اهل حقیقت قضاوت منصفانه نمایند
داعی- پس بفرمائید بعد از وفات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که علی علیه السّلام حسب الوصیة مشغول غسل و کفن و دفن آن حضرت بود و در سقیفه بنی ساعده عدّه ای جمع شدند و با ابی بکر بیعت نمودند آنگاه آن حضرت را برای بیعت طلبیدند بچه علت بیعت ننمود.
اگر طریقه خلافت ابی بکر حق و مسأله اجماع ثابت و مسلّم و دلیل حقانیت بود علی القاعده نبایستی علی علیه السّلام با شدت تقوی و پرهیزکاری تعلّل ورزد و روی گردان از حق شود زیرا هرکجا حق بود مطابق فرموده پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم علی علیه السّلام باید آنجا حاضر باشد.
از جهتی لازمۀ تقوی اینست که شخص متقی از حق روی گردان نشود و از جهت دیگر بنا باخباری که لیله ماضیه با سلسلۀ اسنادش بعرضتان رسانیدم که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود علی مع الحق و الحق مع علی حیثما دار یعنی علی با حق و حق با علی علیه السّلام میگردد
اگر آن قضایا حق و تعیین ابی بکر بمقام خلافت حق بود بایستی آن حضرت با میل و علاقه قلبی آنها را استقبال و تصدیق نماید نه آنکه مخالفت نماید.
پس لا بد مخالفت علی علیه السّلام از بیعت از دو حال خارج نبوده یا علی بر خلاف حق رفتار کرده و متمرّد امر رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده که بیعت با خلیفه پیغمبر ننموده.
یا وضع خلافت و طریقه اجماع را ساختگی و سیاسی بر خلاف حق دانسته لذا بیعت ننموده.
اما قسم اول نظر بفرمودۀ رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که علی با حق و حق با علی میگردد و آن حضرت را امام المتّقین خوانده و قطعا علی اهل دنیا نبوده و حب جاه و هوی و هوس در او راه نداشته و دنیا را سه طلاق گفته و طالب ریاست ظاهری نبوده قطعا منتفی است پس لا بد قسم دوم بوده که چون خلافت را ساختگی و سیاسی و بر خلاف رضای خدا و رسول دانسته لذا بیعت ننموده.
شیخ- عجب فرمایشی میفرمائید که سیدنا علی کرم اللّه وجهه بیعت نکرده در صورتی که تمام کتب اخبار و تواریخ ما و شما ثابت نموده اند که سیدنا علی با ابی بکر رضی اللّه عنه بیعت نمود و تخلف از اجماع ننمود.
داعی- عجب از شما است که عرایض شبهای قبل را فراموش نمودید که مفصلا شرح دادم نقل اقوال اکابر علمای خودتان را که حتی بخاری و مسلم هم در صحیحین خود نوشته اند بیعت علی بفوریت واقع نشد.
عموم علمای خودتان معترف اند روز اول که حضرت را بجبر و اهانت از منزل کشیدند و بمسجد بردند (چنانچه شبهای قبل مفصلا عرض شد [۱] ) بیعت نکرده بمنزل برگشت و ابراهیم بن سعد ثقفی متوفی سال ۲۸۳ و ابن ابی الحدید و طبری و دیگران از ثقات علمای خودتان متّفقا نوشته اند که بیعت آن حضرت بعد از شش ماه بود (یعنی بعد از وفات حضرت صدیقه کبری فاطمه زهراء سلام اللّه علیها بوده چنانچه مفصّلا در شبهای قبل بعرضتان رسانیدم).
بر فرض تسلیم که بگوئیم آن حضرت بیعت نموده پس چرا شش ماه کمتر یا بیشتر توقف نمود و بیعت ننمود بلکه محاجّه هم نمود و حال آنکه از مثل علی مجسّمه حق و تقوی شایسته نبود و لو برای یک ساعت منحرف از حق گردد و حق را بعقب بیندازد.
شیخ- لا بدیک جهتی داشته که خودشان در آن موقع بهتر میدانستند که چه میکنند اینک بر ما چه آمده که در امور بین بزرگان و اختلاف آنها بعد از هزار و سیصد سال دخالت نمائیم؟!! (خنده شدید حضار).
داعی- دعاگو هم بهمین مقدار از جواب قانع شدم که چون شما جواب منطقی نداشتید و راه گریز و دفاعی نبود که اثبات مرام نمائید لذا باین نوع از جواب مبادرت جستید ولی مطلب بقدری واضح و روشن است در نزد مردمان صالح منصف که محتاج بدلیل و برهان نیست.
و اما اینکه فرمودید بر ما نیست که در امر بزرگان و اختلافات آنها دخالت نمائیم البته تا جائی که آن امر تماس با ما ندارد فرمایش شما صحیح است و در اختلاف آراء بزرگان حق دخالت نداریم.
ولی در این موضوع بالخصوص اشتباه فرموده اید برای آنکه هر فرد مسلمان عاقلی باید دین حقیقی داشته باشد نه دین تقلیدی و راه تحقیق در دین همین است که وقتی ما در
تاریخ جمهور مسلمین میبینیم بعد از وفات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم امت و صحابه کبار دو فرقه شدند کنجکاوی نموده ببینیم کدام یک از آن دو فرقه ذی حق بوده اند تا پیروی حق نمائیم.
نه آنکه کورکورانه بخیال حق روی عادت و تقلید از پدر و مادر و اسلاف براهی برویم که تحقیقی در آن راه ننموده باشیم.
شیخ- لا بد میخواهید بگوئید خلافت ابی بکر رضی اللّه عنه بر حق نبوده اگر خلافت ابی بکر رضی اللّه عنه بر خلاف حق و علی کرم اللّه وجهه ذی حق در امر خلافت بود با قدرت و شجاعتی که مخصوص خود او بود و با علاقه ای که در اجراء حق و حقیقت داشت و دیگران هم او را ترغیب مینمودند چرا قیام بحق ننمود و بقول شما بعد از شش ماه بیعت نمود حتی بنماز هم حاضر میشد و در مواقع لزوم در مشورت خلفاء رضی اللّه عنهم وارد و رأیهای صائب هم میداد.
----------
[۱]: ۱) رجوع شود به ص ۵۰۷ تا ص ۵۱۸ همین کتاب.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
18.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 #شهادت_امام_کاظم(ع)
🌴کجا بره...؟
🌴سائل آل موسی بن جعفر!
🎙 #مهدی_رسولی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تنبلی_و_بی_حوصلگی ۱۹ #استاد_شجاعی 🎤 لازمه مدیریت خویشتن، در شرایط گوناگون؛ شناختِ خویشتن است. ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنبلی و بی حوصلگی 20.mp3
9.18M
#تنبلی_و_بی_حوصلگی ۲۰
#استاد_شجاعی🎤
توانایی در ارتباط صحیح با خداوند
بطوریکه ضامنِ آرامش و شادیِ دائمی انسان باشد؛
نتیجه ی تلاش در آموختنِ مهارتهایِ ارتباط با غیب است.
تنبلی در این بخش، ما را در زمین محبوس و از ارتباط با غیب، بازمیدارد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 آخرین صحبت های حضرت آیت الله ناصری ره پیرامون #امام_زمان ارواحنافداه #جمعه های انتظار @zandahlm135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آخرین صحبت های حضرت آیت الله ناصری ره پیرامون #امام_زمان ارواحنافداه
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔴زن در نگاه فیلسوفان غربی 1⃣ قسمت اول: #کانت، #شوپنهاور و #نیچه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سقوط_انسان_در_غرب
⛔️کلیپ تکان دهده دختران گربه ای و سگی!
⛔️دختران گربه ای با طراحی کاراکترهای فانتزی مختلف توی انیمه ها و مانگاها به زندگی علاقه مندان این آثار راه پیدا کرد... پوشیدن لباس های مشابه این شخصیت ها و ادای اونها رو در اووردن اولش فقط به نظرشون یه تفریح و تنوع بود... اما کم کم این مساله جدی تر شد... و حالا برخی دختران دائما تلاش می کنند، نقش گربه بازی کنند و باگ پوشیدن لباس هایی مثل گربه یا گریم مثل گربه ها، خودشون و به عنوان گربه یا دختر گربه ای معرفی کنند، تا ب قولی مثل گربه ها ملوس و ناز به نظر برسن!
👈همون زنانی که بهشون گفته میشد مثل مردها باشن، لطیف نباشن، احساساتی نباشن، خودشون و لوس نکنن... حالا برای اینکه جذاب باشند به جای لطافت و ظرافت خدادادی زنانه رسیدن به جایی که ادای گربه دربیارن تا مثل اونها بتونن لوس و ملوس و لطیف به نظر بیان و جلب توجه کنن... این عاقبت فاصله گرفتن از اصالتی است که خدا برای زن در نظر گرفته بود...
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️باید این کلیپ ۹۰ثانیه را انتشار حداکثری بدهیم
اگر میتوانید بدست زنان مکشفه برسانید و در ذهن آنها فقط دو سوال ایجاد کنید:
اولا جمهوری اسلامی از حجاب شما چه سودی میبرد که حاضر است بابتش اینقدر هزینه بدهد؟
📌ثانیا کشف حجاب شما چه سودی برای دشمنان غربی دارد که دستبردار نیستند و بابتش اینقدر هزینه می کنند ؟؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔹عقاید و احکام بهائیت(۳) برای نمونه نماز در آیین بابیه که نوری نیز به آن فرمان داده، نُه رکعت است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا