eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی شهید مطهری 29.mp3
5.26M
🔰 سلسله جلسات 29 ❇️ تدریس کتاب ❇️ جلسه 29( جلسه 3 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
♨️شبهه یعنی واقعا بخاطر یکی دو گناه (مثلا چندتا تار مو بیرون بودن)خداوند من را داخل جهنم می برد و منم همیشه باید داخل جهنم بمانم❓❓ ✅جواب بخش دوم 👈✅اگر ما یکی دو روز ورزش کنیم هیچ کسی به ما ورزشکار نمیگوید ولی به آقای حسین رضا زاده و حسن یزدانی همه ورزشکار میگویند چون آنقدر این عمل ورزش کردن را تکرار کرده تا عنوان ورزشکار بر او صدق میکند. 👌👏💯انسان باید کاری بکند که با نماز خواندش روزه گرفتنش و... عنوان بر او صدق کند اگر صدق نکند به دردش نمیخورد 💯همینطور انسان با یک گناه یا چند گناه که داخل جهنم نمی رورد باید آنقدر این عمل گناه را تکرار کند تا عنوان بر او صدق کند تا جهنم برود. 👌💯✅👈البته این به این معنا نیست که برود گناه کند چون مجرم بودن از همین گناهان کوچک شروع می‌شود. ✅✅شما کافی است کلمه مجرم را در قرآن جستجو بفرمائید، هر قومی که عنوان مجرم بر او صدق کرد حتما خداوند آن قوم را عذاب کرد و کلکش کَنده شد☺️ به عنوان مثال👇👇 💢التوبة : 66 لا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إيمانِكُمْ إِنْ نَعْفُ عَنْ طائِفَةٍ مِنْكُمْ نُعَذِّبْ طائِفَةً بِأَنَّهُمْ كانُوا 💢 💢الأعراف : 84 وَ أَمْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ 💢 سوره اعراف ۴۰:إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّىَ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، و در برابر آن تکبّر ورزیدند، (هرگز) درهای آسمان به رویشان گشوده نمی‌شود؛ و (هیچ گاه) داخل بهشت نخواهند شد مگر اینکه شتر از سوراخ سوزن بگذرد! این گونه، گنهکاران را جزا می‌دهیم. و... @zandahlm1357
قاعده امکان أخس و باز از آنجا نور وجود در قوس صعود و عروج الی اللّه به مقتضای: « أَلاَ إِلَی اللَّهِ تَصِیرُ الاْءُمُورُ [۱] » و ترقّی به مبدأ المبادی است به طریق امکان اخسّ، یعنی تا مرتبه اخسّ از اخسّ استیفا[ی] وجود از مبدأ جود ننماید نوبت وجود به اشرف تر از او نرسد، چنان که حقّ تعالی در ترقّی و عروج انسان درجة بعد درجةٍ فرماید: « هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ [۲] »، چه تراب در ترقّی، ترکیب شده مقام جمادیت و معدنیت پیدا نماید، یعنی: أوّلاً: اغذیه نباتیه حیوانیه است و از او تکوّن مادّه نطفه حاصل شود، به همین اطوار از علقه و مضغه و جنین و طفل و مراهق و شاب و کهل و شیخوخیت، تا در انتها چنان که فرماید: « لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ [۳] »، فایز شود به مقام عقل قدسی و نفس مطمئنه که ابتداء اصل خلقت اند. [چهارم پاکی قلب است از غیر ]و آنجا منتهی می‌گرددش سیر و چون تمام قوس نزول و صعود منتهی در وجود انسان کامل محمّدی است که او غایة الغایات و لبّ اصفا و ثمره شجره وجود، بلکه آن حقیقت کلیه از حیث روح و بدن عالم وجود است بتمامها، یعنی او است انسان کبیر که عقلش عقل کلّ، و نفسش نفس کلّ، و جسمش جسم کلّ [است] به مقتضای: « مَا خَلْقُکُمْ وَ لاَ بَعْثُکُمْ إِلاَّ کَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ [۴] ». و او است حاوی بر مراتب قوس نزول و قوس صعود بکماله، و او است خلیفه واحده برای مستخلف واحد من جمیع الوجوه، و باقی مراتب عالم از عقول و نفوس و ملائکه و افلاک و کواکب به منزله اعضاء و اجزاء او، به تبع و شفاعت و همراهی او محشور الی اللّه، او است مظهر حق و جان عالم، کما قیل: حقّ جان جهان است و جهان جمله بدن اصناف ملائکه قوای این تن افلاک و عناصر و موالید اعضا توحید همین است دگرها همه فن [۱] ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه شوری، آیه ۵۳. [۲]: ۱ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۷. [۳]: ۲ - همان. [۴]: ۳ - سوره مبارکه لقمان، آیه ۲۸. [۱]: ۴ - دیوان، رباعی ها، بابا افضل کاشانی. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
توحید ابومحمد، حسن بن ابوالحسن دیلمی در کتاب اعلام الدین از مقداد بن شریح برهانی از پدرش روایت کرده که: در روز جمل، عربی برخاست و به امیرالمؤمنین گفت: شما می‌گویید خدا یکی است؟ اصحاب از پرسش وی بوی اعتراض استشمام کردند و خواستند مانع وی شوند. امام علی علیه السلام فرمود: رهایش کنید، آنچه او می‌خواهد، ما همان را از مردم انتظار داریم. امام فرمود: ای مرد اینکه گفته شود خدا یکی است چهار قسم است. دو وجه نسبت به خدا صحیح نیست و دو وجه صحیح است. دو وجهی که شایسته خدا نیست عبارت است از: اگر کسی بگوید خدا یکی است و مراد او یکی در عدد باشد صحیح نیست چون خدا دومی ندارد. قرآن کسی را که خدا را ثالث ثلاثه گفته کافر دانسته است. اگر کسی مرادش از واحد، نوعی از جنس باشد، صحیح نیست چه اینکه در این قول تشبیه نهفته است. اما دو وجهی که صحیح است عبارت است از: اول آنکه: بگوید خدا یکی است یعنی یکتا است و همتا ندارد. و دوم آنکه بگوید: خدا یکی است یعنی خدا در وجود و عقل و وهم مجسم نمی شود. این صحیح است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357