eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📛 اینجا ؛ عبرتی تلخ برای همه مسلمانان... ⛔️ سیاست امروز غرب، آندلسی کردن ایران است ⛔️ @zandahlm1357
یک مقام آمریکایی: هر در به منزله جمهوری اسلامی است ما برای نظام باید این را سست کنیم همفر انگلیسی: باید را از زیر بیرون کشید! @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ زیبای "لبیک یا فاطمه الزهرا" به مناسبت هفته عفاف و حجاب کاری از گروه سرود و همخوانی شهدای انتظامی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأثير حجاب در رشد شخصيت زن يكى از نظريه هايى كه در اين زمينه بيان شده، پژوهشى است كه يكى از روان شناسان كشورمان انجام داده است. اين پژوهشگر با كمك گرفتن از نظريه هاى روان شناسان بزرگ و معروف، ميان نتايج حجاب و عوامل بلوغ روانى در زن مقايسه اى انجام داده و به نتايج جالبى رسيده است. [۱] او با توجه به نظريه هاى روان شناسانى چون «فرويد»، «اريك فروم»، «پياژه»، «كولبرگ» و «اريكسون» مراحل و دوره هاى تكامل روانى انسان را به پنج دوره تقسيم مى كند. اين مراحل كه از تولد و كودكى شروع مى شود، به مرحله بلوغ مى رسد و تا پايان دوره نوجوانى ادامه مى يابد. سه مرحله اول كه به دوران كودكى مربوط مى شود، چون از موضوع حجاب خارج است، مطرح نمى شود. ولى مرحله چهارم و پنجم از مراحل رشد و تكامل شخصيت را به اختصار توضيح مى دهيم. مرحله چهارم از تكامل روانى كه مرحله «تحرك» [۲] نام دارد، بهترين مرحله در بازشناسى اثر حجاب است. در سه مرحله قبل، بين پسر و دختر تمايز چندانى وجود ندارد، ولى با شروع اين مرحله، جدايى دو جنس در حالت هاى روانى و بروز شخصيت آغاز مى شود. در اين مرحله، تفاوت پسران با دختران، در شيوه رفتارى اجتماعى يا برخورد با اشياى بيرونى و محيط پيرامون خويش است. پسران اغلب، حالت تهاجمى، ستيزه جويى و نيز تمايل آشكار براى تسلط بر ديگران را از خود نشان مى دهند. در نتيجه، به افرادى خودرأى و داراى خودِ آمرانه و تقليدكننده از بزرگسالان تبديل مى شوند. در مقابل، در دختران، حالت جذب و انقياد و قدرت جلب توجه آشكار مى شود. در نتيجه، علاقه به پوشيدن لباس هاى زيبا، آرايش كردن، با عشوه سخن گفتن، با ناز قدم برداشتن و بروز حالت هاى مادرانه، در آنان به وجود مى آيد. [۱] مرحله پنجم، مرحله تكامل بلوغ و تعيين هويت انسانى است. در اين مرحله، ويژگى هاى بلوغ و هويت انسانى پسران و دختران، ظاهر مى شود. مردان صفت هايى مانند آرامش، پذيرش و صبر را به ويژگى هاى پيشين خود اضافه مى كنند و به جاى تسلط بر همه چيز و از جمله همه زنان، ميل به تسلط بر زندگى و خانواده خود را دارند. زنان نيز با رسيدن به بلوغ روانى، به جاى تمايل به جذب همه مردان و صرف تمام وقت و نيروى حياتى خود در اين راه، فقط به يك مرد (نامزد يا شوهر) توجه دارند و ديگر توانايى هاى جسمى و روحى خود را صرف سازندگى مى كنند. [۲] نويسنده درباره اينكه ممكن است در روند مرحله چهارم، اختلال ايجاد شود و اين اختلال موجب به وجود آمدن انحراف در تكامل شخصيت فرد شود، مى نويسد: مرحله چهارم اگر به دور از افراط و تفريط و به طور طبيعى پيش برود، مشكلى ايجاد نمى شود. ولى اگر اين شرط رعايت نشود و پسران و دختران رفتارهاى خود را كنترل نكنند، يعنى پسران بيش از حد، حالت تهاجمى و ستيزه جويى داشته باشند و دختران هم بيش از حد، جلوه گرى و خودنمايى كنند و به ظهوردادن زيبايى هاى خود بپردازند، ممكن است دو نوع اختلال به وجود آيد. نخست، عوض شدن نقش پسر و دختر كه خطر همجنس گرايى از همين جا به وجود مى آيد و دوم تثبيت در اين مرحله و نرسيدن به مرحله پنجم؛ يعنى تكامل و بلوغ و در نتيجه، متوقف شدن رشد شخصيت است كه باعث مى شود پسران هميشه تشنه قدرت و خواهان تسلط بر ديگران بوده و دختران به موجوداتى كاملاً گيرنده تبديل شده و هميشه اسير توجه ديگران باشند. چنين دخترانى همواره مجبورند پذيرش خود را به خويشتن و ديگران اثبات كنند. ازاين رو چنين زنانى از سازندگى و به ويژه استقلال شخصيت باز مى مانند. [۱] امروزه در بيشتر جوامع انسانى، اين توقف شخصيت به شكل هاى گوناگون، تشويق و تبليغ مى شود. به نمايش گذاشتن عكس‌ها و فيلم هايى كه بى بند و بارى را رواج مى دهد و نيز حضور زنان بدحجاب با آرايش هاى غليظ در سينما و اينترنت و پخش سريال هايى كه روابط صميمى ميان زن و مرد نامحرم را رواج مى دهد و الگو قرار دادن آنها يا نمايش فيلم هايى كه خشونت را نشان مى دهد و الگو قرار دادن شخصيت هايى كه در اين فيلم‌ها به سرعت آدم مى كشند و بر تصاحب زنان بسيار و نداشتن همسر و ويرانگرى مى بالند، از بدترين نمونه هايى است كه دختران و پسران را از رشد و رسيدن به مرحله بلوغ روانى باز مى دارد. [۱] نويسنده در ادامه، به بيان برخى پيامدهاى فردى و اجتماعى فرهنگ ابتذال كه نتيجه آن تثبيت و توقف در مرحله چهارم رشد و نرسيدن به كمال بلوغ است، مى پردازد و مى نويسد: زنان و مردانى كه از چنين فرهنگى تأثير مى پذيرند، هميشه از زوال قدرت جذب و نفوذ در ديگران، نگران و ناراضى اند. به شدت از روزگار پيرى مى هراسند و عطش رنج آور آنها براى پيروزى، خاموش شدنى نيست. چنين زنان و مردانى، به طور طبيعى طعم محبت واقعى را نچشيده اند و مجالى براى مهرورزى، عشق و قبول مسئوليت ندارند. شايد به همين دليل است كه اكنون بيش از ۶٣ درصد خانواده هاى آمريكايى، تك والدى هستند؛ زيرا لازمه زندگى مشترك، گذشت، قبول مسئوليت، مهرورزى و محبت
انسانى است و چنين ويژگى هايى با الگوها و نمونه هاى عرضه شده در آن جامعه كه هنرى جز نفوذ بر ديگران و جلب توجه آنها ندارند، در تعارض است. زندگى خانوادگى، نه مكانى است براى تصاحب همه زنان و نه مجالى براى جلب توجه همه مردان. [۱] ---------- [۱]: بررسي مسئله پوشيدگي از ديدگاه روان شناسي، شهريار روحاني، ص١١. [۲]: Pregenital stage. [۱]: بررسي مسأله پوشيدگي ازديدگاه روان شناسي، ص٢٣. [۲]: همان، ص٣٢. [۱]: بررسي مسأله پوشيدگي از ديدگاه روان شناسي، ص٢۵. [۱]: بررسي مسأله پوشيدگي از ديدگاه روان شناسي، ص٣۵. [۱]: بررسي مسأله پوشيدگي از ديدگاه روان شناسي، ص۴٨. آن گاه نويسنده به توضيح ويژگى هاى شخصيتى زنان رشديافته مى پردازد و مى نويسد: در مقابل، زنانى كه به مرحله تكامل و بلوغ روانى رسيده اند، زنانى سازنده، دانشمند، ايثارگر و خدمت گزارند و در تمام جوامع، از اين سبك سرى‌ها به دور بوده، در زندگى و سلوك اجتماعى، به مراتب از ديگر زنان، ساده تر زيسته و شخصيت بالغ آنها اسير جلب كردن ديگران نيست. آنها لباس هاى جلف نمى پوشند، كمتر از ديگران در انظار آرايش مى كنند و عموماً در زندگى خانوادگى موفق اند. [۲] با توجه به آنچه گفته شد، فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ حجاب و رعايت نكردن حريم ميان زن و مرد، عامل بسيارى از مشكلات روانى و اجتماعى براى افراد، به ويژه زنان است. نويسنده در اين باره مى نويسد: هرچه زنان و دختران در استفاده از وسايل آرايش و زيبايى، بيشتر افراط كنند، عطش آنها در خودنمايى و جلب توجه ديگران بيشتر مى شود و وابستگى و بى ارادگى شان شديدتر مى گردد. روشن است كه اين روند، به خودى خود، نفاق، كرنش، قبول اسارت، سبك سرى، ازخودبيگانگى، احساس دلتنگى و بالأخره در روزگار ميانسالى و پيرى، اندوه و رنج پايان پذيرى را به ارمغان خواهد آورد و با سپيد شدن هر تار مو و آشكار شدن هر خطى بر چهره، گويى ذخيره حياتى اين گونه زنان پايان مى پذيرد؛ زيرا از تنها وسيله دلگرمى و اميد براى زندگى، چيزى باقى نمانده است. [۱] اين نويسنده سپس به تأثير رعايت حجاب در رشد و تكامل شخصيت زن پرداخته و نوشته است: در برابر اين توصيه ها، اديان توحيدى نيز شيوه اى توصيه كرده اند. يكى از مؤثرترين روش‌ها براى رشد شخصيت زن و آزادى از قيد وابستگى به جلب توجه و خودنمايى، پوشيدگى و مستورى است. پوشيدگى براى دختران از زمره نيازهاى اساسى براى رشد و بلوغ روانى در اين مرحله است كه بايد در دوران نوجوانى تأمين شود. دختران با مستور نگه داشتن خويش از نامحرم، در حقيقت، اختصاصى بودن جلب توجه ديگران را مى آموزند تا در آينده نيز از اين گيرندگى و جذابيت در محدوده خانواده، به طور سازنده، استفاده كنند و اين نهاد مقدس را تحكيم بخشند. اين تمرين (حجاب) در حقيقت، تعديلى است در برابر خواست طبيعى، كه اقتضاى آن، جذب و گيرندگى بود. پوشيدگى دختران، مانند رفتن به مدرسه در يك صبح سرد و زمستانى است كه طبيعتاً با قبول رنج و تحمل فشار همراه است. اما هرز نرفتن نيروهاى تعالى بخش و سازنده نوجوانان دختر و بعدها زنان، ضرورى است؛ چنان كه آيات حجاب نيز به آن اشاره كرده است. [۱] نويسنده در پايان، زنان و دختران را از ارزش هاى حقيقى خود آگاه مى كند و مى نويسد: مواهب خداوند به زنان، تنها زيبايى ظاهرى نيست كه با پايان يافتن آن، زن به پايان نقش خود در حيات اجتماعى نزديك شود. ارزش زنان به كسب كمالات و فضيلت هاى اخلاقى و انسانى و جلب رضاى خداوند متعال است، نه اصرار بيهوده بر جلب توجه ديگران كه متأسفانه، بزرگ ترين بازنده اصلى اين بازى، زنان خواهند بود. [۲] ---------- [۲]: همان، ص۴٩. [۱]: بررسي مسأله پوشيدگي از ديدگاه روان شناسي، ص ۴٩. [۱]: بررسي مسأله پوشيدگي از ديدگاه روان شناسي، ص۵١. [۲]: همان، ص ۵۵. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
كار مهمّى نكرده ام شيخ انصارى مردى كه (مرجع كل فى الكلّ شيعه) مى شود آن روزى كه مى ميرد با آن ساعتى كه به صورت يك طلبه فقير دزفولى وارد نجف شده است فرقى نكرده است. وقتى كه خانه او را نگاه مى كنند مى بينند مثل فقيرترين مردم زندگى مى كند. يك نفر به ايشان مى گويد: آقا! خيلى هنر مى كنيد كه اين همه وجوهات در دست شما مى آيد هيچ تصرّفى در آن نمى كنيد. - چه هنرى كرده ام؟ - چه هنرى از اين بالاتر كه اين همه پول از خمس و زكات نزد شماست و شما اينگونه اينگونه زندگى مى كنيد!! شيخ انصارى مى فرمايند: كارى مهم نكرده ام! حداكثر كار من مثل كار خرچكى هاى كاشان است كه مى روند تا اصفهان وبرمى گردند و در مقابل مقدار پولى كه بعضى از مردم كاشان به آنها مى دهند از اصفهان جنس بر ايشان خريدارى مى كنند ومى آورند. آيا شما ديده ايد كه اينها به مال مردم خيانت كنند؟ ما هم همين طور امين مردم هستيم و نمى توانيم از وجوهات و اموالى كه به دست ما سپرده مى شود نفع شخصى ببريم. (۳۲) اَلّلهُمَّ اِنّى اَعُوذُبِكَ مِن عِلم لا يَنفَعُ وَ عَمَلٍ لا يَرفَعُ وَ دُعاءٍ لايُسمَعُ: خدايا! به تو پناه مى برم از علمى كه بهره نرساند و از عملى كه مقبول نگردد و از دعايى كه شنيده نشود. مناجات پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله نهج الفصاحه صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
احتجاج علی بحدیث غدیر در رحبه و اگر این حدیث و لفظ مولی نص بر امامت و خلافت ابتدائیه نبود حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام مکرر بآن احتجاج نمی نمود و مخصوصا در جلسات شوری استشهاد بآن نمی کرد چنانچه خطیب خوارزمی در ص ۲۱۷ مناقب و ابراهیم بن محمد حموینی در باب ۵۸ فرائد و حافظ ابن عقده در کتاب الولایه و ابن حاتم دمشقی در درّ النظیم و ابن ابی الحدید در ص ۶۱ جلد دوم شرح نهج البلاغة مفصّلا نقل نموده اند بالاخص در رحبه که سی نفر از اصحاب بآن شهادت دادند. چنانچه امام احمد بن حنبل در ص ۱۱۹ جزء اول و در ص ۳۷۰ جزء چهارم مسند و ابن اثیر جزری در ص ۳۰۷ جلد سیم و ص ۲۰۵ و ۲۷۶ جلد پنجم اسد الغابه و ابن قتیبه در ص ۱۹۴ معارف و محمد بن یوسف گنجی شافعی در کفایت الطالب و ابن ابی الحدید در ص ۳۶۲ جلد اول شرح نهج البلاغه و حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص ۲۶ جلد پنجم حلیة الاولیاء و ابن حجر عسقلانی در ص ۴۰۸ جلد دوم اصابه-و محب الدین طبری در ص ۶۷ ذخائر العقبی-و امام ابو عبد الرحمن نسائی در ص ۲۶ خصائص العلوی و علامۀ سمهودی در جواهر العقدین-و شمس الدین جزری در ص ۳ اسنی المطالب- و سلیمان بلخی حنفی در باب ۴ ینابیع المودّة و حافظ ابن عقده در کتاب الولایة و دیگران از أکابر علمای شما احتجاج علی علیه السّلام را در رحبۀ کوفه با مسلمانان نقل نموده اند که حضرت در مقابل مردم ایستاد فرمود سوگند می‌دهم شما را هر کس در غدیر خم از رسول خدا بگوش خود دربارۀ من چیزی شنیده برخیزد و گواهی دهد سی تن از اصحاب برخاستند که دوازده تن از آنها بدری بودند و گفتند ما در روز غدیر خم دیدیم که رسول خدا دست علی را گرفت و بمردم فرمود أ تعلمون انّی اولی بالمؤمنین من انفسهم قالوا نعم قال من کنت مولاه فهذا علیّ مولاه الخ [۱] سه تن از آن جمعیت شهادت ندادند که یکی از آنها أنس بن مالک بود که گفت پیری مرا گرفته فراموش نمودم حضرت نفرینشان نمود و مخصوصا دربارۀ أنس فرمود اگر دروغ می‌گوئی خداوند تو را به پیسی و برص مبتلا کند که عمامه او را نپوشاند پس أنس از جای برنخاست مگر آنکه بدنش مبروص و پیش شد (در بعض اخبار دارد کور و پیس شد)؟!!. ---------- [۱]: ۱) آیا می‌دانید که من سزاوار ترم بمؤمنان از خود آنها گفتند آری فرمود هر کس را من مولای او هستم این (علی) مولای اوست بدیهی است حجت قرار دادن این حدیث و استشهاد نمودن بآن دلیل کامل بر اثبات حق اعظم خود که امارت و خلافت منصوصه باشد بوده است. (در این موقع صدای مؤذن بلند و آقایان برای أداء نماز عشاء برخاستند و بعد از أداء فریضه و استراحت و صرف چای). پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-6 - تصنیف : مولا جانم.mp3
3.5M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 خوشا دردی!که درمانش تو باشی خوشا راهی! که پایانش تو باشی خوشا چشمی!که رخسار تو بیند خوشا ملکی! که سلطانش تو باشی خوشا آن دل! که دلدارش تو گردی خوشا جانی! که جانانش تو باشی خوشی و خرمی و کامرانی کسی دارد که خواهانش تو باشی چه خوش باشد دل امیدواری که امید دل و جانش تو باشی! همه شادی و عشرت باشد، ای دوست در آن خانه که مهمانش تو باشی گل و گلزار خوش آید کسی را که گلزار و گلستانش تو باشی چه باک آید ز کس؟ آن را که او را نگهدار و نگهبانش تو باشی مپرس از کفر و ایمان بی‌دلی را که هم کفر و هم ایمانش تو باشی مشو پنهان از آن عاشق که پیوست همه پیدا و پنهانش تو باشی برای آن به ترک جان بگوید دل بیچاره، تا جانش تو باشی عراقی طالب درد است دایم به بوی آنکه درمانش تو باشی 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357
انسان شناسی ۲۷۹.mp3
11.68M
۲۷۹ یهو به خودم اومدم دیدم، ※ ده سال گذشت، دکترامو گرفتم، اما از قدرتهای روحی‌ام هیچی باقی نموند! ※ سه ساله اونقدر مشغول بچه‌داری‌ شدم، که نمازام هم یکی درمیون خوندم! ※ پونزده ساله مشغول هیئت داری‌ام، اما هنوز نمی‌تونم با پدرم و مادرم درست حرف بزنم! ✘ چی میشه یهو آدم می‌فهمه همه‌ی عمرشو باخته!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای که از کوچه پاییزی ما باخبری ما کجا گل بفروشیم که از ما بخری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ♦️♦️♦️♦️ گویند ضریح نگاه تو معجزه دارد ای کاش که من زائر چشمان تو بودم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا