حاج قاسم، دریایی از خاطره در دل رزمندگان هرمزگان
اشاره
بندرعباس- ایرنا- "سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" مرد صلابت و اقتدار و فرمانده شجاع لشکر ۴۱ ثارالله دفاع مقدس، دریایی از خاطره را در دل شهدا و رزمندگان استان هرمزگان به جای گذاشته است.
فرماندهی حاج قاسم در لشکر ۴۱ ثارالله دوران پرافتخاری برای شهدا و رزمندگان استان هرمزگان بوده است و این صمیمت و احساس برادری در کلام بسیاری از رزمندگان این استان موج میزند.
طلوع جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ وقتی همه
خواب بودند و او بیدار، با شنیدن خبر شهادت مالک اشتر ایران، فرمانده محور مقاومت و علمدار جبهه اسلام یک ایران دردناک شد و مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام برایش گریستند، آنها که دل هایشان از مردانگی سردار مردمی و باصلابت فتح شده بود.
اما رزمندگان و سربازان او در دوران جبهههای دفاع مقدس غم انگیزتر شدند، آنهایی که سالهای دفاع مقدس از او خاطرهها دارند؛ چراکه شهید زنده ای بود که لحظه لحظه عمرش را در کنار سربازان و مجاهدانش در میدانهای مبارزه با
شیاطین و اشرار عالم گذشت و در این مبارزه سربازانش بیشتر از همه فرمانده خود را مردی پرمعنویت و خستگی ناپذیر دیده اند.
به محض شنیدن خبر شهادت سردار دل ها، رزمندگان دفاع مقدس اولین کسانی بودند که به یاد فرمانده شهیدشان قلم برداشتند و از او و خاطرات و رشادت هایش نوشتند.
#سرباز_قاسم_سلیمانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اَلسَّلامُ عَلَی البائِتِ عَلی فِراشِ النَّبیِّ وَ مُفْدِیهِ بِنَفْسِهِ مِنَ الأعْداء اشاره سلام ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقشه قتل رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
قریش در مکه بر آزار و تحت فشار قرار دادن مسلمانان و مجبور ساختن آنان بر دست برداشتن از آیین اسلام و دلسرد کردن آنها از یاری پیامبر (صلی الله علیه و آله) پرداخت، حضرت به یاران خود فرمان هجرت به مدینه را داد، یاران وی نیز در چند مرحله به صورت دستههای کوچک و پنهانی و دور از چشم قریش رهسپار مدینه شدند. [۱]
دارالندوه
----------
[۱]: . سیرة النبویه ابن هشام ۲/۳۳۰؛ اسد الغابه ۳/۲۰۹؛ البدایه و النهایه ۳/۲۱۴؛ امتاع الاسماع ۹/۱۹۳.
قصی بن کلاب، جد اعلای پیامبر (صلی الله علیه و آله) پس از سیادت بر تمام قبایل، خانه ای در مکه کنار مسجدالحرام برای مشورت در اداره کارها و حل مشکلات بنا کرد. پس از وی نیز بزرگان مکه برای مشورت در کارهای مهمِ خود در آن اجتماع میکردند. آن خانه را دارالندوه نامیدند و افراد پایین چهل سال، حق ورود به آن را نداشتند.
قریش از هجرت محمد (صلی الله علیه و آله) هراس داشت و برای جلوگیری از آن در دارالندوه جمع شدند تا در این باره تصمیم بگیرند. اشراف قریش در این جلسه حضور داشتند و طبق خواسته ابوجهل تصمیم گرفتند از هر قبیله جوانی دلیر انتخاب شود و شبانه بر او حمله کنند و
دسته جمعی او را در خانه اش بکشند؛ زیرا در این صورت، خون او میان همه قبایل پراکنده میشود و بنی هاشم نمی توانند با همه طوایف قریش بجنگند و ناچار به گرفتن دیه میشوند و ما هم دیه اش را میپردازیم. [۱]
----------
[۱]: . تاریخ الطبری ۲/۹۸؛ المنتظم ابن الجوزی ۳/۴۵؛ البدایة و النهایه ۳/۲۱۵؛ نهایة الارب ۱۶/۳۲۷.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عربی با پیامبر به جهاد رفت. چون باز گشت به وی گفتند: از این جنگ چه بدست آوردی؟ گفت: نصف نماز از ما ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استعاره
طیبی در تبیان که در فن معانی بیان است میگوید: در آیه أُولٰئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُا الضَّلاٰلَةَ بِالْهُدیٰ فَمٰا رَبِحَتْ تِجٰارَتُهُمْ وَ مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ [۱]، «اشتروا» استعاره تبعیه است،. «فَمٰا رَبِحَتْ تِجٰارَتُهُمْ» ترشیح است «وَ مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ» تجرید میباشد.
در فن بدیع همین کتاب آمده است که: و ما کانوا مهتدین، ایغال است، چون تجار در باره ی مال التجاره، میخواهند سرمایه و سودشان لطمه نبیند و گاهی هر دو از بین میرود و بهره تجارت فقط پیدا کردن مهارت بیشتر بوده است. و لذا از آن به بعد در امر تجارت دست به حیله میزنند، اینها هستند که سرمایه و سود را از دست داده اند و راه تجارت را گم کرده اند. همین نکات در کشاف هم آمده است.
من میگویم تعریف طیبی برای استعاره و آنچه ذیل ایغال گفته اند مناسبت باهم ندارند.
لذا باید وَ مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ استعاره ترشیحیه باشد نه تجرید، زیرا طراوتی که در صورت ترشیح از آیه بدست میآید در صورت تجرید حاصل نمی گردد. نیز شاهد ایغال هم درست نیست چون ایغال یعنی آوردن نکته زائدی که کلام بدون آن تمام باشد، چه اینکه ایغال از اصناف اطناب است و در قرآن این تصور صحیح نیست.
البته در آیه اِتَّبِعُوا مَنْ لاٰ یَسْئَلُکُمْ أَجْراً وَ هُمْ مُهْتَدُونَ [۲]، گفته اند: رسول خودش مهتد است لذا آیه مثال برای ایغال است. زیادتی آیه این است که خدا مردم را به پیروی از رسول
تشویق میکند در حالی که مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ، چنین نیست و ترشیح است.
----------
[۱]: ۱) - بقره، ۱۶.
[۲]: ۲) - یس، ۲۱.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۳- عبادت و دریافت ها تفسیر نماز » عبادت و دریافت ها عبادت، وسیله دریافت امدادها و الطاف الهی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴- تأثیر متقابل ایمان و عبادت
تفسیر نماز » تأثیر متقابل ایمان و عبادت
چنانکه ایمان، انسان را به عبادت میکشاند، عبادت نیز در عمق بخشیدن به ایمان مؤثر است. همانند ریشه ای که آب و غذا را به برگهای درخت میرساند و متقابلاً برگها حرارت و نور را به ریشه منتقل میکنند. آری هر چه عبادت بهتر وبیشتر شود، اُنس انسان به معبود بیشتر میشود.
۱۵- فلسفه عبادت در قرآن
تفسیر نماز » فلسفه عبادت در قرآن
قرآن فلسفه نماز را یاد خدا میداند؛ «أَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِکْرِی » [۱]
و ذکر خدا را مایه آرامش دلها؛ «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» [۲]
و نتیجه آرامش دل را پرواز به ملکوت. «یَأَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّک» [۳]
قرآن در مواردی دیگر، دلیل عبادت را تشکر از خداوند میداند:
«اُعْبدوُا رَبَّکُمْ الَّذی خَلَقکُم» [۴]
پرستش کنید پروردگارتان را که شما را آفرید.
«فَلْیَعْبُدُواْ رَبَّ هَذَا الْبَیْتِ الَّذِی أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَءَامَنَهُم مِّنْ خَوْفِ» [۵]
پس پروردگار این خانه (کعبه) را پرستش کنند که آنان را از گرسنگی و ناامنی نجات داد.
در بعضی آیات به نقش تربیتی نماز اشاره شده است:
«إِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» [۱]
همانا نماز انسان را از زشتیها و مُنکرات باز میدارد.
نمازگزار ناچار است که بخاطر صحّت نماز و یا قبول شدن آن، یک سری دستوراتِ دینی را مراعات کند که رعایت آنها خود زمینه ای قوی برای دوری از گناه و زشتی است. آری کسی که لباس سفید بپوشد، طبیعی است که روی زمینِ آلوده و کثیف نمی نشیند.
قرآن بدنبال سفارش به نماز میفرماید:
«إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَات» [۲]
همانا کارهای شایسته، گناهان را از بین میبرند.
پس نماز یک توبه عملی از گناهان گذشته است و خداوند با این آیه به گنهکار امید میدهد که اگر به کارهای شایسته همچون نماز و عبادت روی بیاورد بدیهایش محو میشود.
----------
[۱]: ۲۴) سوره طه، آیه ۱۴.
[۲]: ۲۵) سوره رعد، آیه ۲۸.
[۳]: ۲۶) سوره فجر، آیه ۲۸.
[۴]: ۲۷) سوره نساء، آیه ۱.
[۵]: ۲۸) سوره قریش، آیه ۲.
[۱]: ۲۹) سوره عنکبوت، آیه ۴۵.
[۲]: ۳۰) سوره هود، آیه ۱۱۴.
تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
سجده نماز
معجزه است!
به خاک میافتی
امّا به آسمان میرسی...
#شهید_محمد_محمدی
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این ویدئو خیلی لازم پدر و مادرها ببینند👆
پس لطفا #ببینید و ببینانید
🔺چه کسی در خانه #نماز و #حجاب را به فرزندان نگوید یا بگوید...‼️
🎙دکتر سعید عزیزی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌺🍃برنامه رادیویی تا آسمان 🔷 #علل_سستی_وترک_نماز ❌ تنبلی.قسمت ۹ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا آسمان 187 ؛ تنبلی و سستی 10.mp3
3.11M
🔷 #علل_سستی_وترک_نماز
❌ تنبلی.قسمت ۱۰
@zandahlm1357