خلقت اند. [چهارم پاکی قلب است از غیر ]و آنجا منتهی می‌گرددش سیر و چون تمام قوس نزول و صعود منتهی در وجود انسان کامل محمّدی است که او غایة الغایات و لبّ اصفا و ثمره شجره وجود، بلکه آن حقیقت کلیه از حیث روح و بدن عالم وجود است بتمامها، یعنی او است انسان کبیر که عقلش عقل کلّ، و نفسش نفس کلّ، و جسمش جسم کلّ [است] به مقتضای: « مَا خَلْقُکُمْ وَ لاَ بَعْثُکُمْ إِلاَّ کَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ [۴] ». و او است حاوی بر مراتب قوس نزول و قوس صعود بکماله، و او است خلیفه واحده برای مستخلف واحد من جمیع الوجوه، و باقی مراتب عالم از عقول و نفوس و ملائکه و افلاک و کواکب به منزله اعضاء و اجزاء او، به تبع و شفاعت و همراهی او محشور الی اللّه، او است مظهر حق و جان عالم، کما قیل: حقّ جان جهان است و جهان جمله بدن اصناف ملائکه قوای این تن افلاک و عناصر و موالید اعضا توحید همین است دگرها همه فن [۱] ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه شوری، آیه ۵۳. [۲]: ۱ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۷. [۳]: ۲ - همان. [۴]: ۳ - سوره مبارکه لقمان، آیه ۲۸. [۱]: ۴ - دیوان، رباعی ها، بابا افضل کاشانی. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
توحید ابومحمد، حسن بن ابوالحسن دیلمی در کتاب اعلام الدین از مقداد بن شریح برهانی از پدرش روایت کرده که: در روز جمل، عربی برخاست و به امیرالمؤمنین گفت: شما می‌گویید خدا یکی است؟ اصحاب از پرسش وی بوی اعتراض استشمام کردند و خواستند مانع وی شوند. امام علی علیه السلام فرمود: رهایش کنید، آنچه او می‌خواهد، ما همان را از مردم انتظار داریم. امام فرمود: ای مرد اینکه گفته شود خدا یکی است چهار قسم است. دو وجه نسبت به خدا صحیح نیست و دو وجه صحیح است. دو وجهی که شایسته خدا نیست عبارت است از: اگر کسی بگوید خدا یکی است و مراد او یکی در عدد باشد صحیح نیست چون خدا دومی ندارد. قرآن کسی را که خدا را ثالث ثلاثه گفته کافر دانسته است. اگر کسی مرادش از واحد، نوعی از جنس باشد، صحیح نیست چه اینکه در این قول تشبیه نهفته است. اما دو وجهی که صحیح است عبارت است از: اول آنکه: بگوید خدا یکی است یعنی یکتا است و همتا ندارد. و دوم آنکه بگوید: خدا یکی است یعنی خدا در وجود و عقل و وهم مجسم نمی شود. این صحیح است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357