eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
یک آیه یک قصه (7).mp3
2.76M
قسمت 7️⃣ 📜سوره مبارکه مزمل آیهِ ۲۰ 🔹...فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ...🔹
۱۹۳- محتواي سوره انفطار چيست؟ ياد قيامت و سرانجام نيكان و بدان در بهشت و دوزخ، شكافته شدن آسمان، ثبت و ضبط اعمال دقيق انسان از مواردي است كه درسوره انفطار به آن اشاره شده است. ۱۹۴- چرا سوره مطففين را مطففين گويند؟ مطففين به معناي كم فروشان است كه در آيه اول اين سورهبه آن اشاره شده و لذا اين سوره را مطففين گويند. ۱۹۵- محتواي سوره مطففين چيست؟ نكوهش كم فروشان، بيان عقوبت‌هاي سخت اخروي براي آنان و براي تكذيب كنندگان و فاجران از موضوعاتي است كه در سوره مطففين به آن اشاره شده است. ۱۹۶- چرا سوره انشقاق را انشقاق گويند؟ انشقاق يه معناي دو شقه شده و شكاف برداشتن كه در اوايلاين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را انشقاق گويند. ۱۹۷- محتواي سوره انشقاق چيست؟ يادي از علائم ظهور قيامت و درهم ريختن نظام جهان، تكيه برمبداء و معاد، سير انسان به سوي خدا و حساب و كتاب از موضوعاتياست كه در سوره انشقاق به آن اشاره شده است. ۱۹۸- نام ديگر سوره مطففين چيست؟ سوره مطففين به سوره تطفيف هم ياد شده است ۱۹۹- چرا سوره بروج را بروج گويند؟ بروج به معناي برج هاست كه در اولين آيه اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را بروج گويند. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه ی👈 مؤنث اَخ مى باشد 👇مانند آیه شریفه ☘«يَاأُخْتَ هَارُونَ» (مریم/٢٨) 🔻 یعنی خواهر او در صلاح و رستگاری نه اینکه خواهر نسبی مقصود بوده باشد۰ 👇و در قرآن آمده است که : ☘«أَخَا عَادٍ» (احقاف /٢١) خداوند پیامبر رابرادر آنها نامیده است به خاطر اینکه نسبت به آنان شفقت و مهربانی داشت آنگونه که یک برادر نسبت به برادر خود مهربان است. 👇و به همین معناست آیه شریفه ☘ «وَ إِلَى عادٍ أَخَاهُم» (اعراف/65) 👇و آیه شریفه ☘ «وَ إلى مَدْيَنَ أَخاهُم» (اعراف/85) َ 👇و آیه ی شریفه ☘«وَ مَا نُرِيَهُم مِن آيَةٍ إلَّا هِيَ أَكْبَرُ مِن أُخْتِهَا» (اعراف/ 48) 🔻یعنی این آیه از آیه ای که قبل از آن آمده است از است و آیه نسبت به آیه دیگر نامیده شده ❌چون در صحت و روشنی و صدق با یکدیگر مشترک می باشند 👇 و آیه شریفه ☘كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُختَهَا (اعراف /٣٨) 🔻اشاره به پیشوایان اهل جهنم در دنیا دارد که باعث گمراهی آنان شدند۰ همانگونه که در آیه‌ی «أَوْلِياؤُهُم الطَّاغُوتُ» (بقره/٢٥٧) به این پیشوایان طاغوتی اشاره دارد. ✍و از معنای اُخُوَّت ملازمت نیز استفاده شده است ۰ 📚مفردات راغب اصفهانی ص۲۷ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
مذمت پيروان مانى بعينه همين است حال اين گروه كه منكرند از حسن تقدير معبود و كمال تدبير عالم وجود زيرا كه چون اذهان ايشان در نيافته است اسباب و علل فوايد اشياء را مى گردند در اين عالم امكان، نادان و حيران نمى فهمند، آنچه در اين سرا به كار رفته از اتقان خلقت و حسن صنعت و درستى نظام و چون يكى از ايشان مطلع گردد بر چيزى كه سبب آن را نداند و عقلش به حكمت آن نرسد مبادرت مى نمايد به مذمت آن و وصف مى كند آن را به خطا و قلت تدبير چنانچه اصحاب ((مانى)) نقاش و ملاحده فسقه كه از دين به در رفته اند و اشباه ايشان از اهل ضلال كه به خيال محال ترك بندگى خداوند ذى الجلال كرده اند. پس لازم است بر كسى كه خداوند بر او انعام كرده باشد به معرفت خود و هدايت كرده باشد به سوى دين خود و توفيق داده باشد او را كه تاءمل كند در تدبيرى كه در خلايق به كار رفته و دريابد كه براى چه آفريده شد و تعبير و تقرير نمايد به براهينى كه دلالت مى كند بر صانع ايشان آن كه بسيار حمد كند خدا را و مولاى خود را بر اين نعمت عظمى و تضرع كند به درگاه خدا كه او را ثابت بدارد بر اين موهبت كبرى و زياده گرداند هدايت او را زيرا كه حق تعالى مى فرمايد: لئن شكرتم لاءزيدنكم و لئن كفرتم ان عذابى لشديد. يعنى: اگر شكر كنيد البته زياده مى كنم نعمت شما را و اگر كفران نعمت ما كنيد به درستى كه عذاب من سخت است. بيوگرافى مانى مترجم گويد كه: ((مانى ملعون در زمان شاپور بن اردشير به هم رسيد و دينى احداث كرد ميان مذاهب گبران و ترسايان كه نه اين بود و نه آن و به پيغمبرى حضرت مسيح (عليه السلام) قائل نبود و به نبوت حضرت موسى (عليه السلام) قائل نبود و مى گفت: عالم مركب است از دو اصل قديم يكى نور و ديگرى ظلمت و هر خير و خوبى كه در عالم هست از نور مى دانست و هر شر و بدى را به ظلمت نسبت مى داد و مى گفت درندگان و موذيات و عقارب و حيات را ظلمت آفريده، به سبب آنكه حكمت خلق را نمى دانست و گمان مى كرد كه خلق اينها عبث است و در اينها منفعتى نيست و حكيم نمى بايد اينها را خلق كند و در كلام معجز نظام امام (عليه السلام) بطلان اين قول ظاهر خواهد شد.)) https://eitaa.com/zandahlm1357