eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
یک آیه یک قصه (25).mp3
3.44M
قسمت 5️⃣2️⃣ 📜سوره مبارکه لقمان آیه ۱۹ 🔹واقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ ۚ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ🔹
۲۵۰- چرا سوره ماعون را ماعون گويند؟ ماعون به معناي ظرف غذا است كه در اين سوره به آن اشارهشده و لذا اين سوره را ماعون گويند ۲۵۱- نام ديگر سوره ماعون چيست؟ نام ديگر سوره ماعون، سوره دين است. ۲۵۲- محتواي سوره ماعون چيست؟ نكوهش نمازگزاران سهل انگار و رياكار كه از اطعام و سير كردنگرسنگان با ظرف‌هاي پراز غذا جلوگيري مي‌كنند. ۲۵۳- چرا سوره كوثر را كوثر گويند؟ كوثر به معناي خير فراوان است و لذا اين سوره را كوثر گويند. ۲۵۴- محتواي سوره كوثر چيست؟ بيان كوثر و خير كثير واعطاي آن به پيامبر (ص) و ابتر خواندن دشمنان پيامبر، از موضوعاتي است كه در سوره كوثر به آن اشاره شده است. ۲۵۵- چرا سوره كافرون را كافرون گويند؟ كافرون به معناي كافرها كه اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را كافرون گويند. ۲۵۶- محتواي سوره كافرون چيست؟ فرمان برائت از خدايان مشركين و عقائد باطل و عدم سازش بر اصولاعتقادي از موضوعاتي است كه در سوره كافرون به آن اشاره شده است. ۲۵۷- نام ديگر سوره كافرون چيست؟ نام ديگر سوره كافرون، سوره عبادت است. ۲۵۸- نام ديگر سوره نصر چيست؟ نام ديگر سوره نصر، توديع است. ۲۵۹- محتواي سوره نصر چيست؟ يادي از نصر و ياري خدا و پيروزي و فتح بزرگ و روآوردن مردم فوج فوج به دين خدا از موضوعاتي است كه در سوره نصر به آن اشاره شده است. @zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 👇 اِسْم 1⃣ به آنچه ذات شیء را می‌نمایاند، گویند و به اعتقاد برخی در اصل برگرفته از «سُمُوّ» به معنای و است؛ (1) زیرا به وسیله آن می‌یابد و می‌شود. (2) 👈و به دلیل اینكه «سُمی» تصغیر و «اسماء» جمع مكسرش است ، كلمه را به حالت اصلی خود برمی‌گرداند. ❌ این در حالی است كه كوفیان آن را از ماده «وسم» به معنای علامت می‌دانند. (3) در هر صورت آنچه از لغت استفاده می‌شود، این است كه 🔻 اسم لفظی است كه حكایت كننده از ذات و مُسَمّایِ خود باشد؛ 🔻اما در اصطلاح ، اسم به معنای «ذات با تَعَیُّنِ خاصّ» است؛ یعنی ذاتی كه صفتی از صفات یا همه صفات او موردنظر باشد (4) ☘بِسمِ الله (فاتحه /۱) ☘اِرکَبُوافِیها بِسمِ اللهِ مَجْریها (هود/۴۱) و در قرآن كریم در معانی مختلفی استعمال شده است۰ ====================== 📚 منابع : 1. ابن فارس؛ معجم مقاییس اللغة، ج3، ص 99. 2. حسین راغب اصفهانی؛ مفردات الفاظ القرآن، ص428. 3. احمد فیومی؛ المصباح المنیر، ج1و2، ص290. 4. عبدالله جوادی آملی؛ تسنیم، ج1، ص 278. 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
پندار واهى مفضل گفت:🗣 گفتم اى مولاى من! گروهى مى گويند كه اينها از فعل طبيعت است. حضرت فرمود كه: بپرس از ايشان كه آيا اين طبيعت كه شما مى گوئيد علم و قدرت دارد بر اين افعال يا نه؟ پس اگر گويند كه علم و قدرت دارد، پس به خدا قائل شده اند و او را ((طبيعت)) نام كرده اند، زيرا كه معلوم است طبيعت را شعورى و اراده اى نيست. و اگر گويند كه طبيعت را علم و اراده نيست، پس معلوم است كه اين افعال محكمه متقنه از طبيعت بى شعور صادر نمى شود چنانچه دانستى وليكن عادت الهى جارى شده است كه اشياء را با اسباب جارى نمايد و جاهلان بر اين اسباب نظر افكنده اند و از مسبب الاسباب غافل شده اند. چگونگى هضم غذا تفكر كن:🧠 اى مفضل در تدبير حكيم قدير در رسيدن غذا به جميع بدن، به درستى كه اول غذا وارد معده مى شود و معده آن را طبخ مى دهد، هضم مى كند و خالص آن را به جگر مى فرستد در عروق باريكى چند كه در ميان معده و جگر هستند و اين عروق مانند پالايشند براى غذا كه نرسد از ثقل غذا چيزى به جگر كه باعث جراحت آن گردد زيرا كه جگر نازك است و تاب غذاى خشن و غليظ را ندارد، پس جگر صافى غذا را قبول مى كند و در آنها به لطف تدبير حكيم خبير مستحيل به خون و بلغم و صفرا و سودا ميشود و از جگر راهها و مجارى به سوى ساير بدن هست كه خون از آن مجارى و عروق به ساير بدن مى رسد مانند مجارى كه در زمين🌏 براى آب مهيا كنند تا به همه زمين جارى گردد و آنچه خبائث و زيادتى هاست جارى مى شود و به سوى اوعيه اى كه براى آنها خلق شده است و آنچه از صفرا است به سوى زهره مى رود و سودا به سوى سپرز مى رود و رطوبت ها به سوى مثانه جارى مى شود. پس تاءمل كن حكمت تدبير حق تعالى را در تركيب بدن و گذاشتن هر يك از اعضاء در جاى خود و مهيا كردن اوعيه و ظرفها در آن براى فضول اغذيه و اخلاط تا آن كه اين زيادتى ها و كثافتها در بدن پهن نشوند كه مورث فساد بدن و دردها شوند. پس صاحب بركت و نعمت است خداوندى كه نيكو كرده است تقدير را و محكم گردانيده است تدبير را و او را است حمد و ستايش چنانچه اهل و مستحق آن است. https://eitaa.com/zandahlm1357
15.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتی در مورد دینمان هم باید تحقیق کنیم ❌ مهمتر از خواندن قرآن، فکر کردن در معنی تک تک آیه های قرآن است سوره مائده، آیه ششم @zandahlm1357