eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام در پی فاجعه مصیبت بار کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج در سرزمین منا بسم الله الرّحمن الرّحیم اِنّا ِلله وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون (۱) فاجعه ی مصیبت بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف الرّحمان و مؤمنانِ مهاجر الی الله از کشورهای گوناگون جان باختند، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز ده‌ها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت دیدگان، این حادثه ی اندوه بار را به روح مطهّر حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه وآله) و به ساحت مقدّس ولیّ الله الاعظم حضرت صاحب الزّمان (ارواحنا فداه) که صاحب عزای اصلی است و به همه ی بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام بویژه در ایران عزیز تسلیت عرض میکنم و رحمت خاصّه ی خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامی اش و شفای عاجل آسیب دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسئلت مینمایم و یادآور میشوم: ۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج، تلاش طاقت فرسای خود در شناسایی جان باختگان و معالجه ی مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند، همچنان ادامه دهند و همه ی کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند. ۲. هر گونه کمک ممکن را به حجّاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حقّ برادری اسلامی را به انجام رسانند. ۳. دولت سعودی موظّف است مسئولیّت سنگین خود را در این حادثه ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده ی حق و انصاف عمل کند. مدیریّت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده، نباید از نظر دور بماند. ۴. جان باختگان این حادثه ان شاءالله مشمول این کلام نورانی قرآنند که: وَ مَن یَخرُج مِن بَیتِه مُهاجِراً اِلَی اللهِ وَ رَسولِه ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجرُه ُ عَلَی الله؛ (۲) این برای بازماندگان، تسلّای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پُربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته اند و ان شاءالله مورد لطف و رحمت ویژه ی احدیّتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزاداران، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم. والسّلام علی عباد الله الصّالحین سیّدعلی خامنه ای دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار ۱) سوره ی بقره، بخشی از آیه ی ۱۵۶؛ «... ما از آنِ خدا هستیم، و به سوی او باز میگردیم. » ۲) سوره ی نساء، بخشی از آیه ی ۱۰۰؛ «... و هرکس [به قصد] مهاجرت در راه خدا و پیامبر او، از خانه اش به درآید، سپس مرگش دررسد، پاداش او قطعاً بر خدا است... » .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
ترجمه فارسى خوب از نهج البلاغه من البته از آنچه انجام گرفته كم و بيش مطّلعم و نمى خواهم به زحمات فراوانى كه به خاطر برگردان نهج البلاغه به فارسى انجام گرفته خداى ناخواسته به چشم بى قدرى نگاه كنم. در يك كنگره ديگر هم كه سه سال پيش تشكيل شده بود و بنده توفيق يافتم و شركت كردم، از عالم جليل آقاى فيض الاسلام كه اول بار اين كتاب را به فارسى ترجمه كرده و در اختيار مردم قرار داد و صداى نهج البلاغه را براى اولين بار به گوش مردم رساند، تشكر كردم و باز هم تشكر مى كنم، همچنين از چند نفر نويسندگان محترمى كه از نهج البلاغه ترجمه هاى منتخب يا آزاد، به صورت بيان محتوا، به دست داده اند، به سهم خود سپاسگزارم. ليكن مى خواهم عرض كنم جاى يك ترجمه كامل و همه جانبه از نهج البلاغه جاى يك ترجمه كامل و روشن و رسا از قرآن در جامعه ما همچنان خالى است و به نظرم قصور و غفلتى كه تا كنون شده است مايه سرشكستگى است. من خواهش مى كنم « بنياد نهج البلاغه » اين مسأله را با فوريت و جديت تعقيب كند، همچنانى كه براى چندمين بار از همه كسانى كه مى توانند ترجمه خوبى از قرآن كريم به فارسى تهيه كنند و ارائه دهند خواهش مى كنم اين كار را بكنند. جمهورى اسلامى بعد از پنج سال به نظرم قدرى دير كرده است. بايد اين كار زودتر انجام مى گرفت و هرچه مى گذرد ديرتر مى شود. به نظر من اشكالى ندارد كه چندين نفر شروع كنند به ترجمه اين دو اثر مقدس و هر مقدار را كه مى توانند پيش ببرند. چون به هر حال هيچ ترجمه اى كامل نخواهد بود. يعنى اين طور نباشد كه اگر كسانى شنيدند كه فلان نويسنده خوب و آشنا به زبان عربى مشغول ترجمه نهج البلاغه يا « قرآن » شده از كار دست بكشند و كارى نكنند. هر كسى شوق اين كار را در خود احساس مى كند شروع كند. اگر ده ترجمه بسيار خوب هم از « قرآن كريم » و نهج البلاغه شريف داشته باشيم زيادى نيست، و هيچ اشكالى ندارد كه علائق مختلف و ذوقهاى گوناگون و ديدگاههاى مختلف از يك آيه يا يك جمله بتوانند خواننده را به ابعاد واقعى آن جمله قدرى نزديكتر كنند. بنابراين به نظر من اين كار امروز در اولويت قرار دارد. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 61.mp3
6.05M
61 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣چرا بعضیا تادستاشون رو به دعا بلند میکنند؛ از اجابت،سرشار میشن؟ 💓وچرا صدای قلب بعضیا،اصلا به آسمون نمیرسه؟ فرق اينا باهم، چيه؟
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۰) 💠 مثل آقای خامنه ای پیدا نمی کنید 📌 امام خمینی (ره ): به شما عرض می کنم. شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بنای قلبی اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی کنید. ایشان را من سال های طولانی می شناسم. 📚 صحیفه نور، جلد ۱۷، صفحه ۱۷۰ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
مأمون و دانشمندان اسلامي : مأمون، متكلمان و دانشمندان اسلامي و ساير اديان را نزد امام رضا (ع) گرد هم آورد. علي بن جهم از متكلمان اسلامي از امام رضا پرسيد: اي زاده پيامبر! آيا شما قائل به عصمت انبيائيد؟ فرمود: آري. گفت: پس با اين سخن خداي متعال چه ميكنيد كه فرمود: « و عصي آدم ربه » و نيز « و ذالنون اذ ذهب مغاصبا فظن ان لن نقدر عليه » و اين كه درباره يوسف فرمود: « و لقد همت به و هم بها » و درباره داوود فرمود: « و ظن داود انما فتناه » امام رضا (ع) به او فرمود: واي بر تو اي علي. از خدا بترس و زشتي را به انبياء نسبت مده. اما سخن خدا در مورد آدم: بدان كه خدا آدم را آفريد تا جانشين او در زمين باشد. خدا آدم را براي بهشت نيافريد و نافرماني آدم در بهشت بود نه در زمين و زماني كه به زمين آمد معصوم گرديد. و اما در مورد يونس: يونس بر اين باور بود كه خداوند روزياش را در تنگنا قرار نميدهد. و در مورد حضرت يوسف: آن زن قصد گناه كرد و چنانچه او يوسف را به گناه بزرگي وا مي‌داشت، وي قصد كشتن او را مي‌کرد. اما خداوند كشتن وگناه را از يوسف دور كرد. اما در مورد داوود: داوود تنها پنداشت كه خداوند مخلوقي داناتر از او نيافريده است خداوند نيز دو فرشته را بر بالاي محراب او فرستاد تا در بين آنها قضاوت كند داوود از شاكي دليل نخواست و به شخص شکايت شده توجه نكرد و اين خطاي داوري او بود. (عصمت انبياء و رسولان – تأليف سيد مرتضي عسگري). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
مروری بر فرقه‌ها و جریان‌های مختلف شیعی اشاره از آغاز تشیع تا امامت امام رضا (علیه السلام) در این قسمت، سعی بر آن است تا مروری بر فرقه‌ها و جریان‌های مختلف شیعی از ابتدای این جریان‌ها – جریان‌های منجر شده به فرقه- صورت گیرد و طبیعتاً در این مرور، فرقی که تا زمان امامت امام رضا (علیه السلام) کم رنگ و بی اهمیت و یا حتی مضمحل و نابود شده بودند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. - غالیان [۱]: از دورة حکومت امام علی (علیه السلام) در کوفه (۳۵-۴۰ ه. ق) روایات متعددی در مورد غلو دربارة آن حضرت (علیه السلام) رسیده است که می‌توان آنها را در سه بخش مورد بررسی قرار داد. یک دسته از این گزارش ها، مربوط به شخصیتی جنجالی به نام «عبدالله بن سبا» است که کتاب‌های تاریخی و همچنین کتاب‌های فرقه شناسی، نقش بزرگی برای او در تحولات سیاسی و عقیدتی اواخر حکومت عثمان و دوران حکومت امام علی (علیه السلام) قائل شده اند. برخی از کتاب‌های تاریخی، توطئه علیه عثمان در مصر، تحریک عمار یاسر برای مخالفت با عثمان [۲]، و بالاخره طرح برخی مسائل کلامی مثل رجعت و وصایت حضرت علی (علیه السلام) را به او نسبت داده اند. [۳] امّا آنچه جالب توجه است این که معمولاً در این نوع کتاب های، سخنی از اعتقاد «ابن سبا» به الوهیت امام علی (علیه السلام) و رواج این اعتقاد وجود ندارد. در اواخر قرن سوم نام ابن سبا به کتاب‌های فرقه شناسی راه یافت و از آنجا به روایات نفوذ کرد. در کتب فرقه شناسی، عقایدی همچون الوهیت حضرت علی (علیه السلام)، مهدویت آن حضرت (علیه السلام)، تناسخ و... به او نسبت داده شده است. [۱] از آنجا که برخی، پیشینة عمیقی برای وی در یهودیت قائل بودند، اسلام او را صوری و انگیزه ای برای ضربه به اسلام از راه طرح عقاید انحرافی دانسته و از این راه ارتباطی بین تشیع و یهودیت برقرار ساخته اند. به طوری که در طول تاریخ اسلام بسیاری از مخالفان و معاندان شیعه، اصل تشیع و یا نفوذ عقاید مخالف عامه در این مذهب را ساخته و پرداخته ابن سبا می‌دانستند. امّا در قرن چهاردهم هجری، مورخان و تحلیل گران تاریخ اسلام با استفاده از مطالعات روشمند، برای اولین بار در وجود تاریخی چنین شخصیتی تشکیک کردند، چنان که در ادامة این جریان، ضربة اساسی بر پیکرة این افسانه از سوی دانشمند معاصر شیعی علامه سید مرتضی عسکری وارد شد. ایشان به طرق مختلف، افسانه و ساختگی بودن ماجرای ابن سبا را ثابت می‌کند. [۲] دسته دوم، گزارش‌های رسیده در مورد زطهاست که قومی از کولی‌های هندی بوده اند. روایت شده که هفتاد نفر از آنها پس از ماجرایی [۳] نزد امام علی (علیه السلام) آمده، بر او سلام کردند. حضرت (علیه السلام) به زبان آنها جواب داد و با آنها گفتگو کرد. آن گاه آنان ادعای الوهیت امام (علیه السلام) را مطرح کردند و امام (علیه السلام) به شدت، در مقابل آنان ایستاده و چون توبه نکردند، آنها را مجازات کرد. [۱] دسته سوم، احادیثی از امام علی (علیه السلام) است که حضرت (علیه السلام) در آنها سخن از عقاید غالیانه گروهی از افراد در مورد خود گفته است و مردم را از اعتقاد به چنین باورهایی بازداشته است. [۲] از این روایات می‌توان اجمالاً چنین استنباط کرد که گروه‌هایی با عقاید غالیانه در زمان آن حضرت (علیه السلام) وجود داشته اند. و امّا در دوران امامت امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام)، به هیچ نوع غلوی دربارة ائمه یا شخصیت‌های دیگر شیعی بر نمی خوریم که می‌توان علت آن را در شدت اختناق حاکم به وسیلة امویان دانست. در مورد دوران امام سجاد (علیه السلام)، اگر از قیام مختار – که به عقیدة برخی بتوان آن را از نقاط آغازین غلو شیعی دانست [۳] – بگذریم، حدیث روایت شده از امام رضا (علیه السلام)، احتمالاً شاهدی بر وجود افراد غالی در این زمان می‌باشد؛ قسمتی از حدیث مذکور چنین است: «بنان بر علی بن حسین (علیه السلام) دروغ می‌بست، پس خدا داغی آهن را به او چشاند، و مغیرة بن سعید بر أبی جعفر (علیه السلام) [امام محمد باقر (علیه السلام) ] دروغ می‌بست... » [۴] . در مورد غلو در زمان امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام)، این دوره شاهد دو نقطه عطف مهم در تاریخ غلو است. اوّل آن که عقیدة الوهیت اشخاص در میان عقاید برخی از غالیان مطرح شد. دیگر آن که در برخی از جریان‌های غالی، امامان شیعه یعنی امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) به عنوان محور بیان شدند. مهم ترین افراد غالی در این زمان، حمزة بن عمارة بربری، مغیرة بن سعید عجلی و ابومنصور عجلی بودند و البته از مهم ترین و خطرناک ترین غالیان زمان امام صادق (علیه السلام)، محمد بن مقلاص اسدی کوفی معروف به ابوالخطاب بود.
دورة غلوّ از زمان امام کاظم (علیه السلام) تا غیبت صغری را می‌توان دورة «خرده غالیان» نامید؛ زیرا غالیان این دوره یا خود را پیرو فرقه‌های پیشین می‌دانستند و یا آن که در صورت تشکیل فرقه، چندان اهمیتی نداشتند. ---------- [۱]: عمدة مطالب و منابع این قسمت (غالیان) را از مطالب و منابعِ بحث غالیان در کتاب آشنایی با فرق تشیع، نوشته ی دکتر نعمت الله صفری، صفحات ۱۴۴-۱۵۴ آوردیم. [۲]: طبری، تاریخ الطبری، تحقیق گروهی از علماء، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بیروت، ۱۴۰۳ ق، ج ۲، ص ۶۴۷. [۳]: طبری، تاریخ الطبری، تحقیق گروهی از علماء، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بیروت، ۱۴۰۳ ق، ج ۳، ص ۳۸. [۱]: برای آگاهی بیشتر، به کتب ملل و نحل ذیل فرقة سبائیه مراجعه شود. کتبی مثل فرق الشیعة، (نوبختی). [۲]: ر. ک: مرتضی عسکری، عبدالله بن سبا و اساطیر اخری، دارالغدیر، تهران، ۱۳۹۲ ق، ج ۲، صفحات مختلف از جمله؛ صص ۱۶۷-۲۱۵. [۳]: برای آگاهی از این ماجرا ر. ک: جمعی از نویسندگان، آشنایی با فرق تشیع، چاپ اول، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، ۱۳۸۷، ص ۱۴۷. [۱]: محمد بن یعقوب کلینی، الفروع من الکافی، مجمع البحوث الاسلامیة، مشهد، ۱۴۱۰ ق، ج ۷، ص ۲۵۹. [۲]: برای آگاهی از این احادیث، ر. ک: جمعی از نویسندگان، پیشین، ص ۱۴۸. [۳]: ر. ک: جمعی از نویسندگان، پیشین، ص ۱۴۹. [۴]: طوسی، اختیار معرفة الرجال (رجال الکشی)، تحقیق میرداماد، محمدباقر حسینی، سید مهدی رجائی، مؤسسة آل البیت:، قم، ۱۴۰۴، ج ۲، ص ۵۹۱، رقم ۵۴۴. از مشهورترین غالیان دوران امام کاظم (علیه السلام)، می‌توان از محمد بن بشیر اسدی و از غالیان زمان امام رضا (علیه السلام) می‌توان از یونس بن ظبیان نام برد. [۱] ---------- [۱]: برای آگاهی بیشتر از تاریخچۀ غلات ر. ک: نعمت الله صفری فروشانی، غالیان؛ کاوشی در جریان‌ها و برآیندها تا پایان سدة سوم، چاپ اول، آستان قدس رضوی، مشهد، ۱۳۷۸، صص۷۰-۱۵۰. های_درون_شیعی ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت اول.mp3
11.6M
📻 | مجله رادیویی 🎬 قسمت: اول 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تفکیکی که اکثرمردم‌جهان نمی‌توانند انجام‌دهند❗️ ⬅️مردم اسرائیل، یهودیان مظلوم جهان هستند، یا همان خائنانی هستند که زمان حضرت موسی علیه‌السلام هم به ایشان خیانت کردند؟ ⬅️ آنقدر فریب کارند که اسم حضرت یعقوب را روی خود گذاشته اند... استاد رحیم‌پور ازغدی 🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
سدنه بهشت و « سدنه جنان » در کلام معصوم علیه السلام به معنای خدمه است. و این خدمه چنان که اقتباس از آیه شریفه نموده اند: « لاَ یَعْصُونَ اللَّهَ مَآ أَمَرَهُمْ [۳] »، آن اشاره به مدارک و مشاعر سبعه، أعنی خمسه ظاهره و دو حاسّه باطنه است از قوه خیالیه - که مدرک صور جزئیه است - و قوه واهمه - که مدرک معانی جزئیه باشد - و باقی دیگر مدرک نیستند، بلکه حافظ و متصرّف اند. پس این مشاعر و خدمه سبعه - چنان که هر گاه استعمال نماید انسان آنها را در طاعات و تحصیل معارف حقّه و فیما خلق لأجله - أبواب و سدنه جنان اند، نیز بوّاب و سدنه نیرانند برای نفسی که صرفها فی جلب شهوات الدنیا و تسخیر العقل للهوی و تسخدمها الشیطان، حتی صار کلّ مشعر باب من أبواب النیران التی لها سبعة أبواب، لکل باب منهم جزء مقسوم ؛ و للجنة باب الثامن و هو باب القلب [۱]، و اذا غلقت أبواب النیران فتحت أبواب الجنان. « و الذین لایعصون اللّه ما أمرهم »: صفات این ملائکه سدنه است که آنچه خدا به آنها تکویناً امر نموده در عبادت فطری و اطاعت انسان ابا و عصیان ندارند. و «یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ [۲] »: یعنی در هر مورد که آنها را استعمال نمود مطیع و منقاداند، نه متمرّد، و أشاره تعالی الی ابواب الجنان بقوله: « جَنَّاتِ عَدْنٍ مُّفَتَّحَةً لَّهُمُ الاْءَبْوَابُ [۳] » و أبواب النیران هی أشار الیه بقوله: « ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا [۴] ». ---------- [۳]: ۴ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶. [۱]: ۱ - بسنجید: الأسفار، ج ۹، ص ۳۳۰ ؛ اسرار الآیات، ص ۲۱۸. [۲]: ۲ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶. [۳]: ۳ - سوره مبارکه ص، آیه ۵۰. [۴]: ۴ - سوره مبارکه غافر، آیه ۷۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فقر، حال عبادت از اسراری که خدا به موسی علیه السلام داد، این بود: ای موسی، وقتی دیدی فقر می‌آید به او خوش آمد گو که شعار صالحان است، و چون دیدی ثروت می‌آید، بگو: گناهی کرده‌ام که خدا عقوبتش را به تعجیل انداخته است. در هنگام عبادت خود، به بی نیازی خدا از آن عبادت ننگر، چرا که اگر خدا به بی نیازی خویش می‌نگریست، عبادتی از تو نمی خواست. بلکه به عبادت از آن نظر که خود به آن نیازمندی و در پی تحصیل کمال هستی بنگر. بنگر به چیزی که خدا برای تو خواسته، و در اصلاح آن کوشا باش. که او نیازی به تو ندارد. اگر این حقیقت را رعایت نکنی، مقام عبادت و نظام آن را ضایع ساخته ای. وجود و عدم عارفی گوید: نگاه کننده به عقل خود در می‌یابد که وجود بر عدم سبقت جسته است؛ چون همه ی موجودات به این گواهی می‌دهند. چه اینکه اگر عدم بر وجود سابق می‌شد، وجود موجود محال می‌شد و خداست که آغاز و پایان و آشکار و نهان است و هر چیزی نشانه وحدانیت اوست. و فی کل شیء له آیه تدل علی انه واحد شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357