eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
بی نیازی عمربن عبدالعزیز چنین دعا می‌کرد: خدایا مرا با نیازمندی به خودت، از دیگران بی نیاز نما و به استغنای از خودت، نیازمند کسی نساز. تفسیر آیه فلا اقسم بالخنس الجوار الکنس خنس و کنس دو اسمی هستند که خدا به آنها سوگند یاد کرده است، این دو اسم همان خمسه متحیرة (عطارد، زهره، مریخ، مشری و زحل) هستند. خُنَّس از خنس مشتق شده و به معنای بازگشت است. کنَّس نیز از کنس الوحش گرفته شده و به معنای حرکت حیوان به لانه است. این ستارگان در زیر نور خورشید ناپدید می‌شوند مانند اینکه به لانه خود می‌روند و مخفی می‌گردند. برخی گفته اند مراد از کنس کسانی است که در کنیسه‌ها هستند. به هر حال در آیه شریفه، خنس اشاره به رجوع و کنس، اشاره به اقامت و جواری، اشاره به استقامت آنهاست. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
30.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 8 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 8⃣ ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
بررسى علل امتناع اوليۀ على (عليه السّلام) از پذيرش خلافت و قبول بعدى اشاره ديديم كه على (عليه السّلام) در شوراى كذايى عمر در برابر سؤال عبدالرحمن بن عوف مبنى بر انصراف از نامزدى خلافت، جانشينى پيغمبر را از آنِ خود مى دانست و حاضر به انصراف نبود؛ اما پس از هلاكت عثمان زمانى كه عموم مردم به سوى آن حضرت هجوم آوردند و از او تقاضا كردند خلافت را بپذيرد، امتناع فرمود و در برابر درخواست آنان مقاومت مى كرد و مى فرمود: مرا رها كنيد. حال اين سؤال پيش مى آيد كه چرا در آن مقطع پس از مرگ عمر، على (عليه السّلام) ادّعاى خلافت داشت، اما پس از قتل عثمان حاضر به پذيرفتن خلافت نبود؟ در پاسخ بايد گفت كه از ديدگاه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) هرچند عمر بدعت‌ها گذاشت و انحرافاتى را كه از زمان ابوبكر آغاز شده بود، تشديد كرد، ولى نظر به سخت گيرهاى حكومتى و نظارت دقيق بر كارگزاران خود و ساده زيستى خويش و نزديكانش، معنويت و ارزش هاى الهى كه پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله) در ميان مردم ايجاد كرده بود، هنوز باقى مانده و اگرچه كم رنگ شده بود، اما بى رنگ نگرديده بود. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) مى دانست كه با تحمل قدرى مشكلات، تودۀ مردم را مى توان پس از حكومت عمر به حال و هواى دوران پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بازگرداند. اما عثمان در دوران طولانى خلافت خود با سوء تدبير و خطاهاى فاحش و اعمال ناپسندى كه به علم و عمد مرتكب شد، تودۀ مردم را چنان از معنويات و ارزش هاى اخلاقى و مذهبى دور و وابسته به دنيا و مطامع آن گردانيد كه تغيير دادن و متحوّل ساختن آنان در جهت تعاليم پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) كارى بسيار مشكل و سخت بود. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به خوبى مى دانست كه در اوضاع و احوال به ارث رسيده از دوران حكومت عثمان، مسلمانانى كه جز پوستۀ خشك و بى محتوايى از اسلام، نسبت به روح بلند آيين پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بيگانه شده اند، نمى خواهند شخصيت و روحياتى را كه در ۱۳ سال حكومت عثمان پيدا كرده و به آن خو گرفته اند، تغيير دهند. بنابراين كار كردن بر روى چنين مسلمانانى به مراتب سنگين تر و سخت تر از دعوت مشركانى بود كه در برابر منطق نيرومند اسلام خلع سلاح مى شدند. به تعبير ديگر دشوارى هايى كه على (عليه السّلام) با آن روبه رو بود، بيش از آن بود كه براى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) رخ داده بود. از سوى ديگر اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از به خلافت رسيدن ابوبكر و عمر و نيز بعد از توطئۀ شورا كه عثمان به خلافت رسيد، به وظيفۀ خود، به منظور آگاه كردن مردم از عواقب خطرناك انتخاب افراد فاقد صلاحيت لازم براى جانشينى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بارها عمل كرد؛ ولى مردم آن حضرت را رها نموده و به سخنانش توجه نكردند، لذا از لحاظ شرعى ديگر مسئوليتى در قبال آن‌ها نداشت. از اين رو بود كه به آن‌ها مى فرمود، مرا رها كنيد و به سراغ كسانى كه پيش از اين رفته بوديد، برويد. همچنين اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به خوبى مى دانست كه تقاضا و اصرار زياد مردم به او براى به دست گرفتن خلافت، از روى احساسات و هيجان است، و فردا كه بخواهد طبق روش خود آن‌ها را به حال و هواى دوران پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بازگرداند، در برابرش مقاومت مى كنند و كم كم پراكنده خواهند شد. به اين جهت تأكيد مى فرمايد كه «شما نمى توانيد حكومت مرا تحمّل كنيد»، اما مردم احساساتى و هيجان زده تعهّد مى دهند كه با او همراه خواهند بود. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به خوبى بر اين نكته نيز واقف بود كه هر چند امامت او منصوص از جانب خدا است، ولى مردم اگر او را يارى نكنند و رهايش سازند، خلافت و حكومتش تحقّق نخواهد يافت و يا بسيار متزلزل خواهد بود. بنابراين آن حضرت پس از پافشارى بسيار مردم، با آن‌ها اتمام حجت كرد و براى وفاى به بيعت تعهّد گرفت تا اگر فردا از اصرار خود به او براى گرفتن امر خلافت پشيمان شدند، مسئوليت تمام حوادث و پيشامدها بر عهدۀ آنان باشد. اما عللى باعث گرديد تا حضرت على (عليه السّلام) با علم به وقوع معضلات و مشكلات بسيارى كه در راهش به وجود خواهد آمد، خلافت را بپذيرد. اين علل را اميرالمؤمنين (عليه السّلام) چنين برشمارد. [۱] ---------- [۱]: . فراز آخر خطبۀ شقشقيه: لَوْلا حُضُور الحاضِر وَقيامُ الحُجّة بِوُجُودِ النّاصِرِ وَما أخَذَ اللهُ عَلَى الْعُلَماء الاّ يقارّوُا عَلَى كِظَّةِ ظالِمٍ وَلا سَغَبِ مَظْلوُمٍ لألقَيْتُ حَبْلَها عَلَى غارِبِها وَلَسَقَيْتُ آخِرَها بِكَأسِ اوَّلِها. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
4_6001517124512647957.pdf
256.7K
✅داریوش دروغگو قاتل بردیا و کمبوجیه پسران کوروش(7) 📝مقاله ایی از دکتر حیدری باستان شناس ایرانی @zandahlm1357
بیشترین ردپای ترور در تاریخ ایران باستان در دورۀ هخامنشی مشاهده می‌شود(8) 🔻دکتر اسماعیل سنگاری تاریخدان معروف ایرانی و عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان در این باره می نویسد : ▪️تاریخ ایران باستان را می‌توان به دو بخش تاریخ اساطیری و تاریخ واقعی تقسیم کنیم. در بخش تاریخ اساطیری، دستاویزمان شاهنامۀ فردوسی است و در آن دو حکایت مربوط به تروریسم مشاهده می‌شود. در ماجرای اول رستم در دام نابرادری خود، شغاد، که توسط اسفندیار اغوا شده بود، افتاده و از پا در می‌آید. در ماجرای دوم فریدون، ایران را میان سه فرزند خود تقسیم می‌کند و ایران‌شهر را که بهترین سرزمین و قلب دنیا بود، به ایرج می‌سپارد. برادرانش به او حسادت کرده و در نهایت او را در سراپردۀ خود از پا در می‌آورند. در ایران گزارش‌های متعددی از ترور در دورۀ هخامنشی داریم.👈 ماجرای قتل بردیا توسط داریوش برای رسیدن به قدرت👉 و ماجرای قتل آماستریس، همسر اردشیر دوم، با گوشت آلوده توسط مادر اردشیر نمونه‌هایی از این ترورها هستند. این‌ها مختصر ریشه‌هایی از ترور در دوران باستان است که تحلیل آن‌ها برای ما راهگشا خواهد بود. 🌐https://b2n.ir/479619 @zandahlm1357
4_6003768924326332668.mp3
7.13M
احمد شاملو : داریوش هخامنشی انتقام جویی دیوانه وار و درنده خویی باورنکردنی و دروغگو بوده است (9) 🔹احمد شاملو در سخنرانی که در دانشگاه برکلی آمریکا در سال 1991 میلادی داشتند نکات بسیار جالبی از تاریخ هخامنشیان بیان می کنند 🔻برخی از نکات مهم فایل صوتی ایشون : ▪️ما برای پی بردن به واقعیت ِ امر، یک سند ِ معتبر ِ تاریخی دردست داریم. این سند عبارت است از کتیبه‌ی بیستون که بعدها به فرمان ِ همین داریوش بر سنگ کنده شده. گیرم از آن‌جا که معمولاً دروغ‌گو کم‌حافظه می‌شود همان چیزهایی که برای تحریف تاریخ بر این کتیبه نَقر شده است مشت ِ این شیادی تاریخی را بازمی‌کند.... ▪️حقیقت این است که اصلاً گئوماته نامی در میان نبود و آن که به دست داریوش و هم‌پالکی‌های‌اش به قتل رسیده، خود بردیا بوده است ▪️اصولاً خود ِ این انتقام‌جویی‌ دیوانه‌وار و درنده‌خویی‌ باورنکردنی، به قدر ِ کافی لو دهنده هست. 🔻برای دیدن تمام متن سخنرانی ایشون همراه با صوت به سایت زیر مراجعه کنید 🌐https://b2n.ir/u41991 @zandahlm1357