eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
یک آیه یک قصه (22).mp3
3.14M
قسمت 2️⃣2️⃣ 📜سوره مبارکه نساء آیه ۵۸ ‌🔹إنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‌ أَهْلِها...🔹
۲۲۲- چرا سوره تين را تين گويند؟ تين به معناي انجير است که در آيه اول اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را تين گويند. ۲۲۳- محتواي سوره تين چيست؟ قسم به انجير و زيتون و طور سينا و مكه که محل بعثتپيامبران است، سخن از انسان و آفرينش او و ايمان و عمل صالح ازموضوعاتي است که در سوره تين به آن اشاره شده است. ۲۲۴- چرا سوره علق را علق گويند؟ علق به معناي خون بسته و زالو مي‌باشد که در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را علق گويند. ۲۲۵- محتواي سوره علق چيست؟ مبداء و خلقت انسان از علق، سخن از خواندن و آفرينش انسانو تسليم او و طغيانش از موضوعاتي است که در سوره علق به آن اشاره شده است. ۲۲۶- چرا سوره قدر را قدر گويند؟ قدر به معناي اندازه و ارزش مي‌باشد که در اوايل اين سوره بهآن اشاره شده و لذا اين سوره را قدر گويند. ۲۲۷- شناسه سوره قدرچيست؟ سوره قدر در حدود سال ۴ بعثت و بعد از سوره يس در مكه نازلشده است و ۵ آيه دارد و سوره ايست بسيار با فضيلت که در خصوص نزول قرآن و شب قدر بيان مي‌کند. ۲۲۸- چرا سوره بينه را بينه گويند؟ بينه به معناي دليل روشن و حجت آشكار است که در اوايل اينسوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را بينه گويند. ۲۲۹- نام ديگر سوره بينه چيست؟ نامهاي ديگر سوره بينه عبارتند از لم يكن، اهل الكتاب، قيامت، بريه و انفكاك. ۲۳۰- محتواي سوره بينه چيست؟ بيان رسالت عام پيامبر و دعوت همه بشريت به آئين حق و بهشتو جهنم از مواردي است که در سوره بينه به آن اشاره شده است. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه 👈 ✍پدر بشر، گفته شده آدم به این نام معروف شد، چون که بدن او از خاک سطح زمین (اویم) آفریده شده است ۰ ❌و نیز گفته شده است چون رنگ پوست او گندمگون است این نام بر او نهاده شده است می گویند: رَجُلٌ ، آدم مردی گندمگون است 🔻همچنین گفته شده است آدم به این نام اسم گرفته است به خاطر این که از عناصر مختلف و قوا و نیروهای متعدد آفریده شده است همانگونه که خداوند می فرماید : ☘ «مِن نُطْفَةٍ أَمشَاج.ٍ نَبْتَلِيهِ» (انسان/ ٢) 🔻گفته شده است آدم را آدم گفته‌اند👇 چون که از روح پاک و منزهی در آن دمیده شده است٠ 👇در قرآن آمده است  ☘«وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحى» (حجر/٢٩) ❌و خداوند برای او عقل و درک و دقتی قرار داد که با آن و تمام موجودات برتری یافت که 👇 خداوند در موردش فرمود : ☘ وَ فَضَّلنَاهُم عَلَى كَثيرٍ مِمَّن خَلَقْنا تَفْضيلاً (اسرا/٧٠) از همین قبیل است که گویند و آن چیزی است که به وسیله آن غذا را خوش طعم می‌کنند ۰ در روایت است که فرمود : ☘ لَو نَظَرْتَ إلَيها فَإِنَّه أَحرى أََنْ بَيْنَكُما 🔻یعنی نگاه به همسر باعث الفت و نیکویی بین زن و شوهر می‌گردد 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
برنيامدن ريش و راز آن و اگر ريش به روى او نمى روئيد، هميشه بر هيئت كودكان و زنان مى ماند و او را جلالتى و وقارى كه مردان را مى باشد به هم نمى رسيد. مفضل گفت: اى مولاى من! ديده ام بعضى از مردان را كه بر آن حالت مى مانند و ريش برنمى آورند تا پير مى شوند، چه حكمت است در اين؟ حضرت فرمود كه: اين به واسطه آنچه است كه دستهاى ايشان پيش فرستاده و خدا ظلم كننده نيست بندگان خود را. مترجم گويد كه: ((شايد)) مراد آن باشد كه كرده هاى پدران ايشان سبب آن مى شود كه در اولاد ايشان اين آثار ظاهر گردد، براى عبرت مردم و حق تعالى اولاد او را عوضى كرامت فرمايد با آن كه بر خداوند بعد از نعمت ايجاد، حسن صورت لازم نيست و از عدم آن جورى لازم نمى آيد. و محتمل است كه مراد آن باشد كه چون حق تعالى به علم كامل خود مى دانست كه از ايشان احوال قبيحه صادر خواهد شد، ايشان را بر اين حالت خلق كرد. اثبات خدا پس فرمود كه: كيست آن كه مترصد احوال انسان است و او را در هر حال و به آنچه مناسب اوست مى رساند مگر آن خداوندى كه او را از سراى عدم به ساحت وجود آورده و متكفل مصالح او گرديده؟ اگر اشياء به اهمال و بى مدبرى بر اين نظام و نسق تواند بود، بايد كه تدبير و تقدير باعث اختلال امور گردد. و اين سخن در غايت رسوائى و بطلان است و دليل جهل گوينده آن است و هر (ذى) عقل مى داند كه از خلاف تدبير، انتظام نمى آيد و تدبير موجب اختلال امور نمى شود، خدا بلندتر است از آنچه ملحدان مى گويند (به) بلندى بسيار. توضيح دلالت نظام امور بر وجود صانع مترجم گويد: كه اين سخن به دو وجه تقرير مى توان كرد: اول: آن كه هر گاه اشياء به اسبابشان منوط و مربوط نباشد و چنين نظامى بدون تدبير به عمل تواند آمد، پس جايز است كه تدبير موجب دفع انتظام و مزيد اختلال گردد. و اين مخالف مقتضاى عقول كافه خلق است كه بناى امور خود را بر تدابير مى گذارند و موجب انتظام احوال خويش مى دانند. دوم: آن كه عقل حاكم است به آن كه آثار امور متضاد و متناقصه مخالف يكديگر مى بايد باشد چنانچه آتش و آب چون در صفات ضد يكديگرند، آثارشان مخالف يكديگر است، پس هر گاه عدم تدبير موجب انتظام گردد، بايد تدبير كه نقيض آن است مورث اختلال باشد. https://eitaa.com/zandahlm1357